quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:02 schreef WooZ het volgende:
[..]
ja de totale onafhankelijkheid en leven zonder agenda in de setting van Vancouver, dat is niet mis
Dat is nog eens een binnenkomer. Mooie pano ook! Jammer dat mijn camera dat niet kan.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:21 schreef WooZ het volgende:
Vancouver twentyten FTW [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja, alleen als je de jackpot gewonnen hebtquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Iemand ervaring met treinreizen ? Met name Vancouver-->Ontario ?
Alle info is welkom
klikkerdeklikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Alle info is welkom
Ik zal je even mijn rekeningnr pm'en. Als je toch zoveel geld hebt kun je meteen wat aan mij overmakenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:33 schreef sooty het volgende:
Alle info is welkom
Auto huren is inderdaad niet te doen als je alleen bent en onder de 25 bent. Verder heb ik hetzelfde probleem. Niet qua vakantie, maar wel dat mensen niet mee willen gaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 08:13 schreef WooZ het volgende:
O en ik heb zeker plannen om terug te gaan. Het liefst was ik nu naar de Rockies gegaan, maar als ik daarnaartoe ga wil ik ook echt elke dag een mooie hike maken en dat is gans onmooogelijk als je alleen reist zonder auto. Nu kan ik wel 3 weken een auto huren, maar dat is tamelijk duur, zeker nog met al die toeslagen erbij <25.
Dus zo snel ik de kans krijg wil ik wel terug, maar dat kan goed nog jaren duren. Ik heb de 2,5 jaar nadat ik terug ben maar 2x voor een volle 4 weken vakantie en dan moet je dus ook nog eens iemand mee zien te krijgen en het geld hebben
En ik wil natuurlijk de oostkust ook nog wel zien, maar dat zal wel helemaal lang duren
Dat had ik inderdaad ook al van vrienden van me gehoord dat het er zo gezellig was. Franse taal is voor mij ook een probleem, maar iedereen die ik had ontmoet daar sprak Engels. Montreal wil ook nog zien in de zomer. De winter hoeft van mij niet meer.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:36 schreef Irrem het volgende:
Zo ik heb mijn stad gevonden: MontrealFantastiche stad! Heel de zomer door festivals, straatartiesten, terrasjes en lekker eten. Alleen die franse taal, dat wil maar niet bij mij.
Daar heb ik geen jackpot voor nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:39 schreef WooZ het volgende:
[..]
ja, alleen als je de jackpot gewonnen hebt
Geld is het probleem niet. Goede info is echter onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik zal je even mijn rekeningnr pm'en. Als je toch zoveel geld hebt kun je meteen wat aan mij overmaken
Het is zeker niet de goedkoopste manier om te reizen. Het zal ongetwijfeld een geweldige ervaring zijn, maar het is gewoon niet goedkoop en je kunt niet stoppen om dingen te bekijken als jij dat wilt.
Ik zit in het HI hostel op mackay street, vlakbij alles. De metro is trouwens ook erg goed hier!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad ook al van vrienden van me gehoord dat het er zo gezellig was. Franse taal is voor mij ook een probleem, maar iedereen die ik had ontmoet daar sprak Engels. Montreal wil ook nog zien in de zomer. De winter hoeft van mij niet meer.
Waar zit je ergens in Montreal?
de hamvraag is natuurlijk met hoeveel mensen ga jequote:Op maandag 21 juli 2008 00:38 schreef Mappy het volgende:
Uhm. Vancouver, augustus/september, bijna 3 weken.
Plannen: Vancouver Island, Vancouver, Banff/Jasper (globaal, wat precies zie ik nog wel). Veel rijden en wandelen, beetje kanoën misschien.
Grote vraag: camper of auto+camping/motel/hotel... Iemand die z'n ervaring met de een of de ander wil delen?
Mijn eerste gedachten...
voordelen camper:
- overal camperen (wel soms op camping voor stroom en om je reservoirs vol/leeg te tappen)
- niet verplicht elke avond een plek zoeken om te slapen, niet bang zijn dat alles vol is
- zelf koken
- niet elke dag je spullen in- en uitpakken
- minder last van beren 's nachts
nadelen camper:
- duur, zowel in huur als in benzine.
- niet zo practisch in de stad
- niet op vliegveld op te halen, meestal niet open op zondag. Grote kans dat je voor eerste/laatste nacht(en) dus nog een hotel moet zoeken in Vancouver
- crampy camper syndrom. Is het 3 weken uit te houden in zo'n ding?
prijzen, grofweg, in euro's, wat ik vond op 't web voor deze periode:
autohuur: E60/dag (incl verzekering etc)
camperhuur: E150/dag (incl verzekering, beddegoed, kilometers, etc)
camping met tent: E20
camping met camper: E30
camper in het wild: gratis
hotel ofzo: E80
Bonusvraag: is deze vakantie een goed excuus om een dslr te kopen?
Met één. In totaal twee dus. Had ik wel 's in m'n verhaal kunnen zetten jaquote:Op maandag 21 juli 2008 09:01 schreef WooZ het volgende:
de hamvraag is natuurlijk met hoeveel mensen ga je
Wij gaan voor een "we zien wel hoe ver we komen en als 't bevalt komen we terug". (maar iedereen schijnt terug te gaan, dus ik heb goede hoop dat ik ook mag en wilquote:Ik ga vanaf begin augustus 2 weken rondreizen op Vancouver Island (dat heb je minimaal wel nodi om alles te zien overigens)en we zijn dus met z'n 5'en. Een camper zou een stuk goedkoper zijn geweest echter dan slaan we elkaar na 1,5 dag al de hersens in
Dus ik heb gewoon lekker overal hotels/lodges geboekt en dan het feit dat ik alles zelf geregeld heb en niet via een reisbureau oid bespaart m'n ouders ook weer 1000e pp voor de 18 dagen (en dan overdrijf ik niet)
van tevoren boeken is vaak goedkoper dan ter plekke, maar dat terzijde. Leuke tours kunnen volzitten (beren/walivissen/orka gebeuren). Heel de maand augustus is immers nog hoogseizoen.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:27 schreef Mappy het volgende:
[..]
Met één. In totaal twee dus. Had ik wel 's in m'n verhaal kunnen zetten jaZie net trouwens ook dat een auto niet meer dan 30 euro/dag hoeft te kosten. Vraag me af waar ik eerder zocht. Afijn. Voor 100 euro per nacht verschil in prijs tussen auto en camper moet er toch wel een hotel te vinden zijn of bij MAC een leuk tentje te koop. I guess the camper's off...
[..]
Wij gaan voor een "we zien wel hoe ver we komen en als 't bevalt komen we terug". (maar iedereen schijnt terug te gaan, dus ik heb goede hoop dat ik ook mag en wil). We hebben al genoeg vakanties samen gedaan, dus ruzie zal wel meevallen
Is dat hoogseizoen zo rond 19 augustus al een beetje voorbij?Of moet ik oppassen als ik niet van tevoren hotels boek, of hooguit een dagje van tevoren vanuit het voorgaande hotel?
Ah de tours, goeie om op te letten. Wilde het vooral van het weer af laten hangen, maar misschien ook hierom handiger om eerst richting Rockies te gaan en dan in september pas Vancouver Island met visjeskijken enzo.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:34 schreef WooZ het volgende:
van tevoren boeken is vaak goedkoper dan ter plekke, maar dat terzijde. Leuke tours kunnen volzitten (beren/walivissen/orka gebeuren). Heel de maand augustus is immers nog hoogseizoen.
Als ik nu bij hertz.nl op ok klik heb ik voor 3 weken een auto voor 525 euro, t/m schade/diefstal met verlaagd eigen risico. Willen ze me dan @YVR nog extra verzekering aansmerenquote:Auto voor 30 vergeet maar. Daar komt nog min. 35$/dag aan verzekering bij. Wil je overigens onverzekerd rondrijden, geen probleem. Bij ibargain op granville kun je auto's huren voor alleen de kale huurprijs
Als disposable is Sears natuurlijk primaquote:en voor 100 euro kom je zeker een heel eind qua lodging/hotelsKamperen is natuurlijk nog goedkoper, schat max 20$/nacht, tenten bij mac al vanaf 180$ geloof ik, het is trouwens mec(.ca) bedenk ik me nu. Als je dat ter plekke wilt kopen gewoon ff broadway oplopen, daar zitten 3 of 4 campingwinkels naast/tegenover elkaar
Sears verkoopt ook (4persoons) tenten voor 60$ ofzo ()
quote:Op maandag 21 juli 2008 11:35 schreef Mappy het volgende:
[..]
Ah de tours, goeie om op te letten. Wilde het vooral van het weer af laten hangen, maar misschien ook hierom handiger om eerst richting Rockies te gaan en dan in september pas Vancouver Island met visjeskijken enzo.
[..]
Aanraden: vanaf eind augustus kun je live grizzly's zalm zien vangen, de ultieme natte droom van de natuurliefhebber. Vanuit Campbell river en telegraph cove gaan er diverse organisaties een dagje op en neer naar Knight of Bute Inlet. Kosten: 450$/pp
Als ik nu bij hertz.nl op ok klik heb ik voor 3 weken een auto voor 525 euro, t/m schade/diefstal met verlaagd eigen risico. Willen ze me dan @YVR nog extra verzekering aansmeren![]()
[..]
Nee dat zullen ze niet doenMaar dat is idd niet duur dan
Als disposable is Sears natuurlijk primaOm het ding nou op marktplaats.ca te zetten de dag voor je weggaat is ook weer zo wat
Maar transatlantisch kan ik natuurlijk ook weer belachelijke hoeveelheden bagage meenemen, dus misschien hier wel wat liggen nog
Je kunt ook een dagje shoppen een uur over de grens en een extra koffer mee terug nemen![]()
Gaaf.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:45 schreef tevebe het volgende:
Tijd voor foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:
Haha ja had je beter even van te voren kunnen checken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:17 schreef WooZ het volgende:
eergister nog naar celebration of light geweest, het was iets drukker als ik verwachtte
ik denk ik ga op m'n gemak half uurtje van tevoren op het strand zitten nou niet dus
blijkt het het drukste event van vancouver te zijn, 1.4 miljoen mensen![]()
Patserquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:37 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Nee.
Ik probeer om even een lang weekend Toronto te regelen zodat ik bij de vliegscholen daar kan kijken.(Meteen een goeie smoes om naar Canada te wederkeren.
)
quote:
Leuke tours. Hopelijk werkt het weer meequote:Op zaterdag 26 juli 2008 06:40 schreef WooZ het volgende:
Over een weekje ben ik klaar hier maar zo voelt het helemaal niet![]()
Nog maar eens m'n reisschema voor die weken erna
Dan is het:
Victoria (3) | zeilen
Ucluelet (3) | zwarte beren + walvissen
Telegraph Cove (2) | grizzly beren + orka's
Campbell River (2) | zalmsnorkelen
Quadra Island (1) | zeekayakken
Powell River (1)
(n) aantal nachten
| tours die geboekt zijn
Dat ziet er wel gezellig uitquote:Op dinsdag 29 juli 2008 00:54 schreef Irrem het volgende:
Heb de afgelopen dagen in Ste Anna des Monts gezeten. Erg leuk hostel, had gedacht dat er wat meer internationale gasten zouden zitten, maar ze waren allemaal Frans/Quebecois. Zat ik daar lekker met het minimaal frans wat ik kan: Bonjour, tabernack, Salut, Au revoir![]()
Hier wat foto's van het hostel. Was erg mooi en ondanks communicatie problemen wel gezellig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Parc de la Gaspesie
[ afbeelding ]
Ben nu in PEI of liever op PEI erg mooi eiland, probeer wel wat mooir fotootjes te maken.
Was dit je afstudeerstage? Anders kun je misschien nog eens teruggaan? Gaat wel snel voorbij he die tijd. Ik ben al bijna 5 maanden thuis.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:55 schreef WooZ het volgende:
Ik ben trouwens klaar hier
Morgen de diez vistas hike en vrijdag m'n familie oppikken, daar gaat m'n leven
Een van de redenen waarom ik nooit met de greyhound ben gegaan. Je weet nooit wat voor mensen er meegaan. Nu is dit wel erg extreem. Een andere reden is dat het veels te lang duurt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/168(...)in_Canadese_bus.html![]()
Het is normaliter wel je afstudeerstage maar ik heb em wat eerder gedaan, dus mag nog 2,5 jaarquote:Op donderdag 31 juli 2008 17:40 schreef tevebe het volgende:
[..]
Was dit je afstudeerstage? Anders kun je misschien nog eens teruggaan? Gaat wel snel voorbij he die tijd. Ik ben al bijna 5 maanden thuis.
Haha de hikers worden toch wel door iemand anders meegenomen. Ik heb ze ook nooit meegenomen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:34 schreef Koploperkopper het volgende:
Lijkt me in iedergeval duidelijk dat ik een auto koop in Canada als het zover komt.Hikers mogen ook lekker met iemand anders mee.
quote:Rail operators left scrambling by rock slide
Updated: Wed Jul. 30 2008 12:23:48
ctvbc.ca
Passenger and freight train operators were scrambling to find alternatives Wednesday after a massive rock slide blocked a portion of British Columbia's Sea to Sky Highway and a parallel railway system.
Early estimates suggest a key section of the vital transportation artery located about 20 kilometres south of Squamish will be closed for at least 24 hours.
CN, which uses the Sea to Sky railway to transport freight from Vancouver to Prince George and back, is looking a rerouting freight through Kamloops and Boston Bar, said spokeswoman Kelli Svendsen. She said CN officials are in talks with the B.C. Ministry of Transportation.
We are assessing the situation,'' she said.
Meanwhile Rocky Mountain Vacations has rented a plane to transport some passengers who scheduled to travel to Whistler via its rail service, Wednesday.
Chief operating officer James Terry said the company had considered renting a boat, but was prevented from doing so because Wednesday is fireworks night in Vancouver and all available boats are already rented.
Roughly 200 passengers per day travel between Whistler and Vancouver via the Rocky Mountain service.
Highway 99 is closed from Furry Creek to Horseshoe Bay, about 20 kilometres south of Squamish, B.C., because of a massive rock slide.
Whehe hier in Nederland doe ik 't ook nooit. Ze sprongen laatst zowat voor de auto.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:22 schreef tevebe het volgende:
[..]
Haha de hikers worden toch wel door iemand anders meegenomen. Ik heb ze ook nooit meegenomen.
Niet bij elke bocht hangt zo'n net. Daarnaast als zoiets omlaag komt dan houdt zo'n netje dat echt niet tegenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Zo
Dat ziet er niet goed uit.
Zitten daar geen metalen netten voor zoals je bij de meesten wel ziet?
Ik zou me ook niet op m'n gemak voelen als lifter zijner. M'n neef heeft wel in Canada gelift en heeft daar ook echt te gekke mensen mee ontmoet waar hij nog steeds contact mee heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Whehe hier in Nederland doe ik 't ook nooit. Ze sprongen laatst zowat voor de auto.
Schijnveiligheid!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Niet bij elke bocht hangt zo'n net. Daarnaast als zoiets omlaag komt dan houdt zo'n netje dat echt niet tegenWas ook vorig jaar toen ik via Hope naar Kelowna reed. Waren 2 rijbanen gesloten omdat enkele bomen naar onder waren gekomen. Die lagen op de weg. Ook daar hingen netten.
Straks met de bus/taxi dus naar het vliegveld? Qua kosten viel het met de taxi nog best mee. Ik was 26$ ofzo kwijt. De airporter kost 15$ ofzo, maar ik moest toen te ver lopen voor die bus en heb toen maar een taxi gepakt. Ik had toen wel geluk dat ik een taxi kon krijgen, want er was net een cruiseschip binnengekomen en alle taxi's stonden bij Canada Place.quote:
Ach bij de Sea to Sky heeft het nog een voordeel. Hoeven ze minder rots op te blazen. Nu kunnen ze het gewoon opvegen en verdergaanquote:
Ja maandag naar the islandquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Straks met de bus/taxi dus naar het vliegveld? Qua kosten viel het met de taxi nog best mee. Ik was 26$ ofzo kwijt. De airporter kost 15$ ofzo, maar ik moest toen te ver lopen voor die bus en heb toen maar een taxi gepakt. Ik had toen wel geluk dat ik een taxi kon krijgen, want er was net een cruiseschip binnengekomen en alle taxi's stonden bij Canada Place.
Begin je dit weekend met je trip?
Gewoon de zee in tieften.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:26 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ach bij de Sea to Sky heeft het nog een voordeel. Hoeven ze minder rots op te blazen. Nu kunnen ze het gewoon opvegen en verdergaan
8u is de omleiding nuquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Gewoon de zee in tieften.Wel raar dat die mensen eigenlijk afgesloten zijn van de grote stad. Omrijden doe je ook 24 uur over ofzo.
Ben benieuwd hoever ze nu zijn met de werkzaamheden aan de weg in het algemeen voor de Spelen.
Moet je even de chauffeur vragen offie een extra rondje door downtown wilt maken. Denken mensen mss dat er een VIP in zitquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:26 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ja maandag naar the island![]()
Over paar uurtjes maar eens met de bus idd naar het vliegveld en dan met de limo terug, das goedkoper dan 2 taxi's of the airporter voor zoveel mensen
Die brugquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:12 schreef Irrem het volgende:
Cape Breton
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naar Nova Scotia
[ afbeelding ]
Confederation Bridge van New Brunswick naar P.E.I.
[ afbeelding ]
En met roodlicht mag je gewoon rechts afslaan. Heerlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vind rijden in Canada makkelijker dan hier persoonlijk.
Op de snelweg doet iedereen waard-ie zin in heeft, bij een 4-way junction, wie het eerst komt, gaat het eerst weg, en stoplichten. Meer regels zijn er niet.Oranje licht meepikken kunnen ze daar alleen niet waarderen.
Oh ja, en op Granville St. gewoon in het midden blijven rijden van het vliegveld naar downtown.
Oh jaquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
En met roodlicht mag je gewoon rechts afslaan. Heerlijk.
deze: http://www.rentacarvancouver.com/_Toyota_Sienna.htmlquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:18 schreef tevebe het volgende:
Rijden in downtown is toch geen probleem? Het kan er druk zijn maar ik heb er nooit lang over gedaan om downtown uit te komen.
Maar wat voor een bak heb je nu dan?
Nice. Flink wat vermogen ookquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
deze: http://www.rentacarvancouver.com/_Toyota_Sienna.html
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
deze: http://www.rentacarvancouver.com/_Toyota_Sienna.html
Ik zag het inderdaad ook niet staan. Ik heb de site ook meteen bij favorieten gezetquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Kan niets in de voorwaarden vinden dat je hiervoor 21/24+ voor moet zijn. Zou het?
* Koploperkopper boekt een ticket naar Vancouver.
4Runnertje huren voor de Winter Spelen in '10.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ook niet staan. Ik heb de site ook meteen bij favorieten gezet
Oktober gaan de kaartjes de verkoop inquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
4Runnertje huren voor de Winter Spelen in '10.
Wanneer begon de ticket verkoop ook alweer?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:
[..]
Oktober gaan de kaartjes de verkoop inAls school begint ga ik maar meteen bijzonder verlof aanvragen voor de spelen
Nee ieder land krijgt een site toegewezen ofzoiets. Ik zal nog eens even kijken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:50 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Kun je die dan gewoon op de site reserveren? http://www.vancouver2010.com/en
Ah, zal dus wel TicketBox of TicketMaster zijn hier?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Nee ieder land krijgt een site toegewezen ofzoiets. Ik zal nog eens even kijken.
Edit:
Non-Canadian residents must purchase tickets through the authorized sales agent for their respective National Olympic Committee (NOC). For example, US citizens will purchase tickets to the 2010 Winter Games though Jet Set Sports, the authorized ticket sales agent of the US Olympic Committee.
Zolang ik ook maar kaartjes kan krijgenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:56 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, zal dus wel TicketBox of TicketMaster zijn hier?
Dan ga ik voor het postkantoor liggen.
Klopt als een bus. 18+ en een rijbewijs is genoegquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Kan niets in de voorwaarden vinden dat je hiervoor 21/24+ voor moet zijn. Zou het?
* Koploperkopper boekt een ticket naar Vancouver.
Dat is wel fijn. had ik vorig jaar moeten weten. Ik was voor 4 dagen meer dan 400$ kwijt voor een Nissan Versa. Dat was de kleinste autoquote:Op zondag 3 augustus 2008 07:48 schreef WooZ het volgende:
[..]
Klopt als een bus. 18+ en een rijbewijs is genoeg
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:01 schreef tevebe het volgende:
[..]
Zolang ik ook maar kaartjes kan krijgenIk weet niet of ticketbox ook sportkaartjes verkoopt. Op zo'n momenten baal ik ervan dat ik niet het nummer heb van Erica Terpstra
quote:Op zondag 3 augustus 2008 07:48 schreef WooZ het volgende:
[..]
Klopt als een bus. 18+ en een rijbewijs is genoeg
1 of 3 oktober gaan ze de verkoop inquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:46 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Ik hou 't wel ff in de gaten.
[..]![]()
![]()
![]()
Kan alleen nergens prijzen vinden, kun je misschien een indicatie geven?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:51 schreef tevebe het volgende:
[..]
1 of 3 oktober gaan ze de verkoop in
Data zijn al een tijdje bekend hoor. ijshockey is in downtown, maar kaartjes zijn niet goedkoop. 300+$. Schaatsen is ook 175$ per dag. En dan heb je alleen mannen of vrouwen. Kaartjes voor de ijshockey finale zitten nu al op 750$.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:55 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Toch Erica maar even gebeld?
![]()
Ninja-edit: Worden dan ook de data bekend? Nu is het zo lastig een hotelboeken, ijshockey zal namelijk gewoon in downtown zijn bijvoorbeeld of niet?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:10 schreef tevebe het volgende:
[..]
Data zijn al een tijdje bekend hoor. ijshockey is in downtown, maar kaartjes zijn niet goedkoop. 300+$. Schaatsen is ook 175$ per dag. En dan heb je alleen mannen of vrouwen. Kaartjes voor de ijshockey finale zitten nu al op 750$.
Ik had Erica nog op msn, maar was ik even vergeten
Whehehe.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:17 schreef tevebe het volgende:
wildandsexy53@live.com
IJshockey en schaatsen staan bij mij op de planning. Mocht ik geen kaartjes kunnen krijgen dan ga ik wel een beetje rondhangen in het HHH. Jammer dat het in Richmond staat, maar goed. Whistler wil ik ook zien, maar het is op een normale dag in de winter al super druk. Met de Spelen zal het dan wel helemaal bomvol zitten.
Hmm bomvol.. betekent dan dus ook veel vrouwen. Toch maar even voor een hotel kijken...
Opening Ceremony -- BC Place Stadiumquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:25 schreef Koploperkopper het volgende:
Valt nog wel mee dan, zeker met de koers. Hoeveel kosten kaartjes voor de opening- en sluitingsceremonie eigenlijk? Tien miljoen?
http://www.vancouver2010.(...)Tickets/TicketPricesquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:34 schreef Koploperkopper het volgende:
Waar vind je die prijzen eigenlijk?Hoef ik 't niet iedere keer te vragen.
175 CAD valt nog mee, zit je natuurlijk wel helemaal bovenin ergens en heb je een hubbletelescoop nodig om wat te zien?
Openingsceremonie + 3-4 dagen ijshockey (hotel in Downtown Vancouver) + 1-2 dagen slalomskieen als 't meezit. Oei.Misschien daarna nog even de boot pakken naar Victoria, 2 dagen, dan weer naar huis.
Ik ga vast sparen.![]()
* Koploperkopper raakt helemaal opgewonden!
quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:41 schreef tevebe het volgende:
[..]
http://www.vancouver2010.(...)Tickets/TicketPrices
Ik denk dat de hubbleteleschoop nog niet goed genoeg is om iets te zien, maar je kunt natuurlijk wel pimpen in de kroeg dan dat je er bent geweest. Als je dan niet scoort weet ik t ook niet meer.
Openingsceremonie + enkele dagen schaatsen + ijshockey. Hopelijk win ik de jackpot deze maand dan kan ik een appartement kopen en hoef ik niet meer op zoek naar een hotel.
Fokmeet in 2010?
* tevebe begint alvast met sparen
Ik kijk wel op eBay naar een 2ehands Hubble.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:46 schreef tevebe het volgende:
Wat een verschil ook tussen type D en C bij de openingsceremonie. 175$ of 550$. Ik denk dat ik maar een nieuwe camera ga kopen dan met minimaal 18x zoom. Dan volg ik het wel via het kleine schermpje op de camera![]()
Ik ben even een lijstje aan het maken wat het kost
M'n zus kent nog iemand in downtown met 2 appartementenquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:47 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Dat in combinatie met een 4Runner en de chicks zul je van je af moeten slaan!
Klinkt goed voor een Fok! MeetMoeten we voor 1 oktober wel even vaststellen welke ijshockey wedstrijden het waard zijn.
Bedenk me nu net dat ik de eigenaar van het postkantoor best goed ken, misschien kand-ie wat regelen voor me zodat ik niet op de stoep hoef te liggen.
Canada heeft buysell. Oh ik ben vergeten de kosten in rekening te brengen voor de link met de prijzen. Ik moet nu toch echt op elke manier geld zien te verdienen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik kijk wel op eBay naar een 2ehands Hubble.
Dus 1 appartement voor jou, 1 voor mij?quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:52 schreef tevebe het volgende:
[..]
M'n zus kent nog iemand in downtown met 2 appartementen![]()
Ik krijg er nu al gewoon zin in! Mede door de auto en de chicks! Gelukkig sta ik sinds een weekje weer ingeschreven bij de sportschool.
Ik kom op 800$ uit met mijn lijstje.
Openingsceremonie type D(ramatisch) a 175
Hockey type B a 80
Hockey kwartfinale B a 175
Schaatsen 1500 mannen A a 185
Schaatsen 5000 mannen A a 185
Dan moet er nog hotel, vlucht en auto bij. Hm toch maar eens flink gaan overwerken. Iemand een bed kopen? Moet nog geleverd worden. Nog nooit op geslapen en altijd binnen gestaan. PM maar voor meer info
quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Canada heeft buysell. Oh ik ben vergeten de kosten in rekening te brengen voor de link met de prijzen. Ik moet nu toch echt op elke manier geld zien te verdienen.
Ja ik zal mijn bed te koop zetten in het Vraag en Aanbod gedeelte. Vlucht zal ik zo snel mogelijk boeken. Curacao staat op de planning voor oktober, maar dat zeg ik ook wel af dan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:00 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dus 1 appartement voor jou, 1 voor mij?![]()
Vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken (geloof dat dat Maart '09 is bij de KLM, dan komt Feb '10 pas aanbod). Goedkoper zullen de tickets toch niet worden.
Jammer dat WooZ nu op 'vakantie' is, kandie niet zeggen hoeveel de auto kost.Ik ga die lui even een email sturen om een kostenplaatje te krijgen.
(Verkoop je niet afgeleverde bed, scheelt je alweer overwerken.)
Is ook prima. Kost je tegen die tijd toch zon 10$quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:01 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Gratis biertje in Vancouver in 2010 kun je krijgen.
School kan wel wachten, er wordt maar 1 keer Olympische Spelen gehouden in Vancouver in je hele leven!quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja ik zal mijn bed te koop zetten in het Vraag en Aanbod gedeelte. Vlucht zal ik zo snel mogelijk boeken. Curacao staat op de planning voor oktober, maar dat zeg ik ook wel af dan.
Hotels had ik al naar gekeken, maar bij de meeste kun je reserveren tot juni 2009. Het zal wel een dure 'vakantie' worden. Hopelijk kan ik trouwens vrij krijgen en heb ik tegen die tijd geen tentamens. Zou ook een reden zijn om niet naar school te gaan trouwens
@(%* *kut*quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Is ook prima. Kost je tegen die tijd toch zon 10$
Dat is ook weer zo ja. Ze moeten er maar begrip voor hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:06 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
School kan wel wachten, er wordt maar 1 keer Olympische Spelen gehouden in Vancouver in je hele leven!
Het is lang weekend. Ik zou dinsdag pas een reactie verwachten.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Zo, heb iBargain even een e-mail gestuurd, zal de reactie hier wel even posten. Ik ga nu even lunchen en wat doen.
quote:SEA-TO-SKY HIGHWAY REOPENS TO TRAFFIC
VICTORIA – The Sea-to-Sky Highway is now reopened to traffic, Transportation and Infrastructure Minister Kevin Falcon announced today.
The highway reopened at 10 p.m. today to all traffic.
“I’d like to thank the public for their patience, especially the communities of Whistler and Squamish,” said Falcon. “Thank you also to all of the emergency responders and especially the workers for their exceptional efforts, working around the clock to clear debris from the highway and get traffic moving again.”
The highway closed on July 29 at 11:30 p.m. when a rock slide deposited up to 16,000 cubic metres of debris onto both lanes of the highway between Porteau Cove and the Furry Creek Bridge.
Zo is 't maar net, en anders kunnen ze altijd nog je blote reet kussen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo ja. Ze moeten er maar begrip voor hebben.
Alweer Canada day?quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Het is lang weekend. Ik zou dinsdag pas een reactie verwachten.
Geen idee welke feestdag het nu weer is. Vorig jaar vond ik het wel relax. Lang weekend, maar je kreeg toch 5 dagen betaald. Dat moet ik eigenlijk iedere dag hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zo is 't maar net, en anders kunnen ze altijd nog je blote reet kussen.
[..]
Alweer Canada day?
Ik vind die prijzen zo laag. Toen ik voor een auto aan het kijken was had je voor 6k een gaar barrel uit midden jaren 90. Even gekeken voor BC.. Volvo S80 vanaf 10k en het loopt heel snel op.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Leuk bakje gevonden als ik naar Toronto ga voor een jaar.
http://www.trader.ca/Search/Details.asp?mknm=765&Region=-1&subcategory=&CAT=1&ADID=7119868&ADS=7119868|
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1784292&adid=7076109 Hier staat "Female driver" bij.Zeker vol met butsen en krassen dus
Dit is wel in Ontario, alles is daar wat goedkoper dan in BC volgens mij.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:15 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik vind die prijzen zo laag. Toen ik voor een auto aan het kijken was had je voor 6k een gaar barrel uit midden jaren 90.
Vooral de vrouwen ja.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dit is wel in Ontario, alles is daar wat goedkoper dan in BC volgens mij.
quote:
Die vond ik in de winter erg tegenvallen. Het niveau lag in Montreal trouwens wel stukken hoger dan in Quebec City.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:23 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]![]()
't Is dan wel weer dichtbij French Canada, franse chicks.
Mooi, Montreal ligt dichterbij Toronto dan Quebec.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
Die vond ik in de winter erg tegenvallen. Het niveau lag in Montreal trouwens wel stukken hoger dan in Quebec City.
Ontario mag dan wel goedkoper zijn, maar qua natuur ligt BC toch ver voor.
Montreal is ook veel gezellig dan Quebec. Quebecquote:Op zondag 3 augustus 2008 16:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mooi, Montreal ligt dichterbij Toronto dan Quebec.![]()
Zo'n T6 is rap trouwens zeg, 272pk, 0-100 in 7.2s met de automaat. HEBBEUH!
Als ze er maar engels spreken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Montreal is ook veel gezellig dan Quebec. Quebec![]()
![]()
Wat kost zo'n t6 in ontario dan?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:07 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1784292&adid=7076109 Hier staat "Female driver" bij.Zeker vol met butsen en krassen dus
Ze hoeven helemaal niet te pratenquote:Op zondag 3 augustus 2008 16:40 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als ze er maar engels spreken.
[..]
Whehehe.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:43 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niet te praten
Goed opgelet weer van mij6k voor zoveel pk. De tering das goedkoop.
Je moet natuurlijk wel een dikke bak hebben als je naar school gaat daar he! Hier staan soms ook wel leuke auto's bij de school al komen de meeste studenten op de fiets. Paupersquote:Op zondag 3 augustus 2008 16:55 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Whehehe.
Goedkoop idd.
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=65434&adid=7142406
Deze is ook best aardig. Argh, zoveel autos, zo goedkoop!
Uiteraard, minder dan een 2 ton zware Volvo doe ik het niet voor.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:59 schreef tevebe het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel een dikke bak hebben als je naar school gaat daar he! Hier staan soms ook wel leuke auto's bij de school al komen de meeste studenten op de fiets. Paupers![]()
Wat kosten die S-klasses daar?quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:59 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Uiteraard, minder dan een 2 ton zware Volvo doe ik het niet voor.
Andere alternatief is met de bus, oh wacht.
Je gaat m'n toekomstige S80 T6 toch niet pikken he?quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:02 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wat kosten die S-klasses daar?Wanneer wil je eventueel gaan?
Ik weet nog wel een leuke matige grap met een S80quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:06 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Je gaat m'n toekomstige S80 T6 toch niet pikken he?
S-klasse kost zo'n 8-9k voor een '99 S320.![]()
http://www.trader.ca/powerpage/details.aspx?vlotid=1750660&adid=6835573
quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:09 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een leuke matige grap met een S80
Als ze maar rommelmarkten in Toronto hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:12 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik ga het topic weer even opzoeken om hardop te lachen.
Garagesales doen het ook goed. Whehequote:Op zondag 3 augustus 2008 17:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als ze maar rommelmarkten in Toronto hebben.
Ja Lynn is zeker mooi. Capilano is ook mooi, maar het is vrij prijzig. Capilano is alleen veel langer en hoger. Trouwens 700$ valt me nog best mee.quote:Op maandag 4 augustus 2008 07:56 schreef WooZ het volgende:
Net trouwens even naar Lynn canyon gecrossed. Dat is 1) gratis suspensionbridge en 2) een mooiere suspensionbridge dan de 30$ kostende capilano
quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:21 schreef tevebe het volgende:
[..]
Garagesales doen het ook goed. Whehe
Andere mensen hebben garagesalequote:Op maandag 4 augustus 2008 10:09 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]! Moar ik heb heul geen garage dan! (Hoop ik
)
Oh ja, vliegtuig ongeluk in BC; http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=27109
quote:Canada: Most liveable city also bright green
Google "the world's most liveable city" and Vancouver comes up. The city is also classed as one of the world's most sustainable. With four of the Hemingways either working in or studying urban design - and with yours truly being half-Canadian and only ever having visited there once before for a two-day stopover in Quebec - I thought it was about time we visited Vancouver.
When you start the descent in the plane, you see that Vancouver is blessed with snow-capped mountains, a massive river delta and huge coastal inlets. The airport is crisp and modern but not "up itself" like some of the architectural airport statements. You can travel to downtown within 20 minutes, passing through "liveable" suburbs of streets with trees, coffee shops, local retailers, green spaces ... nothing iconic, nothing that tries too hard, just good, old-fashioned, homely places.
Sometimes a destination just feels right, and in so many ways Vancouver felt right to us. The Hemingways like shopping: we like our vintage clothes, and our 70s and 80s vinyl soul music, and our furniture and interior products. We like the serendipity that enthusiastic and knowledgeable independent store owners bring to the shopping experience.
Most cities seem to think that if they can attract some international designer labels or a branch of some global chain store they have achieved urban regeneration. But isn't that another step towards wearing the badge of "clone town" unless it's mixed with serendipity? London, New York and Paris are great places to shop because they have retail areas that all have a different feel. And Vancouver does the same.
It isn't big as world cities go - population around 600,000 - but it still manages to provide variety and a whole series of areas to visit. And it's easy to get around; the city is compact, with a fantastic public transport system, from old-fashioned trolley buses to the retro-futuristic sky train.
But we walked. I love walkable cities. We walked from downtown, through Gastown, along Main St and Commercial Rd, finding vintage store after thrift store after vinyl record store. This is a wealthy city that enjoys thrift.
But Vancouver is not afraid to celebrate high-quality architecture and public spaces. Our first day was spent doing this in incessant rain, but it's a sign of a great city when the rain doesn't get you down (just as well because it rains a lot in Vancouver).
Walk around the wonderfully landscaped waterfronts, zig-zag across the harbour on the cute Aquabuses, marvel at the magnificent residential glass towers with their verdant roof gardens, terraces and green roofs, and hop off to visit the wonderful food markets of Granville Island and what must be the most mouth-watering supermarket in the world, Urban Fare, in the regenerated textile district of Yaletown.
Vancouver also has its gritty side. Scrape the laid-back San Francisco-style surface of its bohemian suburbs and there are potheads everywhere.
On one bus ride along Hastings Street, we seemed to pass through an Escape from New York film set of thousands of drug addicts and prostitutes.
But Vancouver never seems threatening. Get your map out and you can be sure that almost immediately someone will ask if you need help. If you take a taxi, the driver is invariably friendly and turns into a tour guide. This friendly, modern, hippie vibe is a very attractive element of Vancouver.
A highlight of our time in the city was riding bikes. (There are cycle hire outlets across Vancouver.) We cycled around Stanley Park and its city beaches, picnic, recreation and play areas and on to the beautiful and wild Wreck Beach by the lovely University of British Columbia. You can put your bikes on bike racks on the front of buses ... and the bus drivers help you to put them on. That's an integrated sustainable transport system.
Vancouver has the skiing facility of Grouse Mountain on its doorstep, but we chose to take the two-hour ski bus to North America's premier ski resort, Whistler.
The journey up was great and Whistler is a nice town.
Great skiing - so my kids tell me - by day, and an amazing selection of outdoor gear shops to browse in the late afternoon, and good-quality restaurants - and even a club with 80s old-school hip-hop icon Afrika Bambaataa performing while we were there - for the evening.
Vancouver is certainly sustainable. It has a climate change action plan with an aim to reduce carbon emissions by 20 per cent between 2004 and 2010. The newspapers are full of stories about plans to turn all the city's waste into power, and discussion about how to grow the city sustainably. On the streets, it seems as if every other car and taxi is a hybrid-fuel Toyota Prius.
But to me, Vancouver's sustainable strengths are the ability to walk it, cycle it, access great public transport, and that it understands and enjoys thrift.
Its council and architects pride themselves on building sustainability into the buildings (their green building strategy is to be applauded).
Unlike in many other cities, the high-density apartment blocks add to the city. This is a city where I could bring up a family and live within spitting distance of a downtown office. And Vancouver is also blessed with a great location.
Hiking, beach walks, stimulating cycling, skiing, access to wilderness, watersports, fly fishing for salmon and trout are all on the doorstep. Sustainability is intrinsically linked to liveability and happiness. Even as a visitor, I could see why Vancouver comes right on top of that pile.
- INDEPENDENT
http://www.nzherald.co.nz/section/7/story.cfm?c_id=7&objectid=10524173quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:53 schreef WooZ het volgende:
Heb je toevallig een linkje naar het stuk?
Ziet er mooi en pittoresk uit.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:00 schreef Irrem het volgende:
Kom net uit Digby, Nova Scotia. erg leuk vissersdorpje!
Met af en toe een gezonken boot:
[ afbeelding ]
Op de eerste foto is het wat nog niet eens op het hoogste punt, op de laatste foto is het water nog niet op het laagste punt. Maar blijkbaar heeft de bay of Fundy de grootste verschillen tussen eb en vloed ter wereld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te lezen is het een mooie ervaring. Orka's heb ik er niet gezien. Walvvisen, zeehonden en dolfijnen wel. Ik zal m'n ouders die links van je laten zien. Dan kunnen ze daar ook heen gaan volgende maan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:23 schreef WooZ het volgende:
Ah ik post wel een verslagje als ik weer helemaal terug ben ik Nederland denk ik
Maar gister dagje gezeild vanuit Oak Bay. Zeehonden, dolfijnen en orka's gezien.
Vandaag gewandeld in Port Renfrew en daarna naar China Beach en French Beach (Juan de Fuca provincial park) en op eerstgenoemde konden we met ons blote oog 3 gray whales zien!!![]()
Volgens mij ben ik gek aan het worden. Ik dacht dat jij linkjes had geplaatst van dingen die je wou/ging ondernemen met je familie op Vancouver Island, maar nu vind ik dus niks. Ik ben dus gekquote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:23 schreef WooZ het volgende:
Ah ik post wel een verslagje als ik weer helemaal terug ben ik Nederland denk ik
Maar gister dagje gezeild vanuit Oak Bay. Zeehonden, dolfijnen en orka's gezien.
Vandaag gewandeld in Port Renfrew en daarna naar China Beach en French Beach (Juan de Fuca provincial park) en op eerstgenoemde konden we met ons blote oog 3 gray whales zien!!![]()
Nicequote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:26 schreef WooZ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
commentaar volgt later ooit
tof, Vancouver island? En die met die beren, is dat bij Knight Inlet ofzo?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:26 schreef WooZ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
commentaar volgt later ooit
Eens. Al lijkt het me ook mooi waar Irrem nu zit.quote:Op zondag 17 augustus 2008 07:51 schreef WooZ het volgende:
dank u
Als je maar zorgt dat je eerst naar de westkust gaat
Oost en west, wereld van verschil. Het heeft elk z'n mooie kant.quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Eens. Al lijkt het me ook mooi waar Irrem nu zit.
Ja het is leuk om gezien te hebben. Een paar uurtjes blijven is ook echt lang genoeg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:36 schreef Irrem het volgende:
Mensen hadden me al gewaarshuwd maar wat een pretpark is dat Niagara Falls zeg![]()
1 keer gezien en waarschijnlijk ook voor de laatste keer.
Had ik dat van tevoren geweten dan had ik snel even een tussenstop in Niagara Falls gemaakt en weer doorgereden Gelukkig nog maar 1 nachtje van totaal 2 nachten. Als ik een kermis wil zien dan blijf ik wel in NL en ga naar Tilburg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:02 schreef tevebe het volgende:
[..]
Een paar uurtjes blijven is ook echt lang genoeg.
Nee deze heb ik gevonden. Mijn zelfgemaakte foto's staan in deel 2 volgens mij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 03:37 schreef Irrem het volgende:
Ik vraag me toch echt af of je die foto's nou zelf heb gemaakt of niet.
Fantastische foto's
Je zou de puntentest kunnen doen. Je moet (volgens mij) minimaal 67 punten halen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:34 schreef klaasdj het volgende:
Hoe makkelijk kom je Canada in tegenwoordig, stel je hebt een HBO(in mijn geval dan journalistiek) je spreekt voeibaartjes engels, en je wilt daar ervaring opdoen...en je wilt er graag een verblijfsvergunning voor de langere termijn(evt paspoort)
idd 67 punten, maar vaak zijn die puntentests een beetje nattevinger werk.. of is er een "de puntentest"?quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:46 schreef tevebe het volgende:
[..]
Je zou de puntentest kunnen doen. Je moet (volgens mij) minimaal 67 punten halen.
Hoe het precies gaat weet ik niet. Als je specifieke vragen hebt over emigratie zou je even op http://canadabb.org moeten kijken. Is een Nederlands forum voor mensen die willen emigreren en voor mensen die geemigreerd zijn naar Canada.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:02 schreef klaasdj het volgende:
[..]
idd 67 punten, maar vaak zijn die puntentests een beetje nattevinger werk.. of is er een "de puntentest"?
mmm ik meld me meteen aan, thanksquote:Op maandag 25 augustus 2008 23:11 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hoe het precies gaat weet ik niet. Als je specifieke vragen hebt over emigratie zou je even op http://canadabb.org moeten kijken. Is een Nederlands forum voor mensen die willen emigreren en voor mensen die geemigreerd zijn naar Canada.
Emigreren dus.quote:Op zondag 7 september 2008 11:10 schreef tevebe het volgende:
Ik ken het probleem. Ik zou graag willen maar veel werken en studeren gaat momenteel niet samen.
Staat op de planning jaquote:
quote:Op zondag 7 september 2008 11:18 schreef tevebe het volgende:
[..]
Staat op de planning jaEerst 4 jaar studeren en dan misschien 1-2 jaar werken om te sparen + wat ervaring op te doen en dan op de boot stappen
Scheelt het echt zoveel dan? Ik weet dat er in NL ook grote prijsverschillen zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar zoveel goedkoper is. Al is het natuurlijk wel te gek om te leren vliegen in Canada. Zijn er geen vliegscholen in de buurt van Vancouver?quote:Op zondag 7 september 2008 11:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik ga het anders aanpakken, ik ga nu werken, zodat ik over 2-3 jaar de opleiding aan de pilootschool in Toronto kan betalen, en dan daar blijven kleven.Nu dus even werken.
Hopelijk is dan de werkgelegenheid weer wat aangetrokken en is het makkelijker om een baan te vinden.
Scheelt echt enorm veel.quote:Op zondag 7 september 2008 11:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Scheelt het echt zoveel dan? Ik weet dat er in NL ook grote prijsverschillen zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar zoveel goedkoper is. Al is het natuurlijk wel te gek om te leren vliegen in Canada. Zijn er geen vliegscholen in de buurt van Vancouver?
Ja IVW maakt zichzelf niet populair nee. Maar waarom perse naar de grootste van Canada? In Nederland heb je de grote namen, maar ook wat kleinere vliegscholen. Zal in Canada niet anders zijn en misschien kun je dan wel meer richting Vancouver.quote:Op zondag 7 september 2008 11:40 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Scheelt echt enorm veel.Bovendien ben ik het CBR/IVW hier een beetje zat die steeds meer idiote dingen gaan verzinnen voor brevetten.
Bovendien zijn de CBR/IVW examens luchtvaart meestal gewoon onzinnig, omdat de vragen amper iets met het vliegen te maken heeft, en voornamelijk een examen Nederlands lijkt.
De 2 grootste vliegscholen van Canada zitten in Toronto en (als ik me het goed herinner) Winnipeg, helaas geen grote in Vancouver.Anders was de keus snel gemaakt.
De grootste is bijna altijd beter omdat maatschappijen die scholen dan kennen, en de kwaliteit daarvan. Als je een kleinere school neemt weet een maatschappij niet zo goed wat ze met je aan moeten omdat ze niet weten of zo'n kleine school dezelfde kwaliteit piloten levert als een grote school. Tuurlijk heb je altijd gewoon theorieexamens en praktijkexamens, maar dan zit er nog steeds een verschil in, omdat simpelweg bepaalde instructeurs gewoon op een andere manier jou leren vliegen.quote:Op zondag 7 september 2008 11:43 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja IVW maakt zichzelf niet populair nee. Maar waarom perse naar de grootste van Canada? In Nederland heb je de grote namen, maar ook wat kleinere vliegscholen. Zal in Canada niet anders zijn en misschien kun je dan wel meer richting Vancouver.
Vrachtwagenrijbewijs staat ook op mijn lijstje.. Mocht mijn opleiding niks worden of ik kom niet aan de bak daar om de een of andere reden dan is het fijn om iets anders te kunnen. En ze hebben veel chauffeurs nodig in Canada.quote:Op zondag 7 september 2008 11:47 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De grootste is bijna altijd beter omdat maatschappijen die scholen dan kennen, en de kwaliteit daarvan. Als je een kleinere school neemt weet een maatschappij niet zo goed wat ze met je aan moeten omdat ze niet weten of zo'n kleine school dezelfde kwaliteit piloten levert als een grote school. Tuurlijk heb je altijd gewoon theorieexamens en praktijkexamens, maar dan zit er nog steeds een verschil in, omdat simpelweg bepaalde instructeurs gewoon op een andere manier jou leren vliegen.
Nu zeg ik dit allemaal, en ga ik binnenkort weer 2 theorieexamens bij het CBR/IVW doen. Ditmaal voor rijbewijs C (Koploperkopper gaat 2-3 jaar vrachtwagens rijden!!1), maar wat ik daar tot nu toe van heb gezien is het echt appeltje eitje.
quote:Op zondag 7 september 2008 11:51 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vrachtwagenrijbewijs staat ook op mijn lijstje.. Mocht mijn opleiding niks worden of ik kom niet aan de bak daar om de een of andere reden dan is het fijn om iets anders te kunnen. En ze hebben veel chauffeurs nodig in Canada.
Trouwens doe je het via n organisatie? Zij betalen en dan moet jij 2 jaar voor ze blijven rijden of betaal je het zelf?
Is volgens mij wel vooral in de prairies. Daar zou ik nooit willen wonen, maar als je daardoor een verblijfsvergunning krijgt zou ik het overwegen.quote:Op zondag 7 september 2008 11:55 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Tof
Ik betaal het zelf, wil namelijk wel kunnen sturen waar ik aan de bak ga, en er is toch vraag zat naar vrachtwagenchauffeurs dus daar maak ik mij geen zorgen over.
Ik had dat inderdaad ook gelezen dat er vraag is naar vrachtwagenchauffeurs in Canada, dus misschien dat ik dat een tijdje doe. Ook daarom heb ik ervoor gekozen om het zelf te betalen.
quote:Op zondag 7 september 2008 11:57 schreef tevebe het volgende:
[..]
Is volgens mij wel vooral in de prairies. Daar zou ik nooit willen wonen, maar als je daardoor een verblijfsvergunning krijgt zou ik het overwegen.
Ik heb alleen geen geld voor een vrachtwagenrijbewijs haha.
Nee en die mensen hebben ze juist nodig. Die het niet erg vinden om lang van huis te zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 12:00 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]en door heel Canada rij je dan, dus 's nachts ben je niet 'thuis'.
Gewoon van uitgaan dat je studie goed komt joh.
quote:Op zondag 7 september 2008 12:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Nee en die mensen hebben ze juist nodig. Die het niet erg vinden om lang van huis te zijn.
Ja daar ga ik ook voorAlleen is het wennen om na 2 jaar afwezigheid ineens weer huiswerk te maken en om op te letten tijdens de lessen
Wow nu heb ik er echt zin in ja! Haha, de projectgroepjes zijn al begonnen! Over 6-7 weken de eerste presentatie al! Ahh wat is het studentenleven toch fijnquote:Op zondag 7 september 2008 12:08 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Ik ken het. Na een tijdje went het helaas wel weer.
Straks krijg je ook nog projectgroepjes enzo.
Man man man, oh, ik zal je niet ontmoedigen.
quote:Op zondag 7 september 2008 12:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wow nu heb ik er echt zin in ja! Haha, de projectgroepjes zijn al begonnen! Over 6-7 weken de eerste presentatie al! Ahh wat is het studentenleven toch fijn
Haha ja en vooral al in de 1e week. Ik weet niet eens namen van mijn klasgenoten! Achja ik moet volhouden voor de toekomstquote:Op zondag 7 september 2008 13:17 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]![]()
Heerlijk, afhankelijk zijn van andere projectleden.
![]()
Ach ja, voordat je het weet mag je al stage lopen a 1 euro per uur.quote:Op zondag 7 september 2008 13:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Haha ja en vooral al in de 1e week. Ik weet niet eens namen van mijn klasgenoten! Achja ik moet volhouden voor de toekomst
Bij mijn 1e stageplaats kreeg ik na 6 maanden een Senseo apparaatquote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ach ja, voordat je het weet mag je al stage lopen a 1 euro per uur.
quote:Op zondag 7 september 2008 13:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Bij mijn 1e stageplaats kreeg ik na 6 maanden een Senseo apparaatDie heb ik verkocht voor 40euro! Daarmee verdiende de stage 5cent per uur
Mijn 2e stage betaalde iig veel beter.
Hopelijk krijg ik een betaalde stageplaats anders wordt het weer een uur grapje om naar het buitenland te gaan
Ja daarvan heb ik toen m'n reis door Canada gemaaktquote:Op zondag 7 september 2008 13:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Dikke mik, 5 cent per uur.
Stage lopen in Canada.
quote:Op zondag 7 september 2008 03:26 schreef tevebe het volgende:
Jagen?
Ik? had net m'n tante aan de telefoon. Damn wat mis ik Canada toch!
Jagen kan ik nietquote:Op donderdag 11 september 2008 12:44 schreef Irrem het volgende:
[..]
Elk jaar gaan ze jagen daar. Volgend jaar is er een bruiloft waar ik heen ga en dan blijf ik gelijk plakken tot het jachtseizoen. Ze jagen op moose en herten, waarschijnlijk wordt het voor mij gewoon een goose of een hertje, ik vind de moose veel te mooi om te schieten
![]()
Ik mis Canada ook best wel, maar ik moet zeggen dat ik het eten van NL wel een beetje gemist heb, gewoon lekker een 'prakkie' ipv van pasta en 'fried' voedsel.
Ik kijk hier zo naar buiten naar de achtertuin die wel 50 keer zo klein is als de tuinen in Canada, en ik kan weer genieten van de buurkinderen die de trap af rennen 's ochtends vroegQua ruimte en de relaxte mensen mis ik het echt
Site opent bij mij niet. Met IE8 en met Safari nietquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:47 schreef Koploperkopper het volgende:
KLM tickets zijn in de aanbieding, zo ook die naar Canada.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/campaigns/werelddeal/usa.htm?&noFrameSet=yes
Vancouver - van ¤ 839 nu ¤ 699
Toronto - van ¤ 669 nu ¤ 599
Montreal - van ¤ 691 nu ¤ 569
Het is ook een mooi vliegveldquote:Op woensdag 17 september 2008 22:45 schreef WooZ het volgende:
Over een uurtje zit ik te wachten op YVR![]()
![]()
Vaarwel mooie wereld![]()
Nou als ik het financieel voor elkaar krijg wil ik graag gaan. Alleen kosten de vluchten minimaal 1100euro. Misschien dat ik met goed zoeken iets goedkopers kan vinden, maar ik verwacht niet minder dan 1000euro te moeten betalen. HK staat ook erg hoog op mijn lijstje en voor 1100 euro zit je 6 dagen in HK... Eerst kijken wat financieel mogelijk isquote:Op woensdag 17 september 2008 23:11 schreef Koploperkopper het volgende:![]()
Balen voor je WooZ.
Ik realiseer me nu dat ik over 2 weken, vorig jaar in Vancouver zat.
Als ik straks geld heb is het eerste wat ik doe een ticket naar Vancouver boeken.
@ tevebe: Je gaat met kerst naar YVR?
Tsja, die pokke hotels zijn zo reteduur. Zit 9 van de 10 keer wel een keukentje bij in, dus daar kun je wel weer op besparen.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:14 schreef tevebe het volgende:
[..]
Nou als ik het financieel voor elkaar krijg wil ik graag gaan. Alleen kosten de vluchten minimaal 1100euro. Misschien dat ik met goed zoeken iets goedkopers kan vinden, maar ik verwacht niet minder dan 1000euro te moeten betalen. HK staat ook erg hoog op mijn lijstje en voor 1100 euro zit je 6 dagen in HK... Eerst kijken wat financieel mogelijk is
Edit. Ik was 5 september precies een halfjaar terug
Ik wil met nieuwjaar gaan. Dan is het echt heel duur. M'n zus was een paar jaar geleden ook iets van 1200 kwijt ofzo. Misschien ga ik binnenkort wel, maar dan is het niet voor de lolquote:Op woensdag 17 september 2008 23:22 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tsja, die pokke hotels zijn zo reteduur. Zit 9 van de 10 keer wel een keukentje bij in, dus daar kun je wel weer op besparen.
Goedkoopste vlucht ik op dit moment kan vinden naar YVR is 808 euro met Air Transat, die vliegen alleen niet in de winter vanaf AMS.
HK klinkt ook wel leuk, kijken of daar de Aziaten net zo irritant zijn als in Canada.![]()
Je houd niet van een oudejaarsconference op TV, op oudjaarsnacht?quote:Op woensdag 17 september 2008 23:26 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik wil met nieuwjaar gaan. Dan is het echt heel duur. M'n zus was een paar jaar geleden ook iets van 1200 kwijt ofzo. Misschien ga ik binnenkort wel, maar dan is het niet voor de lol![]()
HK wil ik ook al jaren heen. NY ben ik geweest dit jaar. Als het kan wil ik gewoon niet zo'n standaard oud&nieuw, maar het probleem is naast het geld dat er niemand mee wilt :p
Haha ja ik zal waarschijnlijk gewoon in NL blijvenquote:Op woensdag 17 september 2008 23:32 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Je houd niet van een oudejaarsconference op TV, op oudjaarsnacht?
Ik vrees dat ik met (juist met) kerst, oud en nieuw etc. gewoon zal moeten werken als ik eenmaal een baan heb.
Ach, als je emigreert komt dat ook je strot uit na een paar jaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Haha ja ik zal waarschijnlijk gewoon in NL blijvenAl die programma's op tv vind ik niks
Alleen het aftellen kijken en dan naar buiten gaan.
Het zou toch heerlijk zijn om o&n te kunnen vieren in Stanley Park ofzo
quote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ach, als je emigreert komt dat ook je strot uit na een paar jaar.
Ergens vind ik het wel zonde om zo snel voor een 2e keer naar een zelfde plek te gaan, maar ik wil er nog zoveel zien.Maar ik wil ook nog zoveel in Europa zien, en daar heb ik dan weer een auto voor nodig.
Helaas kost alles ook weer geld.
Is het ook wel, maar mijn tante vroeg wanneer ik thuis komquote:Op woensdag 17 september 2008 23:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ach, als je emigreert komt dat ook je strot uit na een paar jaar.
Ergens vind ik het wel zonde om zo snel voor een 2e keer naar een zelfde plek te gaan, maar ik wil er nog zoveel zien.Maar ik wil ook nog zoveel in Europa zien, en daar heb ik dan weer een auto voor nodig.
Helaas kost alles ook weer geld.
Victoria is ook wel een leuke stad. Victoria heeft iets dorps vind ikquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Ach ja, wie hou ik voor de grap. Vancouver.![]()
![]()
Heb inmiddels al wel een redelijk grote Flight College in Victoria gevonden, in de loop van volgend jaar maar eens bezoeken onder mom van toekomstplanning.
WooZ al helemaal heelhuids terug trouwens? Of nog last van jetlag?
Helaas ook weer 1 van die plaatsen waar ik simpelweg niet genoeg tijd voor had om te bezoeken vorig jaar.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Victoria is ook wel een leuke stad. Victoria heeft iets dorps vind ikEn natuurlijk gelegen in de BC. The best place on earth!
![]()
Mss mogen ze niet reageren op mails van vreemde mannenquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Helaas ook weer 1 van die plaatsen waar ik simpelweg niet genoeg tijd voor had om te bezoeken vorig jaar.Had 't wel graag willen zien, mooie plaatjes van gezien.
Ik heb trouwens nooit meer iets gehoord van iBargain en hun automobielen.Zijn ze failliet onderhand oid?
quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef tevebe het volgende:
[..]
Mss mogen ze niet reageren op mails van vreemde mannenIk was vorig jaar 2x in Victoria. 2x n halfuurtje ofzo
Beide keren op doorreis, maar 7 jaar geleden - tering 7 jaar alweer
- heb ik er wel n dag doorgebracht.
Niet geheel Victoria... wel heel veel hetzelfde want sommige stukken zijn eenrichtingsverkeer. Als je dan de weg niet kent rij je steeds hetzelfde stuk opnieuwquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:24 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Maar ik ben heul nie vreemd!1
En in 2x30 min ook al geheel Victoria gezien?Of zou je er wel meerdere dagen kunnen rondbrengen?
Hmm, nou gelukkig gaat er om de 2 uur een boot naar Vancouver.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:27 schreef tevebe het volgende:
[..]
Niet geheel Victoria... wel heel veel hetzelfde want sommige stukken zijn eenrichtingsverkeer. Als je dan de weg niet kent rij je steeds hetzelfde stuk opnieuwNa 2-3 dagen heb je Victoria wel gezien.
Watervliegtuigje is veel sneller.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:31 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hmm, nou gelukkig gaat er om de 2 uur een boot naar Vancouver.
Dat wel, ook leuker.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Watervliegtuigje is veel sneller.
Ik zit op de site van Edo Japan te kijken en gvd wat heb ik nu toch n hongerToen ik in Banff woonde ging ik dagelijks naar Edo Japan en iedere dag at ik hetzelfde
http://www.edojapan.com/public/ourfood/teriyaki5.html Ziet er toch heerlijk uit![]()
jetlagquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Ach ja, wie hou ik voor de grap. Vancouver.![]()
![]()
Heb inmiddels al wel een redelijk grote Flight College in Victoria gevonden, in de loop van volgend jaar maar eens bezoeken onder mom van toekomstplanning.
WooZ al helemaal heelhuids terug trouwens? Of nog last van jetlag?
Ja de boot is ook wel leuk. Ze zeggen dat je walvissen kunt zien, maar al die keren dat ik op die boot ben geweest heb ik nog niet eens 1 vis gezien!quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat wel, ook leuker.
Maar zo met de boot vond ik toen ook wel heel riant, even lunchen in Horshoe Bay voor vertrek, bootje oprijden, boekje lezen op het dek, bootje afrijden, door de Starbucks drive-through, naar je bestemming.
Man wat een lekkere levensstijl hebben ze daar toch.En zoals je noemde, heerlijk aziatisch eten.
Pho
Whaling season was toen net over toen ik er was, niets gezien dus, wel meerdere Otters en Beavers over zien vliegen (quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja de boot is ook wel leuk. Ze zeggen dat je walvissen kunt zien, maar al die keren dat ik op die boot ben geweest heb ik nog niet eens 1 vis gezien!![]()
Gelukkig komt Starbucks ook in NL. Wat ben ik daar vaak geweest! Vooral in de winter. Ik liep van coffeeshop naar coffeeshop! Heerlijk! Mac's heeft trouwens ook wel lekkere koffie
Ik heb wel een nier en long over voor een Vanilla latte. Hopelijk krijgt Maastricht Starbucks!quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:47 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Whaling season was toen net over toen ik er was, niets gezien dus, wel meerdere Otters en Beavers over zien vliegen () die tussen Nanaimo, Victoria en Vancouver Harbour rondvlogen.
Starbucks moet hier echt meer vestigingen krijgen, het maakt me geen zak uit wat de koffie-snobs ervan vinden, ik doe een moord voor een Caramel Macchiato.![]()
En dan als toetje een Strawberry (of was het Raspberry?) Frappucino.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik heb wel een nier en long over voor een Vanilla latte. Hopelijk krijgt Maastricht Starbucks!
Boston Pizza, Chili's, Earls allemaal lekker! Earls op Robson Street met een heel groot glas Hoegaarden in de zomer op het dakterras. There is a heavenquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:02 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
En dan als toetje een Strawberry (of was het Raspberry?) Frappucino.![]()
Natuurlijk dit alles na het verorberen van een Boston Pizza Pizza.
Garr waarom blijf ik naar dit topic terugkomen, het is gewoon zelfmarteling.quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Boston Pizza, Chili's, Earls allemaal lekker! Earls op Robson Street met een heel groot glas Hoegaarden in de zomer op het dakterras. There is a heaven![]()
Ik zou er dagelijks heengaan als ik er zou wonenquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:08 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Garr waarom blijf ik naar dit topic terugkomen, het is gewoon zelfmarteling.
Kun je wel begraven worden in de mooiste stad ter wereld! Das ook iets waard...quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:04 schreef Koploperkopper het volgende:
Zuipschuit!
Geen idee wat ik zou doen als ik er woon, alles tegelijk waarschijnlijk, dan draai ik door en ontploft m'n hoofd, alle moeite voor niets geweest.
Woehoe.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Kun je wel begraven worden in de mooiste stad ter wereld! Das ook iets waard...
Met een lekkere muffin erbij!quote:Op zondag 21 september 2008 12:51 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Woehoe.
Goeiemorgen btw.
[ afbeelding ]
Of zo'n white chocolate macadamia choc chip cookie die je ook bij de Starbucks kunt kopen.quote:
Al die dingen zullen wij wel niet krijgen hierquote:Op zondag 21 september 2008 13:08 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Of zo'n white chocolate macadamia choc chip cookie die je ook bij de Starbucks kunt kopen.
Weer een goeie smoes om te emigreren.quote:Op zondag 21 september 2008 13:23 schreef tevebe het volgende:
[..]
Al die dingen zullen wij wel niet krijgen hier
Alleen school en geld houden me nog hierquote:Op zondag 21 september 2008 13:49 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Weer een goeie smoes om te emigreren.
School kun je ergens anders ook aan mee doen, geld kun je winnen.quote:Op zondag 21 september 2008 14:01 schreef tevebe het volgende:
[..]
Alleen school en geld houden me nog hier
Jammer dat Paris Hilton geen Canadese is. Ik denk wel dat ze met me zou trouwen. Dan hoef ik niet meer naar school + ik hoef me geen zorgen te maken om geld..quote:Op zondag 21 september 2008 23:09 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
School kun je ergens anders ook aan mee doen, geld kun je winnen.
Je kunt wel met Celine Dion trouwen. Wel Canadees en ook veel geld.quote:Op maandag 22 september 2008 00:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Jammer dat Paris Hilton geen Canadese is. Ik denk wel dat ze met me zou trouwen. Dan hoef ik niet meer naar school + ik hoef me geen zorgen te maken om geld..
Dude, er zijn grenzenquote:Op maandag 22 september 2008 00:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Je kunt wel met Celine Dion trouwen. Wel Canadees en ook veel geld.![]()
Heb je toevallig haar nummer?quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:00 schreef Irrem het volgende:
[..]
Shania Twain is ook al weer een tijdje vrijgezel![]()
192k voor het bovenste appartement? Gvd toch maar eens informeren of ik geen hypotheek kan krijgenquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Needs must.
Huisje 1
Huisje 2
Niet slecht.
Ik dronk daar meerdere latte's per dag. Heerlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:53 schreef WooZ het volgende:
victoria daar wil je niet wonen, dooie bedoeling
En jullie met je latte's, een echte koffieliefhebber besteld minimaal eens per dag een grande dark roast![]()
ik zal binnenkort m'n starbucks klantenkaart eens hierneer plempen
360 sq ft. is toch volgens mij zo'n 100 vierkante meter, redelijk groot voor Nederlandse begrippen dacht ik zo.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:17 schreef tevebe het volgende:
[..]
192k voor het bovenste appartement? Gvd toch maar eens informeren of ik geen hypotheek kan krijgenDat is net 120k in euros.
Die 2e is wel een stuk kleiner maar wel in hartje Victoria.
Ik zal mijn ouders eens langssturen
Dan ken je sqft nietquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:05 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
360 sq ft. is toch volgens mij zo'n 100 vierkante meter, redelijk groot voor Nederlandse begrippen dacht ik zo.
De gemiddelde tv is al groterquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:15 schreef Koploperkopper het volgende:
Owh.Das wel een beetje klein.
Als ik daar een bank in zet is het vol.
Mits ze in Canada ook zoiets kennen als Citybox.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:15 schreef tevebe het volgende:
[..]
De gemiddelde tv is al groter
Ik zou met 33m2 tevreden zijn als ik dan in downtown Vancouver woon
Moet je voor de grap eens kijken wat condo size 34m2 kost. Daar word ik niet blij vanquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mits ze in Canada ook zoiets kennen als Citybox.
Valt me nog mee, en je zit er wel ontzettend riant bij.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:27 schreef tevebe het volgende:
Ik weet niet hoe ik die naam van linkjes kan veranderen dus dan maar de hele link
http://www.mls.ca/PropertyDetails.aspx?vd=&SearchURL=%3fMode%3d0%26Page%3d1%26vs%3dResidential%26ret%3d300%26sts%3d0-0%26beds%3d0-0%26baths%3d0-0%26aid%3d3737%26MapURL%3d%253fAreaID%253d6577%26mp%3d0-0-0%26mrt%3d0-0-4%26trt%3d2%26of%3d1%26ps%3d50%26o%3dA&Mode=0&PropertyID=7387137 45m2 voor 300k. Je hebt al goedkopere appartementen maar dan koop je iets van een hotelkamer ofzo
200k in euros voor 45m2. Het zal hier in de grote Nederlandse steden niet anders zijn. Ik heb het alleen nietquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Valt me nog mee, en je zit er wel ontzettend riant bij.
Ik wel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:32 schreef tevebe het volgende:
[..]
200k in euros voor 45m2. Het zal hier in de grote Nederlandse steden niet anders zijn. Ik heb het alleen niet
Nouja Shaw tower zou wel dodelijk zijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:39 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik wel.in monopolie geld
Persoonlijk zou ik niet perse in het centrum hoeven wonen, North Vancouver mag ook.
True.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:40 schreef tevebe het volgende:
[..]
Nouja Shaw tower zou wel dodelijk zijnIk zou wel graag uitzicht op de haven hebben. North Van is ook prima hoor. Leuke huizen staan daar
Ik zou overal wel willen wonen in GVA en zelfs Fraser Valley. Alles beter dan hier
Ik denk dat je daar geld bij krijgt. En vergeet niet dat je iedere dag nieuwe buren hebt en je krijgt snachts bezoek van cracksletjesquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:44 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
True.
Hier betaal je iets van 700 pleuro kale huur voor een appartement ter grootte van mijn bankstel.
Ik vraag me af hoeveel een groot appartement in East-Vancouver kost, dan koop ik gewoon een Chinees die alle junks voor me neerhoekt.
Hang ik gewoon een bordje op; HIER WAAKT EEN CHINEESquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar geld bij krijgt. En vergeet niet dat je iedere dag nieuwe buren hebt en je krijgt snachts bezoek van cracksletjes
Dat zullen ze vast kunnen lezen en begrijpen jaquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:47 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hang ik gewoon een bordje op; HIER WAAKT EEN CHINEES
Burnaby klinkt teveel als Burberry.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:48 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast kunnen lezen en begrijpen jaEast Van zou ik overslaan. Burnaby kan dan wel weer.
Ohja daar zeg je zoiets. Daar lopen ze er dan bij zoals de gemiddelde marokkaan hierquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:49 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Burnaby klinkt teveel als Burberry.Valt ook af dus.
Doe maar gewoon North Vancouver, ik ben van plan 10 Oktober de jackpot te winnen namelijk.
Gangster toch, handtasjes om je nek.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:51 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ohja daar zeg je zoiets. Daar lopen ze er dan bij zoals de gemiddelde marokkaan hierMet die foute portomonnee om de nek
![]()
Mocht ik de jackpot winnen dan ga ik onderaan sea to sky wonen of op dat eilandje voor de kust bij Horshoe Bay. Al weet ik niet of de jackpot hoog genoeg is om dat te bekostigen
Jackpot is toch 9,6mljn? Ik denk dat ze er dan wat makkelijker in zijn om je binnen te laten. Als je maar iets investeert denk ik.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:56 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Gangster toch, handtasjes om je nek.
Vraag me af of de Canadezen je wel een verblijfsvergunning willen geven als je 20 miljoen hebt, of zeggen ze dan ook van; ja maar je hebt geen nuttige opleiding dus we hebben niets aan je in dit land.![]()
9.6 Miljoen maar? Daar heb ik niet genoeg aan, hij moet dus nog even niet vallen. Dan win ik 'em over een paar maanden wel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:59 schreef tevebe het volgende:
[..]
Jackpot is toch 9,6mljn? Ik denk dat ze er dan wat makkelijker in zijn om je binnen te laten. Als je maar iets investeert denk ik.
10 dagen? Pfff dan doe je er nog lang overquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:03 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
9.6 Miljoen maar? Daar heb ik niet genoeg aan, hij moet dus nog even niet vallen. Dan win ik 'em over een paar maanden wel.Anders is het in 10 dagen op.
![]()
En daar dan een auto/camper huren? En hoelang willen jullie gaan?quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Wij hebben min of meer besloten aankomende zomer naar Canada op vakantie te gaan. Voornamelijk voor familiebezoek, maar ook om de toerist uit te hangen in de Rockies.
"Help tevebe de winter door te brengen in een penthouse te Shaw Tower"-fonds.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:06 schreef tevebe het volgende:
[..]
10 dagen? Pfff dan doe je er nog lang over
Penthouse in Shaw Tower kostiiets van 18,5mljn$. Dan heb je wel 700m2. Misschien kan Danny iets voor me regelen dat ik een rekening open waarop Fokkers geld kunnen storten zodat ik mij zoiets kan veroorloven.
Kijk dat is een begin! 3euro... wie geeft nog meer? Misschien moet ik wat zielige kinderfoto's plaatsen. Dat helpt ook altijd met die andere fondsen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:17 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
"Help tevebe de winter door te brengen in een penthouse te Shaw Tower"-fonds.
Van mij krijg je 3 euro.
Heb wel eens voor de grap gekeken wat die prefap huizen kosten in Canada, valt echt ontzettend mee, zijn iets van 60.000 CAD, stukje grond kopen, wat Polen laten overvliegen om je huis in elkaar te zetten, klaar.
De plannen zijn natuurlijk nog een beetje prematuur, maar we zijn van plan minimaal 3 weken en misschien wel 4 of 5 weken te gaan. We huren een camper voor een wat langere tocht en een auto voor het familiebezoek. Familie woont globaal tussen Vancouver (Chilliwack) en Calgary (Coaldale). Daar zit wat familie tussen die ik waarschijnlijk voor het laatst zie (gezien hun leeftijd) dus daar wil ik wel even de tijd voor nemen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:09 schreef tevebe het volgende:
[..]
En daar dan een auto/camper huren? En hoelang willen jullie gaan?
Chiliwack heb ik ook familie wonen. Rustige omgeving. Gebeurd niet veelquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:30 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De plannen zijn natuurlijk nog een beetje prematuur, maar we zijn van plan minimaal 3 weken en misschien wel 4 of 5 weken te gaan. We huren een camper voor een wat langere tocht en een auto voor het familiebezoek. Familie woont globaal tussen Vancouver (Chilliwack) en Calgary (Coaldale). Daar zit wat familie tussen die ik waarschijnlijk voor het laatst zie (gezien hun leeftijd) dus daar wil ik wel even de tijd voor nemen.
Ik krijg er al zin in, maar het is nog ver weg.
Toen ik drie maanden oud wasquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef tevebe het volgende:
[..]
Chiliwack heb ik ook familie wonen. Rustige omgeving. Gebeurd niet veelCoaldale zegt me niet veel. Rockies is wel erg mooi. Ben je al eerder daar geweest?
Oh dan ken je de omgeving vast nog wel. Er is niks veranderdquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:35 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Toen ik drie maanden oud was![]()
Gelukkig komen ze van de overkant hier ook wel eens heen, altijd gezellig.
Gewoon in de beerbut schijten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Kijk dat is een begin! 3euro... wie geeft nog meer? Misschien moet ik wat zielige kinderfoto's plaatsen. Dat helpt ook altijd met die andere fondsen.
Ik heb in Whitehorse bij mensen gewoond die op hun land enkele prefab huisjes gingen bouwen en dan gingen verhuren. Hadden iets meer als n miljoen $ nodig voor 12 huisjes volgens mij incl rioleringen enzo.
Liever het laatste. Daar is ook de kans groter op Edo Japan en Starbucks .quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:54 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Gewoon in de beerbut schijten.![]()
Of stuk land kopen waar het riool al aangelegd is.
Minder kans op lieve beertjes.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:57 schreef tevebe het volgende:
[..]
Liever het laatste. Daar is ook de kans groter op Edo Japan en Starbucks .
Lijkt me, heeeeeeeeeeel gaaf. Zeker na het gezien te hebben van Long Way Round. Maar dan wel met de juiste soort motor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:18 schreef tevebe het volgende:
Met een motor door Canada cruisen. Dat is pas stoer!
Dan doe mij maar een comfortabele motor. Canada en Amerika vind ik goede landen voor een Goldwing. Lelijke motor maar oh zo comfortabel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:25 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Lijkt me, heeeeeeeeeeel gaaf. Zeker na het gezien te hebben van Long Way Round. Maar dan wel met de juiste soort motor.
[ afbeelding ]
Zoiets ofzo.
Kun je beter niet alleen rijden, minimaal groep van 3, voor het geval je omtieft heb je zoveel mankracht wel nodig om 'em overeind te krijgen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dan doe mij maar een comfortabele motor. Canada en Amerika vind ik goede landen voor een Goldwing. Lelijke motor maar oh zo comfortabel.
Slechte wegen... Pff dan moet je niet de grens over gaan bij Dawson City. De Canadese weg is goed, maar zodra je de grens overgaat zie je alleen nog maar gaten in de weg. Ontwijken heeft geen zinquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:46 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Kun je beter niet alleen rijden, minimaal groep van 3, voor het geval je omtieft heb je zoveel mankracht wel nodig om 'em overeind te krijgen.Maar het rijdt ongetwijfeld wel lekker, alleen hopen dat je geen slechte wegen tegenkomt.
Land je wel zacht als je zo'n beer aanrijdt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:57 schreef tevebe het volgende:
[..]
Slechte wegen... Pff dan moet je niet de grens over gaan bij Dawson City. De Canadese weg is goed, maar zodra je de grens overgaat zie je alleen nog maar gaten in de weg. Ontwijken heeft geen zin
Gsxr1000 lijkt me ook leuk maar kvrees dat ik dan te hard tegen een beer aan rij terwijl ik met een andere motor had kunnen remmen en de beer had zien aankomen
Met een beetje geluk is t een jonkie/puppu. Dan kun je rustig doorrijdenquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Land je wel zacht als je zo'n beer aanrijdt.![]()
Denk alleen niet dat-ie even blij is met jou, als jij met hem.
Hij/zij niet meer.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:34 schreef tevebe het volgende:
[..]
Met een beetje geluk is t een jonkie/puppu. Dan kun je rustig doorrijden
quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:41 schreef tevebe het volgende:
Koploperkopper ken je deze ook al? http://www.bcit.ca/study/programs/1055dipts
Die is echt goedkoop!
Over 15u zijn mn ouders thuis
Mooie school is t hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 19:46 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hij/zij niet meer.![]()
[..]Toevallig ook langs gekomen.
Toch dank.
Het rijk niet meer alleen?
Geen fikje stoken dus.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:54 schreef tevebe het volgende:
[..]
Mooie school is t hoorIk heb er de sprinklers aangelegd
![]()
De grote schoonmaak is begonnenMorgen nog de laatste dingetjes doen + boodschappen en ze zullen hopelijk geen verschil zien
Sprinklers zijn er om de planten water te geven. Fikke stoken mag gerust zolang de planten maar water krijgenquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:01 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Geen fikje stoken dus.![]()
Dus ze zullen er niets van merken dat de bank eerst wit was en nu zwart?
Is WooZ trouwens M.I.A.? Of nogsteeds last van jetlag? Of toch heimwee?
Owh, dat soort sprinklers.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Sprinklers zijn er om de planten water te geven. Fikke stoken mag gerust zolang de planten maar water krijgen
quote:Er is niks gebeurd hier in huisJe weet maar nooit of ze meelezen
![]()
Dat gaan wij zeker wel voor elkaar krijgen.quote:WooZ is idd wel erg stil. Mss doet ie in het nieuwe topic wel mee. Deze spammen we wel even vol
Mwah niet opstijgen is ook genoeg. De school ligt precies achter de landing/vertrekbaan.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Owh, dat soort sprinklers.![]()
Land 'em wel op het mooie grasveldje.
[..]
[..]
Dat gaan wij zeker wel voor elkaar krijgen.
Ik vertrek wel van Vancouver International.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:13 schreef tevebe het volgende:
[..]
Mwah niet opstijgen is ook genoeg. De school ligt precies achter de landing/vertrekbaan.
Heb je je al voorberied op de OS? (4posts to go)
BCIT ligt bij YVR ..quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:15 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik vertrek wel van Vancouver International.
OS wordt een kwestie van hopen dat ik redelijk op tijd ben en genoeg geld heb voor 2-3 dingen.Het overige geld spronkel ik voor 2010 wel bij elkaar, enige waar ik me druk om maak is het hotel en voertuig, alles zal nu al wel stamp vol zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |