abonnement Unibet Coolblue
pi_60222337
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken



Voorgaande delen
EUR deel 9
EUR deel 8
EUR deel 7
EUR deel 6
EUR deel 5; het jaarplansysteem
EUR deel 4
EUR deel 3; een nieuwe start
EUR deel 2; Op naar MyEur
EUR deel 1

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - FEW - Economie & bedrijfseconomie - bachelor EN FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Fiskus - FRG - Fiscaal recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Irritatie100 - RSM - Bedrijfskunde - Bachelor
Lennox - FHKW - Geschiedenis - Master
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
unioz - RSM - International Business Administration - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!

[ Bericht 1% gewijzigd door PietjePuk007 op 20-07-2008 14:58:25 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60222413
zet mij er ook maar in:

unioz - RSM - International Business Administration - Bachelor
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_60222566
Ik ga volgend jaar trouwens mn masterfase in
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60224843
Fiskus - FRG - Fiscaal recht - Bachelor
pi_60225238
Dit jaar maar iets van 20 punten gehaald.. en ik kan me nauwelijks motiveren voor de herkansingen
Volgend jaar er maar tegenaan, 100 punten in een jaar halen.. iemand ervaring mee?
pi_60225423
Ik heb er afgelopen blok 35 gehaald. Alleen 3 blokken lang volhouden zou ik niet trekken
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60225486
Zet mij er maar in Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

@ Fiskus: Ik denk dat het best pittig is hehe. Je zal dan minder tijd aan andere zaken moeten besteden. Welk jaar zit je van fiscaal recht?
pi_60225853
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:57 schreef chabo het volgende:
Zet mij er maar in Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

@ Fiskus: Ik denk dat het best pittig is hehe. Je zal dan minder tijd aan andere zaken moeten besteden. Welk jaar zit je van fiscaal recht?
nu 2e dus vanaf sept 3e... komt dus ook mooi scriptie om de hoek kijken
Maar ik wil per se werken na mijn bachelor dus ik moet alles halen
pi_60226683
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:54 schreef Lennox het volgende:
Ik heb er afgelopen blok 35 gehaald. Alleen 3 blokken lang volhouden zou ik niet trekken
Zo dan, 35 je geeft me hoop
pi_60226705
Iemand die zin heeft om het vorige topic door te scrollen om te kijken wie uit de OP er gestopt zijn (stuk of 3 minimaal volgens mij) .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60227305
Finitio - FEW - Economie & bedrijfseconomie - bachelor EN FRG - Nederlands Recht - Bachelor

De notatie van Chronic bevalt me wel :p
mag ik er ook in?
pi_60227432
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:00 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Zo dan, 35 je geeft me hoop
Wel te doen hoor. Pas aan het eind inzien dat je flink gas moet geven om aan master te mogen beginnen. Dus toen vol ervoor gegaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60235843
Vanaf volgend jaar geen Economie&Informatica meer voor mij, maar Economie&Bedrijfseconomie.
Tvp.
pi_60244585
quote:
Beste leden,

De laatste tijd doen er zich veel geruchten ten ronde over de mogelijke opheffing van de studie Economie & Informatica. Om ervoor te zorgen dat jullie de juiste informatie krijgen en beter weten waar jullie aan toe zijn hebben wij besloten om dit bericht te sturen met daarin een samenvatting van datgeen dat we weten. Het is waar dat er op dit moment serieus wordt overwogen om de opleiding op te heffen. Tijdens de laatste twee vergaderingen van de faculteitsraad is over dit onderwerp vergaderd. Het voornaamste argument dat wordt ingebracht voor de opheffing van de studie is dat, kijkend naar (directe) kosten en opbrengsten, de studie verliesgevend zou zijn. Het bestuur van de faculteit overweegt om het geld dat gebruikt wordt om dit verlies te compenseren te gebruiken voor andere doeleinden zoals het mogelijk maken van een ICT-programma binnen de opleiding economie.

Echter, we benadrukken dat hierover nog geen definitief besluit genomen, er wordt nog steeds over de situatie gediscussieerd. De uiteindelijke beslissing ligt bij de U-raad en het College van Bestuur die het voorstel met betrekking tot de toekomst van de opleiding moeten goedkeuren. Dit zal ten vroegste in september gebeuren. Wij zijn van mening dat deze studie erg waardevol is. Het is de combinatie van de beide disciplines die onze studie zo bijzonder maakt. De combinatie van (project)management-, presentatie- en softwarevaardigheden die aan de studenten wordt bijgebracht, stelt ze in staat een aantal belangrijke rollen binnen het bedrijfsleven te vervullen. Vanuit het bedrijfsleven is er een enorme vraag naar mensen die kennis hebben van beide disciplines. Er zijn echter bijna geen mensen om aan deze vraag te voldoen omdat er hiervoor in Nederland nauwelijks opleidingen zijn. De opheffing van deze opleiding zou in meerdere opzichten een groot verlies zijn. Wij zijn niet de enigen die deze mening delen en gezamenlijk zullen wij ons best doen om de besluitmakers hiervan te overtuigen. Daarbij kunnen wij jullie hulp goed gebruiken. Wij zijn op zoek naar testimonials van (oud)studenten die werkzaam zijn binnen een bedrijf om zo het belang van (de vaardigheden die je leer op) deze studie aan te tonen. Ben jij of ken jij zo'n student, stuur dan a.u.b. een bericht naar bestuur@vrisbi.nl.

Het is mogelijk dat ondanks dit alles de beslissing wordt genomen om de opleiding op te heffen. In dit geval is het belangrijk dat de impact hiervan zo klein mogelijke is op de huidige groep studenten. De strategie die men op dit moment voor ogen heeft is als volgt:
De toelating van nieuwe studenten zal worden stopgezet. Alle studenten die op dat moment nog aanwezig zijn zullen in de gelegenheid worden gesteld om de opleiding binnen een bepaalde tijdsperiode af te ronden. Vervolgens zal de bachelor Economie & Informatica worden gestopt. De beide masterprogramma's zullen waarschijnlijk blijven voortbestaan binnen een ander onderdeel van de faculteit. De centrale boodschap is hier dat de huidige groep studenten niet de dupe moet worden van de opheffing van de studie en ook in dit scenario in staat moet worden gesteld om de opleiding gewoon af te ronden.

Wij hopen jullie hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld. Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben dan kunnen jullie die stellen via bestuur@vrisbi.nl.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60248462
Binnen de FHK met ingang van komende collegejaar ook een nieuwe studie. Is gericht op Media en geheel in het Engels onderwezen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60275768
Ik krijg het nou toch wel een beetje warm Macro opgefokt dus nu nog marketing waar ik sowieso een 4,5 voor moet halen en uitslag van micro die minimaal 5,5 moet zijn. Wat wel belachelijk is dat de uitslag pas op 15 augustus bekend word. Stel ik heb te weinig punten moet ik dan nog alles regelen voor een andere studie Nu moet ik dus een backup plan verzinnen. Ik ga sowieso in Rotterdam wonen maar om dan economie aan uva te studeren is ook weer zo. Elke keer heen en weer reizen. Het meest logische is dan bedrijfskunde aangezien ik toch de finance/accountancy kant op wil en dat dus dan kan. Alleen wel totaal andere vakken en economie bevalt wel goed. Lastig allemaal.
pi_60303922
Hmm lastige situatie, vandaag is microbeantwoording bekend gemaakt toch?
Mocht je het niet halen dan ligt bedrijfskunde idd voor de hand, lijkt echt heel veel op economie dus je hebt sowieso een aardige voorsprong op de eerstejaars daar.
pi_60305838
Oehhh gelijk ff checken.
pi_60306307
10 fout van de 40. 7 fout plus 6 vraagtekens. Zal dat een voldoende zijn? Het was juist en onjuist dus er zal wel een strenge normering zijn. Zat hem wel ff te knijpen Er is weer hoop. Nu nog een 4.3 morgen halen voor marketing.
pi_60309033
Eerste jaars en BSA geval, of tweede jaars met zelfde probleem?

Duurt trouwens lang voordat cijfers van hertentamen worden ingevoerd. Is via SinOnline al lang bekend, maar in Osiris nog niet bijgewerkt. Geloof dat ze eind augustus pas kijken naar behaalde aantal punten, anders nog achteraan gaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60309254
Eerstejaars BSA. 15 augustus worden de cijfers pas bekend en definitief BSA dus ook vanaf die datum lijkt me. Alleen morgen nog een tentamen en dan maar afwachten in Griekenland onder het genot van een biertje
pi_60309795
4,5.. 4,3 nu halen voor marketing.. hoe zit dat? Credit? Of compenseren jullie het met andere cijfers?
pi_60310150
4,3 telt 90% mee en voor 10% heb ik een 7 staan. En een 4,5 kan je dan compenseren als je 2 andere vakken in het zelfde cluster voldoende hebt. Als je maar gemiddeld een 5,5 staat.
pi_60317635
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:50 schreef chabo het volgende:
10 fout van de 40. 7 fout plus 6 vraagtekens. Zal dat een voldoende zijn? Het was juist en onjuist dus er zal wel een strenge normering zijn. Zat hem wel ff te knijpen Er is weer hoop. Nu nog een 4.3 morgen halen voor marketing.
Reken het uit, elk goed antwoord is 2 punten waard, elk vraagteken die je hebt ingevuld 1 punt. Minimaal 60 punten voor een voldoende zonder bonus. Ik had zelf 50 punten dus dat wordt volgend jaar gewoon opnieuw doen .
pi_60317866
Als het goed is dus echt net een voldoende. Dat zou wel heel relaxed zijn. Alleen nog marketing vanavond. Er is dus nog hoop
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:19:54 #26
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60348634
Damn, ik zit nog steeds elke dag lekker te zwoegen in het BIC. Deadline begint nu wel erg dichtbij te komen...

Vandaag waren ook de perenijsjes uitverkocht en elke dag lopen naar de C-hal voor een fatsoenlijk bakkie pleur is ook niet echt jofel!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:09:38 #27
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60361166
Ik ga volgend jaar ook mn masterfase in, en voor degene die naar 1e of 2e jaar economie gaan, jullie krijgen misschien accounting vakken van mij
pi_60377367
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:32 schreef Lennox het volgende:
Binnen de FHK met ingang van komende collegejaar ook een nieuwe studie. Is gericht op Media en geheel in het Engels onderwezen.
Nee, dat is vanaf 2009 pas.
Lijkt me wel leuk trouwens, drie jaar alleen media. Jammer dat ze niet een paar jaar geleden ermee begonnen zijn
pi_60377645
Ok. Ik dacht komend jaar al . Masters zullen tzt ook wel worden uitgebreid neem ik aan? Nu heb je maar twee keuzes uit media masters.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60382849
Heb me voor de zekerheid voor fiscaal recht ingeschreven. Lijkt me persoonlijk stuk leuker dan bedrijfskunde. Wist overigens niet dat ze daar een loting voor hebben. Ook dat is helemaal veranderd in vergelijking tot vorig jaar. Blokkensysteem + berperkte herkansing mogelijkheden. Ook zag ik dat maar 100 studenten per jaar er aan beginnen. Dat is toch wel wat anders in vergelijk tot economie en bedrijfskunde. Fiskus kan jij misschien wat meer toelichten m.b.t. de studie? Wat je er leuk aan vindt en minder leuk? Het kleinschalige karakter? Pittige studie?
pi_60420529
Als het goed ik ben ik dit jaar gewoon door . Marketing best goed gemaakt tegen alle verwachting in dus 'heb' nu dan 36 ects wat ik ook moest halen van studieadviseur. Officiele uitslag op 15 augustus maar wel lekker gevoel.
pi_60420614
Gefeliciteerd , geniet van je vakantie want 't wordt een druk jaar dan volgend jaar .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60423319
In principe loop je al een halfjaar achter. Wat je voornamelijk om je heen ziet is dat het dan alleen nog maar meer wordt in de loop der jaren

Gisteren mn machteging maar weer eens op de bus gedaan. Vol rooster volgend jaar zag ik
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60426129
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:19 schreef chabo het volgende:
Als het goed ik ben ik dit jaar gewoon door . Marketing best goed gemaakt tegen alle verwachting in dus 'heb' nu dan 36 ects wat ik ook moest halen van studieadviseur. Officiele uitslag op 15 augustus maar wel lekker gevoel.
Hey gefeli man.. geen antwoord meer nodig dus?
pi_60427167
Haha jawel. Ik kan nog voor fiscale economie kiezen Wat natuurlijk toch wel grotendeels lijkt op fiscaal recht neem ik aan. En ik vind het niet interessant omdat er zoveel vraag naar is maar het lijkt me heel interessant om bijvoorbeeld voor bedrijven uit te zoeken hoe ze het 'goedkoopst' uit zijn.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:40:20 #36
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60427665
Zo, weer een ergernis erbij. Ik ben zo onderhand schijtziek van alle verschillende systemen op diverse faculteiten. Vandaag weer zo'n voorbeeld: in het BIC lekker werken aan mijn thesis met SPSS15.0, het gebouw sluit nu om 17u, dus op naar de UB. Hebben ze daar SPSS16.0 en is de output niet backwards compatible... Dus ik kon weer lekker naar huis.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60427774


Dit klinkt vrij eeuuhh, frustrerd ja . Ik heb gewoon een illegale SPSS op m'n laptop waar ik iedere dag opnieuw de serial moet invoeren .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60428123
De vraag die bij mij opkomt: Waarom uberhaupt iedere dag naar de uni?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:22:21 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60428656
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:45 schreef PietjePuk007 het volgende:


Dit klinkt vrij eeuuhh, frustrerd ja . Ik heb gewoon een illegale SPSS op m'n laptop waar ik iedere dag opnieuw de serial moet invoeren .
Ik heb ook een gecrackte SPSS 16 op mijn laptop, maar ik heb niet echt zin om die elke dag mee te nemen op de fiets.

En waarom ik elke dag naar de Uni ga? Omdat ik thuis niet zoveel progressie kan boeken als op de Uni. Thuis heb ik erg last van SOG e.d. En sowieso kost een thesis veel tijd, en op de Uni draai ik de meeste uren en ben ik veel effectiever.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60446003
Bah bah bah bah bah.

Had ik in Juni nog 3 sjaarzententamens (1e jaars) die ik moest halen, haal ik de twee moeilijkste en het makkelijkste (Wiskunde) verklooi ik met een 4.7 (voorlopig cijfer).

Godverdomme zeg, ik had er nog wel zo’n enorm goed gevoel over. Vrijdag maar even kijken wat er precies is fout gegaan.

Weet iemand trouwens of de examencommisie dit jaar erg streng is? Want ik weet ook van enkele tientallen mede-IBA’ers uit het 2e jaar dat ze Finance & Accounting niet gehaald hebben (ik dus wél).
pi_60471139
Iemand die meedoet aan de STAR introductiedagen?
pi_60478817
Ik ga vanaf september Economie & Informatica doen - bachelor
pi_60481074
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:19 schreef chabo het volgende:
Haha jawel. Ik kan nog voor fiscale economie kiezen Wat natuurlijk toch wel grotendeels lijkt op fiscaal recht neem ik aan. En ik vind het niet interessant omdat er zoveel vraag naar is maar het lijkt me heel interessant om bijvoorbeeld voor bedrijven uit te zoeken hoe ze het 'goedkoopst' uit zijn.
Ongeveer 50% is overlap, daarnaast volgen wij gewoon vakken samen met Nederlands recht studenten zoals Europees recht en bestuursrecht. Bij fiscale eco zijn dat dus economische vakken.. het ligt er dus aan wat je het meeste ligt
Het is wel een kleine studie maar dan zonder de voordelen van kleinschaligheid.. totaal geen persoonlijk contact of een hechte groep. Ik vind het juist een nadeel dat het zo'n kleine studie is aangezien bij ons colleges niet dubbel (ochtend én avond) worden aangeboden zoals bij Nederlands recht. Bij ons is het zelfs niet rendabel om sirs en slimstuderen verslagen te maken, wel jammer
De belastingvakken zijn vrij lastig ja, vergt heel veel inzet, heb ik best wel onderschat, de Nederlands recht vakken stellen daarbij echt weinig voor
pi_60481113
Ook een voordeel bij fiscaal, veel borrels bij kantoren met gratis bier en gadgets die ze elke keer uitdelen
Is dat promoten van kantoren/bedrijven bij eco-studenten ook zo extreem eigenlijk?

edit Kut moet me nog herinschrijven
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:16:46 #45
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60484910
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 02:13 schreef Fiskus het volgende:

Is dat promoten van kantoren/bedrijven bij eco-studenten ook zo extreem eigenlijk?
Bij bedrijfskunde iig wel, vaak borrels/diners en als klap op de vuurpijl de business courses . Ben al 5 dagen gratis naar Budapest geweest en 2 dagen naar Brussel. (allebei in 4sterrenhotel en luxe restaurants e.d.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60484948
Boohoo, nog een jaar bachelor .
pi_60778078
Hey jongens, waarschijnlijk ga ik binnenkort op de Prinsendam in Rotterdam-Zuid wonen.
Dus net voor de erasmusbrug. Iemand enig idee of het daar een beetje te doen is?

Ga er zaterdag kijken!
pi_60785668
Hoe zit het precies met de regels voor compenseren. Kan je een 4.5 of hoger gewoon compenseren door in hetzelfde cluster 2 voldoendes te halen waardoor je cluster gemiddelde boven de 5.5 is, of zijn er nog andere voorwaarden ofzo?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:20:48 #49
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60786768
Ligt eraan bij welke opleiding. Bij BA iig niet, vaak een bodemcijfer voor het tentamen (meestal 5,5) en dan een praktijkopdracht oid (vaak 60% tentamen, 40% opdracht)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60787108
Ik doe Bedrijfseconomie, was het jaar nogal ruk begonnen en daarna bijna alles gehaald.
Nu sta ik op 32 punten zonder compensatie, als er verder geen andere voorwaarden zijn heb ik met de compensatie 44 punten.Is nogal belangrijk in verband met BSA en ik had ook al een mailtje gestuurd naar de studieadviseur, maar nog niks terug gekregen.

[ Bericht 7% gewijzigd door nahmean op 13-08-2008 10:40:32 ]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:39:24 #51
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60888609
Jeuj, nog een paar maandjes aan m'n scriptie werken en dan zijn we na iets meer dan vier jaar alweer klaar met criminologie

Maarja...wat dan?
  zondag 17 augustus 2008 @ 09:51:07 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60894679
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:39 schreef Hankster het volgende:

Maarja...wat dan?
Werken bij een groot bedrijf in de fraude en compliance business?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:07:43 #53
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60897038
Dat zowiezo al niet, hehe. Maar ik zit meer te dubben over welke opleiding ik nu nog wil volgen...
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:22:34 #54
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60897308
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:07 schreef Hankster het volgende:
Dat zowiezo al niet, hehe. Maar ik zit meer te dubben over welke opleiding ik nu nog wil volgen...
Wat kan je nog volgen eigenlijk?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:00:13 #55
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_60932479
Ik heb vorig jaar Bedrijfskunde gestudeerd, maar ik ga stoppen. Ik vond het uiteindelijk toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had, ik wil eigenlijk iets naar de economische kant, beetje rommelen in modellen enzo

Dus niet getreurd, ik zal jullie en de EUR niet verlaten!! Ik ga nu bedrijfseconomie doen hierzo. Dus mijn gegevens in de OP mogen veranderd worden
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:52:08 #56
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60937580
Nog 10 dagen and counting tot de deadline... UB-sluit trekken ftw!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:46:29 #57
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60946187
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat kan je nog volgen eigenlijk?
Nou, wilde dit jaar gewoon een nieuwe opleiding volgen, dus wat ik kán volgen is natuurlijk behoorlijk veel Maar ik had me ingeschreven voor psychologie, maar IBG deed uiteraard wat moeilijk omdat het na de uiterlijke inschrijfdatum voor de loting was. Dus ach, maar even kijken dus. Ik denk dat het eerder zo zal gaan dat ik komend halfjaar m'n scriptie af ga tikken en wat extra vakken ga volgen, dan een half jaar stage ga lopen en daarna dan pas aan een nieuwe opleiding ga beginnen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:35:28 #58
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60973898
Het is weer eens zo ver; er staat weer een vrachtwagen klem onder de UB-brug
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60976120
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:56:02 #60
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_60987057
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb vorig jaar Bedrijfskunde gestudeerd, maar ik ga stoppen. Ik vond het uiteindelijk toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had, ik wil eigenlijk iets naar de economische kant, beetje rommelen in modellen enzo

Dus niet getreurd, ik zal jullie en de EUR niet verlaten!! Ik ga nu bedrijfseconomie doen hierzo. Dus mijn gegevens in de OP mogen veranderd worden
Same here.. Vorig jaar Business Studies aan de UVT geprobeerd, maar dat viel flink tegen! En vanaf 1 september ben ik ook in Rotterdam te vinden op de EUR, ook bedrijfseconomie .
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:43:15 #61
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_60988051
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:56 schreef BellieB het volgende:

[..]

Same here.. Vorig jaar Business Studies aan de UVT geprobeerd, maar dat viel flink tegen! En vanaf 1 september ben ik ook in Rotterdam te vinden op de EUR, ook bedrijfseconomie .
Ik zat al op de EUR
pi_60988068
Business Studies aan de UvT heb ik ook 1 jaar gedaan. Was ook geen succes, hoewel ik genoeg punten had om door te gaan. Was echt een trieste studie. Vooral die buitenlandse studenten spanden de kroon met groepswerk
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_61002529
Zo ik ben weer terug uit Griekenland. Heb gelukkig voor me micro een 6.9 gehaald en marketing een 7.3. Dus heb 36 ects gehaald en mag dus officieel door naar het 2e jaar.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:19:52 #64
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61013269
@irritatie 100. Dat zei ik ook niet, maar ik bedoelde de overgang van bedrijfskunde naar bedrijfseconomie .

@Lennox. Ik vond het groepswerk ook een ramp inderdaad, sowieso de hele mentaliteit om alles maar in groepjes/teams te doen, dat is sowieso een mbo/hbo instelling en het werkt bovendien niet eens want je kon in principe alles zelf doen, de meetings waren meer formaliteiten.
pi_61013468
Meetings waren kroketten eten in de mensa . Die marketing vakken enzo gingen nergens over. Had alleen geen wiskunde knobbel, dus dat was ook het grootste probleem geworden als ik door had gegaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:10:21 #66
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61044698
Introductiebrief voor Economie en Bedrijfseconomie ontvangen. 1 september de zogenaamde Powerweek dus

Nou stond er in die brief ook een uitleg over het vak vaardigheden met een aantal doelstellingen. Die waren oa bepaalde vaardigheden leren (zoals debatteren, schrijven, presenteren, verslagen maken enz), de campus leren kennen, het verloop van VWO naar WO zo makkelijk mogelijk te laten verlopen en dat soort dingen. Nou heb ik vorig jaar op de EUR bedrijfskunde gedaan en mentoraat gehad. En wat leerden we daar? Juist, precies die dingen!

Ik snap heus dat het lastig word om mij vrijstelling daarvoor te geven omdat Bedrijfskunde en bedrijfseconomie een andere faculteit is (en de jaaropzet bij bedrijfskunde is compleet anders - 3 blokken ipv 5 bijvoorbeeld), maar om mij een vak te laten volgen over hoe de campus in elkaar zit terwijl ik er al een jaar ben lijkt me ook een beetje overbodig..... Ik heb de studieadviseur natuurlijk al gemaild (stom vakantierooster, als ik terug kom uit mn werk zijn ze al weg ).

Maar wat denken jullie dat ik moet gaan doen volgend jaar? Gewoon lekker die vakken over de campus en VWO-->WO overgang gaan volgen terwijl ik al een jaar student ben, of zou ik gewoon die punten (wel 4 in totaal!!!) krijgen?
pi_61048239
Ik vond vaardigheden in het begin heel relaxt, gewoon een praatgroepje waarin je praat over vervelende docenten, de overgang vwo-wo en incapabele regelingen enzo. Je moet een keer presenteren, een keer debatteren en een economisch paper schrijven. In het laatste blok wordt het opeens heel serieus en 'moet' je naar een paar vaardighedencolleges. En moet je een voldoende halen voor een toetsje over die colleges, anders kun je het vak opeens niet meer halen. Ik denk niet dat je een vrijstelling krijgt, maar het is het proberen zeker waard!
pi_61048270
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:12 schreef chabo het volgende:
Zo ik ben weer terug uit Griekenland. Heb gelukkig voor me micro een 6.9 gehaald en marketing een 7.3. Dus heb 36 ects gehaald en mag dus officieel door naar het 2e jaar.
Lekker dan, gefeliciteerd!
Was het bsa niet 40 punten?
pi_61236992
zet mij er maar bij : Masi - FEW- Economie&Informatica
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:27:58 #70
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61241543
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:31 schreef Masi het volgende:
zet mij er maar bij : Masi - FEW- Economie&Informatica
Een vriend van mij studeerde dat vorig jaar, maar er schijnen geruchten te gaan dat die studie opgeheven wordt

Die vriend van mij had er zelfs een officiele mail over gekregen dat ze inderdaad aan het vergaderen zijn voor het opheffen van die studie..
pi_61242155
Ik heb die mail hier nog gepost om evt. nieuwe studenten te waarschuwen . klik
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:17:35 #72
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61242292
Best vreemd eigenlijk dat dat zomaar kan...
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:40:09 #73
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61243744
Gisteren mijn MSc thesis ingeleverd, mag dus bijna niet meer in dit topic komen. Dinsdag 23 Sept om 8.30u afstuderen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61248810
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Een vriend van mij studeerde dat vorig jaar, maar er schijnen geruchten te gaan dat die studie opgeheven wordt

Die vriend van mij had er zelfs een officiele mail over gekregen dat ze inderdaad aan het vergaderen zijn voor het opheffen van die studie..
Klopt, een grote kans dat dit jaar (mijn jaar) het laatste eerste-jaars wordt voor E&I
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:15:25 #75
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61251417
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:12 schreef Masi het volgende:

[..]

Klopt, een grote kans dat dit jaar (mijn jaar) het laatste eerste-jaars wordt voor E&I
Dus je kan wel beginnen sowieso?
pi_61303808
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dus je kan wel beginnen sowieso?
Ja dit is het laatste jaar dat je kan inschrijven voor I&E.

Ik heb een vraagje, ik ga dit jaar bedrijfseconomie doen, maar ik ben te laat met het inschrijven voor practicumgroepen voor het eerste blok, omdat ik dit helemaal vergeten ben. Iemand hier die weet waar ik heen moet gaan om dit alsnog te kunnen regelen? Ik probeer het sowieso morgen nog bij een hoorcollege te vragen aan een docent.
pi_61303831
Yay nog een eerste jaars Bedrijfseconomie student hier.

Vandaag één en ander aangehoord, heb er zin in.
Geen referral hier.
  maandag 1 september 2008 @ 21:28:17 #78
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61304162
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:20 schreef Najir het volgende:

[..]

Ja dit is het laatste jaar dat je kan inschrijven voor I&E.

Ik heb een vraagje, ik ga dit jaar bedrijfseconomie doen, maar ik ben te laat met het inschrijven voor practicumgroepen voor het eerste blok, omdat ik dit helemaal vergeten ben. Iemand hier die weet waar ik heen moet gaan om dit alsnog te kunnen regelen? Ik probeer het sowieso morgen nog bij een hoorcollege te vragen aan een docent.
Die centrale registratie in de C-hal vanmorgen was ook gelijk de registratie voor je practica

Ook bedrijfseconomie hier, na vorig jaar bedrijfskunde te hebben gedaan. Vond vandaag dus een beetje overbodig, alles wat verteld werd wist ik al van vorig jaar. En dan moet ik ook nog het vak vaardigheden volgen, waar je wegwijs wordt gemaakt op de EUR en dat soort dingen
pi_61306582
Bizar druk vandaag weer zeg! Ach, een paar maanden en er zullen er weer veel verdwenen zijn
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:33:51 #80
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_61311076
ja idd, vooral L-gebouw was goedgevuld met 1e jaars! Baal nu wel een beetje van het feit dat mn 2e jaar (nlrecht) is opgedeeld in blokken en dat ik maar beperkte herkansingen heb . Achja, ben in ieder geval blij dat ik die P binnen heb als ik de rest zo hoor.. . De rest ook weer gebombardeerd met veeeeeeel lezen komende week? =|
?????????????????????????????????????????????
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:17:32 #81
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61311676
Wat heb ik het toch zwaar zeg, vrijdag college en weer 6 dagen niks dan
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:27:39 #82
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61314319
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:17 schreef Vincenski het volgende:
Wat heb ik het toch zwaar zeg, vrijdag college en weer 6 dagen niks dan
Luie rot studenten altijd!


The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61315172
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:17 schreef Vincenski het volgende:
Wat heb ik het toch zwaar zeg, vrijdag college en weer 6 dagen niks dan
Ik zit op vrijdag van 09.00 tot 17.00.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:51:32 #84
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61315872
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:18 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik zit op vrijdag van 09.00 tot 17.00.
Ja ik ook, wat is daar erg aan, genoeg andere vrije dagen...
pi_61315922
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:51 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Ja ik ook, wat is daar erg aan, genoeg andere vrije dagen...
Ik heb alleen de maandag vrij hoor.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_61323761
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:20 schreef Najir het volgende:

[..]
Ik heb een vraagje, ik ga dit jaar bedrijfseconomie doen, maar ik ben te laat met het inschrijven voor practicumgroepen voor het eerste blok, omdat ik dit helemaal vergeten ben. Iemand hier die weet waar ik heen moet gaan om dit alsnog te kunnen regelen? Ik probeer het sowieso morgen nog bij een hoorcollege te vragen aan een docent.
Gelukkig toch nog gelukt, gewoon bij een practicumgroepje gaan zitten waar ik de "docent"(weet niet hoe ik die lui moet noemen) kende, samen met hem geregeld dat ik nu ook een vast practicumgroepje heb en een mentorgroepje.
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:15:15 #87
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61327513
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:53 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik heb alleen de maandag vrij hoor.
Nou zaterdag, zondag maandag vrij dus
pi_61327576
Zaterdag werken. Zondag bijtanken, Maandag essays van de week in elkaar flanzen. Valt me trouwens op dat veel studenten inderdaad de zaterdag als vrije dag zien, maar er moet toch ook geld verdiend worden?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:32:28 #89
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61331742
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:17 schreef Lennox het volgende:
Zaterdag werken. Zondag bijtanken, Maandag essays van de week in elkaar flanzen. Valt me trouwens op dat veel studenten inderdaad de zaterdag als vrije dag zien, maar er moet toch ook geld verdiend worden?
Ik werk maandag- en dinsdagochtend
  woensdag 3 september 2008 @ 11:11:53 #90
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61342492
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:17 schreef Lennox het volgende:
maar er moet toch ook geld verdiend worden?
Gast, arbeiden doe je maar na de studie!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 3 september 2008 @ 14:31:16 #91
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61347013
*duwt een paar keer tegen BlackBoard*
[KNE]-Mod
  woensdag 3 september 2008 @ 16:11:21 #92
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61349982
Ah heerlijk. Voortaan elke maandag van 9.00 tot 10.45 hoorcollege om vervolgens van 15.00 tot 16.45 practicum te hebben voor hetzelfde vak. En nee, tussendoor heb ik niks

Voortaan laptop mee, dan overleef ik het wel
pi_61352766
Men wat was wiskunde saai.
Geen referral hier.
pi_61352919
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Men wat was wiskunde saai.
Gewoon thuis de sheets doorlezen, aan die colleges heb je niets.
pi_61352994
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:55 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gewoon thuis de sheets doorlezen, aan die colleges heb je niets.
Was vandaag eerste (halve) dag na de "Powerweek", dus moest maar even, ik wist niet beter.
Geen referral hier.
pi_61353848
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Was vandaag eerste (halve) dag na de "Powerweek", dus moest maar even, ik wist niet beter.
De eerste colleges volgt bijna iedereen inderdaad, het is wel goed om te zien wat je mist als je niet gaat.
Ik ben zelf vorig jaar halverwege blok 1 gestopt met colleges volgen.. ik kan simpelweg niet 2 uur lang geconcentreerd blijven
  woensdag 3 september 2008 @ 18:56:56 #97
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61354299
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Men wat was wiskunde saai.
Ik ben dan ook na het eerste uur weggegaan

Die gast van accounting vond ik ook maar irritant, met al z'n herhalingen de hele tijd
pi_61359907
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook na het eerste uur weggegaan

Die gast van accounting vond ik ook maar irritant, met al z'n herhalingen de hele tijd
Wehe, die vond ik wel grappig .
Geen referral hier.
  woensdag 3 september 2008 @ 22:25:02 #99
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61361381
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wehe, die vond ik wel grappig .
Nou ja, z'n grappen gingen dan nog wel, maar dat ie alles 3-4 keer herhaalde vond ik minder
  donderdag 4 september 2008 @ 12:43:40 #100
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61373065
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:25 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nou ja, z'n grappen gingen dan nog wel, maar dat ie alles 3-4 keer herhaalde vond ik minder
Hey niks tegen Bouwer he, das mn held

Edit: Zit je btw in practicum 16 van accounting dat dat verplaatst is naar maandag 15.00?
  donderdag 4 september 2008 @ 16:44:14 #101
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61378685
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die EURHotspots? Vroeger las ik eens iets van dat je je macadres moest laten reggen, maar dat hoeft zo te zien niet meer? Gisteren kon ik ook direct connecten met het "guest" netwerk.
[KNE]-Mod
  donderdag 4 september 2008 @ 17:11:00 #102
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61379329
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:43 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Hey niks tegen Bouwer he, das mn held

Edit: Zit je btw in practicum 16 van accounting dat dat verplaatst is naar maandag 15.00?
Ja jij ook al?
  donderdag 4 september 2008 @ 17:12:24 #103
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61379362
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:44 schreef ThE_ED het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die EURHotspots? Vroeger las ik eens iets van dat je je macadres moest laten reggen, maar dat hoeft zo te zien niet meer? Gisteren kon ik ook direct connecten met het "guest" netwerk.
Klopt. Ik gebruik altijd het Eduroam guest netwerk. Je kan je ook laten reggen, dan kan je de normale Eduroam gebruiken, dan hoef je volgens mij niet te autenticeren dmv je ERNA-account maar kan je gelijk internetten. Je kan dan ook op speciale delen van de site van de UB komen geloof ik, want zonder reggen niet kan
  donderdag 4 september 2008 @ 17:29:53 #104
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61379819
Ah, ok, ik vroeg zo iemand die bij de computerzalen van T4-95 zit en die wist het niet
[KNE]-Mod
  donderdag 4 september 2008 @ 18:40:59 #105
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61381389
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja jij ook al?
Nope ik geef practicum, maar niet 16
  donderdag 4 september 2008 @ 18:46:50 #106
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61381559
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:40 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Nope ik geef practicum, maar niet 16
Welk vak? Weet ik wie ik kan PM'en als ik vragen heb
  donderdag 4 september 2008 @ 18:55:13 #107
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61381765
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:46 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Welk vak? Weet ik wie ik kan PM'en als ik vragen heb
Over welk vak hebben we het nou hele tijd Geef inleiding accounting
  donderdag 4 september 2008 @ 18:58:08 #108
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61381825
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:55 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Over welk vak hebben we het nou hele tijd Geef inleiding accounting
Ok, dat is nog niet zo moeilijk tot nu toe
Wiskunde ook niet trouwens, alleen nog wat regels van de middelbare school herhaald, was vanmorgen dan ook al om 10.00 klaar met het practicum
Hoe wist je trouwens zeker dat ik 16 was??????

Ik krijg trouwens misschien alsnog vrijstelling voor mentorraat. Had niks terug gehoord van de examencommissie, maar vandaag was de eerste mentorbijeenkomst en die mentor vertelde dat iedereen die al eens iets vergelijkbaars had gehad waarschijnlijk vrijstelling zou krijgen. Oftewel, bijna mijn eerste 4 puntjes binnen
  donderdag 4 september 2008 @ 19:16:02 #109
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61382254
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ok, dat is nog niet zo moeilijk tot nu toe
Wiskunde ook niet trouwens, alleen nog wat regels van de middelbare school herhaald, was vanmorgen dan ook al om 10.00 klaar met het practicum
Hoe wist je trouwens zeker dat ik 16 was??????

Ik krijg trouwens misschien alsnog vrijstelling voor mentorraat. Had niks terug gehoord van de examencommissie, maar vandaag was de eerste mentorbijeenkomst en die mentor vertelde dat iedereen die al eens iets vergelijkbaars had gehad waarschijnlijk vrijstelling zou krijgen. Oftewel, bijna mijn eerste 4 puntjes binnen
Was een gok, omdat je groep opeens verplaatst was en ik van maar 1 verplaatsing weet Maar het is idd nog te doen het vak, is wel erg als je het nu al niet meer snap
  donderdag 4 september 2008 @ 19:18:23 #110
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61382336
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:16 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Was een gok, omdat je groep opeens verplaatst was en ik van maar 1 verplaatsing weet Maar het is idd nog te doen het vak, is wel erg als je het nu al niet meer snap
Ja, die Bouwer zei ook al dat het in principe best goed te doen is. En ik heb vorig jaar bij Bedrijfskunde Financiele Processen gehad, wat hier best op lijkt.
  donderdag 4 september 2008 @ 21:31:28 #111
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61385957
Die Bouwer is een van de meest markante figuren die ik ooit gezien heb
pi_61389882
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:31 schreef BellieB het volgende:
Die Bouwer is een van de meest markante figuren die ik ooit gezien heb
Vandaag had ie Wim, op de gok, te mooi.
Geen referral hier.
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:53:25 #113
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61394509
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Vandaag had ie Wim, op de gok, te mooi.
Wim's vriendengroep is nu wel kleiner, op advies van Bouwer
pi_61398602
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wim's vriendengroep is nu wel kleiner, op advies van Bouwer
Ghehe.
Geen referral hier.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:31:56 #115
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61403968
Krijg net een mailtje van mijn mentor:
quote:
Ik heb een reactie van de studiedecaan ontvangen. Alleen mensen met een voldoende voor bedrijfskundige vaardigheden zijnzeker van een vrijstelling, maar moeten het wel aanvragen. De rest maghet natuurlijk altijd aanvragen.
En laat ik nou vorig jaar een 6.5 voor bedrijfskundige vaardigheden behaald hebben
pi_61404057
[strebermodus] Dat kan dus dit jaar hoger [/strebermodus]


What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:37:38 #117
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61404143
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:34 schreef Lennox het volgende:
[strebermodus] Dat kan dus dit jaar hoger [/strebermodus]

Alles kan.

Maar ik heb weinig zin in een paar lesjes over VWO-->WO, de campus Woudestein en een paar presentaties als ik dat vorig jaar ook allemaal gedaan heb.

Vraagje trouwens: op blackboard ben ik alleen enrolled in de vakken van bedrijfseconomie, maar op de myeur hoofdpagina krijg ik bij het kopje blackboard alleen de berichten van de bedrijfskunde vakken die ik vorig jaar had binnen. Hoe krijg ik dit weg?
pi_61404224
Daarnaast staat een "S". Daar op drukken en dan unsubscribe. Aanmelden gaat via kopje "subscripe" staat ook in die Sin ONline balk.

Snap trouwens dat je dat niet over doet hoor . Heb me zelf ook via alle mogelijkheden vrijstellingen proberen te bezorgen, maar daar trapten ze niet in.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:52:21 #119
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61404532
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:41 schreef Lennox het volgende:
Daarnaast staat een "S". Daar op drukken en dan unsubscribe. Aanmelden gaat via kopje "subscripe" staat ook in die Sin ONline balk.

Snap trouwens dat je dat niet over doet hoor . Heb me zelf ook via alle mogelijkheden vrijstellingen proberen te bezorgen, maar daar trapten ze niet in.
Hmm, ik heb juist alle vakken van bedrijfskunde uitgeschakeld via SIN-online (daar krijg ik ze dan ook niet meer) en op blackboard kan ik alleen de blackboards van bedrijfseconomie bekijken. Alleen in die myeur hoofdpagina krijg ik die kopjes van bedrijfskunde. Maar ik zal eens kijken

Wel leuk trouwens, er zaten meerdere mensen in die mentorgroep die andere studies hadden gedaan met mentorraat. Die rekenden ook al helemaal op vrijstelling voor het vak na die mededeling van de mentor, maar ik ben de enige die het ook daadwerkelijk krijgt
pi_61424942
International Bachelor Communication and Media vanaf sept. 2009 in Rotterdam een nieuwe studie ik wil graag wat meer hierover weten. Weten hier mensen al meer over deze studie?
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:55:22 #121
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61426789
Nog nooit van gehoord
pi_61431988
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:09 schreef Mestras het volgende:
International Bachelor Communication and Media vanaf sept. 2009 in Rotterdam een nieuwe studie ik wil graag wat meer hierover weten. Weten hier mensen al meer over deze studie?
Studie binnen de FHK, waar ik zelf ook zit. Binnen Geschiedenis was in eerste instantie het Themagebied "Media". Dat heb ik gekozen, maar nu wordt het min of meer vervangen door deze nieuwe studie. Eerste vakken van de Bachelor worden nu al onderwezen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zaterdag 6 september 2008 @ 19:57:51 #123
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61433461
Weet iemand nog een leuke kroeg om een afstudeerfeestje te houden? (locus liever niet iig)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61438082
Zo eindelijk klaar met ontgroening van RSC. Viel alleen maar in slaap tijdens de eerste colleges. Nu alleen nog hospiteren voor een kamer. Enthousiaste vent trouwens van fiscale economie moet alleen wel weer ff wennen aan dat recht.
pi_61438448
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:59 schreef Lennox het volgende:

[..]

Studie binnen de FHK, waar ik zelf ook zit. Binnen Geschiedenis was in eerste instantie het Themagebied "Media". Dat heb ik gekozen, maar nu wordt het min of meer vervangen door deze nieuwe studie. Eerste vakken van de Bachelor worden nu al onderwezen.
Inderdaad. Voor mij geldt hetzelde, maar dan bij ACW. Ik heb even naar het vakkenoverzicht gekeken, maar zo gek veel herken ik er ook niet van (tenzij ze weer een hoop vaknamen veranderd hebben).

Media Processes and Influences heb ik in het tweede jaar wel gehad, dat was wel een leuk vak (over de werking van en de invloeden van/op media).
Momenteel doe ik een minor die bestaat uit Cultural Influences on Communication en Organizational Communication. CIoC is daarvan ook erg interessant (over culturele verschillen). OC is qua stof ook wel te doen, maar ik hoop dat ze daar volgend jaar dan wel iemand anders voor aanstellen, want voor nu hebben ze iemand weten te vinden die absoluut niet kan lesgeven en de communicatieve vaardigheden heeft van een zak patat.
pi_61440490
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:11 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Inderdaad. Voor mij geldt hetzelde, maar dan bij ACW. Ik heb even naar het vakkenoverzicht gekeken, maar zo gek veel herken ik er ook niet van (tenzij ze weer een hoop vaknamen veranderd hebben).
Er zijn sowieso al enkele vakken veranderd van naam. "Invloed van massamedia" is nu ook vervangen voor een leuke Engelse variant. Deels omdat Vos natuurlijk vertrokken is. Media en Cultuur in Historisch kader is (voorlopig) nog wel blijven bestaan. Net als Historische Beeldvorming. Namen van docenten die bij die nieuwe studie komen zeggen mij ook niks. Vraag me af welke masters hieruit gaan rollen? Deels omdat de Media masters toch al vrij rijkelijk zijn voorzien in Rotterdam. Zelf nu met M&M begonnen. Zwaar, maar wel leuk zo op het eerste gezicht.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_61495592
quote:
Beste Studenten,

Via de “Powerweek” wil de ESE de eerstejaars studenten een vliegende start bezorgen van de studie. Studenten krijgen de eerste dag o.a. een informatiepakket met het Powerweek werkboek met opdrachten en cases, roosters voor de practica, groepsnummers en de inloggegevens voor SinOnline en Blackboard.

Het is ons gebleken dat het RSC/RVSV deze start heeft gesaboteerd door de studenten de verstrekte informatie af te nemen. Deze studenten waren daardoor niet of te laat bij de colleges omdat ze rooster noch practicumgroepsnummer hadden. Ze konden SinOnline en Blackboard niet gebruiken omdat ze geen account hadden. Ze konden de cases niet maken omdat ze het opgaven boek niet hadden, etc.

Voor de studenten die zich wel aan de spelregels hielden en voor de docenten leverde dat veel ordeverstoringen op: studenten die te laat kwamen, niet in de goede groep en zaal bleken te zitten, of opdrachten niet maakten. Voor het ondersteunende medewerkers heeft dit extra werkdruk opgeleverd door studenten die op zoek waren naar de informatie die ze misten. Voor de betrokken studenten is het vervelend omdat ze nu al een eerste BSA studieonderdeel hebben gemist en daarmee op een achterstand zijn gezet.

Ik ben van mening dat een dergelijke obstructie van een goede start van het onderwijs niet kan worden getolereerd. Het is tevens in strijd met de afspraken die door het CvB via de “commissie Bart” met de verenigingen zijn gemaakt over de plaats van hun introductie in de eerste collegeweek. Ik heb daarom het College van Bestuur gevraagd maatregelen te nemen tegen het RSC/RVSV, zowel als sanctie voor de verstoringen van dit jaar als ter preventie voor volgend jaar.

Decaan
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:08:10 #128
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61496765
hehe
[KNE]-Mod
pi_61503019
Tsja, dat krijg je als je bij zo'n kneuzenclub gaat.
pi_61510580
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:05 schreef Nepthys het volgende:
Tsja, dat krijg je als je bij zo'n kneuzenclub gaat.
Niks tegen corpora!
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:52:01 #131
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61510658
Heeft iemand hier ook weleens problemen met Safe Assignments?
Ik krijg niks geüpload en als ik iemand anders' netwerk even, eh, leen, dan werkt het wel (doch traag).

Volgens mij block ik niks...
[KNE]-Mod
pi_61563410
Bouwer was weer in vorm vandaag
Met de brotha's van z'n zoon door tha hood lopen
pi_61564200
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand hier ook weleens problemen met Safe Assignments?
Ik krijg niks geüpload en als ik iemand anders' netwerk even, eh, leen, dan werkt het wel (doch traag).

Volgens mij block ik niks...
Geen problemen mee.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_61566382
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Bouwer was weer in vorm vandaag
Met de brotha's van z'n zoon door tha hood lopen
Ah damnit, ik dacht even hem te peren na dat dodelijk wiskunde practicum, wel wat gemist blijkbaar. Was opzich niet al te moeilijk, maar wel veel.
Geen referral hier.
pi_61601338
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Bouwer was weer in vorm vandaag
Met de brotha's van z'n zoon door tha hood lopen
Ik was hem gepeerd na mentorgesprek. Hoorde later van iemand dat het idd best wel leuk college was. Blij dat ik geen practicum heb van Bouwer zelf, dan ben je echt constant de lul tijdens college .
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:37:05 #136
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61603615
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:43 schreef Banshee690 het volgende:

[..]

Ik was hem gepeerd na mentorgesprek. Hoorde later van iemand dat het idd best wel leuk college was. Blij dat ik geen practicum heb van Bouwer zelf, dan ben je echt constant de lul tijdens college .
Ach die gast waar ik practicum van heb is ook niet alles hoor
  zondag 14 september 2008 @ 20:54:24 #137
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61629461
De gozer die bij ons de practica geeft, doet dat volgens mij om Nederlands te leren. Hij is slecht te verstaan en totaal niet geschikt om te doceren.
  zondag 14 september 2008 @ 22:00:59 #138
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61631744
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:54 schreef BellieB het volgende:
De gozer die bij ons de practica geeft, doet dat volgens mij om Nederlands te leren. Hij is slecht te verstaan en totaal niet geschikt om te doceren.
lekker is dat..
  zondag 14 september 2008 @ 22:07:09 #139
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61631981
Waarom stel ik papers schrijven altijd tot het laatste moment uit?
[KNE]-Mod
pi_61632232
Ik had ook nog leuke tegenvaller. Opdracht in tweetallen en dan je groepsgenote die er mee stopt. Kon dus vandaag alles in mn eentje maken. Had gelukkig de discipline om op zondag om 09.00 op te staan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 14 september 2008 @ 22:22:41 #141
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61632490
@Lennox
Respect voor het vroeg opstaan op een zondag (helemaal met zo'n reden)!

@Irritatie100

Idd dat is vrij lullig, ik ga vanaf nu ook altijd vooraan zitten dat scheelt al wat. Maar veel mensen hebben er last van, hij beantwoord vragen eigenlijk niet maar herhaalt gewoon wat hij vertelde. Het lijkt ook alsof hij heel gespannen voor de groep staat. Al met al niet echt geschikt lijkt me...
  zondag 14 september 2008 @ 22:27:10 #142
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61632642
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:22 schreef BellieB het volgende:
@Lennox
Respect voor het vroeg opstaan op een zondag (helemaal met zo'n reden)!

@Irritatie100

Idd dat is vrij lullig, ik ga vanaf nu ook altijd vooraan zitten dat scheelt al wat. Maar veel mensen hebben er last van, hij beantwoord vragen eigenlijk niet maar herhaalt gewoon wat hij vertelde. Het lijkt ook alsof hij heel gespannen voor de groep staat. Al met al niet echt geschikt lijkt me...
Kan je niet klagen bij je mentor? Als het goed is geeft die het dan door aan de decaan en dan zou er iets mee gedaan moeten worden.
pi_61633357
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Kan je niet klagen bij je mentor? Als het goed is geeft die het dan door aan de decaan en dan zou er iets mee gedaan moeten worden.
Kan wel, maar wordt volgens mij niet echt iets mee gedaan.
Heb vorig jaar wel vaker bij mentor geklaagd over waardeloze practicumdocenten..
Pas bij de onderwijsevaluaties kun je laten merken dat het niks was.
pi_61633422
Net of er met die evaluaties veel wordt gedaan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 14 september 2008 @ 22:52:17 #145
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61633471
Ja inderdaad, onze mentor zou er werk van maken zei ze, wat dat effectief betekent weet ik niet maar ik neem aan dat als de hele mentorgroep klaagt het niet aan ons ligt. Misschien dat er na de onderwijsevaluaties verandering in komt..
  zondag 14 september 2008 @ 23:07:17 #146
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61633958
Maar dan heb je er zelf niks aan.
  maandag 15 september 2008 @ 10:41:04 #147
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61639817
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:46 schreef Lennox het volgende:

[..]

Geen problemen mee.
Hmm, lijkt hier aan de kennisglas verbinding te liggen oid; ook zonder router ertussen lukt het niet. Inleveren lukt alleen via iemand anders' netwerk.
Lekker is dat.
[KNE]-Mod
  maandag 15 september 2008 @ 16:25:14 #148
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61648460
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:22 schreef BellieB het volgende:
@Lennox
Respect voor het vroeg opstaan op een zondag (helemaal met zo'n reden)!

@Irritatie100

Idd dat is vrij lullig, ik ga vanaf nu ook altijd vooraan zitten dat scheelt al wat. Maar veel mensen hebben er last van, hij beantwoord vragen eigenlijk niet maar herhaalt gewoon wat hij vertelde. Het lijkt ook alsof hij heel gespannen voor de groep staat. Al met al niet echt geschikt lijkt me...
Met accounting hebben ze volgens mij ook echt bij alles een tekort aan mensen, dus dan is het ook maar aannemen wie je aan kan nemen ofzo? Welke practicumgroep zit jij?
pi_61652342
Dat abnamro filiaal in H is echt relaxt, je kan er gewoon xboxen als je moet wachten
Moest er even mijn pasje laten deblokkkeren, vriendelijk en erg goeie service
  maandag 15 september 2008 @ 18:45:50 #150
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61652522
Vandaag was weer een leuk practicum, na 20 minuutjes al klaar
Toen maar ff gaan poolen in S, best gezellig moet ik zeggen

O ja, ik had ook een kapsalon gehaald bij die Turk die vlak na de ingang aan de KZ-zijde staat, maar dat is echt niet te eten
  maandag 15 september 2008 @ 18:56:00 #151
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61652825
Zit er nu al ruim 3 jaar en weet geeneens wat het S gebouw is

Maar bij 'de lekkerste' (die tent aan de kz zijde) moet je niet eten man. Dat wijf in die tent daar verdwijnt zo nu en dan om in de bosjes te gaan zeiken
  maandag 15 september 2008 @ 18:57:43 #152
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61652885
S-gebouw is als je bij de KZ-zijde binnenkomt gelijk linksaf en dan loop je er zo tegenaan

En ik ga voortaan maar gewoon weer een broodje kroket halen in de L of H-kantine idd
pi_61653326
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:16 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Was een gok, omdat je groep opeens verplaatst was en ik van maar 1 verplaatsing weet Maar het is idd nog te doen het vak, is wel erg als je het nu al niet meer snap
nvm.

[ Bericht 8% gewijzigd door Phaelanx_NL op 15-09-2008 23:00:11 ]
Geen referral hier.
pi_61658501
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Vandaag was weer een leuk practicum, na 20 minuutjes al klaar
Toen maar ff gaan poolen in S, best gezellig moet ik zeggen

O ja, ik had ook een kapsalon gehaald bij die Turk die vlak na de ingang aan de KZ-zijde staat, maar dat is echt niet te eten
Uhhm lol, was dat toevallig rond een uur of 3? Want ik liep daarlangs en toen zag ik idd iemand een kapsalon eten. Ik kreeg er nog trek van
  maandag 15 september 2008 @ 22:26:38 #155
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61660490
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:44 schreef Banshee690 het volgende:

[..]

Uhhm lol, was dat toevallig rond een uur of 3? Want ik liep daarlangs en toen zag ik idd iemand een kapsalon eten. Ik kreeg er nog trek van
Ietsjes eerder, uurtje of half 3. Moest om 3 uur weer bij m'n practicum zijn he
Ik zat trouwens met nog iemand anders aan tafel, beiden aten we een kapsalon
En die van daar is niet echt aan te raden
pi_61661925
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ietsjes eerder, uurtje of half 3. Moest om 3 uur weer bij m'n practicum zijn he
Ik zat trouwens met nog iemand anders aan tafel, beiden aten we een kapsalon
En die van daar is niet echt aan te raden
Dan moet je of in de Zwartjanstraat zijn, of snackbar teldersweg .
Geen referral hier.
  dinsdag 16 september 2008 @ 07:26:36 #157
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61666239
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dan moet je of in de Zwartjanstraat zijn, of snackbar teldersweg .
In schiedam zitten ook hele goede
  dinsdag 16 september 2008 @ 07:28:06 #158
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61666244
Daar heb je godverdomme toch niks aan als je op de erasmus bent man Ik geef de voorkeur aan de smitse, altijd leuk na de laatste tentamens
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:46:33 #159
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61668977
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 07:28 schreef Vincenski het volgende:
Daar heb je godverdomme toch niks aan als je op de erasmus bent man Ik geef de voorkeur aan de smitse, altijd leuk na de laatste tentamens
Die Surinamer op het station is anders ook goed te doen Maar de Smitse ben ik nog nooit geweest Alleen vorig jaar in de Eurekaweek toen er gratis bier was, maar toen stond ik buiten.... Ik ga liever gewoon gelijk weg en in de stad zuipen
  woensdag 17 september 2008 @ 12:13:28 #160
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61699171
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik die Sirbis verslagen kan ophalen? ik heb ze op internet besteld en betaald en nu moet ik ze ergens op de uni ophalen. Is dat ergens in de C-hal?
  woensdag 17 september 2008 @ 12:14:20 #161
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61699184
Op de D verdieping van het c gebouwd (Dus gewoon op de tweed verdieping) en dan aan de kralingse zoom kant van het gebouw. Is in een heel klein kamertje ergens in de hoek
pi_61699191
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:13 schreef BellieB het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik die Sirbis verslagen kan ophalen? ik heb ze op internet besteld en betaald en nu moet ik ze ergens op de uni ophalen. Is dat ergens in de C-hal?
Ja, C-hal in, naar rechts, en dan is 't de eerste of tweede etage.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 17 september 2008 @ 12:25:00 #163
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61699411
Aaah, oke bedankt!

Zijn die verslagen een beetje de moeite? (ik heb alles voor de komende 2 blokken maar besteld dus ik hoop het haha)
pi_61699452
Hangt sterk van 't vak af, vaak is 't een samenvatting van de theorie, de uitleg van berekeningen e.d. valt vaak wat tegen en daar heb je boek / opgaven voor nodig. Als je een puur theoretisch vak hebt is 't ideaal .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 17 september 2008 @ 18:17:01 #165
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61708118
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hangt sterk van 't vak af, vaak is 't een samenvatting van de theorie, de uitleg van berekeningen e.d. valt vaak wat tegen en daar heb je boek / opgaven voor nodig. Als je een puur theoretisch vak hebt is 't ideaal .
Ja, het hangt erg af van de student die het schrijft. Ik heb wel eens verslagen gehad die volkomen nutteloos waren...

Nog een paar dagen en ik ben student af
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 18 september 2008 @ 17:44:08 #166
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61735930
Voor een goede samenvatting van de stof raad ik je aan naar www.slimstuderen.nl te gaan. Die geven samenvattingen van het boek uit, heb ik ook voor redelijk wat vakken gebruikt. Mbt. theorie is dit best handig. Voor de rest moet je gewoon zoveel mogelijk uit het boek proberen te doen, dacht in mn 2e jaar dat ik wel zonder kon, maar moest vervolgens ongeveer alles herkansen
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:20:39 #167
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61762644
TvP...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 24 september 2008 @ 11:05:54 #168
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61872285
Sinds gistermorgen ben ik niet langer student aan de EUR......
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61877301
Wie kan de practische opdracht 1 voor Internationale Economie (Bachelor 2) hier even publiceren?
pi_61877320
... De antwoorden dan, opdracht zelf staat op Blackboard, antwoorden niet, echt stom.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:29:02 #171
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_61882924
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:
Sinds gistermorgen ben ik niet langer student aan de EUR......
Gefeliciteerd met je afstuderen zou ik dan zeggen
pi_61883161
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:
Sinds gistermorgen ben ik niet langer student aan de EUR......
Heel netjes!!
pi_61883182
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:33 schreef dennis00 het volgende:
... De antwoorden dan, opdracht zelf staat op Blackboard, antwoorden niet, echt stom.
Ja vind ik ook, had me vele uren werk bespaard als ze die antwoorden er gewoon wat eerder opgezet hadden. :s
pi_61999914
Is bij jullie het collegegeld ook nog niet afgeschreven of is er bij mij iets misgegaan?
  maandag 29 september 2008 @ 17:11:28 #175
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62000709
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:
Sinds gistermorgen ben ik niet langer student aan de EUR......
En ik juist weer wel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 29 september 2008 @ 23:28:47 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62012592
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:41 schreef Nepthys het volgende:
Is bij jullie het collegegeld ook nog niet afgeschreven of is er bij mij iets misgegaan?
Nee, bij mij ook nog niet
[KNE]-Mod
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:03:30 #177
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62019101
Heeft iemand tips voor een tijdelijke (3mnd) full-time baan? Ik moet zoveel mogelijk pieken binnen harken voor een reis
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62025136
Je kont verkopen achter Centraal?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:33:32 #179
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62025417
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nee, bij mij ook nog niet
Geen collegegeld dit jaar Smitse morgen
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:46:51 #180
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62033822
Gisteren tussentoets van accounting gehad. Op het opgavenblad stond dat je dat ook in moest leveren, dus ik had mijn antwoorden nergens genoteerd Vandaag toch ff bij de antwoorden gekeken, van de antwoorden waar ik zeker van wist wat ik had ingevuld had ik er al 13 goed (dat waren iets van 16 vragen - totaal 24). 16 goed voor voldoende, dus dat moet wel gaan lukken
pi_62038784
Netjes
Wel zorgen dat je het echte tentamen niet onderschat, dat heb ik vorig jaar wel gedaan.
Had eerst een 7,8 voor de tussentoets, praktisch zonder iets te doen.
Toen dacht ik dat ik het tentamen zo ook wel kon maken, uiteindelijk net een voldoende..
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:50:36 #182
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62039493
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:22 schreef Finitio het volgende:
Netjes
Wel zorgen dat je het echte tentamen niet onderschat, dat heb ik vorig jaar wel gedaan.
Had eerst een 7,8 voor de tussentoets, praktisch zonder iets te doen.
Toen dacht ik dat ik het tentamen zo ook wel kon maken, uiteindelijk net een voldoende..
Dat idee had ik ook al, al die begrippen zijn vervelend om uit elkaar te houden. Absortion Costing, Direct Costing en dat soort dingen moet je echt goed bij opletten idd
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:34:57 #183
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62073689
Mietjes, de toets was hartstikke makkelijk
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:36:26 #184
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62073719
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:34 schreef Vincenski het volgende:
Mietjes, de toets was hartstikke makkelijk
Ik zou hem ook makkelijk vinden als ik practicum-docent was ja
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:28:03 #185
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62082939
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:36 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik zou hem ook makkelijk vinden als ik practicum-docent was ja
Ik zeg ook maar wat, heb heel die toets niet gezien
pi_62083016
Ik ben benieuwd. Het is toch weer 25% van je cijfer.
Had bij controle dacht 9 of 10 vragen fout, was dus niet indrukwekkend.

Van de laatste 4 vragen had ik helaas maar 1 goed, dat was niet leuk tijdens het nakijken.

Moet nu 4 vakken tegelijk doen, dus dit is een belangrijk blok.
pi_62093568
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:31 schreef dennis00 het volgende:
Ik ben benieuwd. Het is toch weer 25% van je cijfer.
Had bij controle dacht 9 of 10 vragen fout, was dus niet indrukwekkend.

Van de laatste 4 vragen had ik helaas maar 1 goed, dat was niet leuk tijdens het nakijken.

Moet nu 4 vakken tegelijk doen, dus dit is een belangrijk blok.
4 vakken, wat doe je allemaal dan?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:32:06 #188
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62094317
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:33 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Geen collegegeld dit jaar Smitse morgen
Inmiddels wel trouwens.
[KNE]-Mod
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:27:02 #189
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62104274
Ik zag trouwens laatst iemand FOK-ken tijdens college
Wie o wie was het
pi_62116230
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zag trouwens laatst iemand FOK-ken tijdens college
Wie o wie was het
Wat voor laptop ?
Geen referral hier.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:58:10 #191
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62116269
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wat voor laptop ?
Volgens mij was het een witte macbook, maar ik kon het niet goed zien
pi_62116487
Dan was ik het niet .
Geen referral hier.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:09:50 #193
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62118309
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dan was ik het niet .
Het was ook alweer een tijdje geleden (vorig schooljaar zelfs ) bij Economie & Informatica. Maar het schoot me ineens te binnen

Maarre, FOK-ken tijdens college doe jij toch zeker niet?????
Ik speel alleen maar Football Manager, want in M1-12 is er geen bereik
pi_62122582
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 23:09 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het was ook alweer een tijdje geleden (vorig schooljaar zelfs ) bij Economie & Informatica. Maar het schoot me ineens te binnen

Maarre, FOK-ken tijdens college doe jij toch zeker niet?????
Ik speel alleen maar Football Manager, want in M1-12 is er geen bereik
Ik heb in M 1-12 wel internet verbinding .

Zet zelf altijd filmpje aan bij mn aantekeningen .
Geen referral hier.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:04:57 #195
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62124497
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 08:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik heb in M 1-12 wel internet verbinding .

Zet zelf altijd filmpje aan bij mn aantekeningen .
Ik zit meestal daar boven en daar is geen bereik

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een CoD-server had gestart en dat alle studenten met laptop die in de zaal zaten daarin gingen zitten
Strot-doorsnij-gebaren naar andere studenten, juichkreten door de hele zaal
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:06:54 #196
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62125610
Laat me raden, dat was ook bij informatica?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:07:37 #197
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62125629
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:06 schreef Vincenski het volgende:
Laat me raden, dat was ook bij informatica?
nee niet eens
pi_62131310
Hoe gaat het 3e jaar eigenlijk?

Ik kan namelijk helemaal geen vakken vinden via de Course Guide voor het 3e jaar!
  zondag 5 oktober 2008 @ 13:38:16 #199
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62146011
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:04 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik zit meestal daar boven en daar is geen bereik

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een CoD-server had gestart en dat alle studenten met laptop die in de zaal zaten daarin gingen zitten
Strot-doorsnij-gebaren naar andere studenten, juichkreten door de hele zaal
Geosense.net is pas de shit. Wij hadden hele competities (best-of-three)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:40:08 #200
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62362515
Volgende week tentamens, maar voorlopig nog geen tijd om te leren, kan nog leuk worden
pi_62423465
Ik ga nu slapen, maar inderdaad! Ik ben sinds dinsdag full-time aan 't leren, maar Int. Eco is wel lastig, zeker rot met de PO deadline van vandaag.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:23:47 #202
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62437421
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:38 schreef dennis00 het volgende:
Ik ga nu slapen, maar inderdaad! Ik ben sinds dinsdag full-time aan 't leren, maar Int. Eco is wel lastig, zeker rot met de PO deadline van vandaag.
Wees blij dat je kan leren, heb pas sinds vandaag beetje tijd Maar internationale economie is saai joh, gewoon laten zitten
pi_62437905
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:38 schreef dennis00 het volgende:
Ik ga nu slapen, maar inderdaad! Ik ben sinds dinsdag full-time aan 't leren, maar Int. Eco is wel lastig, zeker rot met de PO deadline van vandaag.
Nja ik vind het niet lastig, maar wel onwaarschijnlijk veel..
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:08:47 #204
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62503997
Handig dat dat kankerblackboard weer offline is het weekend voor de tentamens...
pi_62505713
Hij is nu weer up.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_62554029
Bah, internationale economie tentamen was echt lastig.
Voor het eerst er echt op afgerekend dat ik geen colleges volg.
Een zeven lukt nog wel waarschijnlijk, maar meer niet.
pi_62554467
Was weer drukke boel bij M-gebouw inderdaad. Heb er altijd college, en dan die gespannen koppies
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:09:14 #208
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62555576
Morgen pas eerste tentamen, Inleiding Accounting. Dan vrijdagochtend wiskunde (makkie) en lekker het weekend goed inluiden
pi_62555820
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:26 schreef Lennox het volgende:
Was weer drukke boel bij M-gebouw inderdaad. Heb er altijd college, en dan die gespannen koppies
Haha, die stress is inderdaad van de gezichten af te lezen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:07:01 #210
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62558786
Ik mag zometeen, heb er zin in
pi_62558824
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:07 schreef Vincenski het volgende:
Ik mag zometeen, heb er zin in
Wie niet..
Succes!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:18:41 #212
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62559070
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:07 schreef Vincenski het volgende:
Ik mag zometeen, heb er zin in
Lekkere tijd is dat he, 18:30 tot 21:30...
Succes iig
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:39:50 #213
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_62563790
Handig als je op Sin Online wil kijken naar je tentamens valt er niets te vinden, (wss omdat je vak officieel al voorbij is als je in de tentamen week zit ofzo?) Ik zou niet weten waar ik de informatie voor het tentamen vandaan moet halen, iig in het M-gebouw zijn ( inleiding accounting).. voor de tussentoets werd nog duidelijker wat vermeld...
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:55:06 #214
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62564348
Tentamens zijn altijd in die grote tentamenzaal beneden in M. Hij heet Sao Paulo, maar ik heb geen idee welk nummer dat is
pi_62565053
En anders kijk je op die tv-monitoren. Het gebeurt wel eens dat ze het tentamen verplaatsen naar een gewone zaal.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:33:49 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62565746
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Lekkere tijd is dat he, 18:30 tot 21:30...
Ik had ze altijd op CL-avonden Vaak zelfs als PSV speelde, waardoor ik niet naar het stadion kon.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:41:12 #217
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62566058
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:33 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik had ze altijd op CL-avonden Vaak zelfs als PSV speelde, waardoor ik niet naar het stadion kon.
Ik heb er ooit 1 op zaterdagochtend gehad
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:45:20 #218
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62566198
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb er ooit 1 op zaterdagochtend gehad
Ja, dat is ook altijd mooi
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62566526
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:33 schreef Public_NME het volgende:
Ik had ze altijd op CL-avonden Vaak zelfs als PSV speelde, waardoor ik niet naar het stadion kon.
Ach, daar mis je dan ook niks aan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62567257
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:54 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ach, daar mis je dan ook niks aan.
Dit seizoen niet idd
pi_62567388
Zal wel per faculteit verschillen. Ik had ze van 9.30 tot 11.30 of van 13.30 tot 16.30. Anders was niet mogelijk, en zeker niet op zaterdag

Nu in master, voor zover ik kan zien, maar 1 tentamen. En dat is een take-home versie . Voor de rest alleen maar papers, papers en nog eens papers.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:47:28 #222
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62568490
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:17 schreef Lennox het volgende:
Nu in master, voor zover ik kan zien, maar 1 tentamen. En dat is een take-home versie . Voor de rest alleen maar papers, papers en nog eens papers.
Dat meen je niet?! Krijg je je bul gratis bij 1 volle stempelkaart van DE?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62569280
Papers schrijven vind ik irritanter dan een tentamen hoor. Genoeg tentamens gehad waar ik niks voor had geleerd en makkelijk haalde. Bij papers moet je je flink inlezen met secundaire literatuur, en dan nog een deugdelijk verhaal met theorie zien te schrijven.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:27:17 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62569771
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:12 schreef Lennox het volgende:
Papers schrijven vind ik irritanter dan een tentamen hoor. Genoeg tentamens gehad waar ik niks voor had geleerd en makkelijk haalde. Bij papers moet je je flink inlezen met secundaire literatuur, en dan nog een deugdelijk verhaal met theorie zien te schrijven.
Oké, ik weet dat mijn master tentamens redelijk pittig waren, maarja ik haalde wel hogere cijfers dan in de bachelor. (meer gemotiveerd e.d.) Ook wel wat papers gedaan, daar kun je zeer goed op scoren mijn inziens. Het is ook weer niet zoveel werk, het is immers geen empirisch onderzoek, maar meer een veredeld opstel. Ik vind dat een Master toch zeker wel wat tentamens moeten hebben in het curriculum.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62569968
Dan verschilt de definitie van papers ook per opleiding
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:34:47 #226
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62569979
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Lekkere tijd is dat he, 18:30 tot 21:30...
Succes iig
Thanks, is volgens mij wel redelijk gelukt

Maar vind het echt heerlijk deze tijd! Presteer altijd het beste tijdens avondtentamens, mooi dat de meeste mastertentamens 's avonds zijn
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:04:00 #227
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62570691
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:34 schreef Lennox het volgende:
Dan verschilt de definitie van papers ook per opleiding
Ik zie het in retrospect heh?! Vergeleken met je MSc thesis stelt zo'n paper niet veel voor... (of je moet rechten doen, daar is je thesis een literatuur onderzoek begreep ik )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62571180
Voor een thesis staat ook 4x zoveel punten als een doorsnee vak. Verder is het een eindpaper, maar tussendoor wordt je ook geacht iedere week een paper in te leveren. In totaal dus 7 papers per vak, per blok.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:58:23 #229
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62571592
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:31 schreef Lennox het volgende:
Voor een thesis staat ook 4x zoveel punten als een doorsnee vak. Verder is het een eindpaper, maar tussendoor wordt je ook geacht iedere week een paper in te leveren. In totaal dus 7 papers per vak, per blok.
Hebben jullie nog een blokken systeem dan? Bij ons was het in de Master 3,5 week per vak achter elkaar; zeer intensief.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62576367
3 vakken per blok. Die opdrachten gelden voor ieder vak, dus ook behoorlijk pittig. Zeker ivm de Bachelor fase.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:55:26 #231
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62577988
Net Inleiding Accounting gehad. Moet zeggen dat het wel te doen was
pi_62580917
Gefeliciteerd... ik heb in ieder geval 17 fout dus een dikke onvoldoende.
Stom eigenlijk want als ik het goed geleerd had zou het goed te doen moeten zijn.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:41:30 #233
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62581059
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:36 schreef hamster90 het volgende:
Stom eigenlijk want als ik het goed geleerd had zou het goed te doen moeten zijn.
Dat is meestal zo toch?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62581189
Nee, bepaalde vakken blijven moeilijk :p
pi_62581593
Antwoorden staan op internet en ik heb het niet gehaald.
Vooral de laatste vragen gingen helemaal verkeerd.
pi_62582195
15 fout, 25 goed.
Ik ben bang dat ik alsnog te weinig punten heb door m'n 3.8 op de tussentijdse toets.
Ik vond dit echt weer een moeilijk tentamen, terwijl ik echt wel veel had geleerd, maar 't zijn altijd van die kleine sneaky dingen. De 1e 2 dacht ik echt zeker te weten goed te hebben.
pi_62587244
Vorig jaar was 15 fout precies een 5,5 voor het tentamen zelf.
Zou goed kunnen dat je 'm dus wel kunt compenseren.
Altijd van die leuke strikvragen bij accounting
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:24:12 #238
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62587611
Het is niet zo goed gegaan in dit topic zie ik
Ik heb het nog niet nagekeken, MyEur wilde me niet inloggen toen ik wilde kijken
pi_62588618
MyEur zat vandaag sowieso te kloten af en toe. Gister Internationale Economie gehad, wat een drama was dat.
pi_62592720
Ik twijfel eigenlijk ook nog wel aan een aantal antwoorden op het antwoordmodel.Wie weet kan het nog goed uitpakken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41:54 #241
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62593432
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:20 schreef hamster90 het volgende:
Ik twijfel eigenlijk ook nog wel aan een aantal antwoorden op het antwoordmodel.Wie weet kan het nog goed uitpakken.
Ik kreeg net deze mail van een mede-student
quote:
geachte meneer welten,

Ik heb een paar vragen mbt het tentamen.
Ik wilde weten hoeveel vragen ik goed moet hebben voor een voldoende.
Verder had ik nog twijfels bij het antwoord model dat op blackboard staat.
In het bijzonder vraag 2, 18 & 27, ik heb andere antwoorden, maar ik kan niet achter mijn eventuele fouten komen, een paar medestudenten delen dezelfde opvatting.

Ik zie uit naar uw antwoord.

Mvg,

************
pi_62595008
Ja, de sukkel schrijft de naam van zijn docent zonder hoofdletter.

Ik heb ook inderdaad precies die opgaven fout en kom na wat rekenwerk wel op 1 van de andere antwoorden.
pi_62597020
Volgens mij heeft hij wel gelijk hoor
Ik heb al die 3 opgaven volgens het antwoordformulier ook fout gehad en heb echt heel sterk het gevoel dat ik de goede antwoorden had ingevuld.
Ik ga z'n e-mail even beantwoorden ook. Nu ik de antwoorden teruglees heb ik weer 't gevoel dat ik ze allemaal gewoon goed heb.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:59:37 #244
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62604799
Ik zie vaak genoeg op antwoordmodellen bij dat soort vakken dat er vragen vervallen zijn, dus zou goed kunnen dat ze fout zijn. Heb verder geen idee, want heb heel het tentamen niet gezien nog.
Vanavond laatste tentamen en dan zit het er alweer op!
pi_62655622
Nog meer mensen wikunde1 gemaakt vandaag?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:20:44 #246
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62656464
Ja. Viel me tegen. Ik vond de practica allemaal supersimpel, dus ik had verwacht dat dit een inkoppertje zou worden. Maar dat was het niet....
pi_62764612
Het gerucht gaat nu rond dat 24 goed de grens is voor een voldoende bij accounting? Iemand hier meer van gehoord?
Wiskunde ging volgens mij echt bij iedereen dramatisch
pi_62769031
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:19 schreef Banshee690 het volgende:
Het gerucht gaat nu rond dat 24 goed de grens is voor een voldoende bij accounting? Iemand hier meer van gehoord?
Wiskunde ging volgens mij echt bij iedereen dramatisch
Wehe, dat gevoel heb ik ook.

Accounting ging trouwens ook best slecht.

Micro wordt wel eitje though, daar ben ik tenminste goed in.
Geen referral hier.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 01:11:37 #249
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62770959
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:19 schreef Banshee690 het volgende:
Het gerucht gaat nu rond dat 24 goed de grens is voor een voldoende bij accounting? Iemand hier meer van gehoord?
Wiskunde ging volgens mij echt bij iedereen dramatisch
Ik heb dingen gehoord over 88% onvoldoende bij wiskunde
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:24:35 #250
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62782156
Wat zijn die bellen op dat plein bij het C-gebouw trouwens zwaar irritant
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:29:04 #251
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62782290
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat zijn die bellen op dat plein bij het C-gebouw trouwens zwaar irritant
Hij pingelde laatst zelfs 'the final countdown'
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62952828
Heeft iemand hier ervaring met het maken van een tentamen op een andere datum?

Ik heb een lang weekendje weg geboekt (helemaal betaald, geen annuleringsverzekering, stom, ik weet het) en kom erachter dat m'n vriend precies die maandag een tentamen moet maken. Het is bovendien een belangrijk tentamen, dat hij echt niet kan missen.

Heb al vernomen dat de examencomissie niet aan persoonlijk contact doet, dus ik ga iig een brief schrijven. Maar verder?!
Kan ik zoiets met de betreffende docent overleggen?
Sweet and innocent...
  woensdag 5 november 2008 @ 00:10:07 #253
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62952887
Je kunt idd met de betreffende docent gaan praten, maar erg happig zullen ze er niet op zijn.
Moeten ze toch een ander tentamen gaan maken. Betwijfel of je het gedaan krijgt.
[KNE]-Mod
pi_62952892
Je kan de herkansing maken. Andere mogelijkheden zijn er niet lijkt me.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 5 november 2008 @ 00:11:41 #255
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62952942
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je kan de herkansing maken. Andere mogelijkheden zijn er niet lijkt me.
Idd, gewoon herkansing maken.
Sommige docenten van de "oude stempel" zijn soms wel wat welwillender als het bijv om inleverdata van take-home tentamens gaat, heb ik het idee, maar dan moet je ook wel een goede reden hebben.
[KNE]-Mod
pi_62952956
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je kan de herkansing maken. Andere mogelijkheden zijn er niet lijkt me.
Die is pas in juli en dan moet ie deze zeker in één keer halen. Geen optie helaas...
Sweet and innocent...
  woensdag 5 november 2008 @ 00:12:47 #257
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62952985
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:12 schreef Innocence het volgende:

[..]

Die is pas in juli en dan moet ie deze zeker in één keer halen. Geen optie helaas...
Je kunt moeilijk zeggen "we gaan op vakantie dus mag het op een andere dag"..
[KNE]-Mod
pi_62952999
Dat wordt een duur tentamen dan, het is ook niet erg slim .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62953024
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk zeggen "we gaan op vakantie dus mag het op een andere dag"..
Ja, ik moet er inderdaad een wat indrukwekkender verhaal van maken, vrees ik

Leuk plan wel, zo'n verrassing voor z'n verjaardag
Sweet and innocent...
  woensdag 5 november 2008 @ 00:15:23 #260
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62953065
Ik zou het idd met de docent en de examencommissie opnemen, maar uitsluitsel kan wel even duren en ik geef je niet veel kans.
Sowieso denk ik dat ie zelf moet schrijven.
[KNE]-Mod
pi_62953415
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:13 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ja, ik moet er inderdaad een wat indrukwekkender verhaal van maken, vrees ik

Leuk plan wel, zo'n verrassing voor z'n verjaardag
Of hij gaat gewoon eerder terug..
Geen referral hier.
  woensdag 5 november 2008 @ 00:30:22 #262
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62953561
Ja, ik wil ook wel uitstel van mijn tentamens
[KNE]-Mod
pi_62954598
De examencommissie is heel streng is deze dingen, ik ben bang dat je helaas het geld kwijt bent. Wellicht kun je met iemand anders gaan.

Die jongen moet gewoon z'n tentamen maken en accepteren dat hij het geld kwijt is.
pi_62960599
quote:
Op woensdag 5 november 2008 01:12 schreef dennis00 het volgende:
De examencommissie is heel streng is deze dingen, ik ben bang dat je helaas het geld kwijt bent. Wellicht kun je met iemand anders gaan.

Die jongen moet gewoon z'n tentamen maken en accepteren dat hij het geld kwijt is.
Eh, het is mijn geld. Verrassing voor zijn verjaardag.

Hij gaat vandaag even met z'n docent overleggen en anders boek ik inderdaad een dag eerder een vlucht terug...
Sweet and innocent...
pi_62961338
Zn voorbereiding zal wel super zijn dan
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_62961364
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:18 schreef Lennox het volgende:
Zn voorbereiding zal wel super zijn dan
Sweet and innocent...
pi_62961397
Vakantie vieren, en dan dag na terugkomst gelijk een tentamen maken

Ik brak trouwens mn knie net voor tentamenperiode, maar dat was ook 'jammer maar helaas'. Moest toch echt het reguliere tentamen zien te maken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_62961398
1 dag voor je tentamen terug komen van vakantie. Ik weet niet wat jij doet op vakantie, maar meestal niet leren, wat meestal wel noodzakelijk is om 't tentamen te halen. Kom je terug en haalt ie 't niet, ben je dubbel gepwnd.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62961564
Je hoeft toch niet persé de twee dagen voor je tentamen opeens hard te blokken? Als je dat een beetje beter verdeelt hoef je alleen de ochtend zelf nog wat door te nemen.
Ik ben iig nog nooit een weekend thuisgebleven omdat ik op maandag tentamen had.

Als ie het niet haalt, heeft ie wel ruzie met me natuurlijk
Sweet and innocent...
  woensdag 5 november 2008 @ 09:52:28 #270
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62962111
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:29 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hij pingelde laatst zelfs 'the final countdown'
God, die bellen inderdaad Ben ik even blij dat ik dit collegejaar nog niet op de Erasmus heb moeten zijn. Of nou ja, blij...

/mist de colleges...
  woensdag 5 november 2008 @ 10:10:17 #271
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62962551
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:28 schreef Innocence het volgende:
Je hoeft toch niet persé de twee dagen voor je tentamen opeens hard te blokken?
Ja, dat zou je denken..
[KNE]-Mod
  woensdag 5 november 2008 @ 12:18:12 #272
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62965808
Ik word geopereerd tijdens de eerste tussentoets van micro
Zouden ze daar moeilijk over doen? Je kan namelijk niet zelf de operatiedatum bepalen, maar je krijgt gewoon een brief waar in staat: u wordt 17-11 verwacht voor uw operatie.
pi_62973855
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik word geopereerd tijdens de eerste tussentoets van micro
Zouden ze daar moeilijk over doen? Je kan namelijk niet zelf de operatiedatum bepalen, maar je krijgt gewoon een brief waar in staat: u wordt 17-11 verwacht voor uw operatie.
Denk dat je het toch bij de examencommissie zult moeten regelen...
alles via de examencommissie...
Werkt trouwens wel beter om er zelf langs te gaan, als je een overtuigend verhaal hebt komt je brief vaak een stuk eerder goed terecht.
pi_62975179
Een operatie is natuurlijk wel een behoorlijk ander verhaal en excuus dan een weekendje weg natuurlijk :´).
  woensdag 5 november 2008 @ 19:40:12 #275
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_62978795
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een operatie is natuurlijk wel een behoorlijk ander verhaal en excuus dan een weekendje weg natuurlijk :´).
Uiteraard, maar ik zie ze er voor aan om te zeggen: ja, dan had u maar moeten zeggen dat u 17-11 niet kan
pi_62981779
Hoeveel jaar heb je eigenlijk recht op studiefinanciering?
pi_62986755
4 jaar. Drie voor je Bachelor en 1 voor je Master. Anders moet je gaan lenen. Ben nu ook stufi-loos
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_63031967
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:25 schreef Lennox het volgende:
4 jaar. Drie voor je Bachelor en 1 voor je Master. Anders moet je gaan lenen. Ben nu ook stufi-loos
Vraagje, als je nu zeker weet dat je 4 jaar over je bachelor doet (nu in 3e jaa), heb je dan 3 jaar stufi, 1 jaar niet, en dan weer 1 jaartje wel?
pi_63032370
Volgens mij niet, gewoon 4 jaar en daarna mag je lenen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63032592
Inderdaad. Ik heb eerst een jaar een andere studie gedaan, maar niet mee doorgegaan. Toen nog 3 jaar studiefinanciering gehad, maar nu is het gestopt.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:05:29 #281
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63035846
GIsteren bacheloruitreiking gehad, was best leuk opzich! Uiteraard mocht een afscheidsfilm van bouwer met op de achtergrond johan cruijf uiteraard niet ontbreken
pi_63038051
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:05 schreef Vincenski het volgende:
GIsteren bacheloruitreiking gehad, was best leuk opzich! Uiteraard mocht een afscheidsfilm van bouwer met op de achtergrond johan cruijf uiteraard niet ontbreken
Daar is twee keer uiteraard zeker op z'n plaats!
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:54:20 #283
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63045789
Klopt, bachelor is bouwer en bouwer is johan cruijf
pi_63215181
blackboard weer eens down?
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:41:28 #285
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63216512
Gelukkig gaat het nakijken van wiskunde wel snel
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:37:30 #286
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63221209
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Gelukkig gaat het nakijken van wiskunde wel snel
Ach het record staat bij mij op ruim 2 maanden, dus je kan nog ff wachten
pi_63224880
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Gelukkig gaat het nakijken van wiskunde wel snel
Cijfers zijn sinds gisteren al bekend .
Geen referral hier.
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:21:29 #288
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63226704
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Cijfers zijn sinds gisteren al bekend .
Lijkt me sterk, ik krijg bij elk cijfer een sms EN een mail, geen van beide ontvangen
pi_63226772
Misschien op Blackboard? SMS en Mail worden verstuurd nadat ze bij administratie verwerkt zijn. Als leraar ze zelf eerst bekend maakt.. Verder zou ik met 2 maanden wachten echt geen genoegen nemen. Volgens mij is maximale termijn 4 weken ofzo?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:39:58 #290
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63227069
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:25 schreef Lennox het volgende:
Misschien op Blackboard? SMS en Mail worden verstuurd nadat ze bij administratie verwerkt zijn. Als leraar ze zelf eerst bekend maakt.. Verder zou ik met 2 maanden wachten echt geen genoegen nemen. Volgens mij is maximale termijn 4 weken ofzo?
Was iemand die ernaast eigen bedrijf had en weinig tijd had. Ze had het al gemeld van tevoren en het was een tof mens, dus kon het hebben
pi_63235994
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, ik krijg bij elk cijfer een sms EN een mail, geen van beide ontvangen
Iedereen die ik ken op Bedrijfseconomie heeft zn cijfer al, dus lijkt me niet zo sterk.
Geen referral hier.
  zaterdag 15 november 2008 @ 00:26:06 #292
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63236192
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 00:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken op Bedrijfseconomie heeft zn cijfer al, dus lijkt me niet zo sterk.
aha
Dan kijk ik ook morgen wel, nu doet ie het niet
pi_63243837
Zijn hier ook nog grappenmakers die Finance 1 volgen en misschien mij iets kunnen verhelderen?

Op het informatiestencil van Finance 1 wordt aangegeven dat je in totaal 9 van de 13 practicumlessen bijgewoond moet hebben om aan het tentamen deel te kunnen nemen...worden die assignments toetsen op maandag als practicum gezien? Want anders kom ik in totaal (volgens mijn rooster) maar tot 7 practica....

Ik heb namelijk tot nu toe al 4 sessies (1x een toets en 3x een donderpracticum) gemist (geen redenen die stand zouden houden bij een examencommissie) en als die toetsen van maandag als practicum worden gezien, zou ik aan de tentameneis van 9 van de 13 nog kunnen voldoen als ik verder alles volg...

Thanks in advance
pi_63243877
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:32 schreef Pulu het volgende:
Zijn hier ook nog grappenmakers die Finance 1 volgen en misschien mij iets kunnen verhelderen?

Op het informatiestencil van Finance 1 wordt aangegeven dat je in totaal 9 van de 13 practicumlessen bijgewoond moet hebben om aan het tentamen deel te kunnen nemen...worden die assignments toetsen op maandag als practicum gezien? Want anders kom ik in totaal (volgens mijn rooster) maar tot 7 practica....

Ik heb namelijk tot nu toe al 4 sessies (1x een toets en 3x een donderpracticum) gemist (geen redenen die stand zouden houden bij een examencommissie) en als die toetsen van maandag als practicum worden gezien, zou ik aan de tentameneis van 9 van de 13 nog kunnen voldoen als ik verder alles volg...

Thanks in advance
Geen zorgen, de toetsen tellen ook mee voor de aanwezigheid.
pi_63247469
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:34 schreef Finitio het volgende:

[..]

Geen zorgen, de toetsen tellen ook mee voor de aanwezigheid.
MercieT BeaucoupT! (Merci beaucoup op zijn rotterdams)
  woensdag 26 november 2008 @ 07:09:38 #296
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63527377
Al 5 weken op tentamencijfer aant wachten en kan nog een week duren. Gaat weer in een lekker tempo
pi_63527891
Ik heb mijn cijfers al sinds een tijdje al binnen... het heeft wel lang geduurd. Om welk vak gaat het?
  woensdag 26 november 2008 @ 17:32:17 #298
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63541404
Security & ICT Audit, baggervak, maarja het hoort er nou eenmaal bij...
  woensdag 26 november 2008 @ 17:33:32 #299
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63541434
Dit topic schiet trouwens ook niet op zeg, al paar maanden in dit topic bezig, is iedereen zo druk hele dag aan het studeren?
  woensdag 26 november 2008 @ 17:36:29 #300
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63541496
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:33 schreef Vincenski het volgende:
Dit topic schiet trouwens ook niet op zeg, al paar maanden in dit topic bezig, is iedereen zo druk hele dag aan het studeren?
Of juist niet, waardoor niemand leuke verhalen te vertellen heeft over gebeurtenissen uit college's omdat ze dan nog in bed liggen
pi_63549916
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:36 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Of juist niet, waardoor niemand leuke verhalen te vertellen heeft over gebeurtenissen uit college's omdat ze dan nog in bed liggen
Dat zal het zijn.. volg zelf ook helemaal geen colleges nu,
dus er is niets om samen om te lachen.

Wel een tip trouwens: Bestel eens de 'GIO', bij de Phileas in het L-gebouw.
Je weet niet wat je meemaakt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')