Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.quote:Sterke toename ADHD-medicatieSteeds meer Nederlanders krijgen ADHD - medicatie. Op dit moment zijn er 90.000 mensen die de medicijnen ontvangen. Dat meldt RTL Nieuws.
De Stichting Farmaceutische Kengetallen (SFK) stelt vast dat dit jaar 726.000 keer ADHD-pillen als Ritalin, Strattera en Concerta zullen worden verstrekt. Dat is vergeleken met vorige jaar een toename van zestien procent.Vergeleken met 2002 is dat met maar liefst 249 % gestegen.
Het overgrote deel van de mensen die medicijnen slikken bestaat uit jongens onder de 18 jaar. Prof. Jan Buitelaar, psychiater aan het UMC st. Radboud is van mening dat er te veel te makkelijk naar de pillen wordt gegrepen: "Als je de medicijnen stopt, vallen de kinderen vaak weer terug. Ook de langetermijn-effecten zijn niet duidelijk", zegt Buitelaar tegen RTL-Nieuws. Volgens hem zou er meer moet worden gekeken naar alternatieve behandelingen, zoals diëten en hersentrainingen.
Ben er toch maar mee gestopt, het is niet bevorderlijk voor je sexdrive.quote:
Het gaat ook niet om jouw kinderen aap.quote:Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden.
Dat vind jij. Ik vind jou een droplul. Als je er nou geen verstand van hebt.quote:ADHD is bullshit
Precies, niet bij iedereen. Ik gok dat het net zoiets is als met antidepressiva: er is absoluut een groep die erbij gebaat is en het echt nodig heeft, maar die maakt maar een klein deel uit van het totaal aantal slikkers.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:04 schreef diomedes het volgende:
Ik ken wel iemand. En je merkt echt wel het verschil met medicijnen.![]()
(niet bij iedereen.)
Ga je weer, de cijfers zijn duidelijk, maar jij draait er weer een eigen verhaal van. Fyi, mijn zus werkt met "probleem jongeren" zoals dat mooi heet in de volksmond, en een aantal daarvan hebben weldegelijk baat bij dit soort medicatie. Dat sommige ouders zich er wat gemakkelijk afmaken zie je ook terug in die cijfers, en ritalin ed zijn geen vervanging voor fatsoenlijke opvoeding, maar er zijn kinderen die er dus wel baat bij hebben.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
ADHD zelf is geen bullshit. Of al die diagnoses wel echt kloppen, dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Ja, dat denk ik ook. Ik zat net even te lezen in het autisme/PDD/Aspergertopic, daar krijg ik hetzelfde gevoel bij. En bij borderline. En bij depressiviteit. Ik zou nooit durven beweren dat iets van die dingen niet bestaat of 'bullshit' is. Maar wat is het toch dat wij alles wat maar een klein beetje ergens op lijkt direct willen medicaliseren? En vooral: is daar iemand bij gebaat?quote:Op zondag 20 juli 2008 17:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
ADHD zelf is geen bullshit. Of al die diagnoses wel echt kloppen, dat is een ander verhaal.
De farmaceutische industrie. En mensen die geloven dat hun leven perfect moet zijn.quote:Op zondag 20 juli 2008 17:44 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Ik zat net even te lezen in het autisme/PDD/Aspergertopic, daar krijg ik hetzelfde gevoel bij. En bij borderline. En bij depressiviteit. Ik zou nooit durven beweren dat iets van die dingen niet bestaat of 'bullshit' is. Maar wat is het toch dat wij alles wat maar een klein beetje ergens op lijkt direct willen medicaliseren? En vooral: is daar iemand bij gebaat?
Dat hebben ze gekregen toen ze vacconaties kregen.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:10 schreef ShadyLane het volgende:
Een andere optie is dat wat ik hierboven schrijf totale onzin is, en dat er echt 90.000 mensen ADHD hebben in een mate die hen ernstig hindert in hun dagelijks functioneren. Dan is de vraag hoe komt dat? Is op zich ook wel een interessante vraag.
Het is wel gemakkelijk, het ontslaat de ouders van het opvoeden, en dan denken ze dus dat de kinderen "lekker rustig" zijn. Bij mijn zusje op het werk moet het voorgeschreven worden door een psychiater, en dan alleen nog op aangeven van de groepsleiding die 24/7 met zo'n kind omgaan. Mijn zusje heeft ook wel eens ouders die meteen vragen om ritalin en dixarit, maar zo werkt het dus niet. (alhoewel er, net als bij elke beroepsgroep, wel eens een inschattingsfout gemaakt wordt)quote:Op zondag 20 juli 2008 17:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
ADHD zelf is geen bullshit. Of al die diagnoses wel echt kloppen, dat is een ander verhaal.
Concentratie-stoornis. Kinderen met AD(H)D kunnen je zeer geïnteresseerd, bij de les, aankijken en toch niet horen wat je zegt. Het gaat soms totaal langs hen heen.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:27 schreef Salvad0R het volgende:
ADHD bestaat niet.
Noem eens een symptoom van ADHD wat niet abstract of subjectief is als "hij is zo druk" .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |