abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:45:32 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_58820746
En hier weer verder!

AEX - intraday

AEX - 3 jaar

Euro/Dollar - intraday

Euro/Dollar - 1 jaar

Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday

Dow Jones - 5 jaar

S&P 500 - 5 jaar

Handige links
Google Finance
IEX
De Financiėle Telegraaf
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.J op 22-05-2008 11:50:49 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_58820765
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:49:59 #3
19479 Mr.J
pi_58820868
Even wat minder koersen in de OP, dan blijft hij wat overzichterlijker.

Mochten anderen eea weer terug zien let me know, gooi ik ze er meteen weer in.
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:14:04 #4
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58821440
Ik ben de laatste tijd beetje aan het verdiepen in het beleggen e.d.
Wat zijn jullie verwachtingen voor TomTom op de lange termijn?
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:06:44 #5
19479 Mr.J
pi_58822658
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:14 schreef Blinker het volgende:
Volgens mij ok. 't Is alleen niet aan de koers af te zien.

Denk dat de Q2 cijfers goed zijn en er dan weer een mooie stijging inzit. Alleen zeer zuur dat die cijfers na de juni exp. komen en ik dus de lul ben met mijn Juni call 28,00.
pi_58823452
en die olie hoe ver zou dat nou doorstijgen.. Heb al wel 12% rendement op mn energy trackers, maar toch is het niet goed voor de markt. Op een gegeven moment moet het toch stoppen...
pi_58826065
Heb laatst een Robeco fonds geopend bij Rabobank en stort daar elke maand wat geld in, maar nu wil ik gaan beleggen in aandelen, als eerste deze:

http://finance.google.com/finance?q=EPA%3ACDA

Via de rabobank site is dit aandeel niet te vinden, kan dit wel via rabobank? Hoe kopen jullie je aandelen?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:41:57 #8
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58826533
quote:
Och, ze komen van 13. Als je toen hebt ingekocht gaat het nog best goed
Ik heb ze voor 16,86 staan... Had ze nog niet tegengesloten omdat ik wel dacht dat ze omhoog zouden gaan. Maarja, voorlopig blijven we even zitten, heb net aardig wat divident gehad dus dat verzacht de pijn nog een beetje.
quote:
Ik weet niet wat je risicoprofiel is als beginnende belegger, maar houd er wel rekening mee dat dit fonds nogal volatile is... (zou er zelf niet zo snel in gaan zitten)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:04:51 #9
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58829905
tvp, matige dagen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:15:08 #10
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58849322
Heb het restgeld dat nog op mijn depot stond in Philips gezet. Toch eens wat aandelen van non-financials kopen..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:43:25 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58851748
En we dalen verder, matig
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:53:08 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58852061
Ik zat net wat te checken toen ik zag dat de transactie kosten per optiecontract vrij hoog zijn

Klopt het als ik zeg dat je bij binck bv op een optiecontract van 10¤ minstens 58% (2x2.90¤ transactiekosten) winst moet maken om uit de kosten te komen ? Zou betekenen dat je pas vanaf 58% winst gaat maken, beetje veel toch of ligt het aan mij?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:47:44 #13
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_58858699
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:53 schreef Fugie het volgende:
Ik zat net wat te checken toen ik zag dat de transactie kosten per optiecontract vrij hoog zijn

Klopt het als ik zeg dat je bij binck bv op een optiecontract van 10¤ minstens 58% (2x2.90¤ transactiekosten) winst moet maken om uit de kosten te komen ? Zou betekenen dat je pas vanaf 58% winst gaat maken, beetje veel toch of ligt het aan mij?
Rekening gehouden met het feit dat opties per 100 stuks gaan ?

(tvp)
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:45:38 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58860336
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:47 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Rekening gehouden met het feit dat opties per 100 stuks gaan ?

(tvp)
Zoals ik het lees betaal je 2.90 per optiecontract. Ik bedoel trouwens ook dat je 58% winst moet halen op de waarde van je optiecontract, niet de onderliggende aandelen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:23 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58863046
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:45 schreef Fugie het volgende:

[..]

Zoals ik het lees betaal je 2.90 per optiecontract. Ik bedoel trouwens ook dat je 58% winst moet halen op de waarde van je optiecontract, niet de onderliggende aandelen.
Maar een contract dat ¤10 noteert heeft een waarde van ¤1000 omdat het betrekking heeft op 100 aandelen.
Dus als je één contract koopt dat ¤10 noteert dan betaal je ¤1000 + ¤2,90.

Jouw berekening klopt wel als je contracten koopt van ¤0,10.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:59:51 #16
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_58863097
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:45 schreef Fugie het volgende:

[..]

VB:

call jun 08 482.50 kost op dit moment EUR 8.75 (Maandopties: Calls AEX-index (AEX))

1 optie contract is minimaal 100 stuks groot dus:

100 * EUR 8.75 = EUR 875

De transactie kosten voor opties zijn bij Binck (EUR 2.90 per contract met een minimum van EUR 11,00)

Om uit de transactie kosten te komen bij de aanschaf van 1 optie contract call jun 08 482.50, moet het contract EUR 11,00 stijgen.

Procentueel is dat:

(11/875) .* 100 = 1.257 %

Het is wel zo dat bij erg goedkope contracten die ver out of the money de kosten wel erg oplopen ! Maar goed op dat soort contracten wordt je alleen qua spread al dik genaaid !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:09:22 #17
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58865940
zieke shit hehe, ik denk (relatief) low budget beetje aan te kunnen kloten met opties, betaal je een fortuin aan transactiekosten
pi_58943895
Afrika is het nieuwe China, hehe. Ik heb reeds ingekocht, laat nu de bubble maar komen.
Veel Afrika-fondsen beleggen trouwens voornamelijk in Egypte, Zuid-Afrika, Marokko etc. oftewel de wat meer ontwikkelden onder de ontwikkelingslanden. Zelf heb ik gekozen voor het Intereffekt fonds, dat deze markten juist mijdt en zich op de echte frontier markets richt.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:33:25 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58946519
quote:
ING wil marktaandeel winnen in middensegment beleggersmarkt
27 mei 2008, 17:11 | FD.nl/Betten

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - ING Retail wil marktaandeel winnen in het middensegment van de Nederlandse beleggersmarkt. Op dit moment hebben ING Bank en Postbank, die vanaf 2009 samen gaan als ING Bank, op de beleggingsmarkt een gezamenlijk marktaandeel van 10%. Dat zeiden Nick Jue, directievoorzitter van ING Retail, en marketingdirecteur Hans Hagenaars dinsdag op een persbijeenkomst.

'In Nederland zijn 1,5 mln beleggende huishoudens,' zo stelt Hagenaars. 'Daarvan staan er 500.000 in onze boeken.' Daarmee is de marktpenetratie van ING Bank en Postbank samen hoog, maar het marktaandeel blijft achter. 'Onze klanten beleggen ook elders,' zo verklaart de directeur marketing.

ING Retail wil de bestaande 500.000 klanten nu meer laten beleggen door hen verbeterde dienstverlening aan te bieden, die de sterke punten van Postbank en ING Bank moet combineren. Vervolgens wil de bank ook de overige 1 mln beleggende huishoudens proberen te trekken. Veel groter zal de markt overigens niet worden, zo verwacht Jue. 'Het totale aantal huishoudens dat belegt, stijgt slechts licht.'

ING Bank richt zich daarbij op beleggers met een belegd vermogen van tussen de euro 75.000 en euro 500.000, exclusief spaargelden. Slechts 10% van de 1,5 mln beleggende huishoudens zit daarboven, zo stelt Hagenaars. 'In het middensegment zijn de meeste volumes te behalen.'

De nieuwe dienst, die vanaf 2 juni beschikbaar is voor klanten van ING Bank, en vanaf 2009 ook voor die van Postbank, zal daarmee onder andere de concurrentie aangaan met online brokers zoals Alex en BinckBank. Hagenaars denkt dat ING in zijn tariefstelling 'uitermate concurrerend' zal zijn.

Het marktaandeel op de beleggingsmarkt moet op deze wijze meer in de buurt komen van dat op de andere markten waarop Postbank en ING Bank actief zijn. Voor ING variabel spaargeld is dit 24%, en voor ING deposito's 11%. Het aandeel van ING op de spaarmarkten, waar de concurrentie zeer hevig is, is stabiel, zo zegt Hagenaars. Op de hypotheekmarkt bedraagt het aandeel van ING in nieuwe productie 18,1%. Op de betaalmarkt ten slotte heeft de combinatie een marktaandeel van 34%.

Eerder deze maand meldde ING bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers dat de marges bij het Nederlandse retailbedrijf waren verkleind voor vrijwel alle producten in het licht van hevigere concurrentie. Groei in hypotheken en leningen werd teniet gedaan door een afname in spaartegoeden en deposito's.

Retail Banking Nederland behaalde in de eerste drie maanden van 2008 een onderliggende winst voor belastingen van euro 420 mln, een stijging van 8% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Deze winststijging weerspiegelt volgens de bankverzekeraar de focus op kostenefficientie.

De bundeling van ING Bank en Postbank moet in 2011 leiden tot een jaarlijkse extra winst voor belasting van euro 440 mln. De kosten bedragen daarbij euro 890 mln, uitgesmeerd over 5 jaar. Vanaf 2009 zal het financiele effect van de samenvoeging euro 20 mln positief zijn, zo verwacht ING.

De extra winst moet voortkomen uit verbeterde productie- en distributiecapaciteit alsmede door schaalvoordelen als gevolg van toegenomen efficiency. De nieuwe combinatie streeft naar een cost-to-income-ratio van 50% in 2011, zo herhaalden Jue en Hagenaars vandaag.

(c) BETTEN FINANCIAL NEWS
Ik wens ze veel succes, maar ING/ Postbank heeft een erg lange weg te gaan voordat ze op hetzelfde niveau als Alex en Binck komen. Meer concurrentie is natuurlijk toe te juichen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:31:35 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_58954340
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:14 schreef Blinker het volgende:
Kopen als je een sterke maag hebt en tegen een -5% op een dag kunt. Ik heb zelf TT calls, ik verwacht zo rond de aanloop naar de Q2 een sterke stijging omdat niemand meer wat verwacht van TT.
quote:
Zelf heb ik gekozen voor het Intereffekt fonds, dat deze markten juist mijdt en zich op de echte frontier markets richt.
Ik zou oppassen met Intereffekt... Kijk eens naar de andere fondsen die ze aanbieden. Hefboom van 5 als de indexen dalen maar niet omgekeerd, ahum. Verder zijn die beurzen zo illiquide als ik weet niet wat en raad ik je ten zeerste aan de debatten in de vorige reeksen van dit topic te lezen over EM-markten en dan vooral de bijdragen van Selang.

@SeLang Ik hoop dat binck binnenkort wat aan haar tarieven doet want vergeleken met lynx... (ik kreeg trouwens 100e aan transactiekosten ipv 50, jij dus ook).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_58961937
Ik heb even gekeken op Binck.be, kan niet op .nl
Maareh, daar heb je een vaste transactiekost per schijf zie ik.

https://www.binck.com/be/welkom/tarieven/effecten.asp#01
http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/

Als men dan bij Binck.be voor 5000 euro aan aandelen koopt en dus binnen de eerste schijf blijft, betaal je slechts ¤ 9,75 en bij Binck.nl betaal je dan ¤ 13
Ik vraag me af, waarom het verschil
En hoe groter de transactie hoe meer verschil er is
pi_58996045
Wat denken jullie trouwens van aandeel binck? Staat momenteel vrij interessant genoteerd, heb vandaag een eerste positie ingenomen.

Medio 2008 normaal introductie in Frankrijk. Ook in NL en BEL lijken de vooruitzichten me goed. Geloof er zelf ook wel in: ik beleg via binck en ben er erg tevreden over.

Wat denken jullie?
pi_58997254
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:07 schreef tettenman het volgende:
Wat denken jullie trouwens van aandeel binck? Staat momenteel vrij interessant genoteerd, heb vandaag een eerste positie ingenomen.

Medio 2008 normaal introductie in Frankrijk. Ook in NL en BEL lijken de vooruitzichten me goed. Geloof er zelf ook wel in: ik beleg via binck en ben er erg tevreden over.

Wat denken jullie?
Ik zou het persoonlijk zelf niet doen. Misschien hit hij eind dit jaar nog de 12.50 eu, dan zal ik ook nog wel even mee kijken. Kijk voor de rest eens het jaarverslag van binck door. Opzich altijd wel interessant, al moet je niet gaan lezen vanaf pagina 1, zit ook wel veel reclame achtige onzin tussen waar je vooral NIET je tijd aan moet besteden.

Wie belegt er hier eigenlijk in fondsen? En aan de hand van welke factoren beslis je of een fonds wel/niet structureel kans op een leuk zakcentje kan leveren?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 02:50:05 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_59004228
Over Binck kan ik kort zijn: NIET DOEN. De overname van alex gaat redelijk wat kosten en vooral zullen hun marges keihard achteruit gaan de komende jaren omdat er zich meer concurrenten aandienen (dit is typisch een aandeel dat Buffet zou mijden als de pest net zoals bijvoorbeeld airlines omdat er geen comparatief voordeel met een merk is te behalen en je dus tanebende marges krijgt).

Over fondsen kijk naar de trackrecord en of de filosofie je bevalt? Verder lees de kleine lettertjes en vooral eventuele aankoop en verkoopkosten.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_59006862
Heb net 50 aandelen Huntsman gekocht aan 22 bucks... Beetje een gokje, als ze binnenkort groen licht krijgen voor overgenomen te worden heb ik 25% winst ofzo... Ben eens benieuwd...

Achja, had toch geen zin om die dollars renteloos zien te devalueren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')