Ik ga wel meequote:Op donderdag 24 juli 2008 19:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Grrr... ik wil morgen lekker naar Klarenbeek om te zwemmen, maar iedereen is weg of kan niet
Veul te veel mensen daarquote:
Ik zal de volgende keer naar je zwaaienquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Veul te veel mensen daar![]()
En als je je het daar moeilijk krijgt met je kano spoel je zomaar aan op een nudistenstrand met waar 80% van het schaamhaar van Arnhem zich 'vermaakt'
Richting Presikhaaf zeker? Daar rijdt wel vaker wat. Niets aan de hand gewoon de gebruikelijke ellende, dacht ik zoquote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:07 schreef Beugelfles het volgende:
Even een kleine kick vanaf de Boulevard Heuvelink. Wat een hondenweer, ik wilde nog boodschappen doen, maar nu wacht ik maar even.
Trouwens best veel brandweer en ambulances in de weer net. Nog iets bijzonders gebeurd?
Daarom moet je ook eerst even op www.buienradar.nl kijken voor je dat soort dingen gaat doenquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:11 schreef Eva4Evah het volgende:
Gisteren naar Lathum geweest, waren we er net een uurtje, alles net lekker uitgestald enzo, begint het keihard te regenenzit je daar met je opblaasbootje midden op dat meer
(was met m'n neefje en nichtje van 10 en 7
) Was wel lachen, roeien ging voor geen meter dus ik maar eruit gesprongen en de boot + kids mee teruggetrokken
Hoef je straks niet meer naar Lathum toequote:Recreatieplas Rijkerswoerd verdubbelt
ELST - Surfen op de Rijkerswoerdse Plassen. Vanaf 2013 moet dat mogelijk zijn, omdat de recreatieplas ten zuiden van Arnhem op termijn ruim tweemaal zo groot wordt.
Het recreatiegebied meet nu 80 hectare. Daar komt straks een aanzienlijk deel water en park bij.
De plas wordt dusdanig groot dat er straks op gezeild kan worden. Tienduizenden uit Arnhem en Betuwe moeten er kunnen recreëren.
De vergroting van het recreatiegebied is onderdeel van het deelplan Waterrijk van Park Lingezegen. Het totale plan Park Lingezegen strekt zich met een omvang van 1.500 hectare uit tussen Arnhem en Nijmegen en moet het 'Central Park' van de stadsregio worden.
Het park bestaat uit vijf deelgebieden met ieder hun eigen sfeer. Het Waterrijk is daar een van.
Voor de uitbreiding van het watergebied moet vooral agrarische grond ten oosten van de snelweg A325 wijken. Volgens wethouder Ruud Mooij van Overbetuwe duurt het nog even voordat de eerste graafmachines daar verschijnen. "Op dit moment zijn wij bezig met grondverwerving. We kopen agrariërs uit of bieden ze andere grond aan" , legt hij uit.
Volgens Mooij heeft de overheid nu ongeveer 150 hectare grond opgekocht.
De verwerving van grond stuit op veel weerstand. Begin dit jaar richtten twee Elsterse boeren belangengroep De Ploegschaar op. Zij vinden dat er de afgelopen jaren al genoeg landbouwgrond is opgeofferd aan woningbouw, glastuinbouw en de Betuweroute.
Wanneer de werkzaamheden beginnen, kan Mooij niet zeggen. Wel dat de basis van het park in 2013, ofwel over vijf jaar, klaar moet zijn. Vanaf dan kunnen mensen aan de noordwestkant van Het Waterrijk surfen en zwemmen en aan de oostkant vissen, wandelen en paardrijden.
Begin deze maand zetten de betrokken partijen hun handtekening onder de bestuursovereenkomst voor Park Lingezegen. Daarmee is definitief het startschot gegeven voor uitvoering van het plan.
De betrokken partijen trekken gezamenlijk bijna zeventig miljoen euro uit voor de inrichting. "De helft van het geld komt bij het rijk vandaan", zegt wethouder Mooij.
Om het totale Park Lingezegen te realiseren moet er ook na 2013 blijvend worden geïnvesteerd. "Omdat het plan onderdeel is van de Rijksbufferzone en de ecologische hoofdstructuur, kunnen we erop rekenen dat het rijk de komende jaren geld blijft steken in groen en water in dit gebied" , zegt wethouder Mooij. Een van de andere deelgebieden van Park Lingezegen is De Park, vernoemd naar voormalig kasteel De Park tussen Elst en Arnhem, waarvan de contouren nog te herkennen zijn in het gebied.
Aan de noordzijde grenst het aan nieuwbouwwijk Schuytgraaf, aan de zuidzijde aan Elst. Met bossen, paden, lanen en open gedeelten biedt het over een paar jaar volop mogelijkheden voor joggers, vrijmarkten en waterpret.
Dat was Zuid Arnhem Zuid voordat het 024 werdquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:44 schreef Adelante het volgende:
080, waar is dat nou weer? geitenkamp?
yo-hoquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach vanuit 080 ben je zo bij Rijkerswoerd, da's veel err "levendiger"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |