huh?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:04 schreef FlameScorpion het volgende:
Jaa daar zit ik ook al op, maar zoals ik al zei: iedereen zegt wat anders. Sommige mensen zeiden ook al dat je al eerder naar Utrecht mag voor je PGU
dat is je enige zekerheidquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:14 schreef TiMPiN het volgende:
Je zal wel meer onzekerheden tegenkomen in de AMO;)
goed forum... tsja als je van censuur houd.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:56 schreef Tarmelane het volgende:
Misschien ook wel leuk om hier te kijken, staat ook heel veel informatie op. Defensieforum.nl is sowieso 'n goeie bron van informatie omtrent zowat alles DEF-gerelateerd.
gefeliciteerd! Waar ga je nu heen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:32 schreef JLMR het volgende:
Ligt aan je AMO, ik ben ong 3 weken terug geslaagd voor men AMO en ik moest toen ik opkwam eerst allerlei kleding, zoals sport en burger meenemen voor de eerste dagen, op woensdag ging ik toen kleding ophalen.
Ik ga jou zien hier in 't Harde .quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:40 schreef JLMR het volgende:
DankuIk ga nu naar 11 afdra in 't Harde, als stuksbedienaar pantserhouwitser 2000
En mag eindelijk een OPS-Vest gaan gebruiken ipv het fijne harnas
Ik richt hem wel naar rechts.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:16 schreef Volcom45NL het volgende:
[quote]Op vrijdag 25 juli 2008 17:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
goed forum... tsja als je van censuur houd.
[..]
Inderdaad wordt je soms gek van daar je kan er niet eens een leuk stukje achtergrond info plaatsen omdat dat teveel leek op een dagboek stelletje zeikerds daar die admin`s/modsze willen het daar te schoon houden en constant reply`s die verwijderdt worden omdat het niet bij het onderwerp zou horen
kom er niet zoveel meer soms inderdaad wel handig voor info hier is het een stuk gezelliger
Ik ga jou zien hier in 't Harde .
En succes met je kwartiersmuts. Maakt het hem maar een beetje moeilijk hoor hij liep alleen maar te grijnzen tijdens de amois m`n broer(tje)
Ooit gezien? Je schaamt je er minstens voor.quote:
Ik moest vanaf eind mei tot eind augustus in 2005, in Assen. Physiek was het wel zwaar, maar ik kon met alles wel goed meekomen. Alleen de tijdsdruk continue vond ik moeilijk mee om te gaan, zeker in het begin. De eerste 2 weken wordt je geleefd, je moet bepaalde tijden opstaan en slapen, je krijgt in die eerste 2 weken nauwelijks rust en ontspanning. Eenmaal dat achter de rug leer je hoe je in een groep moet samenwerken of je mekaar nou mag of niet. En die vele lessen waren soms saai en soms leuk, het lag er een beetje aan wie die lessen gaf. Al met al wel heel veel gelachen, en toch wel een leuke tijd gehad. Maar ik was oh zo blij dat ik die strepen kreeg en verder kon met me opleiding.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:43 schreef JLMR het volgende:
Haha nou heb het soms echt wel zwaar gehad,, vooral de slotenmars en brancard race,, alleen toen ik binnen kwam moest ik weer grijnzen
hehe
JIj nog een beetje zware AMO gehad Heatseeker?
True, al zit hij wel beter dan een baret. Tevens is de kwartiersmuts warmer in de winter.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:25 schreef LSS het volgende:
Die muts, ach ja, bij DT gaat het nog wel maar bij het GVT blijft het een pleegezicht.
Jeps, omdat het irritant is zo'n bungelend kwastje op je voorhoofd.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:06 schreef JLMR het volgende:
Haha nou ik ben benieuwd,, ik zie ook vaak dat ze het kwastje verstoppen in de rand ofzo?
dus zittie eigenlijk niet beter.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:20 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Jeps, omdat het irritant is zo'n bungelend kwastje op je voorhoofd.
De truuk is het touwtje van kwastje in te korten zodat je deze niet zit bungelen.quote:
Nee, dat klopt, want dat is de Rode Baret....;-)quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:31 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
En die muts, tja ach het is natuurlijk niet het mooiste hoofddeksel van de KL.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:07 schreef Dvons het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, want dat is de Rode Baret....;-)
ik vind groen mooierquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:07 schreef Dvons het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, want dat is de Rode Baret....;-)
En daar gaat het hem nou juist om, je doet zoiets halen voor jezelf en als je jezelf recht kan aankijken en zeggen dat je ervoor geknokt hebt mag je er met recht trots op zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:05 schreef Bouke-p het volgende:
Voor sommige mensen is het moeilijker om de amo te fixen dan voor anderen om de groene baret te halen.
Zeker mee eens. Maar feit blijft dat rood gewoon mooier is ;-)quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:50 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En daar gaat het hem nou juist om, je doet zoiets halen voor jezelf en als je jezelf recht kan aankijken en zeggen dat je ervoor geknokt hebt mag je er met recht trots op zijn.
Dat is een mening, smaken verschillen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef Dvons het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar feit blijft dat rood gewoon mooier is ;-)
tja, en ik vind dat de donkerblauwe baretten die ze in garderen bij de vbdd (CISbn) droegen weer mooier waren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef Dvons het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar feit blijft dat rood gewoon mooier is ;-)
van wat ik op een blog van iemand heb gelezen, is het:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:05 schreef Pumatje het volgende:
maar die eerste dag op de KMS.
Dat bestaat dus uit spullen ophalen ( kisten,uniform, etc ) en het tekenen van allerlei papieren.
2e dag is 6 uur je bed uit, 4 min douchen en ontbijten en we gaan eens 30 km lopen ofzo?
De eerste 2 weken wordt je geleefd, weinig vrije tijd veel discipline aanleren.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:11 schreef cw2cu het volgende:
ik had gehoord dat je de eerste twee weken aardig moe wordt gemaakt en ze erg streng tegen je zijn.
Maar als ik het zo lees dat je niet veel hoeft te verwachten zal het wel niet zo zijn?
toch?![]()
Je bent niet de enigequote:
Ach, dan bind je hem s nachts aan het bed vast, en een emmer water over hem heen doet wonderenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:24 schreef JLMR het volgende:
Valt wel mee, als je maar geen grote bek hebt en gewoon doet wat er wordt verlangd, dan doen ze gewoon normaal tegen je, ik moest het meest wennen aan de tijdsdruk en dat je niet in je eentje op de donder krijgt maar de hele groep. at was wel niet zo irritant, deed iemand anders wat verkeerd, moest jij er ook voor opdraaien
Het standaard leger-accentquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:40 schreef Pumatje het volgende:
EUuhjeeuu, dasniegoedhea!
hops doemaor ff opnieuweeh
hahahaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:40 schreef FlameScorpion het volgende:
[..]
Het standaard leger-accent
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:25 schreef Pumatje het volgende:
ik wilde net vragen
zijn er geen Full metal jacket scenario's gebeurd ?
handdoek met een zeepje?
Op het incorrect dragen van je uniform staat inderdaad een bekeuring.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:23 schreef JLMR het volgende:
Haha waar zit je nu dan Paulifinario? Of ben je de dienst uit? En kan ik echt een bekeuring krijgen als ik het kwastje verstophaha
dacht dat jij tanker wilde worden, wat is er gebeurt hebben ze je tank verkocht?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef Pumatje het volgende:
ik dank ook god dat ik de 2e keer cluster 4 heb gehaald, anders was het echt artillerie geworden
zoals Esses zeiquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:33 schreef elilim het volgende:
[..]
dacht dat jij tanker wilde worden, wat is er gebeurt hebben ze je tank verkocht?
Je wordt naar huis gestuurd als het kader (de sergeanten/wachtmeesters) vinden dat je toch niet geschikt bent voor in het leger. Toen ik in 2005 in de amo zat hadden we een peloton van 45 man na 4 maanden amo waren het er nog 37. Je wordt echt niet snel naar huis gestuurd of je moet flink wat op je geweten hebben. We hebben tenslotte personeelstekort.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef Timstorm het volgende:
Hallo ik heb zelf ook nog wat vragen over de AMO, moet 27 oktober (Nog 26 dagen!) Opkomen.
Hoe zit het eigenlijk met naar huis sturen? Ik ben niet van plan dit te doen maar hoe snel word je naar huis gestuurd, als iets je niet meteen lukt, is het dan game over of zeggen ze "Piepo, wij gaan een biertje drinken, je mag slapen als het je gelukt is" (Voorbeeld he!)
Worden de AMO klassen in clusters opgedeeld, ik bedoel, krijg ik mensen die voor infanterie gaan in mijn klas? (Neem aan van wel.)
En hoeveel mensen zijn er bij jullie ervaring van de hoeveel weg gestuurd, en gingen die vaak uit eigen wil weg of werden ze weg gestuurd?
Alvast bedankt!
(Ik ga overigens voor Soldaat Chauffeur rupsvoertuig, cluster 2)
dat sixpack heb ik ook niet meerquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:52 schreef Timstorm het volgende:
Hmm, okay, dank jullie wel voor de informatie, ik zie dus het heel erg uiteen kan lopen.. Ik zal zeggen ben zelf niet het meest sportieve persoon. ( Heb geen eens een six pack!!!) Heb de keuring op pure wilskracht gehaald.
Het buddy systeem, hoe werkt dat? Krijg je iemand aangewezen of is het: "Wil jij me buddy zijn?"
Maarja, je word opzich dus pas weg gestuurd als iemand zijn best niet doen of gewond raakt zie ik.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat sixpack heb ik ook niet meerMaargoed, dankzij mn blessure ben ik flink aangekomen, maar das weer heel iets anders.
Zorg iig dat je een zo goed mogelijke beginconditie hebt, je gaat hoe dan ook genoeg train momentjes krijgen maar als je een redelijke conditie hebt word t alleen maar "makkelijker".
En verder, beleef t gewoon allemaal. Alles van te voren weten is niet leukMaak je niet druk, dat heeft helemaal geen zin.
ow en je raakt geblesseerd niet gewond, gewond raak je op uitzending
Ik snap best dat je een beetje wilt weten hoe het er aan toe gaat. Is toch een hele cultuurshock.quote:
hahaha, je nek moet haarvrij zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:43 schreef Timstorm het volgende:
Oh shit, toch nog een vraag. =( Sorry. .. Haar, me haar is middel lang, milimeteren die zooi of gewoon zo houden? Komt het in de weg? (Bijvoorbeeld bij de gas masker test.)
Das echt de laatste, ik zweer het.
je mag vragen wat je wilt hoor, daar is een forum voor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:43 schreef Timstorm het volgende:
Oh shit, toch nog een vraag. =( Sorry. .. Haar, me haar is middel lang, milimeteren die zooi of gewoon zo houden? Komt het in de weg? (Bijvoorbeeld bij de gas masker test.)
Das echt de laatste, ik zweer het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |