quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:39 schreef ozzietukker het volgende:Ik heb zo'n idee dat het stappen naar de kantonrechter wat bluf is van de incasso unie.
Veel mensen schrikken en betalen dan alsnog om er vanaf te zijn. Persoonlijk zullen dit soort dingen mij niet overkomen, ik heb de administratie op orde, en als ik al zaken (lees betalingen) zou doen met een incassoburo. (Wat ik uit principe nooit zal doen), zou ik in ieder geval alles via de schriftelijke weg behandelen. Dus ook het vragen om overzichten en dergelijke.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat het bluf is, maar het is wel heel lastig om niet uit je hum te raken van een dergelijke brief. Het zit nu al heel de dag in mijn hoofd en kan door deze brief geen letter meer leren.
Je kunt zeggen dat het je niet zal overkomen, maar dat dacht ik ook. Er wordt helemaal niet gereageerd op brieven en via de telefoon wordt je heel slecht geholpen. Dit zijn voor mij de enige twee mogelijkheden om iets aan deze zaak te doen.
Ik ga maandag tegen beter weten in wéér bellen, terwijl ik allang weet dat er niets uit gaat komen behalve 'u moet betalen meneer, u moet betalen'. Ik ga het gesprek opnemen, wellicht dat ik er later iets mee kan als er een rechtzaak gestart wordt.
Het is de macht van het incassobureau. Ik kan niets doen!
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:33 schreef duivelin1 het volgende:
wat zou t uitmaken of jij je ermee bemoeit? Het lijkt me dat incasso bureaus geen gesprekken met buitenstaanders hierover hebben, of je moet op een advocatenkantoor werken
Waarom heb je die 300 euro voldaan aan Zilveren Kruis? Had je van hun een brief ontvangen? Heb je die 300 euro betaald vóór of na dagtekening van de eerste brief van Inkasso Unie? Als de betaling namelijk is gedaan vóórdat Inkasso Unie die brief heeft verstuurd, dan zou de vordering niet 700 euro zijn, maar 400 euro en dat scheelt nogal in de incassokosten.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:03 schreef JoPiDo het volgende:
Toen mijn schuld werd overgedragen aan het incasso-bureau, stond er ongeveer 700 euro open.
Dit bedrag is overgedragen aan het incasso-bureau. Deze hebben er 200 euro incasso-kosten bij gedaan. Een paar dagen vóór het overdragen had ik een bedrag bij het Zilveren Kruis betaald van ongeveer 300 euro.
Je had een brief waarin stond dat je 700 + 200 euro moest betalen, vervolgens heb je 230 euro betaald aan het incassobureau en stond er volgens ZK een bedrag van 91 euro open? Dit rekensommetje klopt niet helemaal, zou je dit kunnen verduidelijken?quote:Ik heb bij het incassobureau dezelfde dag van het ontvangen van hun brief een betalingsregeling afgesloten van 130 euro per maand. Hier heb ik mij twee maanden aan gehouden. Vóór het betalen van het tweede termijn heb ik een brief gestuurd waarin ik uitleg dat er al een bedrag aan Zilveren Kruis betaald is en dat de no-claim verrekend moet worden. Ik heb Zilveren Kruis gebeld en die zeiden dat er bij het incassobureau een bedrag open staat van 91 euro.
Nu ben ik de draad een beetje kwijt. Er zijn opeens weer 2 maanden bijgekomen? Had je die (in de tussentijd) ook niet betaald? Hoe kwamen ze op dat moment aan 700 euro en hoe is dit uiteindelijk 400 euro geworden?quote:De brief heb ik op 8 mei verzonden, de no-claim en het al betaalde bedrag zijn in februari bij het Zilveren Kruis verwerkt met de incasso.
In juni werd de incasso opgehoogd met twee maanden, deze maanden stonden (zonder dat ik dat wist!!) al een tijdje open bij het Zilveren Kruis. Direct na deze ophoging kreeg ik van de Incassounie een brief van het oorspronkelijke bedrag (700 euro) plus deze twee maanden. Ik heb ze gebeld en gevraagd de betalingen te herzien en mij een nieuw overzicht toe te sturen.
Het is nu juli en ik heb géén overzicht gehad van het openstaande bedrag na verrekening van de betalingen en de no-claim. Ik heb tientallen malen gebeld met het verzoek dit overzicht op te sturen, zodat ik het openstaande bedrag kan betalen en de incasso kan afsluiten. Er is mij al die keren beloofd dat het overzicht word toegestuurd.
Donderdag werd ik gebeld door een (overigens heel brutale) dame van de incassounie, ze meldt mij dat ze geen nieuw overzicht toesturen omdat 'dat hun regels niet zijn'. Ze zegt dat ze het dossier gaat heropenen en ik binnen 5 dagen het volledige bedrag moet betalen, maar dat ze wel een brief stuurt met een overzicht van de betalingen.
Vandaag krijg ik een brief dat als ik het volledige bedrag van 400 euro niet binnen 48 uur betaal, de zaak word overgedragen naar de kantonrechter. Niet de deurwaarder, maar de rechter! Bij deze brief zit geen overzicht van de betalingen of een herberekening!
Ik zou maandag bellen en nogmaals proberen om duidelijk te krijgen hoe het dossier is opgebouwd, welke bedragen ze gebruiken en kijken of alles klopt. Kijk dan vooral naar de incassokosten en rente, want als ik het zo lees proberen ze je een oor aan te naaien.quote:ON-GE-LOOF-LIJK!!!
Wat moet ik nu doen:
- de zaak laten voor wat het is en de rechter de zaak laten bekijken
of
- maandag bellen?
Mijn gevoel zegt dat ik het moet laten voor wat het is, omdat als ze opnieuw de zaak bekijken ze er waarschijnlijk zelf ook wel achter komen dat het geen zin heeft om naar de rechter te gaan.
Ik ga sowieso niet betalen als ik geen overzicht heb van wát ik precies betaal.
Het incassobureau kan ook zelf een dagvaarding opstellen (en die vervolgens door de deurwaarder laten betekenen), hetgeen bij de betere incassobureaus niet ongebruikelijk is.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:30 schreef BettyWeter het volgende:
Een zaak kan door een incassobureau trouwens niet zomaar worden 'overgedragen aan een rechter'. Wat ze misschien bedoelen is dat ze het dossier overdragen aan een deurwaarder. Deze kan vervolgens een dagvaarding uitschrijven en de zaak voor de rechter laten komen.
TS kan imo beter schrijven dan bellen. Een beetje dossiervorming kan geen kwaad.quote:Ik zou maandag bellen en nogmaals proberen om duidelijk te krijgen hoe het dossier is opgebouwd, welke bedragen ze gebruiken en kijken of alles klopt. Kijk dan vooral naar de incassokosten en rente, want als ik het zo lees proberen ze je een oor aan te naaien.
Let er wel op hoe je het formuleert, dat je niet de indruk wekt dat je hoe dan ook gaat betalen na ontvangst van een overzicht. Maak duidelijk dat je het aan een beoordeling onderwerpt.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:00 schreef JoPiDo het volgende:
ik fax morgen een brief waarin ik vraag naar een betalingsoverzicht en de situatie verder uitleg, maandag bel ik om te melden dat ik hun gefaxt heb en ik niet betaal voor ik een overzicht op papier heb. Ik verstuur de fax bij het GWK, zodat ik een bewijs heb van het verzenden.
Dat soort geneuzel kost vaak veel tijd, maar het is ook maar net hoeveel tijd je er zelf in steekt. Als een incassobureau niet horen wil dan is dat jammer, maar hoef je er verder zelf geen tijd in te steken.quote:Ik sta heel sterk bij een rechtzaak, tóch slokt zo'n zaak enorm veel tijd en energie van je op. Ik wens het niemand toe!
:quote:Deze brief heb ik op zondag 20 juli 2008 gefaxt bij het GWK - vestiging Rotterdam Centraal Station naar faxnummer 040-2148028 ten name van Inkasso-Unie BV. Op maandag 21 juli 2008 neem ik telefonisch contact met jullie op om te melden dat ik een fax heb gestuurd als reactie op jullie brief van vrijdag 18 juli 2008.
Geachte heer/mevrouw,
U verzoekt in uw brief van vrijdag 18 juli 2008 om binnen 48 uur een betaling te doen van het bedrag van 374,61 euro. Ik ga niet op uw verzoek in en wel om de volgende redenen:
1. Ik heb nooit een overzicht van u gekregen waarin staat wat er op dit moment precies bij jullie voor bedrag open staat. Zelfs na herhaaldelijk verzoek van mijn kant om dit overzicht toe te sturen, heb ik deze niet gekregen. Er is mij meerdere malen door jullie medewerkers beloofd dat ik een overzicht zou krijgen, dit is nooit opgestuurd.
2. Mijn brief van 8 mei 2008 is nooit beantwoord. Diversen van uw medewerkers hebben mij bevestigd dat deze brief is ontvangen, maar een antwoord op deze brief bleef uit. Ook in deze brief doe ik een verzoek mij een overzicht van de openstaande bedragen toe te sturen. Dit is niet gebeurd.
3. Ik heb 4 maanden (!!!) gewacht tot jullie klaar waren met het verrekenen van de no-claim en een eerder betaald bedrag aan het Zilveren Kruis (zie de brief van 8 mei 2008 voor meer uitleg hierover). Drie weken geleden heb ik met een medewerker van u gesproken, die heeft mij kunnen bevestigen dat de bedragen verwerkt waren en ik daar een overzicht van zou krijgen. Dit overzicht heb ik dus niet gekregen.
4. Het Zilveren Kruis heeft vorig jaar mijn correspondentieadres gewijzigd. Dit hebben ze gedaan zonder mij hierover te berichten. Het ‘nieuwe’ adres klopt niet. Ik heb hierdoor een tijd lang geen acceptgiro’s of andere post van het Zilveren Kruis ontvangen. Hierdoor heb ik lange tijd niet kunnen weten dat er een achterstand open stond.
5. U schrijft in uw brief van 18 juli 2008 het volgende:
‘In de afgelopen weken hebben wij tevergeefs getracht u (*je moeder*) te bewegen tot vrijwillige betaling van de premieachterstand zoals u die nog verschuldigd bent aan Zilveren Kruis Achmea’. Zowel telefonisch als schriftelijk is mij nooit tot betalen verzocht, zelfs geen informatie verstrekt wat de hoogte van het betaalde bedrag precies is.
6. Ik heb heel veel moeite gedaan om jullie op de hoogte te houden. Bij een verhuizing heb ik jullie gebeld om mijn nieuwe adres door te geven. Ik heb mij aan de betalingsregeling gehouden. Ik heb jullie vele malen gebeld. Ik heb betalingsbewijzen gestuurd als daar om gevraagd werd. Ik heb veel moeite gedaan deze incasso ‘goed’ af te sluiten. Jullie hebben geen enkele moeite gedaan mij in te lichten of op de hoogte te houden. Brieven bleven onbeantwoord en ik ben door jullie niet tijdig op de hoogte gehouden van verrekeningen of openstaande bedragen.
In uw brief van zaterdag 19 juli 2008 zeggen jullie een rechtszaak aan te spannen als ik niet binnen 48 uur betaal. Deze fax is mijn reactie op deze brief. Ik betaal niet voordat ik een overzicht heb van het openstaande bedrag. Als er in het overzicht dat jullie mij opsturen bedragen of betalingen niet kloppen, laat ik dit jullie binnen 5 werkdagen na het ontvangen van het overzicht weten. Als het overzicht in orde is, dan betaal ik het bedrag binnen 5 werkdagen. Ik verwacht in het overzicht de volgende punten terug te zien:
1. alle betalingen die ik aan jullie heb gedaan binnen de betalingsregeling
2. verrekening van de no-claim
3. verrekening van het reeds betaalde bedrag aan Zilveren Kruis (zie mijn brief van 8 mei 2008)
4. over welke maanden ik premie verschuldigd ben (het bedrag dat op dit moment nog open staat)
5. de incassokosten en waar deze op gebaseerd zijn of hoe deze zijn berekend
Ik verzoek jullie deze fax binnen 2 weken na ontvangst te beantwoorden. Dat is vóór maandag 4 augustus 2008. Als jullie niets laten horen binnen deze twee weken, dan blijven jullie -met inachtneming van de geschiedenis zoals hierboven beschreven- ernstig in gebreken. Ik zie na deze datum geen reden meer enige moeite te doen wat betreft deze incasso. Dit houdt in dat ik na 4 augustus 2008 niet meer in ga op brieven of telefoontjes van jullie kant. Uiteraard neem ik wel contact op met het Zilveren Kruis om het openstaande bedrag aan hun te betalen.
In afwachting van een reactie,
quote:Op zondag 20 juli 2008 15:32 schreef Ml-etje het volgende:
Keurig maar hou er ook rekening mee dat jou verweten kan worden het niet ontvangen van accept giro's niet eerder gemeld te hebben.
Tenslotte moet je toch maandelijks betalen (ga er even vanuit dat het de maandelijkse betalingen gaat)
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Let er wel op hoe je het formuleert, dat je niet de indruk wekt dat je hoe dan ook gaat betalen na ontvangst van een overzicht. Maak duidelijk dat je het aan een beoordeling onderwerpt.[..]
Dat soort geneuzel kost vaak veel tijd, maar het is ook maar net hoeveel tijd je er zelf in steekt. Als een incassobureau niet horen wil dan is dat jammer, maar hoef je er verder zelf geen tijd in te steken.
quote:Op maandag 21 juli 2008 11:12 schreef buitenbeentje het volgende:
Misschien ook wel nuttig de brief (evenuteel aangetekend) te versturen.
Of dit soort bluf werkt betwijfel ik want de brief an sich is wel redelijk, een advocaat zal e.e.a. anders opstellen. Wat je beter had kunnen doen (naar mijn mening) is aangeven dat je inmiddels wel contact hebt gehad met een advocatenkantoor (bij voorkeur een naam noemen), en verdere stappen met hen zal bespreken.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dit vond ik een goede tip, btw
de brief is via de fax verstuurd, vanmorgen gebeld en geblufd dat mijn advocaat de brief heeft geschreven
gne gne gne
Dat is allicht minder verstandig, want het is te zien dat de brief niet door een advocaat is opgesteld. Daarnaast zou het vraagtekens opleveren omdat het niet gebruikelijk is dat een advocaat een brief opstelt, maar niet verstuurt. Bovendien komt daar nog bij dat het niet zoveel zegt dat een advocaat een brief schrijft. Een eventuele volgende keer kun je het beter zakelijk en feitelijk houden.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:43 schreef JoPiDo het volgende:
de brief is via de fax verstuurd, vanmorgen gebeld en geblufd dat mijn advocaat de brief heeft geschreven
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is allicht minder verstandig, want het is te zien dat de brief niet door een advocaat is opgesteld. Daarnaast zou het vraagtekens opleveren omdat het niet gebruikelijk is dat een advocaat een brief opstelt, maar niet verstuurt. Bovendien komt daar nog bij dat het niet zoveel zegt dat een advocaat een brief schrijft. Een eventuele volgende keer kun je het beter zakelijk en feitelijk houden.
Ach, wellicht dat het nog een leuke correspondentie oplevert.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:51 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik vond het gewoon leuk om een een keer te zeggen
Iets in de naart van we willen de advocaat die zulke brieven schrijft graag ontmoetenquote:Op maandag 21 juli 2008 21:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ach, wellicht dat het nog een leuke correspondentie oplevert.
Strange dat die je dan ineens wel goed kunnen vindenquote:Op maandag 21 juli 2008 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
Het incassobureau heeft (zover ik weet) alleen rekeningen gestuurd naar mijn huis-adres, niet naar het postbusnummer.
Simpel, incassobureau's hebben onder bepaalde voorwaarden toegang tot het GBA.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Strange dat die je dan ineens wel goed kunnen vinden
Dat hebben ze niet. Gerechtsdeurwaarders hebben dat wel voor de uitoefening van hun ambtelijke taken.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:05 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Simpel, incassobureau's hebben onder bepaalde voorwaarden toegang tot het GBA.
Tsja, en de meeste incasso bureaus hebben wel een gerechtsdeurwaarder in dienst of kennen er wel eentje.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet. Gerechtsdeurwaarders hebben dat wel voor de uitoefening van hun ambtelijke taken.
Er zijn echter andere manieren om aan een adres te komen.
Een gerechtsdeurwaarder mag de GBA alleen checken voor ambtelijke taken (betekening van stukken, beslaglegging etc.)quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:16 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Tsja, en de meeste incasso bureaus hebben wel een gerechtsdeurwaarder in dienst of kennen er wel eentje.
Heb je gelijk in, maar dit is pas sinds 2001 zo, n.a.v. een klacht bij het CPB en de herziening van de wet GBA. Echter is er een voorstel in de maak om incasso bureaus weer inzage te geven in het GBA mits de ingeschrevene geen geheimhouding heeft aangevraagd.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een gerechtsdeurwaarder mag de GBA alleen checken voor ambtelijke taken (betekening van stukken, beslaglegging etc.)
Ik denk dat gerechtsdeurwaarders hier wel betrouwbaar zijn. Informatieverstrekking vanuit de GBA wordt geregistreerd en is opvraagbaar voor de ingeschrevene. Het zou voor een gerechtsdeurwaarder toch lullig zijn wanneer blijkt dat hij de GBA aan het raadplegen is zonder dat er ambtelijke werkzaamheden aan ten grondslag liggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:28 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar dit is pas sinds 2001 zo, n.a.v. een klacht bij het CPB en de herziening van de wet GBA. Echter is er een voorstel in de maak om incasso bureaus weer inzage te geven in het GBA mits de ingeschrevene geen geheimhouding heeft aangevraagd.
maar ik heb toch het ernstige vermoeden dat bepaalde incasso bureaus deze richtlijnen niet al te precies nemen.
alleen om deze reden zou je al een postbus moeten hebben om een extra laag in te bouwen en aasgieren op afstand te houden. Bij mij is het ooit uit noodzaak gekomen maar achteraf had ik het graag jaren eerder gedaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:10 schreef Alicey het volgende:
Er zijn echter ook informatiebureaus (die er soms discutabele methoden op nahouden), factoring-bedrijven die hun informatie verkopen, adresbestanden, telefoonboeken, etc.
Op welke manier beschermt een postbus daar dan tegen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:15 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
alleen om deze reden zou je al een postbus moeten hebben om een extra laag in te bouwen en aasgieren op afstand te houden. Bij mij is het ooit uit noodzaak gekomen maar achteraf had ik het graag jaren eerder gedaan.
GBA registreert geen werkgevers, alleen je persoonsgegevens zoals adres, geb. datum + plaats, huwelijkse staat, kinderen, en wie je ouders zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:14 schreef Ml-etje het volgende:
hmm ja ging er even te vlug van uit dat zij idd geen toegang hadden maar die info-bureaus had ik buiten beschouwing gelaten..
Overigens altijd heel apart dat GBA's wel weten dat iemand bij een organisatie gewerkt heeft maar niet van wanneer tot wanneer
Je kunt je niet op een postbus inschrijven in het GBA, dat is tenslotte geen woon adres.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:15 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
alleen om deze reden zou je al een postbus moeten hebben om een extra laag in te bouwen en aasgieren op afstand te houden. Bij mij is het ooit uit noodzaak gekomen maar achteraf had ik het graag jaren eerder gedaan.
Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:21 schreef Gumtree het volgende:
[..]
GBA registreert geen werkgevers, alleen je persoonsgegevens zoals adres, geb. datum + plaats, huwelijkse staat, kinderen, en wie je ouders zijn.
Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegevequote:Verder kun je geheimhouding aanvragen, instellingen zoals deurwaarders, het interkerkelijk gezelschap (of iets dergelijks) notarissen, etc etc krijgen dan alleen de gegevens na jou schriftelijke toestemming. Geheimhouding kun je aanvragen bij de Burgerlijke stand van je gemeente.
"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went!quote:Je kunt je niet op een postbus inschrijven in het GBA, dat is tenslotte geen woon adres.
tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke manier beschermt een postbus daar dan tegen?
Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:30 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.
De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.
[..]
Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegeve
[..]
"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went!"
Dat is dus wat ik schreef.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:00 schreef Gumtree het volgende:
[..]
De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.
(Gerechts)deurwaarders die zich bezig houden met een privaatrechtelijke deurwaarderstaak krijg (dus bijv. een incasso bureau) krijgen GEEN informatie uit het GBA.
Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak. Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre jij enige verplichting hebt om 'incassokosten´ te betalen. Sowieso, en met name vanwege het niet correct versturen van facturen, herinneringen en aanmaningen.
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak. Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.
De rest van je post beschrijft inderdaad aardig hoe het er aan toe gaat bij incassoboeren (helaas)..
er zit op dat moment wel een extra laag tussen jou en de aasgier.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.
De kansen zijn best redelijk denk ik, aangezien het incassobureau geen moeite doet om duidelijk te maken waar die kosten voor zijn. Ik acht de kans echter niet bijzonder groot dat het incassobureau een rechtszaak er om gaat beginnen. TS doet maar moeilijk en zo is een rechtszaak helemaal niet meer appeltje-eitje te winnen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?
Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?
Is er iemand die juridisch goed genoeg onderlegd is om daarover een zinnig woord te zeggen? Ben hier erg benieuwd naar en het kan TS aardig wat knaken schelen...
quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruisquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:31 schreef duivelin1 het volgende:
hoezo zou je overal vanaf zijn? de schuld bij Zilveren kruis zul je hoe dan ook moeten betalen.
Tip, betaal die dan iig zo snel mogelijk volledig (dus het openstaande bedrag zonder de incassokosten), dan is dat in ieder geval betaald, dan sta je al wat sterker denk ik want nu blijft het open staan en kom je geen stap verder.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruis
Doe dat inderdaad wel zo snel mogelijk he?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruis
Inderdaad wel een giller. Nog beter dan "U moet gewoon betalen".quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef JoPiDo het volgende:
WTF!
Ik werd vandaag gebeld als reactie op mijn fax, dezelfde tut-hola als de vorige keer dat de Inkasso-unie mij belden. Ze zegt serieus 'ja, ik bel 8 dagen te laat, maar dat maakt niet uit...'. Ze zegt gewoon wéér 'nee, wij sturen nooit een overzicht toe'!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |