quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:09 schreef Cothen het volgende:
En dan nu de grote uitzwaai post van Cothen:
uhu zekerquote:
Leg ik 400 euro bij en kijk ik naar een 40" full-hdquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
uhu zeker![]()
alleen jammer dat ze 700 eur p/s kosten
dan kijk ik wel naar 26"samsung monitor voor thuis, die is zelfs cheaper
QSix heeft ze voor 549 euro: http://qsix.eu/shop.php?cat=1quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
uhu zeker![]()
alleen jammer dat ze 700 eur p/s kosten
dan kijk ik wel naar 26"samsung monitor voor thuis, die is zelfs cheaper
1 |
*pst SQL pst*quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:04 schreef Merovingian het volgende:
Ik krijg trouwens een
[ code verwijderd ]
als ik op http://www.mschol.eu/ naar Artists ga en dan op de M klik. Bij meer letters trouwens.
Maar ja, ik ben geen nerd dus ik heb geen flauw idee wat het betekent
ahh okequote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:04 schreef Merovingian het volgende:
Ik krijg trouwens een
[ code verwijderd ]
als ik op http://www.mschol.eu/ naar Artists ga en dan op de M klik. Bij meer letters trouwens.
Maar ja, ik ben geen nerd dus ik heb geen flauw idee wat het betekent
dan blijft de vraag: wat voor kwaliteitquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Leg ik 400 euro bij en kijk ik naar een 40" full-hd
Voor zijn prijsklasse: zeer goedquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:16 schreef mschol het volgende:
[..]
dan blijft de vraag: wat voor kwaliteit
Die heb ik er ook op aangeslotenquote:maar ik ben mijzelf dus aan het orienteren op een groter scherm, het liefst met de mogelijkheid de wii aan te sluiten..
Ja dat draait ook op mijn site. Maar hoe het werktquote:
jij hebt dan waarschijnlijk ook een TV en geen monitorquote:
Definieer monitor... Hij zit op mijn pc aangesloten, dus ik vind het een monitor. Dat er toevallig ook een analoge tuner ingebouwd zit, en dat ie wat meer ingangen heeft dan een gemiddelde monitor, tja, das mooi meegenomenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:17 schreef mschol het volgende:
[..]
jij hebt dan waarschijnlijk ook een TV en geen monitor(en ik heb dus besloten eerst m'n monitor te vervangen en later naar m;n tv te kijken
Dus ik heb gewoon een monitor van 40"quote:Een beeldscherm of monitor is een apparaat dat aangesloten kan worden op een computer, waarop deze de resultaten van de interne processen zichtbaar maakt voor de gebruiker. De gebruiker kan zijn of haar handelingen daardoor afstemmen op de veranderingen in het getoonde beeld.
d'r zit een tuner in, dus een tv aangesloten op een pcquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Definieer monitor... Hij zit op mijn pc aangesloten, dus ik vind het een monitor. Dat er toevallig ook een analoge tuner ingebouwd zit, en dat ie wat meer ingangen heeft dan een gemiddelde monitor, tja, das mooi meegenomen
Volgens wikipedia:
[..]
Dus ik heb gewoon een monitor van 40"
Ik gebruik die tuner niet eens!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef mschol het volgende:
[..]
d'r zit een tuner in, dus een tv aangesloten op een pc![]()
Ga jij maar eens op zoek naar de specs van een Samsung Syncmaster 741MP... Eens kijken wat je dan zegtquote:monitor heeft namelijk nooit een tuner
das een televisie...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik gebruik die tuner niet eens!
[..]
Ga jij maar eens op zoek naar de specs van een Samsung Syncmaster 741MP... Eens kijken wat je dan zegt
quote:Een televisietoestel (doorgaans tv of teevee genoemd) is een apparaat voor het ontvangen en weergeven van televisie-signalen
En wat is een tv-signaal? Als ik digitale hd-tv kijk via mijn hd-decoder, die via een hdmi-dvi kabel op mijn Dell 24" is aangesloten, dan is mijn Dell monitor dus opeens een tv geworden. Ik kijk er immers tv-signalen op. En al helemaal in de toekomst, als het hele analoge signaal wegvalt en er alleen nog maar digitaal is. Wat is het verschil tussen een tv-signaal en een data-stroom? Dan is het dus ook onmogelijk geworden om nog een verschil te kunnen definieren tussen een monitor en een tv. En naar mijn mening is dat nu al het geval aangezien een monitor prima in staat is om tv-signalen weer te geven (surf maar eens naar uitzendinggemist.nl ofzo, of kijk desnoods jiskefet op youtube), en een tv ook gewoon op je pc is aangesloten.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:19 schreef mschol het volgende:
[..]
das een televisie..., like obvious...
[..]
Dat hangt er toch maar net vanaf hoe je je tv/monitor instelt? En is een film wat anders dan 24 foto's per seconde?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Die Dell 2408WFP heeft volgens mij 2*DVI, HDMI, Component, VGA, Composite & SHVS.
Met name omdat hij ook nog USB-poorten en een cardreader heeft profileert het zichzelf als monitor. En natuurlijk dat enorm mooie panel, wat goed voor fotobewerking is.
Want hoe zit dat op een 40" LCD / TFT? Het zal met films een prachtig beeld geven, maar is het wel realistisch beeld? Is het niet zoveel op video / films gecalibreerd, dat foto's er niet zoals de werkelijkheid op getoond worden?
De kans is groot dat de televisie veel "image enhancing zooi" heeft, als bijvoorbeeld dynamisch contrast, felle kleurtjes en een in het algemeen "brighter" beeld. Een monitor is simpelweg "neutraal", en zal standaard al goed natuurgetrouw zijn. Met een beetje tweaking kun je hem 100% natuurgetrouw krijgen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat hangt er toch maar net vanaf hoe je je tv/monitor instelt? En is een film wat anders dan 24 foto's per seconde?
Als ik een tv heb, waarvan het paneel dezelfde specs heeft als een monitor (kleurbereik, contrastratio, noem maar op), maar alleen dus een tv-tuner erbij heeft (aangezien dat schijnbaar de definitie van een tv is volgens mschol), dan zal er toch geen verschil tussen die twee monitors zijn op het gebied van foto- of filmweergave? Dat die Dell beter is qua specs twijfel ik niet aan, daar betaal je ook voor. Ik denk dat films er daar dan ook beter op uitzien. Maar dat heeft volgens mij dus niets met de definitie tv/monitor te maken, maar meer met de kwaliteit van het paneel...
Kun je allemaal uitzetten of wijzigen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De kans is groot dat de televisie veel "image enhancing zooi" heeft, als bijvoorbeeld dynamisch contrast, felle kleurtjes en een in het algemeen "brighter" beeld. Een monitor is simpelweg "neutraal", en zal standaard al goed natuurgetrouw zijn. Met een beetje tweaking kun je hem 100% natuurgetrouw krijgen.
Xvid ziet er ook niet mooi uit op een digitaal scherm. Resolutie is veel te laag. Bekijk eens een mkv'tje op 1080p op je Dell en op je CRT, ik ben benieuwd hoe je er dan tegenaan kijktquote:Ik vind mijn Dell oveirgens niet super voor films. Ondanks ik op de 30" CRT televisie beneden prima XviD films kan kijken, kan ik er op mijn Dell niet tegen. Daarnaast is de 30" CRT beneden erg goed voor films, en vind ik het beeld van mijn Dell wat te duf. Al kan dat laatste uiteraard getweaked worden. Binnenkort maar eens zo'n scherm calibratie geval kopen.
Je maakt er verbinding heen en stuurt er dan queries naar toe die dingen er in doen/aanpassen/ophalen/toevoegen etc etcquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ja dat draait ook op mijn site. Maar hoe het werkt![]()
Op de CRT zie ik geen verschil tussen alles boven DVD kwaliteit. Op mijn Dell vind ik het vanaf 720p goed te doen, 1080p is een leuk extraatje.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Kun je allemaal uitzetten of wijzigen.
[..]
Xvid ziet er ook niet mooi uit op een digitaal scherm. Resolutie is veel te laag. Bekijk eens een mkv'tje op 1080p op je Dell en op je CRT, ik ben benieuwd hoe je er dan tegenaan kijkt
Dus 1080p ziet er op je Dell beter uit dan op je CRT?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op de CRT zie ik geen verschil tussen alles boven DVD kwaliteit. Op mijn Dell vind ik het vanaf 720p goed te doen, 1080p is een leuk extraatje.
Ik heb op mijn site zoiets draaien dat van alle bezoekers tijd/datum/ip opslaat. En dat geeft ie dan weer op een pagina waarvan ik alleen de url weet. Maar dat heeft een maat van me gebouwd, die zit wel in de ictquote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:22 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Je maakt er verbinding heen en stuurt er dan queries naar toe die dingen er in doen/aanpassen/ophalen/toevoegen etc etc. Databases
dat doe ik met mijn avatarquote:Op zaterdag 26 juli 2008 08:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik heb op mijn site zoiets draaien dat van alle bezoekers tijd/datum/ip opslaat. En dat geeft ie dan weer op een pagina waarvan ik alleen de url weet. Maar dat heeft een maat van me gebouwd, die zit wel in de ict
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |