Verder zal ik maar niet reageren,...quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:32 schreef Jansen222 het volgende:
Geen voorlopige teruggaaf meer aanvragen bij de belastingdienst.
ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk terug moet krijgen van de belasting. Dit vanwege het feit dat geld dat bij de belasting ''uitstaat'' niet meetelt als eigen vermogen en dat je bovenop dit bedrag nog een heffingsrente van rond de 5,40% 5,15% krijgt ( iets in die richting) samen met de 1,3% vermogensbelasting (al jaren) 1,2% vermogensrendementsheffing die je dan niet hoeft te betalen is dit toch een rendement van 6,70%. (ongeveer)
Laat je voorlichten door iemand die naar je totaal plaatje kijkt. Dus inkomen, behoeften, uitgavenpatroon en daarbij rekening houdt met de fiscale consequenties die aflossen en/of sparen met zich meebrengen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:22 schreef tinny het volgende:
Stel je hebt tegen de 40K spaar geld en je dreigt boven de belastingvrije voet te gaan zitten.
Kan je dan het bedrag boven de 40K in de aflossing van hypotheek stoppen? Om zo te voorkomen dat je boven die bel. vrij voet komt? Of ziet de fiscus dat ook als vermogen?
Icm met de huidige regeling voor het 30 jr aftrekken van hypotheek rente kan ik mezelf namelijk best voorstellen dat je op een gegeven moment je eerste huis (wat misschien destijds 100/150K heeft gekost) volledig hebt afgetrokken en het dus "aantrekkelijker" wordt om ook dat gedeelte van je hypotheek in te lossen. Misschien wel met spaargeld boven de 40K??
Of zijn er dan andere manieren?
2e huisje/vakantiehuisje of spaargeld: één pot nat. Is allebei box 3.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt ook aan een tweede huisje of vakantiehuisje denken, wellicht...
Waarom?quote:
je kunt het ook in mijn stichting steken, dan kun je het van de belasting aftrekken ne dan he je het officieel niet meer zoals hierboven al vermeld stondquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:34 schreef Serinde het volgende:
Maatschappelijke beleggingen zijn onder voorwaarden vrijgesteld. Ik zou via mijn bankier een deel van het geld daarin stoppen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:46 schreef GWD het volgende:
[..]
je kunt het ook in mijn stichting steken, dan kun je het van de belasting aftrekken ne dan he je het officieel niet meer zoals hierboven al vermeld stond
Er zijn hypotheekconstructies waarbij je tot een bepaald bedrag sowieso geld op kan nemen. Een soort verkapt doorlopend krediet zeg maar. Ik heb het vermoeden dat dat rentetechnisch gezien minder aantrekkelijk is, maar goed, er zijn mogelijkhedenquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:02 schreef Katinkat het volgende:
Lastig van extra in je hypotheek storten is, dat je het dan niet meer kunt opnemen als je het wel nodig hebt.
Wat is een "zogenaamde" eigen BV, en waarom heb je er iets aan?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:31 schreef MdMa98 het volgende:
in een "zogenaamde" eigen b.v. stoppen?
Dit is het beste advies wat TS in dit topic zal krijgen. Iemand die inderdaad met alle factoren rekening houdt en een hoop kennis van alle mogelijkheden en valkuilen heeft, die is als enige in staat om een weloverwogen advies te geven.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Laat je voorlichten door iemand die naar je totaal plaatje kijkt. Dus inkomen, behoeften, uitgavenpatroon en daarbij rekening houdt met de fiscale consequenties die aflossen en/of sparen met zich meebrengen.
Ik gok dat dat een B.V. is die van jezelf is, en dus niet van een ander.quote:
Met uitzondering van schulden is het meestal wel prettig als iets van jezelf isquote:en waarom heb je er iets aan?
Waarom dan een "zogenaamde"? En waarom überhaupt iets in een BV stoppen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 06:56 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik gok dat dat een B.V. is die van jezelf is, en dus niet van een ander.![]()
Spaargeld is toch ook van jezelf? Dus waarom zoveel moeite doen voor niks?quote:[..]
Met uitzondering van schulden is het meestal wel prettig als iets van jezelf is
En wat is er dan zo "zogenaamd" aan?quote:Op donderdag 24 juli 2008 06:56 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik gok dat dat een B.V. is die van jezelf is, en dus niet van een ander.![]()
Dat klopt, maar de relevantie zie ik niet echt. Als je , los van het nut, een BV opent om daar 40k spaargeld oip te zetten kost je BV jaarlijks meer (KvK, boekhouding, etc) dan je kwijt bent aan belasting over dat bedrag.quote:Met uitzondering van schulden is het meestal wel prettig als iets van jezelf is![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |