Maar wel een aanrader? Ik heb nog niets van hem gelezen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet waar ik naar zoek.
quote:Reggie Baay schrijft de geschiedenis van de slavernij in Indië. Want het is een misverstand te denken dat de slavernij in de koloniën zich beperkte tot de West. En hoe komt het dat ons beeld ervan zo vertekend is, alsof er in de Oost geen echte slavernij bestond?
That's the one! Bedankt!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Conferentie van Berlijn 1884-85, ook wel de Congo conferentie genoemd?
Mquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Die afspraken hebben ze dan mooi meteen laten varen tijdens WOI, geloof dat de Engelsen (zuid afrikanen) in no-time Duits-zuidwest Afrika onder de voet liepen.
Een quote van je welste maar is het wat?quote:Op woensdag 26 december 2012 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds wekken de krijgsverrichtingen van onze voorouders alom verbazing. Met zeer weinig middelen en onder extreme omstandigheden trokken zij door onbekende gebieden, doorstonden vele gevaren om ver van huis veldslagen te leveren. Hoe werden de troepen van weleer gevoed? Hoe kwamen zij aan wapens? Welke organisatie zorgde kortom voor de logistieke verzorging?
Dit boek beschrijft de geschiedenis van de militaire logistiek in het algemeen en de verzorging van soldaten ver van huis. Het is niet alleen een historische beschrijving van de logistiek van het krijgsbedrijf, maar ook van de internationale opvattingen daaromtrent en de ontwikkelingen daarin. Vanaf de oudheid tot nu brengt een aantal vooraanstaande auteurs systeem aan in de ontwikkelingsgang van de militaire logistiek. Daarmee wordt ook de kennis van logistiek in het algemeen verdiept.
Ja. Ik vond het interessant om te lezen.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een quote van je welste maar is het wat?
Eens kijken of ze hem hebben bij de bieb.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja. Ik vond het interessant om te lezen.![]()
Battle Cry of Freedom van James McPherson is de klassieker.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:44 schreef FUUUU het volgende:
Topic is redelijk dood lijkt het maar toch een poging.
Iemand tips voor goede boeken over de Amerikaanse burgeroorlog? Graag in het Engels voor iemand die relatief weinig van dit conflict weet.
Recensie: http://www.doorbraak.eu/o(...)oet-worden-herdacht/quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.reggiebaay.nl/books/daar-werd-wat-gruwelijks-verricht/
[..]
[ afbeelding ]
Wolfgang Leonhard: De revolutie laat haar kinderen gaan (Die Revolution entlässt ihre Kinder) ik weet niet of de Nederlandse vertaling nog te krijgen is, een autobiografie over hoe hij als kind met zijn moeder nazi duitsland ontvlucht (zijn moeder was spartakist) en in Zweden beland, en dan besluiten naar het Arbeidersparadijs de Sovjet Unie te gaan, hoe zijn moeder gearresteerd wordt door de cheka (KGB) en hoe hij als kind wordt opgeleid tot toekomstig topman in de partij. Hij reisde met Walter Ulbricht naar de Sovjet Zone van Duitsland en staat aan de wieg van de oprichting van de DDR en vlucht vervolgens via Jugoslavie naar West Duitsland. Een buitengewoon eerlijk en oprecht verhaal, wat me erg ontroerde.quote:Op zondag 8 november 2015 19:38 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor Nederlandse boeken over de koude oorlog? Stasi, KGB, memoires, val van de muur, biografiën etc.
Bedankt. Ik lees ook Engelse of Duitse boeken, maar ik merk dat Duits me meer moeite kost, en ik wil nu graag wat meer Nederlands gaan lezen.quote:Op zondag 8 november 2015 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wolfgang Leonhard: De revolutie laat haar kinderen gaan (Die Revolution entlässt ihre Kinder) ik weet niet of de Nederlandse vertaling nog te krijgen is, een autobiografie over hoe hij als kind met zijn moeder nazi duitsland ontvlucht (zijn moeder was spartakist) en in Zweden beland, en dan besluiten naar het Arbeidersparadijs de Sovjet Unie te gaan, hoe zijn moeder gearresteerd wordt door de cheka (KGB) en hoe hij als kind wordt opgeleid tot toekomstig topman in de partij. Hij reisde met Walter Ulbricht naar de Sovjet Zone van Duitsland en staat aan de wieg van de oprichting van de DDR en vlucht vervolgens via Jugoslavie naar West Duitsland. Een buitengewoon eerlijk en oprecht verhaal, wat me erg ontroerde.
Online antiquariaten proberen.
De biografie van Robert Lamberg is ook een prachtige, maar niet in het Nederlands verschenen.
Voordeel van meerdere talen goed beheersen is dat je niet afhankelijk bent van de beperkte hoeveelheid vertalingen in het Nederlands
De biografie van Lamberg heet Bootspartie am Acheron, hij verteld hoe hij als jood de oorlog doorkomt, daarna onder de communisten ook vervolgt wordt, naar Noorwegen vlucht, eigenlijk nergens welkom wordt gezien ook niet in Israel, en tenslotte bij de NNZ in Zwitserland gaat werken. Mooi persoonlijk verhaal.quote:Op zondag 8 november 2015 20:14 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Bedankt. Ik lees ook Engelse of Duitse boeken, maar ik merk dat Duits me meer moeite kost, en ik wil nu graag wat meer Nederlands gaan lezen.
Zeer zeker interessant.quote:Op zondag 8 november 2015 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De biografie van Lamberg heet Bootspartie am Acheron, hij verteld hoe hij als jood de oorlog doorkomt, daarna onder de communisten ook vervolgt wordt, naar Noorwegen vlucht, eigenlijk nergens welkom wordt gezien ook niet in Israel, en tenslotte bij de NNZ in Zwitserland gaat werken. Mooi persoonlijk verhaal.
Weet nog meer biografieen die in de koude oorlog spelen, met name Oost Duitsland, als het je interesseert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |