quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:50 schreef Wessiej het volgende:Nintendo: Was gewoon te stom, sloeg nergens op.
Microsoft: 1e helft goed gewoon beginnen met gameplay van een briljante game en doorgaan, Fable 2, Gears of War, Fallout 3. Daarna kwam het Social part in beeld, en het mooie is dat je het NIET hoeft te doen, het is optioneel, dus mooi voor de personen die het willen.
Paar copy/paste games die mits goed uitgewerkt (Lips die liedjes afspeelt die je op je Zune/Ipod hebt staan is natuurlijk geweldig.) En Scene-it faalde hard en zie het nu ook gebeuren.
Banjo-Kazooie nog, ook een erg tofe race platformer zoals het eruit ziet, Youre in the Movies kan wel grappig zijn bij de dronken avonden, b films ftw

En dan nog Final Fantasy, enige Megaton van de E3
alhoewel ik opzich ook best onder de indruk was van de Microsoft presentatie moet het wel gezegd worden dat hun live game demo's van Resident Evil 5 en Fallout 3 een beetje zielige toevoegingen waren. Had het indrukwekkender gevonden als ze zich gewoon op exclusives hadden gericht (zoals Sony dus wel deed).
Het social part zat zeker wel in orde en geeft alleen maar aan hoe ver Live nog steeds voorloopt op het PSN
maar Lipz, Scene-it en dat You're in the Movies is wel eigenlijk allemaal spul wat Sony al lang en breed op de markt heeft staan met Singstar, Buzz (die eigenlijk niet eens zo heel veel aandacht kreeg van Sony) en de Eyetoy. Kwa volledigheid van het xbox aanbod natuurlijk leuke toevoeging maar het valt nauwelijks origineel te noemen lijkt me.
Verder vind ik toch vooral dat Sony wint kwa alles wat ze naast hun mainconsole hebben. Ik ben het zeer eens met de kwaliteits aanpak van het PSN wat je nu ook duidelijk terug ziet. Het is imo geen wedstrijd tussen Live! Arcade en PSN. Microsoft had toch alleen maar Uno Rush (opzich wel een toepasselijke snellere versie van het UNO concept) en een nieuwe Galaxy Wars. Dan heeft Sony natuurlijk nog de PSP die een rondweg brilliante line-up had terwijl er van te voren nog werd gedacht dat de PSP over zijn datum heen was. Vooral Valkyria PSP, Resistance PSP en Super Stardust Portable zijn toch wel redelijk grote verassingen lijkt mij.
Dan wint Sony het imo ook nog eens met hun GT TV (ben dan geen autosport fan maar kan me toch voorstellen dat er aardig wat fans hier enorm blij mee zijn) en de Playstation Video Store met hun 10+ studio's waar Microsoft er maar twee had

En kwa eind Megaton heeft Microsoft dan een titel die Sony al had en Sony gooit er meteen twee nieuwe titels tegenaan waarvan 1tje met hun 256 spelers toch wel aardig Megaton gehalte heeft (al ben ik zelf daar ook heel skeptisch over).
Begrijp ook niet dat op Eurogamer bvb iedereen de Sony conference enorm afkraakte...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.