ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Hangt af van de luchthaven van vertrek, je reisdoel en de airline
Aanstaande vrijdag is wel de bijna drukste dag van Schiphol, dus wees wel ruim op tijd. Het is dus zeker slim om online in te checken, zodat je ook alleen maar je bagage hoeft af te geven. En zelfs dat kan nu bij een automaat
Upgrade gaat aan de gate, dus bij de balie heb je erg weinig kans als je daar al denkt kans op te maken.
Gewoon naar bagagebalie lopen, die scant je online boardingpas.. en klaar ben je.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Online inchecken scheelt zeker in tijd. Je hoeft dan niet perse 2 uur voor vertrek al op de luchthaven aanwezig te zijn. Het enige wat je moet doen zijn je koffers afgeven bij een "drop off" punt en daarna kun je gelijk door de security. Je hebt dus geen last van de wachtrij bij de incheckbalie. Heb zelf alleen ervaring met online inchecken met handbagage, dus hoe dat met zo'n "drop off" punt in zijn werk gaat, kan ik je niet vertellen.
Ja, dan zeker. Bagage drop off van Transavia is zo veel beter dan eerst voor een enkele balie lang in de rij te moeten staan (mits je vertrekt vanuit vertrekhal 4). Niet te laat komen inderdaad, want het kan erg druk zijn en anders is er genoeg te doen op Schiphol.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.
het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Boven scheelt het ook een hoop irritatie. Als je op schiphol komt zal je alsnog eerst via een computer zelf moeten inchecken en dan je koffers afgeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.
het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt.
(Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded)
Je mág ook naar de gewone balie hoor...quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef U het volgende:
Bij Continental vorige maand had ik ook online ingecheckt, en op zich was die wachtrij (bagage drop-off) wel korter, maar door zeurende en niet begrijpende mensen duurde het alsnog langer dan normaal inchecken..
Weet ik, maar daar stond ook alweer 'n rij toen we erachter kwamen dat er zulke tragerds voor ons stondenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Je mág ook naar de gewone balie hoor...
toch gewoon je reserverings nr?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.
Groeten
PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
Het leek dus ideaal en goed te gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.
Groeten
PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
In ieder geval vanaf zilver al mag je deze stoelen kiezen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:08 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.
Dat het een chaos zou zijn bij de KLM balie komt mij helemaal niet bekend voor en ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM.Nu kom ik ook nooit op het laatste moment aanrennen, maar ik zie de drop off altijd vrij goed doorlopen...
Ook upgrades krijg je wel als je online incheckt. Ik heb een keer gehad dat ik bij het online inchecken een business class plek kreeg toegewezen en soms worden reizigers op het laatste moment bij de boarding van plaats veranderd.
Kortom: ik zie alleen maar voordelen voor online inchecken, behalve dan dat de site van KLM zoooo slecht is voor online inchecken!
Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:52 schreef Blik het volgende:
heb ook een vraagje over online inchecken. Ik ga eerst met British Airways (BA) naar London, om vervolgens met American Airlines (AA) naar Miami te gaan. Kan ik online inchecken en komt mijn tas dan in Miami aan als ik online incheck bij BA en AA, of moet ik naar de balie om in te checken om te zorgen dat mijn bagage doorgaat naar Miami?
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:
Als Miami net is als andere airports in de VS dan check je inderdaad gewoon in tot je eindbestemming (je hebt dan boardingpassen tot aan Guatemala). Je bagage gaat vanuit London zelfstandig door naar Miami, in Miami moet je je bagage ophalen, zelf door de douane dragen en weer afdroppen.
Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:52 schreef Blik het volgende:
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellen
Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:18 schreef ruby het volgende:
Krijg ik vandaag een mailtje van KLM dat ik online kan inchecken (ik vlieg morgen). Ik denk dat doen we even, kent het systeem m'n reservering niet. Ik heb toch echt een e-ticket beschikbaar met de juiste gegevens.
Gebeurt dat vaker bij KLM?
Komt volgens mij door de mensen die jouw vlucht gebruiken als doorgaande vlucht en dus eerder dan jouw kunnen inchecken/ingechecked hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
Bij online inchecken bij de KLM is het vreemd genoeg ook zo dat als je exact 30 uur van tevoren gaat inchecken, de meeste stoelen al zijn vergeven. Vreemd genoeg geloof ik niet dat iedereen precies 30 uur van tevoren in de startblokken staat om te kunnen inchecken.
Dat en frequent flyer status. Het komt regelmatig voor dat collegas (zonder FB of Ivory) en ik dezelfde vluchten pakken, maar dat bij het online inchecken (tegelijk vanaf 2 PCs) de indeling van de bezette stoelen er heel anders uitziet.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen.
Ik vlieg naar Newcastle. Maar ondertussen weet ik al wat er aan de hand is. Een medewerkser van de KLM stond namelijk vanmiddag op m'n voicemail met de mededeling dat m'n vlucht geannuleerd is wegens "technische redenen". Ze had m'n vlucht ondertussen verzet naar later op die dag maar dan moest ik eerst nog ff gezellig naar Heathrow vliegen om vervolgens weer door te gaan naar Newcastle. Ik heb KLM maar gebeld en toen kreeg ik een medewerkster aan de lijn die het nogal vreemd vond dat ze me geen rechtstreekse vlucht had aangeboden, terwijl die er wel bleek te zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.
Mijn ervaring is ook dat je bij sommige bestemmingen niet online in kan checken... waar vlieg je heen?
Je hoeft sowieso al niet 3 uur vantevoren aanwezig te zijn. 3 uur vantevoren gaat de incheckbalie open en alle luchthavens en luchtvaartmaatschappijen vinden het wenselijk dat je op tijd inchecked en op tijd aanwezig bent. Als jij 2 uur of 1,5 uur voordat de vlucht vertrekt aan komt kakken is het ook prima, alleen is je kans op een plek aan het raam waarschijnlijk wel verkeken.quote:Op maandag 15 september 2008 00:52 schreef Bluezz het volgende:
Dus als ik het goed begrijp en we gaan morgenvanmiddag 14.00 (dat is 48u van te voren zoals Cathay het wil hebben) online inchecken, we dus niet 3 uur eerder aanwezig hoeven te zijn????
( we vliegen woensdag 14 uur een intercontinentale vlucht, Van schiphol met Cathay pacific naar hongkong en dan door naar Sydney )
Tegenwoordig geven luchtvaartmaatschappijen 3 uur van te voren aan om er zeker van te zijn dat je genoeg tijd hebt om in te checken en door de beveiliging te gaan.quote:Op maandag 15 september 2008 00:52 schreef Bluezz het volgende:
Dus als ik het goed begrijp en we gaan morgenvanmiddag 14.00 (dat is 48u van te voren zoals Cathay het wil hebben) online inchecken, we dus niet 3 uur eerder aanwezig hoeven te zijn????
( we vliegen woensdag 14 uur een intercontinentale vlucht, Van schiphol met Cathay pacific naar hongkong en dan door naar Sydney )
Zo werkt het dus niet. In USA kun je hoogstens 24 uur vantevoren on line inchecken. Maar ook bij 30 uur hebben alle Platinum, Gold en Silver FB members dan al een voor geselecteerde plaats toegewezen gekregen die ze naar wens ook nog kunnen wijzigen. Voor de goekopere tickets is alleen de achterste helft van de rijen beschikbaar voor on line inchecken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Komt volgens mij door de mensen die jouw vlucht gebruiken als doorgaande vlucht en dus eerder dan jouw kunnen inchecken/ingechecked hebben.
M.a.w., stell ik kom uit New York en wilt naar Barcelona. En jij wilt alleen van Amsterdam naar Barcelona. Ik heb dus een overstap in Amsterdam waar jij dus je reis pas begint.
Dan heb ik dus ongeveer 12 uur ´voorsprong´ op jouw om online in te checken. Dus in vergelijking met jou, heb ik dus voor het stukje Amsterdam Barcelona 42 uur om in te checken.
Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen.
Gewoon bij KLM blijven zeiken om die 250 euro en anders via de EU Claim desk op Schiphol (hal 1 geloof ik) een claim formulier invullen. No cure no pay basis en kost je 30% van de uitkering. Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:12 schreef ruby het volgende:
Ik ga eens kijken wat ze te zeggen hebben Fogel! Bedankt voor je info.
Jaha en je had al zo'n fijne avond achter de rug. Ga je naar Madrid vlieguh dan?quote:Op woensdag 17 september 2008 07:47 schreef WooZ het volgende:
Fijn, wil ik net online inchecken kent KLM m'n boekingsnummer niet.
Ik dacht het zal wel goed zijn, misschien toch even bellen...
Wat blijkt, heb ik dus nog helemaal geen ticket voor m'n vlucht die morgen vertrekt, ja lekker
Nou hoeft dit geen ramp te zijn, maar blijkbaar zijn ze van KLM vergeten geld van m'n CC af te schrijven (terwijl ze wel alle gegevens opgeslagen hebben) omdat ik het ticket gewijzigd heb (datum terugreis) en daardoor is er geen ticket aangemaakt maar alleen een reservering
en nu moet ik dus eerst gaan slapen en morgenochtend terugbellen grrrrrrrrrrrrrrrr
Hebben ze bij mij in juni ook eens gedaan, is allemaal netjes opgelost en kreeg een upgrade (niet dat het veel uit maakt als je binnen europa vliegt, maar toch).quote:Op woensdag 17 september 2008 07:47 schreef WooZ het volgende:
Fijn, wil ik net online inchecken kent KLM m'n boekingsnummer niet.
Ik dacht het zal wel goed zijn, misschien toch even bellen...
Wat blijkt, heb ik dus nog helemaal geen ticket voor m'n vlucht die morgen vertrekt, ja lekker
Nou hoeft dit geen ramp te zijn, maar blijkbaar zijn ze van KLM vergeten geld van m'n CC af te schrijven (terwijl ze wel alle gegevens opgeslagen hebben) omdat ik het ticket gewijzigd heb (datum terugreis) en daardoor is er geen ticket aangemaakt maar alleen een reservering
en nu moet ik dus eerst gaan slapen en morgenochtend terugbellen grrrrrrrrrrrrrrrr
och ik ga de 30e weer vliegen, dus tips mogen altijdquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:44 schreef Technoviking het volgende:
Het kost veel meer tijd dan normaal, werkt voor geen meter en is absoluut niet handig.
Als ik jou was zou ik gewoon 3 uur van tevoren naar Schiphol gaan. Gewoon voor de zekerheid!
Goeie kick ook, topic van 22-7
Wel vol in economy, maar niet in business en dus vlieg je business?quote:Op woensdag 17 september 2008 22:38 schreef WooZ het volgende:
ik heb dus ook geluk, want doordat de vlucht blijkbaar niet vol zat hebben ze net dus een ticket voor me aangemaakt
en waar zijn de tijden gebleven dat je in economy nog een gratis krant kreeg
Dat was het inderdaad niet. Een hoop extra geld voor een beetje extra service.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
Business class in Europa bij KLM is imo niet zo spannend.
ja iddquote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef Fogel het volgende:
Wooz, je vliegt toch intercontinentaal?
Binnen Europa is het inderdaad totaal de moeite niet waard.
Daar had je dus niet over in te zitten want die gast van KLM mag alleen maar mee als er nog plaats is. Betalende passagiers gaan namelijk altijd voor. Wel was het zo geweest wanneer er ook nog een FB Plat of Gold member op de waiting list gestaan had, die altijd voorrang krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:56 schreef ruby het volgende:
Zo, ik ben ondertussen weer terug van trip naar Newcastle.
De vrouw achter de desk bij de gate zei al dat er iemand van KLM zelf mee zou vliegen en dat er een mogelijkheid was dat die persoon eventueel bereid was om zijn of haar plek af te staan door in de cockpit te zitten of plaats te nemen op een klapstoeltje. Had die persoon dat nou niet zelf gewild, dan had ik dus lekker tot een uur of 10 's avonds mogen wachten op de volgende vlucht terwijl ik al om half 2 's middags aanwezig was. Dus ik zat mooi in de piepzak. Ik heb echt mazzel gehad, want ik was de eerst wachtende...
on-line inchecken op een intercontinentale vlucht ??quote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef Fogel het volgende:
Wooz, je vliegt toch intercontinentaal?
Binnen Europa is het inderdaad totaal de moeite niet waard.
Ik weet niet wat daar nu zo moeilijk aan is. Het ligt er natuurlijk wel aan of de maatschappij waarmee je vliegt deze faciliteit op je luchthaven van vertrek aanbiedt. Zo kun je b.v. in Istanbul bij KLM wel on-line inchecken en je stoelkeuze maken, maar geen boardingpass printen. Met het bevestigings document, waarop reeds je stoelnummer staat, kun je dan ook meestal naar een speciale incheck balie om je bagage te droppen en je document voor een boardingpass in te wisselen.quote:Op donderdag 18 september 2008 21:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
on-line inchecken op een intercontinentale vlucht ??
er zijn maar weinig mensen die dat voor elkaar krijgen.
Idd, of je moet al vanaf een vliegveld bij de grens vertrekken en vliegen naar een vliegveld net over de continentale grens.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:56 schreef qwerty_x het volgende:
ik bedoel dat er waarschijnlijk maar weinig mensen zijn die intercontinentaal vliegen zonder bagage ....
Ik vlieg regelmatig intercontinentaal zonder bagage.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:56 schreef qwerty_x het volgende:
ik bedoel dat er waarschijnlijk maar weinig mensen zijn die intercontinentaal vliegen zonder bagage ....
Het zou inderdaad met veel moeite wel kunnen voor een trip van zondagavond heen en vrijdag middag weer terug. Maar door al het gezeik over zelf een botte schaar in je toilettas sind 9/11 ben ik toch maar overgeschakeld van de 50cm cases naar een van 63 cm en die check ik altijd in. En die maat koffer heb ik ook wel nodig wanneer ik uit Azie of USA terug kom met nogal wat nieuwe aankopen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vlieg regelmatig intercontinentaal zonder bagage.
Vooral richting Azië vanaf Europa zijn er veel mensen die op de heenweg niet zoveel meenemen, en dus prima met alleen handbagage kunnen vliegen. Ik zie regelmatig mensen samen met mij direct naar de uitgang lopen zonder bij de bagageband te wachten, zeker de zakenreizigers.
Ik verbaas mij dan ook altijd hoeveel kilo mensen aan bagage meenemen....
je bedoelt gewoon dat het weinig tijd scheelt en dat klopt, het scheelt overigens wel iets maar je moet idd nog steeds je bagage afgeven. Ik checkte dan ook in om m'n stoelnummer te kiezenquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:56 schreef qwerty_x het volgende:
NOOIT VOOR DE VOUCHERS KIEZEN!!!!!! De truc met die dingen is dat je ze alleen maar kunt besteden op de duurste tickets. In ieder geval niet besteedbaar op tickets in de goedkoopste boekings klassen.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:14 schreef ruby het volgende:
Ik kon kiezen tussen het bedrag van ¤ 250,00 cash of ¤ 350,00 aan credit vouchers. Voor de zekerheid heb ik toch maar voor cash gekozen. Dat kostte m'n reis namelijk ook dus dat heb ik mooi terugverdiend. Op zich is ¤ 350,00 aan credit vouchers ook leuk natuurlijk maar dat moest ik dan binnen een jaar opmaken. En ik weet niet zeker of ik binnen een jaar met KLM vlieg. De kans is op zich wel groot, maar ik moest toch een keuze maken. En cash geld terug is natuurlijk ook wel fijn.
Bedankt voor de goeie tips mensen!
quote:Op woensdag 24 september 2008 00:14 schreef ruby het volgende:
En ja wel, gisteren werd ik gebeld door KLM met de mededeling dat mijn verzoek tot compensatie gehonoreerd is!
Ik had namelijk via de KLM website een "klacht" verzonden via een speciaal formulier en daar is dus behoorlijk snel op gereageerd.
Ik kon kiezen tussen het bedrag van ¤ 250,00 cash of ¤ 350,00 aan credit vouchers. Voor de zekerheid heb ik toch maar voor cash gekozen. Dat kostte m'n reis namelijk ook dus dat heb ik mooi terugverdiend. Op zich is ¤ 350,00 aan credit vouchers ook leuk natuurlijk maar dat moest ik dan binnen een jaar opmaken. En ik weet niet zeker of ik binnen een jaar met KLM vlieg. De kans is op zich wel groot, maar ik moest toch een keuze maken. En cash geld terug is natuurlijk ook wel fijn.
Bedankt voor de goeie tips mensen!
Je kan prima de vouchers gebruiken op de laagste tarieven, totaal geen probleem en heb dat al meerdere malen zelf gedaan.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:27 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
NOOIT VOOR DE VOUCHERS KIEZEN!!!!!! De truc met die dingen is dat je ze alleen maar kunt besteden op de duurste tickets. In ieder geval niet besteedbaar op tickets in de goedkoopste boekings klassen.
Wat een onzin. Zelf al twee keer gedaan voor de laagste tarieven en geen problemen mee gehad.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:27 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
NOOIT VOOR DE VOUCHERS KIEZEN!!!!!! De truc met die dingen is dat je ze alleen maar kunt besteden op de duurste tickets. In ieder geval niet besteedbaar op tickets in de goedkoopste boekings klassen.
Een collega van me had ook twee aansluitende vluchten met twee verschillende boekingen, beiden met de SAS, en daar was het niet mogelijk om de baggage door te labelen. Aangezien er te weinig tijd was om de baggage op te halen en opnieuw in te checken, moest ze met de volgende vlucht mee (na aankoop van een nieuw ticket...).quote:Op woensdag 24 september 2008 19:41 schreef ozzietukker het volgende:
De vouchers van KLM zijn prima te besteden in alle boekingsklassen en voor alle tickets. Het grootste nadeel aan de vouchers is dat je verplicht bent nog een keer met KLM te vliegen.
(Okee, misschien ben ik wat te negatief, maar ik vind de prijs van KLM te hoog voor het product dat ze bieden).
Zojuist ingechecked bij Lufthansa, ik had gehoopt in een Airbus 319 te zitten, maar het zal een Airbus 320 zijn, ik vrees dat deze dan ook weer wat vol zal zitten als ze een groter toestel inzetten, en ik zit liever in een wat rustiger vliegtuig.
Ik hoop dat ze mijn bagage gelijk door willen checken naar mijn eindbestemming, want ik heb 2 aparte tickets geboekt zodat ik maar 11,25 ticketbelasting betaal en geen 45 euro. Ik vlieg wel verder met een partner in de Star Alliance van LH dus ik zal het meemaken. Telefonisch en aan de balie heb ik nu al gehoord dat het wel mogelijk is, maar ook dat het niet mogelijk is...
Seatcounter kende ik niet, nu staat mijn specifieke vlucht van Lufthansa daar niet bij genoemd.. zouden er dan geen plaatsen meer over zijn? (Ach wat zeur ik eigenlijk, het is maar 1 uur en 10 minuten, dus daarwerkelijk maar 40 minuten vliegen ofzo).quote:Op woensdag 24 september 2008 20:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een collega van me had ook twee aansluitende vluchten met twee verschillende boekingen, beiden met de SAS, en daar was het niet mogelijk om de baggage door te labelen. Aangezien er te weinig tijd was om de baggage op te halen en opnieuw in te checken, moest ze met de volgende vlucht mee (na aankoop van een nieuw ticket...).
PS Je weet dat je bij www.seatcounter.com een indicatie kan krijgen van hoe vol de vlucht zit?
OK, OK ik neem mijn woorden terug. Meende me dat namelijk nog te herrineren uit de tijd van 325 gulden cash of 650 gulden in vouchers bij een overboeking.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan prima de vouchers gebruiken op de laagste tarieven, totaal geen probleem en heb dat al meerdere malen zelf gedaan.
Het ergste vind ik dat je telefonisch moet boeken en dat je een hele procedure door moet lopen met faxen en opsturen van de vouchers...
Wanneer dat echt waar zou zijn, is dat binnen de korste keren bij de betreffende luchtvaartmaatschappijen bekend en zullen die dus absoluut geen zaken meer met hun willen doen. En bovendien lijkt het me dat dit eenvoudig te controleren is voor een organisatie als Radar. Maar ik vermoed dat EU claim heel wat meer claims binnenkrijgt dan ze daadwerkelijk claimen omdat er dan geen reden voor een claim is. En ze kunnen natuurlijk niet iedereen die maar lukraak een claim formulier inlevert, een bevestiging of afwijzing toesturen.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:43 schreef kvdw het volgende:
Die EU claim organisatie schijnt niet helemaal in orde te zijn, volgens een tv-uitzending (radar ofzo...). Sprak laatst ook iemand die er nooit meer iets van gehoord had. Op zich niet erg (je verliest geen geld: no cure no pay), maar waarschijnlijk hebben ze dan wel kunnen claimen en het geld zelf gehouden...
dit is niet waar, Flying Blue Gold members kunnen alles kiezen wat ze willen, die hoeven ook geen ¤50 te betalen voor een exit-row seatquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt.
(Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded)
kan zeker wel, je kunt alleen je boarding pass meestal niet printen. als je gewoon een e-ticket hebt is het zo geregeldquote:Op donderdag 18 september 2008 21:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
on-line inchecken op een intercontinentale vlucht ??
er zijn maar weinig mensen die dat voor elkaar krijgen.
Oh, lekker voor je.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:53 schreef -Muse- het volgende:
Online inchecken betekend niet dat je niet meer hoeft te wachten, staar je daar niet blind op!
Toen ik een paar weken geleden vanuit Keulen vloog, moest ik na het online inchecken toch nog een keer inchecken... waarom? ...dat kon niemand mij daar vertellen.
Plaatsje bij het raam is alleen maar prettig in een Embraer 140 -170. En dan alleen nog wanneer je een A seat hebt. Want die toestellen hebben een 1-2 indeling.quote:Op maandag 29 september 2008 12:52 schreef liiszle het volgende:
zojuist online ingecheckt, plaatsjes bij het raam
t kan mij ook écht niet schelen. ik ben niet lang/dik dus pas ideaal in de stoelen, uit t raam kijken bij zons opgang is relaxedquote:Op maandag 29 september 2008 13:00 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Plaatsje bij het raam is alleen maar prettig in een Embraer 140 -170. En dan alleen nog wanneer je een A seat hebt. Want die toestellen hebben een 1-2 indeling.
Er is niets zo prettig als een Aisle Seat met alle voordelen vandien. Nou OK dan, elke seat in een KLM 777-200 in World Business Class is ook wel OK! En de beste stoelen heeft Air France in First maar misschien zijn die van Singapore Airlines in die A380 nog wel beter.
Virgin Premium Economy beviel ook best wel. Niet eens zo veel duurder maar behoorlijk wat extra ruimte en iets te drinken voor de deuren ook maar dicht gaan.quote:Op maandag 29 september 2008 13:00 schreef Buzz129 het volgende:
Er is niets zo prettig als een Aisle Seat met alle voordelen vandien. Nou OK dan, elke seat in een KLM 777-200 in World Business Class is ook wel OK!
Je vraag is een beetje onduidelijk. Je zegt dat je naar Miami gaat maar uit de rest begrijp ik dat je nog een aansluitende(binnenlandse?) vlucht maakt vanuit Miami.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:17 schreef Blik het volgende:
Ik heb even een vraagje over online inchecken
Ik ga komende zaterdag op vakantie. Heb eerst een vlucht naar Londen en dan naar Miami. Als ik online incheck voor de vlucht naar Londen en de vlucht naar Miami, kunnen ze me dan bij de drop-off meteen doorlabelen naar Miami of moet ik alsnog naar de incheckbalie om de tassen door te laten labelen?
En hoe werkt het precies in Miami, tassen ophalen van de bagageband, door de douane, opnieuw naar de incheckbalie (of is dit een speciale balie??) en weer terug door de douane?
Sorry, je hebt gelijk. Ik vlieg door naar Guatemala code-shared. Dus ik kan op Schiphol mijn bagage doorlabelen naar Guatemala? Maar dat is voor Miami in ieder geval duidelijk, ik moet er dus voor zorgen dat ik op Schiphol voor heel mijn vlucht ingechecked wordt zodat ik niet opnieuw hief in te checken. Dus het lijkt me ook slim om bij de balie in te checken op Schipholquote:Op dinsdag 30 september 2008 10:56 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je vraag is een beetje onduidelijk. Je zegt dat je naar Miami gaat maar uit de rest begrijp ik dat je nog een aansluitende(binnenlandse?) vlucht maakt vanuit Miami.
Wanneer je AMS-LHR-MIA code shared vliegt zullen ze op Schiphol je bagage kunnen doorlabelen naar Miami. Hoef je daar op Heathrow, of Gatwick niet meer naar om te kijken. In Miami moet je je bagage zowiezo van de belt afhalen, en met je douane declaratie formulier (wat je tijdens de vlucht moet invullen, dus zorg voor een pen bij de hand) een keuze maken door of door de douane bij de uitgang te gaan of de borden transfers te volgen naar een andere douane post en daar je bagage weer op een belt te zetten. Maar dan moet je bagage wel zijn doorgelabeld naar je eindbestemming. Anders zul je op Miami alsnog voor een volgende vlucht moeten inchecken.
Nou veel plezier dan op je vakankantie. Wat is je eindbestemming?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |