Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:21 schreef Gumtree het volgende:
[..]
GBA registreert geen werkgevers, alleen je persoonsgegevens zoals adres, geb. datum + plaats, huwelijkse staat, kinderen, en wie je ouders zijn.
Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegevequote:Verder kun je geheimhouding aanvragen, instellingen zoals deurwaarders, het interkerkelijk gezelschap (of iets dergelijks) notarissen, etc etc krijgen dan alleen de gegevens na jou schriftelijke toestemming. Geheimhouding kun je aanvragen bij de Burgerlijke stand van je gemeente.
"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went!quote:Je kunt je niet op een postbus inschrijven in het GBA, dat is tenslotte geen woon adres.
tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke manier beschermt een postbus daar dan tegen?
Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:30 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.
De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.
[..]
Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegeve
[..]
"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went!"
Dat is dus wat ik schreef.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:00 schreef Gumtree het volgende:
[..]
De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.
(Gerechts)deurwaarders die zich bezig houden met een privaatrechtelijke deurwaarderstaak krijg (dus bijv. een incasso bureau) krijgen GEEN informatie uit het GBA.
Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak. Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre jij enige verplichting hebt om 'incassokosten´ te betalen. Sowieso, en met name vanwege het niet correct versturen van facturen, herinneringen en aanmaningen.
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak. Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.
De rest van je post beschrijft inderdaad aardig hoe het er aan toe gaat bij incassoboeren (helaas)..
er zit op dat moment wel een extra laag tussen jou en de aasgier.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.
De kansen zijn best redelijk denk ik, aangezien het incassobureau geen moeite doet om duidelijk te maken waar die kosten voor zijn. Ik acht de kans echter niet bijzonder groot dat het incassobureau een rechtszaak er om gaat beginnen. TS doet maar moeilijk en zo is een rechtszaak helemaal niet meer appeltje-eitje te winnen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?
Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?
Is er iemand die juridisch goed genoeg onderlegd is om daarover een zinnig woord te zeggen? Ben hier erg benieuwd naar en het kan TS aardig wat knaken schelen...
quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruisquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:31 schreef duivelin1 het volgende:
hoezo zou je overal vanaf zijn? de schuld bij Zilveren kruis zul je hoe dan ook moeten betalen.
Tip, betaal die dan iig zo snel mogelijk volledig (dus het openstaande bedrag zonder de incassokosten), dan is dat in ieder geval betaald, dan sta je al wat sterker denk ik want nu blijft het open staan en kom je geen stap verder.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruis
Doe dat inderdaad wel zo snel mogelijk he?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruis
Inderdaad wel een giller. Nog beter dan "U moet gewoon betalen".quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef JoPiDo het volgende:
WTF!
Ik werd vandaag gebeld als reactie op mijn fax, dezelfde tut-hola als de vorige keer dat de Inkasso-unie mij belden. Ze zegt serieus 'ja, ik bel 8 dagen te laat, maar dat maakt niet uit...'. Ze zegt gewoon wéér 'nee, wij sturen nooit een overzicht toe'!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |