Jij weet waar je over praat..quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:27
Overigens hoop ik dat het snel weer over gaat want ik heb een grafhekel aan GeenStijl, dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.
Hahah.. eerder omgekeerd..quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie mijzelf hier als tegenwicht tegen alle rechtse roepers.
GeenStijl is trouwens pas echt groot geworden toen de Telegraaf er zich mee ging bemoeien. Toen zijn ze ook nog extremer geworden.
Daarmee stel je dus dat jij niet basht, altijd eerst feiten checkt e.d.?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
Mocht je hier boven ja willen antwoorden, dan zou ik deze zin gauw weghalen, want dit is pertinente onzin.quote:GeenStijl is trouwens pas echt groot geworden toen de Telegraaf er zich mee ging bemoeien. Toen zijn ze ook nog extremer geworden.
Heb je dit topic niet in het verkeerde subforum geplaatstquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
Hangt van de definitie extreem af, voor de overname vond ik GS een stuk grover en hadden ze nog wel eens een leuk venijnig stukje sinds de overname is het alleen nog maar platter geworden.quote:GeenStijl is trouwens pas echt groot geworden toen de Telegraaf er zich mee ging bemoeien. Toen zijn ze ook nog extremer geworden.
Mooi tochquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mooi toch
Overigens worden die progressieve Wilders en Verdonk ook vaak belachelijk gemaakt op GS.
"Ausländer raus!" is volgens sommige mensen een vooruitgang.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij noemt Wilders en Verdonk progressief??!!?![]()
Naja, op zich is dat ook wel zo. Van Dale geeft als definitie voor progressief: "(politiek) een hervorming van de maatschappij beogend ", dus dat maakt Wilders en Verdonk erg progressief. Veel van de huidige partijen zijn meer conservatief ("vasthoudend aan de bestaande toestanden") dan Wilders & Verdonk in elk geval.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij noemt Wilders en Verdonk progressief??!!?![]()
Idd dat was ook 't punt van mijn eerdere post.. Veel van de traditionele partijen zien de maatschappij als 'af' en schaven slechts hier en daar wat bij.. dat kun je zelfs met de beste wil niet meer progressief noemen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Naja, op zich is dat ook wel zo. Van Dale geeft als definitie voor progressief: "(politiek) een hervorming van de maatschappij beogend ", dus dat maakt Wilders en Verdonk erg progressief. Veel van de huidige partijen zijn meer conservatief ("vasthoudend aan de bestaande toestanden") dan Wilders & Verdonk in elk geval.
Verdonk en Wilders zijn juist ultra conservatief, ze willen terug naar een maatschappij van vroeger!quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Naja, op zich is dat ook wel zo. Van Dale geeft als definitie voor progressief: "(politiek) een hervorming van de maatschappij beogend ", dus dat maakt Wilders en Verdonk erg progressief. Veel van de huidige partijen zijn meer conservatief ("vasthoudend aan de bestaande toestanden") dan Wilders & Verdonk in elk geval.
Geenstijl past tot zover in deze tijdsgeest dat het gebruik maakr van de moderne internet techniek. De eigenschappen van zo'n medium zijn inderdaad niet eerder mogelijk geweest. Zeker nu papieren media onder druk staat en de internetmedia opkomt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
De laatste tijd valt het me nogal op dat veel luitjes hier (onbewust) het vocabulair van GeenStijl overnemen. Het moet allemaal hard, harder, hardst zijn; flink links bashen; eerst roepen en dan feiten checken; jezelf als middelpunt in de wereld nemen enzovoorts enzovoorts.
Vooral dat onbeschofte in combinatie met het egocentrische (l'universe ce moi) is zóóó GeenStijl. Natuurlijk, de jaren '80 staat ook bekend om zijn decadente weelde en Testarossa's maar in deze tijd heb je toch wel een apart cultuurtje. Het is niet zozeer een rechts cultuurtje dat heerst maar vooral een egocentrisch en vluchtig cultuurtje. In zekere zin is het ook een egalitair sfeertje vanwege de afkeer van het establishment maar tegelijkertijd is er ook weer hang naar een hierarchie aangezien GeenStijl constant D'66 en haar democratisering belachelijk maakt.
Daarom mijn vraag: zullen we later GeenStijl als symbool zien van deze tijd? Net zoals de Rubikxkubus dat was voor de jaren '80 en de waterpijp voor de jaren '70?
Overigens hoop ik dat het snel weer over gaat want ik heb een grafhekel aan GeenStijl, dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.
Da's dan eerder regressief volgens jou dan conservatief ("vasthouden aan bestaande toestanden"). Ze streven in ieder geval relatief grote verandering na, ongeacht je mening over de kwaliteit van de verandering.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:09 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Verdonk en Wilders zijn juist ultra conservatief, ze willen terug naar een maatschappij van vroeger!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |