(1)Je kan er gewoon niet mee omgaan?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:14 schreef Re het volgende:
hieronder komen 5 voorspelbare reacties denk ik...
Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.quote:Ik kan ook heel erg onaardig over hem praten zonder enige spijt.
Ja dat wist hij donders goed!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?
En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:18 schreef IQM het volgende:
[..]
Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.
Gevoelens kun je niet tegenhouden. Hij die van hem dus ook niet. Natuurlijk is het voor jou best pijnlijk om dat leuke meisje opeens te zien daten met je vriend, maar je zal het toch moeten accepteren. En haar niet tussen jullie in laten komen. Dat betekent m.i. dus ook dat je de situatie gewoonweg accepteert en haar ook geen speciale rol toedicht. Zie haar gewoon als een meisje waar je vriend het leuk mee heeft en niet als het meisje waar jij zo gek op was/bent.
Het is idd nog niet veel op dit moment, behalve wat digitaal contact denk ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:19 schreef WalterSobchak het volgende:
Je zegt zelf dat je niet verliefd bent, dus niet te moeilijk doen. Je kan niet na 'een aantal weken' een claim leggen op een meisje waar vervolgens iedereen vanaf moet blijven ('meisje van een maat' is dus geen sprake van). Moet hij dan tegen dat grietje zeggen dat het even 'on hold' gaat, zodat jij over je blauwtje heen kan komen? Zo werkt het wat mij betreft niet. Als zij die klik wel hebben, gun het ze dan, en laat ze uitzoeken of het iets zou kunnen worden. Als ik het goed begrijp is dit namelijk nog niet het geval.
Het zou overigens wel sociaal zijn, als ze niet voor jouw ogen gaan zitten kleffen de komende tijd.
Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.
Maar het is erg lastig om het op dit moment te accepteren. Dat zal dan met de tijd moeten komen. Misschien moet ik hem gewoon een tijdje met rust laten. Dan word ik er ook niet echt aan herrinnerd.
Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.
Wat mij betreft not done dus...
Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:27 schreef IQM het volgende:
[..]
Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.
Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereldquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:36 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.
Dat was duidelijk ja, dat jij het zo voelde. Maar een meerderheid hier ziet het blijkbaar toch iets anders, en waarschijnlijk jouw vriend ook.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.
Als je iemand eigenlijk niet kent moet het toch niet zo moeilijk zijn om je gewoon in te houden.
Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:38 schreef IQM het volgende:
[..]
Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereldmaar een handjevol goede vrienden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:47 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.
Tsja, zoals ik al zei, gevoelens kun je niet zomaar tegenhouden. En je moet maar zo denken (hoe cru het ook klinkt): ook al was je vriend niet op haar gevallen, dan nog had jij haar niet voor je kunnen winnen. Het is dus een boek dat je moet sluiten.quote:En chickies zijn er inderdaad zat. Maar daarom vind ik het ook lastig, waarom net dat ene chickie waar ik mee aan de gang ben geweest.
En dan maakt hij nog kans denk je? Als het nu klikt, dan moet hij natuurlijk ook zo snel mogelijk gewoon afspraakjes gaan maken.quote:"hè, nee ik kan aankomende dinsdag niet afspreken, dat gaat allemaal wat te vlot ... Ja ik vind je wel heel leuk ... Nee, ik vind het niet te vlot gaan, die gozer van vorige week."
Ik had intussen de afgezaagde "bro's before ho's" wel verwacht. Toch leuk om te zien dat Fok! je af en toe ook nog positief kan verbazen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:14 schreef Re het volgende:
Ik ben op zich niet zo principieel. Een leuke meid is een leuke meid, en ik zit zelf niet te wachten op die "ik zag haar het eerst!"-ruzies. Wie de meid uiteindelijk ook krijgt, dat staat imo los van "van wie" ze is.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.
Alleen sprak die maat met dat chickie af. Ik zou het in elk geval mijn maat niet in dank afnemen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:45 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet zo principieel. Een leuke meid is een leuke meid, en ik zit zelf niet te wachten op die "ik zag haar het eerst!"-ruzies. Wie de meid uiteindelijk ook krijgt, dat staat imo los van "van wie" ze is.
Yep matennaaierijquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Juist! Gun het je vriend gewoon. Wellicht was de timing van monsieur wat pijnlijk voor je, maar dat is hem niet kwalijk te nemen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:30 schreef Karammel het volgende:
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het 'not done' is om een vrouw te regelen waar een vriend al mee bezig is.
Hij daarentegen vind haar ook wel leuk. Als hij dan door heeft dat het toch nooit iets gaat worden tussen jullie vind ik dat hij best wel voor eigen succes mag gaan. Zij had al duidelijk gemaakt dat het niets zou worden tussen jullie.
Eens.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef MASD het volgende:
Het meisje zag niks in jou, je kunt haar dus onmogelijk gaan claimen. Ik zou mij erbij neerleggen en op zoek gaan naar iemand die wil interesse in jou toont.
Dat argument, zeker als je aanneemt dat je zo weer een 'klik' hebt, werkt natuurlijk twee kanten opquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
Genoeg andere meisjes toch, neeeext!
Ik gaf hem alleen een steuntje in de rugquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat argument, zeker als je aanneemt dat je zo weer een 'klik' hebt, werkt natuurlijk twee kanten op.
Nu maar hopen dat hij niet op het randje stondquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:50 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ik gaf hem alleen een steuntje in de rug![]()
O0k wel Bro's before Ho's genoemd..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:42 schreef yustsomeguy het volgende:
Vrienden voor vrouwen![]()
gelukkig val ik totaal niet op dezelfde vrouwen als mijn beste vrienden(tot nu toe)
Je hebt denk ik grotendeels wel gelijk, als ik het zo lees vind ik het ook heel logisch dat hij gewoon voor eigen succes moet kunnen gaan. Want idd, er was eigenlijk weinig tussen ons. Maar mijn gevoel vind het veel minder logisch. Ik moet wel zeggen dat ik het vandaag wat meer kan accepteren dan gister, dus er is hoopquote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:30 schreef Karammel het volgende:
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het 'not done' is om een vrouw te regelen waar een vriend al mee bezig is.
Toch is dit geval weer anders. Jullie hadden immers nog helemaal niets. Er waren geen aanwijzingen dat je haar binnenkort voor je zou winnen. Integendeel, ze had je afgewezen.
Daar komt nog eens bij dat jij nog niet verliefd op haar was. Het was nog zo pril tussen jullie dat er eigenlijk niets was.
Hij daarentegen vind haar ook wel leuk. Als hij dan door heeft dat het toch nooit iets gaat worden tussen jullie vind ik dat hij best wel voor eigen succes mag gaan. Zij had al duidelijk gemaakt dat het niets zou worden tussen jullie.
Ook vind ik dat er toch nog een soort van competitie/strijd hoort te zijn hoor. Zo is het wat mij betreft heel goed mogelijk om onderling als vrienden om een vrouw te strijden. Pas als duidelijk word dat ze gevoelens heeft voor één van beide en het toch wel serieus dreigt te worden vind ik dat de ander zich kalm moet houden.
Wel erg goed dat je je vriend er gewoon op aanspreekt. Ook goed dat je er nog eens rustig over na hebt gedacht en hem ook gelijk kan geven op bepaalde punten. Je hebt hem er niet direct op aangevallen, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je ermee zit. Jou vriend geeft aan dat het misschien niet helemaal netjes heeft gehandeld. Dat doet hij ook alleen maar om jou als vriend te respecteren. Dat hij het niet uitmaakt is natuurlijk logisch. Zij hebben wel iets dat jij nooit met haar zou kunnen hebben. Moeilijk, maar dat heb je maar te accepteren.
Over die leuke vriendin waar ik goed mee kan opschieten heb je helemaal gelijk. Dat is wel anders bij anderen, dan verwatert de vriendschap ook enigzins doordat de partner je totaal niet aanstaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:43 schreef Silk_dude het volgende:
Kan me wel voorstellen hoe je je voelt.
Op zich vind ik het een kutstreek van die maat van je, maar aangezien het nooit echt iets geworden is tussen jullie en hij haar misschien helemaal geweldig vind, is het ergens ook wel weer te begrijpen dat hij zijn kans waagt.
Het zal misschien in het begin even hard zijn wat je nu doormaakt, maar over een tijdje dan zit je er niet meer zo mee, en dan zijn jullie weer gewoon goeie vrienden als vanouds. Het voordeel van man zijn/mannen onder elkaar is dat je zulke dingen (op termijn) kan 'laten gaan'. En het voordeel is dan dat je beste maat een leuke vriendin heeft waar jij ook goed mee op kan schieten. In the end kan dat een groot pluspunt worden. En als het over een tijdje niets lijkt te worden tussen hun dan kunnen jullie er -als het goed is- samen om lachen.
Dus kutstreek: ja.
Kwaad blijven/contact verbreken/vriendschap opgeven: nee.
Over een tijdje dan lach je erom
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:56 schreef Lekiamh het volgende:
Ik kan begrijpen dat dit een vervelende situatie voor jou persoonlijk is...
Maar je probeert hem van iets af te houden waar jij gefaald hebt. Blijkbaar was ze belangrijker voor je dan ik in de OP teruglees...
Ik zou haar wel kunnen laten lopen... Ik denk niet dat er zoiets is als een liefde van je leven. Met verschillende vrouwen zal je verschillende relaties hebben. Ik denk dat die verschillende relaties allemaal even leuk of juist niet kunnen zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Mijn advies: Incasseren, neem de pijn en draag je lot als een man. De liefde gaat voor en vriendschappen hoeven niet altijd alleen maar leuk en aardig te zijn.
Hoe zou jij het vinden om misschien wel de liefde van je leven te moeten laten lopen omdat een vriend zich daar ongemakkelijk afgewezen of pijn gedaan door voelt?
Dat was nog niet zo, ECHT NIETquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:36 schreef Re het volgende:
tenzij hij natuurlijk stiekum welhelemaal hoteldebotel en stapel verliefd op haar is
, maar dat is natuurlijk niet zo
Ik ben er nog steeds, dus of het randje was niet zo hoog, of het duwtje was niet hard genoegquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat hij niet op het randje stond.
Ha ha ha ha goeje! Ga zo door om de lachers op je hand te krijgen!quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:08 schreef Oranje0031 het volgende:
Misschien kun je haar nog een keer 'bangen' in een trio met je maat.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:35 schreef Bombshell het volgende:
Tsjaaah tzal best allemaal maar ondertussen erger je momenteel wel kapot aan die vriend en dat lompe wijf die je nu liever kwijt dan rijk bent. Luister naar je gevoel en gebruik geweld succes!
Of gewoon zonder die vriend want als je op enig moment 'klikt' hoef je je duidelijk geen zorgen te maken over wat een vriend er van vindt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:08 schreef Oranje0031 het volgende:
Misschien kun je haar nog een keer 'bangen' in een trio met je maat.
Ja dit is ook het enige meisje dat ooit in mijn leven is gekomen wat eindelijk eens meer leek te worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:55 schreef TheFrankey het volgende:
misschien trek je vrouwen ook niet zo aan ....ofzo...
als ik in je fotoboek kijk....die met die vis....dat kan echt niet
ontopic
Ik heb hier ervaring mee, vriendschap is een illusie. Als hij haar echt leuk vind en verliefd is. Geloof mij, dan kun je van alles zeggen, hij kiest toch voor de meid!
maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:39 schreef mahlah het volgende:
Je kunt het ook orgineler aanpakken. Blijft die meid gewoon ook verder versieren. Dan confronteer je hem met zijn eigen logicaAls hij een vriend van je is, dan accepteert hij het toch gewoon?
Misschien denkt je vriend daar weer anders over. Als je vrienden bent komt het nou eenmaal wel eens voor dat je dezelfde vrouw leuk vindt, en dan is de keuze aan de vrouw. Ik ken zelfs een vriend van me van de situatie dat we achter dezelfde vrouw aan zaten. Het is best bijzonder om een meisje tegen te komen waar je veel voor voelt, als daar niks voor mag wijken dan mis je een groot deel van je kansen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef JonKeL het volgende:
Ik zou haar wel kunnen laten lopen... Ik denk niet dat er zoiets is als een liefde van je leven. Met verschillende vrouwen zal je verschillende relaties hebben. Ik denk dat die verschillende relaties allemaal even leuk of juist niet kunnen zijn.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:35 schreef Bombshell het volgende:
Tsjaaah tzal best allemaal maar ondertussen erger je momenteel wel kapot aan die vriend en dat lompe wijf die je nu liever kwijt dan rijk bent. Luister naar je gevoel en gebruik geweld succes!
Nee het is geen vriend, het is een maatquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Of gewoon zonder die vriend want als je op enig moment 'klikt' hoef je je duidelijk geen zorgen te maken over wat een vriend er van vindt.
Hey, ik ben het hier mee eens, gewoon doorgaan met je eigen leven , en deze dame aan je vriend over laten. Ze is je eigendom niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Re het volgende:
[..]
maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...
Het zou op z'n minst vermakelijk zijnquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Re het volgende:
[..] maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...
Is dat een nieuwe service van de crew?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:14 schreef Re het volgende:
ben ik ook helemaal met je eens. Wat ik eerder al zei. Ik heb het ook meegemaakt. Maar dan in de trant van dat mijn " beste " vriend vreemd ging met mijn vriendin.quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:28 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Het meisje in dit topic had ook een ezel kunnen zijn, bij wijze van spreken. Het gaat erom dat ik het niet kick vind van mijn maat.
geheel gratis en accuraatquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat een nieuwe service van de crew?
Net of jij er wat aan kan doen dat die meid meer intresse had voor jou.quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:07 schreef GoodfelIas het volgende:
Heb ik ook ooit eens meegemaakt, maar dan niet als lijdend voorwerp.
Tijdens een vakantie ontving een maatje enorm veel aandacht van een meisje, een meisje wat er wel erg goed uitzag en overduidelijk zo geil als boter was. Maatje van me is niet verschrikkelijk sociaal aangelegd, dus ik - ook zo geil als boter - heb haar min of meer bij hem weggehaald. Toen duidelijk was dat het allemaal wel goed zou komen die nacht, voelde ik me ineens verschrikkelijk schuldig en terecht ook natuurlijk. Heb hem uiteindelijk aan haar vriendin weten te koppelen en ook dat is allemaal goedgekomen, eind goed al goed dus.
Als ik er achteraf en nuchter over nadenk, kan ik mezelf wel afschieten.
Dit. Echte vrienden doen dat niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat hij zegt, tenzij het lange tijd geleden is en die vriend het goed vindquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Sinds wanneer is het belangrijk je in te passen in de rest van de bevolking?.. Ze hebben je maar te nemen zoals je bentquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?
En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Sinds je geen rebels twaalf jarig pubertje of saaie muts met 'pittig kapsel' meer bent.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:45 schreef Klavertje_4 het volgende:
Sinds wanneer is het belangrijk je in te passen in de rest van de bevolking?..
Uhuh, en dat werkte.quote:Ze hebben je maar te nemen zoals je bent![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |