abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61898642
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:28 schreef Toad het volgende:
Yep, de journalistieke richting. Maar je mag een minor ook elders doen.
Ik doe nu ook het 1e jaar MIM. In welk jaar zit je nu en hoe heb je de voorgaande jaren ervaren?
  zondag 28 september 2008 @ 14:16:01 #102
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_61969623
Ik was zowel in Utrecht als Zwolle niet uitgeloot maar werd vrijdag gebeld dat ik alsnog in Zwolle aan de gang kan gaan. Heb ik in die maand al veel gemist of is het wel in te halen?
Bernie en ik zijn tof.
pi_61970336
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:35 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik doe nu ook het 1e jaar MIM. In welk jaar zit je nu en hoe heb je de voorgaande jaren ervaren?
Check ff: HVA Media, Informatie en Communicatie - deel 2
pi_61971865
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 28 september 2008 @ 16:01:40 #105
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_61972411
quote:
En terecht

Nu na slechts een maand al zoveel problemen gehad, het is niet te geloven. Gewoon nog erger dan op mn vorige hogeschool
My mama didn't raise no fool
pi_61973330
Er mogen vast problemen zijn, maar zoals iemand op humedia al aangaf, er staan gewoon punten tussen zodat het een mooi rond getal punten word. Geld voor een maandelijkse borrel? Stef's is iedere dag open, iedere donderdag een bijeenkomst van LeF.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 28 september 2008 @ 20:46:14 #107
158452 IQM
I am the one
pi_61979884
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef La_Vita het volgende:

[..]

En terecht

Nu na slechts een maand al zoveel problemen gehad, het is niet te geloven. Gewoon nog erger dan op mn vorige hogeschool
Ik zei toch dat je Zwolle moest kiezen.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zondag 28 september 2008 @ 22:06:08 #108
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_61982579
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef IQM het volgende:

[..]

Ik zei toch dat je Zwolle moest kiezen.
Jajajajaja
pi_61985367
Hoe bevallen jullie eerste weken?
pi_62209421
La_Vita, ben je nou Journalistiek gaan doen!?

Foei! .. je mist nu zoveel .. DC is zoveel leuker!

Helaash..
pi_62215287
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef La_Vita het volgende:

[..]

En terecht

Voorbeelden?

Vaak is het namelijk gewoon meelullen met de negatievelingen, terwijl de mensen die zich echt voor hun studie inzetten amper problemen hebben.
// Last.fm
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:49:08 #112
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_62217196
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:57 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Voorbeelden?

Vaak is het namelijk gewoon meelullen met de negatievelingen, terwijl de mensen die zich echt voor hun studie inzetten amper problemen hebben.
Yeah sure
Collegekaart na 6 weken nogsteeds niet ontvangen, ook niet na honderd telefoontjes en bezoekjes.
Verkeerd collegegeld afgeschreven, is ook nog steeds niet opgelost
verkeerde berichtgeving over inschrijvingen voor tentamens waardoor het gros zich nu verkeerd heeft ingeschreven
College's die niet doorgaan door problemen met de beamer of het systeem ofzo
Veel te kleine lokalen en te weinig stoelen, maar niet in leegstaande lokalen mogen gaan zitten die groter zijn
het computersysteem dat het regelmatig niet doet
Niet kunnen printen omdat de stekker van de printer al tijden ontbreekt

en zo kunnen we nog wel even doorgaan, en dat allemaal al in een paar weken.
Veel kleine dingen die simpel geregeld zouden worden, zoals ontbrekende stekkers, maar iedereen wijst naar iemand anders en vervolgens gebeurt er niets. Een systeem waarbij iedereen volledig langs elkaar heen werkt..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:54:34 #113
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_62217407
Ik had vreemd genoeg een betere organisatie verwacht van een school voor journalistiek. Is natuurlijk mijn eigen schuld dat ik voor Utrecht heb gekozen ipv Zwolle, maar dit had ik ook weer niet verwacht..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:16:25 #114
158452 IQM
I am the one
pi_62218185
Scio Melius
Gelul.
pi_62218358
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:49 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Yeah sure
Collegekaart na 6 weken nogsteeds niet ontvangen, ook niet na honderd telefoontjes en bezoekjes.
Verkeerd collegegeld afgeschreven, is ook nog steeds niet opgelost
verkeerde berichtgeving over inschrijvingen voor tentamens waardoor het gros zich nu verkeerd heeft ingeschreven
College's die niet doorgaan door problemen met de beamer of het systeem ofzo
Veel te kleine lokalen en te weinig stoelen, maar niet in leegstaande lokalen mogen gaan zitten die groter zijn
het computersysteem dat het regelmatig niet doet
Niet kunnen printen omdat de stekker van de printer al tijden ontbreekt

en zo kunnen we nog wel even doorgaan, en dat allemaal al in een paar weken.
Veel kleine dingen die simpel geregeld zouden worden, zoals ontbrekende stekkers, maar iedereen wijst naar iemand anders en vervolgens gebeurt er niets. Een systeem waarbij iedereen volledig langs elkaar heen werkt..
Och als ik dit allemaal weer lees ben ik zo blij dat ik na een jaar afscheid heb genomen van het zooitje daar
pi_62225627
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:54 schreef La_Vita het volgende:
Ik had vreemd genoeg een betere organisatie verwacht van een school voor journalistiek. Is natuurlijk mijn eigen schuld dat ik voor Utrecht heb gekozen ipv Zwolle, maar dit had ik ook weer niet verwacht..
D'r verandert ook nooit wat daar. Iedere keer weer dezelfde problemen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62245920
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet zo heel erg eens ben met La_vita,

ik zelf had mijn intro gemist, vervolgens werd alles voor me geregeld, kreeg een belletje met waar ik les had, mijn boekenlijst en alle info doe je daarbij hoort te krijgen (zo ook mijn collegekaart).. dit allemaal na --> 1 <-- belletje.

Verder heb ik nooit last van te weinig stoelen of een te kleine ruimte, er zijn altijd genoeg stopcontacten en de beamers hebben tot nu toe nog nooit hun werk niet gedaan. College's zijn altijd door gegaan. Het geld is ook bij mij precies goed gegaan.

Touché, printen is verneukeratief!.

Ik moet wel melden dat ik Communicatie doe, maar dit moet niet uitmaken want ik zit op dezelfde faculteit en dus ook dezelfde lokalen. Ook mijn ervarings-tijd-achtig-iets is prima want ik ben 2de jaars.

Just my 2 cents ;-)

ps. dit is niet gericht tegen iemand, ik heb daarvoor al het respect. Alleen ik wilde even melden dat niet bij iedereen alles fout gaat.

pps. ook bij het gros van mijn klasgenoten is het verder allemaal goed verlopen.
pi_64036247
6 februari open dag in Zwolle, 7 februari in Utrecht. Utrecht lijkt mij interessant omdat het makkelijk vanuit diverse plekken in het land te bereiken is. Zwolle is interessant als je een nieuw leven wilt beginnen.
Oh ja, je hebt Tilburg ook nog natuurlijk. Maar daar heb ik een aantal jaar geleden een zeer onplezierig gesprek gehad (over toelating) met een hoofddocent. Niet echt een optie dus.

Ik wil het liefst in een sociale context te werk gaan. Docu's maken over andere / voor ons vreemde culturen (binnen- en buitenland) of ander vergelijkbare soort verslagging in tekst en beeld.

Voor de rest weet ik nog niets anders. Ik ben benieuwd.

Overigens, ik had de HU een mailtje met vragen gestuurd. Nadat ik diverse forwards, reacties en halve antwoorden van andere medewerkers had gekregen is de mail uiteindelijk toch, met excuses, op de juiste afdeling terecht gekomen. Maar, dit duurde wel vier weken.

[ Bericht 7% gewijzigd door alexis_ op 15-12-2008 18:21:53 ]
pi_64036597
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:14 schreef alexis_ het volgende:Overigens, ik had de HU een mailtje met vragen gestuurd. Nadat ik diverse forwards, reacties en halve antwoorden van andere medewerkers had gekregen is de mail uiteindelijk toch, met excuses, op de juiste afdeling terecht gekomen. Maar, dit duurde wel vier weken.
Is nog snel, dus wen er maar vast aan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_64037804
Wat Kevin zegt.

En, een nieuw leven in Zwolle beginnen
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64037951
Gelukkig hoef ik nog nergens aan te wennen, want ik studeer daar niet. Maar, het is wel handig om dit soort info op voorhand te weten

Zijn er trouwens Fok!-users die bij Windesheim studeren? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
pi_64038029
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:18 schreef jakkop het volgende:
Wat Kevin zegt.

En, een nieuw leven in Zwolle beginnen
Onzinreacties heeft niemand iets aan

Als je in het westen of zuidens des land woont is zo'n overgang naar Zwolle iig een hele stap.
pi_64038222
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je een nieuw leven wil beginnen je beter in Utrecht kan gaan studeren dan in Zwolle.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64038229
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:18 schreef jakkop het volgende:
Wat Kevin zegt.
Je bent er bekend mee?
pi_64038342
Niet met mailtjes, wel met de HU en het FBO in het bijzonder.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64039350
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:34 schreef jakkop het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je een nieuw leven wil beginnen je beter in Utrecht kan gaan studeren dan in Zwolle.
In mijn geval zal ik minder moeite gaan doen en mijn huidige huisvesting behouden en dus elke dag op neer reizen. Voor mij zou dat nieuwe leven er niet echt in zitten. Als ik in Zwolle zou beginnen, zou ik een kamer/apartement moeten zoeken, vandaar.
pi_64041040
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:39 schreef jakkop het volgende:
Bedoelde ik inderdaad.
pi_64045767
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:39 schreef jakkop het volgende:
Ben benieuwd naar voorbeelden.
  woensdag 17 december 2008 @ 19:32:04 #129
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_64097202
Ik was 'm helemaal kwijt joh, dus hier is 'ie
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64107247
Wat veel gebash op Utrecht zeg. Ik ben nu tweedejaars, P in de pocket en heb het eerste jaar ook wel 'wat' dingetjes meegemaakt. Maar om nou te zeggen dat de HU klote is en dat je beter naar Zwolle kunt gaan...

Eerste jaar is misschien wat hectisch en redelijk wat dingen zelf regelen, in jaar twee heb je vooral de touwtjes in eigen handen. Ik vond dat trouwens nooit echt erg, even wat mensen van het FBO en/of leraren onder hun kont schoppen. De meeste studenten (o.a. ik) zijn gewoon bezig met andere externe projecten om je eigen toekomst wat meer te realiseren. Ik ben nu niet bepaald heel erg bezig met de SvJ, laat staan al die zogenaamde 'problemen'.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd
pi_64112541
Eens met yok. Ik heb overigens nooit Utrecht echt gebashed, maar het FBO werkt soms gewoon niet top.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64126058
Nee, maar waar wel? Ik heb ook een jaartje Avans Breda gedaan. Dat vond ik bijv. een stuk erger.
  maandag 22 december 2008 @ 10:15:45 #133
128056 MrManiak
pi_64237131
Het is wel vreselijk dood hier zeg...
Zeg jakkop, zat ik niet ooit met jou in het EXA-forum ?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64237552
Klopt, maar die tijden zijn vervlogen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64241820
Iemand eerstejaars studieboeken kopen?
pi_64242316
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:09 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb ook nog een stapel voor de geinteresseerden
pi_64242348
Zet ze tweedehands op Bol.com. Ben je ze zo kwijt.
  maandag 22 december 2008 @ 21:53:13 #138
128056 MrManiak
pi_64260667
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:09 schreef Chriz2k het volgende:
Heb je Communicatiekaart van Nederland?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64261107
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:53 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Heb je Communicatiekaart van Nederland?
Kutboek dat je niet nodig hebt.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 22 december 2008 @ 22:05:07 #140
128056 MrManiak
pi_64261271
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:01 schreef jakkop het volgende:

[..]

Kutboek dat je niet nodig hebt.
Mooi, dan wacht ik daar nog even mee
Voor welk vak moet ik dat ding eigenlijk gebruiken ? Schijnt wat nieuws te zijn in de tweede periode (Blok 1A)
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64261458
Is voor Mediastudies: Medialandschap. Is dit jaar een nieuw vak inderdaad, maar een aantal klassen hebben het al in blok 1 gehad, of hebben het nu in blok 2.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 22 december 2008 @ 22:18:21 #142
128056 MrManiak
pi_64261918
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:09 schreef jakkop het volgende:
Is voor Mediastudies: Medialandschap. Is dit jaar een nieuw vak inderdaad, maar een aantal klassen hebben het al in blok 1 gehad, of hebben het nu in blok 2.
Medialandschap...Klinkt al saai
Grapje. Lastig?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64263061
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:05 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Mooi, dan wacht ik daar nog even mee
Voor welk vak moet ik dat ding eigenlijk gebruiken ? Schijnt wat nieuws te zijn in de tweede periode (Blok 1A)
Ik zou alleen ff opzoeken wat de oplage van Veronica Magazine is. Dat is de enige vraag die uit dat boek werd gesteld.

Dat ik dit nog weet.
pi_64263551
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Medialandschap...Klinkt al saai
Grapje. Lastig?
Niet zo, heb 1 boek een beetje door zitten bladeren en heb vervolgens een 7,8 binnengetikt. En hoop er op dat je Brian Maston krijgt, top-docent.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64263614
Maston is een held inderdaad. Net als Ruud Hoff.
  maandag 22 december 2008 @ 22:49:57 #146
128056 MrManiak
pi_64263837
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:45 schreef jakkop het volgende:

[..]

Niet zo, heb 1 boek een beetje door zitten bladeren en heb vervolgens een 7,8 binnengetikt. En hoop er op dat je Brian Maston krijgt, top-docent.
Zit je ook op Windesheim Zwolle dan ?

Je profiel is btw achterhaald
Mijn (inte)r(e)views!
pi_64269543
Ik overweeg om journalistiek te gaan studeren. Ik heb een paar vragen over deze studie:

-Is het leuk?
-Is het moeilijk?
-Hoelang duurt de studie?
-Is het veel leren of meer in de praktijk leren?
-Hoe is de verdeling jongens/meisjes?
pi_64275994
Is het leuk. Is het moeilijk?

Een antwoord op de rest van de vragen kan je op de website van hu en windesheim vinden.
pi_64276198
Toen ik nog in Tilburg Nederlands deed, hoorde ik van veel mensen dat journalistiek heel erg tegenviel en dat de 'kennis van de wereld'-toetsen behoorlijk zwaar waren. Tevens bleek de studie tamelijk saai, omdat je heel erg vaak gemeentevergaderingen etc bij moest wonen om daar een verslag van te schrijven.

ik vraag me af hoe dit door jullie in de praktijk wordt ervaren, vooral mensen in Zwolle? En is het een studie waarvan je kunt zeggen, als je een beetje talent hebt en er gewoon goed je best voor doet, dan is het toch prima te doen?

Tot slot; zijn er mensen die ervaring hebben met parttime?
I had a signature once. It was awful.
pi_64276724
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:49 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Zit je ook op Windesheim Zwolle dan ?

Je profiel is btw achterhaald
Oh, ik dacht dat je op de HU zat Dan neem ik mijn woorden terug over dat boek, maar hier @ HU heb je het niet echt nodig iig. Het is ook een raar boek om uit te leren, alleen maar kijkcijfers en oplages enzo.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64280272
Bij de UVA had ik bij het vak Medialandschap anders een dik boek van Wijfjes.

Journalistiek in Nederland. Beroep, cultuur en organisatie 1850-2000

Er stond ontzettend veel in. En we moesten het hele boek kennen voor een best zware toets.
Dat was wel andere koek dan ik lees over Medialandschap op de HU/Zwolle?

Niemand dus die de VOJ (verkort, vier jaar in drie) opleiding Journalistiek in Zwolle doet...? Wil erg graag weten hoe men de hoeveelheid ervaard.
pi_64280969
Dat vond ik wel een leuk vak en ook een leuk, goed leesbaar boek. Makkelijk gehaald ook daardoor.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:32:49 #153
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_65113919
Medialandschap heb ik aankomende week. Zo te lezen heb ik er veel te veel moeite in gestopt om te leren
Mediainvloed vond ik wel vrij lastig vorige tentamenweek. Maarja ik had allebei de boeken dan ook niet ingezien .
Modere geschiedenis knijp ik 'm toch wel een beetje voor
pi_65123510
Medialandschap is gewoon algemene ontwikkeling, zelfs ik had een 7,6, zonder boeken en colleges te hebben geraadpleegd .

Heeft de HU overigens wel een bureau voor in- en uitschrijving, ik probeer me al een tijdje tevergeefs uit te schrijven maar word van het kastje naar de muur gestuurd .
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:54:01 #155
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_65140266
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:14 schreef Chriz2k het volgende:
Medialandschap is gewoon algemene ontwikkeling, zelfs ik had een 7,6, zonder boeken en colleges te hebben geraadpleegd .

Heeft de HU overigens wel een bureau voor in- en uitschrijving, ik probeer me al een tijdje tevergeefs uit te schrijven maar word van het kastje naar de muur gestuurd .
Volgens mij moet je dat op school zelf doen. Formulier invullen en pasje inleveren . Bij die bali op de eerste verdieping waar soms een hele leuke jongen werkt
pi_65213411
Terugvindpost.

Ik ben pasgeleden bij de open dag van de HU geweest en ben erg geinteresseerd geraakt in de opleiding. Zou alleen wel willen weten waar veel mensen na de opleiding uiteindelijk terecht zijn gekomen.
pi_65218879
Heb me onlangs ingeschreven voor deze opleiding in Utrecht. Er zijn niet veel HBO opleidingen die me aanspreken, maar dit lijkt me wel iets.
Oja, @ Chriz2k: Zou je misschien kunnen vertellen waarom je stopt?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_65229353
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:40 schreef Nashje het volgende:
Terugvindpost.

Ik ben pasgeleden bij de open dag van de HU geweest en ben erg geinteresseerd geraakt in de opleiding. Zou alleen wel willen weten waar veel mensen na de opleiding uiteindelijk terecht zijn gekomen.
Van regionale kranten tot de Volkskrant, van de NOS tot de Linda. Echt enorm breed, niet zo 1,2,3 vast te stellen. Hangt er helemaal vanaf hoeveel talent je hebt, en vooral hoeveel inzet je toont.
// Last.fm
pi_65239758
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:17 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Van regionale kranten tot de Volkskrant, van de NOS tot de Linda.
Tot tekstschrijver tot persvoorlichter tot communicatiemedewerker.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_65244011
Duidelijk, bedankt.
pi_65244120
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Drexl het volgende:
Heb me onlangs ingeschreven voor deze opleiding in Utrecht. Er zijn niet veel HBO opleidingen die me aanspreken, maar dit lijkt me wel iets.
Oja, @ Chriz2k: Zou je misschien kunnen vertellen waarom je stopt?
Ik werd gewoon een beetje lijp van alle irrelevante opdrachten en presentaties die je moet doen, het gaat nergens over.

Verder vond ik alle journalistieke vakken bijster oninteressant terwijl ik bij vakken als Moderne Geschiedenis, Antropologie en Sociologie juist het tegenovergestelde had, mijn interesses liggen duidelijk elders .
pi_65244927
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:09 schreef jakkop het volgende:

[..]

Tot tekstschrijver tot persvoorlichter tot communicatiemedewerker.
Ik snap dat sommige mensen noodgedwongen bij de laatste twee functies terecht komen, maar dan is je studie denk ik toch niet zo heel succesvol geweest.
// Last.fm
pi_65245101
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:37 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Ik snap dat sommige mensen noodgedwongen bij de laatste twee functies terecht komen, maar dan is je studie denk ik toch niet zo heel succesvol geweest.
Hoezo?
pi_65256153
Terugvindpost...

Ben bezig aan mn 4e en laatste jaar HBO en zal hierna wel journalistiek willen studeren aan een universiteit. Waar kan dat allemaal en hoe zit dat met schakeljaren etc? Ben overigens 20, kweet niet of dat een verschil maakt?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:05:51 #165
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_65258027
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:13 schreef kalinho het volgende:
Terugvindpost...

Ben bezig aan mn 4e en laatste jaar HBO en zal hierna wel journalistiek willen studeren aan een universiteit. Waar kan dat allemaal en hoe zit dat met schakeljaren etc? Ben overigens 20, kweet niet of dat een verschil maakt?
Als je dat zelf niet eens kan/wil uitzoeken waarom wil je dan journalistiek gaan doen?
pi_65266246
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:05 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Als je dat zelf niet eens kan/wil uitzoeken waarom wil je dan journalistiek gaan doen?
heb ik ook gedaan maar ik snap der eerlijk gezegd vrij weinig van. Het ene is een half jaar schakel, het ander is 1,5 jaar mits je een bepaalde bachelor wel heb gedaan of juist niet... Maja ik snap ook het hele bachelor-master systeem niet haha, het interesseer tme ook vrij weinig. Vandaar dat ik het vraag, omdat ik vast niet de eerste ben die zich dit heeft afgevraagd
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65278765
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:42 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoezo?
Nouja, dat is de andere kant van de medaille natuurlijk. Als journalist moet je juist zulke mensen bevragen en misbruiken, in plaats van het zelf te worden .

En er zijn natuurlijk eigen studies voor zoals Communicatie.
// Last.fm
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:18:27 #168
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_65280719
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef kalinho het volgende:

[..]

heb ik ook gedaan maar ik snap der eerlijk gezegd vrij weinig van. Het ene is een half jaar schakel, het ander is 1,5 jaar mits je een bepaalde bachelor wel heb gedaan of juist niet... Maja ik snap ook het hele bachelor-master systeem niet haha, het interesseer tme ook vrij weinig. Vandaar dat ik het vraag, omdat ik vast niet de eerste ben die zich dit heeft afgevraagd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bachelor-masterstructuur
http://nl.wikipedia.org/wiki/Journalist#In_Nederland_2

alstu
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:51:28 #169
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_65288587
Sorry als dit al eens gevraagd is. Heeft iemand ervaring met journalistiek in deeltijd (Fontys Tilburg b.v.)? Ik lees bij de beschrijving op de website over stages, wordt dat niet moeilijk te combineren met de opleiding/baan die je ernaast doet?
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_65289762
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:13 schreef kalinho het volgende:
Terugvindpost...

Aan EUR is er een Master die gericht is op Media/Journalistiek. Als je van HBO komt moet je wel 1-jarig schakeltraject volgen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65293572
Je moet je ook wel verdiepen in de master. Sommige universiteiten bieden exact hetzelfde aan als wat je op het HBO hebt gehad.
pi_65303099
Right.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_65305624
Oke, even mijn ervaringen over Tilburg.

Goed te doen, goed naar m'n zin. Project Nieuws en Informatie afgesloten en alles behalve Engels gehaald (dus Kennis vd Wereld, Nederlands, Vakreflectie, Actualiteit en berichtentoetsen) Nu bezig met project Binnenland, dus nieuwsverslagen/sfeerverslagen. Opleiding zou wel iets pittiger mogen, maar mij hoor je niet klagen. Eerste jaar is altijd een beetje doorkomen en binnenkort (1 feb) vallen er toch weer een heleboel wuppen af. Klopt ook wel wat ze zeggen: In Utrecht kom je moeilijker binnen, maar blijf je er makkelijker op. In Tilburg andersom.

Begeleiding vind ik goed, maar ik heb ook een goede tutor/slb'er. Merendeel leuke docenten en leuke groepsgenoten. En Tilburg bevalt ook prima.

Weinig kritiek dus.
pi_65317298
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 02:31 schreef jens007 het volgende:
Oke, even mijn ervaringen over Tilburg.

Goed te doen, goed naar m'n zin. Project Nieuws en Informatie afgesloten en alles behalve Engels gehaald (dus Kennis vd Wereld, Nederlands, Vakreflectie, Actualiteit en berichtentoetsen) Nu bezig met project Binnenland, dus nieuwsverslagen/sfeerverslagen. Opleiding zou wel iets pittiger mogen, maar mij hoor je niet klagen. Eerste jaar is altijd een beetje doorkomen en binnenkort (1 feb) vallen er toch weer een heleboel wuppen af. Klopt ook wel wat ze zeggen: In Utrecht kom je moeilijker binnen, maar blijf je er makkelijker op. In Tilburg andersom.

Begeleiding vind ik goed, maar ik heb ook een goede tutor/slb'er. Merendeel leuke docenten en leuke groepsgenoten. En Tilburg bevalt ook prima.

Weinig kritiek dus.
Idem hier .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:53:39 #175
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_65360677
Ik ben zelf ook van plan om journalistiek te gaan studeren in Utrecht. Lijkt me een erg toffe opleiding
Heb begrepen dat je in het eerste jaar vooral schrijft, of is dat fout Heb bij de afgelopen open dagen ook een tv studio gezien. Zo iets lijkt me wel erg tof. Is deze opleiding echter wel geschikt als je bijvoorbeeld correspondent wil worden. Zelf op pad gaan vind ik persoonlijk het leukst. Is deze opleiding dus wel geschikt als je bijvoorbeeld verslag wilt gaan doen in Afghanistan, Israel, de Verenigde Staten?

Het kan natuurlijk ook dat ik voor een heel ander medium ga werken. Hoe zit dat bij studenten van deze opleiding. Zijn jullie achteraf misschien wel voor een heel ander medium gaan werken/verslag geven?
pi_65366935
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:53 schreef 0100 het volgende:
Heb begrepen dat je in het eerste jaar vooral schrijft, of is dat fout
Klopt helemaal!
quote:

Is deze opleiding echter wel geschikt als je bijvoorbeeld correspondent wil worden. Zelf op pad gaan vind ik persoonlijk het leukst. Is deze opleiding dus wel geschikt als je bijvoorbeeld verslag wilt gaan doen in Afghanistan, Israel, de Verenigde Staten?
De "gevestigde pers" (dagbladen, NOS, etc) willen wel steeds meer academici, maar eerst Journalistiek en dan bijvoorbeeld een master Politicologie is ook erg handig.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:36:01 #177
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_65368277
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:03 schreef jakkop het volgende:

[..]

De "gevestigde pers" (dagbladen, NOS, etc) willen wel steeds meer academici, maar eerst Journalistiek en dan bijvoorbeeld een master Politicologie is ook erg handig.
Kun je op die manier instromen bij een master zoals politicologie dan? Ik had het idee dat je voorkennis dan onvoldoende was. Zal uiteraard wel een schakelprogramma bij komen kijken, maar dan nog..
Wel netjes als dat inderdaad mogelijk is
Every super woman needs a superman; here I am.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:16:53 #178
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_65371835
quote:

[..]

Klopt helemaal!
[..]

Oké, bedankt! Dat was ik eigenlijk precies van plan, eerst journalistiek en dan een master politicologie. Twijfelde eigenlijk alleen of dat wel mogelijk was Ik neem wel aan dat je zelf wel al veel moet hebben verdiept in de politiek en zelf op onderzoek uit moet gaan. Met een 6jes mentaliteit kom je er lijkt mij niet
En contacten hebben is natuurlijk het belangrijkst

[ Bericht 17% gewijzigd door 0100 op 24-01-2009 23:33:55 ]
pi_65395948
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:27 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Nouja, dat is de andere kant van de medaille natuurlijk. Als journalist moet je juist zulke mensen bevragen en misbruiken, in plaats van het zelf te worden .

En er zijn natuurlijk eigen studies voor zoals Communicatie.
Na mijn studie ben ik direct begonnen bij een communicatiebureau. Het is bedrijfsjournalistiek en dat wordt steeds groter. Je kunt je er wel tegen verzetten, maar ík vind het leuk werk. Journalisten zijn hier meer dan welkom, die kunnen de klantenmagazines perfect oppakken. Communicatieadviseurs zijn er meer voor de strategie en coördinatie. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Of het te maken heeft met talent (van regionale krant tot Volkskrant, NOS tot LINDA. zoals je zegt) waag ik ook te betwijfelen. In de journalistiek draait het vaak om vriendjes maken en geluk hebben. Er zijn genoeg middelmatige journalisten die het heel ver schoppen. Zij hebben doorzettingsvermogen en kennen de juiste mensen.
pi_65408883
XxxPimxxX is gewoon een grote kneus in deze, met zijn idealistische bullshit. "Als journalist moet je dit en dat." Serieus, wat een kneus. Als student journalistiek moet je gewoon dat doen wat je het beste lijkt. Als dat een voorlichtersfunctie is, so be it. Gewoon doen wat je lekker vindt.
pi_65412913
quote:
Op maandag 26 januari 2009 03:08 schreef El_Bassie het volgende:
XxxPimxxX is gewoon een grote kneus in deze, met zijn idealistische bullshit. "Als journalist moet je dit en dat." Serieus, wat een kneus. Als student journalistiek moet je gewoon dat doen wat je het beste lijkt. Als dat een voorlichtersfunctie is, so be it. Gewoon doen wat je lekker vindt.
Ik bespeur frustratie. Worden je open sollicitaties genegeerd bij studio sport?

Natuurlijk is het idealistisch wat ik zeg, maar het lijkt me gewoon dat je geen studie journalistiek begint om voorlichter te worden of wat voor een communicatiefunctie dan ook. Zonde van de plekken bij ons, ga je maar lekker communicatie studeren.

En natuurlijk moet je lekker doen wat je voor jezelf het beste lijkt. Maar je komt er sowieso niet als je geen idealen meer hebt, ook al zijn ze misschien ietwat achterhaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door XxxPimxxX op 26-01-2009 11:02:27 ]
// Last.fm
pi_65424076
Ik zit er aan te denken om volgend schooljaar de HBO Journalistiek opleiding te gaan volgen in Utrecht (als ik wordt uitgeloot want er zijn nog steeds teveel mensen die zich aanmelden dan dat er plek voor is ) Volgens mij is de Hogeschool Utrecht een van de beste scholen voor Journalistiek toch?
pi_65424134
Niet meer, hoor. Geloof dat uit recente onderzoeken zelfs zou zijn gebleken dat het de slechtste opleiding is momenteel op dit gebied. Qua naam staat het nog wel goed aangeschreven, zolang dat nog duurt.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:57:21 #184
158452 IQM
I am the one
pi_65425104
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:31 schreef Deezertje het volgende:
Ik zit er aan te denken om volgend schooljaar de HBO Journalistiek opleiding te gaan volgen in Utrecht (als ik wordt uitgeloot want er zijn nog steeds teveel mensen die zich aanmelden dan dat er plek voor is ) Volgens mij is de Hogeschool Utrecht een van de beste scholen voor Journalistiek toch?
Ede is dat nu geloof ik.
Scio Melius
Gelul.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:51:43 #185
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_65436089
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:57 schreef IQM het volgende:

[..]

Ede is dat nu geloof ik.
Maarja, daar wil je eigenlijk ook niet zitten
  maandag 26 januari 2009 @ 21:52:08 #186
158452 IQM
I am the one
pi_65436100
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:51 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Maarja, daar wil je eigenlijk ook niet zitten
Nee, of je moet heel erg van God en de Bijbel houden.
Scio Melius
Gelul.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:50:14 #187
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_65441146
Denk zelf eigenlijk dat het vooral om doorzetten, en toch ook talent gaat. Als je er tussen uit springt zijn ze daar al snel blij mee. Volgens mij zijn er genoeg journalisten die geen opleiding hebben gevolgd. En als je niet door de grote berg sollicitaties komt kan je ook zelf op onderzoek gaan en verkopen. Als het interessant, exclusief of misschien wel opzienbarend is willen ze je misschien wel aan nemen. Heb zelf redelijk genoeg kennis over politiek en die kennis wordt alleen maar groter. Kan ook altijd nog een master politicologie doen.

Wat ik me afvraag, als je bijvoorbeeld stage loopt bij één of ander medium, of je dan gewoon daar contacten moet zoeken. Lekker praatjes aangaan met journalisten en misschien ontdek je wel wat contacten?
Mijn pa kent in ieder geval een elsevier-journalist. Die zei dat contacten en doorzetten inderdaad één van de belangrijkste factoren is, misschien wel de belangrijkste.

Maarja, moet nog gaan studeren dus de toekomst zal het uitwijzen. Vanaf welke leeftijd kan je eigenlijk sollicitatie doen bij tv-west? Ben nu 17, maar lijkt me erg leuk om zoiets te doen rond me twintigste.
Kan natuurlijk dat ik te optimistisch ben, ik ga eerst maar lekker die studie doen en thuis artikelen schrijven.

pi_65455078
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:50 schreef 0100 het volgende:
Denk zelf eigenlijk dat het vooral om doorzetten, en toch ook talent gaat. Als je er tussen uit springt zijn ze daar al snel blij mee. Volgens mij zijn er genoeg journalisten die geen opleiding hebben gevolgd. En als je niet door de grote berg sollicitaties komt kan je ook zelf op onderzoek gaan en verkopen. Als het interessant, exclusief of misschien wel opzienbarend is willen ze je misschien wel aan nemen. Heb zelf redelijk genoeg kennis over politiek en die kennis wordt alleen maar groter. Kan ook altijd nog een master politicologie doen.

Wat ik me afvraag, als je bijvoorbeeld stage loopt bij één of ander medium, of je dan gewoon daar contacten moet zoeken. Lekker praatjes aangaan met journalisten en misschien ontdek je wel wat contacten?
Mijn pa kent in ieder geval een elsevier-journalist. Die zei dat contacten en doorzetten inderdaad één van de belangrijkste factoren is, misschien wel de belangrijkste.

Maarja, moet nog gaan studeren dus de toekomst zal het uitwijzen. Vanaf welke leeftijd kan je eigenlijk sollicitatie doen bij tv-west? Ben nu 17, maar lijkt me erg leuk om zoiets te doen rond me twintigste.
Kan natuurlijk dat ik te optimistisch ben, ik ga eerst maar lekker die studie doen en thuis artikelen schrijven.

Net als jij ben ik van plan volgend jaar journalistiek te gaan studeren, in mijn geval verhuis ik naar Tilburg. Ik ben op de open dagen van zowel Tilburg als Utrecht geweest.

De studenten zeiden allemaal dat je gewoon moet beginnen als vrijwilliger bij de lokale omroep bijvoorbeeld. Dit advies heb ik opgevolgd, zoals je ziet naast me Nickname zie dat ik nu ook schrijf voor FOK!Sport, bovendien ben ik ook actief bij de lokale omroep(radio+tv) bij de lokale omroep zijn ze altijd opzoek naar nieuwe vrijwilligers, je leert er onwijs veel. De technieken zijn redelijk hightech. Een goede plek om je journalistieke carrière te starten.
pi_65457408
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:32 schreef kevin6188 het volgende:
Niet meer, hoor. Geloof dat uit recente onderzoeken zelfs zou zijn gebleken dat het de slechtste opleiding is momenteel op dit gebied. Qua naam staat het nog wel goed aangeschreven, zolang dat nog duurt.
Ach, het is denk ik niet te zeggen welke studie het beste is, tenzij je bv in en Zwolle en Utrecht een diploma hebt gehaald. Zulke uitspraken komen alleen voort uit een of ander onderzoek, waar een studie op de hele linie wordt getest (dus bv administratieve fouten kunnen de totaalscore naar beneden halen, terwijl het onderwijs misschien wel heel erg goed is).

Mijn ervaringen met Utrecht zijn positief. Goede opbouw van je studie: eerste twee jaar basis: van veel een beetje leren, en voor jezelf kunnen bepalen wat jij leuk vindt. Laatste twee jaar (of meer) verdiepen in de onderwerpen/media die jij leuk vindt en stage lopen.

Hoorde dat ze het in Zwolle heel anders hebben opgebouwd (bv stage in je 2e jaar). Maar daar weet ik dus te weinig van om een oordeel over te vellen.
// Last.fm
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:24:45 #190
158452 IQM
I am the one
pi_65457449
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:23 schreef XxxPimxxX het volgende:
Mijn ervaringen met Utrecht zijn positief. Goede opbouw van je studie: eerste twee jaar basis: van veel een beetje leren, en voor jezelf kunnen bepalen wat jij leuk vindt. Laatste twee jaar (of meer) verdiepen in de onderwerpen/media die jij leuk vindt en stage lopen.
In Zwolle ook, hoor.
quote:
Hoorde dat ze het in Zwolle heel anders hebben opgebouwd (bv stage in je 2e jaar). Maar daar weet ik dus te weinig van om een oordeel over te vellen.
Nope.
Scio Melius
Gelul.
pi_65458517
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:24 schreef IQM het volgende:

[..]

In Zwolle ook, hoor.
[..]

Nope.
Ah oke, heb ik dat verkeerd onthouden. Jij verder positieve ervaringen over Zwolle? Wat waren/zijn je hoogtepunten? Wat de mindere?
// Last.fm
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:55:25 #192
158452 IQM
I am the one
pi_65458640
Whehe, ik ben niet de aangewezen persoon om daar over te praten. Ik zou alleen maar gaan zeiken, ook al valt het reuze mee.
Scio Melius
Gelul.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:15:20 #193
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_65475435
Aan de fok journalistiek studenten,

Ik zit nu in mijn examenjaar van havo, ik wil na mijn havo graag aan de HU, journalistiek studeren. Ik heb mijzelf aangemeld/ingeschreven via de website van studielink, mijn vraag is of ik gewoon thuis een brief krijg met wanneer de proeftoets voor toelating moet worden gemaakt.

Ook werd mij gezegd dat ik niet al te veel moet denken aan deze opleiding omdat er jaarlijks het tiendubbele aantal zich aanmeld/inschrijft dan dat er werkelijk plaats is voor studenten.
Lalalalala
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:04:29 #194
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65476959
quote:

[quote]De "gevestigde pers" (dagbladen, NOS, etc) willen wel steeds meer academici, maar eerst Journalistiek en dan bijvoorbeeld een master Politicologie is ook erg handig.
Dan zou ik het eerder andersom doen: eerst een volledige opleiding Politicologie afronden, om daarna journalistieke vaardigheden aan te leren. Door de opleiding Politicologie ben je in staat zeer complexe politieke situaties te analyseren, waardoor je veel beter begrijpt waarom bepaalde dingen in de politiek gebeuren. Die journalistieke vaardigheden leer je wel in een jaartje, desnoods "on the job".
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_65480974
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef poffu het volgende:
Aan de fok journalistiek studenten,

Ik zit nu in mijn examenjaar van havo, ik wil na mijn havo graag aan de HU, journalistiek studeren. Ik heb mijzelf aangemeld/ingeschreven via de website van studielink, mijn vraag is of ik gewoon thuis een brief krijg met wanneer de proeftoets voor toelating moet worden gemaakt.

Ook werd mij gezegd dat ik niet al te veel moet denken aan deze opleiding omdat er jaarlijks het tiendubbele aantal zich aanmeld/inschrijft dan dat er werkelijk plaats is voor studenten.
Brief krijg je vast en zeker.

Tiendubbel is echt onzin . Meestal 600-700 aanmeldingen voor 350 plaatsen. Met een 8 of hoger gemiddeld op je HAVO mag je sowieso beginnen, en anders heb je het heft ook in eigen hand met de selectietoets.
// Last.fm
pi_65487404
Wel weer iets moois meegemaakt deze week. Ik moest ff mailen voor wat informatie over het vak freelancen. Dus ik vragen wie ik het beste kon mailen. Y - niet de onbelangrijkste persoon op de SvJ - mailt terug: dan moet je bij X zijn. Ik dus X mailen.

X stuurt terug: ik werk sinds afgelopen vrijdag niet meer op de SvJ.

zaterdag 28 februari 2009 @ 11:34:08 #197
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66547612
Heb me inmiddels ingeschreven bij de school voor journalistiek Binnenkort is de toets. Iemand nog tips misschien. En schrijven jullie je nog voor een andere opleiding in?
pi_66549119
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:34 schreef 0100 het volgende:
Heb me inmiddels ingeschreven bij de school voor journalistiek Binnenkort is de toets. Iemand nog tips misschien. En schrijven jullie je nog voor een andere opleiding in?
Niets voorbereiden en die toets volledig op gevoel maken, als je het niet haalt kom je inzicht tekort en dat valt sowieso niet aan te leren.
pi_66549514
Ik heb me ook ingeschreven voor Journalistiek.
Krijg je nog een uitnodiging oid voor die selectietoets of moet je je gewoon de 1e zaterdag van april melden bij de SvJ?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:27:05 #200
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66558776
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:47 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Niets voorbereiden en die toets volledig op gevoel maken, als je het niet haalt kom je inzicht tekort en dat valt sowieso niet aan te leren.
Oké, bedankt, maar ik tref denk ik toch maar wat enige voorbereiding Actualiteiten volg ik sowieso standaard en schrijven gaat me goed af. Ik heb ook het gevoel goed inzicht te hebben in de media. Maatschappijwetenschappen met het onderdeel politieke besluitvorming en massamedia heeft daar zeker wel bij geholpen. Ik ben ingeschreven in Utrecht, maar slechts de helft gaat uiteindelijk door. Denk er dan ook over na om nog snel een inschrijving te plaatsen bij de opleiding in Tilburg. Dat is echter wel een eind vanaf Gouda, en ik ben niet van plan direct op kamers te gaan . Is eerst nog bijvoorbeeld een jaartje communicatie wat als je niet direct Journalistiek haalt? Hadden jullie je ook bijvoorbeeld bij meerdere opleidingen ingeschreven?

Ik moet me eigenlijk ook niet al te veel zorgen maken. Een echte journalist heeft vast wel genoeg kennis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')