Erg slecht beveiligd in dat opzicht dus. Kan je als je het wachtwoord / gebruikersnaam hebt gewoon tegenrekening wijzigen, en alles storten hatsee. Een schriftelijke bevestiging zou misschien handig zijn daarbij die naar je huisadres wordt gestuurd ofzo. Of naar je orginele emailadres. Hoewel je dat ook zou kunnen wijzigen dan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als ik inlog in mijn IceSave rekening, kan ik inderdaad gewoon de tegenrekening wijzigen.
Dit staat op die pagina:
[..]
Daaronder staan 3 invulvelden: bankrekeningnummer, neem rekeninghouder en naam bank. Nu staat daar mijn huidige tegenrekening ingevuld, maar die kan ik dus als het goed is zo wijzigen.
Het probleem is het inloggen. Als de inlogproces stoek is, en je simpel kan inloggen, dan is het te wijzigen. De hele beveiliging zit dan bij de voordeur bij wijze van spreken. Of wat dacht je van dat als je sessie gekaapt wordt?quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:
Naast de gebruikerscode en het wachtwoord heb je nog het pasje met de veiligheidscode nodig om in te loggen. Met die 3 dingen is iemand anders in staat om alles met die rekening te doen inderdaad.
Of er een schriftelijke bevestiging wordt verstuurd weet ik niet, op zich lijkt me dat wel het meest logisch, maar er staat niets over op de site.
Edit: Hoewel daar natuurlijk ook het adres te wijzigen is....![]()
is al gemeldquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:02 schreef Poekieman het volgende:
AKBank heeft rente op internet spaarrekening verhoogd naar 4.8%.
Deposito's zijn gelijk gebleven.
http://www.akbank.nl/
Of misschien wel bij het geld komen, alleen dat de hacker het dan kan overboeken naar 1 vaste rekening welke niet gewijzigd kan worden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het probleem is het inloggen. Als de inlogproces stoek is, en je simpel kan inloggen, dan is het te wijzigen. De hele beveiliging zit dan bij de voordeur bij wijze van spreken. Of wat dacht je van dat als je sessie gekaapt wordt?
Bij andere internetbanken, al zal een hacker kunnen inloggen, dan nog kan ie niet bij je geld komen.
Lijkt me ook niet echt slim om er een logo op te zetten. Beetje makkelijk te onderscheppen bij de post.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef Party_P het volgende:
Zo...post van icesave gekregen en mijn rekening is volledig toegankelijk
Wat een lelijke brief + pasje van ze. Niks geen logo o.i.d.
Alsof andere banken ook al hun post zonder logo versturen...quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:55 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt slim om er een logo op te zetten. Beetje makkelijk te onderscheppen bij de post.
Daar ben ik juist heel erg blij mee...ik wil geen pasje in mijn la hebben liggen waarop staat 'hier kunt u geld halen'.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef Party_P het volgende:
Zo...post van icesave gekregen en mijn rekening is volledig toegankelijk
Wat een lelijke brief + pasje van ze. Niks geen logo o.i.d.
Ja, of we weten dat wel gewoon, maar vertrouwen op het garantiestelsel. En op de Fok!meet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:03 schreef 81Renrew het volgende:
BinckBank-CEO: risico spaarders groter bij IJslandse banken25 jul 2008, 14:17 uur
Door Stefan Kloet en Maud van Gaal
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--De bestuursvoorzitter van BinckBank nv., Thierry Schaap, stelt dat spaarders een groter risico nemen door hun geld neer te zetten bij IJslandse banken/// ///dan bij Nederlandse banken.
De chief executive officer wijst erop dat "de solvabiliteitsratio van IJslandse banken erg slecht is", maar dat particulieren daar niet genoeg kennis over hebben.
Tja, maar dát is jullie probleem en niet het onze. Dus wat is er nu verkeerd of dom? De particulierders die gedekt door het garantiestelsel voor het hoogste rendement gaan? Of de banken die risicoloos investeren , zo minder rente bieden aan hun klanten en wel meebetalen aan het garantiestelsel?quote:De BinckBank-bestuurder deelt daarmee de mening van Rabobank ceo Bert Heemskerk/// ///die eerder zei dat sterkere Nederlandse banken door het garantiestelsel opdraaien voor slechtere buitenlandse partijen.
Wat betreft die solvabiliteit is natuurlijk gewoon waar, dus waarom zouden ze dat argument niet gebruiken om zichzelf te promoten? Een lagere rente geven en dat verkopen door te zeggen dat jouw bank veliger is, waarom niet?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:03 schreef 81Renrew het volgende:
Vooral die laatste alinea ook, binck wil terrein winnen en geeft even een steek onder de gordel om wat paniek te zaaien?
"Wij van WC-Eend adviseren...."quote:De bestuursvoorzitter van BinckBank nv., Thierry Schaap, stelt dat spaarders een groter risico nemen door hun geld neer te zetten bij IJslandse banken/// ///dan bij Nederlandse banken.
Het enige echte probleem wat ze bespreken is daar dus de IJslandse bank garantie, die hier ook al een aantal maal is besproken. De IJslandse bank moet hiervoor gewoon voldoen aan de Europese regels, hetzelfde geldt voor Nederland. Nu is dit natuurlijk geen 100% garantie, idem als Fortis omvalt dat DNB dit wel of niet kan opvangen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:40 schreef athlonkmf het volgende:
De tweakers zijn er in ieder geval niet helemaal enthousiast met icesave http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303141
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu is dit natuurlijk geen 100% garantie, idem als Fortis omvalt dat DNB dit wel of niet kan opvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |