Dankjewel.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:29 schreef asdqert het volgende:
[..]
De Bijbel leert liefde voor je naaste. Als je ziet dat je naaste zich op een doodlopende weg begeeft (zonder een weg terug) dan bekommer je je daarom.
In een individualistische maatschappij kan dat onlogisch lijken en dat is het ook in deze tijd, maar de bijbel leert niet voor niets dat we onze naaste als onzelf lief moeten hebben.
Ja, de maatschappij waar we nu in leven is ook niet ideaal, er is nooit zoiets geweest. Het probleem is echter dat tot nu toe mensen er niet zoveel om geven. We hebben een redelijk vrije maatschappij, rijkdom, kunnen als we ons een beetje normaal gedragen doen waar we zin in hebben, allemaal prima dus. Waar het mij om gaat is dat dat binnenkort snel zal veranderen. Als dat zomaar uit het niets gedaan werd, zouden mensen daar tegen in opstand komen. Het probleem is echter dat we misleid worden. Er is een mega indoctrinatie proces aan de gang om mensen een compleet ander wereldbeeld te geven, met een nieuwe spiritualiteit en daaruit vloeiend nieuwe kijk op hoe de wereld bestuurd dient te worden, welke rol wij spelen, hoe wij ons dienen te gedragen, etcetera. Daardoor wordt het steeds moeilijker om nog onderscheid te maken tussen maatregelen die goed voor ons zijn en gebaseerd zijn op waarheid, en maatregelen die onze fundamentele rechten als door God gecreëerde wezens overschrijden omdat ze gebaseerd zijn op leugens. Het gevolg is steeds meer beperking en schending van die rechten, waar we vrijwillig aan mee zullen doen, omdat we geloven dat het de juiste oplossing is en dat het de manier is waarop de wereld ingericht dient te worden. Niets is minder waar.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De wet verbiedt niet alleen zaken hoor. De wet schrijft voor hoe jij je leven dient te leven. Hoe je belasting mag betalen, hoe je recht hebt op een woning, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op werk, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op religie, levensbehoeften (uitkering!!), vrijheid, meningsuiting. Allemaal onder condities, en collectief.
Heb jij een bankpasje met magneetstrip? Heb je een ziekenhuisponsplaatje? Heb je een paspoort? Heb je een toegangspasje voor de uni? Een bibliotheekkaart? Creditcard? Internet? AH bonus kaart?
Al je handelingen worden allang overal vastgelegd en opgeslagen. En dat sta jij gewoon toe.
Goedbeschouwd laat jij je dus nu al volledig vrijwillig misleiden en beetnemen. Je hebt geen volledige keuzevrijheid, allang niet meer. Je gaat er gewoon in mee. Maar als het straks in plaats van Nederlandse overheid de NWO heet dan is ineens alles anders? Laat me niet lachen.
Is de hele nederlandse regering kabbalistisch, luciferiaan? Dat moet wel haast, want jij laat je elke dag opnieuw misleiden en bedonderen. Is elke vorm van leiderschap überhaupt kabbalistisch? Dat moet wel haast, want jij laat je elke dag opnieuw misleiden en bedonderen. Je hebt geen keuzevrijheid, want hebt je aangesloten bij een genootschap, met voorschriften die jij dient te volgen. Die hebben een leider, en dat moet dan wel een kabbalist zijn.
Als je voor jezus alles moet opgeven, is hij geen haar beter dan die leiders van die NWO waar jij het over hebt. Hij heeft dan ook mindcontrol over je. En ik vraag me werkelijk af waar jij vandaan haalt dat de weg van jezus dan beter zou zijn dan de weg van de NWO, het eindresultaat is hetzelfde. Volledige overgave aan een leider. En ja, nu kom jij weer met de bijbel aanzetten waar het allemaal in zou staan. Maar daar koop ik niets voor. Dat is namelijk alleen maar jouw visie..quote:Op zondag 20 juli 2008 14:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor Jezus moet je alles opgeven, en het grootste offer dat je moet brengen ben je zelf. Dat gaat dus weer een stap verder dan materiele zaken. Wanneer je bereid bent om jezelf op te geven, ben je ook bereid om plaats te maken voor God in je karakter en in je leven, en dat is wat Hij wil.
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:quote:Op zondag 20 juli 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jij wil geen keuzevrijheid en eigen bezittingen?
Als Jezus 100% onzelfzuchtige liefde is, waarom zou je dan niet alles voor Hem opgeven? Ik zie daar niets dan goeds in. Het eindresultaat van de NWO is het tegenovergestelde van dat van Jezus.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je voor jezus alles moet opgeven, is hij geen haar beter dan die leiders van die NWO waar jij het over hebt. Hij heeft dan ook mindcontrol over je. En ik vraag me werkelijk af waar jij vandaan haalt dat de weg van jezus dan beter zou zijn dan de weg van de NWO, het eindresultaat is hetzelfde. Volledige overgave aan een leider. En ja, nu kom jij weer met de bijbel aanzetten waar het allemaal in zou staan. Maar daar koop ik niets voor. Dat is namelijk alleen maar jouw visie..
Het verschil is dat ik een vrije keuze heb gemaakt om mijzelf voor Jezus op te offeren en Hem te gehoorzamen, uit liefde voor Hem, maar dat de NWO mij dwingt om te gehoorzamen, uit haat en tyrannie naar mij toe. Overigens neemt Jezus mij nooit mijn vrije keuze af, ik heb altijd de mogelijkheid om gedag te zeggen. Het is mijn wil, mijn keuze om niet mijn wil te doen, maar Zijn wil, omdat ik mij heb gerealiseerd dat dat het beste voor mijzelf is.quote:Bovendien is je post volledig in tegenstrijd met wat je eerder in dit topic schreef, namelijk:
[..]
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:
1) Jij hebt alles opgegeven voor jezus
2) Je hebt dus geen keuzevrijheid en bezittingen meer, immers jezus, god, bepaalt vanaf nu hoe jouw leven gaat
3) Jij beweert in je leven de komst van de eindtijd mee te gaan maken, veroorzaakt door de NWO
4) Als de NWO onstaat dan wil jij alsnog keuzevrijheid en eigen bezittingen hebben
Mjah, schiet mij maar lek hoor. Discrepanties alom.
Ik ben al een half jaar weggeweest en over een dikke maand vertrek ik weer.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:17 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ga dan uit in de wereld en doe wat je moet doen.
Jezus belooft ons geen rustige rit (in dit leven), maar wel een behouden aankomst (in Het leven hierna).quote:Op zondag 20 juli 2008 14:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:
1) Jij hebt alles opgegeven voor jezus
2) Je hebt dus geen keuzevrijheid en bezittingen meer, immers jezus, god, bepaalt vanaf nu hoe jouw leven gaat
3) Jij beweert in je leven de komst van de eindtijd mee te gaan maken, veroorzaakt door de NWO
4) Als de NWO onstaat dan wil jij alsnog keuzevrijheid en eigen bezittingen hebben
Mjah, schiet mij maar lek hoor. Discrepanties alom.
Een boodschap van liefde?quote:Op zondag 20 juli 2008 19:41 schreef asdqert het volgende:
En nogmaals, da's een vrije unieke boodschap. Zeker omdat er een boodschap van Liefde achter zit.
Ah, dit in tegenstelling tot al die extremisten die van zichzelf vinden dat ze niet weten waar ze over praten ?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik weet dat ik radicaal praat en als een echte fundamentalist/extremist die niet serieus te nemen valt. Ik weet echter waar ik over praat. Ik heb me er lang in verdiept en ik heb er zelf ervaring mee.
Maar als God bestaat en bepaalde standaarden heeft waar wij naar dienen te leven, is het wel een boodschap van liefde om anderen te waarschuwen voor de gevolgen wanneer ze niet naar die standaarden leven, en ze vertellen wat er allemaal tegenover staat wanneer ze wel naar die standaarden leven. Als persoon zou je inderdaad moeten veranderen als je ver afwijkt van de standaarden die God heeft gezet voor een werkelijk gelukkig, eerlijk en vol leven.quote:Op maandag 21 juli 2008 07:40 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Een boodschap van liefde?
Het is een boodschap van beperking.
Je moet alles doen volgens de regels van het Christendom, net als elke andere religie, want anders ben je verdoemd tot de hel of weet ik wat nog meer.
En zo kan ik nog wel eventjes door gaan betreft de haken en ogen.
Als persoon zou ik zo immens moeten veranderen en mijzelf niet meer kunnen zijn om als goede Christen een plekje te kunnen garanderen in de hemel, dat ik net zo goed mijzelf van kant zou kunnen maken.
Dat noem ik nou nog eens echte liefde...![]()
Maar Summers, zo denk ik helemaal niet. En ik vermoed de meeste christenen ook niet. Waarom zou ik al die tijd en energie in berichten steken als het me niet zou interesseren wat jouw lot is omdat ik zelf toch al gebakken zit? Ik vind je geen loser en ook geen sukkel en ik geloof niet dat mensen eeuwig pijn zullen lijden in de hel. Voordat ik christen was heb ik ook een ander leven geleid, ik heb niet altijd in God geloofd. Ik vind mezelf toen ook geen loser of sukkel, ik wist gewoon niet beter. Waarom zou ik dat van een ander dan wel denken?quote:Op maandag 21 juli 2008 08:05 schreef Summers het volgende:
Wat jezus belooft heeft of heeft gezegt weet je alleen als je er zelf bij was , Jezus die een leven na de dood belooft klinkt voor mij hetzelfde als dat ik beloof dat het gras morgen groen zal zijn , het gras was al groen en ik heb automatisch al een leven na de dood .
aangezien iedereen gelijk is is er geen enkele groep wiens interpretatie van jezus uitstijgt boven de rest in die hoedanigheid dat die groep geweldige beloningen en zware straffen voor de hele mensheid mag verzinnen uit de naam van liefde en god mochten andere mensen een andere interpretatie hebben dan ze zelf hebben .
leuke egotrip : IK word wel gered , IK kom wel in de hemel , Ik mag en verdien de nabijheid van god want ... en die sukkels die niet naar MIJ wilden luisteren lijden nu pijn in de hel , terwijl ik geniet van schatten omdat ze zo zwak waren om in de klauwen van luficer te vallen ( LOSERS )
Maar christenen geloven dat Jezus God ís en dat de bijbel het woord van God ís waar God en Zijn karakter beschreven worden, maar ook dat God een bepaalde standaard voor het leven opzet die verre van 'werelds' is. Christenen geloven dus niet dat je 'de regeltjes van het christendom moet volgen want anders', maar dat God zelf vrij heldere richtlijnen heeft gegeven van wat God van ons verwacht en hoe we tot God kunnen komen. God is naast 100% liefde ook 100% rechtvaardig. Wij mensen doen allemaal onrechtvaardig, er is niemand die alleen maar liefde geeft aan zijn medemens. Daardoor zijn wij afgeweken van de standaard die God voor het leven heeft. Daar dienen we terug mee in harmonie te komen zodat we acceptabel zijn voor God. Dat heeft dus niet zoveel met 'regeltjes volgen' te maken, maar juist zo goed mogelijk opleven naar de standaarden voor een goed leven.quote:Als er een god is , is hij voor iedereen , klinkt leuk dat hij de rest van zijn eigen schepping laat vallen of discrimineerd en kiest voor jou kant en je daar zelfs voor beloont en de rest straft want dat is " zijn " wil , sorry maar zeg dan dat dat je eigen wil is , " gebruik gods naam niet ijdel " word niet voor niets gezegt .
god is liefde . het is NIET god is liefde maar wel als je de regels en denkbeelden van het christendom volgt want anders .....
Dit is dus ook niet zoals ik denk. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is omdat ik geloof dat er profeties in staan die uitkomen. Wat mij betreft moet er dan wel sprake zijn van goddelijk geïnspireerdheid en is er wel degelijk een verschil tussen dikke dik en de bijbel. Ik drink geen cocktails want ik drink al maanden geen alcohol meer.quote:ik denk bijv niet dat het God zou intereseren of ik nou de bijbel lees of " dikkie dik gaat wandelen met eendje kwak " ik vermoed dat dikkie dik hem gunstig zou stemmen omdat dat iig zou betekenen dat ik liefde energie en tijd stop in 1 van zijn kinderen om die te helpen ontwikkelen in de taal zodat dat kind later zijn eigen mening kan geven ipv zijn naam misbruiken om mezelf een voorrangspositie aan te meten waarbij ik verkapt heers over de hemel en de hel en slim genoeg ben om die schifting te maken voor de mensheid .
"ik wel en jij niet "maar er ondertussen wel voor zorgen dat je het woord liefde en " heb u naaste lief zoals U ZELVE vaak genoeg roept , maar ondertussen dromen van een tijd heel nabij dat je cocktails drinkt in de hemel en hoofdschuddend naar beneden kijkt naar al die mensen die zo dom waren om bijv de bijbel NIET letterlijk te nemen of jezus als de weg te zien .
Ja, ik geloof van wel ja.quote:En dan slapen we en moeten we wakker geschud worden omdat we niet zo het gevaar zien in mensen die zeggen dat we 1 zijn . RIGHT
Maar je hoeft ook helemaal niet te geloven, je hoeft niet naar me te luisteren, dat verwacht ik ook helemaal niet van je. Ik wil alleen maar de informatie die ik heb en waar ik van overtuigd ben dat hij nuttig is delen met mensen die er wel open voor staan. Als jij het niet wil horen zal ik daar niet boos of verontwaardigd over worden of je alsnog dwingen om iets te doen wat je niet wil. Ik geloof ook niet dat God mij of wie dan ook voortrekt, voor God zijn we allemaal Zijn liefde waard. Het hangt alleen van onszelf af of we die liefde ontvangen: als we hem niet willen zullen we hem ook niet ontvangen. God is een gentleman. Ik hoop alleen dat mensen de keuze maken om die liefde wel te willen ontvangen, want wat mij betreft is er niets mooiers dan dat. Ik geloof dat de enige weg daarvoor het christelijke geloof is en daarom deel ik het en alles wat ermee te maken heeft, zoals ook dit topic.quote:het is afgelopen , die eeuwenlange egotripperij met hetzelfde liedje keer op keer in hetzelfde of een ander jasje , wen er maar alvast aan dat iedereen je gelijke is en dat jezus en god vast wel van je houden maar je niet voortrekken , sorry .
