abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60272703
Hallo,
ik ga vrijdag ochtend vroeg (0600) op vakantie..
nu stond er in mijn mail dat online inchecken mogeniljk was..
scheelt dit in tijd? en is dit slim om te doen? hoe gaat dit verder in werking?

tevens zijn er 2 vrienden die dit niet willen, en die willen appart van ons, bij de balie inchecken.
maar kan dit als ik de hoofdboeker ben? dan kun je toch niet afzonderlijk inchecken?

alvast bedankt
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:11:23 #2
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60273176
Online inchecken scheelt zeker in tijd. Je hoeft dan niet perse 2 uur voor vertrek al op de luchthaven aanwezig te zijn. Het enige wat je moet doen zijn je koffers afgeven bij een "drop off" punt en daarna kun je gelijk door de security. Je hebt dus geen last van de wachtrij bij de incheckbalie. Heb zelf alleen ervaring met online inchecken met handbagage, dus hoe dat met zo'n "drop off" punt in zijn werk gaat, kan ik je niet vertellen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60273439
dankjewel
ik heb inderdaad weinig zin om te wachten en zo vroeg op het vliegveld te zijn.
ik ben in mei op vakantie egweest met vliegtuig.. en je zit 2 uur niets te doen...

dus het scheelt zeker?
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_60274061
Zeker doen!
Ook omdat iedereen online kan inchecken en dus zo de goede plaatsen voor je weggekaapt worden.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:52:27 #5
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60274121
Bij de meeste maatschappijen kun je zo ook een eigen plek kiezen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_60274130
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt.

(Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded )
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60274763
hmm. oke, dankje
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_60274854
Hangt af van de luchthaven van vertrek, je reisdoel en de airline


Aanstaande vrijdag is wel de bijna drukste dag van Schiphol, dus wees wel ruim op tijd. Het is dus zeker slim om online in te checken, zodat je ook alleen maar je bagage hoeft af te geven. En zelfs dat kan nu bij een automaat

Upgrade gaat aan de gate, dus bij de balie heb je erg weinig kans als je daar al denkt kans op te maken.
pi_60274994
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Hangt af van de luchthaven van vertrek, je reisdoel en de airline


Aanstaande vrijdag is wel de bijna drukste dag van Schiphol, dus wees wel ruim op tijd. Het is dus zeker slim om online in te checken, zodat je ook alleen maar je bagage hoeft af te geven. En zelfs dat kan nu bij een automaat

Upgrade gaat aan de gate, dus bij de balie heb je erg weinig kans als je daar al denkt kans op te maken.
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.

het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_60275035
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Online inchecken scheelt zeker in tijd. Je hoeft dan niet perse 2 uur voor vertrek al op de luchthaven aanwezig te zijn. Het enige wat je moet doen zijn je koffers afgeven bij een "drop off" punt en daarna kun je gelijk door de security. Je hebt dus geen last van de wachtrij bij de incheckbalie. Heb zelf alleen ervaring met online inchecken met handbagage, dus hoe dat met zo'n "drop off" punt in zijn werk gaat, kan ik je niet vertellen.
Gewoon naar bagagebalie lopen, die scant je online boardingpas.. en klaar ben je.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60308537
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.

het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Ja, dan zeker. Bagage drop off van Transavia is zo veel beter dan eerst voor een enkele balie lang in de rij te moeten staan (mits je vertrekt vanuit vertrekhal 4). Niet te laat komen inderdaad, want het kan erg druk zijn en anders is er genoeg te doen op Schiphol.

Veel plezier
pi_60312764
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:

[..]

ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.

het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Boven scheelt het ook een hoop irritatie. Als je op schiphol komt zal je alsnog eerst via een computer zelf moeten inchecken en dan je koffers afgeven.
Dus of je het nu thuis doet of op schiphol. Tevens zal je op schiphol wachtrijen krijgen als het druk is terwijl je thuis op je dooie gemak kan doen.

Enige waar je dan nog in de rij hoeft te staan is bij de bagage drop off.

Ik vind het wel ideaal hoor online inchecken
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:27:36 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60312954
Het grootste voordeel is dat je, zeker bij Transvertragia, alvast je stoelen kan uitkiezen zodat je niet, als je samen reist apart van elkaar zit, of als je graag aan het raam zit bij de incheckbalie alleen nog maar een gangpadplaats kan krijgen.

En mocht je bijvoorbeeld met KLM vliegen, deze maatschappij (maar ook andere maatschappijen), boeken vaak vluchten over, als je dan niet online inchecked heb je kans dat je aan de balie alleen een 'tijdelijke' boardingpass krijg en aan de gate wordt dan gekeken of je alsnog meekunt. Naast het feit dat dit stress oplevert omdat het 'niet zeker is dat' je meekan, zijn de plaatsen die overblijven natuurlijk niet de meest fijne, een middenplaats tussen 2 vreemden in behoort niet tot mijn favorieten.
(Hoe later je inchecked, hoe groter de kans dat je niet direct een boardingpass kunt krijgen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:08:39 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60315695
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt.

(Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded )
Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.
Dat het een chaos zou zijn bij de KLM balie komt mij helemaal niet bekend voor en ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM. Nu kom ik ook nooit op het laatste moment aanrennen, maar ik zie de drop off altijd vrij goed doorlopen...
Ook upgrades krijg je wel als je online incheckt. Ik heb een keer gehad dat ik bij het online inchecken een business class plek kreeg toegewezen en soms worden reizigers op het laatste moment bij de boarding van plaats veranderd.

Kortom: ik zie alleen maar voordelen voor online inchecken, behalve dan dat de site van KLM zoooo slecht is voor online inchecken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:12:08 #15
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_60315761
Kom op tijd morgen
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:15:52 #16
52034 U
bevindt zich hier
pi_60315830
Bij Continental vorige maand had ik ook online ingecheckt, en op zich was die wachtrij (bagage drop-off) wel korter, maar door zeurende en niet begrijpende mensen duurde het alsnog langer dan normaal inchecken..
Wat zegt U?
pi_60316041
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.

Groeten

PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:31:18 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60316141
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef U het volgende:
Bij Continental vorige maand had ik ook online ingecheckt, en op zich was die wachtrij (bagage drop-off) wel korter, maar door zeurende en niet begrijpende mensen duurde het alsnog langer dan normaal inchecken..
Je mág ook naar de gewone balie hoor...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:52:34 #19
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_60316515
online inchecken is geniaal, gewoon vanuit je luie stoel een stoel kiezen die beschikbaar is, bij de luchthaven je bagage afdroppen en klaar is de reiziger!
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:57:33 #20
52034 U
bevindt zich hier
pi_60316608
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:31 schreef Hik het volgende:

[..]

Je mág ook naar de gewone balie hoor...
Weet ik, maar daar stond ook alweer 'n rij toen we erachter kwamen dat er zulke tragerds voor ons stonden
Wat zegt U?
pi_60317154
Volgens mij is het alleen heel veel sneller als je alleen handbagage hebt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60320322
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.

Groeten

PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
toch gewoon je reserverings nr?
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:43:24 #23
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_60328879
Online inchecken werkt prima. Je kan dit echter alleen doen voor je gehele reserveringsnummer (als je een pakketreis hebt geboekt). Ook is het zo dat als je met kleine kinderen of een grote groep reist er vaak al stoelen voor je zijn afgeblokt die je niet meer kan wijzigen.

Ik heb een paar weken geleden m'n schoonmoeder geholopen met online inchecken via Transavia.com (geboekt bij Neckermann). Ze gingen met 5 personen en de stoelnummers waren voor hun al vastgelegd en konden niet meer gewijzigd worden. Er was 1 los ticket geboekt via Transavia zelf en voor dit ticket kon je wel gewoon een stoelnummer kiezen.

Volgens m'n schoonmoeder maakt het qua wachttijd niet zoveel uit. De wachtrij voor de drop-off point was net zo lang als voor de incheckbalie
pi_60333828
Op schiphol heb je wel beperkingen bij Eva, en China airlines, want daar kan het niet aangezien zij van het klm systeem gebruik maken.
  Moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 11:21:56 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_60337693
Noem me maar ouderwets, maar ik vind het altijd wel wat hebben om gewoon bij de balie in te checken. En de langste wachtrij op Schiphol is toch bij de securitycheck na het inchecken. Zoveel maakt het volgens mij niet uit. Maar goed, ik reis dan ook bijna nooit op de drukste dagen van het jaar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_60624272
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.

Groeten

PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
Het leek dus ideaal en goed te gaan.
Ik had 2 stoelen bij de nooduitgang geregeld via internet.
Stap ik in het vliegtuig, blijkt dat die rij die ik had niet bij de nooduitgang was (en dus geen ruimere plekken).
Terwijl dat toch echt duidelijk op de inchecksite stond.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_60624446
bij mij is het inchecken ook super gegaan! relaxde plekken, en niet in een super lange rij hoeven staan.
ideaal dus
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:52:44 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_60624559
heb ook een vraagje over online inchecken. Ik ga eerst met British Airways (BA) naar London, om vervolgens met American Airlines (AA) naar Miami te gaan. Kan ik online inchecken en komt mijn tas dan in Miami aan als ik online incheck bij BA en AA, of moet ik naar de balie om in te checken om te zorgen dat mijn bagage doorgaat naar Miami?
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 13:07:26 #29
45833 crew  Fogel
pi_60624921
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:08 schreef Hik het volgende:

[..]

Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.
Dat het een chaos zou zijn bij de KLM balie komt mij helemaal niet bekend voor en ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM. Nu kom ik ook nooit op het laatste moment aanrennen, maar ik zie de drop off altijd vrij goed doorlopen...
Ook upgrades krijg je wel als je online incheckt. Ik heb een keer gehad dat ik bij het online inchecken een business class plek kreeg toegewezen en soms worden reizigers op het laatste moment bij de boarding van plaats veranderd.

Kortom: ik zie alleen maar voordelen voor online inchecken, behalve dan dat de site van KLM zoooo slecht is voor online inchecken!
In ieder geval vanaf zilver al mag je deze stoelen kiezen.
In check vrijwel nooit bij de balie in (af en toe in het buitenland als ik geen internetverbinding heb gehad binnen 30u voor vertrek), en krijg toch af en toe een upgrade. Soms is de klasse al omhoog gedaan voordat ik uberhaupt in ga checken online (maar het is niet zo heel vervelend dat je alleen de eertste 3 rijen kan kiezen ), maar over het algemeen komt er gewoon voor het instappen opeens een nieuw stoelnummer uit het systeem rollen. Precies zoals hik al zegt eigenlijk...

De KLM site ligt er inderdaad vaak uit, jammer genoeg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60651387
Online inchecken is wel ideaal als de luchtvaart maatschappij een baggage drop off heeft op het vliegveld. Vloog een paar weken geleden naar Barcelona, ook online ingechecked, bleek er geen bagage drop off te zijn, kon ik alsnog in de rij staan voor de check-in. De andere kant op (BCN-ASD) werkt wel overigens en dit scheelt vrij veel tijd.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:46:49 #31
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60662151
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:52 schreef Blik het volgende:
heb ook een vraagje over online inchecken. Ik ga eerst met British Airways (BA) naar London, om vervolgens met American Airlines (AA) naar Miami te gaan. Kan ik online inchecken en komt mijn tas dan in Miami aan als ik online incheck bij BA en AA, of moet ik naar de balie om in te checken om te zorgen dat mijn bagage doorgaat naar Miami?
Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:
Als Miami net is als andere airports in de VS dan check je inderdaad gewoon in tot je eindbestemming (je hebt dan boardingpassen tot aan Guatemala). Je bagage gaat vanuit London zelfstandig door naar Miami, in Miami moet je je bagage ophalen, zelf door de douane dragen en weer afdroppen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60664445
Ideaal dat online inchecken. Uurtje voor vertrek op Schiphol aankomen, je spul afleveren en door richting de bar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:52:13 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_60686762
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:
Als Miami net is als andere airports in de VS dan check je inderdaad gewoon in tot je eindbestemming (je hebt dan boardingpassen tot aan Guatemala). Je bagage gaat vanuit London zelfstandig door naar Miami, in Miami moet je je bagage ophalen, zelf door de douane dragen en weer afdroppen.
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.
pi_60689360
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:52 schreef Blik het volgende:
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.
Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellen

  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:25:27 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_60689867
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellen




verkeerd geformuleerd, is meer ter conclusie voor mezelf
pi_61576430
Krijg ik vandaag een mailtje van KLM dat ik online kan inchecken (ik vlieg morgen). Ik denk dat doen we even, kent het systeem m'n reservering niet. Ik heb toch echt een e-ticket beschikbaar met de juiste gegevens.
Gebeurt dat vaker bij KLM?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 14:35:11 #37
45833 crew  Fogel
pi_61576806
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:18 schreef ruby het volgende:
Krijg ik vandaag een mailtje van KLM dat ik online kan inchecken (ik vlieg morgen). Ik denk dat doen we even, kent het systeem m'n reservering niet. Ik heb toch echt een e-ticket beschikbaar met de juiste gegevens.
Gebeurt dat vaker bij KLM?
Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.
Mijn ervaring is ook dat je bij sommige bestemmingen niet online in kan checken... waar vlieg je heen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61576971
Bij online inchecken bij de KLM is het vreemd genoeg ook zo dat als je exact 30 uur van tevoren gaat inchecken, de meeste stoelen al zijn vergeven. Vreemd genoeg geloof ik niet dat iedereen precies 30 uur van tevoren in de startblokken staat om te kunnen inchecken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_61578574
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
Bij online inchecken bij de KLM is het vreemd genoeg ook zo dat als je exact 30 uur van tevoren gaat inchecken, de meeste stoelen al zijn vergeven. Vreemd genoeg geloof ik niet dat iedereen precies 30 uur van tevoren in de startblokken staat om te kunnen inchecken.
Komt volgens mij door de mensen die jouw vlucht gebruiken als doorgaande vlucht en dus eerder dan jouw kunnen inchecken/ingechecked hebben.

M.a.w., stell ik kom uit New York en wilt naar Barcelona. En jij wilt alleen van Amsterdam naar Barcelona. Ik heb dus een overstap in Amsterdam waar jij dus je reis pas begint.

Dan heb ik dus ongeveer 12 uur ´voorsprong´ op jouw om online in te checken. Dus in vergelijking met jou, heb ik dus voor het stukje Amsterdam Barcelona 42 uur om in te checken.

Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 19:11:19 #40
45833 crew  Fogel
pi_61583346
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen.
Dat en frequent flyer status. Het komt regelmatig voor dat collegas (zonder FB of Ivory) en ik dezelfde vluchten pakken, maar dat bij het online inchecken (tegelijk vanaf 2 PCs) de indeling van de bezette stoelen er heel anders uitziet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61583404
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.
Mijn ervaring is ook dat je bij sommige bestemmingen niet online in kan checken... waar vlieg je heen?
Ik vlieg naar Newcastle. Maar ondertussen weet ik al wat er aan de hand is. Een medewerkser van de KLM stond namelijk vanmiddag op m'n voicemail met de mededeling dat m'n vlucht geannuleerd is wegens "technische redenen". Ze had m'n vlucht ondertussen verzet naar later op die dag maar dan moest ik eerst nog ff gezellig naar Heathrow vliegen om vervolgens weer door te gaan naar Newcastle. Ik heb KLM maar gebeld en toen kreeg ik een medewerkster aan de lijn die het nogal vreemd vond dat ze me geen rechtstreekse vlucht had aangeboden, terwijl die er wel bleek te zijn.
Nuja, dit terzijde eigenlijk maar ik wou het toch even kwijt.

Maar ik had het ook op "jouw" manier geprobeerd, om het gewoon via de site te doen maar dat werkte ook niet. Wellicht heeft het er mee te maken dat de vlucht geannuleerd is.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 21:29:16 #42
45833 crew  Fogel
pi_61587390
Annulering van de vlucht is inderdaad een hele goede reden om niet meer in te kunnen checken. Al hadden dan eigenlijk wel gewoon de nieuwe route kunnen laten zien online...
Maar, een annulering die minder dan 7 dagen vantevoren aangekondigd wordt, kan je normaal gesproken geld uit slepen. Een 'technische reden' die al vele uren vantevoren bekend is voor een vlucht die vanaf hun 'home base' vertrekt en dan geen vervangend vliegtuig kunnen vinden klinkt niet echt plausibel...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61587670
Ik heb overigens wel de andere aangeboden vlucht (die dus rechtstreeks gaat ipv via Heathrow) genomen hoor. Nu vlieg ik een paar uurtjes later. Goed dat ik alsnog even nagebeld had, anders was ik dus onnodig uren onderweg geweest.

De term "technische reden" vind ik ook wel een beetje vaag overigens.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 21:42:12 #44
45833 crew  Fogel
pi_61587777
Kijk hier eens of paragraaf 2.1 van toepassing is voor je.

Zo lang vantevoren gaat de vlieger 'force majeure' waarschijnlijk niet op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61588244
Ik ben bang dat niet van toepassing is op mij, want ze schrijven in dat tweede stukje, dat als je binnen twee weken op de hoogte bent gesteld tot de dag van vertrek, dat je geen recht hebt op compensatie. Plus dat ze wel een vlucht hebben gevonden wat soort van redelijk dichtbij komt bij m'n originele vliegtijden. Weliswaar een paar uur later...maar toch.
Ik kan het altijd even navragen natuurlijk. Nooit geschoten is altijd mis.

In case the passenger is not informed of the cancellation at
least two weeks before departure, passengers are entitled to
cancellation compensation (when the cancellation is not
caused by force majeure).
This cancellation compensation cannot be paid at the airport
and therefore passengers need to contact KLM
Customer Care (see Chapter 4).

When passengers are informed between two weeks before
departure and the day of departure, passengers are not
entitled to this compensation, provided that departure and
arrival times of the new flight are close to the original
departure and arrival times:
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 22:09:05 #46
45833 crew  Fogel
pi_61588633
Het relevante deel is hoeveel vertraging je nu hebt, want deze regel is op je van toepassing: "max. 1 hour for departure and max. 2 hours for arrival when informed between seven days before departure and the day of departure."
Je hebt tussen 7 en 1 dag voor vertrek gehoord dat je vlucht niet doorgaan en indien de nieuwe vlucht meer dan een uur verschilt met je oorspronkelijke vertrektijd of je komt maximaal 2 uur later aan op de plek van bestemming, mag KLM dokken. Alleen force majeure is een reden voor ze om hier onder uit te komen, en dat is een technisch defect wat zo lang vantevoren bekend is natuurlijk niet (als het nu op een klein vliegveld zoals Trondheim zou zijn waar maar 2 KLM vluchten per dag komen, dan zou ik er in kunnen komen, maar vanaf Schiphol waar de hele vloot steeds bijeen komt is het redelijk om aan te nemen dat ze een ander vliegtuig zouden kunnen regelen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61589196
Het lijkt mij ook stug dat ze geen ander vliegtuig zouden kunnen regelen. Ik heb er niet veel hoop in vanwege de "force majeure", maar ik kan het wel aankaarten natuurlijk. Stel je toch eens voor dat ik geld terug zou kunnen krijgen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 22:43:16 #48
45833 crew  Fogel
pi_61589703
Mochten ze het met je eens zijn, kan je kiezen tussen cash of een voucher. Die vouchers zijn vrij lastig in te lossen (er is een moeizame procedure voor waarbij je vannalles per post moet opsturen), maar hebben wel veel meer waarde dan cash. Als je van plan bent om binnen een jaar een dure reis met de KLM te maken, zou ik voor de voucher gaan, anders voor zakgeld (zelfs al is dat minder).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_61589752
Het kost veel meer tijd dan normaal, werkt voor geen meter en is absoluut niet handig.

Als ik jou was zou ik gewoon 3 uur van tevoren naar Schiphol gaan. Gewoon voor de zekerheid!



Goeie kick ook, topic van 22-7
pi_61590681
Ik ga eens kijken wat ze te zeggen hebben Fogel! Bedankt voor je info.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')