Blind: medisch goedgekeurde Aissati tekent maandag
Written by Jacques Happe
Saturday, 19 July 2008
Maandagochtend tekent Aissati een contract bij Ajax, meldde Danny Blind zaterdagmiddag aan highlow.nl. De technisch manager was vrijdag in Spanje om met Barcelona over Henrique en Oleguer te praten. “We zijn bezig.” De wedstrijd van het eerste tegen vv Noordwijk beviel de gewezen coach totaal niet. “Het is duidelijk dat je hier niet tevreden over kan zijn. Het was niet best, maar dat is aan Marco van Basten, niet aan mij om daar iets over te zeggen.”
Oleguer Presas (28) staat open voor een vertrek naar Amsterdam. “Hij wil spelen end us weg bij Barcelona”, zegt Danny Blind zaterdagmiddag tegen highlow.nl. “Ik kan er nog niet concreet iets over zeggen. We hebben in Barcelona gesproken over de huur van Henrique en ook Oleguer is ter sprake gekomen. De tijd zal het leren waar het op uit draait. Ik kan niet zeggen hoe lang dat nog gaat duren. Het ligt bij Ajax, het ligt bij Barcelona en bij de spelers.”
De jonge Braziliaan Henrique Adriano Buss (21) is door Barcelona gekocht, maar de Catalanen zouden hem eerst elders willen stallen om ervaring te laten opdoen. Bayer Leverkusen is volgens Duitse media ook geïnteresseerd in de verdediger. Ajax dicht zichzelf vanwege de historische banden meer kansen toe.
Blind meldde ook dat Aissati maandagmorgen gaat tekenen. “De clubs zijn eruit. Hij is door de medische keuring gekomen en zal maandagmorgen zijn handtekening zetten.” ’s Middags vertrekt Ajax voor het traditionele trainingskamp in het Overijsselse De Lutte.
http://highlow.nl/CMS/index.php?option=content&task=view&id=1081&Itemid=2De komst van Henrique is dus nog niet kansloos....