Precies. En daar ligt nu juist het hele probleem.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als persoon zou je inderdaad moeten veranderen als je ver afwijkt van de standaarden die God heeft gezet voor een werkelijk gelukkig, eerlijk en vol leven.
Darkwolf deze discussie hebben we al een aantal keer gevoerd Jij verandert niet van standpunt en ik ook niet. Zullen we dus niet weer exact dezelfde discussie gaan voeren in dit topic? Je zou je ook in de dingen die ik in de OP heb geplaatst kunnen verdiepen in plaats van dat we weer een hele offtopic discussie gaan voeren over wat de bijbel van jouw keuzes in het leven zegt. Ik weet dat je gelooft dat wat jij doet iets goeds is en dat je geen behoefte hebt aan kritiek daar op. Het topic gaat dan ook niet over jou maar over het kabbalistische fundament van de NWO, the secret, what the bleep do we know en andere new age ideeën en stromingen.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:09 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Precies. En daar ligt nu juist het hele probleem.
Niet de bijbel, pastoor, kerk of welk persoon op deze aarde dan ook kan voor mij oordelen of ik een werkelijk gelukkig leven leidt.
Het persoon die daar uiteindelijk over oordeelt ben ik zelf.
En als God er wat over te zeggen zou hebben, is dat tussen hem en mij. Niemand anders.
Is het dan niet vreemd dat als ik zeg dat God mij de taak heeft gegeven om mens en dier nader tot elkaar te brengen met de methodes die ik nu gebruik, dat het wel onzin moet zijn. Want het staat anders in de bijbel, of het gaat niet volgens de 10 geboden, of de kerk (als ik er bij eentje zou zitten) keurt het niet goed en ga zo nog maar even door.
Met andere woorden: als ik zeg dat God en ik vrede hebben omtrent elkanders interactie en hoe ik mijn leven leidt, ben je dan niet opgelucht? Ben je dan niet blij in de zin van "Gelukkig! Het is niet wat ik geloof, maar ik ben blij dat jij op jouw manier God hebt toegelaten in je leven en dat je met Hem over een brug kan!"
God is niet alleen een gentleman, maar ook een zeer dynamisch persoon.
Ik vroeg een simpele vraag die uit de tekst naar voren kwam naar aanleidingen van de afgelopen aantal posts.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Darkwolf deze discussie hebben we al een aantal keer gevoerd Jij verandert niet van standpunt en ik ook niet. Zullen we dus niet weer exact dezelfde discussie gaan voeren in dit topic?
Daar gaat het niet om.quote:Je zou je ook in de dingen die ik in de OP heb geplaatst kunnen verdiepen in plaats van dat we weer een hele offtopic discussie gaan voeren over wat de bijbel van jouw keuzes in het leven zegt. Ik weet dat je gelooft dat wat jij doet iets goeds is en dat je geen behoefte hebt aan kritiek daar op.
Nee, het topic gaat inderdaad niet over mij.quote:Het topic gaat dan ook niet over jou maar over het kabbalistische fundament van de NWO, the secret, what the bleep do we know en andere new age ideeën en stromingen.
Maar ALi zo denk je WEL als je bijv zegt :quote:Op maandag 21 juli 2008 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar Summers, zo denk ik helemaal niet. En ik vermoed de meeste christenen ook niet. Waarom zou ik al die tijd en energie in berichten steken als het me niet zou interesseren wat jouw lot is omdat ik zelf toch al gebakken zit? Ik vind je geen loser en ook geen sukkel en ik geloof niet dat mensen eeuwig pijn zullen lijden in de hel. Voordat ik christen was heb ik ook een ander leven geleid, ik heb niet altijd in God geloofd. Ik vind mezelf toen ook geen loser of sukkel, ik wist gewoon niet beter. Waarom zou ik dat van een ander dan wel denken?
[..]
Dat is nou juist mijn punt , je heerst ook niet over hemel en hel , nu geef je voorbeelden van liegen en stelen en moorden wat god zou afkeuren maar overal geef je voorbeelden van dingen die weer normaal zijn voor andere mensen zoals reincarnatie , aura's zien , eenheid in mensen enz .. en dat schuif je toe aan satan of lucifer , bepaal voor jezelf wat god is en wat niet maar ga niet voor andere mensen bepalen wat de duivel wel moet zijn , je kan best aura's zien of atheist zijn en verre van moorden , liegen en stelen vandaan blijven en toch een goed mens zijn .quote:Maar christenen geloven dat Jezus God ís en dat de bijbel het woord van God ís waar God en Zijn karakter beschreven worden, maar ook dat God een bepaalde standaard voor het leven opzet die verre van 'werelds' is. Christenen geloven dus niet dat je 'de regeltjes van het christendom moet volgen want anders', maar dat God zelf vrij heldere richtlijnen heeft gegeven van wat God van ons verwacht en hoe we tot God kunnen komen. God is naast 100% liefde ook 100% rechtvaardig. Wij mensen doen allemaal onrechtvaardig, er is niemand die alleen maar liefde geeft aan zijn medemens. Daardoor zijn wij afgeweken van de standaard die God voor het leven heeft. Daar dienen we terug mee in harmonie te komen zodat we acceptabel zijn voor God. Dat heeft dus niet zoveel met 'regeltjes volgen' te maken, maar juist zo goed mogelijk opleven naar de standaarden voor een goed leven.
[..]
Dit is dus ook niet zoals ik denk. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is omdat ik geloof dat er profeties in staan die uitkomen. Wat mij betreft moet er dan wel sprake zijn van goddelijk geïnspireerdheid en is er wel degelijk een verschil tussen dikke dik en de bijbel. Ik drink geen cocktails want ik drink al maanden geen alcohol meer.
Ik heers ook niet verkapt over de hemel en de hel. Zoals ik al zei, de bijbel heeft voor mij een speciale positie wegens de profeties. Daarom kan ik op basis daarvan wel aangeven dat God niet zomaar alles accepteert wat wij doen. Dat zou ook niet logisch zijn toch? Wat ik vaak hoor is dat mensen liefde gelijk stellen aan tolerantie. God kan niet alles tolereren want dat zou oneerlijk zijn als al Zijn schepselen gelijk zijn. Als ik tegen jou l of erger als ik jou vermoord, of vreemd zou gaan bij mijn vriendin, of steel etc. kan God dat niet zomaar tolereren, zeggen dat Hij van mij houdt en het ongestraft voorbij laten gaan. En zo is het met alles wat wij doen dat niet rechtvaardig is, naar God toe en naar onze medemens.
[..]
liefde is universeel en iedereen wilt liefde , ouders die bijv een kind krijgen houden daar meteen al van en ontvangen liefde en geven die , ze hoeven zich niet speciaal in te tunen op een god of regels , god heeft ze dat al van nature gegeven , zo heeft god ons toch al geschapen ?quote:Ja, ik geloof van wel ja.
[..]
Maar je hoeft ook helemaal niet te geloven, je hoeft niet naar me te luisteren, dat verwacht ik ook helemaal niet van je. Ik wil alleen maar de informatie die ik heb en waar ik van overtuigd ben dat hij nuttig is delen met mensen die er wel open voor staan. Als jij het niet wil horen zal ik daar niet boos of verontwaardigd over worden of je alsnog dwingen om iets te doen wat je niet wil. Ik geloof ook niet dat God mij of wie dan ook voortrekt, voor God zijn we allemaal Zijn liefde waard. Het hangt alleen van onszelf af of we die liefde ontvangen: als we hem niet willen zullen we hem ook niet ontvangen. God is een gentleman. Ik hoop alleen dat mensen de keuze maken om die liefde wel te willen ontvangen, want wat mij betreft is er niets mooiers dan dat. Ik geloof dat de enige weg daarvoor het christelijke geloof is en daarom deel ik het en alles wat ermee te maken heeft, zoals ook dit topic.
woorden zeggen me niks , dat kan altijd misleiding zijn , daden zeggen me iets .quote:Verder is het ook geen egotripperij, het is oprechte, integere en eerlijke overtuiging, niet een drang om beter te zijn dan een ander.
Maar ik heb de vraag toch al een aantal keer beantwoord? Nog 1 keer dan.,quote:Op maandag 21 juli 2008 14:24 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik vroeg een simpele vraag die uit de tekst naar voren kwam naar aanleidingen van de afgelopen aantal posts.
Nu opeens ga ik offtopic omdat ik mijzelf als voorbeeld neem?
[..]
Daar gaat het niet om.
Het ging erom wat God verstaat onder liefde en wat jij vertelde over richtlijnen.
Het gaat om de zorgen die je continu verkondigt dat je hoopt en wilt dat mensen tot God komen en als dit dan lukt dat dit jou goed doet.
[..]
Nee, het topic gaat inderdaad niet over mij.
Dat maak ik er ook tevens niet van, maar jij.
quote:Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
dingen zal hebben gedaan waardoor jij onacceptabel bent voor God om in Zijn koninkrijk te leven.
Nee, dat heb je in dit geval niet. Dat bedoel ik dus en daarom snapte ik jou reactie al niet.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar ik heb de vraag toch al een aantal keer beantwoord? Nog 1 keer dan.,
Als je mijn tekst nog eens goed leest, nam ik daar het voorbeeld aan van mijn levenswijze en dat ik met God op een lijn zit.quote:Nee, als jij zegt dat jij gelukkig bent, ook zonder God, ben ik niet blij voor jou. Niet omdat ik je niet mag of omdat ik jouw levensstijl 'afkeur'of veroordeel of erop neerkijk, maar omdat ik er van overtuigd ben dat je gelukkiger kan zijn wanneer je de bijbel zou volgen omdat ik geloof dat de bijbel het woord van God is en door de bijbel te volgen je terug in gehoorzaamheid en harmonie komt met God waardoor God je alles zal geven wat je werkelijk nodig hebt, en niet wat jij zelf denkt dat je nodig hebt.
Jij begint dan op en neer te springen dat ik niet tegen kritiek kan of deze niet wil horen of dat het topic over mij gaat, maar dit gaat over het idee dat God in het hier en nu handeld en dit kan dus afwijken van wat er strak en nauwkeurig in de bijbel staat.quote:Ik zeg dus eigenlijk dat God het beter weet voor jou dan jijzelf, zoals een ouder beter voor een klein kind weet wat het kind nodig heeft dan het kind zelf.
Maar wat als iemand nu in het midden leeft?quote:Daarnaast geloof ik dat je als je de bijbel niet omarmt je daar hinder van zal ondervinden in de tijd waar wij nu in leven. Ik geloof dat je misleid zal zijn wanneer de NWO komt, dat je niet zal beseffen dat Jezus Christus spoedig terugkomt om te oordelen over de wereld en ik geloof dat je, omdat je je hebt laten misleiden door de bijbel niet te omarmen, door er niet voor open te staan maar het keer op keer af te wijzen, dingen zal hebben gedaan waardoor jij onacceptabel bent voor God om in Zijn koinkrijk te leven.
Wat ik al hierboven zeg: dat is tussen God en mij en niet de bijbel. De bijbel is een boek dat een momentum van 2000 jaar geleden heeft vast gelegd.quote:Je komt dan simpelweg tekort, hebt geen relatie met God opgebouwd en daardoor niet genoeg goede vruchten gedragen, in plaats daarvan juist kwade vruchten, bent daardoor niet waardig voor Gods koninkrijk en dat zal het gevolg zijn geweest van de keuzes die je zelf hebt gemaakt.
Wat bedoel je met "niet politiek correct"?quote:Ik zou het verschrikkelijk vinden als je het niet zou halen, dat zou een gemis voor iedereen zijn. Daarom houd ik de boodschap waar ik in geloof niet voor me, ookal is het geen politiek correcte boodschap.
Dat vind ik dus vrij ironisch, daar het uiteindelijk wel over deze onderwerpen moeten gaan maar het weer duidelijk vanuit het Christelijke perspectief.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het topic gaat dan ook niet over jou maar over het kabbalistische fundament van de NWO, the secret, what the bleep do we know en andere new age ideeën en stromingen.
Het gaat om de keuzes die je maakt op basis van de kennis die je hebt. De user die ik daar aansprak heeft duidelijk veel kennis, hij gelooft dat hij God kent en dat hij gebakken zit. Ik betwijfel dat echter, omdat ik toch een hoop uitspraken van hem tegenkwam die dus niet in overeenstemming zijn met wat Jezus leert. Dan komt bij mij de vraag op hoe hij het geloof dan praktiseert, en of hij, zoals Jezus ons opdraagt, zichzelf geheel opgeofferd heeft. Dat is een legitieme vraag, geen oordeel.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Maar ALi zo denk je WEL als je bijv zegt :
De vraag is echter, kun je jezelf ook christen noemen? Ben je werkelijk gered door Jezus Christus en is jouw lot daarmee ook veiliggesteld, of heb je een groot deel van de kennis maar heb je jezelf nog niet opgeofferd om Gods koninkrijk binnen te kunnen treden wanneer Hij terugkomt?
En wat gebeurd er volgens christenen als ik mezelf niet heb opgeofferd om gods koninkrijk binnen te gaan ? waar ga ik dan heen ?? weet jij een positieve uitkomst te noemen voor een medemens die bijv helemaal niet in god gelooft of een jezus ? laat maar horen dan als het niet waar is en je liefde bedoeld .. .
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat die ideeën voortkomen of gelijk zijn aan ideeën uit de kaballah. De kaballah is Luciferianisme. Lucifer is de gevallen engel. Die ideeën zouden dan dus logischerwijs van de gevallen engel vandaan kunnen komen, ik geloof van wel. Dat is niet om over anderen te oordelen of af te keuren, maar wat mij betreft een feit waar je niet om heenkan. Wat ik wil doen is vaststellen wat de spirituele bron is van bepaalde doctrines, stromingen en religies. Bij zo'n beetjte alles wat je onder het kopje new age kan scharen is dat Lucifer, omdat new age in wezen theosofie is, theosofie is kabbalistisch en kabbalisme is Luciferianisme. Dat is gewoon een feit, ik kan er ook niets aan doen. Lees de boeken maar als je me niet gelooft.quote:Dat is nou juist mijn punt , je heerst ook niet over hemel en hel , nu geef je voorbeelden van liegen en stelen en moorden wat god zou afkeuren maar overal geef je voorbeelden van dingen die weer normaal zijn voor andere mensen zoals reincarnatie , aura's zien , eenheid in mensen enz .. en dat schuif je toe aan satan of lucifer , bepaal voor jezelf wat god is en wat niet maar ga niet voor andere mensen bepalen wat de duivel wel moet zijn , je kan best aura's zien of atheist zijn en verre van moorden , liegen en stelen vandaan blijven en toch een goed mens zijn .
Ja, dat is natuurlijk, maar ik geloof dat je zonder God nooit de liefde van God kan ontvangen en dus ook geen kanaal van Gods liefde zijn. Dat lijkt me ook een vrij logische gedachte of niet?quote:liefde is universeel en iedereen wilt liefde , ouders die bijv een kind krijgen houden daar meteen al van en ontvangen liefde en geven die , ze hoeven zich niet speciaal in te tunen op een god of regels , god heeft ze dat al van nature gegeven , zo heeft god ons toch al geschapen ?
Ja, ik hou van je, daarom post ik dit topic en ga ik in op je posts. Ik doe dat niet voor mijzelf, maar voor jou, omdat ik de ervaring van God die ik heb aan iedereen gun. Omdat ik ook ervaring heb met spiritualiteit, met new age, met het geloof in reincarnatie, in geesten, met droomuitleg, al die dingen heb ik ook gedaan en toen geloofde ik ook dat ik helemaal goed zat. Toch klopte er iets niet, er waren iets teveel inconsistenties in mijn wereldbeeld om het volledig te kunnen accepteren. Ik bereikte niet wat ik wilde bereiken, ik begreep nog te weinig, dus ik heb verder gezocht en heb mij verdiept in een hoop zaken. Toen ik uiteindelijk bij het christelijk geloof kwam en mij bekeerd heb, ontving ik werkelijk de Heilige Geest, van de ware levende God, en Zijn liefde, en toen begon het steeds meer door te dringen dat al die zaken waar ik voorheen in geloofde, niet de zaken zijn die God ons leert, maar die Lucifer ons leert om ons af te houden van God. Dat bleek uit de boeken die ik las, de video's en lezingen die ik bekeek, alle objectieve feiten die ik verzamelde en mijn eigen levenservaring. Ik gun de liefde die ik nu van God ontvang aan iedereen, ik wens dat iedereen overladen wordt, weggeblazen wordt door Gods kracht, liefde, warmte, verstand, ik wens dat de hele wereld dat ervaart omdat ik geloof dat het hetgeen is wat de mensheid nodig heeft om persoonlijk, maar ook met zijn allen optimaal, maximaal, utopisch gelukkig te zijn. Ik geloof dat dat een realiteit zal zijn in Gods koninkrijk, en ik geloof dat dat koninkrijk niet lang meer op zich zal laten wachten wegens alles wat er op dit moment aan de hand is in de wereld en wat de bijbel daarvan zegt, en ik wens dat iedereen in dat koninkrijk zal komen, omdat ik iedereen, mijzelf maar ook jou dus, het allerbeste gun, gewoon uit liefde voor het leven, de waarheid, geluk en alles wat goed is, ik heb er verder geen redenen voor maar volgens mij zijn er ook geen andere redenen nodig. Ik wens dat iedereen God zal leren kennen, gered zal worden van de zondige conditie waar de wij zelf en de hele wereld zich nu in verkeert, opdat we allemaal stomgeslagen dankbaarheid vertonen van hoe fantastisch mooi het geschenk van het leven eigenlijk is, hoe wonderlijk het is om te kunnen horen, omte kunnen zien, om te kunnen voelen, proeven, ruiken, om liefde en andere emotes te kunnen ervaren, om een lichaam te kunnen hebben wat je bestuurt, om alles te kunnen ervaren wat het leven leven maakt, in de meest optimale, zuivere, heilige vorm en zo er de meeste voldoening uit kan halen, op een manier die al het voorstellingsvermogen te boven gaat, maar een realiteit wordt als je God leert kennen. Ik wens dat jij de keuze maakt om de zonde vaarwel te zeggen, om je tot God te keren, Hem te vragen om jou alles te geven wat je nodig hebt om goed te doen voor je medemens en vervuld te worden van geluk en liefde, gewoon omdat ik om je geef en je het allerbeste gun. Ik wens dat iedereen in de wereld de liefde van God ervaart, die niet te beschrijven of te omvatten is, zoals Paulus het zegt:quote:woorden zeggen me niks , dat kan altijd misleiding zijn , daden zeggen me iets .
Ik geloof bijv in reincarnatie , zie aura's , heb weleens voorspellende dromen en voel weleens dingen aan , enz enz , kan je een keer een positief verhaal vertellen over mij waarin ik je gelijke ben en blijf en god net zoveel van mij houd en ik mezelf mag zijn en mij in mijn waarde laat ? laat maar horen dan , dat moet een makkie zijn voor iemand die alleen maar liefde voor ogen heeft .
Ik zou pas gelukkig voor je zijn wanneer ik zeker kan zijn dat je het maximale uit het leven haalt.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:06 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Nee, dat heb je in dit geval niet. Dat bedoel ik dus en daarom snapte ik jou reactie al niet.
[..]
Als je mijn tekst nog eens goed leest, nam ik daar het voorbeeld aan van mijn levenswijze en dat ik met God op een lijn zit.
Dat hij mij de taak heeft gegeven om mens en dier dichter bij elkaar te brengen.
Stel dat dit dus het geval is en ik heb dus God gevonden ook al wijkt dat een beetje af van de bijbel (de bijbel is 2000 jaar oud, God is NU), zou je dan gelukkig voor mij kunnen zijn?
Je zegt zelf in je reactie waar ik het in mijn vorige reactie dus over had:
Jawel, want ik geloof niet dat wat jij doet van God komt, want ik heb daar geen enkele reden voor. Jij gelooft van wel, ik niet. en daardoor zijn we het niet eens met elkaar.quote:Jij begint dan op en neer te springen dat ik niet tegen kritiek kan of deze niet wil horen of dat het topic over mij gaat, maar dit gaat over het idee dat God in het hier en nu handeld en dit kan dus afwijken van wat er strak en nauwkeurig in de bijbel staat.
Waarom immers niet? Waarom is mijn taak dan niet Gods waardig en wie zegt dat het niet vanuit God komt?
Dat bedoel ik met "dat is tussen en God en mij", dat heeft verder niks te maken dat jij het niet of wel met mij eens bent.
Ik geloof niet dat je in contact met God kan komen zonder het protocol van de bijbel te volgen.quote:Maar wat als iemand nu in het midden leeft?
Wel een met God, maar niet met de bijbel en ook niet misleid worden door de NWO omdat deze met zijn ogen wijd open staat? Dicht in contact met God i.p.v "een boek met regels en protocol"?
Alles lijkt zo zwart-wit in jouw wereld heb ik het idee.
Or you are fully with us, or you are not.
Of zoals een evangelist het zo mooi zei in Jesus Camp: there are two sorts of people in this world. People who love Jesus and people who don't.
Dat is jouw mening.quote:Wat ik al hierboven zeg: dat is tussen God en mij en niet de bijbel. De bijbel is een boek dat een momentum van 2000 jaar geleden heeft vast gelegd.
Dat ik niet zeg dat elke manier gelijk is, maar dat er maar 1 manier is en de rest werkt niet en is fout.quote:Wat bedoel je met "niet politiek correct"?
Ik zal eens kijken wie er het eerst over het christelijk geloof begon.quote:EDIT:
[..]
Dat vind ik dus vrij ironisch, daar het uiteindelijk wel over deze onderwerpen moeten gaan maar het weer duidelijk vanuit het Christelijke perspectief.
Dit topic heeft een ander onderwerp maar is vanuit dezelfde kern als je andere topics: het verkondigen dat we uit moeten kijken en alsjeblieft de bijbel en het Christelijke geloof moeten ontarmen.
Wasn't me.quote:[quote]Op zaterdag 19 juli 2008 19:09 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Jij denkt dat het christendom (lees Jezus en consorten) de Waarheid in pacht heeft.
Zulke mensen neem ik sowieso niet serieus.
Liever Kaballah.
Nou, dat vind ik wel een beetje cru. Maar ik denk wel dat Ali een stadium heeft bereikt waarin hij weinig reden meer tot leven ziet mocht zijn visie niet kloppen.quote:Op zondag 20 juli 2008 03:59 schreef ElizabethR het volgende:
Als ik zo zou moeten leven als jij Ali, in die constante dwang, in die constante angst, dan maakte ik er een eind aan.
Je bent ziek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |