Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruikenquote:
Nouja laat die ratings maar zien, anders gewoon kappen. Zou het fijn vinden als het een serieus topic bleef. Aan speculeren hebben we niks.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruiken
De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef fripper het volgende:
[..]
Dat "gevoel" heeft denk ik te maken met de omvang van IJsland. Het land heeft zelf nog geen 300.000 inwoners. Alleen in Nederland zijn er binnen een maand al 25000 klanten bijgekomen ,in de UK zijn ze ook groot, en ze willen nu ook de rest van Europa gaan veroveren. Ik denk best dat de Ijslandse bank klappen kan opvangen van 300.000 Ijslandse klanten - maar of dat ook voor een paar honderderduizend andere europeanen geldt moet nog blijken ......
Bovendien is de rente van IceSave hoger dan van alle andere banken, dat geeft het gevoel dat dat ze extra risico willen lopen om meer klanten aan te trekken. Waarom kan IceSave wel 5,25 % geven , en de Rabobank niet ? Omdat ze meer risico nemen misschien ?
Nogmaals ... ik zeg dit alleen om aan te geven waar dat gevoel vandaan zou kunnen komen - ik denk persoonlijk wel dat de Ijslandse centrale bank ( met hulp van andere banken ) eventuele problemen kan opvangen.
allang voorbijgekomen als je dit topic gelezen had, en de rente is pas vanaf 01-08quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:48 schreef Freak187 het volgende:
PS. AKbank internet spaarrekening is nu 4,8 % !!!
zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeurenquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:45 schreef Freak187 het volgende:
[..]
De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.
Verder ben ik ook huiverig voor die Ijslandse banken. Ze vallen niet onder het garantiestelsel van de Nederlandsche bank, maar onder die van Ijsland. Ijsland is een klein land en de banken hebben niet een dermate groot buffer dat ze een omvallende bank kunnen opvangen. Laatst moesten Deense banken de IJslandse banken bijstaan, toch?
Je hebt dus wel een garantiestelsel in IJsland, maar ten eerste is de buffer niet groot en ik denk dat je als particulier spaarder met hooguit 20.000 euro achteraan de rij staat om je geld terug te eisen.
Zoals eerder gezegd: Het is al een keer bijna gebeurt en toen moesten Deense banken als een speer bijspringen. Wellicht gaat het allemaal goed, maar het beleid dat in IJSland gevoerd wordt is dus niet echt betrouwbaar te noemen. En mocht er ooit aanspraak gemaakt worden op het garantiestelling dan gaan er wel een aantal mensen met de bilen bloot. de IJslandse banken hebben een buffer van een paar miljard, dat lijkt veel, maar als iedereen recht heeft op 20.000 euro is het binnen no-time verdampt en dan moet je maar hopen dat jij je geld terugziet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeuren
Bijna zegt mij niets. Verder blijkt hier uit dat er een vangnet is mocht er iets fout gaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:54 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: Het is al een keer bijna gebeurt en toen moesten Deense banken als een speer bijspringen. Wellicht gaat het allemaal goed, maar het beleid dat in IJSland gevoerd wordt is dus niet echt betrouwbaar te noemen. En mocht er ooit aanspraak gemaakt worden op het garantiestelling dan gaan er wel een aantal mensen met de bilen bloot. de IJslandse banken hebben een buffer van een paar miljard, dat lijkt veel, maar als iedereen recht heeft op 20.000 euro is het binnen no-time verdampt en dan moet je maar hopen dat jij je geld terugziet.
HEhe.. okay wat jij wilt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:13 schreef Fugie het volgende:
[..]
Bijna zegt mij niets. Verder blijkt hier uit dat er een vangnet is mocht er iets fout gaan.
Het zou weer een mooie fok!-actie zijn. Langzaam zetten alle users duizenden euro's bij IceSave of zo'n Turks bankje. En dan spreken we in zo'n topic af dat we allemaal dezelfde dag al ons geld weer weghalen. Misschien doet GeenStijl ook mee. Maar ik geloof dat ik zo'n grap iets te riskant vind voor mijn eigen geld.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Zolang het aantal spaarders bllijft toenemen, komt het zeker helemaal goed! Pas als mensen weggaan bij die bank wordt het spannend...
Ik heb er een aardig bedrag staan, durf het wel aan. Ze halen veel spaarders binnen en dat is goed nieuws. Bovendien zien de cijfers er van Landsbanki gezond uit en werkt het IJslandse garantiestelsel samen met de andere Scandinavische landen. Ze hebben weinig investeringen in de Amerikaanse huizenmarkt en hebben de eerste klappen al goed doorstaan. Volgens mij is het risico nihil dat de bank omvalt en dan heb je nog het garantiestelsel waar ik wel vertrouwen in heb.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:24 schreef McGilles het volgende:
Zijn er nou mensen die een aanzienlijk bedrag bij Icesave hebben staan? Persoonlijk durf ik het niet echt aan om hier mijn geld neer te knallen, liever eerst even afwachten
Nee, alleen als het de andere media haalt en er vervolgens paniek ontstaat bij medespaarders. Maar nee, niet met eigen geld. En sowieso niet, want ik gun die ijsmannen juist wel succes met hun dappere rente, in tegenstelling tot die logge Nederlandse instituten met hun plusrekeningen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:26 schreef iamredleader het volgende:
Pool, het zou inderdaad een goeie actie zijn, maar wat je al zegt: ik zou het niet met m'n eigen geld doen. Daarnaast weet ik niet of er echt zoveel Fok!kers zijn met voldoende middelen om indruk achter te laten
Die Europese wetgeving vereist inderdaad garantie van de centrale bank tot 20.000 euro, maar ik weet niet of de ECB vervolgens ook zelf weer garantie biedt als de nationale centrale bank van een EU-land (laat staan een EER-land als IJsland) dreigt om te vallen. Europese wetgeving is natuurlijk niet direct ook een Europese garantie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:40 schreef iamredleader het volgende:
En ook daar heb je groot gelijk
Ik zou tot 20.000 inderdaad geen zorgen hebben. Onder de Europese wetgeving is dat 100% gegarandeerd toch?.
Deze vraag is nou al 20.000 keer langs gekomen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:40 schreef iamredleader het volgende:
En ook daar heb je groot gelijk
Ik zou tot 20.000 inderdaad geen zorgen hebben. Onder de Europese wetgeving is dat 100% gegarandeerd toch?.
Mwah kheb er wel wat staan. Afwachten = geld verliezen. Mijn opa ging ook even afwachten met zijn geld... in 10 jaar was het gehalveerdquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:24 schreef McGilles het volgende:
Zijn er nou mensen die een aanzienlijk bedrag bij Icesave hebben staan? Persoonlijk durf ik het niet echt aan om hier mijn geld neer te knallen, liever eerst even afwachten
Ja, maar als je kijkt naar de SNS-bank met z'n 5%* rente (3% over laagste bedrag op rekening dat jaar + 2 % over totaal) dan ontloopt deze rente de rente van Icesave niet veel (of je moet een hoog startbedrag hebben).quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Deze vraag is nou al 20.000 keer langs gekomen.
[..]
Mwah kheb er wel wat staan. Afwachten = geld verliezen. Mijn opa ging ook even afwachten met zijn geld... in 10 jaar was het gehalveerd![]()
En bak er af en toe 'es 1 of 2 met een beetje geraspte kaas erop.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:32 schreef SeLang het volgende:
Dus het beste advies is: leg niet al je eieren in één mandje.
Nee hoor, 20.887 keer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Deze vraag is nou al 20.000 keer langs gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |