abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 19:28:56 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60195562
Dat is meer het zuur en het bloed tegelijk.
Carpe Libertatem
pi_60195612
Ik denk dat je beter kan zeggen dat we aan het veramerikaniseren zijn, de samenleving wordt keihard: Presteren of oprotten.

Een trend die we wmb keihard moeten tegengaan.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 19:32:34 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60195635
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:31 schreef slakkie het volgende:
Ik denk dat je beter kan zeggen dat we aan het veramerikaniseren zijn, de samenleving wordt keihard: Presteren of oprotten.

Een trend die we wmb keihard moeten tegengaan.
Want presteren is niet goed? Heel Nederland moet met een biertje in de hand thuis op de bank zitten naar de TV kijken?
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:34:18 #104
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60195669
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo?

Communisme is toch gewoon niet democratisch? En ook minder vrij dan bijvoorbeeld onze samenleving.
Waarom denk je dat?
pi_60195713
Als ik de schreeuwers mag geloven is Nederland zo lang ik me kan heugen aan het verrechtsen, de politiestaat kan nu ieder moment een feit zijn.
Overigens wordt precies evenlang volgens schreeuwers het land uitverkocht door linkse hippies, de weg-met-ons mentaliteit kan ons nu ieder moment echt nekken.

In de politiek, waar links en rechts en zelfs progressief en conservatief marginale minimale onmerkbare slechts met de mond beleden verschillen zijn, maken de deelnemers steeds meer ketelmuziek. En ondertussen groeit en groeit en groeit de overheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60195962
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Want presteren is niet goed? Heel Nederland moet met een biertje in de hand thuis op de bank zitten naar de TV kijken?
Presteren is wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat er een middenweg moet zijn. We moeten niet langer gaan werken (afschaffen VUT, doorwerken tot je 70ste, versoepeling ontslagrecht, etc etc), we moeten geen overheid willen die ten koste van de privacy van haar burgers criminelen wilt aanpakken (maatregelen zoals RFID chips in paspoorten, CCTV, legitimatieplicht, bewaarplicht, etc etc).

We moeten niet zorgen voor teveel verschillen in inkomens waardoor je een voedingsbodem voor discriminatie, waar rijken betere scholing krijgen dan minder bedeelden (afschaffing studiebeurs, invoeren studielening, etc etc). Een mens heeft recht op een normaal leven, en niet 24/7 moeten werken om jezelf (familie) in de basisvoorziening te kunnen voorzien.

Dat zijn dingen die in de VS als normaal gezien worden, dat wil ik niet in dit land.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:51:25 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60196020
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:34 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Je kunt er je bestuur niet kiezen. Dat is niet democratisch.

Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid. Ik hoef in Noord-Korea of Cuba niet te proberen om een liberale beweging te starten of ook maar kritiek te hebben op de regering.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:53:35 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60196055
quote:
Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid.
Of dat tegenwoordig nog steeds zo is valt te betwijfelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60196075
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verder kun jij hier in Nederland vrij jouw communistische ideaal prediken zonder bang te zijn dat je wordt vervolgt door de overheid. Ik hoef in Noord-Korea of Cuba niet te proberen om een liberale beweging te starten of ook maar kritiek te hebben op de regering.
Communisme heeft niks te maken met hoe de volksvertegenwoordiging tot stand komt. Een kapitalistisch land kan net zo goed een dictatuur hebben.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:02:02 #110
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60196197
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan dus wel je eigen bestuur kiezen. Het is een volksdemocratie, geen parlementaire democratie (hoewel laatst in Cyprus en Nepal communistische partijen hebben gewonnen via parlementaire verkiezingen). Afgevaardigden worden verkozen via buurtcomité' s, deze afgevaardigden zijn veel bekender bij de plaatselijke bevolking dan een of andere vage lijsttrekker van een partij die ze totaal niet kennen.

Noord-Korea is een verhaal apart, de vorm die daar gepraktiseerd word is het Juche systeem, totaal niet marxistisch naar mijn mening.

In Cuba worden de opgesloten 'dissidenten' er van beschuldigt geld van een vijandige staat (de VS) te hebben aangenomen. Voor landverraad staat gevangenisstraf. Deze mensen hebben een proces gekregen en zijn schuldig bevonden. Het is wel mogelijk om een liberale beweging te beginnen maar je hebt geen bedrijven die in je partij zullen gaan investeren en je zal hem dus niet van de grond krijgen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:02:39 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60196210
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Of dat tegenwoordig nog steeds zo is valt te betwijfelen.
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer?

Ik zal in ieder geval altijd pleiten voor rood_verzet zijn vrijheid om zijn ideologie te verkopen

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 18-07-2008 20:16:57 ]
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:04:09 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60196236
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je leeft om te presteren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60196272
Prestatiemaatschappij
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 20:12:02 #114
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60196354
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:48 schreef slakkie het volgende:
Presteren is wel goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat er een middenweg moet zijn. We moeten niet langer gaan werken (afschaffen VUT, doorwerken tot je 70ste, versoepeling ontslagrecht, etc etc), we moeten geen overheid willen die ten koste van de privacy van haar burgers criminelen wilt aanpakken (maatregelen zoals RFID chips in paspoorten, CCTV, legitimatieplicht, bewaarplicht, etc etc).

We moeten niet zorgen voor teveel verschillen in inkomens waardoor je een voedingsbodem voor discriminatie, waar rijken betere scholing krijgen dan minder bedeelden (afschaffing studiebeurs, invoeren studielening, etc etc). Een mens heeft recht op een normaal leven, en niet 24/7 moeten werken om jezelf (familie) in de basisvoorziening te kunnen voorzien.
Een middenweg van presteren. Je werk doen, maar vooral niet meer want stel je voor dat je rijk wordt en andere mensen dan geen kans geeft.

Als ik 24/7 wil werken, waarom zou ik dat niet mogen of gestraft moeten worden omdat jij te lui bent om harder te werken omdat je waarschijnlijk wel rijk wil zijn maar er niets voor wil doen. En als je niet rijk wil zijn, dan hoef je ook niet zoveel te werken en heb je niets te zeuren.

Je beseft verder hopelijk dat die gelijke scholing waar jij het over hebt, juist een ontzettend oneerlijk systeem is waar de gewone werkers betalen voor het studeren van diegenen die meer verdienen.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de reeks van EchtGaaf. Daar zitten nog meer rare mensen die denken dat een maatschappij te maken en af te dwingen is.
quote:
Dat zijn dingen die in de VS als normaal gezien worden, dat wil ik niet in dit land.
Ik ook niet, maar om een heel andere reden.
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:12:56 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60196371
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:02 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Je kan dus wel je eigen bestuur kiezen. Het is een volksdemocratie, geen parlementaire democratie (hoewel laatst in Cyprus en Nepal communistische partijen hebben gewonnen via parlementaire verkiezingen). Afgevaardigden worden verkozen via buurtcomité' s, deze afgevaardigden zijn veel bekender bij de plaatselijke bevolking dan een of andere vage lijsttrekker van een partij die ze totaal niet kennen.
Is het ook mogelijk om voor iets anders dan marxisme te kiezen? Verder waren er in de meeste communistische landen helemaal geen vrije verkiezingen. Of bleven als die leiders tot aan hun dood zitten om dat het volk het beleid zo geweldig vond?
quote:
Het is wel mogelijk om een liberale beweging te beginnen maar je hebt geen bedrijven die in je partij zullen gaan investeren en je zal hem dus niet van de grond krijgen
Zijn er dan ook bedrijven die in de NCPN investeren dan? Als er draagvlak is krijg je alles van de grond. Tenzij een autoritaire overheid het de kop in drukt.
pi_60196373
Zuinigheid en vlijt bouwt huizen als kastelen.

Nederland is groot geworden dankzij de protestantse moraal. Niet mijn moraal, maar soit. We profiteren wel tot op heden van de bijeengewerkte welvaart.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 20:13:49 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60196383
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je leeft om te presteren?
Nee, zeker niet. Ik verdien geld (en presteer) om zo een leven te leiden wat mij bevalt.
Carpe Libertatem
pi_60196546
Zolang Nederlandse kinderen op de middelbare school nog leren dat Nederlanders misdadigers zijn omdat ze in een ver verleden slaven hebben verhandeld kun je niet spreken van een "verrechtsing". Hoogstens van een tijdelijke opleving van onvrede.

Pas wanneer een radicale en totale breuk wordt gemaakt met de gedachte dat we een schuld hebben bij de rest van de wereld, dat Nederlandse studenten snappen onze beschaving niet gelijkwaardig is aan andere maar juist beter en weer onze geschiedenis gaan herwaarderen. Pas dan verrechtst Nederland.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:25:30 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60196581
quote:
Zolang Nederlandse kinderen op de middelbare school nog leren dat Nederlanders misdadigers zijn omdat ze in een ver verleden slaven hebben verhandeld kun je niet spreken van een "verrechtsing". Hoogstens van een tijdelijke opleving van onvrede.

Pas wanneer een radicale en totale breuk wordt gemaakt met de gedachte dat we een schuld hebben bij de rest van de wereld, dat Nederlandse studenten snappen onze beschaving niet gelijkwaardig is aan andere maar juist beter en weer onze geschiedenis gaan herwaarderen. Pas dan verrechtst Nederland.
Dan verrechts Nederland niet, dan fascistoidiseerd Nederland.

je blijft een eng mannetje heel eng
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60196584
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laten we blij zijn met elkaar. En weer trots dat we het WEER kunnen. Die VOC-mentaliteit. Toch?!?!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:27:51 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60196628
Wolffenstein pleit voor geschiedvervalsing en puur Staatsonderwijs waar de DDR nog voor zich zou schamen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60196832
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Wolffenstein pleit voor geschiedvervalsing en puur Staatsonderwijs waar de DDR nog voor zich zou schamen.
Nou, ik schrok mij dood toen Balkenende de tirade begon tegen Femke Halsema.....

Ik dacht werkelijk dat die man de geschiedenis rond de VOC niet kon duiden. Ik vergeet het nooit meer.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:44:34 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60196867
Balkenende maakte een blunder maar bedoelde het niet verkeerd. Wolffenstein wil gewoon het slavernijverleden wegbannen uit ons collectief geheugen opdat wij ons superieur gaan voelen tegenover de zwartjes.... en natuurlijk weer dezelfde fouten gaan maken als voorheen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60196936
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende maakte een blunder maar bedoelde het niet verkeerd.
Hij bedoelde het goed, maar ik begrijp echt niet dat je gaat blunderen met een slecht of op zijn minst controversiële periode in de vaderlandse geschiedenis.
quote:
Wolffenstein wil gewoon het slavernijverleden wegbannen uit ons collectief geheugen opdat wij ons superieur gaan voelen tegenover de zwartjes.... en natuurlijk weer dezelfde fouten gaan maken als voorheen.
Dat mag nooit en tenimmer meer gebeuren. Iedereen is gelijkwaardig.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:11:14 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60197257
Nationalistische propaganda is idd niet echt op links of rechts te schuiven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')