abonnement Unibet Coolblue
pi_208263773
Ik heb deze vakantie Dirk van Delfts biografie "Verrek, dat is 't!" van Martinus Veltman gelezen. Aanrader voor wie geïnteresseerd is in de geschiedenis van de natuurkunde van na de 2e wereldoorlog, de deeltjesfysica waar Veltman een cruciale rol heeft gespeeld, zijn pionierschap met Schoonschip, alle intriges en gekonkel van (met name) Amerikaanse natuurkundigen bij de voltooiïng van het standaardmodel en hun zucht naar de Nobelprijs, en natuurlijk waarom Veltman uiteindelijk Utrecht achterliet. Biografie van gepassioneerd natuurkundige met een groot hart die zich niet zelden als een lompe boer gedroeg en geniale inzichten had. En die jarenlang toch een groot onrecht is aangedaan in zijn miskenning van zijn rol in het werk met 't Hooft, deels door eigen toedoen.
https://www.bol.com/.../f/verrek-dat-is-t/9300000132079442/
-
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:51:38 #127
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212880817
megakick....

Ben op zoek naar geschiedenisboeken over de recente geschiedenis. Wat heb ik zoal gelezen de afgelopen jaren?

- Juliana-Withuis
- De adel en de nazi's-Malinowski
- De ramp- Slager
- Nazimiljonairs- De Jong
- De stamhouder-Munninghoff

Koen Kochs een kleine geschiedenis van een grote oorlog heb ik ook gelezen, maar dat vond ik meer een opsomming van fatale veldslagen ipv een lopend verhaal.

Iemand een goede tip?
pi_212883576
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
megakick....

Ben op zoek naar geschiedenisboeken over de recente geschiedenis. Wat heb ik zoal gelezen de afgelopen jaren?

- Juliana-Withuis
- De adel en de nazi's-Malinowski
- De ramp- Slager
- Nazimiljonairs- De Jong
- De stamhouder-Munninghoff

Koen Kochs een kleine geschiedenis van een grote oorlog heb ik ook gelezen, maar dat vond ik meer een opsomming van fatale veldslagen ipv een lopend verhaal.

Iemand een goede tip?
Wij willen hier geen avonturiers van Elco Lenstra (boek deed me denken aan De Stamhouder)
Duitse wortels van Laura Starink
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')