Ja, maar ze heeft twee jaar de tijd gehad om zo'n opdracht uit te werkenquote:Op maandag 21 juli 2008 09:50 schreef N.icka het volgende:
Ja maar , ja maar .... anders gaat ze niet over ....
Te simpel redeneren is ook een kunst!quote:Op maandag 21 juli 2008 10:20 schreef RSie het volgende:
Lui van de kunstacademie die wordt aangeleerd om een kunstje te doen en achteraf doen alsof ze talent hebben. als je echt talent had gehad dan had je geen onderwijzing nodig.
quote:Op maandag 21 juli 2008 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja boetseren te de eifeltoren van een stuk stront is het meteen: Vooruitstrevend en een 10 waard.
Doe ik zoiets thuis ben ik een psychopaat.
Het ging ze niet om die poepeiffeltoren ,maar om die lampenkappen van mensenhuid.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja boetseren te de eifeltoren van een stuk stront is het meteen: Vooruitstrevend en een 10 waard.
Doe ik zoiets thuis ben ik een psychopaat.
quote:Op maandag 21 juli 2008 10:20 schreef RSie het volgende:
Lui van de kunstacademie die wordt aangeleerd om een kunstje te doen en achteraf doen alsof ze talent hebben. als je echt talent had gehad dan had je geen onderwijzing nodig.
quote:Op maandag 21 juli 2008 10:09 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die de kunstacademie doen
Veelal van die aparte types die een atelier gaan beginnen waar geen hond iets kooptOm vervolgens een WW aan te vragen en depressief opgenomen te worden in een inrichting op hun 40ste.
Veelal zijn deze mensen te herkennen aan lelijke kleding en een ragebol op de kop. Rijdend in een Multipla.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:32 schreef LudoSanders het volgende:
Ach het zal vast helpen bij het ontwikkelen van je talenten, het verkrijgen van nieuwe inzichten en door te doen leert men ook verschillende technieken etc. Maar wat er tegenwoordig rondloopt op zo'n academie is schrikbarend. Werkschuw alto tuig, van die boomknuffelaars en zoals gewoonlijk bij deze mensen zijn zij zo speciaal en passen ze niet in de huidige maatschappij. Maarja, ook Van Gogh ook een leermeester.
Is dat net zoiets als manusje van alles?quote:
Uit pure interesse:quote:Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef mvanderlist het volgende:
jullie beeld over een kunstacademie herken ik niet. voordat ik naar deze school ging, dacht ik er ook negatief over. maar ik wil alles een x gezien hebben dus ben ik gestart met een vooropleiding. de mensen die hier aan meededen waren echt heel gaaf. de mensen bij mij ook school nu ook. niet iedereen ziet er uit als een freak al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen. ik zit op een kleinschalige school in amsterdam, daar ken ik niemand die in zijn polsen snijdt of manisdepressief is. voor een kunstacademie moet je inderdaad apart zijn, maar ziek en gestoord zijn 'we' echt niet.
Hij wil ook alles een keer gezien hebben. Dan heeft ie nog aardig wat opleidingen te gaan.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uit pure interesse:
Geven ze daar ook lessen Nederlands? Zinsbouw etc.
Dan herken je het dus wel.quote:jullie beeld over een kunstacademie herken ik niet. voordat ik naar deze school ging, dacht ik er ook negatief over.
Ga jij er dan ook heen?quote:Op maandag 21 juli 2008 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uit pure interesse:
Geven ze daar ook lessen Nederlands? Zinsbouw etc.
De kunstacademie een opleiding noemenquote:Op maandag 21 juli 2008 14:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Hij wil ook alles een keer gezien hebben. Dan heeft ie nog aardig wat opleidingen te gaan.
Je dacht negatief over een opleiding en je gaat het daarna toch doenquote:Op maandag 21 juli 2008 14:50 schreef mvanderlist het volgende:
jullie beeld over een kunstacademie herken ik niet. voordat ik naar deze school ging, dacht ik er ook negatief over. maar ik wil alles een x gezien hebben dus ben ik gestart met een vooropleiding..
Het is dat je hetzelf zegt he. Ik heb je dan ook nog niet meer dan 2 regels zien typen in een bericht. Dan kan er ook vrij weinig misgaan lijkt me.quote:
Moet je tegen je "collega" zeggen, die begint er weer meequote:Op maandag 21 juli 2008 15:09 schreef LudoSanders het volgende:
Godverdomme, ga jullie vete ergens anders uitvechten. Eindelijk een topic met een enigszins serieuze klacht en onderwerp.
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De kunstacademie een opleiding noemen
Net als mensen die LOI een opleiding noemen
Nee even serieus. Kunstenaars ik haat ze.
Ja ik ben ook wel eens naar een museum geweest (). Puur uit interesse. Als ik dan voorbij liep aan een schilderij waar 6 bollen op geschilderd stonden en ik zoiets had van
, dan nog waren er van die interessanterikken met leesbril op die er eens aandachtig met hun neus tegen gedrukt gingen staan. Die mensen zien ook compositie in elk schilderij.
. Verschrikkelijk. Ga op feesten en partijen ook nooit in discussie met iemand die van kunst houdt, je komt er niet meer vanaf..... Echt een hel.
Is toch een tijd terug geweest dat ze een aantal kinderen een expositieruimte hadden laten inrichten met hun creaties en dat er allemaal van die kunsttypes zo supergeinteresseerd naar zaten te kijken en over te discussieren alsof het de nieuwe kunststroom 3e generatie was![]()
![]()
![]()
En toen dat onthuld werd gingen ze echt zo doen van: Ja maar dat wisten we wel enzo![]()
Om nog maar te zwijgen van mensen die zelf kunst maken. Wanneer ik zoiets zou schilderen zou het rommel zijn, maar nee omdat het meneer K. Appel is is een doek ineens 50.000 euro waard, terwijl hij gewoon wat rood/geel en blauw met een bezem over een plaat heeft lopen rolleren. Bullshit.
Kunst noem ik een van Gogh en dat soort meuk. Schilderijen vol van details, waar wij stervelingen van kunnen dromen. En niet van dat kinderlijke geklieder.
nou nee... dat zijn momenteel een aantal mensen op de DA in eindhoven. Ik ken er een aantal van en de grootste groep is gewoon relaxed, beetje vaag soms maar zeker relaxte mensen. Er zitten ook een aantal bij die gewoon wazig willen zijn... die hebben het gevoel dat ze echt kunstzinnig zijn en dat de smaak en de creativiteit aan hen toebehoort. Vroeger gaven ze wel eens feestjes bij ons in de Rechter en ik heb serieus eens een probleem gehad met iemand die hebiel begon te maken omdat ik geen kraanwater wilde en kon schenken. Maar dat terzijdequote:Op maandag 21 juli 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Stiekem ben ik toch wel een kwaliteitsuser he
Ik denk dat jij ( Jerruh ) nu kunstenaars en kunstliefhebbers verwart met kakkers. Maar goed wat betreft kakkers ben ik het met je eens.
Van die vriendin van die vriend van me begreep ik wanneer ze haar waffel opentrok dat ze een project aan het maken was met het ontwerpen van een stoel uit 2050.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:19 schreef Lotte. het volgende:
Weet een van de mensen die tot nu toe negatief heeft gereageerd eigenlijk wat er allemaal te doen is op een kunstacademie? Of zit iedereen met maar een van de opleidingen in zijn hoofd, namelijk die voor autonoom kunstenaar?
Gewoon even nieuwsgierigIk heb zelf namelijk helemaal NIKS met de opleiding tot autonoom kunstenaar, een papiertje om te bewijzen hoe kunstig je wel niet bent vind ik echt... bizar! En dat daarna je beroep dan kunstenaar is vind ik ook eh.. nou ja, voor mij is het niks iig. Maar er zijn ook andere dingen te doen, game design, theatre design, weet ik veel.
Ja, want het doel van kunst is ook echt het draaiend houden van de economie.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:20 schreef Juup© het volgende:
Wat ik niet snap aan zo'n "kunst"academie, is dat letterlijk alles kunst schijnt te zijn. Natuurlijk is kunst persoonlijk, maar als ik zo af en toe zie en lees wat "leerling kunstenaars" bezighoudt dan vraag ik mezelf af of ze ook nog eens iets nuttigs doen dan rondhangen en nutteloos zijn.
Mezelf nu tegensprekend denk ik soms ook weer "wauw wat een mooie dingen worden er gemaakt", of "wat creatief". Mijn algehele indruk is dat er best interessante dingen gemaakt worden, maar het overgrote deel zijn en blijven probeersels die de ontwerpfase niet voorbij komen.
Kortom, ik denk dat er best leuke dingen uit voortkomen, maar of dat de economie draaiende kan houden ik betwijfel het.
Te laat aankomen op de academie (want het creatieve brein heeft rust nodig om tot inspiratie te kunnen komen).quote:Op maandag 21 juli 2008 15:18 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n schooldag eruit ziet op de kunstacademie?
Dan kan in mijn ogen elke simpele ziel de kunsacademie gaan doen. Uit 10 fabricaten zit er altijd wel 1 wat iemand leuk vind en misschien wel opgepikt wordt.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:20 schreef Juup© het volgende:
Kortom, ik denk dat er best leuke dingen uit voortkomen, maar of dat de economie draaiende kan houden ik betwijfel het.
Dat is precies wat ik bedoel. Kunst heeft geen nut dus waarom zo'n opleiding?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:22 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ja, want het doel van kunst is ook echt het draaiend houden van de economie.
Wat zever je nou, man!?
Voeg er aan toe: Jointjes roken in de kantine en ik denk dat je er dicht in de buurt zit.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:22 schreef Juup© het volgende:
[..]
Te laat aankomen op de academie (want het creatieve brein heeft rust nodig om tot inspiratie te kunnen komen).
Koffie/thee drinken
Niets doen (brainstormen)
Eten
Niets doen (brainstormen)
Potlood pakken en een poppetje tekenen
Koffie/thee drinken
Naar huis gaan
Gemiddelde dag volgens mij.
Vorig jaar nog wel, hoe het nu is weet ik niet.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan kan in mijn ogen elke simpele ziel de kunsacademie gaan doen. Uit 10 fabricaten zit er altijd wel 1 wat iemand leuk vind en misschien wel opgepikt wordt.
Krijgen ze daar subsidie trouwens ?
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Vorig jaar nog wel, hoe het nu is weet ik niet.
Hmm, ik wilde iets gaan replyen in de geest van: het heeft nut omdat er kunstenaars opgeleid worden die aan de vraag van kunstliefhebbers voldoen door kunst te maken.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Kunst heeft geen nut dus waarom zo'n opleiding?
Als je zo gaat redeneren kunnen er nog vele opleidingen de prullenbak in natuurlijk. Kunst is voor sommige mensen een hobby en entertainment.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Kunst heeft geen nut dus waarom zo'n opleiding?
Wij belastingbetalers betalen wel mee aan die onzin.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:30 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren kunnen er nog vele opleidingen de prullenbak in natuurlijk. Kunst is voor sommige mensen een hobby en entertainment.
Dat begrijp ik, maar waarom zo'n opleiding subsidiëren als het voor hobby of entertainment is? Laat de mensen die zo'n opleiding willen volgen dan de gehele opleiding zelf betalen.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:30 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren kunnen er nog vele opleidingen de prullenbak in natuurlijk. Kunst is voor sommige mensen een hobby en entertainment.
Eens.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wij belastingbetalers betalen wel mee aan die onzin.
Kunst maken kunnen ze ook in hun vrije tijd, naast een normale baan. Ik heb geen zin om geld te steken in nietsnutten die in elk figuurtje een schepsel van god zien.
Ik heb alleen respect voor kunstenaars die tijd steken en dan ook nog iets moois fabriceren. En onder iets moois versta ik werk waar iedereen over praat. Van vuilnisman tot directeur.
goede post menquote:
Gaudiquote:Op maandag 21 juli 2008 15:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Gaudi, van Gogh etc.
Nou ja zij deed dus waarschijnlijk die autonome opleiding :p Ik ga volgend jaar naar de HKU en heb echt geen zin om over dat soort dingen na te denken hoor. Maar ik ga dan gelukkig ook geen autonoom doen. Ik bedoel, voor sommige mensen zal het de hemel zijn, maar ik vind t niks.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Van die vriendin van die vriend van me begreep ik wanneer ze haar waffel opentrok dat ze een project aan het maken was met het ontwerpen van een stoel uit 2050.
Lekker belangrijk zulkes project als men niet eens weet hoe een stoel er over 5 jaar uitziet. Hoe kun je nou iets bedenken wat zich kan spiegelen aan 2050 als de trends van de komende jaren niet bekend zijn.
Erg vaag. Volgens mij zitten die leraren daar aan de drugs.
Vertel dan wat je daar wel doet en leert, ontzettende muts.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:35 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die denken dat je op de kunstacademie alleen maar wordt opgeleid tot kunstenaar.![]()
Mensen die denken dat je alleen maar leert verven en kleien.![]()
Mensen die niet begrijpen dat vormgevers, fotografen, game designers en modeontwerpers ook van de kunstacademie komen.
quote:
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Nee even serieus. Kunstenaars ik haat ze.
Ben jij kunstenaarquote:
Dus jij denkt dat mensen die logo's, kleding en meubels ontwerpen dat allemaal kunnen zonder vooropleiding. Sorry hoor, maar dat is wel behoorlijk naïef. En als je wilt dat ik serieus antwoord geef, je leert daar vooral waar je op moet letten met bepaalde ontwerpen, je leert omgaan met diverse programma's zoals Illustrator en InDesign en je loopt een jaar stage bij een reclamebureau. (Daarnaast krijg je natuurlijk ook theorievakken als kunstgeschiedenis.)quote:Op maandag 21 juli 2008 15:37 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Vertel dan wat je daar wel doet en leert, ontzettende muts.
Het is vrij makkelijk om hier iedereen uit te lachen om hun vooroordelen, maar als je niet de intelligentie van een tuinboon zou hebben zou je met voorbeelden komen die het tegendeel bewijzen.
Nu hou je de vooroordelen alleen maar in stand. Mij best, hoor.
Je beseft toch wel dat bijna alles in je omgeving ontworpen is.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:39 schreef de_boswachter het volgende:
Kunstenaars zijn mensen met een steekje los in de hersenen. En ja dan heb ik het ook over game-designers etc.
Van die sociaal geisoleerde mensen die zo creatief zijn dat ze gevaarlijk zijn voor de samenleving.
Wat mij betreft mogen ze daar binnenkort eens een inval doen en iedereen oppakken. Puur omdat ze een gevaar zijn. Voor ons en voor zichzelf.
Ik kijk nu al uit naar de dag waarop jij KLB vol gaat trappen met topics als "Cycling Manager reeks stopt!!11!", nadat alle game-designers gelyncht zijn.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:39 schreef de_boswachter het volgende:
Kunstenaars zijn mensen met een steekje los in de hersenen. En ja dan heb ik het ook over game-designers etc.
Van die sociaal geisoleerde mensen die zo creatief zijn dat ze gevaarlijk zijn voor de samenleving.
Wat mij betreft mogen ze daar binnenkort eens een inval doen en iedereen oppakken. Puur omdat ze een gevaar zijn. Voor ons en voor zichzelf.
Tja, vrij beroep hè...quote:Op maandag 21 juli 2008 15:43 schreef de_boswachter het volgende:
Ben jij kunstenaar![]()
Serieus dat wist ik niet. Ik wist alleen dat je teveel vrije tijd had
Ontwerpers zijn geen kunstenaars, dat zijn nichten met designbrilletjes.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:46 schreef Morrigan het volgende:
Je beseft toch wel dat bijna alles in je omgeving ontworpen is.
Eh, nee dat denk ik niet. Maar veel mensen wel.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat mensen die logo's, kleding en meubels ontwerpen dat allemaal kunnen zonder vooropleiding. Sorry hoor, maar dat is wel behoorlijk naïef. En als je wilt dat ik serieus antwoord geef, je leert daar vooral waar je op moet letten met bepaalde ontwerpen, je leert omgaan met diverse programma's zoals Illustrator en InDesign en je loopt een jaar stage bij een reclamebureau. (Daarnaast krijg je natuurlijk ook theorievakken als kunstgeschiedenis.)
Meubelontwerpers die NATUURLIJK goed werk doenquote:Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar de dag waarop jij KLB vol gaat trappen met topics als "Cycling Manager reeks stopt!!11!", nadat alle game-designers gelyncht zijn.
Zever toch niet, man.
Kunstenaars met een steekje los zijn die prutsers die zich bezig houden met zogenaamde 'abstracte' en moderne kunst. Inspiratieloze bagger is het, grotendeels.
Industrial designers, meubelontwerpers, game-designers en al dat soort schorem doen natuurlijk gewoon goed werk.
quote:Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef APK het volgende:
[..]
Tja, vrij beroep hè...
Ik maak van alles, als het maar niet verkoopbaar is.
Zie reactie APK.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je beseft toch wel dat bijna alles in je omgeving ontworpen is.
Dat leren van die programma's als Illustrator en Indesign kun je jezelf makkelijk aanleren, lessen daar in geven is pure tijdverspilling. Internet is bezaait met allemaal tutorials. Of kunstgeschiedenis nu het vak is wat je aan moet halen, dubieus. Welke theorievakken nog meer dan?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat mensen die logo's, kleding en meubels ontwerpen dat allemaal kunnen zonder vooropleiding. Sorry hoor, maar dat is wel behoorlijk naïef. En als je wilt dat ik serieus antwoord geef, je leert daar vooral waar je op moet letten met bepaalde ontwerpen, je leert omgaan met diverse programma's zoals Illustrator en InDesign en je loopt een jaar stage bij een reclamebureau. (Daarnaast krijg je natuurlijk ook theorievakken als kunstgeschiedenis.)
ik ben van mening dat je die dingen inderdaad kan zonder opleiding.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Gokken is natuurlijk ook een kunst, WAO zit er helaas niet in voor een zelfstandige dus af en toe moet ik even op reis om mijn kunstje te doen.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:51 schreef de_boswachter het volgende:
![]()
Ik heb je daar: Je geeft je voor je omgeving uit als kunstenaar, je trekt een goede WAO en verdient goud geld met gokken. Zo zit het toch
Ik moest lachenquote:Op maandag 21 juli 2008 15:54 schreef RSie het volgende:
[..]
ik ben van mening dat je die dingen inderdaad kan zonder opleiding.
maar goed,.. ik ben dan ook van mening dat een mens alles kan zonder daarvoor een opleiding te hebben gekregen.
je kan jezelf alles aanleren en als je erin gelooft kan je ook alles wat je wilt. hoe zijn die mensen er gekomen die opleidingen geven? die hebben het niet zelf geleerd op opleidingen toch!!? of als er ergens een nieuwe opleiding gestart wordt dan zal het moelijk zijn om goed opgeleide mensen te vinden!
neemt niet weg dat een opleiding je wel degelijk kan helpen om de richting op te gaan die je wilt, ware het niet dat er tijdens opleidingen teveel tijd en geld wordt verspild aan nonsens waar nooit meer wat mee gedaan wordt.
wat dat betreft zijn gerichte LOI cursusjes misschien nog wel beter!
maar als ik meubels wil ontwerpen en er talent/aanleg voor heb dan hoef ik alleen maar te weten hoe ik de machines hoef te gebruiken, maar dat leer ik in de praktijk wel.
als ik een logo wil ontwerpen doe ik dit in de eerste plaats op gevoel en aan de hand van het bedrijf waarvoor het nodig is.
Kleding ontwerpen is ook een kwestie van je talenten gebruiken, de techniek om het in elkaar te zetten heb je echt geen 4 jaar opleiding voor nodig.
(en ja, er zijn uitzonderingen)
Waarom ga je er dan 4 jaar mee door ? Ik moest er toendertijd niet aan denken om 4 jaar lang een opleiding te doen waar ik geen zak aan vond.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:57 schreef nimarad het volgende:
Ik heb op een kunstacademie gezeten, voor Fotografie. Het is vaag. Ik had drie of vier dagen in de week les en mijn vakken waren Fotografie, Kunstgeschiedenis, Concept, Ruimtelijke Ordening, Filosofie, Beeldend, Grafisch Ontwerpen, Analoge Fotografie en meer van dat soort ongein.
Het was wel leuk, ik heb me vermaakt, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik er wat mee kon of dat ik er daadwerkelijk iets mee zou kunnen bereiken. Helemaal niet als je uit moet gaan van het statement dat alles wat je maakt 'kunst' is. Overal moet een betekenis achter zitten en dat hoeft wat mij betreft niet. Foto's kunnen ook van zichzelf mooi zijn, zonder dat het de bedoeling was om er een verhaaaaaaaaal mee te vertellen.
Ik werd er op een gegeven moment in ieder geval doodmoe van.
Gokje hoor, ik denk fotografie?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan 4 jaar mee door ? Ik moest er toendertijd niet aan denken om 4 jaar lang een opleiding te doen waar ik geen zak aan vond.
Trouwens welk beroep zou jij dan kunnen doen met die opleiding af ? Kan me er niks bij voorstellen.
Ja maar wat dan. Pasfoto's maken ?quote:
Pornofotograaf, is dat niet iets voor je?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja maar wat dan. Pasfoto's maken ?
Wat kun je met fotografieLijkt me een leuke hobby, maar niet iets als beroep.
quote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar denk je dat alle foto's uit de kranten, tijdschriften of catalogi vandaan komen?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
euhm,.. trouwreportage's, productfotografie, modelfotografie,.. dat zijn toch best serieuze beroepen.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien:quote:Op maandag 21 juli 2008 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ken iemand van Dagblad de Limburger die begonnen is als hobbyfotograaf, wat fotos maakte voor de krant en die toendertijd profi is geworden. Wat ik daarmee wil zeggen: Dat kan elke debiel. Mits de goede apparatuur en het inzicht. Hoef je geen opleiding voor te hebben.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Waar denk je dat alle foto's uit de kranten, tijdschriften of catalogi vandaan komen?
Nijenrode ook ?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:08 schreef RSie het volgende:
[..]
euhm,.. trouwreportage's, productfotografie, modelfotografie,.. dat zijn toch best serieuze beroepen.
overigens is plaatjesdraaien ook een beroep wat als kunstvorm gezien kan worden terwijl het door de meesten als hobby gezien wordt. (overigens kan je dit ook studeren aan de rockacademie, nog zo'n zwaar gesubsidieerde schijtopleiding).
p.s. alle opleidingen zijn gesubsidieerd, maar dat even terzijde!
Je hebt opzicht wel een punt dat opleidingen niet nodig zijn, maar we leven nu eenmaal in een samenleving waar diploma's vaak nodig zijn. Zelfs voor vormgevers vragen ze vaak toch iemand met minimaal een MBO of HBO diploma.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:54 schreef RSie het volgende:
[..]
ik ben van mening dat je die dingen inderdaad kan zonder opleiding.
maar goed,.. ik ben dan ook van mening dat een mens alles kan zonder daarvoor een opleiding te hebben gekregen.
je kan jezelf alles aanleren en als je erin gelooft kan je ook alles wat je wilt. hoe zijn die mensen er gekomen die opleidingen geven? die hebben het niet zelf geleerd op opleidingen toch!!? of als er ergens een nieuwe opleiding gestart wordt dan zal het moelijk zijn om goed opgeleide mensen te vinden!
neemt niet weg dat een opleiding je wel degelijk kan helpen om de richting op te gaan die je wilt, ware het niet dat er tijdens opleidingen teveel tijd en geld wordt verspild aan nonsens waar nooit meer wat mee gedaan wordt.
wat dat betreft zijn gerichte LOI cursusjes misschien nog wel beter!
maar als ik meubels wil ontwerpen en er talent/aanleg voor heb dan hoef ik alleen maar te weten hoe ik de machines hoef te gebruiken, maar dat leer ik in de praktijk wel.
als ik een logo wil ontwerpen doe ik dit in de eerste plaats op gevoel en aan de hand van het bedrijf waarvoor het nodig is.
Kleding ontwerpen is ook een kwestie van je talenten gebruiken, de techniek om het in elkaar te zetten heb je echt geen 4 jaar opleiding voor nodig.
(en ja, er zijn uitzonderingen)
Ooit van subjectiviteit gehoord?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:10 schreef Originele_Naam het volgende:
wat de meeste mensen hier die op kunstenaars lopen te bashen en zeggen dat alleen Van Gogh's etc kunst zijn niet begrijpen en nooit met hun hersens zullen begrijpen is dat bijvoorbeeld Van Gogh in zijn periode ook niet geliefd was. Erger nog hij stierf zonder een rooie cent. Dat gebeurt nu ook met kunstenaars, maar 100 jaar later vindt iedereen hun werk dan wel opeens geweldigBash vooral door op kunstenaars en laat vooral zien dat je het inzicht van een kwal hebt
Volgens mij heb je het tegen mij hequote:Op maandag 21 juli 2008 16:10 schreef Originele_Naam het volgende:
wat de meeste mensen hier die op kunstenaars lopen te bashen en zeggen dat alleen Van Gogh's etc kunst zijn niet begrijpen en nooit met hun hersens zullen begrijpen is dat bijvoorbeeld Van Gogh in zijn periode ook niet geliefd was. Erger nog hij stierf zonder een rooie cent. Dat gebeurt nu ook met kunstenaars, maar 100 jaar later vindt iedereen hun werk dan wel opeens geweldigBash vooral door op kunstenaars en laat vooral zien dat je het inzicht van een kwal hebt
Mensen die met subjectieve, individuele gevallen hun vooroordelen willen bevestigd zienquote:Op maandag 21 juli 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een vriend van me had een vriendin die op de kunstacademie van Eindhoven zat. Hij hij daar ooit bij is gekomen ik snap er geen reet van. Dat meisje zei echt niks, en wanneer ze wat zei was het negatief.
Totdat ze in zichzelf begon te snijden, toen was het ineens gillen geblazen. En toen had die gast het ook met d'r gehad.
Kunstacademie is een school voor manus depressieven, gestoorden en apart gepeupelte. En indien mensen tegenargumenten hebben dat dit niet zo is hoor ik ze graag. Met beargumentatie a.u.b.
Dat betwijfel ik, aangezien we nu op een punt zijn beland dat alles in de kunst mogelijk/geaccepteerd is. Daarnaast zijn er ook genoeg kunstenaars van 100 jaar geleden waar we niks meer van horen.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:10 schreef Originele_Naam het volgende:
flauw,.. er zijn ook kunstacademie's die niet gesubsidieerd worden, maar dat is allemaal besides the point. het merendeel van de reguliere opleidingen wordt gesubsidieerd.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nijenrode ook ?
Maar goed. Je kan dus met de opleiding fotografie fotograaf worden en zo'n eigen door KODAK gesponserde winkel gaan opzetten. Hoef je toch niet voor gestudeerd te hebben
Ook als ik bijvoorbeeld foto's in zulkes winkels zie van personen dan heb ik echt zoiets van.... Heb jij er nou verstand van ? Wat lelijk !
Zegt iemand die Vincent van Gogh "mr. selfcutter" himself in zijn avatar heeft staanquote:Op maandag 21 juli 2008 16:17 schreef Verluste het volgende:
[..]
Mensen die met subjectieve, individuele gevallen hun vooroordelen willen bevestigd zien![]()
VMBO-retoriek hier.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Goghquote:Op maandag 21 juli 2008 16:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het tegen mij he
Van Gogh leefde een honderd nogwat jaren geleden. Toen bestond er nog geen auto, mobieltje, landelijk dagblad, internet enzo. Hij kon zijn kunst dan ook helemaal niet wereldwijd verspreiden.
Dat hij in een dorp woonde met allemaal boeren en halvegares is gewoon een op-het-verkeerde-moment-op-de-verkeerde-plaats geweest. Kut voor hem, maar kan gebeuren he. Indien hij misschien de huidige communicatiemiddelen had gehad, dan was hij een grote pimp geweest.
Volgens mij woonde ie in zijn hoogtijdagen (de dagen dat ie zijn meesterwerken maakte) gewoon op het platteland hoor.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:27 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh
volgens mij heeft Van Gogh in Brussel, London en Parijs geleefd. Toch niet zulke boerendorpen als je dacht he
Nice fotoshopquote:Op maandag 21 juli 2008 16:28 schreef Beauregard het volgende:
Zie hier Vincent van Gogh op het jaarlijkse boswachters congres:
[ afbeelding ].
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |