wAT EEN verschrikkelijk randdebielen zijn die gasten van Geenstijl.nl, ze zetten de meest achterlijke dingen op hun site waarbij ze van alles en nog wat afkraken wat mogelijk is...maar ze krijgen 1 keer zelf kritiek en ze barsten allemaal in huilen uit bij de redactie van geenstijl.nl....hoe bedoel je geen stijl????quote:GeenStijl woedend op de Volkskrant
AMSTERDAM - GeenStijl is woedend op de Volkskrant vanwege een artikel zaterdag over de bedreigingen van politici. Het weblog dient een klacht in bij de Raad voor de Journalistiek, meldde GeenStijl maandag op zijn eigen website.
Het artikel in de Volkskrant heeft als kop 'GeenStijlgeneratie bedreigt erop los'. Dat is oprichter en hoofdredacteur Dominique Weesie van de populaire website in het verkeerde keelgat geschoten. Het artikel is ervaren als ,,tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'', aldus Weesie in zijn brief aan de Raad voor de Journalistiek.
Het stuk in de Volkskrant verwijst naar de Korpskrant van de politie Haaglanden, dat verhaalt over het groeiende aantal dreigementen dat ministers en Kamerleden ontvangen. Een grote leverancier van de dreigementen is volgens de krant ,,het schoolkinderencircuit van de ongeremde GeenStijlgeneratie, gewend als dat is primair te reageren op alles wat onwelgevallig is.'' Volgens Weesie wordt de merknaam GeenStijl misbruikt en wordt in het artikel in de Korpskrant met geen woord gerept over de zogenaamde GeenStijlgeneratie.
(ANP)
quote:,,tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'', aldus Weesie in zijn brief aan de Raad voor de Journalistiek.
Jep, marketing technisch klopt het allemaal wel maar ze laten zich wel kennen. Hypocriet als de tering.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oneens met TS, het gaat allemaal om "aandacht" bron van inkomsten en hiermee krijgen ze 't weer in overvloed. Prima actie dus. Marketing- cq publieksstunt waar velen van kunnen leren
.
Lijkt me dus gewoon een grap van die gasten, aangezien ze zelf al vaak zijn aangesproken met exact diezelfde bewoordingen.quote:Het artikel is ervaren als ,,tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend''
bedoel je niet 'nekscheaudt'?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:25 schreef zatoichi het volgende:
In het kader van een typische geen stijl reactie:
Die Weesie verdient een nekschot!
Geenstijl
Ongefundeerd afzeiken is iets heel anders dan de complete achterban van een website ongefundeerd te beschuldigen van een strafbaar feit...quote:Op maandag 21 juli 2008 15:12 schreef rednajt het volgende:
[..]
wAT EEN verschrikkelijk randdebielen zijn die gasten van Geenstijl.nl, ze zetten de meest achterlijke dingen op hun site waarbij ze van alles en nog wat afkraken wat mogelijk is...maar ze krijgen 1 keer zelf kritiek en ze barsten allemaal in huilen uit bij de redactie van geenstijl.nl....hoe bedoel je geen stijl????
Valt er wat aan te begrijpen dan?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:53 schreef pisnicht het volgende:
Achja, tenminste eens een site die de (linkse) wantoestanden eens goed in de kijker zet. De volkskrant doet in feite toch exact hetzelfde maar dan vanuit het tegenovergestelde politieke oogpunt en zogenaamd "elitair".
Mensen die GS niet begrijpen
Denk je nou echt dat de redactie er ook maar één seconde van wakker ligt wat de Volkskrant over GS te zeggen heeft? Nee. Ze hebben nu gewoon iets om de VK op aan te pakken en dus doen ze dat ook. Waarom? "Omdat het kan." Zo simpel ligt het daar. Beetje rellen. Beetje de komkommertijd vullen.quote:"ze krijgen 1 keer zelf kritiek en ze barsten allemaal in huilen uit bij de redactie van geenstijl.nl....hoe bedoel je geen stijl"
Geloof je het zelf....die gasten hebben nog nooit van het woord marketing gehoordquote:Op maandag 21 juli 2008 15:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oneens met TS, het gaat allemaal om "aandacht" bron van inkomsten en hiermee krijgen ze 't weer in overvloed. Prima actie dus. Marketing- cq publieksstunt waar velen van kunnen leren
.
Jij lult duidelijk een uur in de ruimte. GS weet haast als geen andere weblog hoe ze de (ouderwetse) media moeten bespelen. True, soms is het wel érg doorzichtig (bijv. de gehuurde reclameborden in de ArenA, maar ja, ook toen trapten er genoeg lui in.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef rednajt het volgende:
[..]
Geloof je het zelf....die gasten hebben nog nooit van het woord marketing gehoord![]()
quote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef rednajt het volgende:
Geloof je het zelf....die gasten hebben nog nooit van het woord marketing gehoord![]()
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:28 schreef Synthesist het volgende:
Geenstijl zijn gewoon een stelletje randdebielen die een nekschot verdienen
Ah, een infiltrant.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:14 schreef Emimich het volgende:
Vermakelijke schrijfstijl altijd op geenstijl, topsite!
joh flikker toch op man, die site is ooit ontstaan om maar te provoceren tegen alles wat maar links is of allochtoon is. Toen ze heel de shit opstarte wisten niet eens dat het redelijk succesvol zou zijn. Vandaar uit kregen ze een steeds grotere bek tegen alles en nog wat , en als je succes heb komt heel dat marketing gedoe van zelf naar je toe ipv dat ze zelf allemaal uitgedacht hebben. Dat is bullshit.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:10 schreef IQM het volgende:
[..]
Jij lult duidelijk een uur in de ruimte. GS weet haast als geen andere weblog hoe ze de (ouderwetse) media moeten bespelen. True, soms is het wel érg doorzichtig (bijv. de gehuurde reclameborden in de ArenA, maar ja, ook toen trapten er genoeg lui in.)
Vindt het altijd net wat te overdreven. Het is nou eenmaal hun stijl dus ze kunnen er niet meer vanaf, maar het doet ze niet altijd goed. En die Rutger die komt je ook je strontgat uit zeg, als je daar 10 filmpjes van gezien hebt. Aan het begin denk je nog, die gozer improviseert het allemaal leuk, maar na 10 filmpjes heb je echt gevoel dat je na een 1 of andere imbeciel staat te kijken met het vocabulair van een straattegel.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:14 schreef Emimich het volgende:
klopt als een bus, ze vervallen in herhalingen op hun site en in hun filmpies. Het gaat uiteindelijk allemaal om het zelfde iedere keerquote:Op maandag 21 juli 2008 16:20 schreef Kanonskogel het volgende:
[..]
Vindt het altijd net wat te overdreven. Het is nou eenmaal hun stijl dus ze kunnen er niet meer vanaf, maar het doet ze niet altijd goed. En die Rutger die komt je ook je strontgat uit zeg, als je daar 10 filmpjes van gezien hebt. Aan het begin denk je nog, die gozer improviseert het allemaal leuk, maar na 10 filmpjes heb je ht geveol dat je na een 1 of andere imbeciel staat te kijken met het vocabulair van een straattegel.
Echt door figuren zoals jij schaam ik me er voor om Nederlander te zijn. Ga eens dood!quote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef rednajt het volgende:
[..]
Die gasten moeten over 10 jaar misschien lezen wat ze in hun puberjaren geschreven hebben, dan schamen zichzelf waarschijnlijk dood
lekker belangrijk om hollander te zijn hahahah ga dus zelf lekker doodquote:Op maandag 21 juli 2008 16:21 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Echt door figuren zoals jij schaam ik me er voor om Nederlander te zijn. Ga eens dood!
Dus je bent ook nog zo'n smerige stink allochtoon?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:23 schreef rednajt het volgende:
[..]
lekker belangrijk om hollander te zijn hahahah ga dus zelf lekker dood
Precies.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me dus gewoon een grap van die gasten, aangezien ze zelf al vaak zijn aangesproken met exact diezelfde bewoordingen.
Je hoeft ook helemaal geen Hollander te zijn...quote:Op maandag 21 juli 2008 16:23 schreef rednajt het volgende:
[..]
lekker belangrijk om hollander te zijn hahahah ga dus zelf lekker dood
Nou idd zegquote:Op maandag 21 juli 2008 16:14 schreef Emimich het volgende:
Nee, ik woon in Blaricum, maar jou reactie uit je viese stinkbek zegt genoegquote:Op maandag 21 juli 2008 16:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dus je bent ook nog zo'n smerige stink allochtoon?
Welnee, het is heus niet allemaal gericht tegen 'links' of 'allochtoon'. Maar zie gerust wat je wil zien.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:18 schreef rednajt het volgende:
[..]
joh flikker toch op man, die site is ooit ontstaan om maar te provoceren tegen alles wat maar links is of allochtoon is. Toen ze heel de shit opstarte wisten niet eens dat het redelijk succesvol zou zijn. Vandaar uit kregen ze een steeds grotere bek tegen alles en nog wat , en als je succes heb komt heel dat marketing gedoe van zelf naar je toe ipv dat ze zelf allemaal uitgedacht hebben. Dat is bullshit.
Alsof er bij geen stijl.nl allemaal top marketeers werken.....la me niet lachen.
quote:Op maandag 21 juli 2008 16:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2008 16:27 schreef rednajt het volgende:
[..]
Nee, ik woon in Blaricum, maar jou reactie uit je viese stinkbek zegt genoeg
Goh dat maakt indruk, ga beter die redacteuren van geenstijl pijpenquote:Op maandag 21 juli 2008 16:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]Blaricum
jou
En nu je bek houden mooie mafkees met je poffertjesporum.
Je bent in de war met planet.nlquote:Op maandag 21 juli 2008 16:38 schreef Nikmans het volgende:
Geenstijl
Echt zo'n site waar vaders van 45 naartoe gaan als ze voor het eerst het internet opgaan
Jezus christus.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:36 schreef rednajt het volgende:
[..]
Goh dat maakt indruk, ga beter die redacteuren van geenstijl pijpen
Ik heb zo eens even je posthistory zitten doorbladeren.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:41 schreef rednajt het volgende:
[..]
Als er iemand in de war hier is ben jij het wel sufkut, spring van een dak ofzo
Houden we het netjes hier, het is hier geen geenstijl he.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:45 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb zo eens even je posthistory zitten doorbladeren.
Anti-Ajax
Anti GeenStijl
Anti Wilders
Had ik het dus toch goed. Je bent gewoon zo'n gore stink allochtoon die zich afzet tegen Nederland. Dan mag je in Blaricum wonen, je blijft een stinkallochtoon.
Goh dat je zoveel tijd voor me neemtquote:Op maandag 21 juli 2008 16:45 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb zo eens even je posthistory zitten doorbladeren.
Anti-Ajax
Anti GeenStijl
Anti Wilders
Had ik het dus toch goed. Je bent gewoon zo'n gore stink allochtoon die zich afzet tegen Nederland. Dan mag je in Blaricum wonen, je blijft een stinkallochtoon.
Dan zat hij niet op fok denk ik, en al helemaal niet op een topic dat gaat over geenstijl.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:46 schreef Nikmans het volgende:
Misschien is hij het geschreeuw van onbelangrijke mensen gewoon zat
Iedereen hier weet dat ik dit niet meen. Uitgezonderd de n00bs natuurlijk. Het is wel heel leuk om te zien hoe makkelijk die mafkees uit Blaricum uit de tent te lokken is.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:46 schreef Kanonskogel het volgende:
[..]
Houden we het netjes hier, het is hier geen geenstijl he.
Gaat het jongen? Ga maar even rustig zitten anders. Straks begeeft je hart het nog.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:49 schreef rednajt het volgende:
[..]
Goh dat je zoveel tijd voor me neemt![]()
Owja anti ajax en je bent allochtoon![]()
Wilders is een mongool![]()
Dus als je hier tegen bent ben je automatische een allochtoon![]()
Jij bent gewoon een hele simpele ziel en je past in het profiel waar Geen stijl en Wilders het van moet hebben
Ik heb al een huurmoordenaar gebeld net om jou op te ruimen, je weet in Blaricum hebben we geld zatquote:Op maandag 21 juli 2008 16:50 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Iedereen hier weet dat ik dit niet meen. Uitgezonderd de n00bs natuurlijk. Het is wel heel leuk om te zien hoe makkelijk die mafkees uit Blaricum uit de tent te lokken is.
Als je nou gewoon stil bent dan sta je niet elke keer zo voor lul.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik heb al een huurmoordenaar gebeld net om jou op te ruimen, je weet in Blaricum hebben we geld zat
Je kan je geld beter besteden aan een taalcursus.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ik heb al een huurmoordenaar gebeld net om jou op te ruimen, je weet in Blaricum hebben we geld zat
Doodsverwensingquote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef rednajt het volgende:
[..]
Give me a bloody break.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:57 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Doodsverwensing
Admins do your job. [ afbeelding ]
pisnicht is het enige wat ik tegen jou kan zeggehquote:Op maandag 21 juli 2008 16:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Je kan je geld beter besteden aan een taalcursus.
Daarom heb je die taalcursus ook nodig....quote:Op maandag 21 juli 2008 17:03 schreef rednajt het volgende:
[..]
pisnicht is het enige wat ik tegen jou kan zeggeh
Grammaticaal klopt die zin voor geen meter...quote:Op maandag 21 juli 2008 17:06 schreef dutch-love het volgende:
[..]
Daarom heb je die taalcursus ook nodig....
Hi-la-risch!quote:Op maandag 21 juli 2008 17:03 schreef rednajt het volgende:
[..]
I LIKE THE WAY THIS TOPIC IS GOING!quote:Op maandag 21 juli 2008 16:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
zeggehquote:Op maandag 21 juli 2008 17:03 schreef rednajt het volgende:
[..]
Sarcastisch? Bij geenstijl.nl zijn ze gewoon helemaal de weg kwijt. Het zal wel slecht met ze gaan financieel ofzo, hun roep om aandacht in de media is belachelijk aan het worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
geweldig hoeveel lui hierboven niet inzien hoe sarcastisch dit alles bedoeld is; als die raad voor de journalistiek ook zo gaat reageren samen met de volkskrant, kunnen we nog heel wat grappige reacties etc. tegemoet zien.
quote:Op maandag 21 juli 2008 16:41 schreef rednajt het volgende:
[..]
Als er iemand in de war hier is ben jij het wel sufkut, spring van een dak ofzo
Komkom, ben je nou boos omdat ze met 1 artikel en misschien daadwerkelijk 1 briefje zoveel aandacht krijgen? Met dat ene artikel en ene briefje hebben ze al 10.000 pageviews=verkochte banners binnen. Ga je daar nou echt boos over zijn?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:04 schreef rednajt het volgende:
[..]
Sarcastisch? Bij geenstijl.nl zijn ze gewoon helemaal de weg kwijt. Het zal wel slecht met ze gaan financieel ofzo, hun roep om aandacht in de media is belachelijk aan het worden.
Je stinkt naar zweet man.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
dan stond het wel in ONZ...quote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dit topic totaal niet. GeenStijl heeft een heel goed punt. De manier waarop zij zonder enige onderbouwing het boetekleed toegeduwd krijgen voor bedreigingen van politici is gewoon van een lachwekkend niveau, zeker voor een 'kwaliteitskrant' als de Volkskrant.
Ik snap dan ook niet hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die vinden dat GeenStijl geen gelijk heeft in deze kwestie. Het enige kritiekpunt wat je kan hebben is dat GS eerst de RvJ niet erkende, maar er nu ineens wel daar haar beklag gaat doet. Enigszins hypocriet.
Derhalve is dit dan ook een kansloos topic.
Iemand die het snapt!quote:Op maandag 21 juli 2008 15:43 schreef vamos1 het volgende:
[..]
Ongefundeerd afzeiken is iets heel anders dan de complete achterban van een website ongefundeerd te beschuldigen van een strafbaar feit...
Ik zou zeggen, lees de ingediende (en oh zo komische) klacht aan de RvJ eens
Je denkt toch niet echt dat GS dit serieus bedoeld? Ze erkennen de RvJ niet eens... Maar willen hiermee (volgens mij) peilen of hun klacht wel serieus genomen wordtdoor een partij die zij zelf niet eens erkennen.
Iemand die er geen klote van snapt, Geen stijl moet zijn bek is een keer houden als ze zelf kritiek krijgen ipv gelijk te gaan huilen enzovoorts.quote:
quote:GeenStijl: Volkskrant is nodeloos kwetsend
Van onze verslaggever Wilco Dekker
gepubliceerd op 21 juli 2008 19:47, bijgewerkt op 21 juli 2008 21:02
AMSTERDAM - Het weblog is gekwetst door een artikel dat de ‘GeenStijlgeneratie’ hekelde, en dient een klacht in tegen de Volkskrant.
Het weblog GeenStijl is kwaad op de Volkskrant vanwege een artikel afgelopen zaterdag over de bedreigingen van politici. Het stuk, met de kop ‘GeenStijlgeneratie bedreigt erop los’, is volgens oprichter en hoofdredacteur Dominique Weesie ‘tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend’. Dat is de slogan die GeenStijl zelf voert.
Het artikel in de Volkskrant is gebaseerd op een stuk in de Korpskrant van de politie Haaglanden, dat verhaalt over het groeiende aantal dreigementen dat ministers en Kamerleden ontvangen.
Volgens Weesie wordt in de Korpskrant nergens verwezen naar GeenStijl en wordt de merknaam dus misbruikt. Het weblog zegt daarom een klacht in te dienen bij de Raad voor de Journalistiek. GeenStijl erkent deze ‘journalistieke waakhond’ overigens niet en omschreef de instantie maandag op de eigen site als ‘een clubje windbuilen zonder gezag, laat staan ruggengraat’, een ‘wassen neus’ en een ‘clubje vingerplanten’.
Adjunct-hoofdredacteur Arie Elshout van de Volkskrant zegt zich af te vragen of de stap van GeenStijl serieus is of een grap. ‘Als het echt de bedoeling is een klacht bij de Raad van Journalistiek in te dienen dan zien we dat met interesse tegemoet.
‘Inhoudelijk gaan we er nu niet op in. We hebben het recht om dit te schrijven. Als het serieus is, is het wel grappig om te zien hoe lichtgeraakt ze zijn bij een club die graag anderen mag kwetsen en weinig respect heeft voor reputaties. Als ze werkelijk naar de raad stappen, zou je bijna gaan denken dat ze hard op weg zijn zich te laten inkapselen door het establishment. Dat kan toch niet hun bedoeling zijn.’
Juistquote:Inhoudelijk gaan we er nu niet op in. We hebben het recht om dit te schrijven. Als het serieus is, is het wel grappig om te zien hoe lichtgeraakt ze zijn bij een club die graag anderen mag kwetsen en weinig respect heeft voor reputaties. Als ze werkelijk naar de raad stappen, zou je bijna gaan denken dat ze hard op weg zijn zich te laten inkapselen door het establishment. Dat kan toch niet hun bedoeling
dat staat nb boven in hun sitequote:Op maandag 21 juli 2008 15:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me dus gewoon een grap van die gasten, aangezien ze zelf al vaak zijn aangesproken met exact diezelfde bewoordingen.
Het is juist de perfecte reactie. Hij laat zich niet uitlokken tot een overtrokken reactie, maar weet er wel op te reageren. Hier kan Geenstijl niets mee, terwijl ze dat wel hoopten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:21 schreef TC03 het volgende:
Wat een loser, die adjunct-hoofdredacteur. Hij snapt er echt helemaal niets van.
Hij gaat voorbij aan de ernst van de zaak, kent geen greintje zelfkritiek en kleineert GeenStijl onnodig terwijl ze een solide punt hebben. Triest. Zeker voor een zogenaamde kwalitwitskrant.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het is juist de perfecte reactie. Hij laat zich niet uitlokken tot een overtrokken reactie, maar weet er wel op te reageren. Hier kan Geenstijl niets mee, terwijl ze dat wel hoopten.
Volgens mij ben jij nooit op geenstijl.nl geweest ofzo, want als er 1 medium is die allerlei flauwekul erbij verzint om maar populistisch over te komen zijn het die mongolen van geenstijl wel. Allemaal populistische shit wat je op die site leest.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:45 schreef yootje het volgende:
Ik lees zelf de Volkskrant, maar Geenstijl heeft gewoon gelijk. Journalisten moeten hun werk doen en niet allerlei dingen erbij verzinnen. Maar goed, Geenstijl moet natuurlijk niet janken en het is natuurlijk een grap van ze, dus niks te zien hier, move along
"Zij waren eerst!"quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:09 schreef rednajt het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij nooit op geenstijl.nl geweest ofzo, want als er 1 medium is die allerlei flauwekul erbij verzint om maar populistisch over te komen zijn het die mongolen van geenstijl wel. Allemaal populistische shit wat je op die site leest.
Ik lees allebei, zowel de Volkskrant als GeenStijl, mag dat ook? Mensen zouden eens op moeten houden GeenStijl in een bepaald hokje te plaatsen. Nee, ik stem niet op Geert Wilders (en hij is ook de laatste op wie ik zou stemmen), en ja, ik ben een vaste bezoeker van GeenStijl...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:45 schreef yootje het volgende:
Ik lees zelf de Volkskrant, maar Geenstijl heeft gewoon gelijk. Journalisten moeten hun werk doen en niet allerlei dingen erbij verzinnen. Maar goed, Geenstijl moet natuurlijk niet janken en het is natuurlijk een grap van ze, dus niks te zien hier, move along
Wat is eigenlijk de GS-bijnaam van die gast?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Die stotterende krullebol is trouwens wel een enorme debiel. Grote bek op het internet, maar op TV blijft niks meer van hem over
Haha, wat een zwaktebod.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:42 schreef zatoichi het volgende:
GeenStijl: Volkskrant is nodeloos kwetsend
Van onze verslaggever Wilco Dekker
gepubliceerd op 21 juli 2008 19:47, bijgewerkt op 21 juli 2008 21:02
AMSTERDAM - Het weblog is gekwetst door een artikel dat de ‘GeenStijlgeneratie’ hekelde, en dient een klacht in tegen de Volkskrant.
Het weblog GeenStijl is kwaad op de Volkskrant vanwege een artikel afgelopen zaterdag over de bedreigingen van politici. Het stuk, met de kop ‘GeenStijlgeneratie bedreigt erop los’, is volgens oprichter en hoofdredacteur Dominique Weesie ‘tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend’. Dat is de slogan die GeenStijl zelf voert.
Het artikel in de Volkskrant is gebaseerd op een stuk in de Korpskrant van de politie Haaglanden, dat verhaalt over het groeiende aantal dreigementen dat ministers en Kamerleden ontvangen.
Volgens Weesie wordt in de Korpskrant nergens verwezen naar GeenStijl en wordt de merknaam dus misbruikt. Het weblog zegt daarom een klacht in te dienen bij de Raad voor de Journalistiek. GeenStijl erkent deze ‘journalistieke waakhond’ overigens niet en omschreef de instantie maandag op de eigen site als ‘een clubje windbuilen zonder gezag, laat staan ruggengraat’, een ‘wassen neus’ en een ‘clubje vingerplanten’.
Adjunct-hoofdredacteur Arie Elshout van de Volkskrant zegt zich af te vragen of de stap van GeenStijl serieus is of een grap. ‘Als het echt de bedoeling is een klacht bij de Raad van Journalistiek in te dienen dan zien we dat met interesse tegemoet.
‘Inhoudelijk gaan we er nu niet op in. We hebben het recht om dit te schrijven. Als het serieus is, is het wel grappig om te zien hoe lichtgeraakt ze zijn bij een club die graag anderen mag kwetsen en weinig respect heeft voor reputaties. Als ze werkelijk naar de raad stappen, zou je bijna gaan denken dat ze hard op weg zijn zich te laten inkapselen door het establishment. Dat kan toch niet hun bedoeling zijn.’
Wat nog veel kanslozer is, is dat jij altijd zo spastisch GS verdedigt.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dit topic totaal niet. GeenStijl heeft een heel goed punt. De manier waarop zij zonder enige onderbouwing het boetekleed toegeduwd krijgen voor bedreigingen van politici is gewoon van een lachwekkend niveau, zeker voor een 'kwaliteitskrant' als de Volkskrant.
Ik snap dan ook niet hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die vinden dat GeenStijl geen gelijk heeft in deze kwestie. Het enige kritiekpunt wat je kan hebben is dat GS eerst de RvJ niet erkende, maar er nu ineens wel daar haar beklag gaat doet. Enigszins hypocriet.
Derhalve is dit dan ook een kansloos topic.
'Altijd zo spastisch'. Ik verdedig GeenStijl nooit, en al helemaal niet op Fok.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat nog veel kanslozer is, is dat jij altijd zo spastisch GS verdedigt..
Alsof GS ooit aan objectieve onderbouwing doet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_strand__.html?p=4,1quote:GeenStijl verjaagd van strand
Eersel - Een filmploeg van GeenStijl is dinsdag hardhandig van het E3-strand bij Eersel gezet
GeenStijl kwam maandag met het verhaal dat met een webcam van het recreatiepark beelden waren gemaakt van een topless vrouw. Ze plaatsten de foto op internet.
Dinsdag ging een filmploeg naar het E3-strand met een uitvergrote foto van die vrouw, om andere vrouwen ermee te confronteren. Daar moest de de directie van het strand niets van hebben. Rutger en zijn filmploeg werden de poort uit gemept.
"Ze zijn een aantal keer gevorderd om te stoppen met filmen. Toen ze daar niet naar luisterden heb ik hen van het terrein verwijderd. Ik ben niet gediend van die riooljournalistiek”, zegt directeur Paul Wouters in het Eindhovens Dagblad.
Wouters gaat volgens de krant woensdag aangifte bij de politie doen tegen de inbraak in zijn computersysteem. Volgens hem zijn de beelden van de blote borsten gemaakt door iemand die de webcam had gehacked. Normaal zou er niet op mensen worden ingezoomd.
Nee, die Wouters is lekker bezigquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef rednajt het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_strand__.html?p=4,1
Wat een stelletje smeerlappen die gasten van geenstijl.nl
Tuuuurlijk johquote:Volgens hem zijn de beelden van de blote borsten gemaakt door iemand die de webcam had gehacked
Wat had je dan verwacht? Dat ze een flink partijtje gingen staan knokken??quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:46 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik vond Rutger wel erg makkelijk weggaan bij dat E3strand...
Rutger komt binnenkort bij jou op bezoek vernam ik op de wandelgangen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef rednajt het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_strand__.html?p=4,1
Wat een stelletje smeerlappen die gasten van geenstijl.nl
la maar komen.....ik verbouw heel zijn boeltjequote:Op woensdag 30 juli 2008 08:38 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Rutger komt binnenkort bij jou op bezoek vernam ik op de wandelgangen.
geen stijl om dat zo te roepen hier...quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:56 schreef Inverted_World het volgende:
Op dat strand vond ik meer dan terecht. Die eigenaar daarvan is echt een mongool.
Je had de patatgeneratie, de X-generatie, en nu hebben ze de huidige generatie de GeenStijlgeneratie genoemd, Boefuckinghoo. Ze moeten niet zo onnodig moeilijk doen, al hebben ze nu wel weer extra aandacht. W00t! Tof voor de adverteerdersquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij gaat voorbij aan de ernst van de zaak, kent geen greintje zelfkritiek en kleineert GeenStijl onnodig terwijl ze een solide punt hebben. Triest. Zeker voor een zogenaamde kwalitwitskrant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |