Die was er gisteren nog wel, maar ik heb er vluchtig overheen gekeken..quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:31 schreef -skippybal- het volgende:
Rijnstraat heeft een nachtwinkelAls je vanaf de blikkenbioscoop loopt zeg maar, al redelijk snel aan de rechterkant.
Of is die alweer weg?
Zonet wou ik de afwas gaan doen.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:21 schreef -skippybal- het volgende:
Nog meer die geen water hebben atm?
Die zit er nog, vlakbij me schoolquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:31 schreef -skippybal- het volgende:
Rijnstraat heeft een nachtwinkelAls je vanaf de blikkenbioscoop loopt zeg maar, al redelijk snel aan de rechterkant.
Of is die alweer weg?
Toch is die hal al in aanbouw, heb foto's op m'n telefoon. Kan ze alleen effe niet op deze pc krijgenquote:Op vrijdag 19 september 2008 01:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
De bouw van een nieuwe stationshal in Arnhem is uitgesteld. Er is nog geen aannemer die de futuristische hal voor de prijs van de gemeente wil bouwen. Tot 2012 blijft een noodstation in gebruik, waarover nu al veel reizigers klagen.
Omdat het oude niet paste bij die moderne gebouwen die ervoor staanquote:Op vrijdag 19 september 2008 11:29 schreef hierissieweer het volgende:
Waarom moest er eigenlijk een nieuw station komen?
Serieus? Dat zal toch niet de (enige) reden zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het oude niet paste bij die moderne gebouwen die ervoor staan
Het oude station was gebouwd op een doorstroom van 20.000 passagiers, dit nieuwe moet straks voor 50.000 man geschikt zijn (ofzoquote:Op vrijdag 19 september 2008 11:44 schreef remlof het volgende:
Officieel "voldeed het niet meer aan de eisen van deze tijd" geloof ik.
Even een late reply.quote:
bron: http://www.gelderlander.n(...)hem-in-2011-plat.ecequote:Tijdelijk station Arnhem in 2011 plat
door Marco Bouman. donderdag 18 september 2008 | 09:23 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 19 september 2008 | 21:47
ARNHEM - Het gehate tijdelijke treinstation in Arnhem gaat uiterlijk begin 2011 plat. Dan moet de perrontunnel waaraan al maanden volop wordt gewerkt de rol van tijdelijk stationsgebouw gaan overnemen. Ook de fietsenkelder met plek voor vierduizend rijwielen moet dan klaar zijn.
Dat is het uitvloeisel van het plan om de aanbesteding van Arnhems nieuwe stationsgebouw in tweeën te splitsen. Fase één bestaat uit tunnel en fietsenkelder, fase twee uit het uiteindelijke stationsgebouw.
Bij fase twee geldt dat het gebouw wordt aanbesteed onder voorbehoud dat er genoeg geld is om het futuristische en ingewikkelde ontwerp van architect Ben van Berkel te kunnen bouwen. De komende maanden wordt gewerkt aan de financiering.
In mei bleek na een slepende aanbestedingsprocedure dat de enige bouwer die interesse toonde in het ingewikkelde project twee keer het budget (zo'n 78 miljoen euro) wilde hebben voor de klus. Na aanpassingen van het ontwerp en onderhandelingen, resteerde nog een gat van 55 miljoen euro.
Het tijdelijk station ligt al sinds de opening in het najaar van 2006 zwaar onder vuur. Reizigers vinden de trappen te hoog en de looproutes te lang. ProRail en gemeente hebben inmiddels wat aanpassingen gedaan en zijn bezig met onderzoeken hoe het tijdelijk station verder kan worden verbeterd, nu het zeker drie jaar langer dienst moet doen dan de bedoeling was.
Lees vrijdag in deze krant meer nieuws en achtergronden over het Arnhemse station.
Oh dat ga ik vertellenquote:
oke, lezen is ook een vakquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
bron: http://www.gelderlander.n(...)hem-in-2011-plat.ece
Gek genoeg is dan ook iedereen (inclusief de oppositie) daar een groot voorstander van. De vorige renovatie was al een geweldig succes, dus alle ingredienten zijn aanwezig voor een gigantisch fiascoquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:44 schreef Adelante het volgende:
En we waren ook op het NOS journaal, het volgende miljoenenproject (opknappen eusebius kerk) is gestart en er is nog geen inzicht in wat het moet gaan kosten. Ik denk dat ik aannemer ga worden
Ja, want de vorige renovatie was mislukt. Er brokkelt alweer vanalles van de kerk af.quote:Op zondag 21 september 2008 02:09 schreef remlof het volgende:
Renovatie Eusebius? De vorige renovatie is net 10, 15 jaar geleden afgerond. Dat godshuis heeft van 1945 tot ergens in de jaren 90 in de steigers gestaan en nu moet er alweer aan geklust worden?
Helaas hebben ze op veel plekken er toch nog voor gekozen om iets foeilelijks neer te zetten. Met stip op 1 dat 'ruimteschip' tegenover Moortgat waar o.a. die boekenclub in zit.quote:Op zondag 21 september 2008 09:40 schreef Adelante het volgende:
Dat geldt voor heel de binnenstad wel na dat engelse bombardement
Uit sentimentele overwegingen gok ik, men wou terughebben wat als gevolg van de duitse bezetting was verdwenen.quote:Op zondag 21 september 2008 09:38 schreef Vork het volgende:
Als je dan ziet hoe de kerk er uit heeft gezien, vlak na die bombardementen, dan is het eigenlijk sowieso al wel een raadsel waarom ze überhaupt aan die renovatie zijn begonnen destijds.
Omdat de Engelsen niet konden mikken?quote:Op zondag 21 september 2008 14:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
Kunnen we de kosten niet op de duitsers verhalen?
Die fout hadden de geallieerden al na WO1 gemaaktquote:Op zondag 21 september 2008 14:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hebben we al gedaan... Maar was uiteindelijk vele malen minder als wat we wouden. (er is in natura uitbetaald--> in land om precies te zijn. In het originele plan zouden kleve en oberhausen ook bij Nederland gaan horen.)quote:Op zondag 21 september 2008 14:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hoe goedkoop?quote:Op maandag 22 september 2008 01:30 schreef dddour het volgende:
Heeft iemand ervaring met die fitness "Bewegen aan de Rijn" op de korenmarkt? ik kan daar goedkoop sporten met mn collegepas van de han maar weet niet of het de moeite waard is. Ben wel langsgeweest, ziet er er wel kek uit.
Ja, Presikhaaf dit keerquote:Op donderdag 25 september 2008 19:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Hier (de laar) wel, normale druk ook.
Is het weer loos daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |