abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 07:00:45 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60287001
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:21 schreef Gumtree het volgende:

[..]

GBA registreert geen werkgevers, alleen je persoonsgegevens zoals adres, geb. datum + plaats, huwelijkse staat, kinderen, en wie je ouders zijn.
Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.
quote:
Verder kun je geheimhouding aanvragen, instellingen zoals deurwaarders, het interkerkelijk gezelschap (of iets dergelijks) notarissen, etc etc krijgen dan alleen de gegevens na jou schriftelijke toestemming. Geheimhouding kun je aanvragen bij de Burgerlijke stand van je gemeente.
Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegeve
quote:
Je kunt je niet op een postbus inschrijven in het GBA, dat is tenslotte geen woon adres.
"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went! "
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:30:52 #52
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60294042
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier beschermt een postbus daar dan tegen?
tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.
daarnaast natuurlijk geheimhouding aanvragen bij de burgerlijke stand.
Neerkomen wel!
pi_60294903
Even een vraagje, je zegt dat het zilveren kruis je adres veranderd heeft in een postbus die niet bestaat.

Ik neem aan dat: het adres inmiddels weer van postbus in huisadres is veranderd.

Hebben ze inmiddels al aangegeven waarom dit is gedaan? en als dit hun fout is zou ik van ze zeker verlangen dat ze het incassobureau tot de orde roepen en de kosten van dit bureau voor hun rekening nemen tenslotte is het hun schuld dat je geen rekeningen en aanmaningen ontvangenn hebt.

Verder zou ik je aanraden voor de premiebetaling een automatische overboeking in te stellen waardoor elke maand het bedrag op hun rekening terecht komt en je in principe nooit een achterstand meer op kunt lopen.

Schrijf het zilveren kruis dus een briefje waarin je dit voorstel doet.

Veel succes met de oplossing en laat ons eens weten hoe het afloopt.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_60295603
Bovenstaande vind en vond ik ook zo vreemd als zij het adres zomaar vervangen dan is het hun aansprakelijkheid ook deels
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:54:40 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60301529
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:30 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

tegen het doorverkopen van adressen door factoring bedrijven etc.
Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:00:38 #56
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_60303172
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het UVW registreert overigens wél werkgevers en informeert gerechtsdeurwaarders daar ook over.
[..]

Wanneer de gerechtsdeurwaarder of notaris vanuit hun ambt handelen, krijgen ze alsnog de gegeve
[..]

"Ja, het is klein behuisd, maar ach - alles went! "
De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.

(Gerechts)deurwaarders die zich bezig houden met een privaatrechtelijke deurwaarderstaak krijg (dus bijv. een incasso bureau) krijgen GEEN informatie uit het GBA.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:10:23 #57
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60303442
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:00 schreef Gumtree het volgende:

[..]

De geheimhouding geldt alleen voor een aantal instanties (zgn. verplichte derden), zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen; de stichting interkerkelijke ledenadministratie en niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren. De gemeente is verplicht gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) te leveren aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen. Deze instellingen krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun wettelijke taken.

(Gerechts)deurwaarders die zich bezig houden met een privaatrechtelijke deurwaarderstaak krijg (dus bijv. een incasso bureau) krijgen GEEN informatie uit het GBA.
Dat is dus wat ik schreef.
pi_60303713
Ik vraag me af in hoeverre jij enige verplichting hebt om 'incassokosten´ te betalen. Sowieso, en met name vanwege het niet correct versturen van facturen, herinneringen en aanmaningen. In elk geval is mijn ervaring met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders dat je nooit iets telefonisch van ze aan moet nemen. Ze beloven je gerust iets wat ze niet nakomen zolang het niet op papier staat. Eis daarom altijd overal een bevestiging van en voer alle correspondentie schriftelijk en/of per e-mail. Niet zomaar allerlei extra kosten betalen, en al helemaal niet verwachten dat je die ooit terugkrijgt. Ze zullen je nooit die extra kosten terugbetalen zonder dat ze daar echt toe verpllicht worden door een rechter, en die ga jij er echt niet over laten buigen als het om een bedrag van bijvoorbeeld 200 euro gaat, want dat schiet niet op. Als je zeker van je zaak bent is het veel makkelijker om betaling te weigeren, in elk geval van allerlei onzinkosten, want dan moeten ze jou voor de rechter slepen en dat doen ze echt niet zo snel. Op het moment dat het daarop aankomt gaat ze namelijk wel zelf fatsoenlijk beoordelen of ze juridisch wel echt gelijk denken te hebben.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:31:30 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60303991
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre jij enige verplichting hebt om 'incassokosten´ te betalen. Sowieso, en met name vanwege het niet correct versturen van facturen, herinneringen en aanmaningen.
Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak. Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.

De rest van je post beschrijft inderdaad aardig hoe het er aan toe gaat bij incassoboeren (helaas)..
pi_60304408
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een eventuele verplichting zal pas blijken tijdens een rechtszaak.
Desalniettemin is een zorgverzekeraar een vervelende instantie om het mee aan te stok te hebben omdat je er toch van afhankelijk kunt zijn. Hoe ZK Achmea hier zelf in staat is me echter niet geheel duidelijk geworden.

De rest van je post beschrijft inderdaad aardig hoe het er aan toe gaat bij incassoboeren (helaas)..
Wat denk je dat de kansen van TS zijn?

Is er iemand die juridisch goed genoeg onderlegd is om daarover een zinnig woord te zeggen? Ben hier erg benieuwd naar en het kan TS aardig wat knaken schelen...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:57:35 #61
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60304779
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een postbusadres kan net zo goed doorverkocht worden.
er zit op dat moment wel een extra laag tussen jou en de aasgier.
en dat zorgt voor wat meer gemoedsrust.

overigens leert de ervaring dat het met doorverkopen van postbussen wel wat meevalt.
Neerkomen wel!
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:00:12 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60304866
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De kansen zijn best redelijk denk ik, aangezien het incassobureau geen moeite doet om duidelijk te maken waar die kosten voor zijn. Ik acht de kans echter niet bijzonder groot dat het incassobureau een rechtszaak er om gaat beginnen. TS doet maar moeilijk en zo is een rechtszaak helemaal niet meer appeltje-eitje te winnen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:00:21 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60304874
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is er iemand die juridisch goed genoeg onderlegd is om daarover een zinnig woord te zeggen? Ben hier erg benieuwd naar en het kan TS aardig wat knaken schelen...
Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.
pi_60306336
Ja stom om je schuld toe te geven, de NS heeft mij ook een keer 10 euro verhoging opgelegd en dat zonder mij het mee te delen overgedragen ana de inkasso-unie. Ik ehb ze tot 3 keer een brief gestuurd dat het nergens op slaat en dat ik niet ga betalen (in iets beter taalgebruik) en toen gingen ze dreigen met een rechtzaak. Ik heb dus nog 1 maal uitgelegd hoe het ervoor stond en dat als ze de zaak door zouden zetten ik juridisch advies moest gaan inwinnen welke rekening, na het verloop van de rechtzaak, bij hun op de deurmat zou komen incl. alle overige rechtskosten. Als je zekerweet dat ze verkeerd bezig zijn gewoon niet meer betalen en dat schriftelijk uitleggen, laat het anders maar voorkomen en laat de correspondentie aan de rechter zien. Het is gewoon hun taak om uit te leggen waar de rekeningen voor zijn, en doen ze dat niet dan is het jouw goed recht dat te eisen voor je betaald. Je zult uiteindelijk toch wel moeten betalen, maar niet al die extra kosten, en je krijgt je uitsplitsing.

Daarbij kijkt de incasso-unie wel goed uit voor ze al die kosten gaan maken over zo';n klein bedrag
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_60309162
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik niet, maar het lijkt mij ook deels je eigen verantwoording, je weet dat je elke maand je premie moet betalen, als die acceptgiro opeens niet meer komt mag je toch ook verwachten dat iemand zn verantwoordelijkheid neemt en zelf contact opneemt. Maar in hoeverre dat juridisch zit weet ik dus niet.

Dat het adres verkeerd in het systeem stond, heb ik tegen de inkasso-unie nooit gebruikt als argument, alleen bij de laatste fax die ik ze heb verzonden.

Ik hoop dat ze niets meer laten horen, dan ben ik na 4 augustus van alles af én hoef ik geen incassokosten te betalen!
pi_60309269
hoezo zou je overal vanaf zijn? de schuld bij Zilveren kruis zul je hoe dan ook moeten betalen.
pi_60317589
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:31 schreef duivelin1 het volgende:
hoezo zou je overal vanaf zijn? de schuld bij Zilveren kruis zul je hoe dan ook moeten betalen.
ja, uiteraard betaal ik die dan aan het Zilveren Kruis
pi_60331432
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Tip, betaal die dan iig zo snel mogelijk volledig (dus het openstaande bedrag zonder de incassokosten), dan is dat in ieder geval betaald, dan sta je al wat sterker denk ik want nu blijft het open staan en kom je geen stap verder.
pi_60331685
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Doe dat inderdaad wel zo snel mogelijk he?
Ik heb het twee jaar terug ook gehad, veranderde van bankrekening en er vond toen blijkbaar 1 maand geen afschrijving plaats. Enfin, zonder het te weten dacht ik steeds bij te zijn maar holde ik iedere maand achter de feiten aan. Ook achteloos van mij natuurlijk maar dat ene maandje achterstand heeft na lange tijd een hoop geld aan die Inkasso Unie gekost. .

Dus z.s.m. regelen!
pi_60803979
WTF!

Ik werd vandaag gebeld als reactie op mijn fax, dezelfde tut-hola als de vorige keer dat de Inkasso-unie mij belden. Ze zegt serieus 'ja, ik bel 8 dagen te laat, maar dat maakt niet uit...'. Ze zegt gewoon wéér 'nee, wij sturen nooit een overzicht toe'! HAHAHA! Een incassobureau dat geen overzichten toe stuurt, wat een giller! Toen heb ik gezegd 'mevrouw, prima, ik heb in de brief aangegeven dat ik na 4 augustus niets meer met jullie te maken heb. Jullie reageren niet of veelste laat op brieven. Jullie sturen geen overzichten toe als ik daar om vraag. Veel succes met jullie toko! Dag mevrouw!'

En toen heb ik opgehangen. Ik heb nog geen brief ontvangen. Helaas heeft het Zilveren Kruis mij ook geen duidelijkheid kunnen geven over de openstaande kosten.
pi_60804026
(nee duh dat ik geen brief heb ontvangen )
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:14:27 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60804187
Hmm, en nu? Weet je zelf welke maanden je nog je premie moet betalen? Zo ja, doe je dat dan gewoon?
pi_60804924
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef JoPiDo het volgende:
WTF!

Ik werd vandaag gebeld als reactie op mijn fax, dezelfde tut-hola als de vorige keer dat de Inkasso-unie mij belden. Ze zegt serieus 'ja, ik bel 8 dagen te laat, maar dat maakt niet uit...'. Ze zegt gewoon wéér 'nee, wij sturen nooit een overzicht toe'!
Inderdaad wel een giller. Nog beter dan "U moet gewoon betalen".
pi_61387116
Probleem is opgelost, ik heb een overzicht gehad van het Zilveren Kruis, met daar in verwerkt wat ik aan het incassobureau heb betaald! Dit kan ik aan het Zilveren Kruis betalen! Case closed!
pi_66002691
Nu sturen die leipo's een brief dat ik nog 450 euro moet betalen voor 4 maanden zorgverzekering! Drie van die maanden zijn allang betaald, alleen februari nog niet.

Bij elkaar is het bedrag rond de 320 euro aan premie, dus 130 euro voor de incassokosten (= 1/3 van het 'verschuldigde' bedrag)

Ik ga niet eens reageren op die brief, wat een idioten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')