Want presteren is niet goed? Heel Nederland moet met een biertje in de hand thuis op de bank zitten naar de TV kijken?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:31 schreef slakkie het volgende:
Ik denk dat je beter kan zeggen dat we aan het veramerikaniseren zijn, de samenleving wordt keihard: Presteren of oprotten.
Een trend die we wmb keihard moeten tegengaan.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo?
Communisme is toch gewoon niet democratisch? En ook minder vrij dan bijvoorbeeld onze samenleving.
Presteren is wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat er een middenweg moet zijn. We moeten niet langer gaan werken (afschaffen VUT, doorwerken tot je 70ste, versoepeling ontslagrecht, etc etc), we moeten geen overheid willen die ten koste van de privacy van haar burgers criminelen wilt aanpakken (maatregelen zoals RFID chips in paspoorten, CCTV, legitimatieplicht, bewaarplicht, etc etc).quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Want presteren is niet goed? Heel Nederland moet met een biertje in de hand thuis op de bank zitten naar de TV kijken?
Je kunt er je bestuur niet kiezen. Dat is niet democratisch.quote:
Of dat tegenwoordig nog steeds zo is valt te betwijfelen.quote:Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid.
Communisme heeft niks te maken met hoe de volksvertegenwoordiging tot stand komt. Een kapitalistisch land kan net zo goed een dictatuur hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt er je bestuur niet kiezen. Dat is niet democratisch.
Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid. Ik hoef in Noord-Korea of Cuba niet te proberen om een liberale beweging te starten of ook maar kritiek te hebben op de regering.
Je kan dus wel je eigen bestuur kiezen. Het is een volksdemocratie, geen parlementaire democratie (hoewel laatst in Cyprus en Nepal communistische partijen hebben gewonnen via parlementaire verkiezingen). Afgevaardigden worden verkozen via buurtcomité' s, deze afgevaardigden zijn veel bekender bij de plaatselijke bevolking dan een of andere vage lijsttrekker van een partij die ze totaal niet kennen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt er je bestuur niet kiezen. Dat is niet democratisch.
Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid. Ik hoef in Noord-Korea of Cuba niet te proberen om een liberale beweging te starten of ook maar kritiek te hebben op de regering.
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Of dat tegenwoordig nog steeds zo is valt te betwijfelen.
Je leeft om te presteren?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Want presteren is niet goed? Heel Nederland moet met een biertje in de hand thuis op de bank zitten naar de TV kijken?
Een middenweg van presteren. Je werk doen, maar vooral niet meer want stel je voor dat je rijk wordt en andere mensen dan geen kans geeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:48 schreef slakkie het volgende:
Presteren is wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat er een middenweg moet zijn. We moeten niet langer gaan werken (afschaffen VUT, doorwerken tot je 70ste, versoepeling ontslagrecht, etc etc), we moeten geen overheid willen die ten koste van de privacy van haar burgers criminelen wilt aanpakken (maatregelen zoals RFID chips in paspoorten, CCTV, legitimatieplicht, bewaarplicht, etc etc).
We moeten niet zorgen voor teveel verschillen in inkomens waardoor je een voedingsbodem voor discriminatie, waar rijken betere scholing krijgen dan minder bedeelden (afschaffing studiebeurs, invoeren studielening, etc etc). Een mens heeft recht op een normaal leven, en niet 24/7 moeten werken om jezelf (familie) in de basisvoorziening te kunnen voorzien.
Ik ook niet, maar om een heel andere reden.quote:Dat zijn dingen die in de VS als normaal gezien worden, dat wil ik niet in dit land.
Is het ook mogelijk om voor iets anders dan marxisme te kiezen? Verder waren er in de meeste communistische landen helemaal geen vrije verkiezingen. Of bleven als die leiders tot aan hun dood zitten om dat het volk het beleid zo geweldig vond?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:02 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Je kan dus wel je eigen bestuur kiezen. Het is een volksdemocratie, geen parlementaire democratie (hoewel laatst in Cyprus en Nepal communistische partijen hebben gewonnen via parlementaire verkiezingen). Afgevaardigden worden verkozen via buurtcomité' s, deze afgevaardigden zijn veel bekender bij de plaatselijke bevolking dan een of andere vage lijsttrekker van een partij die ze totaal niet kennen.
Zijn er dan ook bedrijven die in de NCPN investeren dan? Als er draagvlak is krijg je alles van de grond. Tenzij een autoritaire overheid het de kop in drukt.quote:Het is wel mogelijk om een liberale beweging te beginnen maar je hebt geen bedrijven die in je partij zullen gaan investeren en je zal hem dus niet van de grond krijgen
Nee, zeker niet. Ik verdien geld (en presteer) om zo een leven te leiden wat mij bevalt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je leeft om te presteren?
Dan verrechts Nederland niet, dan fascistoidiseerd Nederland.quote:Zolang Nederlandse kinderen op de middelbare school nog leren dat Nederlanders misdadigers zijn omdat ze in een ver verleden slaven hebben verhandeld kun je niet spreken van een "verrechtsing". Hoogstens van een tijdelijke opleving van onvrede.
Pas wanneer een radicale en totale breuk wordt gemaakt met de gedachte dat we een schuld hebben bij de rest van de wereld, dat Nederlandse studenten snappen onze beschaving niet gelijkwaardig is aan andere maar juist beter en weer onze geschiedenis gaan herwaarderen. Pas dan verrechtst Nederland.
Laten we blij zijn met elkaar. En weer trots dat we het WEER kunnen. Die VOC-mentaliteit. Toch?!?!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zolang Nederlandse kinderen op de middelbare school nog leren dat Nederlanders misdadigers zijn omdat ze in een ver verleden slaven hebben verhandeld kun je niet spreken van een "verrechtsing". Hoogstens van een tijdelijke opleving van onvrede.
Nou, ik schrok mij dood toen Balkenende de tirade begon tegen Femke Halsema.....quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Wolffenstein pleit voor geschiedvervalsing en puur Staatsonderwijs waar de DDR nog voor zich zou schamen.
Hij bedoelde het goed, maar ik begrijp echt niet dat je gaat blunderen met een slecht of op zijn minst controversiële periode in de vaderlandse geschiedenis.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende maakte een blunder maar bedoelde het niet verkeerd.
Dat mag nooit en tenimmer meer gebeuren. Iedereen is gelijkwaardig.quote:Wolffenstein wil gewoon het slavernijverleden wegbannen uit ons collectief geheugen opdat wij ons superieur gaan voelen tegenover de zwartjes.... en natuurlijk weer dezelfde fouten gaan maken als voorheen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |