abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60192219
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef sjimz het volgende:
Ga nou eens eerlijk bij jezelf na waarom je het postte?
Was het een nuttige bijdrage voor het topic? Was het een semi-troll? Is de discussie minder goed als de naam Aissati verkeerd geschreven wordt? Erger je eraan dat het verkeerd geschreven wordt?
Is je ergernis groter dat het verkeerd geschreven wordt dan de ergernis die de offtopic discussie oplevert?

Gewoon een paar vraagjes omdat ik nieuwsgierig ben naar je beweegredenen.
Ik erger me er flink aan ja. Dat mensen deze naam regelmatig verkeerd spellen. Zeker als hij bij je eigen club komt te spelen. Dat ongenoegen lijkt in het algemeen blijken en niet persoonsgericht. Als ik echt wilde trollen had ik Toma wel gequote. Tuurlijk had ik wel verwacht dat er reacties op zouden komen, zoals al eerder aangegeven, maar dat is ook niet zo vreemd op een forum.
pi_60192222
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar het merendeel om vroeg. Sinds wanneer is Fok! een democratie?
Veel users klaagde over het vele Bier hoeren kermis gehalte in het Ajax topic. Toen hebben de mods het beleid aangescherpt en iedereen was tevreden.
Maar ga nou ook eens in op de rest van mijn post.

En nog even het volgende: Ook al zou het bericht eventueel onterecht verwijderd zijn, dan helpt de manier hoe TR hier binnen stapt ook niet natuurlijk. Maar dat ter zijde.
pi_60192277
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik erger me er flink aan ja. Dat mensen deze naam regelmatig verkeerd spellen. Zeker als hij bij je eigen club komt te spelen. Dat ongenoegen lijkt in het algemeen blijken en niet persoonsgericht. Als ik echt wilde trollen had ik Toma wel gequote. Tuurlijk had ik wel verwacht dat er reacties op zouden komen, zoals al eerder aangegeven, maar dat is ook niet zo vreemd op een forum.
Maar weegt jouw ergernis op tegen het feit dat er weer een offtopic reeks aankomt waar meer mensen last van hebben? Is de discussie inhoudelijk zoveel slechter als ineens de naam niet goed geschreven wordt.
Dat zijn vragen waarop je nog geen antwoord hebt gegeven.
pi_60192351
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zoals sjimz hierboven heeft uitgelegd is dat zoals we dat hebben afgesproken en zoals veel users dat graag zien.

Ik ben een tijdlang te los geweest in het Ajax-topic door een aantal off-topic posts te laten staan in de komkommertijd als het niet uit de hand liep in mijn optiek, alleen werd laatst duidelijk dat users het laten staan van een paar off-topic posts alsnog storend vinden. Zeker als je ziet hoe snel de topics gaan kan ik me indenken dat die off-topic berichten erg storend zijn.

Sindsdien hebben we unaniem besloten om het Ajax-topic erg strak te modden om te laten zien dat het echt on-topic moet blijven. Als we minder strak gaan modden dan sluipt het bier, tieten en kermisniveau langzaam weer terug in het topic. Als we nu niet strak optreden dan is het met 2 maten meten als we dat tijdens het seizoen wel weer gaan doen.

Het valt gewoon op dat we eerst veel klachten kregen over de SC, nu is het aantal klachten eigenlijk nihil en zijn de positieve reacties veruit in de meerderheid.
[..]

De users maken FOK! tot wat FOK! nu is, de users daar draait een forum vooral om lijkt me.
Het bier tieten kermis niveau waar jullie het over hebben, is meestal een paar posts op een topic. Ik ben het met je eens dat deze niet hoogstaand zijn. Het is in het verleden echter wel een stuk leuker geweest in het Ajax topic. Zoals MONTANA net aangeeft in het topic, Ajax is meer dan die 11 spelers op het veld. Het hoeft toch niet allemaal zo serieus te zijn? Het aantal klachten is niet nihil, het aantal wegblijvers des te groter.

Het modden in het Ajax topic zou moeten bestaan uit het voorkomen van zinloze Ajax-psv-feyenoord discussies. Wat de Ajacieden onderling doen, zou tot een zeer laag niveau gewoon toegestaan moeten kunnen worden. Wat geeft het nou als Jasza en ik het over bier hebben. Dat duurt drie posts en dan gaat het wel weer over de nieuwe verdediger. Er zitten in de reeks nou eenmaal veel gasten die elkaar kennen, meerendeels via de club van het topic. Daar is dit forum toch ook goed voor? Ik kom er door dat strakke mod gedrag ook amper meer, want gezellig is anders...

En de users maken FOK!? Een mod beslist, is het niet? Valse democratie dus .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_60192415
- Als mijn post tot gevolg heeft dat het in het vervolg (vaker) goed wordt geschreven, heb ik die 5 offtopic reacties er graag voor over ja.

- Ik weet niet natuurlijk niet hoe dat bij anderen zit, maar als iemand post met veel taalfouten en/of namen verkeerd spelt neem ik diegene minder serieus in een discussie ja. Iets wat ook gevolgen heeft voor de kwaliteit.
pi_60192453
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:

Het bier tieten kermis niveau waar jullie het over hebben, is meestal een paar posts op een topic. Ik ben het met je eens dat deze niet hoogstaand zijn. Het is in het verleden echter wel een stuk leuker geweest in het Ajax topic. Zoals MONTANA net aangeeft in het topic, Ajax is meer dan die 11 spelers op het veld. Het hoeft toch niet allemaal zo serieus te zijn? Het aantal klachten is niet nihil, het aantal wegblijvers des te groter.

Het modden in het Ajax topic zou moeten bestaan uit het voorkomen van zinloze Ajax-psv-feyenoord discussies. Wat de Ajacieden onderling doen, zou tot een zeer laag niveau gewoon toegestaan moeten kunnen worden. Wat geeft het nou als Jasza en ik het over bier hebben. Dat duurt drie posts en dan gaat het wel weer over de nieuwe verdediger. Er zitten in de reeks nou eenmaal veel gasten die elkaar kennen, meerendeels via de club van het topic. Daar is dit forum toch ook goed voor? Ik kom er door dat strakke mod gedrag ook amper meer, want gezellig is anders...
Goede post, helemaal mee eens.
pi_60192489
quote:

[..]

Maar al die post over de zachte G bashers waren naar mijn mening zinloos in het Ajax topic.
quote:
Het gaat niet alleen om die zinloze Ajax-Psv-Feyenoord discussies. Waarom kan er bij de PSV en Feyenoord topics wel gewoon 90% van de tijd constructief ontopic gepost worden en in het Ajax topic voor de nieuwe "policy" niet?
Ging het maar over de zinloze PSV-Feyenoord en Ajax discussie, dan had het tenminste nog met Ajax te maken.
Als je het over bier wil hebben dan moet je lekker een msn of PM gesprek aangaan. Of post het in een slowchat topic waar zulk soort posts wel toegestaan zijn.
quote:
Het is niet zo dat wij niets met de kritieken/aandachtspunten doen. Met sommige zijn we het gewoon niet eens, moet kunnen toch?
pi_60192533
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:29 schreef sjimz het volgende:

Als je het over bier wil hebben dan moet je lekker een msn of PM gesprek aangaan. Of post het in een slowchat topic waar zulk soort posts wel toegestaan zijn.
[..]

En daar wringt het hem nou precies. Waarom nou toch weer een apart SC topic? SC over Ajax is óók ontopic. Vrijdagmiddag bier drinken met Ajacieden, gaat óók over Ajax.

En dat het in het psv en feyenoord topic niet zo is, is puur en alleen omdat er nou eenmaal meer Ajacieden op dit forum rondlopen...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_60192584
Als iemand roept (zelfs zonder bron of iets) dat Kompany naar Ajax komt, mag daar wel anderhalve pagina over volgezeverd worden... maar owee als het een handjevol posts over bier, zachte g of kuddelstaart gaat...
pi_60192613
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En daar wringt het hem nou precies. Waarom nou toch weer een apart SC topic? SC over Ajax is óók ontopic. Vrijdagmiddag bier drinken met Ajacieden, gaat óók over Ajax.

En dat het in het psv en feyenoord topic niet zo is, is puur en alleen omdat er nou eenmaal meer Ajacieden op dit forum rondlopen...
Ja en voordat je het weet zijn er weer 3 pagina's lang besteed aan onderlinge geintjes die niets met Ajax te maken hebben.
Dat stadium zijn we al ruimschoots gepasseerd en dat weet je.
pi_60192652
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Als iemand roept (zelfs zonder bron of iets) dat Kompany naar Ajax komt, mag daar wel anderhalve pagina over volgezeverd worden... maar owee als het een handjevol posts over bier, zachte g of kuddelstaart gaat...
Ik neem deze discussie niet meer serieus want je kan Kudelstaart niet eens goed schrijven.

De posts over Kudelstaart staan er trouwens nog gewoon want dat had wel degelijk met Ajax te maken.
Alleen vanuit daar leidde de discussie steeds meer af naar de richting van mensen met een zachte G en daar heb ik inderdaad de lijn getrokken.
Ergens moet de grens zijn en die grens was voor mij daar.
pi_60192662
quote:

[..]

Het bier tieten kermis niveau waar jullie het over hebben, is meestal een paar posts op een topic. Ik ben het met je eens dat deze niet hoogstaand zijn.
Er is een periode geweest waarin er duidelijk meer dan een paar posts waren met dat niveau, dat was ook de reden waarom er zoveel klachten gemeld werden in onder andere Feedback.
quote:
Het is in het verleden echter wel een stuk leuker geweest in het Ajax topic. Zoals MONTANA net aangeeft in het topic, Ajax is meer dan die 11 spelers op het veld. Het hoeft toch niet allemaal zo serieus te zijn? Het aantal klachten is niet nihil, het aantal wegblijvers des te groter.

Het 'probleem' is dat het Ajax topic zo verschrikkelijk druk bezocht is dat het onmogelijk is om alle users tevreden te stellen. Eerst waren er klachten dat we veel te los aan het modden waren en dat het niveau bedroevend was, nu zijn we weer veel te strak aan het modden.

Nu kan je wel zeggen dat er misschien gezocht moet worden naar een middenweg, maar dat lijkt me onmogelijk. Dan kom je namelijk terecht in een situatie dat je de ene keer een paar off-topic post laat staan en de andere keer weer off-topic posts weghaalt. Dat zou je kunnen aanduiden als meten met 2 maten en dan komen users als TR weer naar FB met de klacht dat er geen duidelijk eenduidige policy is.
quote:
We hebben de policy wat betreft het Ajax-topic laatst nog aangepast, mede vanwege de klachten die we kregen over het niveau in het Ajax topic. Dat geeft toch wel weer dat de users ook wel wat in te brengen hebben. Iedereen tevreden houden is helaas onmogelijk.

Natuurlijk zijn er bepaalde posts die volgens de 1 wel kunnen en volgens de andere niet, dat is een verschil aan interpretatie en dat zul je altijd houden.
pi_60192669
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bullshit. In elk ander topic waar users elkaar kennen of meerdere dingen gemeen met elkaar hebben is het echt nooit zo'n onzin geweest als dat het Ajax-topic een jaar lang was.

Voor mijn gevoel zitten er nu weer meer verschillende users in het Ajax-topic, die gewoon normaal over Ajax willen lullen. Het is leuk dat Montana en Jasza elkaar kennen, maar voor 90% is het totaal niet interessant. Dat is Ajax wel.

Maar goed, het is of de ene kant van het dubbeltje of het andere kant van het dubbeltje. Bij de een kom jij er blijkbaar niet, bij de ander kom ik er prob niet. En zo zullen er wel meer zijn.
pi_60192784
quote:
Nu kan je wel zeggen dat er misschien gezocht moet worden naar een middenweg, maar dat lijkt me onmogelijk. Dan kom je namelijk terecht in een situatie dat je de ene keer een paar off-topic post laat staan en de andere keer weer off-topic posts weghaalt. Dat zou je kunnen aanduiden als meten met 2 maten en dan komen users als TR weer naar FB met de klacht dat er geen duidelijk eenduidige policy is.
Dat is nu ook hoor, kijk naar de bagger reacties op het Zuid vs 414 bericht. "Een reactie op iets leuks moet af en toe kunnen" Aldus Sjimz. Maar de mods bepalen dus blijkbaar (tot) wanneer iets iets "leuks" is. Het kan dus zomaar zijn dat de ene keer je reageert op iets leuks je reactie direct wordt verwijderd en de andere keer het wel blijft staan. Totaal afhankelijk van de grillen en het gevoel voor humor van de op dat moment dienstdoende mod.
pi_60192840
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat is nu ook hoor, kijk naar de bagger reacties op het Zuid vs 414 bericht. "Een reactie op iets leuks moet af en toe kunnen" Aldus Sjimz. Maar de mods bepalen dus blijkbaar (tot) wanneer iets iets "leuks" is. Het kan dus zomaar zijn dat de ene keer je reageert op iets leuks je reactie direct wordt verwijderd en de andere keer het wel blijft staan. Totaal afhankelijk van de grillen en het gevoel voor humor van de op dat moment dienstdoende mod.
Die reacties waren nog steeds een directe reactie op het bericht.
Naderhand ging het offtopic door dat er steeds meer naar mensen met een zachte g werd gebashed en toen heb ik besloten in te grijpen ja.
En het is eenmaal zo waar mensen werken kunnen meningsverschillen ontstaan, maar dat heb ik al vaker tegen je gezegd.
het gaat erom dat we uiteindelijk weer op 1 lijn zitten en dat is niet altijd zonder horten of stoten.
Ik heb nu wel het gevoel dat het beste eraf is in deze discussie want we komen op dezelfde punten terug.
pi_60192862
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor mijn gevoel zitten er nu weer meer verschillende users in het Ajax-topic, die gewoon normaal over Ajax willen lullen. Het is leuk dat Montana en Jasza elkaar kennen, maar voor 90% is het totaal niet interessant. Dat is Ajax wel.
Kun je uitleggen wat wel interessant is aan het uitgebreid bespreken van slechte geruchten, uitgebracht door slechte websites waarvan je in een oogopslag kunt zien dat de daadwerkelijke transfer er nooit komt? Of wat er interessant is voor die 90% aan het maken van schijnopstellingen waarvan 5 van de beoogde basisspelers nooit naar Ajax komen?

En zo kun je nog wel even doorgaan. Meer dan de helft van de posters in het topic gaat zelden tot nooit bij Ajax kijken.. Ja dan vallen er voor die mensen al een heel aantal interessante dingen af.....

[ Bericht 0% gewijzigd door TerroRobbie op 18-07-2008 16:55:02 ]
pi_60192863
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik heb ook gezegd dat je dat soort zaken (meningsverschillen) altijd zult houden. Ieder mens heeft een verschillende interpretatie als er gekeken wordt bepaalde posts. Verschil in interpratie zul je overal houden als het gaat om open posts, het zijn geen multiple-choice vragen waarbij een antwoord maar op 1 manier geintrepeteerd kan worden. We zeggen ook duidelijk dat wij het niet altijd bij het rechte eind hoeven te hebben, maar we doen wel hetgeen waarvan wij denken dat op dat moment het beste is voor een topic.
pi_60192993
Ik sta hier nog gewoon 100% achter.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 02:09 schreef RayMania het volgende:
Het gaat alleen om het ontopic en offtopic posten. Je hoeft geen superieuse posts te plaatsen, wie zijn wij om dat te eisen? Eén zin kan gewoon genoeg zijn hoor, als het maar ontopic is en gewoon inhoudelijk is. En nee, af en toe een offtopic post is geen ramp, maar de laatste tijd was het extreem en stonden hele pagina's vol met bagger (zoals net ook weer over spelling).

Er is geen andere policy. Overal hoort gewoon ontopic gepost te worden, behalve in HOOLS. Alleen in het Ajax-topic is het moeilijker in de hand te houden in vergelijking met andere topics, omdat het zo druk is, daarom dus gewoon wat strenger en wat meer aandacht dan eerst. Zie het maar als een laatste reddingspoging, lukt het niet, dan misschien een splitsing van het Ajax-topic. Of iets anders.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 02:16 schreef RayMania het volgende:
Het is niet zo we niks gaan doen omdat een meerderheid het topic wel prima vond gaan zoals het ging. Nee, je probeert iedereen een plek te geven om te kunnen posten, dus ook de serieuze users die misschien als groep minder groot is. Iemand moet zich aanpassen, dat houd je altijd.
We proberen het voor iedereen leuk te houden, we willen iedereen plek geven om te reageren. Serieuze users die graag over Ajax willen posten kunnen alleen in het Ajax-topic terecht. Users die minder vaak ontopic reageren, kunnen bijvoorbeeld naar HOOLS gaan (zie _Mike_).

We hebben dit beleid nu zo'n 3-4 maanden en ik vind dat het niveau en de discussies beter zijn geworden en dat er weinig kritiek is. Users die het anders willen hebben zul je altijd houden, dat is jammer, maar niet te voorkomen. Je hebt beslissingen te maken en je kunt het nooit voor iedereen goed doen.

Tuurlijk zullen wij ook fouten maken en soms zijn we misschien té streng en misschien zijn we een andere keer weer wat te los en inconsequent in het Ajax-topic, maar dat kan gebeuren en is denk ik ook niet erg. We modden met ons vieren (vier interpretaties en meningen), waarvan één iemand vier maanden en de ander slechts drie weken. Wij staan allemaal open voor kritiek (zie evaluatietopics en deze discussies in FB), wij geven fouten toe als we vinden dat we het verkeerd hebben gedaan, etc.

Het is toch niet gek dat wij er raar van staan te kijken dat er ineens weer een Ajax-topic-discussie ontstaat, uit het niets, terwijl er bijna niet geklaagd is? Zelfs niet in het evaluatietopic (daar is het voor!). Dan weten wij ook niet wat speelt en ga ik er tenminste vanuit dat het goed gaat.

Weekend! Ik ga de trein nemen, dus ik zie de nieuwe reacties vanavond wel.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60193025
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:49 schreef Blawh het volgende:
maar we doen wel hetgeen waarvan wij denken dat op dat moment het beste is voor een topic.
Nou dat vind ik ook wel meevallen. Heb ook wel eens meegemaakt, dat er snachts nog wat gasten zitten te ouwehoeren al dan niet met een slokje op. Niks aan de hand, de serieuze users liggen in bed, niemand heeft er last van. Maar dat er dan toch een overijverig modje langs komt om van alles te verwijderen... Nou als dat op dat moment het beste is voor het topic??? Schiet mij dan maar lek...
pi_60193073
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:59 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nou dat vind ik ook wel meevallen. Heb ook wel eens meegemaakt, dat er snachts nog wat gasten zitten te ouwehoeren al dan niet met een slokje op. Niks aan de hand, de serieuze users liggen in bed, niemand heeft er last van. Maar dat er dan toch een overijverig modje langs komt om van alles te verwijderen... Nou als dat op dat moment het beste is voor het topic??? Schiet mij dan maar lek...
Als het wel blijft staan dan zien die zelfde serieuze users het de volgende dag en zijn we er nog niets mee opgeschoten.
Wat voor nut heeft het om die dronkemans praat in het Ajax topic te voeren?
Daar zijn zat andere middelen voor.

Ik ben er ook weg van
pi_60193074
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:59 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Als de serieuze posters de volgende dag de serieuze discussie willen teruglezen, maar ze eerst over een shitload onzin heen moet scrollen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het niet leuk is en de off-topic onzin posts als storend ervaren worden.
pi_60194332
wil een van de modjes deze afbeelding even toevoegen aan de OP van het Feijenoord topic?

hier de volledige OP (met de nieuwe afbeelding)
pi_60194383
Ik denk dat die zo goed is, als het niet zo is geef maar een gil.
pi_60194403
perfect, dank je
pi_60196406
Hoe zit het nou met verjaardagstopics?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')