Waarom zouden ze roken verbieden?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:28 schreef slakkie het volgende:
Overigens vind ik wel dat de overheid eens een knoop moet gaan doorhakken, of roken gewoon toestaan, of het in z'n geheel verbieden. Want dit half om half beleid gaat nergens over.
Zelfde reden waarom hard drugs verboden zijn, zelfde reden waarom roken op de werkplek verboden is..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom zouden ze roken verbieden?
Roken op de werkplek is verboden om de niet rokers te beschermen. Laat mij lekker zelf bepalen of ik thuis wil roken of niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef slakkie het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom hard drugs verboden zijn, zelfde reden waarom roken op de werkplek verboden is..
Bepaal het vooral zelf, maar ik vind de overheid hypocriet in deze, roken overal verbieden, maar wel belasten als iemand het doet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Roken op de werkplek is verboden om de niet rokers te beschermen. Laat mij lekker zelf bepalen of ik thuis wil roken of niet.
Ja, dit verhaal klopt verder wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat de verantwoordelijkheid dan kan worden gelegd bij de uitbater. Stel nou dat alleen de klant beboet zou kunnen worden.... dan ga je dus kroegen krijgen waar volop gerookt wordt, een controleur stapt binnen en beboet de eerste roker die hij ziet..... de barman trekt aan de alarmbel, en alle rokers stormen de kroeg uit of doen hun peuken uit, en de controleur kan niets meer bewijzen. Die ene roker krijgt geld van de barpot voor het betalen van de boete, en aangezien de kans enorm klein is dat hij bij de volgende controle weer als eerste de pineut is, kun je zoiets JAREN volhouden.
en nog wat....
Roken wordt niet overal verboden. Wel op de werkplek, in openbare gebouwen en dergelijke. En net als vrijwel alles wordt het inderdaad belast, maar daar zijn overheden sowieso goed in.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:56 schreef slakkie het volgende:
[..]
Bepaal het vooral zelf, maar ik vind de overheid hypocriet in deze, roken overal verbieden, maar wel belasten als iemand het doet.
Tja, randgevalletje. Maar eigenlijk geldt daar hetzelfde. Als alleen de individueel gepakt kan worden, zou iedereen gewoon lekker stug doorroken, de kans dat een controleur net precies op het moment dat jij er bent, en net op het moment dat jij rookt, is namelijk erg klein.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:00 schreef Vodkadruppel het volgende:
Alleen hier gaat het over een overdekt winkelcentrum.
Dus waar mensen roken tussen het winkelen door.
Roken wordt NIET overal verboden. Je mag nog steeds overal in de buitenlucht roken, in de horeca mag je roken in daarvoor ingerichte rookruimten, thuis en in de auto kun je nog gewoon roken.....quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:56 schreef slakkie het volgende:
Bepaal het vooral zelf, maar ik vind de overheid hypocriet in deze, roken overal verbieden, maar wel belasten als iemand het doet.
Is dit niet een beetje een vooroordeel? Kan ook een kleine minderheid zijn immers.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Overigens bewijst het wel weer dat er toch veel asociale rokers bestaan, die na het voorbijlopen van de grote stickers en bordjes met het welbekende niet-roken symbool, TOCH er niets op uit doen en een sigaret opsteken.
Wellicht tijd om iets te lezen over meeroken, en de gevaren ervan en waarom het dus verboden is op lokaties waar grote groepen mensen bijeenkomen en/of overdekt is.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:52 schreef slakkie het volgende:
Laten we gaan mierenneuken over het woordje overal. Ik zal mezelf nuanceren, je mag nergens roken waar een grote groep mensen bijeenkomen, daar waar het overdekt is en/of mensen werken. Jullie snappen zelf ook wel waar ik op doelde.
Waar komt dit soort onzin toch altijd vandaan? Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor alcohol? Daar wil ik niet mee stoppen, ben ik nu verslaafd? Het is immers ook ongezond en duur enzo, toch wil ik niet stoppen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:
(Iemand die zegt dat ie niet WIL stoppen is 100% zeker verslaafd).
Nee hoor, al een paar weken niet meer. Ze hebben er een wet voor tegenwoordig. Heerlijk jóh.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:18 schreef Gluckskafer het volgende:
Roken in het cafe hoort onlosmakelijk bij elkaar.
In een kroeg is dat inderdaad niet te doen. Maar op perrons gebeurt dat wel degelijk. Wordt ook omgeroepen van tijd tot tijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:23 schreef peaceman het volgende:
Waarom worden de rokers (lees: de echte overtreders) niet beboet?
Als jij echt geen dag zonder kan, ben je inderdaad verslaafd. Zeggen dat je geen dag zonder wilt, is een plank voor je kop hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar komt dit soort onzin toch altijd vandaan? Gaat dit bijvoorbeeld ook op voor alcohol? Daar wil ik niet mee stoppen, ben ik nu verslaafd? Het is immers ook ongezond en duur enzo, toch wil ik niet stoppen.
Het ging echter niet over al dan niet zonder kunnen, het ging over willen. Een behoorlijk verschil, vind je niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij echt geen dag zonder kan, ben je inderdaad verslaafd.
Om kinderen en andere zeuren uit je buurt te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:33 schreef maartena het volgende:
De hamvraag blijft natuurlijk waarom roken sowieso nodig is.
Brave borstquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ontopic: ik pleit voor een veel hardere aanpak van mensen/bedrijven die willens en wetens de wet overtreden. Ze hebben zich gewoon aan de wet te houden, net als ieder ander. Het is redelijk absurd dat je in Nederland kennelijk gewoon ongestraft wetten aan je laars kunt lappen. Vanaf dag 1 hadden er forse boetes uitgedeeld moeten worden. Niet in de laatste plaats is het ook bijzonder oneerlijk ten opzichte van horeca-ondernemers die zich wél aan de wet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |