abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:40:54 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60195803
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:28 schreef slakkie het volgende:
Overigens vind ik wel dat de overheid eens een knoop moet gaan doorhakken, of roken gewoon toestaan, of het in z'n geheel verbieden. Want dit half om half beleid gaat nergens over.
Waarom zouden ze roken verbieden?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60196012
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom zouden ze roken verbieden?
Zelfde reden waarom hard drugs verboden zijn, zelfde reden waarom roken op de werkplek verboden is..
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:54:09 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60196066
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef slakkie het volgende:

[..]

Zelfde reden waarom hard drugs verboden zijn, zelfde reden waarom roken op de werkplek verboden is..
Roken op de werkplek is verboden om de niet rokers te beschermen. Laat mij lekker zelf bepalen of ik thuis wil roken of niet.
pi_60196116
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Roken op de werkplek is verboden om de niet rokers te beschermen. Laat mij lekker zelf bepalen of ik thuis wil roken of niet.
Bepaal het vooral zelf, maar ik vind de overheid hypocriet in deze, roken overal verbieden, maar wel belasten als iemand het doet.
pi_60196178
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat de verantwoordelijkheid dan kan worden gelegd bij de uitbater. Stel nou dat alleen de klant beboet zou kunnen worden.... dan ga je dus kroegen krijgen waar volop gerookt wordt, een controleur stapt binnen en beboet de eerste roker die hij ziet..... de barman trekt aan de alarmbel, en alle rokers stormen de kroeg uit of doen hun peuken uit, en de controleur kan niets meer bewijzen. Die ene roker krijgt geld van de barpot voor het betalen van de boete, en aangezien de kans enorm klein is dat hij bij de volgende controle weer als eerste de pineut is, kun je zoiets JAREN volhouden.

en nog wat....
Ja, dit verhaal klopt verder wel.

Alleen hier gaat het over een overdekt winkelcentrum.
Dus waar mensen roken tussen het winkelen door.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:26:07 #46
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60196597
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:56 schreef slakkie het volgende:

[..]

Bepaal het vooral zelf, maar ik vind de overheid hypocriet in deze, roken overal verbieden, maar wel belasten als iemand het doet.
Roken wordt niet overal verboden. Wel op de werkplek, in openbare gebouwen en dergelijke. En net als vrijwel alles wordt het inderdaad belast, maar daar zijn overheden sowieso goed in.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:09:41 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60197238
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:00 schreef Vodkadruppel het volgende:
Alleen hier gaat het over een overdekt winkelcentrum.
Dus waar mensen roken tussen het winkelen door.
Tja, randgevalletje. Maar eigenlijk geldt daar hetzelfde. Als alleen de individueel gepakt kan worden, zou iedereen gewoon lekker stug doorroken, de kans dat een controleur net precies op het moment dat jij er bent, en net op het moment dat jij rookt, is namelijk erg klein.

De ondernemingsraad van zo'n winkelcentrum gaat de boetes wel voelen..... namelijk als ze 3x in een maand controleren, en er vallen 2x een boete voor alle ondernemers, dan zijn zij PLUS de standaard facilitaire dienst en wellicht de veiligheidsbeambte of stadswacht die daar rondbanjert heel wat gewilliger om op het rookverbod te controleren en er wat van te zeggen.

Overigens bewijst het wel weer dat er toch veel asociale rokers bestaan, die na het voorbijlopen van de grote stickers en bordjes met het welbekende niet-roken symbool, TOCH er niets op uit doen en een sigaret opsteken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:16:52 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60197351
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:56 schreef slakkie het volgende:
Roken wordt NIET overal verboden. Je mag nog steeds overal in de buitenlucht roken, in de horeca mag je roken in daarvoor ingerichte rookruimten, thuis en in de auto kun je nog gewoon roken.....

Kortom, als je echt verslaafd bent en niet lang zonder kunt, het enige wat je hoeft te doen is naar buiten te lopen of naar een rokersruimte.....hetgeen in de horeca hoogstwaarschijnlijk binnen 30 seconden kan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60198938
Laten we gaan mierenneuken over het woordje overal. Ik zal mezelf nuanceren, je mag nergens roken waar een grote groep mensen bijeenkomen, daar waar het overdekt is en/of mensen werken. Jullie snappen zelf ook wel waar ik op doelde.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 23:05:18 #50
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_60199232
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Overigens bewijst het wel weer dat er toch veel asociale rokers bestaan, die na het voorbijlopen van de grote stickers en bordjes met het welbekende niet-roken symbool, TOCH er niets op uit doen en een sigaret opsteken.
Is dit niet een beetje een vooroordeel? Kan ook een kleine minderheid zijn immers.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:33:35 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60200793
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:52 schreef slakkie het volgende:
Laten we gaan mierenneuken over het woordje overal. Ik zal mezelf nuanceren, je mag nergens roken waar een grote groep mensen bijeenkomen, daar waar het overdekt is en/of mensen werken. Jullie snappen zelf ook wel waar ik op doelde.
Wellicht tijd om iets te lezen over meeroken, en de gevaren ervan en waarom het dus verboden is op lokaties waar grote groepen mensen bijeenkomen en/of overdekt is.

De hamvraag blijft natuurlijk waarom roken sowieso nodig is. Ik kan je uit ervaring met 10 jaar rookvrij uitgaan garanderen dat het niet nodig is voor de gezelligheid, niet nodig is om te genieten van een drankje, en zeker niet nodig is voor het voortbestaan van je lichaam. (sterker nog, het brengt je voortbestaan alleen maar in gevaar).

Dat rokers echt verslaafd zijn aan roken, kan ik goed begrijpen. En ik snap dat het ook de verslaving is die praat als men het heeft over "het wordt overal verboden!".

Een pakje sigaretten wordt sowieso nog duurder dit jaar geloof ik, volgend jaar gaat de BTW naar 20%, dus wordt het nog duurder, en de EU gaat zich nu ook al met de prijzen bemoeien..... volgens mij is het voor de gemiddelde roker zowel voor de gezondheid als de portemonee (en de gezondheid van eventuele kinderen of partners) een stuk beter om te stoppen.

Maar ja, verslaving.... daar kom je niet zo makkelijk vanaf. (Iemand die zegt dat ie niet WIL stoppen is 100% zeker verslaafd).
-
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:25:07 #52
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_60203398
Je vraagt je toch af als je al die 'betogen' van maartena leest, hoe het uberhaupt mogelijk is dat er - in de volgens hem 'rookeeuw', de 20ste eeuw - gezonde mensen zijn geboren en gezond zijn gebleven.
Hij scheert bijna alle rokers over één kamp, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Wie zijn wij dat we een andere mening hebben. Wat weten wij er nu van? Wij, de rokers, de losers van heelal die iedereen willen 'besmetten' met onze rook.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:43:21 #53
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60207213
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:
(Iemand die zegt dat ie niet WIL stoppen is 100% zeker verslaafd).
Waar komt dit soort onzin toch altijd vandaan? Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor alcohol? Daar wil ik niet mee stoppen, ben ik nu verslaafd? Het is immers ook ongezond en duur enzo, toch wil ik niet stoppen.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:47:41 #54
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60207271
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Roken in het cafe hoort onlosmakelijk bij elkaar.
Nee hoor, al een paar weken niet meer. Ze hebben er een wet voor tegenwoordig. Heerlijk jóh.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:08:21 #55
3542 Gia
User under construction
pi_60207605
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:23 schreef peaceman het volgende:
Waarom worden de rokers (lees: de echte overtreders) niet beboet?
In een kroeg is dat inderdaad niet te doen. Maar op perrons gebeurt dat wel degelijk. Wordt ook omgeroepen van tijd tot tijd.
Kan me ook voorstellen dat dit straks ook in overdekte winkelcentra gaat gebeuren.

Voor kroegen moet gewoon de verantwoordelijkheid bij de eigenaar blijven liggen. Die is aanwezig, heeft uitsmijters in dienst die hierop toe kunnen zien. En uiteraard heb je toch van die kneuzen die dan, heel slim (denken ze!), op de wc gaan zitten roken. Dan ben je dus net zo erg als de eerste de beste junk die in een wc een shotje gaat zetten.

En dan die Rokerskerk, die meent er op godsdienstige reden onderuit te kunnen komen.
Als ik een kerk begin op basis van een God die altijd naakt loopt, mag ik dan altijd en overal naakt lopen?

Dacht het niet. En geloof maar niet dat de rechter ook maar iets legaals ziet in een Rokerskerk.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:10:02 #56
3542 Gia
User under construction
pi_60207642
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waar komt dit soort onzin toch altijd vandaan? Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor alcohol? Daar wil ik niet mee stoppen, ben ik nu verslaafd? Het is immers ook ongezond en duur enzo, toch wil ik niet stoppen.
Als jij echt geen dag zonder kan, ben je inderdaad verslaafd. Zeggen dat je geen dag zonder wilt, is een plank voor je kop hebben.
Ik zou zeggen, probeer eens een week niet te drinken. Lukt dit, ben je niet verslaafd, lukt dit niet, ben je het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 19-07-2008 14:16:10 ]
pi_60207660
Whehe.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:33:51 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60208105
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij echt geen dag zonder kan, ben je inderdaad verslaafd.
Het ging echter niet over al dan niet zonder kunnen, het ging over willen. Een behoorlijk verschil, vind je niet?
pi_60208355
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:

De hamvraag blijft natuurlijk waarom roken sowieso nodig is.
Om kinderen en andere zeuren uit je buurt te houden.

Begrijp dat nou eens een keer, wij willen onze vrije tijd helemaal niet doorbrengen tussen de bemoeizieke gezondheidsfreaks. Ga je eigen omgeving vergallen met wat je voor gezelligheid aanziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60208422
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

Ontopic: ik pleit voor een veel hardere aanpak van mensen/bedrijven die willens en wetens de wet overtreden. Ze hebben zich gewoon aan de wet te houden, net als ieder ander. Het is redelijk absurd dat je in Nederland kennelijk gewoon ongestraft wetten aan je laars kunt lappen. Vanaf dag 1 hadden er forse boetes uitgedeeld moeten worden. Niet in de laatste plaats is het ook bijzonder oneerlijk ten opzichte van horeca-ondernemers die zich wél aan de wet houden.
Brave borst

's Nachts ga jij zeker ook staan wachten voor een rood voetgangerslicht als er helemaal niets aankomt?

Jij bent echt de perfecte burger, nl. een mak schaap
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')