abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60257721
Ik heb een aantal weken terug een geweldig leuke meid leren kennen. Begon haar echt heel leuk te vinden. Maar waar bij mij de interesse groeide, is bij haar de interesse gedaald.
Dit is duidelijk geworden op een avondje stappen met haar, een vriend van haar en een hele goede maat van mij, zo niet mijn beste maat.

Ik heb dus een blauwtje gelopen die bepaalde avond. Dat was/is balen voor mij, maar er is over heen te komen. Afgesproken om wel leuke dingen te blijven doen. Was nog niet verliefd, dus dat was niet zo'n groot probleem voor mij.
Tijdens dat avondje stappen had ik al het idee van, mijn maat ziet haar wel zitten. Verder niet veel aandacht aan geschonken. Is een goeie maat van je, neem je mee in goed vertrouwen en had niet gedacht dat ik mij ergens zorgen over hoefde te maken.

Een dag later ontdek je door wat dingen bij elkaar op te tellen dat 1+1+1+1+1+1+1+1+1 = 9.
En dat het meisje en je maat ondertussen heel snel een goed contact opgebouwd hadden. Vervolgens ontdek je dat ze gaan afspreken zodat ze elkaar beter kunnen leren kennen.

Dit is bij mij heel erg verkeerd gevallen. Ik zat/zit er behoorlijk mee dat het niks is geworden. En dat in combinatie met een hele goede maat van me die er met haar vandoor gaat, voelde ik me echt kut.
Niet dat ik hem geen geluk en blijdschap gun, maar dit viel gewoon helemaal verkeerd bij mij. Ik zou namelijk uit respect voor mijn maat niks met de meid gaan doen. Althans niet zo snel! Geef het even de tijd om het allemaal te kunnen verwerken.

Ik heb het bij hem aangegeven dat ik me er totaal niet lekker bij voel. Afgesproken om de dag erna erover te praten. Vanavond is dat gesprek geweest. Beiden ons verhaal gedaan. Ik heb hem verteld wat ik ervan vind en hoe ik mij er daarbij voel. Goed, hij snapte het wel zei hij. Maar hij gaat nog wel met haar afspreken. En hieruit gaat waarschijnlijk meer volgen. Ik heb dan zoiets van, duidelijk dat jij het dus totaal niet snapt.

Ik heb het meisje verteld dat ik al het contact met haar verbreek. Ik had voor mijzelf iets van, ik ga een meid niet tussen ons in laten staan. Er zijn zat anderen.

Maar nu hij toch met haar gaat afspreken is er bij mij een deuk ontstaan. En nog een behoorlijke ook. En die zal niet snel kleiner worden ben ik bang. Mijn vertrouwen en gevoel over hem zijn er momenteel heel slecht aan toe. Ik kan ook heel erg onaardig over hem praten zonder enige spijt.

Maar ik ga hem ook niet vertellen dat hij het niet moet doen. Dit moet hij zelf aanvoelen. Dit doet hij helaas alleen niet. Of wel en heeft er maling aan.

Feitje: kennen elkaar al 17 jaar, in die 17 jaar altijd hele goede vrienden geweest. Onlangs nog met veel plezier op vakantie geweest met hem.

Nog een feitje: Hij kent haar 3 dagen en 1x gezien. Ik ken haar een aantal weken en wat meer gezien.

Nu ben ik wel benieuwd wat buitenstaanders hiervan vinden.

Ikzelf vind het duidelijk not done om zo snel met een meisje van een maat aan te pappen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:14:26 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60257766
hieronder komen 5 voorspelbare reacties denk ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:21 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60257806
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?

En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:31 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_60257809
Het meisje zag niks in jou, je kunt haar dus onmogelijk gaan claimen. Ik zou mij erbij neerleggen en op zoek gaan naar iemand die wil interesse in jou toont.
Long live music.
pi_60257827
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:14 schreef Re het volgende:
(1)Je kan er gewoon niet mee omgaan?
(2)TS is jaloers
(3)TS stinkt uit ze mond
(4)TS is homo
(5)Huilie

Deze?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:18:32 #6
158452 IQM
I am the one
pi_60257840
quote:
Ik kan ook heel erg onaardig over hem praten zonder enige spijt.
Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.

Gevoelens kun je niet tegenhouden. Hij die van hem dus ook niet. Natuurlijk is het voor jou best pijnlijk om dat leuke meisje opeens te zien daten met je vriend, maar je zal het toch moeten accepteren. En haar niet tussen jullie in laten komen. Dat betekent m.i. dus ook dat je de situatie gewoonweg accepteert en haar ook geen speciale rol toedicht. Zie haar gewoon als een meisje waar je vriend het leuk mee heeft en niet als het meisje waar jij zo gek op was/bent.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_60257846
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:
Ik zie je nergens zeggen tegen die vriend van je dat jij een oogje op d'r had? Wist 'ie het wel?

En oh, tipje om heteroseksueel over te komen, schrap het woord 'maat' uit je vocabulaire.
Ja dat wist hij donders goed!

Ach en het zal mij een zorg zijn hoe ik overkom hier op het forum. Maar toch bedankt voor de tip
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:19:08 #8
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_60257849
Je zegt zelf dat je niet verliefd bent, dus niet te moeilijk doen. Je kan niet na 'een aantal weken' een claim leggen op een meisje waar vervolgens iedereen vanaf moet blijven ('meisje van een maat' is dus geen sprake van). Moet hij dan tegen dat grietje zeggen dat het even 'on hold' gaat, zodat jij over je blauwtje heen kan komen? Zo werkt het wat mij betreft niet. Als zij die klik wel hebben, gun het ze dan, en laat ze uitzoeken of het iets zou kunnen worden. Als ik het goed begrijp is dit namelijk nog niet het geval.
Het zou overigens wel sociaal zijn, als ze niet voor jouw ogen gaan zitten kleffen de komende tijd.
Are these the nazis, Walter?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:25:36 #9
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_60257957
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.

Wat mij betreft not done dus...
pi_60257961
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:18 schreef IQM het volgende:

[..]

Nu misschien, ja, maar ik denk dat je daar over een tijdje wél spijt van gaat krijgen, hij is niet voor niets 17 jaar lang een hele goede vriend van je geweest.

Gevoelens kun je niet tegenhouden. Hij die van hem dus ook niet. Natuurlijk is het voor jou best pijnlijk om dat leuke meisje opeens te zien daten met je vriend, maar je zal het toch moeten accepteren. En haar niet tussen jullie in laten komen. Dat betekent m.i. dus ook dat je de situatie gewoonweg accepteert en haar ook geen speciale rol toedicht. Zie haar gewoon als een meisje waar je vriend het leuk mee heeft en niet als het meisje waar jij zo gek op was/bent.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.

Maar het is erg lastig om het op dit moment te accepteren. Dat zal dan met de tijd moeten komen. Misschien moet ik hem gewoon een tijdje met rust laten. Dan word ik er ook niet echt aan herrinnerd.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:19 schreef WalterSobchak het volgende:
Je zegt zelf dat je niet verliefd bent, dus niet te moeilijk doen. Je kan niet na 'een aantal weken' een claim leggen op een meisje waar vervolgens iedereen vanaf moet blijven ('meisje van een maat' is dus geen sprake van). Moet hij dan tegen dat grietje zeggen dat het even 'on hold' gaat, zodat jij over je blauwtje heen kan komen? Zo werkt het wat mij betreft niet. Als zij die klik wel hebben, gun het ze dan, en laat ze uitzoeken of het iets zou kunnen worden. Als ik het goed begrijp is dit namelijk nog niet het geval.
Het zou overigens wel sociaal zijn, als ze niet voor jouw ogen gaan zitten kleffen de komende tijd.
Het is idd nog niet veel op dit moment, behalve wat digitaal contact denk ik.
Maar ben het aan de ene kant met je eens. Heb zelf zoiets van, ja ik gun het hem wel, ik kan ook heel goed begrijpen waarom hij haar leuk vind. Maar aan de andere kant heb ik iets van, hij weet dat ik gek was op die meid en er behoorlijk wat moeite in heb gestopt. Ik zou dan zoiets hebben van, ik doe het lekker rustig aan en zie het over een tijdje wel.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:27:48 #11
158452 IQM
I am the one
pi_60257993
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.

Maar het is erg lastig om het op dit moment te accepteren. Dat zal dan met de tijd moeten komen. Misschien moet ik hem gewoon een tijdje met rust laten. Dan word ik er ook niet echt aan herrinnerd.
Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.
Scio Melius
Gelul.
pi_60258098
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties eigenlijk. Zou zelf nooit iets beginnen met een meisje waarvan ik weet dat een vriend er een crush op heeft. Soort ongeschreven code.

Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.
Als je iemand eigenlijk niet kent moet het toch niet zo moeilijk zijn om je gewoon in te houden.
pi_60258125
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:27 schreef IQM het volgende:

[..]

Tuurlijk is het lastig voor jou om het te accepteren. Maar dat is - at the end - toch het beste wat je kan doen in my humble opinion. Al zal het moeilijk worden.
Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:38:30 #14
158452 IQM
I am the one
pi_60258147
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:36 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Ik zal mijn best gaan doen, maar eerst ga ik hem een tijdje niet zien. Tot ik me gedachten wat meer op een rijtje heb. Nu zou ik niet zo aardig tegen hem zijn. Dat moet je ook niet hebben.
Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereld maar een handjevol goede vrienden.
Scio Melius
Gelul.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:42:56 #15
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_60258199
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:35 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Zo voel ik het nu ook precies. Ik kan me (deels) wel wat voorstellen bij de andere reacties, maar dat is niet mijn manier.
Als je iemand eigenlijk niet kent moet het toch niet zo moeilijk zijn om je gewoon in te houden.
Dat was duidelijk ja, dat jij het zo voelde. Maar een meerderheid hier ziet het blijkbaar toch iets anders, en waarschijnlijk jouw vriend ook.
Kijk, leuk is anders natuurlijk, maar dat komt doordat jij een blauwtje hebt gelopen, en niet doordat je vriend hetzelfde meisje leuk vindt.
Verplaats je eens in hem, hij kan het best wel redelijk te pakken hebben ondertussen. Moet hij nu gaan zitten wachten totdat jij groen licht geeft? Terwijl ze eigenlijk allebei graag elkaar wat willen leren kennen.. Even doorbijten, niet teveel aandacht er aan besteden.
Are these the nazis, Walter?
pi_60258257
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:38 schreef IQM het volgende:

[..]

Dat siert je. Als je weet dat je hem zo de huid vol zou kunnen schelden en er dan voor kiezen om dat te voorkomen. Uiteindelijk sal alles reg kom. Genoeg leuke chickies op de wereld maar een handjevol goede vrienden.
Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.

En chickies zijn er inderdaad zat. Maar daarom vind ik het ook lastig, waarom net dat ene chickie waar ik mee aan de gang ben geweest.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:53:35 #17
158452 IQM
I am the one
pi_60258322
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:47 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Het is wel in mij opgekomen om het te doen hoor. Maar wat los ik ermee op? Dan gaat hij nog steeds met dat chickie ervandoor. En waarschijnlijk hebben we dan allebei een deuk opgelopen. Nee daar gaat het sowieso niet beter van worden.
Inderdaad.
quote:
En chickies zijn er inderdaad zat. Maar daarom vind ik het ook lastig, waarom net dat ene chickie waar ik mee aan de gang ben geweest.
Tsja, zoals ik al zei, gevoelens kun je niet zomaar tegenhouden. En je moet maar zo denken (hoe cru het ook klinkt): ook al was je vriend niet op haar gevallen, dan nog had jij haar niet voor je kunnen winnen. Het is dus een boek dat je moet sluiten.
Scio Melius
Gelul.
pi_60258378
Volgens mij ben je gewoon jaloers en stel je je een beetje aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60258515
Het helpt wel dat ik het op internet gepost heb. De mensen om mij heen waren mij alleen maar naar de mond aan het praten. Daar werd het ook niet beter van.

Hier lees je wat varierende meningen/ideeen. Dat zet je aan het denken, terwijl je zelf in een bepaalde gedachte had blijven hangen.

Ik heb hem net een bericht gestuurd, dat ik het nog steeds klote vind, maar dat ik het van zijn kant wel kan snappen. En dat hij maar goed ze best moet doen voor haar.
Heb hem ook verteld dat ik wel even op afstand blijf.

Was niet echt makkelijk om het te sturen, maar lucht opzich ook wel op.
Nu maar even afwachten hoe ik er over een poosje tegen aankijk.
Dat het met een meisje niet gaat zoals ik wil is niet nieuw voor mij, maar dat dan een maatje ermee door gaat is wel nieuw.

Ach de tijd gaat het me leren. Bedankt voor de hulpzame reacties. Had ik even nodig om mijn gedachten wat te organiseren.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:12:19 #20
158452 IQM
I am the one
pi_60258552
You're welcome! En mijns inziens heb je puik gehandeld!
Scio Melius
Gelul.
pi_60258741
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het 'not done' is om een vrouw te regelen waar een vriend al mee bezig is.

Toch is dit geval weer anders. Jullie hadden immers nog helemaal niets. Er waren geen aanwijzingen dat je haar binnenkort voor je zou winnen. Integendeel, ze had je afgewezen.

Daar komt nog eens bij dat jij nog niet verliefd op haar was. Het was nog zo pril tussen jullie dat er eigenlijk niets was.

Hij daarentegen vind haar ook wel leuk. Als hij dan door heeft dat het toch nooit iets gaat worden tussen jullie vind ik dat hij best wel voor eigen succes mag gaan. Zij had al duidelijk gemaakt dat het niets zou worden tussen jullie.

Ook vind ik dat er toch nog een soort van competitie/strijd hoort te zijn hoor. Zo is het wat mij betreft heel goed mogelijk om onderling als vrienden om een vrouw te strijden. Pas als duidelijk word dat ze gevoelens heeft voor één van beide en het toch wel serieus dreigt te worden vind ik dat de ander zich kalm moet houden.

Wel erg goed dat je je vriend er gewoon op aanspreekt. Ook goed dat je er nog eens rustig over na hebt gedacht en hem ook gelijk kan geven op bepaalde punten. Je hebt hem er niet direct op aangevallen, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je ermee zit . Jou vriend geeft aan dat het misschien niet helemaal netjes heeft gehandeld. Dat doet hij ook alleen maar om jou als vriend te respecteren. Dat hij het niet uitmaakt is natuurlijk logisch. Zij hebben wel iets dat jij nooit met haar zou kunnen hebben. Moeilijk, maar dat heb je maar te accepteren.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_60259276
Wat niet is kan komen

Ik zou hem ook effe negeren, kijken hoe lang je dat volhoudt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60260172
Kan me wel voorstellen hoe je je voelt.

Op zich vind ik het een kutstreek van die maat van je, maar aangezien het nooit echt iets geworden is tussen jullie en hij haar misschien helemaal geweldig vind, is het ergens ook wel weer te begrijpen dat hij zijn kans waagt.

Het zal misschien in het begin even hard zijn wat je nu doormaakt, maar over een tijdje dan zit je er niet meer zo mee, en dan zijn jullie weer gewoon goeie vrienden als vanouds. Het voordeel van man zijn/mannen onder elkaar is dat je zulke dingen (op termijn) kan 'laten gaan'. En het voordeel is dan dat je beste maat een leuke vriendin heeft waar jij ook goed mee op kan schieten. In the end kan dat een groot pluspunt worden. En als het over een tijdje niets lijkt te worden tussen hun dan kunnen jullie er -als het goed is- samen om lachen.

Dus kutstreek: ja.
Kwaad blijven/contact verbreken/vriendschap opgeven: nee.

Over een tijdje dan lach je erom
onzin?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:45:44 #24
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60260191
Suck it up and be a man!!

Je kan nu wel zeggen dat jij zoiets nooit zou flikken bij je vriend, maar dat weet je niet. Verliefdheid laat zich nu eenmaal niet sturen.
Nu heb je tenminste een leuk verhaal voor op hun bruiloft. Hoe hij haar van je heeft gestolen enzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60260219
Goed gehandeld als ik het zo lees, als je echt al een uitgesproken liefde voor haar had was het wel stapje erger. Maar zoals ik het nu lees is het een begin geweest, of nog nieteens misschien. Want wist je maat wel dat je gek op haar was?

En ach, zij heeft jou afgewezen, en gun het je maat
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:55:26 #26
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60260251
Een keer trek je de conclusie...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60260278
Als dat meisje met jou die klik niet heeft, maar met een vriend van je wel. Dan wil je dus dat die vriend gaat zeggen;
quote:
"hè, nee ik kan aankomende dinsdag niet afspreken, dat gaat allemaal wat te vlot ... Ja ik vind je wel heel leuk ... Nee, ik vind het niet te vlot gaan, die gozer van vorige week."
En dan maakt hij nog kans denk je? Als het nu klikt, dan moet hij natuurlijk ook zo snel mogelijk gewoon afspraakjes gaan maken.
And the druids turn to stone...
pi_60260412
quote:
Ik had intussen de afgezaagde "bro's before ho's" wel verwacht. Toch leuk om te zien dat Fok! je af en toe ook nog positief kan verbazen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 juli 2008 @ 08:45:34 #29
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60260682
quote:

Ik ben op zich niet zo principieel. Een leuke meid is een leuke meid, en ik zit zelf niet te wachten op die "ik zag haar het eerst!"-ruzies. Wie de meid uiteindelijk ook krijgt, dat staat imo los van "van wie" ze is.
pi_60264356
Vrienden voor vrouwen

gelukkig val ik totaal niet op dezelfde vrouwen als mijn beste vrienden (tot nu toe)
WARNING! This post may include sarcasm
pi_60264534
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 08:45 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet zo principieel. Een leuke meid is een leuke meid, en ik zit zelf niet te wachten op die "ik zag haar het eerst!"-ruzies. Wie de meid uiteindelijk ook krijgt, dat staat imo los van "van wie" ze is.
Alleen sprak die maat met dat chickie af. Ik zou het in elk geval mijn maat niet in dank afnemen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:56:29 #32
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60264728
Ik kan begrijpen dat dit een vervelende situatie voor jou persoonlijk is...
Maar je probeert hem van iets af te houden waar jij gefaald hebt. Blijkbaar was ze belangrijker voor je dan ik in de OP teruglees...
pi_60267828
die gast volgt zijn pik
pi_60269542
quote:

Yep matennaaierij
[i]"History is made by those who break the rules"[/i]
[b]Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef -Madskillz28TH het volgende:[/b]
dat klopt, p00p is een genie :D _O_
pi_60269726
Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Mijn advies: Incasseren, neem de pijn en draag je lot als een man. De liefde gaat voor en vriendschappen hoeven niet altijd alleen maar leuk en aardig te zijn.

Hoe zou jij het vinden om misschien wel de liefde van je leven te moeten laten lopen omdat een vriend zich daar ongemakkelijk afgewezen of pijn gedaan door voelt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60270408
Wat een discussies over iets heel simpels. Die vriend vindt een scharrel belangrijker dan 17 jaar vriendschap. Zolang de TS het daar niet mee eens kan worden of de vriend geen spijt heeft is vriendschap gewoon voorbij.... pech gehad.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_60271019
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:30 schreef Karammel het volgende:
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het 'not done' is om een vrouw te regelen waar een vriend al mee bezig is.
Hij daarentegen vind haar ook wel leuk. Als hij dan door heeft dat het toch nooit iets gaat worden tussen jullie vind ik dat hij best wel voor eigen succes mag gaan. Zij had al duidelijk gemaakt dat het niets zou worden tussen jullie.
Juist! Gun het je vriend gewoon. Wellicht was de timing van monsieur wat pijnlijk voor je, maar dat is hem niet kwalijk te nemen.
pi_60272103
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef MASD het volgende:
Het meisje zag niks in jou, je kunt haar dus onmogelijk gaan claimen. Ik zou mij erbij neerleggen en op zoek gaan naar iemand die wil interesse in jou toont.
Eens. En dan ga je ook nog eens kinderachtig en jaloers vergelijken, dat jij hem langer kent dan dat hij haar kent!! Oftewel hij moet voor jou 'kiezen'?
Genoeg andere meisjes toch, neeeext!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:36:10 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60272165
tenzij hij natuurlijk stiekum wel helemaal hoteldebotel en stapel verliefd op haar is , maar dat is natuurlijk niet zo
pi_60272290
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
Genoeg andere meisjes toch, neeeext!
Dat argument, zeker als je aanneemt dat je zo weer een 'klik' hebt, werkt natuurlijk twee kanten op .
pi_60272557
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat argument, zeker als je aanneemt dat je zo weer een 'klik' hebt, werkt natuurlijk twee kanten op .
Ik gaf hem alleen een steuntje in de rug
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_60272627
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:50 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ik gaf hem alleen een steuntje in de rug
Nu maar hopen dat hij niet op het randje stond .
  Redactie Games dinsdag 22 juli 2008 @ 16:59:50 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60272814
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:42 schreef yustsomeguy het volgende:
Vrienden voor vrouwen

gelukkig val ik totaal niet op dezelfde vrouwen als mijn beste vrienden (tot nu toe)
O0k wel Bro's before Ho's genoemd..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60280515
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:30 schreef Karammel het volgende:

Toch is dit geval weer anders. Jullie hadden immers nog helemaal niets. Er waren geen aanwijzingen dat je haar binnenkort voor je zou winnen. Integendeel, ze had je afgewezen.

Daar komt nog eens bij dat jij nog niet verliefd op haar was. Het was nog zo pril tussen jullie dat er eigenlijk niets was.

Ook vind ik dat er toch nog een soort van competitie/strijd hoort te zijn hoor. Zo is het wat mij betreft heel goed mogelijk om onderling als vrienden om een vrouw te strijden. Pas als duidelijk word dat ze gevoelens heeft voor één van beide en het toch wel serieus dreigt te worden vind ik dat de ander zich kalm moet houden.

Wel erg goed dat je je vriend er gewoon op aanspreekt. Ook goed dat je er nog eens rustig over na hebt gedacht en hem ook gelijk kan geven op bepaalde punten. Je hebt hem er niet direct op aangevallen, maar je hebt wel duidelijk gemaakt dat je ermee zit . Jou vriend geeft aan dat het misschien niet helemaal netjes heeft gehandeld. Dat doet hij ook alleen maar om jou als vriend te respecteren. Dat hij het niet uitmaakt is natuurlijk logisch. Zij hebben wel iets dat jij nooit met haar zou kunnen hebben. Moeilijk, maar dat heb je maar te accepteren.
Je hebt denk ik grotendeels wel gelijk, als ik het zo lees vind ik het ook heel logisch dat hij gewoon voor eigen succes moet kunnen gaan. Want idd, er was eigenlijk weinig tussen ons. Maar mijn gevoel vind het veel minder logisch. Ik moet wel zeggen dat ik het vandaag wat meer kan accepteren dan gister, dus er is hoop
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 07:43 schreef Silk_dude het volgende:
Kan me wel voorstellen hoe je je voelt.

Op zich vind ik het een kutstreek van die maat van je, maar aangezien het nooit echt iets geworden is tussen jullie en hij haar misschien helemaal geweldig vind, is het ergens ook wel weer te begrijpen dat hij zijn kans waagt.

Het zal misschien in het begin even hard zijn wat je nu doormaakt, maar over een tijdje dan zit je er niet meer zo mee, en dan zijn jullie weer gewoon goeie vrienden als vanouds. Het voordeel van man zijn/mannen onder elkaar is dat je zulke dingen (op termijn) kan 'laten gaan'. En het voordeel is dan dat je beste maat een leuke vriendin heeft waar jij ook goed mee op kan schieten. In the end kan dat een groot pluspunt worden. En als het over een tijdje niets lijkt te worden tussen hun dan kunnen jullie er -als het goed is- samen om lachen.

Dus kutstreek: ja.
Kwaad blijven/contact verbreken/vriendschap opgeven: nee.

Over een tijdje dan lach je erom
Over die leuke vriendin waar ik goed mee kan opschieten heb je helemaal gelijk. Dat is wel anders bij anderen, dan verwatert de vriendschap ook enigzins doordat de partner je totaal niet aanstaat.
Dat zal hier niet zo snel gebeuren
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:56 schreef Lekiamh het volgende:
Ik kan begrijpen dat dit een vervelende situatie voor jou persoonlijk is...
Maar je probeert hem van iets af te houden waar jij gefaald hebt. Blijkbaar was ze belangrijker voor je dan ik in de OP teruglees...

Nee dat valt eigenlijk wel mee dat ze belangrijker is dan dat ik verteld heb. Ja tuurlijk, vond het niet leuk dat ze mij uiteindelijk niet zag zitten om iets op te bouwen anders dan alleen vriendschap. Maar daar had ik vrij snel opzich wel vrede mee. Had ook niet de hoop dat het misschien toch nog wel wat ging worden.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Mijn advies: Incasseren, neem de pijn en draag je lot als een man. De liefde gaat voor en vriendschappen hoeven niet altijd alleen maar leuk en aardig te zijn.

Hoe zou jij het vinden om misschien wel de liefde van je leven te moeten laten lopen omdat een vriend zich daar ongemakkelijk afgewezen of pijn gedaan door voelt?
Ik zou haar wel kunnen laten lopen... Ik denk niet dat er zoiets is als een liefde van je leven. Met verschillende vrouwen zal je verschillende relaties hebben. Ik denk dat die verschillende relaties allemaal even leuk of juist niet kunnen zijn.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:36 schreef Re het volgende:
tenzij hij natuurlijk stiekum wel helemaal hoteldebotel en stapel verliefd op haar is , maar dat is natuurlijk niet zo
Dat was nog niet zo, ECHT NIET Maar dat had ik zeker wel geworden als ik haar nog wat vaker had gezien.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat hij niet op het randje stond .
Ik ben er nog steeds, dus of het randje was niet zo hoog, of het duwtje was niet hard genoeg
pi_60282606
Ik zou het ook niet leuk vinden als een maat met een meisje gaat die ik LEUK vind.. Ik heb daar wel eens over na gedacht, hoe dat zou zijn als zoiets zou gebeuren.

Éen keer zoiets meegemaakt met een meisje waar ik veel mee om ging. Had geen gevoelens, intenties met haar en een maat vond haar leuk. Die heeft toen netjes aan mij gevraagd of ik dat geen probleem vond als hij met haar ging afspreken. Ik had daar geen probleem mee, en uiteindelijk is het wat geworden

MAAR... als ik die bewuste (bovenstaande) meid wél leuk had gevonden, had ik het ABSOLUUT niet leuk gevonden als mijn maat er mee aan de haal was gegaan. Alleen het feit al om hun twee samen te zien, *rillll* zou ik denken van: 'dat had ik moeten zijn'. Het verhaal maakt het misschien wat anders als je maat niet wist dat jij die dame leuk vond; want dan had het net zo goed andersom kunnen gebeuren...

Maar ik snap je gevoel, het is kut, zeker als het iets gaat worden tussen die twee (en je ze dus samen ziet etc. etc.) Ik zou daar echt een bittere smaak biuj hebben. Ook al had je nog niets; het gaat ook om je GEVOEL.....
Love is in the air!
pi_60284449
misschien trek je vrouwen ook niet zo aan ....ofzo...

als ik in je fotoboek kijk....die met die vis....dat kan echt niet

ontopic

Ik heb hier ervaring mee, vriendschap is een illusie. Als hij haar echt leuk vind en verliefd is. Geloof mij, dan kun je van alles zeggen, hij kiest toch voor de meid!

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 00:06:46 ]
pi_60284614
Ik zou me er zelf niet echt heel druk over maken, maar als hij weet dat jij je er wel druk over maakt, vind ik dat hij wat bot reageert
pi_60284704
Misschien kun je haar nog een keer 'bangen' in een trio met je maat .
pi_60284806
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:08 schreef Oranje0031 het volgende:
Ha ha ha ha goeje! Ga zo door om de lachers op je hand te krijgen!
pi_60285136
Tsjaaah tzal best allemaal maar ondertussen erger je momenteel wel kapot aan die vriend en dat lompe wijf die je nu liever kwijt dan rijk bent. Luister naar je gevoel en gebruik geweld succes!
pi_60285154
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:35 schreef Bombshell het volgende:
Tsjaaah tzal best allemaal maar ondertussen erger je momenteel wel kapot aan die vriend en dat lompe wijf die je nu liever kwijt dan rijk bent. Luister naar je gevoel en gebruik geweld succes!
pi_60285271
Het grootste obstakel in het 'vergeven' van je vriend is het accepteren dat ze jou niet verkiest boven hem. Dat is natuurlijk een instinctieve bitch. Ik las al dat je hem het beste hebt gewenst en gezegd dat hij goed voor haar moet zorgen, en dit is ook meteen waar je het meeste geluk uit zal kunnen halen.

Als je wil dat ze gelukkig wordt in het hier en nu, dan gun je het ze

Niks is verloren.
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:59:19 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60285417
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:08 schreef Oranje0031 het volgende:
Of gewoon zonder die vriend want als je op enig moment 'klikt' hoef je je duidelijk geen zorgen te maken over wat een vriend er van vindt.
Life is what you make it.
pi_60287491
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:55 schreef TheFrankey het volgende:
misschien trek je vrouwen ook niet zo aan ....ofzo...

als ik in je fotoboek kijk....die met die vis....dat kan echt niet

ontopic

Ik heb hier ervaring mee, vriendschap is een illusie. Als hij haar echt leuk vind en verliefd is. Geloof mij, dan kun je van alles zeggen, hij kiest toch voor de meid!

Ja dit is ook het enige meisje dat ooit in mijn leven is gekomen wat eindelijk eens meer leek te worden.
Eigenlijk ben ik maar een gefrustreerde maagd zonder enige vrouwelijke contacten. Maar nu weet ik het, het komt door de vis!!!

Effe serieus, waarom zou een foto met een vis niet kunnen?
Ten eerste vind ik het tof dat ik die gevangen heb. Ten tweede is heel dat fotoboek er niet voor om vrouwen aan de haak te slaan (in mijn geval dan, er lopen er zat rond die dat wel vinden, ben ik met je eens). En ten derde zal het mij een worst wezen als het echt niet zou kunnen. Dan rennen de mensen die het niks vinden maar lekker hard weg.

Het meisje in dit topic had ook een ezel kunnen zijn, bij wijze van spreken. Het gaat erom dat ik het niet kick vind van mijn maat.
pi_60288877
TS gunt zijn vrienden gewoon het geluk niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60289833
Je kunt het ook orgineler aanpakken. Blijft die meid gewoon ook verder versieren. Dan confronteer je hem met zijn eigen logica Als hij een vriend van je is, dan accepteert hij het toch gewoon?
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:41:32 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60292864
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:39 schreef mahlah het volgende:
Je kunt het ook orgineler aanpakken. Blijft die meid gewoon ook verder versieren. Dan confronteer je hem met zijn eigen logica Als hij een vriend van je is, dan accepteert hij het toch gewoon?
maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...
pi_60294064
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef JonKeL het volgende:
Ik zou haar wel kunnen laten lopen... Ik denk niet dat er zoiets is als een liefde van je leven. Met verschillende vrouwen zal je verschillende relaties hebben. Ik denk dat die verschillende relaties allemaal even leuk of juist niet kunnen zijn.
Misschien denkt je vriend daar weer anders over. Als je vrienden bent komt het nou eenmaal wel eens voor dat je dezelfde vrouw leuk vindt, en dan is de keuze aan de vrouw. Ik ken zelfs een vriend van me van de situatie dat we achter dezelfde vrouw aan zaten. Het is best bijzonder om een meisje tegen te komen waar je veel voor voelt, als daar niks voor mag wijken dan mis je een groot deel van je kansen.

Natuurlijk zijn er fatsoensregels tussen vrienden. Niet als je er wat mee hebt en niet als je er wat mee aan het krijgen bent, maar ik vind dat als het uit is of als het niet meer op korte termijn aan gaat komen, dat je het kutgevoel maar moet verstouwen. Dat is de prijs die vrienden gezamenlijk moeten betalen voor het gezamenlijk ongehinderd kunnen najagen van het geluk in de liefde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60294200
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:35 schreef Bombshell het volgende:
pi_60294301
Pfff... je bent er niet eens verder mee gegaan..
Als je een echte maat bent gun je hem zijn geluk met dat meisje en regel jij een ander voor jezelf.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_60294410
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Of gewoon zonder die vriend want als je op enig moment 'klikt' hoef je je duidelijk geen zorgen te maken over wat een vriend er van vindt.
Nee het is geen vriend, het is een maat
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:07:32 #62
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_60294894
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...
Hey, ik ben het hier mee eens, gewoon doorgaan met je eigen leven , en deze dame aan je vriend over laten. Ze is je eigendom niet.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:07:53 #63
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_60294904
Heb ik ook ooit eens meegemaakt, maar dan niet als lijdend voorwerp.

Tijdens een vakantie ontving een maatje enorm veel aandacht van een meisje, een meisje wat er wel erg goed uitzag en overduidelijk zo geil als boter was. Maatje van me is niet verschrikkelijk sociaal aangelegd, dus ik - ook zo geil als boter - heb haar min of meer bij hem weggehaald. Toen duidelijk was dat het allemaal wel goed zou komen die nacht, voelde ik me ineens verschrikkelijk schuldig en terecht ook natuurlijk. Heb hem uiteindelijk aan haar vriendin weten te koppelen en ook dat is allemaal goedgekomen, eind goed al goed dus.

Als ik er achteraf en nuchter over nadenk, kan ik mezelf wel afschieten.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60297604
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:41 schreef Re het volgende:
[..] maar natuurlijk, waarom zelf voor je eigen leven kiezen ipv sufkutterig proberen een punt te maken...
Het zou op z'n minst vermakelijk zijn
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juli 2008 @ 17:18:00 #65
862 Arcee
Look closer
pi_60299264
quote:
Is dat een nieuwe service van de crew?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60300834
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:28 schreef JonKeL het volgende:

[..]
Het meisje in dit topic had ook een ezel kunnen zijn, bij wijze van spreken. Het gaat erom dat ik het niet kick vind van mijn maat.
ben ik ook helemaal met je eens. Wat ik eerder al zei. Ik heb het ook meegemaakt. Maar dan in de trant van dat mijn " beste " vriend vreemd ging met mijn vriendin.

Dan kom je er ook op een harde manier weer achter hoe het echt in elkaar steekt. Beide spreek ik natuurlijk nooit meer.

Laat je 'maat' lekker gaan, als het nieuwe eraf is komt het misschien nog goed en maakt het jou ook niet meer uit.
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:37:40 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60301189
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is dat een nieuwe service van de crew?
geheel gratis en accuraat
pi_60417084
Doet me zowaar terugdenken aan Dawson's Creek ...
Al begrijp ik TS wel, zou het er ook moeilijk mee hebben.
pi_60553263
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:07 schreef GoodfelIas het volgende:
Heb ik ook ooit eens meegemaakt, maar dan niet als lijdend voorwerp.

Tijdens een vakantie ontving een maatje enorm veel aandacht van een meisje, een meisje wat er wel erg goed uitzag en overduidelijk zo geil als boter was. Maatje van me is niet verschrikkelijk sociaal aangelegd, dus ik - ook zo geil als boter - heb haar min of meer bij hem weggehaald. Toen duidelijk was dat het allemaal wel goed zou komen die nacht, voelde ik me ineens verschrikkelijk schuldig en terecht ook natuurlijk. Heb hem uiteindelijk aan haar vriendin weten te koppelen en ook dat is allemaal goedgekomen, eind goed al goed dus.

Als ik er achteraf en nuchter over nadenk, kan ik mezelf wel afschieten.
Net of jij er wat aan kan doen dat die meid meer intresse had voor jou.

Zelfde verhaal voor TS, je hebt haar duidelijk gemaakt wat je voor haar vond, daar was ze blijkbaar niet echt onder de indruk van. Dus dan moet je niet boos worden als je "maat" het erna ook nog probeert en al helemaal niet boos worden als hij wel verder komt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:26:51 #70
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60565105
quote:

Dit. Echte vrienden doen dat niet.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_60566215
quote:

Wat hij zegt, tenzij het lange tijd geleden is en die vriend het goed vind
pi_60576321
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:

Sinds wanneer is het belangrijk je in te passen in de rest van de bevolking?.. Ze hebben je maar te nemen zoals je bent

Iig, over de topic - Tsja, ik zou het begrijpelijker vinden als je ook daadwerkelijk een relatie met het meisje gehad hebt, maar dat is dus niet het geval. Zij zag jou niet zitten, terwijl jij haar wel zag zitten. Is misschien hard, maar kom je wel overheen toch?

Als het zo'n goede vriend zou zijn van je zou je hem het geluk gunnen. Het had tussen jullie twee toch niets geworden, en daar moet je je bij neerleggen.
Everything that irritates us about others can lead us to a better understanding of ourselves.
- Carl Jung
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:26:13 #73
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60577366
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:45 schreef Klavertje_4 het volgende:
Sinds wanneer is het belangrijk je in te passen in de rest van de bevolking?..
Sinds je geen rebels twaalf jarig pubertje of saaie muts met 'pittig kapsel' meer bent.
quote:
Ze hebben je maar te nemen zoals je bent
Uhuh, en dat werkte. .
Ik ga naar huis.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:22:23 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_60581196
Ik heb altijd in de veronderstelling geleefd dat er onder mannen wat dit soort zaken betreft een soort erecode bestaat. Die vriend had jou netjes moeten vragen of het "ok" was geweest voor hem om haar te daten. Jij had dan je gevoelen kunnen uitleggen maar hem dat in principe niet mogen weigeren, ook omdat je eigenlijk wel weet dat die meid jou niet zit zitten. Als dat gebeurd was had jij je niet zo gepasseerd gevoeld, en alleen maar blauw, en was dit hele topic niet nodig geweest.

Maar goed, kennelijk leeft niet iedereen bij die code.

Neemt niet weg dat ik het dus niet netjes vind van die maat van je dat 'ie niet even zijn medeleven en respect toonde. Nu te laat, niet meer zeuren en de volgende keer ook geen rekening meer houden met hem.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')