Ik denk dat de kans aanzien groter isquote:Op maandag 28 juli 2008 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De kans dat je op straat loopt, struikelt, met je kop tegen een steen valt, daarna getroffen wordt door de bliksem en doodgebeten wordt door een kat is groter, maar theoretisch gezien is IJsland behoorlijk de lul als 1 van de Scandinavische banken failliet gaat..
tsja, je kunt ook zeggen dat iedereen 20k kwijt is. Klinkt al een stuk minder oneerlijk...quote:Op maandag 28 juli 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans aanzien groter is
Evengoed hou ik stukje van m'n geld bij Icesave, maar iedereen moet zelf de risico's afwegen.
Eén van de dingen die me intrigeert is dat de eerste 20k gedekt zijn door Ijsland en de tweede 20k door DNB.
STEL dat Ijsland die dekkingsverplichting niet na kan komen en Nederland wel.... Dat zou betekenen dat kleine rekeninghouders hun geld kwijt zijn maar grotere rekeninghouders de bovenste helft terugkrijgen van DNB. Oftewel 'de rijken' krijgen hun geld en 'de armen' niet... Dat lijkt me ondenkbaar want dat wordt dan een groot politiek probleem
Per saldo denk ik dus dat IceSave in de praktijk gewoon even veilig is als een Nederlandse bank.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje verdacht als ik in een bank die vol met camera's zit met me camera binnen kom om een foto te maken hequote:
Tegen deze werkwijze heeft de vorige maand onder meer de Consumentenbond in zijn wekelijkse column op deze pagina geageerd door bestaande spaarders op te roepen ook die hoge rente te eisen. Diverse lezers hebben die oproep ter harte genomen. Van hen hebben we gehoord dat ook bestaande spaarders de hoge rente kunnen krijgen als ze aan de bel trekken bij de bank.quote:
Die meid is veel te slim voor jequote:Op maandag 28 juli 2008 20:21 schreef rene90 het volgende:
Vandaag even mijn twee spaarrekeningen bij de Rabobank opgeheven, vroeg het meisje achter de receptie waarom ik het wilde opheffen, even uitgelegd over de rente, ze vroeg gelijk even of dat niet een deposito was en was niet op de hoogte van deze hoogte.
En die info haal je waar precies vandaan?quote:Op maandag 28 juli 2008 23:40 schreef Bleekmiddel het volgende:
Over ice save niet veel goed nieuws voor het begin van deze week in de wandelgangen het "schijnt" namelijk dat er faillissement gaat worden aangevraagd.
Ohra meest betrouwbaar? Jij noemt SNS (Maxisparen) en ASN (Ideaalsparen) niet of minder betrouwbaar? Dan zou ik vanuit duurzaam/milieu oogpunt toch kiezen voor ASN Bank. Een goede bank met prima service en ook aantrekkelijke rente.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:27 schreef Nouwk het volgende:
Ik ga denk ik voor de OHRA maandrekening, deze klinkt me toch het meest betrouwbaar in de oren van de top. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het geen probleem om deze als 17-jarige af te sluiten? Tevens las ik da je buiten de maandelijkse bijdrage niet extra kon storten, maar wel het bedrag kon varieren. Kan echter niet vinden of hier een minimale termijn van het nieuwe bedrag aan vastzit o.i.d..
Is dit nu alleen om te stoken of bedoel je dit serieus? Gisteren zijn toch de half jaar cijfers van Lansbanki gepresenteerd?quote:Op maandag 28 juli 2008 23:40 schreef Bleekmiddel het volgende:
Over ice save niet veel goed nieuws voor het begin van deze week in de wandelgangen het "schijnt" namelijk dat er faillissement gaat worden aangevraagd.
Die komen vandaag.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:45 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Gisteren zijn toch de half jaar cijfers van Lansbanki gepresenteerd?
Ik heb hem net aangevraagd, de eerste euro nog niet gestort. Ik denk wel dat je vrij makkelijk het maandbedrag kan aanpassen ; je kan natuurlijk ook gewoon weer geld van je spaarrekening opnemen als het even niet goed uitkomt om veel te sparen.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:27 schreef Nouwk het volgende:
Ik ga denk ik voor de OHRA maandrekening, deze klinkt me toch het meest betrouwbaar in de oren van de top. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het geen probleem om deze als 17-jarige af te sluiten? Tevens las ik da je buiten de maandelijkse bijdrage niet extra kon storten, maar wel het bedrag kon varieren. Kan echter niet vinden of hier een minimale termijn van het nieuwe bedrag aan vastzit o.i.d..
Mee eens, goede ervaringen met de ASN. Wat wel voor de Ohra spreekt is de nog hogere rente.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:33 schreef RJD het volgende:
[..]
Ohra meest betrouwbaar? Jij noemt SNS (Maxisparen) en ASN (Ideaalsparen) niet of minder betrouwbaar? Dan zou ik vanuit duurzaam/milieu oogpunt toch kiezen voor ASN Bank. Een goede bank met prima service en ook aantrekkelijke rente.
Slechte ervaringen met de Ohra bank ? Vertel !quote:
ben niet echt een kenner maar dat ziet er toch niet slecht uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:18 schreef azaroth het volgende:
cijfers zijn al bekend:
cijfers
Highlights of the Interim Financial Statements of Landsbanki Íslands hf. for the first six months of 2008Pre-tax profit for the first six months of 2008 amounted to ISK 31.1 billion (EUR 285m) The bank's after-tax profit was ISK 29.5bn (EUR 270m). After-tax ROE was 35%. At the end of June 2008, the Bank's capital ratio (CAD rules) was 10.3%. The group's core income (net interest income plus fees and commissions) was ISK 58bn (EUR 531m), an increase of close to 32% over 6M 2007. Core income from operations outside of Iceland amounted to ISK 33.9bn (EUR 310m) during the first half of 2008, equivalent to 59% of group core income. Trading gains and investment income amounted to ISK 19.8bn (EUR 181m), compared to the 6M 2007 figure of ISK 14.8bn. The bank's total assets amounted to ISK 3,970bn (EUR 31.9bn) at the end of June 2008 compared with ISK 3,058bn (EUR 33.4bn) at the beginning of 2008. Total assets have decreased in EUR terms by 4.4% during H1 2008. The bank's liquidity has continued strong, with liquid assets amounting to ISK 7.8bn at the end of June 2008.
Highlights of Q2 2008:The bank's after-tax profit in Q2 2008 was ISK 12.0bn (EUR 101m). Net interest income in Q2 were ISK 20.9bn (EUR 176m). Net fees and commissions were ISK 10.9bn (EUR 92m), the same figure as in Q1 2008. The bank's fees and commissions were at a record high in both these quarters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |