1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Credit Europe: Top Interest Rekening 5,00% AT Bank: ATB Internetspaarrekening 4,75% DHB Bank: Bank Save online 4,75% Ohra: Internet Spaarrekening 4,60% TEB: Ster Spaarrekening 4,60% Akbank: Internet Spaarrekening 4,55% Yapi Kredi: Euro-Plus Spaarrekening 4,50% (basisrente is 4,43%, uitgekeerd per kwartaal) Akbank: Spaarrekening 4,50% Argenta: Internet spaarrekening 4,35% GarantiBank: Gouden internet Rekening 4,10% Alex: Spaarrekening 4,00% Aegon: E-rekening 4,00% |
1 2 3 4 5 6 | ASN Bank: Ideaalsparen 4,50% Maandelijks ¤ 50 t/m ¤ 500 sparen REAAL: LoyaalSparen 4,50% Maandelijks ¤ 50 t/m ¤ 500 sparen Regio Bank: MaxiSparen 4,50% Maandelijks ¤ 50 t/m ¤ 500 sparen SNS Bank: Maxisparen 4,50% Maandelijks ¤ 50 t/m ¤ 500 sparen AEGON Bank: Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 t/m ¤ 250 sparen |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Garantibank: Termijndeposito 5,60% (Looptijd 3 t/m 5 jaar) Akbank: Spaardeposito 5,60% (Looptijd 5 jaar) Fortis: Spaardeposito 5,60% (Looptijd 5 jaar) Garantibank: Termijndeposito 5,50% (Looptijd 1 jaar, let op: rentetarief is tijdelijks aktie) ATBank: Internet Deposito 5,45% (Looptijd 5 jaar) Credit Europe Termijndeposito 5,40% (Looptijd 5 jaar) Postbank: Rentecertificaat 5,25% (Looptijd 2 jaar) Anadolubank: Alfa Deposito 5,25% (Looptijd 3 tot 60 maanden) Rabobank: Spaar Vast Rekening 5,20% (Looptijd 2 t/m 5 jaar, saldo vanaf ¤ 4.000) ABN Amro: Spaar Deposito 5,20% (Looptijd 2 jaar) Akbank: Spaardeposito 5,15% (Looptijd 1 jaar) ATBank: Internet Deposito 5,05% (Looptijd 1 jaar) Credit Europe: Termijndeposito 5,00% (Looptijd 1 jaar) Fortis: Spaardeposito 5,00% (Looptijd 1 jaar) Postbank: Rentecertificaat 5,00% (Looptijd 1 jaar) Rabobank: Spaardeposito 4,95% (Looptijd 2 t/m 5 jaar) SNS Bank: Keuzedeposito 4,75% (Looptijd 5 t/m 10 jaar) FBTO: Doel Spaarrekening 4,70% (Rente vast tot 1 februari 2009; daarna krijgt u een nieuw bod) SNS Bank: Keuzedeposito 4,50% (Looptijd 1 t/m 4 jaar) |
1 2 3 4 5 6 7 | OHRA Extra Spaarrekening 5,10% 2% opnamekosten SNS Bank: Jaarsparen 5,00% 2,00% over het hele spaarsaldo + 3,00% bonusrente over laagste bedrag Akbank: Plus spaarrekening 4,45% Minimum saldo ¤ 1.000, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. DSB Bank: Internetsparen Extra 4,20% Minimum saldo ¤ 25.000, daaronder 2% rente Postbank: Toprekening 4,00% Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo ¤ 5.000 ASN Bank: Optimaalrekening 4,00% 1% opnamekosten |
1 2 3 4 5 | Argenta: Jongerenspaarrekening 4,35% (GEEN BEPERKINGEN EN VOORWAARDEN) ASN Bank: Jeugdsparen 4,25% (Vast tot 18 jaar of voor studie, minimale eerste inleg ¤ 50) Triodos Bank: Kinder Toekomst Plan 4,00% (Vast tot 18 jaar of voor studie, minimale eerste inleg ¤ 100) DSB Bank: Zilvervloot 4,00% (Vast tot 18e levensjaar, einde looptijd 10% extra bonusrente) |
1 2 3 4 5 6 | ING Bank: Eurospaarrekening 0,50% Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het laagste bedrag per jaar SNS Regio Bank: Gewoon Sparen 0,75% Postbank: Kapitaalrekening 1,00% ASN Bank: (Milieu)Sparen 1,25% Triodos Bank: Spaar Vrij Rekening 1,75% |
Dank jequote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dankzij je eigen post heb je gelijk.
Ook dat las je denk ik niet goed, maar laat maar.quote:
Beter idd het te latenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook dat las je denk ik niet goed, maar laat maar.
Mee eens. Begreep alleen uit het afschrift van mijn ouders dat ze nu per kwartaal afschriften gaan sturen ipv per storting of opname. Dat vind ik dan wel weer jammer...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:50 schreef secondant het volgende:
Ik vind die afschriften van CEB wel een mooie service trouwens! (tevens TvP)
Hehe, precies.quote:
18 juliquote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:12 schreef Arcee het volgende:
Een actuele yield-curve voor Staatsobligaties kon ik helaas niet vinden.
ohhhh heb jij dat gewoon geknipt en geplakt alsof het van jou wasquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:46 schreef Arcee het volgende:
Weheh, nu is het net of ik dat schreef.
OP is van RJD
Jep dat heb ik ook begrepen. Maar ik kreeg wel gewoon twee afschriften na twee stortingen in twee weken. Dus ik weet niet per wanneer ze dit willen gaan doen...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:02 schreef Wexy het volgende:
[..]
ohhhh heb jij dat gewoon geknipt en geplakt alsof het van jou was
Maar goed om nog even terug te komen op de afschriften van CEB. Hebben er meer mensen een melding op het afschrift gehad dat ze nu afschriften per kwartaal gaan sturen ipv per storting of afschrijving?
Heb er nog nergens reclame voor gezien eigenlijk (of er gewoon overheen gekeken natuurlijk).quote:Op zondag 20 juli 2008 00:49 schreef DJKoster het volgende:
Het Ijsbankje is goed bezig, overal in de stad billboards met hun 5.25% spaarrekening.
op de radio heb ik het ook al een paar keer voorbij horen komen... en in de telegraaf ook al een stuk of 5 keer een advertentie gezien..quote:Op zondag 20 juli 2008 00:49 schreef DJKoster het volgende:
Het Ijsbankje is goed bezig, overal in de stad billboards met hun 5.25% spaarrekening.
Ja, ze vertellen wat ze allemaal niet hebben om een hoge rente kunnen te geven. Geen duur bedrijfspand, geen gezongen merknaam... nee, en geen Nederlandse bankgarantie tot 20.887 euro, denk ik dan.quote:Op zondag 20 juli 2008 03:43 schreef Wexy het volgende:
op de radio heb ik het ook al een paar keer voorbij horen komen...
Als je geld eenmaal weg is bij zo'n grootbank dan komt het niet zomaar weer terug. Als de nieuwkomers eenmaal een flinke klantenbasis hebben dan kunnen ze ook andere diensten gaan aanbieden. Het lijkt mij zeker wel een bedreiging voor de grootbanken.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:10 schreef Cheiron het volgende:
Vraag mij wel af of de grootbanken door zullen gaan met het afgeven op de "prijsstunters", en of er nu echt zo veel mensen overstappen met hun geld.
Op internet ben ik ook al regelmatig banners tegengekomenquote:Op zondag 20 juli 2008 03:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
op de radio heb ik het ook al een paar keer voorbij horen komen... en in de telegraaf ook al een stuk of 5 keer een advertentie gezien..
ik heb wel iets meer dan een paar duizend bij de rabo staat nog, maar ik denk dat ik daar dus 4-5k van maak, zo lang duurt overboeken van andere rekeningen ook weer nietquote:Op zondag 20 juli 2008 11:53 schreef ozzietukker het volgende:Volgens mij keert ICESAVE ook per kwartaal uit, dus ik denk dat het eerste kwartaal moet worden afgewacht of het rentepercentage 5,25% is, of dat dat minder is, en door rente op rente 5,25% wordt.
@Komrad; Ik ben ook heel conservatief, en ik hou altijd een paar duizend euro bij de Rabobank en SNS omdat ik vanaf die rekening gelijk kan overmaken op mijn lopende rekening zodat ik het direct beschikbaar heb.
Maar als je de rest van het geld niet nodig hebt ben je eigenlijk gek als je het niet doet, ik let wel op of deze onder De Nederlandse Bank garantiestelsel of een ander stelsel vallen, maar anders kan ik er geen bezwaar in zien.
Klopt. 4 kwartalen en door rente op rente 5.25.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:53 schreef ozzietukker het volgende:Volgens mij keert ICESAVE ook per kwartaal uit, dus ik denk dat het eerste kwartaal moet worden afgewacht of het rentepercentage 5,25% is, of dat dat minder is, en door rente op rente 5,25% wordt.
normaal overmaken van tegenrekening op werkdag voor 14 uur (uit mn hoofd, ik maak altijd de avond er voor over, dus dan de volgende werkdag) staat er op de zelfde dag op.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:58 schreef komrad het volgende:
[..]
ik heb wel iets meer dan een paar duizend bij de rabo staat nog, maar ik denk dat ik daar dus 4-5k van maak, zo lang duurt overboeken van andere rekeningen ook weer niet
Grote kans idd gewoon direct een brief eruit doen dat je niet wenst te verlengen.quote:Op zondag 20 juli 2008 00:44 schreef elkravo het volgende:
Vandaag Post van DSB;
Vaste Termijn Deposito wordt automatisch verlengd etegn dezelfde looptijd, tenzij je dus minimaal een week van tevoren opzegt.
=> ze hopen dat mensen dit gaan vergeten... net als krantenabbonnementen!
=> wedden dat dan de rentes lager zijn?
DIT STINKT! dus opletten!
Weet je dat zeker??quote:Op zondag 20 juli 2008 09:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ze vertellen wat ze allemaal niet hebben om een hoge rente kunnen te geven. Geen duur bedrijfspand, geen gezongen merknaam... nee, en geen Nederlandse bankgarantie tot 20.887 euro, denk ik dan.
zal ik het maar even doen dan?quote:
De nationale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken staan ieder voor € 500 miljoen garant als de IJslandse Centrale bank het niet geheel kan opvangen, dat is ook al een stukje extra zekerheid.quote:Op zondag 20 juli 2008 16:24 schreef Wexy het volgende:
Echter dan moet de Ijslandse bankgarantie het wel kunnen dekken.
Is niet gezegd (althans niet door mij) dat het minder safe is als een nederlandse bank.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:03 schreef Ml-etje het volgende:
Thanks Wexy, begijp uit de reacties dat ik even verder terug had moeten kijken?
Duidelijk is wel dat het niet zo safe is als de in Ned gevestigde bank och goed zoeken dus
wauw zelfs al ingeburgerd op fok zeg..... das engquote:
Wij steunen de Ijslandse economie.quote:Op maandag 21 juli 2008 01:02 schreef SeLang het volgende:
We hebben hier op Fok dan ook aardig reclame gemaakt voor IceSave, met o.a. een Fok!meet in Ijsland als de bank failliet gaat.
Dat viel mij laatst ook op (ik heb mijn geld daar gelukkig al weggehaald) eerst kon je nergens wat vinden over die rekening en kon je 'm alleen afsluiten als je een hypotheek oid had, nu zit er een waardeloze rente op en staat 'ie gewoon in de overzichtjes op de site.. postbankquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:30 schreef dyna18 het volgende:
Wel opvallend trouwens dat de Postbank bezig lijkt te zijn om hun Loyaalrekening eruit te schuiven. Rekening houders van de loyaalrekening... pas op je rente... grote kans dat dit de komende jaren ook afgebouwd gaat worden, net zoals ze bij de Plusrekening gedaan hebben.
Ik vraag mij dan ook af waar loyaal voor staat.....
Ben over ATB bank ook nog zeer tevreden. Bovendien staat er netjes bij hoeveel rente je al hebt opgebouwd en wat de verwachte prognose is. Zo kun je jezelf al een beetje rijk rekenenquote:Op maandag 21 juli 2008 07:55 schreef rene90 het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een rekening geopend bij de ATB bank, de aanmeldingsprocedure ging erg vlot dus ben nog zeer tevreden. Nu nog even de inloggegevens per post ontvangen.
Kun je ergens zien hoeveel rente je al hebt opgebouwd of heb je dat zelf berekend? Vind de detail informatie bij Icesave wat aan de lage kant.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:04 schreef SeLang het volgende:
Icesave was bij mij zo geregeld hoor, dus het maximum door DNB gegarandeerde bedrag staat daar alweer een paar weken rente te trekken. Inmiddels alweer ¤97,50 rente opgebouwd.
Een paar weken terug ook Anadolu Bank aangevraagd (5,1% zonder voorwaarden). Nog steeds niets ontvangen, dus zojuist even gebeld. Rekening was al actief. Ze zouden de papieren opnieuw opsturen naar Engeland.
Kun je gewoon zien hoor bij IceSavequote:Op maandag 21 juli 2008 15:06 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Kun je ergens zien hoeveel rente je al hebt opgebouwd of heb je dat zelf berekend? Vind de detail informatie bij Icesave wat aan de lage kant.
Yep. Zodra je inlogt op IceSave krijg je, gewoon bij de saldo-informatie, de tot nu toe opgebouwde rente te zien.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:06 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Kun je ergens zien hoeveel rente je al hebt opgebouwd of heb je dat zelf berekend? Vind de detail informatie bij Icesave wat aan de lage kant.
dat is die EUR 20.000 toch ?quote:Op maandag 21 juli 2008 15:04 schreef SeLang het volgende:
Icesave was bij mij zo geregeld hoor, dus het maximum door DNB gegarandeerde bedrag staat daar alweer een paar weken rente te trekken. Inmiddels alweer ¤97,50 rente opgebouwd.
Een paar weken terug ook Anadolu Bank aangevraagd (5,1% zonder voorwaarden). Nog steeds niets ontvangen, dus zojuist even gebeld. Rekening was al actief. Ze zouden de papieren opnieuw opsturen naar Engeland.
Staat je geld 1 jaar vast of iets dergelijks, dus niet vergelijkbaar met Icesave en dergelijke zonder beperkende voorwaarden.quote:
Zolang kon ik toen de OP nog editen.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:22 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoezo nog 24 uur?
Eén mailje is genoeg, zoals je in deze topic reeks had kunnen lezen.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:25 schreef ryan_atwood het volgende:
Kan ik bij Credit Europe bank ook mijn rekening opheffen, om hem vervolgens weer opnieuw te openen voor die 5%?
Ach ja, zo zijn er nog wel 20.887 dingen die mensen hadden kunnen lezen.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:38 schreef SeLang het volgende:
Eén mailje is genoeg, zoals je in deze topic reeks had kunnen lezen.
Dat klinkt goed!quote:Op zondag 20 juli 2008 17:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De nationale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken staan ieder voor € 500 miljoen garant als de IJslandse Centrale bank het niet geheel kan opvangen, dat is ook al een stukje extra zekerheid.
http://www.telegraaf.nl/o(...)_niet_zo_safe__.html
Depositioquote:
Minder safe dan een NL-bank?quote:Op zondag 20 juli 2008 18:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
Is niet gezegd (althans niet door mij) dat het minder safe is als een nederlandse bank.
Zoals MBG al aangeeft had ik ongelijk over dat alleen Ijsland er voor opdraait. Er is dus ook uit de drie andere landen geld beschikbaar.
En of Landsbanki snel zal vallen?
Ik zou zeggen lees het forum even wat Arcee heeft beschreven eerder deze pagina, daar hebben ze blijkbaar ook de hele tijd mailcontacten met DNB en Landsbanki. En uit meerdere postings begrijp ik dat ze vrijwel geen last hebben van de situatie in Amerika, terwijl hier in NL er al meerdere banken wat moeite hebben na de kredietcrisis.
Dus is het dan minder safe te noemen dan een Nederlandse bank?
Tja, zelfs sparen lijkt op beleggen...quote:Op maandag 21 juli 2008 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Safer dan de rabo wordt het niet
Ok , zal morgen eens bellen. Op de site staan geen (of oude) rentepercentages voor 1 jaar.quote:
Ja, ook met deposito's. Nu vast zetten of nog even wachten?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:44 schreef agter het volgende:
Tja, zelfs sparen lijkt op beleggen...
wil je een hoger rentement, dan meer risico...
Maar dat kon toch helemaal niet volgens de Rabobank Directeurquote:Op maandag 21 juli 2008 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rabobank 5,10%, 1 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |