abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:27:44 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58526378
De laatste tijd valt het me nogal op dat veel luitjes hier (onbewust) het vocabulair van GeenStijl overnemen. Het moet allemaal hard, harder, hardst zijn; flink links bashen; eerst roepen en dan feiten checken; jezelf als middelpunt in de wereld nemen enzovoorts enzovoorts.

Vooral dat onbeschofte in combinatie met het egocentrische (l'universe ce moi) is zóóó GeenStijl. Natuurlijk, de jaren '80 staat ook bekend om zijn decadente weelde en Testarossa's maar in deze tijd heb je toch wel een apart cultuurtje. Het is niet zozeer een rechts cultuurtje dat heerst maar vooral een egocentrisch en vluchtig cultuurtje. In zekere zin is het ook een egalitair sfeertje vanwege de afkeer van het establishment maar tegelijkertijd is er ook weer hang naar een hierarchie aangezien GeenStijl constant D'66 en haar democratisering belachelijk maakt.

Daarom mijn vraag: zullen we later GeenStijl als symbool zien van deze tijd? Net zoals de Rubikxkubus dat was voor de jaren '80 en de waterpijp voor de jaren '70?

Overigens hoop ik dat het snel weer over gaat want ik heb een grafhekel aan GeenStijl, dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Klopkoek op 07-05-2008 09:35:01 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:31:48 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58526448
1) GS is niet opgezet door TMG
2) Hoe zie jij je eigen gedrag in deze?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:35:59 #3
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58526529
Ik zie mijzelf hier als tegenwicht tegen alle rechtse roepers.

GeenStijl is trouwens pas echt groot geworden toen de Telegraaf er zich mee ging bemoeien. Toen zijn ze ook nog extremer geworden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:43:26 #4
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58526668
Hee anders zeur je even over iets waar je wel wat vanaf weet.. ipv deze zeer slechte van Jole quotes..
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:27
Overigens hoop ik dat het snel weer over gaat want ik heb een grafhekel aan GeenStijl, dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.
Jij weet waar je over praat..

You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:45:35 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58526714
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:

GeenStijl is trouwens pas echt groot geworden toen de Telegraaf er zich mee ging bemoeien. Toen zijn ze ook nog extremer geworden.
Hahah.. eerder omgekeerd..
Vond ze groffer en harder en kwetsender voordat de telegraaf zich ermee ging bemoeien..

Beetje klok en klepel topic dit
That boy needs therapy..
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:54:00 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58526881
quote:
Daarmee stel je dus dat jij niet basht, altijd eerst feiten checkt e.d.?
quote:
Mocht je hier boven ja willen antwoorden, dan zou ik deze zin gauw weghalen, want dit is pertinente onzin.
Thucydides
pi_58527157
quote:
Heb je dit topic niet in het verkeerde subforum geplaatst
quote:
Hangt van de definitie extreem af, voor de overname vond ik GS een stuk grover en hadden ze nog wel eens een leuk venijnig stukje sinds de overname is het alleen nog maar platter geworden.

Dat je GS taal elders ook terugziet verbaas ik me niet over, wel dat jij erover durft te klagen aangezien jij nu niet een van de meest respectvolle users bent in POL
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:09:54 #8
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58527198
Bagger topic..
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:13:56 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58527264
GeenStijl is een klein deel van de tijdsgeest, net zoals Fok dat is. Exemplarisch vind ik een veel te zwaar woord.
pi_58527444
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
dat is gewoon een website opgezet door het grootkapitaal aka De Telegraaf om progressieve idealen kapot te maken.
Mooi toch

Overigens worden die progressieve Wilders en Verdonk ook vaak belachelijk gemaakt op GS.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:34:28 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_58527657
Wat bedoel je precies met "progressieve idealen"? Ikzelf vind GS behoorlijk progressief, eerlijkgezegd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:37:56 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58527733
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mooi toch

Overigens worden die progressieve Wilders en Verdonk ook vaak belachelijk gemaakt op GS.

Jij noemt Wilders en Verdonk progressief??!!?
Thucydides
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:50:21 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58527964
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef Xtreem het volgende:

[..]

"Ausländer raus!" is volgens sommige mensen een vooruitgang.
pi_58527980
Vooruitstrevend hoeft niet altijd een vooruitgang te zijn
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:52:26 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58528037
Linkse kerk loopt per definitie iets achter
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:57:45 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58528100
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Naja, op zich is dat ook wel zo. Van Dale geeft als definitie voor progressief: "(politiek) een hervorming van de maatschappij beogend ", dus dat maakt Wilders en Verdonk erg progressief. Veel van de huidige partijen zijn meer conservatief ("vasthoudend aan de bestaande toestanden") dan Wilders & Verdonk in elk geval.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:05:00 #18
38496 Perrin
pi_58528227
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Naja, op zich is dat ook wel zo. Van Dale geeft als definitie voor progressief: "(politiek) een hervorming van de maatschappij beogend ", dus dat maakt Wilders en Verdonk erg progressief. Veel van de huidige partijen zijn meer conservatief ("vasthoudend aan de bestaande toestanden") dan Wilders & Verdonk in elk geval.
Idd dat was ook 't punt van mijn eerdere post.. Veel van de traditionele partijen zien de maatschappij als 'af' en schaven slechts hier en daar wat bij.. dat kun je zelfs met de beste wil niet meer progressief noemen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:09:15 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58528310
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Verdonk en Wilders zijn juist ultra conservatief, ze willen terug naar een maatschappij van vroeger!
Thucydides
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:12:13 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58528368
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
De laatste tijd valt het me nogal op dat veel luitjes hier (onbewust) het vocabulair van GeenStijl overnemen. Het moet allemaal hard, harder, hardst zijn; flink links bashen; eerst roepen en dan feiten checken; jezelf als middelpunt in de wereld nemen enzovoorts enzovoorts.

Vooral dat onbeschofte in combinatie met het egocentrische (l'universe ce moi) is zóóó GeenStijl. Natuurlijk, de jaren '80 staat ook bekend om zijn decadente weelde en Testarossa's maar in deze tijd heb je toch wel een apart cultuurtje. Het is niet zozeer een rechts cultuurtje dat heerst maar vooral een egocentrisch en vluchtig cultuurtje. In zekere zin is het ook een egalitair sfeertje vanwege de afkeer van het establishment maar tegelijkertijd is er ook weer hang naar een hierarchie aangezien GeenStijl constant D'66 en haar democratisering belachelijk maakt.

Daarom mijn vraag: zullen we later GeenStijl als symbool zien van deze tijd? Net zoals de Rubikxkubus dat was voor de jaren '80 en de waterpijp voor de jaren '70?

Geenstijl past tot zover in deze tijdsgeest dat het gebruik maakr van de moderne internet techniek. De eigenschappen van zo'n medium zijn inderdaad niet eerder mogelijk geweest. Zeker nu papieren media onder druk staat en de internetmedia opkomt.

Maar het is gewoon een dwarse rel en schandaal site die zo plat, vulgair en tegendraads mogelijk is en verder ook niet de pretentie heeft om iets inhoudelijks aan het debat toe te voegen. Dat maakt het ook weer uniek en dus een publiekstrekker. Ze schoppen tegen iedereen zowel links als rechts. Het heeft een diepgang van nul komma nul maar toch weet die site soms de vinger op de zere plek te leggen. Dat is ook weer positief voor de democratie.

Verder is het userbestand gewoon een vergaarbak van simplistische, gefrustreerde zieltjes die hun frustraties kunnen uitbraken. Dat soort figuren hadden eerder nooit echt een podium.

Overigens is hun houding tov democratisering helemaal niet zo negatief. Ze zeiken vooral op D66 omdat het optreden van de partij in het vorige kabinet niet de schoonheidsprijs verdient en ze sowieso op alles kankeren.
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:12:24 #21
38496 Perrin
pi_58528372
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:09 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Verdonk en Wilders zijn juist ultra conservatief, ze willen terug naar een maatschappij van vroeger!
Da's dan eerder regressief volgens jou dan conservatief ("vasthouden aan bestaande toestanden"). Ze streven in ieder geval relatief grote verandering na, ongeacht je mening over de kwaliteit van de verandering.
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:20:24 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58528508
Kwantiteit versus kwaliteit... it's in the eye of the beholder.
Met 2 Nederlandse TV zenders ,2 Belgische & 3 Duitse heb ik mijn krimi Duits geleerd van Herr Derrick.
Inmiddels heb ik 100+ zenders en vrouwen trekken bij het minste het geringste hun slipje uit. ......of kreunen de schilderijen van mijn muren af.. nu staat mijn TV uit en mijn PC aan.
pi_58528618
Als je dat nieuw logo ziet van Geenstijl, dan weet je meteen wat een paupers daar achter die site zitten met die aggresieve vechthond.
pi_58528727
Nogal een complot-theorie dit.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:50:21 #25
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58530587
@klopkoek
Je bent gewoon net als al die linkse aanhangers.. eerst een zinloos punt proberen te maken en als je vervolgens op alle fronten ongelijk krijgt (lees: gpwnd op fok) nok je hem af met je staart tussen de benen.

Waar blijven je tegen argumenten meneer "ik ben het tegenwicht tegen alle rechtse roepers"
That boy needs therapy..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')