abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60436690
Inderdaad, Yoshi, kansloos

Maar het geeft wel de broodnodige entertainment op de dag
pi_60436698
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Kansloos figuur
Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruiken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:33:46 #243
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60437182
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruiken
Nouja laat die ratings maar zien, anders gewoon kappen. Zou het fijn vinden als het een serieus topic bleef. Aan speculeren hebben we niks.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_60437214
Beste DAM (of moet ik zeggen: DOM).

Je poging tot humor is helaas niet geslaagd. Niemand in dit topic, of zelfs op dit hele (sub)forum neemt jou serieus. Probeer dan ook niet met gevatte opmerkingen, met one-liners of met quasi-intelligente vragen de grote sjaak uit te hangen. Want bij gebrek aan daadwerkelijke kennis val jij gelijk door de mand.

Met andere woorden: doeg
pi_60437381
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef fripper het volgende:

[..]

Dat "gevoel" heeft denk ik te maken met de omvang van IJsland. Het land heeft zelf nog geen 300.000 inwoners. Alleen in Nederland zijn er binnen een maand al 25000 klanten bijgekomen ,in de UK zijn ze ook groot, en ze willen nu ook de rest van Europa gaan veroveren. Ik denk best dat de Ijslandse bank klappen kan opvangen van 300.000 Ijslandse klanten - maar of dat ook voor een paar honderderduizend andere europeanen geldt moet nog blijken ......

Bovendien is de rente van IceSave hoger dan van alle andere banken, dat geeft het gevoel dat dat ze extra risico willen lopen om meer klanten aan te trekken. Waarom kan IceSave wel 5,25 % geven , en de Rabobank niet ? Omdat ze meer risico nemen misschien ?

Nogmaals ... ik zeg dit alleen om aan te geven waar dat gevoel vandaan zou kunnen komen - ik denk persoonlijk wel dat de Ijslandse centrale bank ( met hulp van andere banken ) eventuele problemen kan opvangen.
De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.

Verder ben ik ook huiverig voor die Ijslandse banken. Ze vallen niet onder het garantiestelsel van de Nederlandsche bank, maar onder die van Ijsland. Ijsland is een klein land en de banken hebben niet een dermate groot buffer dat ze een omvallende bank kunnen opvangen. Laatst moesten Deense banken de IJslandse banken bijstaan, toch?

Je hebt dus wel een garantiestelsel in IJsland, maar ten eerste is de buffer niet groot en ik denk dat je als particulier spaarder met hooguit 20.000 euro achteraan de rij staat om je geld terug te eisen.
pi_60437436
PS. AKbank internet spaarrekening is nu 4,8 % !!!
pi_60438036
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:48 schreef Freak187 het volgende:
PS. AKbank internet spaarrekening is nu 4,8 % !!!
allang voorbijgekomen als je dit topic gelezen had, en de rente is pas vanaf 01-08
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:35:25 #248
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60438241
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:45 schreef Freak187 het volgende:

[..]

De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.

Verder ben ik ook huiverig voor die Ijslandse banken. Ze vallen niet onder het garantiestelsel van de Nederlandsche bank, maar onder die van Ijsland. Ijsland is een klein land en de banken hebben niet een dermate groot buffer dat ze een omvallende bank kunnen opvangen. Laatst moesten Deense banken de IJslandse banken bijstaan, toch?

Je hebt dus wel een garantiestelsel in IJsland, maar ten eerste is de buffer niet groot en ik denk dat je als particulier spaarder met hooguit 20.000 euro achteraan de rij staat om je geld terug te eisen.
zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeuren
pi_60438653
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:35 schreef Fugie het volgende:

[..]

zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeuren
Zoals eerder gezegd: Het is al een keer bijna gebeurt en toen moesten Deense banken als een speer bijspringen. Wellicht gaat het allemaal goed, maar het beleid dat in IJSland gevoerd wordt is dus niet echt betrouwbaar te noemen. En mocht er ooit aanspraak gemaakt worden op het garantiestelling dan gaan er wel een aantal mensen met de bilen bloot. de IJslandse banken hebben een buffer van een paar miljard, dat lijkt veel, maar als iedereen recht heeft op 20.000 euro is het binnen no-time verdampt en dan moet je maar hopen dat jij je geld terugziet.
pi_60439780
Is er iemand die al wat meer informatie heeft over de depositos waar icesave mee van start wil gaan in NL?

Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar nog geen bericht terug gehad.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:11:33 #251
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_60440531
Zojuist een OHRA rekening aangevraagd, mooie rente alleen jammer dat je maar max. 250 euro per maand kunt sparen.
Er zit een haar in mijn glas
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:13:42 #252
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60440580
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:54 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: Het is al een keer bijna gebeurt en toen moesten Deense banken als een speer bijspringen. Wellicht gaat het allemaal goed, maar het beleid dat in IJSland gevoerd wordt is dus niet echt betrouwbaar te noemen. En mocht er ooit aanspraak gemaakt worden op het garantiestelling dan gaan er wel een aantal mensen met de bilen bloot. de IJslandse banken hebben een buffer van een paar miljard, dat lijkt veel, maar als iedereen recht heeft op 20.000 euro is het binnen no-time verdampt en dan moet je maar hopen dat jij je geld terugziet.
Bijna zegt mij niets. Verder blijkt hier uit dat er een vangnet is mocht er iets fout gaan.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:32:55 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60441034
Het heeft denk ik weinig zin om te blijven discusseren welke van die banken nu het veiligst of onveiligst is.

De meeste van die hoogrentende banken hebben een relatief slechte creditrating. Maar creditrating zegt ook niet alles, dat heeft het afgelopen jaar wel bewezen. Banken die relatief veilig leken konden zomaar instorten, assets die safe leken bleken bagger te zijn...

Daarnaast is het relevanter of het depositogarantiestelsel (NL en/of Ijsland) in staat is om een eventuele default van de bank op te vangen. Normalitair is dat wel het geval en is er niets aan de hand. Mocht dat niet het geval zijn dan praat je dus echt over een failure van een groot deel van het financieele systeem waarbij er meerdere banken tegelijkertijd omvallen. Hoe een dergelijke situatie dan zal uitpakken is echt puur koffiedik kijken.

Dus het beste advies is: leg niet al je eieren in één mandje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60441738
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:13 schreef Fugie het volgende:

[..]

Bijna zegt mij niets. Verder blijkt hier uit dat er een vangnet is mocht er iets fout gaan.
HEhe.. okay wat jij wilt.

Maar goed je hebt dus recht op een IJslands vangnet, en datzelfde vangnet is met kunstgrepen in leven gehouden door Deense banken.
pi_60442443
Gewoon al dat geld op die IJslandse bank gooien man. En al gaat het mis dan boeken we met z'n alleen een cruise naar IJsland en gaan we ons geld terughalen
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:29:31 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60443553
Zolang het aantal spaarders bllijft toenemen, komt het zeker helemaal goed! Pas als mensen weggaan bij die bank wordt het spannend...
censuur :O
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:48:01 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60444051
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Zolang het aantal spaarders bllijft toenemen, komt het zeker helemaal goed! Pas als mensen weggaan bij die bank wordt het spannend...
Het zou weer een mooie fok!-actie zijn. Langzaam zetten alle users duizenden euro's bij IceSave of zo'n Turks bankje. En dan spreken we in zo'n topic af dat we allemaal dezelfde dag al ons geld weer weghalen. Misschien doet GeenStijl ook mee. Maar ik geloof dat ik zo'n grap iets te riskant vind voor mijn eigen geld.
pi_60444186
maar is gebeld naar icesave of ze me meer konden vertellen over de depositos, maar daar konden ze nog niks over zeggen. Standaard antwoord dat het zeer binnenkort op de website komt te staan.
pi_60445088
Zijn er nou mensen die een aanzienlijk bedrag bij Icesave hebben staan? Persoonlijk durf ik het niet echt aan om hier mijn geld neer te knallen, liever eerst even afwachten
pi_60445135
Pool, het zou inderdaad een goeie actie zijn, maar wat je al zegt: ik zou het niet met m'n eigen geld doen. Daarnaast weet ik niet of er echt zoveel Fok!kers zijn met voldoende middelen om indruk achter te laten
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:34:11 #261
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60445330
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:24 schreef McGilles het volgende:
Zijn er nou mensen die een aanzienlijk bedrag bij Icesave hebben staan? Persoonlijk durf ik het niet echt aan om hier mijn geld neer te knallen, liever eerst even afwachten
Ik heb er een aardig bedrag staan, durf het wel aan. Ze halen veel spaarders binnen en dat is goed nieuws. Bovendien zien de cijfers er van Landsbanki gezond uit en werkt het IJslandse garantiestelsel samen met de andere Scandinavische landen. Ze hebben weinig investeringen in de Amerikaanse huizenmarkt en hebben de eerste klappen al goed doorstaan. Volgens mij is het risico nihil dat de bank omvalt en dan heb je nog het garantiestelsel waar ik wel vertrouwen in heb.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:37:12 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60445423
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:26 schreef iamredleader het volgende:
Pool, het zou inderdaad een goeie actie zijn, maar wat je al zegt: ik zou het niet met m'n eigen geld doen. Daarnaast weet ik niet of er echt zoveel Fok!kers zijn met voldoende middelen om indruk achter te laten
Nee, alleen als het de andere media haalt en er vervolgens paniek ontstaat bij medespaarders. Maar nee, niet met eigen geld. En sowieso niet, want ik gun die ijsmannen juist wel succes met hun dappere rente, in tegenstelling tot die logge Nederlandse instituten met hun plusrekeningen.
pi_60445503
En ook daar heb je groot gelijk

Ik zou tot 20.000 inderdaad geen zorgen hebben. Onder de Europese wetgeving is dat 100% gegarandeerd toch?.
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:47:31 #264
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60445693
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:40 schreef iamredleader het volgende:

Ik zou tot 20.000 inderdaad geen zorgen hebben. Onder de Europese wetgeving is dat 100% gegarandeerd toch?.
Die Europese wetgeving vereist inderdaad garantie van de centrale bank tot 20.000 euro, maar ik weet niet of de ECB vervolgens ook zelf weer garantie biedt als de nationale centrale bank van een EU-land (laat staan een EER-land als IJsland) dreigt om te vallen. Europese wetgeving is natuurlijk niet direct ook een Europese garantie.
pi_60445696
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:40 schreef iamredleader het volgende:

Deze vraag is nou al 20.000 keer langs gekomen.
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:24 schreef McGilles het volgende:
Mwah kheb er wel wat staan. Afwachten = geld verliezen. Mijn opa ging ook even afwachten met zijn geld... in 10 jaar was het gehalveerd
pi_60446011
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Mwah kheb er wel wat staan. Afwachten = geld verliezen. Mijn opa ging ook even afwachten met zijn geld... in 10 jaar was het gehalveerd
Ja, maar als je kijkt naar de SNS-bank met z'n 5%* rente (3% over laagste bedrag op rekening dat jaar + 2 % over totaal) dan ontloopt deze rente de rente van Icesave niet veel (of je moet een hoog startbedrag hebben).

Persoonlijk zet ik het liever vast bij de SNS-bank dan bij Icesave.
pi_60446070
Ik niet. Ik gun die vissers een goede economie
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juli 2008 @ 19:54:26 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60450920
In elk geval maar eens even dicht...

Liebchens... Persoonlijke vetes mogen jullie via PM/Mail/Postduif uitvechten. Het is me veel te warm om scheidsrechter te moeten spelen.

[ Bericht 68% gewijzigd door Sjeen op 30-07-2008 20:06:09 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2008 @ 20:56:52 #269
862 Arcee
Look closer
pi_60452482
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:32 schreef SeLang het volgende:
Dus het beste advies is: leg niet al je eieren in één mandje.
En bak er af en toe 'es 1 of 2 met een beetje geraspte kaas erop.
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee hoor, 20.887 keer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:13:16 #270
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_60452816
DHB gaat volgende week naar 5,85% op 4 en 5 jaar vaste deposito's :-) : (en zelfs 6% als je tevreden bent met rentevergoeding na afloop van de termijn van 4 of 5 jaar)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')