Hear hear.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:56 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
...Dat het Christendom de enige echte weg is om op het ware pad te komen en dat alles daarbuiten allemaal BS is en tot de dood zal leiden?
[..]
Daar geloof ik nog altijd niks van.
Jij bent dusdanig overtuigd van jouw waarheid dat je niet openstaat voor andere waarheden, want die zijn er naar jouw idee niet.
Jouw waarheid is de mijne niet en toch ga ik het prima redden.
En ik krijg niet meer of minder garantie dat ik in de hemel kom in vergelijking met jou omdat ik mijn leven anders leef met andere ideeen en visies.
Ik kan mij eerder opwinden hoe ontzettend kortzichtig jij bent dat je iedereen steeds maar wilt wakker schudden i.p.v deze gewoon in hun waarde te laten betreft wat zij geloven en hoe zij hun leven leiden.
Laat iedereen toch eens met rust en accepteer nou eens dat jij niet 100 procent zeker kan weten dat ik naar de hel ga of dood ga omdat ik met dieren praat ("demonisch") mijzelf gelijk zie aan alles dus ook met "god" ("god complex") en praat met en over god zoals ik dat wens ("gods lastering").
Hear hear.quote:Op zondag 20 juli 2008 01:46 schreef Summers het volgende:
Ik zie geen gevaar in dingen als the secret , what the bleeb do we know en vele andere new age verschijnselen , de dingen die daarin naar voren komen zijn dingen die bestaan in de wereld waarin ik ben geboren en beschrijven mijn eigen ervaringen , ik hoef niks te omarmen , ik hoef niks te geloven , ik moet alleen mezelf blijven , je eigen gezond verstand gebruiken en je eigen gevoel volgen dan red iedereen het prima volgens mij of er nou een nwo of een zsawergf opstaat .
het oude systeem moet ook vervangen worden ,of er nou een nwo opstaat of niet , zoals het nu gaat kan echt niet meer toch ?
misleiding , bedrog enz bestaan de dag van vandaag al , dat is niet iets in de toekomst waar we gevaar in moeten zien of moeten vrezen , dat is de wereld waar we met zijn allen Al in leven en hebben geleefd .
Ik vertrouw erop dat wat voor oplossing iemand anders ook gaat bieden je uiteindelijk zelf uitmaakt of dat de oplossing is of niet en je dat niet voor je laat beslissen en ook daarin bij jezelf blijft , maar nogmaals dat geld allemaal al de dag van vandaag , de meeste mensen snappen dat heus wel , heb eens wat meer vertrouwen in je medemens .
Ik zie de nwo niet als aanstichter van een duivelse spirituele verandering maar een uiting van een soort spirituele energie van verandering die er al is en die vele mensen tot op de dag van vandaag al jaren voelen aankomen , ook als ze nog nooit van de NWO hebben gehoord .
tenslotte heeft de schepper als hij bestaat ons allemaal gezegend met hersenen en intuitie en zintuigen om ze ZELF te gebruiken om ons in staat te stellen ZELF de waarheid te achterhalen of in te zien .
Hoewel de denkbeelden van de nwo niet slecht klinken in mijn oren zal ik er nooit zoveel waarde aan hechten als jij nu doet , ik hecht meer waarde aan wat ik zelf denk en voel .
Wie op wilt staan , staat op , dat mag en wie wilt blijven liggen , blijft liggen , ook dat mag , moeilijker ga ik het niet maken , lekker zelf weten wat je doet , Daar geloof ik in .
Dat geloof je alleen maar. Het is geen 100% vaststaand feit hoor.quote:Op zondag 20 juli 2008 02:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh dat is een misvatting, ik heb voor mijzelf niets te vrezen.
Wij zijn individien met een eigen wil, maar als je de Geest zou hebben zou je voelen dat wij één zijn, dat onze geesten één zijn, en je zo de ander als jezelf beschouwt. Het is vergelijkbaar met the Borg Collective in Star Trek: Allemaal zijn ze individuen, maar toch zijn ze één geheel, één lichaam.quote:Op zondag 20 juli 2008 02:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jezus leerde liefhebben. Dat God liefde is. Niet dat we met God dienen te fuseren en beseffen dat ik jij bent en jij mij. Wij zijn individuen. Het mooie aan het herstellen van de connectie met God is dat je van anderen gaat houden, gewoon omdat zij zijn, niet omdat jij het eigenlijk zelf bent. Dat lijkt me geen liefde, maar een vorm van egoïsme.
De geest verenigt ons, en spiritueel zou je kunnen zeggen dat wij geestelijk 1 zijn, omdat als wij allemaal de heilige geest ontvangen, wij allemaal de wil van de Vader doen. Zodoende worden wij als één lichaam, waarvan de verschillende onderdelen, de mensen, naar de mate van de gaven van God verschillende dingen kunnen doen, maar steeds in harmonie omdat het God is die het aanstuurt, zoals verschillende delen van het lichaam alleen iets kunnen bereiken wanneer ze in harmonie met elkaar bewegen omdat ze aangestuurd zijn door een centrale kracht. Dat wil echter niet zeggen dat we echt fuseren tot 1, dat jij en ik dezelfde zijn. Die verzen vind ik daar geen bewijs voor, ik vind die conclusie niet plausibel.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:34 schreef FatalException het volgende:
[..]
Wij zijn individien met een eigen wil, maar als je de Geest zou hebben zou je voelen dat wij één zijn, dat onze geesten één zijn, en je zo de ander als jezelf beschouwt.
Uit de Bijbel, 1 Korintiers 12
Vele gaven, één Geest
1 Broeders en zusters, over de gaven van de Geest wil ik u het volgende zeggen.
2 Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven.
3 Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand kan ooit door toedoen van de Geest van God zeggen: ‘Vervloekt is Jezus,’ en niemand kan ooit zeggen: ‘Jezus is de Heer,’ behalve door toedoen van de heilige Geest.
4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest;
5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer;
6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt.
7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente.
8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis;
9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen.
10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is.
11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
12 Een lichaam is een eenheid die uit vele delen bestaat; ondanks hun veelheid vormen al die delen samen één lichaam. Zo is het ook met het lichaam van Christus.
13 Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn.
14 Immers, een lichaam bestaat niet uit één deel, maar uit vele.
15 Als de voet zou zeggen: ‘Ik ben geen hand, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort hij er dan werkelijk niet bij?
6 En als het oor zou zeggen: ‘Ik ben geen oog, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort het er dan werkelijk niet bij?
17 Als het hele lichaam oog zou zijn, waarmee zou het dan kunnen horen? Als het hele lichaam oor zou zijn, waarmee zou het dan kunnen ruiken?
18 God heeft nu eenmaal alle lichaamsdelen hun eigen plaats gegeven, precies zoals hij dat wilde.
19 Als ze met elkaar slechts één lichaamsdeel zouden vormen, zou dat dan een lichaam zijn?
20 Het is juist zo dat er een groot aantal delen is en dat die met elkaar één lichaam vormen.
21 Het oog kan niet tegen de hand zeggen: ‘Ik heb je niet nodig,’ en het hoofd kan dat evenmin tegen de voeten zeggen.
22 Integendeel, juist die delen van het lichaam die het zwakst lijken zijn het meest noodzakelijk.
23 De delen van ons lichaam waarvoor we ons schamen en die we liever bedekken, behandelen we zorgvuldiger en met meer respect
24 dan die waarvoor we ons niet schamen. Die hebben dat niet nodig. God heeft ons lichaam zo samengesteld dat de delen die het nodig hebben ook zorgvuldiger behandeld worden,
25 zodat het lichaam niet zijn samenhang verliest, maar alle delen elkaar met dezelfde zorg omringen.
26 Wanneer één lichaamsdeel pijn lijdt, lijden alle andere mee; wanneer één lichaamsdeel met respect behandeld wordt, delen alle andere in die vreugde.
27 Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit.
28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken.
29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten?
30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen?
31 Richt u op de hoogste gaven. Maar eerst wijs ik u een weg die nog voortreffelijker is.
Begrijp je wel wat hier staat? Door de Geest zijn wij één, en ben jij die ander ook! Je bent één lichaam. Wat ik gezegd heb is wat de bijbel feitelijk leert. Het is jou alleen iets anders geleerd in de kerk. De boodschap is bijna identiek als alle andere mystieke religies op aarde: Word één met de Vader, en de Vader is Liefde en door de eenheid met de Vader word jij ook vervuld met die wijsheid en liefde.
Waarom zien wij die gaven van de Geest tegenwoordig niet meer? Omdat wij niet mediteren en de fysieke wereld als de waarheid beschouwen. Je moet de fysieke wereld loslaten! Los van het materialisme! Het is nep! Het is belangrijk dat je transcendeert! De kerk heeft het veel te oppervlakkig uitgelegd. Het gaat om de kern, om je eigen Zijn, die niet je gedachten zijn, maar wat overblijft als je de fysieke wereld tijdelijk niet meer ervaart! In deze "leegte" komt Gods Geest in je wonen, en pas dan ben je in staat wonderen te verrichten zoals ziektes te genezen, puur door intentie, zonder medicijnen!
Geloof je dat? Als je dat niet gelooft, dan mis je nog een essentieel iets: Je moet geloven dat gebeurt wat je wil!
Uit de bijbel, Mattheus 21:
20 En toen de discipelen dat zagen, verwonderden zij zich en zeiden: Hoe is de vijgeboom zo terstond verdord? 21 Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden. 22 En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.
De bijbel legt uit waarom wij in de Westerse wereld zo weinig wonderen zien gebeuren, als genezing:
Mattheus 17:
De genezing van een maanzieke
14 En toen zij bij de schare gekomen waren, kwam iemand tot Hem, knielde voor Hem neder, en zeide: 15 Here, heb medelijden met mijn zoon, want hij is maanziek en hij is er slecht aan toe; want dikwijls valt hij in het vuur en dikwijls in het water. 16 En ik heb hem naar uw discipelen gebracht en zij hebben hem niet kunnen genezen. 17 Jezus antwoordde en zeide: O, ongelovig en verkeerd geslacht, hoelang zal Ik nog bij u zijn? Hoelang zal Ik u nog verdragen? Breng hem Mij hier. 18 En Jezus bestrafte hem en de boze geest ging van hem uit, en de knaap was genezen van dat ogenblik af. 19 Toen kwamen de discipelen bij Jezus en zeiden, toen zij met Hem alleen waren: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitdrijven? 20 Hij zeide tot hen: Vanwege uw klein geloof. Want voorwaar, Ik zeg u, indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u vanhier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. 21 [Maar dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.]
Begrijp je het nu?
Aangezien de huidige religies mede verantwoordelijk zijn voor het vele bloedvergieten lijkt het me niet zo'n slecht plan. Kennelijk hebben geen van de religies vrede gebracht die zij vaak beloven.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
met een nieuwe spiritualiteit (new age),
Communisme zonder een dictator lijkt me eigenlijk best oke. Als dat betekend dat extremen worden vermeden (miljoenen euro's aan bonussen e.d.) dan ben ik voor.quote:een nieuwe economie (richting communisme),
We leven toch al in een schijndemocratie. Om de paar jaar een knopje indrukken om vervolgens de gekozen leiders totaal andere dingen te zien doen dan je had gehoopt vind ik nou ook niet zo'n geweldig systeem.quote:een nieuwe regering (dictatoriaal, maar een schijndemocratie),
Als alle mensen in wezen gelijk zijn hoeven we ons toch niet te onderscheiden? Verschillen en individuele voorkeuren zul je toch altijd wel blijven houden.quote:een nieuw mensbeeld (exit individualisme, we dienen op te lossen in het collectief)
Wat als de mensen die verantwoordelijk zijn voor de NWO ook grotendeels verantwoordelijk zijn voor dat bloedvergieten?quote:Op zondag 20 juli 2008 11:54 schreef loop het volgende:
[..]
Aangezien de huidige religies mede verantwoordelijk zijn voor het vele bloedvergieten lijkt het me niet zo'n slecht plan. Kennelijk hebben geen van de religies vrede gebracht die zij vaak beloven.
Jij wil geen keuzevrijheid en eigen bezittingen? Het is trouwens geen communisme maar een soort fascisme, ik weet niet of er uberhaupt al een term voor bestaat. Elk aspect van je leven zal in ieder geval gereguleerd worden, recht op privé eigendommen bestaat niet meer, je krijgt je minimale basisbehoeften en alles wat je bezit wat dat overschrijdt wordt herverdeeld, wordt communegoed, omdat alle rijkdom eerlijk verdeeld moet zijn. Probleem hiermee is dat dit uitgaat van het idee dat er een beperkte hoeveelheid rijkdom is, terwijl rijkdom gecreëerd wordt en er dus helemaal geen beslag op alles gelegd hoeft te worden en vervolgens herverdeeld.quote:Communisme zonder een dictator lijkt me eigenlijk best oke. Als dat betekend dat extremen worden vermeden (miljoenen euro's aan bonussen e.d.) dan ben ik voor.
Mee eens.quote:We leven toch al in een schijndemocratie. Om de paar jaar een knopje indrukken om vervolgens de gekozen leiders totaal andere dingen te zien doen dan je had gehoopt vind ik nou ook niet zo'n geweldig systeem.
Ik heb liever keuzevrijheid dan dat ik me aan het collectief en aan de overheid moet conformeren.quote:Als alle mensen in wezen gelijk zijn hoeven we ons toch niet te onderscheiden? Verschillen en individuele voorkeuren zul je toch altijd wel blijven houden.
voor jezelf wellicht niet, maar je lijkt wel plaatsvervangende angst te hebben voor anderen. ik kan me voorstellen overigens dat het achterliggende idee liefde is maar je klinkt panisch, om het even ongenuanceerd te zeggen. Is dat niet het hele idee van het 'luciferiaanse'? Klinkt als liefde, maar is stiekem angst?quote:Op zondag 20 juli 2008 02:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh dat is een misvatting, ik heb voor mijzelf niets te vrezen.
Is het slecht om te geloven in zelf goddelijk zijn of reincarnatie ? ik geloof het wel , dat zijn meestal niet de beweegredenen om de ander op te hangen of te discrimineren of te verbranden of te bombarderen .quote:Op zondag 20 juli 2008 11:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
D
Verder leert Jezus niet hetzelfde als kabbalisme. Kabbalisme spreekt over het zelf goddelijk zijn en reincarnatie. Geloof je daar dan ook in?
Jezus zegt toch zelf, zoals ik al geciteerd hebt, dat zelfs nutteloze dingen, zoals zelfs een vijgeboom door intentie te laten verdorren (dit is niet iets wat met liefde te maken heeft) mogelijk zijn? En die vijgeboom droeg nota bene gewoon geen vrucht omdat het gewoon de tijd van het jaar niet was dat ze vrucht draagt! En een berg verplaatsen, heeft dat nut? Nee werkelijk, ik geloof dat wij, als wij Gods geest hebben en geloven, alles kunnen wat buiten de natuurwetten valt, omdat je de projector van de wereld verandert, niet de projectie zelf. Als wij de Heilige Geest hebben zijn wij één met de Vader, en die bestaat buiten de materiele wereld.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De geest verenigt ons, en spiritueel zou je kunnen zeggen dat wij geestelijk 1 zijn, omdat als wij allemaal de heilige geest ontvangen, wij allemaal de wil van de Vader doen. Zodoende worden wij als één lichaam, waarvan de verschillende onderdelen, de mensen, naar de mate van de gaven van God verschillende dingen kunnen doen, maar steeds in harmonie omdat het God is die het aanstuurt, zoals verschillende delen van het lichaam alleen iets kunnen bereiken wanneer ze in harmonie met elkaar bewegen omdat ze aangestuurd zijn door een centrale kracht. Dat wil echter niet zeggen dat we echt fuseren tot 1, dat jij en ik dezelfde zijn. Die verzen vind ik daar geen bewijs voor, ik vind die conclusie niet plausibel.
Uit de bijbel, Mattheus hoofdstuk 19:quote:Wat betreft genezen en bergen verzetten, dat is een heikel punt. Ik denk niet dat je het door hoeft te trekken naar het loslaten van de fysieke wereld en oplossen in een universeel 'iets' (bewustzijn), maar dat het simpelweg geloven is, blind erop vertrouwen dat God doet wat Hij zegt, zonder twijfel, vol van geloof. Kun jij deze zaken bewerkstelligen?
Jezus onderwijst ons dat wij als engelen in de hemel kunnen worden.quote:Verder leert Jezus niet hetzelfde als kabbalisme. Kabbalisme spreekt over het zelf goddelijk zijn en reincarnatie. Geloof je daar dan ook in?
Die keuzevrijheid heb je nu al niet. Je moet je aan de overheid conformeren aan de hand van de wet, en dat is collectief.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb liever keuzevrijheid dan dat ik me aan het collectief en aan de overheid moet conformeren.
Dat klopt, maar het gros van de zaken die door de Nederlandse wet verboden zijn doe ik toch al niet want die wil ik niet doen. In de toekomst zal dat iets anders liggen vrees ik.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die keuzevrijheid heb je nu al niet. Je moet je aan de overheid conformeren aan de hand van de wet, en dat is collectief.
Ja oke, ik snap wat je bedoelt. Ik maak me weleens zorgen ja, denk ik van jee, mensen, word wakker, kom uti die ontkenningsfase, of verdiep je in ieder geval ergens in, het gaat om je eigen welzijn en je eigen toekomst.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:30 schreef releaze het volgende:
[..]
voor jezelf wellicht niet, maar je lijkt wel plaatsvervangende angst te hebben voor anderen. ik kan me voorstellen overigens dat het achterliggende idee liefde is maar je klinkt panisch, om het even ongenuanceerd te zeggen. Is dat niet het hele idee van het 'luciferiaanse'? Klinkt als liefde, maar is stiekem angst?
Ik kan het mishebben natuurlijk.
ah, ik had deze nog niet gelezen.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik leef niet in dwang en angst. Ga eens inhoudelijk ergens op in in plaats van mij persoonlijk aan te vallen. Deze informatie klopt gewoon, het is wat ik in verschillende topics al heb geroepen: new age movement = luciferianisme want kabbalisme en houdt verband met het opzetten van de NWO. Voor sommigen is dat misschien een reden om al die zaken nog een kritisch te bekijken, aangezien de meeste mensen niet op die NWO zitten te wachten. De connectie is significant, ik vind het belangrijker dat mensen die zich met dergelijke zaken bezighouden daarvan op de hoogte kunnen zijn.
De wet verbiedt niet alleen zaken hoor. De wet schrijft voor hoe jij je leven dient te leven. Hoe je belasting mag betalen, hoe je recht hebt op een woning, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op werk, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op religie, levensbehoeften (uitkering!!), vrijheid, meningsuiting. Allemaal onder condities, en collectief.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gros van de zaken die door de Nederlandse wet verboden zijn doe ik toch al niet want die wil ik niet doen. In de toekomst zal dat iets anders liggen vrees ik.
Dit vind ik ook een vreemde interpretatie. Jezus zegt dat de rijke jongeling zijn bezittingen moet verkopen omdat Hij van ons vraagt alles op te offeren voor Hem. Voor iedereen kan dat iets anders zijn, de één hecht veel waarde aan zijn geld en spullen, de ander aan feesten, een derde aan een ander iets wat een zuiver leven vertroebelt. Voor Jezus moet je alles opgeven, en het grootste offer dat je moet brengen ben je zelf. Dat gaat dus weer een stap verder dan materiele zaken. Wanneer je bereid bent om jezelf op te geven, ben je ook bereid om plaats te maken voor God in je karakter en in je leven, en dat is wat Hij wil. Je slaat hier wat mij betreft de plank dan ook mis met je interpretatie.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:00 schreef FatalException het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de geest hebt en bent, ben je als Engelen in de hemel, ook wel "zonen Gods" genoemd in de bijbel. En Engelen in de hemel zijn ook fysieke wezens (denk aan de engelen bij Lot, Jakob die vocht met een engel), die ook in onze fysieke dimensie wonen. Engelen zijn buitenaardse wezens die een Christusbewustzijn hebben. Vanwege hun christusbewustzijn, door Gods Geest, kunnen zij van planeet naar planeet reizen (immers, natuurkundewetten kun je omzeilen door Gods Geest, de Bron).
Je kunt dan teleporteren, wat zo vaak gebeurde (engelen verschijnen plots, en Jezus verschijnt plots). Dit komt omdat de natuurwetten niet gelden als je de bron zelf bent die de fysieke wereld projecteert.
God schiep ons naar zijn evenbeeld, inderdaad, wij maakten deel uit van Gods geest, en dat kan, door Jezus Christus opnieuw. Hij bracht de fysieke wereld weer in verband met de tweede wereld, het Koninkrijk van God.
Uit de Bijbel, Efeziers hoofdstuk 2:
11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn –
12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God.
13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed.
14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken
15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede
16 en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden.
17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren:
18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.
19 Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God,
20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen.
21 Vanuit hem groeit het hele gebouw, steen voor steen, uit tot een tempel die gewijd is aan hem, de Heer, 22 in wie ook u samen opgebouwd wordt tot een plaats waar God woont door zijn Geest.
[..]
Uit de bijbel, Mattheus hoofdstuk 19:
De rijke jongeling
16 En zie, iemand kwam tot Hem en zeide: Meester, wat voor goed moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?
17 Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij Mij naar het goede? Eén is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden.
18 Hij zeide tot Hem: Welke? Jezus zeide: Deze: Gij zult niet doodslaan, gij zult niet echtbreken, gij zult niet stelen, gij zult geen vals getuigenis geven, 19 eer uw vader en uw moeder, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort?
21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.
22 Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.
23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan.
24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat.
25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden?
26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
Het vetgedrukte moet je zeer serieus nemen! Dit is namelijk, waarom je christenen geen paranormale dingen (wonderen) ziet doen! Je moet letterlijk al het materiele als waardeloos beschouwen, en puur het spirituele ingaan, Gods Geest (is gelijk aan Jezus geest) ingaan. De Fysieke wereld dien je als een illusie te beschouwen. Dan sta je buiten de fysieke wereld, waar God woont. Daar is zijn koninkrijk!
Ik ben bekend met chakra's. Ben zelf een new ager geweest. Wat is voor jou meditatie? Het herhalen van matra's? Want de bijbel verbiedt dit.quote:En het niet is alleen het christendom wat dit onderwijst, het Boeddhisme, Soefisme, Vainisme, Soefisme, ja alle mystieke religies, inclusief New Age, onderwijzen dit! Het is alleen het Christendom wat Jezus als verlosser heeft. Door Hem kun je verzoening voor je zonden krijgen! Je slechte karme kan via Hem weggevloeid worden naar het dodenrijk! Omdat hij daar is geweest!
Ik heb zelf een Reiki-cursus gedaan (dat valt onder New Age), en wat je daar leert is identiek aan wat er in de bijbel staat: Door meditatie wordt jouw geest één met de Natuurkracht die de wereld continu schaapt, en zodoende kun je buiten de natuurwetten treden, en via handoplegging genezen. Inderdaad, ik heb al een aantal mensen van hoofdpijn ontdaan, en van kniepijn. Nadat je dat gedaan hebt, dank je God (bij reiki de natuurkracht) dat Hij dat heeft gedaan. Er zitten in het Reiki-onderwijs dingen die niet in de bijbel onderwezen worden. Namelijk dat je 7 energie centra hebt in je lichaam, een soort van draaikolken, via welke de intentie beter werkt. Maar dit gaat denk ik te ver voor jou. Meditatie is echter heel belangrijk, ook voor christenen!
Je verhaal was tot nu toe nog redelijk in overeenstemming te brengen met wat de bijbel leert. Hier ga je echter over de schreef. Er is niet zoiets als een rondspringende mensengeest volgens de bijbel. Een mens is lichaam + levensadem van God = levende ziel. Er bestaat niet zoiets als een aparte mensengeest als entiteit. Verder leert de bijbel dat er 1 dood per persoon is, en daarna het oordeel. Geen reïncarnatie dus. Karma zoals jij het beschrijft is heel iets anders dan hoe karma doorgaans uitgelegd wordt. Jouw uitleg kan ik verenigen met wat de bijbel leert, maar je dient het dus geen karma te noemen want dat is het niet.quote:Jezus onderwijst ons dat wij als engelen in de hemel kunnen worden.
Uit de Bijbel, Mattheus hoofdstuk 22:
30 Want bij de opstanding trouwen de mensen niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, ze zijn dan als engelen in de hemel. Hebt u niet gelezen wat God u over de opstanding van de doden heeft gezegd? Dit is wat hij zei: “Ik ben de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob.” Hij is geen God van doden, maar van levenden.’
God is de God van de fysieke wereld, de levende wereld, omdat hij die projecteert. Maar die projectie is alleen waarneembaar met een fysiek lichaam! Bij de opstanding moet een fysiek lichaam blijven bestaan, omdat de hersenen is wat Gods projectie "collapsed" tot een vaste substantie.
Reincarnatie. Mensen hebben een karma, die naar beneden gaat naarmate je meer zondigt. En dat zondigen is gelijk aan het afdwalen van het eenheidsbewustzijn. Want hoe minder je de ander als jezelf ziet, hoe meer je zondigt tegen je naaste. Je wordt dan heel erg op jezelf gericht, alles draait om jezelf en de ander geef je niet om.
Zolang je niet één bent met de Vader, zal jouw mensengeest terugkeren in een ander lichaam, voor een herkansing, tot je wel de eenheid hebt bereikt en Verlicht bent. Maar dit gaat niet eeuwig door. Er is namelijk een punt dat het stopt. En dat is de Dag Des Oordeels.
Ik vraag me af wat je met een dodenrijk bedoeld. De bijbel leert dat de dood als een slaap is. Er is dus geen 'rijk'. Je 'slaapt' als het ware, bent volledig onbewust, tot de wederopstanding. Jezus stierf inderdaad voor onze zonden omdat de straf op zonde de dood is. Zonder Jezus zouden wij dus bij voorbaat verdoemd zijn omdat we allemaal hebben gezondigd, en de enige rechtvaardiging daarvoor de dood is. Jezus sterft die dood in onze plaats, zodat wij gerechtvaardigd kunnen worden voor God en alsnog door kunnen leven. In Gods koninkrijk.quote:Christenen hebben echter een grote zegen: Via Jezus Christus kunnen onze zonden vergeven worden. Hij is immers in het dodenrijk geweest toen hij aan het kruis stierf. Onze zonden kunnen via hem weggevloeid worden en zo blijft ons karma op peil. Dat neemt niet weg dat wij moeten streven naar Eenheidsbewustzijn en dus liefde!
Dat weet ik. De verlichting die de illuminati zoekt is echter wat anders dan de verlichting waar de bijbel weleens over spreekt. Bij de bewustzijnsverandering van de illuminati besef je dat je 1 met alles bent, dat dat alles god is, dat jij dus god bent, en de medeschepper van de wereld. Dat is de grote misleiding die Satan al sinds Adam en Eva gebruikt om de mensheid in ongehoorzaamheid tot God te leiden. Zodra je van 'ik ben een gecreëerd wezen' overstapt naar 'ik ben deel van God' pleeg je godslastering.quote:De illuminati
De bijbel onderwijst ons dat wij Verlicht moeten worden. En illuminati betekent letterlijk de Verlichten!
Mammon is een heidense god, een andere naam voor Satan. Ik zie niet in waarom je dit op jouw manier zou moeten interpreteren, je kan het gewoon letterlijk nemen: je kan niet Satan en God tegelijk dienen. Wat die schatten in de hemel precies betekenen laat ik even open. Misschien gaat het wel letterlijk om schatten die je in de hemel zal krijgen als beloning voor wat je op aarde hebt gedaan.quote:Ik citeer Jezus over de Ware schat, Mattheus hoofdstuk 6:
De ware schat
19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen;
20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen.
21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
22 De lamp van het lichaam is het oog. Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn;
23 maar indien uw oog slecht is, zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien nu wat licht in u is, duisternis is, hoe groot is dan de duisternis!
24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Mammon = de fysieke wereld, het materialisme, het geld. Hier moet je geen waarde aan hechten! Je moet waarde hechten aan het Spirituele, aan liefde, eenheidsbewustzijn, God.
Even voor de duidelijk, nogmaals: ik ben zelf new ager geweest. Ik ben verlicht geweest door middel van het gebruik van magische paddestoelen. Mijn 'derde oog' was ook geopend, ik realiseerde me dat ik goddelijk was, dat er reincarnatie is, dat ik 1 met het al ben, etcetera. Ik ben bekend met chakra's, ik geloofde ik me van mijn ego ontdaan had, en nog veel meer zaken die je in boeddhisme, luciferianisme, hindoeisme, gnosticisme etc. tegenkomt. Nu, als christen, zie ik echter dat het een egotrip en misleiding was, in plaats van een verlicht pad naar goddelijkheid. Als je je bewustzijn verruimt door een andere geest dan Gods geest tot je te laten komen, zul je het Luciferbewustzijn krijgen, wat de meest subtiele egotripperij is die er bestaat, waarbij je er zelf ook van overtuigd bent dat je goede dingen doet, dat is het kromme eraan.quote:Het oog dat zuiver is, is je derde oog. Ik begrijp dat je dit raar vindt klinken, maar Jezus zegt niet "ogen", maar "oog" omdat hij je derde oog bedoelt. Dat is de chakra (draaikolk) die naar de Geest leidt. Dat zit in je hersenen, in je pijnappelklier. Als die zuiver is, dan komt het Licht (de Geest) van God naar binnen. Dan straalt je lichaam letterlijk licht uit door de aura, net als Jezus en Engelen licht uitstralen. (Zie de verheerlijking op de berg).
Dit is onzin. De gouden kransen zijn zonnesymbolen die je ook bij de oud heidense zonnemessiassen tegenkomt. Omdat Rooms Katholicisme in wezen Mithraisme is en Mithraisme is een zonnereligie. Alle heiligen van Rooms Katholicsme worden dus ook op die manier, als zonnegoden, afgebeeld. Het heeft niets met aura's te maken. De bijbel spreekt ook nooit over aura's.quote:Als je dan de fysieke wereld als illusie beschouwt, opent je derde oog zich, en fuseert de Geest met jou, en word je letterlijk Verlicht (= Illuminatie). Je straalt dan echt licht uit, omdat je aura zeer sterk wordt! Daarom zie je ook Heiligen op schilderijen met een stralenkrans om hun hoofd, of Engelen die licht uitstralen. Via je Oog word je een met de Geest en versterkt je aura, waardoor je letterlijk licht uitstraalt.
Hier ben ik het dan weer mee eens. Er is inderdaad geen andere weg die naar God leidt, Jezus zegt dan ook Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij. Jouw interpretatie vind op sommige punten goed, op andere punten in strijd met wat de bijbel écht leert en daar sla je dan denk ik ook de plank mis. Wat mij betreft doe jij ook datgene wat je zelf aanhaalt: je dient Mammon en God. Als jij aan Reiki doet en je bedankt 'de natuurkracht', doe je niet wat God van ons verwacht en daarmee ben je aan het dwalen. Reiki beschouw ik dan ook niet als iets van God maar iets demonisch, het is Luciferianisme.quote:In alle mystieke religies is het doel is verlichting bereiken. Is ze dit gelukt? Nee. Alleen via Jezus is deze weg te bereiken, omdat hij de Weg heeft gebaand tussen het dodenrijk, de fysieke wereld en Gods koninkrijk. Daarom hoef je niet bang te zijn voor degene die zich Illuminati noemen. Want de ware verlichting is alleen via Jezus te bereiken.
De Bijbel leert liefde voor je naaste. Als je ziet dat je naaste zich op een doodlopende weg begeeft (zonder een weg terug) dan bekommer je je daarom.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:30 schreef releaze het volgende:
[..]
voor jezelf wellicht niet, maar je lijkt wel plaatsvervangende angst te hebben voor anderen.
Die post was niet voor jou bedoeld maar voor ElizabethRquote:Op zondag 20 juli 2008 14:09 schreef releaze het volgende:
[..]
ah, ik had deze nog niet gelezen.
De reden waarom ik 'op de persoon aanval', wat ik overigens niet zo bedoel, is dat je het over luciferianisme hebt en dat nwo, what the bleep, kabbalisme en the secret uitvloeisels zijn van het luciferianisme. nu weet ik niet of er een maatschappijbrede definitie is van luciferianisme of dat dat net zo'n maatschappijbrede definitie is als God, maar ik hoor jou praten over een schijngod, dat het klinkt als maar enorm destructief is. Als ik dat in mijn eigen kaders plaats dan is luciferiaans alles dat primair gebeurt in de naam van angst. Ik probeer er even een treffende kern van te maken, deel je deze met mij, of niet?
Dan is het vanaf daar tweeledig. Je kan luciferiaans zien als iets objectiefs en daaraan de nwo etc toetsen en kijken of je het dus onder het kopje luciferiaans kan gooien (of onder het kopje god-proof), maar door jouw posts heen proef ik een moralistisch tintje. Het is fout, het hoort niet, want het is niet in God dus zo hoort het niet. Globaal gezegd.
Waar wil je dat ik op reageer? Het objectieve of het subjectieve gedeelte? Je zegt dat ik minder op de persoon moet aanvallen, maar ik ga in op het subjectieve van de dingen die je schrijft. Ik wil best inhoudelijk er op ingaan, maar let er dan wel op dat je het subjectieve van het objectieve scheidt. Ik ben zelf iemand van de grondige analyses van het subjectieve vandaar dat de post hiervoor daar voornamelijk over gingen. Dat is niet als persoonlijke aanval bedoelt, maar ik probeer dingen van een andere kant te bekijken. Maar voor jouw subjectieve ervaring heb ik wel jouw invulling nodig. Snappez-vous?
Wellicht later meer, eerst visite.
Dankjewel.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:29 schreef asdqert het volgende:
[..]
De Bijbel leert liefde voor je naaste. Als je ziet dat je naaste zich op een doodlopende weg begeeft (zonder een weg terug) dan bekommer je je daarom.
In een individualistische maatschappij kan dat onlogisch lijken en dat is het ook in deze tijd, maar de bijbel leert niet voor niets dat we onze naaste als onzelf lief moeten hebben.
Ja, de maatschappij waar we nu in leven is ook niet ideaal, er is nooit zoiets geweest. Het probleem is echter dat tot nu toe mensen er niet zoveel om geven. We hebben een redelijk vrije maatschappij, rijkdom, kunnen als we ons een beetje normaal gedragen doen waar we zin in hebben, allemaal prima dus. Waar het mij om gaat is dat dat binnenkort snel zal veranderen. Als dat zomaar uit het niets gedaan werd, zouden mensen daar tegen in opstand komen. Het probleem is echter dat we misleid worden. Er is een mega indoctrinatie proces aan de gang om mensen een compleet ander wereldbeeld te geven, met een nieuwe spiritualiteit en daaruit vloeiend nieuwe kijk op hoe de wereld bestuurd dient te worden, welke rol wij spelen, hoe wij ons dienen te gedragen, etcetera. Daardoor wordt het steeds moeilijker om nog onderscheid te maken tussen maatregelen die goed voor ons zijn en gebaseerd zijn op waarheid, en maatregelen die onze fundamentele rechten als door God gecreëerde wezens overschrijden omdat ze gebaseerd zijn op leugens. Het gevolg is steeds meer beperking en schending van die rechten, waar we vrijwillig aan mee zullen doen, omdat we geloven dat het de juiste oplossing is en dat het de manier is waarop de wereld ingericht dient te worden. Niets is minder waar.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De wet verbiedt niet alleen zaken hoor. De wet schrijft voor hoe jij je leven dient te leven. Hoe je belasting mag betalen, hoe je recht hebt op een woning, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op werk, maar wel onder condities, hoe je recht hebt op religie, levensbehoeften (uitkering!!), vrijheid, meningsuiting. Allemaal onder condities, en collectief.
Heb jij een bankpasje met magneetstrip? Heb je een ziekenhuisponsplaatje? Heb je een paspoort? Heb je een toegangspasje voor de uni? Een bibliotheekkaart? Creditcard? Internet? AH bonus kaart?
Al je handelingen worden allang overal vastgelegd en opgeslagen. En dat sta jij gewoon toe.
Goedbeschouwd laat jij je dus nu al volledig vrijwillig misleiden en beetnemen. Je hebt geen volledige keuzevrijheid, allang niet meer. Je gaat er gewoon in mee. Maar als het straks in plaats van Nederlandse overheid de NWO heet dan is ineens alles anders? Laat me niet lachen.
Is de hele nederlandse regering kabbalistisch, luciferiaan? Dat moet wel haast, want jij laat je elke dag opnieuw misleiden en bedonderen. Is elke vorm van leiderschap überhaupt kabbalistisch? Dat moet wel haast, want jij laat je elke dag opnieuw misleiden en bedonderen. Je hebt geen keuzevrijheid, want hebt je aangesloten bij een genootschap, met voorschriften die jij dient te volgen. Die hebben een leider, en dat moet dan wel een kabbalist zijn.
Als je voor jezus alles moet opgeven, is hij geen haar beter dan die leiders van die NWO waar jij het over hebt. Hij heeft dan ook mindcontrol over je. En ik vraag me werkelijk af waar jij vandaan haalt dat de weg van jezus dan beter zou zijn dan de weg van de NWO, het eindresultaat is hetzelfde. Volledige overgave aan een leider. En ja, nu kom jij weer met de bijbel aanzetten waar het allemaal in zou staan. Maar daar koop ik niets voor. Dat is namelijk alleen maar jouw visie..quote:Op zondag 20 juli 2008 14:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor Jezus moet je alles opgeven, en het grootste offer dat je moet brengen ben je zelf. Dat gaat dus weer een stap verder dan materiele zaken. Wanneer je bereid bent om jezelf op te geven, ben je ook bereid om plaats te maken voor God in je karakter en in je leven, en dat is wat Hij wil.
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:quote:Op zondag 20 juli 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jij wil geen keuzevrijheid en eigen bezittingen?
Als Jezus 100% onzelfzuchtige liefde is, waarom zou je dan niet alles voor Hem opgeven? Ik zie daar niets dan goeds in. Het eindresultaat van de NWO is het tegenovergestelde van dat van Jezus.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je voor jezus alles moet opgeven, is hij geen haar beter dan die leiders van die NWO waar jij het over hebt. Hij heeft dan ook mindcontrol over je. En ik vraag me werkelijk af waar jij vandaan haalt dat de weg van jezus dan beter zou zijn dan de weg van de NWO, het eindresultaat is hetzelfde. Volledige overgave aan een leider. En ja, nu kom jij weer met de bijbel aanzetten waar het allemaal in zou staan. Maar daar koop ik niets voor. Dat is namelijk alleen maar jouw visie..
Het verschil is dat ik een vrije keuze heb gemaakt om mijzelf voor Jezus op te offeren en Hem te gehoorzamen, uit liefde voor Hem, maar dat de NWO mij dwingt om te gehoorzamen, uit haat en tyrannie naar mij toe. Overigens neemt Jezus mij nooit mijn vrije keuze af, ik heb altijd de mogelijkheid om gedag te zeggen. Het is mijn wil, mijn keuze om niet mijn wil te doen, maar Zijn wil, omdat ik mij heb gerealiseerd dat dat het beste voor mijzelf is.quote:Bovendien is je post volledig in tegenstrijd met wat je eerder in dit topic schreef, namelijk:
[..]
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:
1) Jij hebt alles opgegeven voor jezus
2) Je hebt dus geen keuzevrijheid en bezittingen meer, immers jezus, god, bepaalt vanaf nu hoe jouw leven gaat
3) Jij beweert in je leven de komst van de eindtijd mee te gaan maken, veroorzaakt door de NWO
4) Als de NWO onstaat dan wil jij alsnog keuzevrijheid en eigen bezittingen hebben
Mjah, schiet mij maar lek hoor. Discrepanties alom.
Ik ben al een half jaar weggeweest en over een dikke maand vertrek ik weer.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:17 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ga dan uit in de wereld en doe wat je moet doen.
Jezus belooft ons geen rustige rit (in dit leven), maar wel een behouden aankomst (in Het leven hierna).quote:Op zondag 20 juli 2008 14:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ik het dus goed begrijp is het bij jou dus als volgt:
1) Jij hebt alles opgegeven voor jezus
2) Je hebt dus geen keuzevrijheid en bezittingen meer, immers jezus, god, bepaalt vanaf nu hoe jouw leven gaat
3) Jij beweert in je leven de komst van de eindtijd mee te gaan maken, veroorzaakt door de NWO
4) Als de NWO onstaat dan wil jij alsnog keuzevrijheid en eigen bezittingen hebben
Mjah, schiet mij maar lek hoor. Discrepanties alom.
Een boodschap van liefde?quote:Op zondag 20 juli 2008 19:41 schreef asdqert het volgende:
En nogmaals, da's een vrije unieke boodschap. Zeker omdat er een boodschap van Liefde achter zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |