Ik zie dat ze in de UK al een tijd deposito's hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:48 schreef James52 het volgende:
Ik hoorde zojuist bij RTLZ dat er Icesave deposito's komen, iemand een idee wat we hier van kunnen verwachten?
Ik zeg niet dat Ohra slecht is. Ik heb alleen ervaring met Ohra als zorgverzekeraar en dat was niet geweldig.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:29 schreef Nouwk het volgende:
Hoezo zou OHRA zo slecht zijn? Zoals Fripper zegt heeft OHRA een hogere rente en het maandelijkse inlegbedrag mag ook vanaf 25 euro zijn. Tevens heb ik inderdaad ook geen zin om mijn geld op een IJslandse rots zien weg te drijven![]()
Maar het klinkt alsof jij goede ervaringen hebt met ASN, zou je me dan hier wat over kunnen vertellen?
En Fripper, ik hoor het wel over OHRA denk ik?
Wie kan mij uitleggen waarom iedereen er van te voren al vanuitgaat dat de garantie van de ijslandse bank faalt?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:07 schreef Plant77 het volgende:
Ik heb een rekening bij Icesave en Credit Europe.
Nu weten we allemaal dat Icesave niet volledig onder DNB valt. Zou jij voor 0,25% verschil je geld riskeren bij de ijslanders of zou je het bij Credit Europe zetten, waar het wel veilig is?!
Dat "gevoel" heeft denk ik te maken met de omvang van IJsland. Het land heeft zelf nog geen 300.000 inwoners. Alleen in Nederland zijn er binnen een maand al 25000 klanten bijgekomen ,in de UK zijn ze ook groot, en ze willen nu ook de rest van Europa gaan veroveren. Ik denk best dat de Ijslandse bank klappen kan opvangen van 300.000 Ijslandse klanten - maar of dat ook voor een paar honderderduizend andere europeanen geldt moet nog blijken ......quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:13 schreef James52 het volgende:
[..]
Wie kan mij uitleggen waarom iedereen er van te voren al vanuitgaat dat de garantie van de ijslandse bank faalt?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef fripper het volgende:
[..]
..........
Bovendien is de rente van IceSave hoger dan van alle andere banken, dat geeft het gevoel dat dat ze extra risico willen lopen om meer klanten aan te trekken. Waarom kan IceSave wel 5,25 % geven , en de Rabobank niet ? Omdat ze meer risico nemen misschien ?
....
"IJSSPAAR" bewijs zichzelf al 120 jaar, dat gaat echt niet veranderen doordat ze in nederland een graantje komen meepikken van de belachelijke lage spaarrente's, die de nederlands grootbanken in stand houden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]De Rabobank hoeft niet met rente te stunten, veel mensen hebben daar hun geld staan, en de meeste mensen zijn te lui om hun spaargeld te bewegen en meer rente te pakken.
IJSSPAAR wil graag de markt gaan veroveren en kapitaal aantrekken, dan kan je wel komen met hetzelfde percentrage als de Rabobank, maar dan zul je weinig tot geen nieuwe klanten trekken. IJSSPAAR heeft ervoor gekozen dat zij de hoogste rente willen bieden om op die manier veel klanten binnen te halen.
Zelf heb ik wel gekozen om het meeste bij Credit Europe onder te brengen omdat deze al enige tijd in Nederland gevestigd is en dus 'voor je gevoel' al een beetje 'status' heeft, IJSSPAAR moet zich eerst nog gaan bewijzen.
Of IJSSPAAR zich al 120 jaar bewijst weet de gemiddelde Nederlander niet. Het gaat er dan ook om of deze bank zich in Nederland ook kan bewijzen door enige tijd de bestaan en goede rentes te bieden om een negatief onderbuikgevoel bij de Nederlanders weg te nemen, deze is immers nu 'onbekend'quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:03 schreef James52 het volgende:
[..]
"IJSSPAAR" bewijsT zichzelf al 120 jaar, dat gaat echt niet veranderen doordat ze in nederland een graantje komen meepikken van de belachelijke lage spaarrente's, die de nederlands grootbanken in stand houden.
Wel, alleen over de eerste ¤ 20.000 geldt de IJslandse depositogarantiestelsel, die verder exact hetzelfde is als de Nederlandse. En, zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd, heeft de IJslandse centrale bank weer garantie van drie andere centrale banken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:05 schreef iamredleader het volgende:
nl
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ve_wil_europa_in.xml
Hm, depositogarantiestelsel niet van toepassing op Icesave...
Inmiddels al > 40Kquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef fripper het volgende:
Alleen in Nederland zijn er binnen een maand al 25000 klanten bijgekomen
Dat is wel tof! Maar is dat echt zonder voorwaarden? Vaak zijn dat soort dingen dat je maar maximaal een bepaald bedrag per maand mag storten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik was de afgelopen 2 weken in Ierland (), en daar kwam ik banken tegen met 7.5% rente! Gegarandeerd 3% boven de ECB, alleen met als voorwaarde een betaalrekening bij die bank. Ik heb verder geen informatie ingewonnen, maar het lijkt me erg leuk als zulke banken zich op de markt in Nederland gaan storten...
Ja, zou leuk zijn, vooral als ze een IceSave-achtig depositogarantiestelsel hebben, die dan 20.887 keer uitgelegd wordt.:')quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik was de afgelopen 2 weken in Ierland (), en daar kwam ik banken tegen met 7.5% rente! Gegarandeerd 3% boven de ECB, alleen met als voorwaarde een betaalrekening bij die bank. Ik heb verder geen informatie ingewonnen, maar het lijkt me erg leuk als zulke banken zich op de markt in Nederland gaan storten...
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is wel tof! Maar is dat echt zonder voorwaarden? Vaak zijn dat soort dingen dat je maar maximaal een bepaald bedrag per maand mag storten.
Btw: hier in de UK (wel £ dus) heb ik een rekening met 10%, maar daar mag je per maand maximaal £500 op storten dus niet een groot bedrag in één keer.
In Spanje ook bijvoorbeeld, alleen moet je in dat soort landen resident zijnquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Correctie inderdaad (het was een lange dag vandaag): je mag daar tot 300 euro per maand sparen. Net als de vele rekeningen hier dus, maar met een veel betere rente.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is wel tof! Maar is dat echt zonder voorwaarden? Vaak zijn dat soort dingen dat je maar maximaal een bepaald bedrag per maand mag storten.
Btw: hier in de UK (wel £ dus) heb ik een rekening met 10%, maar daar mag je per maand maximaal £500 op storten dus niet een groot bedrag in één keer.
Tnx, die dusquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:21 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik weet niet of RemcoDelft AIB bedoelt (http://www.aib.ie ) ; die hebben inderdaad een "AIB Regular Saver Account" met 7,5 % , maar een max inleg van 300 euro per maand.
Kan je ook wat motivatie daarvoor aan ons geven?quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan beter gewoon staatsobligaties kopen van Duitsland dan
quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen risico, hogere veel lagere rente
Je kunt natuurlijk wel weer meerdere van dat soort rekeningen openen bij verschillende bankenquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie inderdaad (het was een lange dag vandaag): je mag daar tot 300 euro per maand sparen. Net als de vele rekeningen hier dus, maar met een veel betere rente.
Yield tot ca 10 jaar maturity ligt onder de 4,5%.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je bent niet op de hoogte dan, maar dat was al bekend
Stop eens met modder gooien en motiveer je berichten... Bij voorkeur met bron, daar kunnen we wat mee.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kijkt verkeerd
Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruikenquote:
Nouja laat die ratings maar zien, anders gewoon kappen. Zou het fijn vinden als het een serieus topic bleef. Aan speculeren hebben we niks.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je mag de leader niet uitschelden, die heeft het al zo moeilijk. Nu denkt hij ook voortaan dat hij de koningin is en majesteitsmeervoud mag gebruiken
De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:29 schreef fripper het volgende:
[..]
Dat "gevoel" heeft denk ik te maken met de omvang van IJsland. Het land heeft zelf nog geen 300.000 inwoners. Alleen in Nederland zijn er binnen een maand al 25000 klanten bijgekomen ,in de UK zijn ze ook groot, en ze willen nu ook de rest van Europa gaan veroveren. Ik denk best dat de Ijslandse bank klappen kan opvangen van 300.000 Ijslandse klanten - maar of dat ook voor een paar honderderduizend andere europeanen geldt moet nog blijken ......
Bovendien is de rente van IceSave hoger dan van alle andere banken, dat geeft het gevoel dat dat ze extra risico willen lopen om meer klanten aan te trekken. Waarom kan IceSave wel 5,25 % geven , en de Rabobank niet ? Omdat ze meer risico nemen misschien ?
Nogmaals ... ik zeg dit alleen om aan te geven waar dat gevoel vandaan zou kunnen komen - ik denk persoonlijk wel dat de Ijslandse centrale bank ( met hulp van andere banken ) eventuele problemen kan opvangen.
allang voorbijgekomen als je dit topic gelezen had, en de rente is pas vanaf 01-08quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:48 schreef Freak187 het volgende:
PS. AKbank internet spaarrekening is nu 4,8 % !!!
zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeurenquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:45 schreef Freak187 het volgende:
[..]
De Nederlandse banken zijn gewoon een stel gieren en daarom gaan ze niet hoger met hun rente zitten.
Verder ben ik ook huiverig voor die Ijslandse banken. Ze vallen niet onder het garantiestelsel van de Nederlandsche bank, maar onder die van Ijsland. Ijsland is een klein land en de banken hebben niet een dermate groot buffer dat ze een omvallende bank kunnen opvangen. Laatst moesten Deense banken de IJslandse banken bijstaan, toch?
Je hebt dus wel een garantiestelsel in IJsland, maar ten eerste is de buffer niet groot en ik denk dat je als particulier spaarder met hooguit 20.000 euro achteraan de rij staat om je geld terug te eisen.
Zoals eerder gezegd: Het is al een keer bijna gebeurt en toen moesten Deense banken als een speer bijspringen. Wellicht gaat het allemaal goed, maar het beleid dat in IJSland gevoerd wordt is dus niet echt betrouwbaar te noemen. En mocht er ooit aanspraak gemaakt worden op het garantiestelling dan gaan er wel een aantal mensen met de bilen bloot. de IJslandse banken hebben een buffer van een paar miljard, dat lijkt veel, maar als iedereen recht heeft op 20.000 euro is het binnen no-time verdampt en dan moet je maar hopen dat jij je geld terugziet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
zoals al eerder gezegd, als de bank omvalt valt ongeveer heel de financiele omgeving van ijsland om. Lijkt me niet echt dat ze dat zomaar gaan laten gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |