ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Hangt af van de luchthaven van vertrek, je reisdoel en de airline
Aanstaande vrijdag is wel de bijna drukste dag van Schiphol, dus wees wel ruim op tijd. Het is dus zeker slim om online in te checken, zodat je ook alleen maar je bagage hoeft af te geven. En zelfs dat kan nu bij een automaat
Upgrade gaat aan de gate, dus bij de balie heb je erg weinig kans als je daar al denkt kans op te maken.
Gewoon naar bagagebalie lopen, die scant je online boardingpas.. en klaar ben je.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Online inchecken scheelt zeker in tijd. Je hoeft dan niet perse 2 uur voor vertrek al op de luchthaven aanwezig te zijn. Het enige wat je moet doen zijn je koffers afgeven bij een "drop off" punt en daarna kun je gelijk door de security. Je hebt dus geen last van de wachtrij bij de incheckbalie. Heb zelf alleen ervaring met online inchecken met handbagage, dus hoe dat met zo'n "drop off" punt in zijn werk gaat, kan ik je niet vertellen.
Ja, dan zeker. Bagage drop off van Transavia is zo veel beter dan eerst voor een enkele balie lang in de rij te moeten staan (mits je vertrekt vanuit vertrekhal 4). Niet te laat komen inderdaad, want het kan erg druk zijn en anders is er genoeg te doen op Schiphol.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.
het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Boven scheelt het ook een hoop irritatie. Als je op schiphol komt zal je alsnog eerst via een computer zelf moeten inchecken en dan je koffers afgeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:42 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik vliegvanaf schuphol, met transavia naar chersonissos.
het is dus sowieso slim om online in te checken, ookal kan je dan niet later daar aankomen?
Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij KLM kan je dus geen stoelen meer bij de nooduitgang online inchecken tenzij je meer wilt betalen. Tevens is de KLM balie bij Schiphol een dermate chaos dat het qua tijd niet eens zoveel tijd uitmaakt.
(Bovendien, bij inchecken aan de balie heb je nog 0,0001% kans dat je wordt geupgraded)
Je mág ook naar de gewone balie hoor...quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef U het volgende:
Bij Continental vorige maand had ik ook online ingecheckt, en op zich was die wachtrij (bagage drop-off) wel korter, maar door zeurende en niet begrijpende mensen duurde het alsnog langer dan normaal inchecken..
Weet ik, maar daar stond ook alweer 'n rij toen we erachter kwamen dat er zulke tragerds voor ons stondenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Je mág ook naar de gewone balie hoor...
toch gewoon je reserverings nr?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.
Groeten
PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
Het leek dus ideaal en goed te gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef -J-D- het volgende:
Net gedaan
We vertrekken zo naar Kos en hebben 2 plekken bij de nooduitgang. Ideaal als je meer dan 2 meter lang bent.
Groeten
PS.
Neckermann/Thomas Cook hadden niet aangegeven wat het bevestigingsnummer is dat je moet invoeren op de site van Transavia. Als je ze belt, dan duurt het 1.5 uur en krijg je ze nog niet te pakken. (0900 nummer).
Toen maar gebeld naar de balie van neckermann op schiphol en daar kreeg ik te horen dat je de eerste 2 cijfers van het boekingsnummer moet verwijderen om het bevestigingsnummer te krijgen.
Lekker handig
In ieder geval vanaf zilver al mag je deze stoelen kiezen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:08 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt deze stoelen wel online inchecken, in elk geval wel als je een FF bent (boven een bepaald level?). Wellicht is dit niet op alle vluchten het geval, maar transatlanstisch en Afrika gaat in elk geval zonder enig probleem.
Dat het een chaos zou zijn bij de KLM balie komt mij helemaal niet bekend voor en ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM.Nu kom ik ook nooit op het laatste moment aanrennen, maar ik zie de drop off altijd vrij goed doorlopen...
Ook upgrades krijg je wel als je online incheckt. Ik heb een keer gehad dat ik bij het online inchecken een business class plek kreeg toegewezen en soms worden reizigers op het laatste moment bij de boarding van plaats veranderd.
Kortom: ik zie alleen maar voordelen voor online inchecken, behalve dan dat de site van KLM zoooo slecht is voor online inchecken!
Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:52 schreef Blik het volgende:
heb ook een vraagje over online inchecken. Ik ga eerst met British Airways (BA) naar London, om vervolgens met American Airlines (AA) naar Miami te gaan. Kan ik online inchecken en komt mijn tas dan in Miami aan als ik online incheck bij BA en AA, of moet ik naar de balie om in te checken om te zorgen dat mijn bagage doorgaat naar Miami?
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Is het een code sharing ticket (als in: een ticket dat je gewoon in één keer hebt gekocht maar dat door twee verschillende maatschappijen wordt uitgevoerd)? In dat geval:
Als Miami net is als andere airports in de VS dan check je inderdaad gewoon in tot je eindbestemming (je hebt dan boardingpassen tot aan Guatemala). Je bagage gaat vanuit London zelfstandig door naar Miami, in Miami moet je je bagage ophalen, zelf door de douane dragen en weer afdroppen.
Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:52 schreef Blik het volgende:
Is idd een codesharing ticket, dus als ik online zou inchecken voor de eerste vlucht check ik ook meteen in voor al mijn andere vluchten.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je die vraag nou nog stellen
Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:18 schreef ruby het volgende:
Krijg ik vandaag een mailtje van KLM dat ik online kan inchecken (ik vlieg morgen). Ik denk dat doen we even, kent het systeem m'n reservering niet. Ik heb toch echt een e-ticket beschikbaar met de juiste gegevens.
Gebeurt dat vaker bij KLM?
Komt volgens mij door de mensen die jouw vlucht gebruiken als doorgaande vlucht en dus eerder dan jouw kunnen inchecken/ingechecked hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
Bij online inchecken bij de KLM is het vreemd genoeg ook zo dat als je exact 30 uur van tevoren gaat inchecken, de meeste stoelen al zijn vergeven. Vreemd genoeg geloof ik niet dat iedereen precies 30 uur van tevoren in de startblokken staat om te kunnen inchecken.
Dat en frequent flyer status. Het komt regelmatig voor dat collegas (zonder FB of Ivory) en ik dezelfde vluchten pakken, maar dat bij het online inchecken (tegelijk vanaf 2 PCs) de indeling van de bezette stoelen er heel anders uitziet.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zoiets zou het volgens mij moeten zijn, anders kan ik het ook niet verklaren. Of het zou moeten zijn dat ze aan bepaalde stoelen prijsklassen hangen. Dat je dus met je goedkope ticket maar uit een bepaald segment stoelen kan kiezen.
Ik vlieg naar Newcastle. Maar ondertussen weet ik al wat er aan de hand is. Een medewerkser van de KLM stond namelijk vanmiddag op m'n voicemail met de mededeling dat m'n vlucht geannuleerd is wegens "technische redenen". Ze had m'n vlucht ondertussen verzet naar later op die dag maar dan moest ik eerst nog ff gezellig naar Heathrow vliegen om vervolgens weer door te gaan naar Newcastle. Ik heb KLM maar gebeld en toen kreeg ik een medewerkster aan de lijn die het nogal vreemd vond dat ze me geen rechtstreekse vlucht had aangeboden, terwijl die er wel bleek te zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, helaas. Gebruikte je de link uit de e-mail? Zo ja, en dat werkte niet, vul dan gewoon alles in via www.klm.nl. Als het dan nog niet werkt, eerst je cookies deleten, of een andere browser gebruiken en dan komt het meestal helemaal goed.
Mijn ervaring is ook dat je bij sommige bestemmingen niet online in kan checken... waar vlieg je heen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |