abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60308459
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als ik inlog in mijn IceSave rekening, kan ik inderdaad gewoon de tegenrekening wijzigen.

Dit staat op die pagina:
[..]

Daaronder staan 3 invulvelden: bankrekeningnummer, neem rekeninghouder en naam bank. Nu staat daar mijn huidige tegenrekening ingevuld, maar die kan ik dus als het goed is zo wijzigen.
Erg slecht beveiligd in dat opzicht dus. Kan je als je het wachtwoord / gebruikersnaam hebt gewoon tegenrekening wijzigen, en alles storten hatsee. Een schriftelijke bevestiging zou misschien handig zijn daarbij die naar je huisadres wordt gestuurd ofzo. Of naar je orginele emailadres. Hoewel je dat ook zou kunnen wijzigen dan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60308841
Naast de gebruikerscode en het wachtwoord heb je nog het pasje met de veiligheidscode nodig om in te loggen. Met die 3 dingen is iemand anders in staat om alles met die rekening te doen inderdaad.

Of er een schriftelijke bevestiging wordt verstuurd weet ik niet, op zich lijkt me dat wel het meest logisch, maar er staat niets over op de site.

Edit: Hoewel daar natuurlijk ook het adres te wijzigen is....
pi_60309046
Nog niet veranderd dus. Was voor mij de reden om (nog) niet naar IceSave te gaan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_60309710
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:16 schreef Omniej het volgende:
Naast de gebruikerscode en het wachtwoord heb je nog het pasje met de veiligheidscode nodig om in te loggen. Met die 3 dingen is iemand anders in staat om alles met die rekening te doen inderdaad.

Of er een schriftelijke bevestiging wordt verstuurd weet ik niet, op zich lijkt me dat wel het meest logisch, maar er staat niets over op de site.

Edit: Hoewel daar natuurlijk ook het adres te wijzigen is....
Het probleem is het inloggen. Als de inlogproces stoek is, en je simpel kan inloggen, dan is het te wijzigen. De hele beveiliging zit dan bij de voordeur bij wijze van spreken. Of wat dacht je van dat als je sessie gekaapt wordt?

Bij andere internetbanken, al zal een hacker kunnen inloggen, dan nog kan ie niet bij je geld komen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2008 @ 00:01:20 #130
862 Arcee
Look closer
pi_60309975
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60312935
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:02 schreef Poekieman het volgende:
AKBank heeft rente op internet spaarrekening verhoogd naar 4.8%.
Deposito's zijn gelijk gebleven.

http://www.akbank.nl/
is al gemeld
pi_60319858
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:49 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Het probleem is het inloggen. Als de inlogproces stoek is, en je simpel kan inloggen, dan is het te wijzigen. De hele beveiliging zit dan bij de voordeur bij wijze van spreken. Of wat dacht je van dat als je sessie gekaapt wordt?

Bij andere internetbanken, al zal een hacker kunnen inloggen, dan nog kan ie niet bij je geld komen.
Of misschien wel bij het geld komen, alleen dat de hacker het dan kan overboeken naar 1 vaste rekening welke niet gewijzigd kan worden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60326358
Net bevestiging gekregen van de AK Bank, wat blijkt nu, de ABN AMRO bank waar ik zit werkt nog met 9 cijferige nummers, en ik heb een 10 cijferig nummer gekregen van de AK Bank, nu moet ik steeds naar een 9 cijferig nummer overboeken en dan komt het op mijn rekening terecht. totdat ze het opgelost hebben.

Er is geen probleem natuurlijk maar het is toch erg vaag
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:55:29 #134
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_60326710
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef Party_P het volgende:
Zo...post van icesave gekregen en mijn rekening is volledig toegankelijk

Wat een lelijke brief + pasje van ze. Niks geen logo o.i.d.
Lijkt me ook niet echt slim om er een logo op te zetten. Beetje makkelijk te onderscheppen bij de post.
pi_60328458
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:55 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet echt slim om er een logo op te zetten. Beetje makkelijk te onderscheppen bij de post.
Alsof andere banken ook al hun post zonder logo versturen...

Bovendien zou iemand er bij een onderschepping nog niets aan hebben natuurlijk. Met alleen een veiligheidscode kun je niets, aangezien je nog een gebruikers-ID en een wachtwoord nodig hebt.
pi_60331476
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef Party_P het volgende:
Zo...post van icesave gekregen en mijn rekening is volledig toegankelijk

Wat een lelijke brief + pasje van ze. Niks geen logo o.i.d.
Daar ben ik juist heel erg blij mee...ik wil geen pasje in mijn la hebben liggen waarop staat 'hier kunt u geld halen'.
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:03:38 #137
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_60340035
Wat zit iedereen toch moeilijk te doen over dat pasje? Die code schrijf je net als je inlognaam en wachtwoord over of zet je in een bestand met andere wachtwoorden en het pasje gooi je vervolgens gewoon weg... De briefjes met pincode van je Rabobankpasje bewaar je toch ook niet?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:04:04 #138
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_60341520
Over IceSave...

Ik vind dat jullie wel een punt hebben met die beveiliging: het online kunnen wijzigen van de tegenrekening is een risico.

Heeft iemand al eens hierover gemaild of gebeld met IceSave? Zo niet, dan lijkt het me wel een goed idee om eens te doen.
pi_60341802
tvpoen
pi_60342974
BinckBank-CEO: risico spaarders groter bij IJslandse banken25 jul 2008, 14:17 uur
Door Stefan Kloet en Maud van Gaal

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--De bestuursvoorzitter van BinckBank nv., Thierry Schaap, stelt dat spaarders een groter risico nemen door hun geld neer te zetten bij IJslandse banken/// ///dan bij Nederlandse banken.

De chief executive officer wijst erop dat "de solvabiliteitsratio van IJslandse banken erg slecht is", maar dat particulieren daar niet genoeg kennis over hebben.

Er is volgens Schaap echter "voldoende informatie beschikbaar over de slechte staat van het IJslandse bankwezen".

De BinckBank-bestuurder deelt daarmee de mening van Rabobank ceo Bert Heemskerk/// ///die eerder zei dat sterkere Nederlandse banken door het garantiestelsel opdraaien voor slechtere buitenlandse partijen.

"Wij investeren het geld van onze spaarders in veilige staatsobiligaties en maken daarop minder rendement, maar zijn wel veiliger dan banken die meer rente bieden", alsdus Schaap.

BinckBank probeert terrein te winnen op de spaarmarkt. Door verbreding van de dienstverlening wil de de onderneming minder afhankelijk worden van commissie-inkomsten.

Vooral die laatste alinea ook, binck wil terrein winnen en geeft even een steek onder de gordel om wat paniek te zaaien?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:10:53 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60343170
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:03 schreef 81Renrew het volgende:
BinckBank-CEO: risico spaarders groter bij IJslandse banken25 jul 2008, 14:17 uur
Door Stefan Kloet en Maud van Gaal

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--De bestuursvoorzitter van BinckBank nv., Thierry Schaap, stelt dat spaarders een groter risico nemen door hun geld neer te zetten bij IJslandse banken/// ///dan bij Nederlandse banken.

De chief executive officer wijst erop dat "de solvabiliteitsratio van IJslandse banken erg slecht is", maar dat particulieren daar niet genoeg kennis over hebben.
Ja, of we weten dat wel gewoon, maar vertrouwen op het garantiestelsel. En op de Fok!meet.
quote:
De BinckBank-bestuurder deelt daarmee de mening van Rabobank ceo Bert Heemskerk/// ///die eerder zei dat sterkere Nederlandse banken door het garantiestelsel opdraaien voor slechtere buitenlandse partijen.
Tja, maar dát is jullie probleem en niet het onze. Dus wat is er nu verkeerd of dom? De particulierders die gedekt door het garantiestelsel voor het hoogste rendement gaan? Of de banken die risicoloos investeren , zo minder rente bieden aan hun klanten en wel meebetalen aan het garantiestelsel?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:50 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60343550
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:03 schreef 81Renrew het volgende:
Vooral die laatste alinea ook, binck wil terrein winnen en geeft even een steek onder de gordel om wat paniek te zaaien?
Wat betreft die solvabiliteit is natuurlijk gewoon waar, dus waarom zouden ze dat argument niet gebruiken om zichzelf te promoten? Een lagere rente geven en dat verkopen door te zeggen dat jouw bank veliger is, waarom niet?

Echter, in de praktijk telt niet de solvabiliteit van de Ijslandse bank maar de solvabiliteit van het hele banksysteem in Nederland, vanwege het depositogarantiestelsel dat de dekking aanvult tot Nederlands niveau. Het enige moment waarop ik die garantie niet zie worden nageleefd is als het hele bankstelsel belly-up gaat, inclusief Rabo, ING etc.
Maar eigenlijk schrijft die Binck man dat zelf ook al tussen de regels door.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60343635
quote:
De bestuursvoorzitter van BinckBank nv., Thierry Schaap, stelt dat spaarders een groter risico nemen door hun geld neer te zetten bij IJslandse banken/// ///dan bij Nederlandse banken.
"Wij van WC-Eend adviseren...."
pi_60345140
De tweakers zijn er in ieder geval niet helemaal enthousiast met icesave http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303141
pi_60345594
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:40 schreef athlonkmf het volgende:
De tweakers zijn er in ieder geval niet helemaal enthousiast met icesave http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303141
Het enige echte probleem wat ze bespreken is daar dus de IJslandse bank garantie, die hier ook al een aantal maal is besproken. De IJslandse bank moet hiervoor gewoon voldoen aan de Europese regels, hetzelfde geldt voor Nederland. Nu is dit natuurlijk geen 100% garantie, idem als Fortis omvalt dat DNB dit wel of niet kan opvangen.

Maar wat ik op Tweakers niet lees is dat de nationale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken ieder voor ¤ 500 miljoen garant staan voor de IJslandse nationale bank. Dat is al een extra steuntje in de rug als er een bank in IJsland om zou vallen. Daarnaast zullen de nationale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken denk ik niet garant willen staan als ze er weinig vertrouwen in zouden hebben, dat hebben ze dus wel. Voor mij genoeg reden om er ook vertrouwen in te hebben.
pi_60346785
Ik heb even gezocht maar ik kan nergens een lijst vinden met de kredietwaardigheids rating van alle banken, kan iemand mij daar aan helpen?
pi_60351446
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu is dit natuurlijk geen 100% garantie, idem als Fortis omvalt dat DNB dit wel of niet kan opvangen.

Beleggen in Ijsland, Turkije, Nieuw Zeeland, Brazilie, India, etc is natuurlijk gewoon speculeren, het heeft weinig te maken meer met beleggen, en met speculeren kan het goed aflopen, maar ook slecht maar dat weet je vantevoren. Aan jou de keus om het wel of niet te doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60362642
Weer terug van vakantie. Heb het topic ff snel doorgelezen en de laatste veranderingen aangebracht aan het textbestandje voor de OP: hier dus.
pi_60365212
Ik heb vertrouwen in de IJslanders
Facts don't care about your feelings
pi_60365265
Weet iemand wat het huidige percentage is van Duitse staatsobligaties?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')