No problemo.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:14 schreef Logitik het volgende:
Kan een Mac ook met Word en Powerpoint bestandjes omgaan?
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:14 schreef Logitik het volgende:
Kan een Mac ook met Word en Powerpoint bestandjes omgaan?
koers verschil, belasting (die in de VS per staat verschilt).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:54 schreef Qunix het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NL store zo enorm duur is?
Omgerekend van de US store is een Macbook 915 euro en in de NL store 1400 euro.... Achtelijk
Huh, hoe werkt dat dan? En is dat echt nodig?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh en nu moet je nog even MacPar downloaden... daarmee kan je bestanden repareren die niet volledig zijn door middel van .par bestanden (doet hij verder automatisch...) maar goed ik moet werken
Oude firmware downloaden en installeren met shift-click op restore? Weet niet zeker of het kan hoor.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:57 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een iPod Classic gekocht maar is het ook mogelijk software erop te zetten waar geen coverflow in zit? Nu is het scherm in 2 helften opgedeeld in het menu, ik vind dat helemaal niks. Kan het weg?
Nee niet officieel. Moet je ff googlen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:40 schreef -Menn0- het volgende:
Kan je die gewoon vinden op de apple site?
Mooie fotoquote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:34 schreef Suga_Mama het volgende:
Heb zelf geen iPhone maar heb wel een foto mogen maken van een iPhone van een gelukkige gebruiker in de T-Mobile shop...
[ afbeelding ]
quote:iTunes 7.7 breaks CoverSutra 2.1
Bad news for users of CoverSutra 2.1 and later. The new updated iTunes 7.7 seems to break the music search feature, so it’s not possible to start playing songs through it. Gladly the previous version 2.0.1 seems to work fine with the iTunes update.
I strongly recommend reverting back to that version if you want to use the latest iTunes version.
Die gele waas was toch niet bij alle iphones.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:54 schreef JoMo0 het volgende:
Vandaag met de 3G gespeeld , eerste wat me opvalt is dat het scherm stukken minder als de originele iPhone is. Er hangt een hele gele waas over het scherm , wat wit moet zijn is geel. Jammer.
Voor de rest is 3G natuurlijk wel leuk , en GPS ook. Overigens matcht de witte achterkant absoluut niet met de zwarte voorkant. Enige voordeel van de witte is dat je er minder vingerafdrukken op ziet.
Stuur een mailtje naar Applequote:Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die gele waas was toch niet bij alle iphones.
-edit- jawel dus, ze hebben een andere kleurwarmte gekozen, meer geel ipv blauw. Persoonlijk vind ik koud blauw ook prettiger. Beetje jammer dat ze geen mogelijkheid hebben om de kleurwarmte zelf in te stellen in 2 of 3 tinten zoals bij een tft scherm (yellowish, redish, blueiish)
Ik gebruik daar zelf ViddyUp! voorquote:Op zondag 13 juli 2008 19:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan ik trouwens een dvd rip eenvoudig omzetten naar ipod formaat met behoudt van ondertitels?
Sterker nog, daar heeft Apple inmiddels zelf iets op gevonden. Als je nu je iPhone restored naar de originele settings en dergelijke, dan komt er een kleine update binnen die ervoor zorgt dat het geel weer gewoon wit lijkt.quote:
Ik heb 'm nog niet in de handen gehad, maar op basis van wat ik erover lees, ben ik nog steeds blij met m'n 'oude' iPhonequote:Op maandag 14 juli 2008 18:46 schreef Swindler het volgende:
ik vind de 3G maar goedkoop aanvoelen tov van het oude model
[Apple iPhone #10] Stormloop, uitverkocht, country/simlockquote:Op maandag 14 juli 2008 19:36 schreef LeonH het volgende:
@Roel_Jewel: Vergeet je niet het iPhone topic in leven te houden?
tvp hier ook trouwens!
Dat klopt.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:53 schreef Professional het volgende:
VisualHub is alleen voor Mac, niet voor Windows?
VisualHub is idd. ook een fijne tool. Nadeel vind ik wel dat ik er geen losse .srt onder kan gooien, wat ViddyUp! wel kan..quote:Op maandag 14 juli 2008 20:47 schreef Tijn het volgende:
VisualHub is een goeie tool om video's geschikt te maken voor je iPod.
Het is mogelijk om de ondertiteling van SRT-files in de video te branden. Dat gaat zo:quote:Op maandag 14 juli 2008 21:35 schreef X-Naut het volgende:
[..]
VisualHub is idd. ook een fijne tool. Nadeel vind ik wel dat ik er geen losse .srt onder kan gooien, wat ViddyUp! wel kan..
quote:Op maandag 14 juli 2008 22:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is mogelijk om de ondertiteling van SRT-files in de video te branden. Dat gaat zo:
1) Installeer Perian
2) Doe de SRT-file in dezelfde map als je videofile
3) Geef de SRT-file dezelfde naam als je videofile (maar dan met extensie .srt natuurlijk)
4) Kies in VisualHub bij de advanced settings "force Quicktime decoding"
Nee, een 13" MacBook Pro, dat is wat wij willenquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:38 schreef Tijn het volgende:
Nah, tablets zijn voor corporate enterprise overlords die onder de Microsoft-plak zitten
Een alu 13" MacBook, dàt is wat we willen
Migration Assistant?quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:54 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand een goede manier om 2 Macs te synchroniseren? En dan bedoel ik niet alleen e-mail enzo, maar gewoon echt de hele machine, alle bestanden die erop staan?
Een vriend van me heeft een Mac mini thuis en een Powerbook voor onderweg, maar wil graag dat deze twee computers altijd over dezelfde data beschikken.
Ik weet dat er zoiets bestaat als MobileMe, maar dat lijkt me hiervoor niet echt handig. Beter zou iets zijn waarbij je bv ff een Firewire-kabel tussen de twee computers legt en dan alles synchroniseert. Weet iemand daar een applicatie voor? Gratis hoeft niet.
Moet je die van buienradar pakkenquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:13 schreef Roi het volgende:
Op m'n Macbook heb ik zo'n weer Widget voor Nederland, klopt helaas geen zak van!
quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moet je die van buienradar pakken.
Wat is mis met de MacBook Air?quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:58 schreef Kremers het volgende:
[..]
Nee, een 13" MacBook Pro, dat is wat wij willen
Dus als je geen regen ziet is het mooi weerquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:37 schreef Roi het volgende:
[..]
Die heb ik maar daar zie je alleen de regen ?
JA IK DUS STELLETJE OVERGEINTERESSEERDE GLASBLAZERS.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:41 schreef nietzman het volgende:
En wie was er lekker op Regent street tijdens de launch?.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
JA IK DUS STELLETJE OVERGEINTERESSEERDE GLASBLAZERS.
Nee een 13" MacBook Pro wordt lekker goedkoop zeker... maar inderdaad FireWire is wel een goed punt. En wanneer gebruik je de optische drive nu .. en anders daar heb je een desktop voor.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:28 schreef Kremers het volgende:
[..]
Duur, traag, geen optische drive built-in etc.
Wow! Helemaal in Londen .. Hadden ze daar ook van die allochtonen met hoofdtelefoons ?quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Inderdaad. De prijs en die optische drive vind ik ook minder belangrijk, maar zonder Firewire kun je geen serieus werk met zo'n machine doen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:22 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee een 13" MacBook Pro wordt lekker goedkoop zeker... maar inderdaad FireWire is wel een goed punt. En wanneer gebruik je de optische drive nu .. en anders daar heb je een desktop voor.
Huh? Sinds wanneer regent het straten dan?quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:23 schreef Jarno het volgende:
Zeg, is er nog iemand op Regent Street geweest onlangs of wat?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tijdens de launch dus dan is het wel een béetje bijzonder.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:23 schreef JoMo0 het volgende:
Wow! Helemaal in Londen ..
Als je het over de standaard spellchecker van OS X hebt: die ondersteunt standaard meerdere talen (net zoals heel OS X). Gewoon even instellen in het Edit > Spelling menuutje.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:18 schreef Roi het volgende:
Is het mogelijk om ook een Engelse spellingschenker naast mijn Nederlandse te hebben ? (MacBook Pro/OSX)
Afgelopen donderdag @ itunesgiftcard.blogspot.com een card van $40 voor $38 gekocht. Binnen een dag binnen en werkt perfect. Scheelt je dus heel wat vergeleken met de prijzen in de NL iTunes store....quote:Op zondag 20 juli 2008 21:10 schreef Tomasso het volgende:
Wie kocht er hier elke keer US iTunes Gift Cards? Wie is een betrouwbare verkoper op ebay.com?
Ok, bedanktquote:Op zondag 20 juli 2008 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Afgelopen donderdag @ itunesgiftcard.blogspot.com een card van $40 voor $38 gekocht. Binnen een dag binnen en werkt perfect. Scheelt je dus heel wat vergeleken met de prijzen in de NL iTunes store....
quote:Op maandag 21 juli 2008 07:40 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ok, bedanktEn de code krijg je dan gewoon via mail?
Och, je kunt nu ook Citimaps ofzo downloaden in de App Store dus dat komt wel goed, hopelijk. Ook een reden voor mij om de 16GB te willen, zal wel weer ruimte vreten enzo.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:32 schreef JoMo0 het volgende:
Als dat er is heb je er wat aan. Momenteel heb je niets aan GPS. Vraag me ook af hoe ze dat willen gaan doen met de kaarten als het er überhaupt komt.
quote:Apple® today announced financial results for its fiscal 2008 third quarter ended June 28, 2008. The Company posted revenue of $7.46 billion and net quarterly profit of $1.07 billion, or $1.19 per diluted share. These results compare to revenue of $5.41 billion and net quarterly profit of $818 million, or $.92 per diluted share, in the year-ago quarter. Gross margin was 34.8 percent, down from 36.9 percent in the year-ago quarter. International sales accounted for 42 percent of the quarter’s revenue.
Apple shipped 2,496,000 Macintosh® computers during the quarter, representing 41 percent unit growth and 43 percent revenue growth over the year-ago quarter. The Company sold 11,011,000 iPods during the quarter, representing 12 percent unit growth and seven percent revenue growth over the year-ago quarter. Quarterly iPhone™ units sold were 717,000 compared to 270,000 in the year-ago-quarter.
“We’re proud to report the best June quarter for both revenue and earnings in Apple’s history,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “We set a new record for Mac sales, we think we have a real winner with our new iPhone 3G, and we’re busy finishing several more wonderful new products to launch in the coming months.”
“We’re extremely pleased with the growth of our business and the generation of almost $5.4 billion in cash in the first three quarters of fiscal 2008,” said Peter Oppenheimer, Apple’s CFO. “Looking ahead to the fourth quarter of fiscal 2008, we expect revenue of about $7.8 billion and earnings per diluted share of about $1.00.”
Ik wel in iigquote:Op maandag 21 juli 2008 23:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Velen van ons hebben hieraan bijgedragen: http://www.apple.com/pr/library/2008/07/21results.html
[..]
Schieuwnierig!quote:we’re busy finishing several more wonderful new products to launch in the coming months.
Damn, als ik nou toch die extra Mac en iPod had gekocht, waren het 2.496.001 Macs en 11.011.001 iPods geweest.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Velen van ons hebben hieraan bijgedragen: http://www.apple.com/pr/library/2008/07/21results.html
[..]
Jawel hoor. Gewoon de software van het dev-team downloaden, of even de handleiding volgen op iPhoneclub.nl: http://www.iphoneclub.nl/(...)tool-mac-en-windows/ .quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:07 schreef Svyatagor het volgende:
Is er al een soepele manier om die 2.0 software op de oude iPhone te krijgen? Ik las dat ' ie al wel gejailbreakt was, maar dat de simunlock dan niet meer werkt??
Zie ook http://www.iphoneclub.nl/(...)naard-nieuw-product/quote:Apple plans mystery "product transition" before September's end
During his quarterly financial results call, Apple's chief financial officer Peter Oppenheimer revealed that the company will make a key "product transition" that cuts back on its profit margins to help shut out rivals.
A frequent point of discussion during the hour-long call, the mystery transition will drop Apple's gross margins from 34.8 percent in the spring quarter to just 31.5 percent in the July-to-September window in which the update takes place, ultimately settling at about 30 percent during Apple's fiscal 2009.
Oppenheimer is deliberately short on details, not wanting to pre-announce the product or allude to its nature, but explains that cost will be a driving factor.
The Cupertino, Calif.-based company often introduces products to the market with new technology at a high price, according to the executive, but often seeks to drive the price lower over time. It never wants to create a profit margin so wide that it crease an "umbrella" for rivals that lets them safely undercut Apple's pricing and steal sales.
The new, unnamed product will continue to have "technologies and features that others can't match," according to the CFO.
While notions of what this transition entails are likely to become clearer soon, several product categories are just now reaching the ends of their typical cycles, with updated MacBooks, the Mac mini, and new iPods all due for refreshes or replacements in the near future. Apple is also still believed to be developing its multi-touch tablet but has slipped out little extra information beyond leaks near the start of 2008.
quote:Apple shares beaten late on concerns over CEO's health, guidance
Apple handily beat expectations for its fiscal third quarter Monday, but investors used a late trading session to punish shares of the Mac and iPhone maker after the company offered conservative forward-looking guidance and refused to comment on the health of chief executive Steve Jobs.
In a statement following the market's close, Apple said third-quarter profits rose more than 30 percent to $1.07 billion, or $1.19 per diluted share, on revenues of $7.46 billion, driven by record sales of nearly 2.5 million Macs and double-digit iPod growth to more than 11 million units.
However, the Cupertino-based company saw its shares tumble 10.75 percent, or nearly $18, to $148.42, as investors overwhelmingly rejected management's guidance of $1.00 in per share earnings on sales of $8.3 billion for the current fourth quarter. On average, analysts had been forecasting earnings of $1.23 per share on the same amount of revenue.
In a subsequent conference call, Apple chief financial officer Peter Oppenheimer also braced analysts for unwelcome declines in the company's gross margin going froward. He said an ongoing back-to-school promotion and an unspecified product transition during the current quarter will see gross margin fall sequentially by 330 basis points to 31.5 percent.
Oppenheimer told analysts to expect average gross margin for all of fiscal 2009 to come in even lower at 30 percent, as the company moves forward with a strategy that will see it introduce new "state of the art products" that will generate slimmer profits because they'll be offered at price points that can't be matched by rival electronics makers.
Also weighing on Apple shares late Monday were rejuvenated concerns over the health of chief executive Steve Jobs. Shares struggled in the red for most of the day after the New York Post reported that some hedge fund managers on Wall Street are finding it difficult to cope with the increasingly gaunt appearance of the company co-founder.
Jobs's physical health has been an on-again, off-again topic of concern ever since he was diagnosed with a rare form of pancreatic cancer four years ago, for which he underwent successful treatment. However, his overly haggard appearance at last month's Apple developer conference spooked a number of investors and company followers who wondered if his health had begun to relapse.
"Multiple sources who have met with - and in some cases even dined with - Jobs in the weeks surrounding the introduction of the iPhone 3G on July 11, said they came away troubled by his thin appearance," the Post reported.
When asked by an analyst about Jobs's condition on Apple's quarterly conference call Monday, Oppenheimer refused to provide any color, citing his boss's right to privacy.
"Steve loves Apple. He serves at the pleasure of Apple's board," he said. "He has no plans to leave Apple. Steve's health is a private matter."
De remote functie voor iTunes is echt briljant. iMac boven op zolder, stereo beneden en luisteren maar (mbv Airtunes).quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, very easy: zie hier of hier. Is hooguit 10 minuten werk.
Kies voor Expert-mode en sla de bitmaps over, want anders zit je met een ananas als opstart-logo
Btw: voor Apple-TV bezitters is er ook een update te vinden, voor o.a. ondersteuning met iPhone als remote
Ja, dat ga ik ook 's ff uitzoeken. Ik heb alleen mijn Extreme op 5Ghz en 802.11n only staan en een iPhone is nog steeds 802.11g: ik begreep dat zodra je een 802.11g in een 802.11g/n netwerk hangt de snelheid achteruit gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
De remote functie voor iTunes is echt briljant. iMac boven op zolder, stereo beneden en luisteren maar (mbv Airtunes).
Klopt. Heb ik zelf ook 'last' vanquote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik ook 's ff uitzoeken. Ik heb alleen mijn Extreme op 5Ghz en 802.11n only staan en een iPhone is nog steeds 802.11g: ik begreep dat zodra je een 802.11g in een 802.11g/n netwerk hangt de snelheid achteruit gaat.
Vind 't ook geweldigquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
De remote functie voor iTunes is echt briljant. iMac boven op zolder, stereo beneden en luisteren maar (mbv Airtunes).
Daar kwam ik gelukkig ook net op tijd achter ja. Maar verder werkt het prima. Inmiddels ook al de 802.1X ondersteuning aan de praat gekregen, dus ik ben blij. Who need 3G?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kies voor Expert-mode en sla de bitmaps over, want anders zit je met een ananas als opstart-logo
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik ook 's ff uitzoeken. Ik heb alleen mijn Extreme op 5Ghz en 802.11n only staan en een iPhone is nog steeds 802.11g: ik begreep dat zodra je een 802.11g in een 802.11g/n netwerk hangt de snelheid achteruit gaat.
Je hoeft alleen een custom firmware aanmaken via Expert mode inderdaad. Die logo's zijn weird.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:07 schreef Svyatagor het volgende:
Is er al een soepele manier om die 2.0 software op de oude iPhone te krijgen? Ik las dat ' ie al wel gejailbreakt was, maar dat de simunlock dan niet meer werkt??
Godver, wordt je weer lekker gemaakt met een dooie mus...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.appleinsider.c(...)_septembers_end.html
[..]
Zie ook http://www.iphoneclub.nl/(...)naard-nieuw-product/.
Je bent gewoon je geld kwijt als je daar iets bestelt. Pure oplichting.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. wat zou hier de catch zijn? (naast btw en invoerrechten ...)
http://www.welectronicsltd.com/product_info.php?cPath=86_98&products_id=351
maaruh. pure oplichting? das wel erg stellig ...quote:Addressing clients in a report Tuesday, analyst Gene Munster said there appear to be two primary reasons for the margin guidance, which surprised even those experts who've grown accustomed to the company's traditional low-ball estimates.
First, he said, management is likely continuing with its historical practice of guiding gross margin 270 basis points (2.7 percent) below the previous quarter's actual margin. Secondly, he believes the company is preparing to cut the prices of existing products to maintain its momentum during a time of economic uncertainty.
"We believe there is an 80% chance Apple will introduce redesigned MacBooks and possibly new MacBook Pros at lower price points," he wrote. "Specifically, Apple may re-enter the $999 price point (currently $1099) with the MacBook, or test the $1,799 price point with the MacBook Pro (currently $1999)."
Valt wel mee. De N clients zullen op N snelheid lullen. De g client uiterard op G. Er is iets meer geneuzel in je netwerk omdat de router steeds de g client in de gaten moet houden omdat hij dan snelheid moet terug schroeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Denk dat er een heuse MacBook Touch aankomt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Godver, wordt je weer lekker gemaakt met een dooie mus...
Coming from you, dan ga ik de boel 's op 802.11g/n zetten om de iPhone als remote te gebruiken. Thx Swetsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee. De N clients zullen op N snelheid lullen. De g client uiterard op G. Er is iets meer geneuzel in je netwerk omdat de router steeds de g client in de gaten moet houden omdat hij dan snelheid moet terug schroeven.
Ik verwacht idd ook zoiets. Iets waarmee ze weer een trend zettenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:37 schreef oYo het volgende:
[..]
Denk dat er een heuse MacBook Touch aankomt.
[ afbeelding ]
Hoop dat ie dan 10" scherm heeftquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:37 schreef oYo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yes please.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:37 schreef oYo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, als je via 3G online gaat wel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:46 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kan aan een iPhone 3G komen zonder abo. Maar hij is toch nog niet simlock vrij te maken? En als hij dat wel is; werkt internet van KPN dan ook sneller op een 3G dan op een eerste gen iPhone?
MobileMe is stiekem helemaal geen push vanaf Macs. Inmiddels heeft Apple dat ook teruggetrokken. Het synchroniseert ieder kwartier of zo als ie op 'Automatic' staat. Als ie dat ook niet doet is er iets mis.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, MobileMe trial account aangemaakt. Werkt op zich erg leuk, maar dat pushen van mijn agenda, contacten en bookmarks wil niet echt pushen, zeg maar. Zit ik hier met een lege agenda op mijn iPhone.....
Ja, daar kwam ik inmiddels ook achter. Beetje jammer. Net als die kleuren van mijn iCal agenda's: die worden ook niet overgenomen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
MobileMe is stiekem helemaal geen push vanaf Macs. Inmiddels heeft Apple dat ook teruggetrokken. Het synchroniseert ieder kwartier of zo als ie op 'Automatic' staat. Als ie dat ook niet doet is er iets mis.
Dan is er toch nog iets anders aan de hand, want ik heb die kleuren, contacten en bookmarks wel gewoon op m'n iPhone..quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik inmiddels ook achter. Beetje jammer. Net als die kleuren van mijn iCal agenda's: die worden ook niet overgenomen.
En bookmarks en contacten worden al helemaal niet gesynct, wat ik ook probeer![]()
Zou (weer) goed gaan. Zie http://www.appleinsider.c(...)_surgery_report.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:16 schreef Dementor het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat het meest recente nieuws omtrent de gezondheid van Jobs is?
quote:Steve Jobs in good health following second surgery - report
Steve Jobs is reassuring some of his closest associates that rumors of his health are greatly exaggerated, but is telling those same people that he underwent a procedure this year related to his weight loss, the New York Times is reporting.
"[In] recent weeks, Mr. Jobs has reassured several people that he is doing well and that four years after a successful operation to treat a rare form of pancreatic cancer, he is cancer free," the paper said.
However, the Apple chief executive has reportedly admitted to some of those people that he had a surgical procedure earlier this year to address an issue that was causing him to lose weight.
More specifically, the Times cites unnamed sources who say Jobs has been battling a nutritional problem in the wake of his surgery, which medical descriptions say may lead to weight and energy loss.
Jobs's health has been a renewed focus as of late, particularly on Wall Street, with fund managers and other large Apple investors expressing concern that the company co-founder's cancer may have recently returned.
Much of that fear stemmed from Jobs' gaunt appearance during Apple's developers conference last month and at other recent engagements related to the launch of his firm's new iPhone 3G handset.
Immediately following the conference, an Apple spokesperson said that a "common bug" had left Jobs feeling a little under the weather, but that he was taking antibiotics for treatment.
In its report Wednesday, the Times cited an industry executive who said Jobs ran a high fever in the week leading up to the developers conference and had considered canceling his appearance due to the illness. Ultimately, the chief executive decided to make good on his long-standing commitment to Apple's faithful and personally take the wraps off the company's second-generation mobile handset.
Uncertainty over Jobs's condition came to a head earlier this week when speculative news reports compelled Lehman Brothers analyst Ben Reitzes to respectfully ask Apple chief financial officer Peter Oppenheimer to make an official statement on the matter during the company's quarterly conference call.
"Ben, Steve loves Apple," Oppenheimer said. "He serves as the CEO at the pleasure of Apple’s Board and has no plans to leave Apple. Steve’s health is a private matter."
In the two hours surrounding the call, shares of Apple tumbled more than 10 percent. There's a debate, however, about how much of an impact Jobs' health had on the decline, given that Oppenheimer's comments, or lack thereof, on the matter came around the same time he braced analysts for significant declines in the company's gross margin through fiscal 2009.
Jobs, who is keeping his own counsel on the issue of a successor should he ever have to leave the company, is said to have taken a well-deserved vacation this week.
Ohja, dat was het. De weg terug was niet push idd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vreemd, want onder iPhone-> instellingen=>Me.com account staan bookmarks, calenders, en contact toch echt via Push.
Op de website klopt het allemaal prima, alleen dus niet op de iPhone.
Huh? Maar als ie mijn agenda's wel synct tussen Me.com en iPhone, waarom dan niet mijn contacten en bookmarks? Uiteraard staan die wel aangevinkt onder Systeemvoorkeuren=>Mobile Me.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ohja, dat was het. De weg terug was niet push idd.
Idd. En juist dit soort dingen zou bestaande Blackberry-gebruikers naar de iPhone moeten lokken. Maar daar gaan ze op deze manier lastig in slagenquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:27 schreef Jarno het volgende:
Wel suf. Ik heb ook een BlackBerry (zakelijk) en daar werkt het echt vlekkeloos. Zo moeilijk lijkt het me toch ook niet?
Ik snap het ook niet meer. Het enige wat (bij mij, althans) écht push lijkt te zijn is het wijzigen (of maken of verwijderen) van contacts en agendaitems op de MobileMe website. Die worden direct gepushed naar de iPhone. Alles wat op de iPhone gebeurt gaat niet terug naar MobileMe lijkt het nu.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Huh? Maar als ie mijn agenda's wel synct tussen Me.com en iPhone, waarom dan niet mijn contacten en bookmarks? Uiteraard staan die wel aangevinkt onder Systeemvoorkeuren=>Mobile Me.
Haha. Suf.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, Mobile Me-account verwijderd op de iPhone en opnieuw aangemaakt: problem solved.
Gelukkig maar, anders kon je niet gaan natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, net op de iPhone aangemaakt dat ik over 15 minuten naar het strand ga en gelijk te zien op MM.
Mooiquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, als je via 3G online gaat wel.
Whehehe, klinkt alsof de Microsoft-technologie goed geïmplementeerd hebbenquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, Mobile Me-account verwijderd op de iPhone en opnieuw aangemaakt: problem solved.
De 3G is op dit moment nog niet simlock-vrij te maken, alleen te jailbreaken. Althans, met de Pwnage-tool nog niet, en ik vermoed dat het wel ergens gestaan had als een ander programma dat wel konquote:
Nou, bij mij dus niet. Suf.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, net op de iPhone aangemaakt dat ik over 15 minuten naar het strand ga en gelijk te zien op MM.
Hoe is de exchange intergratie op de iphone, want dan kan ik er misschien een loslullen van mijn baas (die hem al heeft natuurlijk)quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:27 schreef Jarno het volgende:
Wel suf. Ik heb ook een BlackBerry (zakelijk) en daar werkt het echt vlekkeloos. Zo moeilijk lijkt het me toch ook niet?
Wij hebben geen Exchange.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe is de exchange intergratie op de iphone, want dan kan ik er misschien een loslullen van mijn baas (die hem al heeft natuurlijk)
Hmm dat is wel jammer. Heb ik straks een iPhone kan ik er niet mee bellen enzquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De 3G is op dit moment nog niet simlock-vrij te maken, alleen te jailbreaken. Althans, met de Pwnage-tool nog niet, en ik vermoed dat het wel ergens gestaan had als een ander programma dat wel kon
waarom koop je 'm danquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hmm dat is wel jammer. Heb ik straks een iPhone kan ik er niet mee bellen enz
Het zal allicht niet al te lang duren voordat het werkt. Maar dat had je inderdaad van te voren even kunnen controlerenquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hmm dat is wel jammer. Heb ik straks een iPhone kan ik er niet mee bellen enz
Waarom is het in spiegelbeeld?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef Rens_Wilders het volgende:
Okee ik hoop dat iemand hier me kan helpenIk heb namelijk een soort accessoire gevonden voor een iPod maar ik heb geen flauw benul van wat het is. Op internet kan ik het ook niet vinden. Heb even snel een foto gemaakt niet zo duidelijk alleen: [ afbeelding ]
Weet iemand wat het is? (en of ik er wat aan heb of dat het een onderdeeltje is waar ik verder niets mee kan)
Dat zou goed moeten werken. Informeer dan wel ff of ActiveSync op jullie Exchange-server is geïnstalleerd/geactiveerd is. Dat is hier namelijk niet 't geval, dus geen exchange-integratie op m'n iPhonequote:Op donderdag 24 juli 2008 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe is de exchange intergratie op de iphone, want dan kan ik er misschien een loslullen van mijn baas (die hem al heeft natuurlijk)
Hier gelukkig geen last van. Zou wel zo snel mogelijk laten vervangen. Garantiegevalletje mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:01 schreef Adelante het volgende:
Die macbook adapters he, is het heel gevaarlijk als je de stroomdraden kunt zien zitten?Dit wordt verdomme de derde adapter al in twee jaar tijd, die binnen de 1 cm van aansluiting is gebroken. Meer mensen last van?
Bij ons dus ook niet, maar waarom in godsnaam activesync op een server?quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zou goed moeten werken. Informeer dan wel ff of ActiveSync op jullie Exchange-server is geïnstalleerd/geactiveerd is. Dat is hier namelijk niet 't geval, dus geen exchange-integratie op m'n iPhone.
Zo heet dat onderdeel van Exchange dat voor de push van calendar, contacts etc. naar je iPhone moet zorgen. Zie ook http://www.apple.com/iphone/enterprise/ en http://www.apple.com/iphone/enterprise/integration.html .quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij ons dus ook niet, maar waarom in godsnaam activesync op een server?
Echt serieus, hoe krijg je dat voor elkaar...quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:01 schreef Adelante het volgende:
Die macbook adapters he, is het heel gevaarlijk als je de stroomdraden kunt zien zitten?Dit wordt verdomme de derde adapter al in twee jaar tijd, die binnen de 1 cm van aansluiting is gebroken. Meer mensen last van?
Dan kronkel je teveel aan de kabel..quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:56 schreef Adelante het volgende:
Oprollen? Dat ding zwerft hier van de bank naar het bureau en wordt nooit opgerold.
Omdat 350 euro niet veel geld is voor een iPhonequote:
Niet zo erg dat je de draden kon zien maar ik heb hem laatst wel moeten vervangen en schrok me een hoedje van de prijsquote:Op donderdag 24 juli 2008 14:01 schreef Adelante het volgende:
uhmzzz. dat weet je toch als je Apple of Sony koopt? Das gewoon veel geld ..quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
Niet zo erg dat je de draden kon zien maar ik heb hem laatst wel moeten vervangen en schrok me een hoedje van de prijs
Op een Touch kan je Fok!ken. Wat wil je nog meer?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:00 schreef Maartel het volgende:
Ik ben opzich nog best blij met m'n 80g 5th gen ipod, maar nieuwe gadgets zijn natuurlijk altijd leuk![]()
Ga ik er met een 6th gen Ipod Classic echt op vooruit (m.a.w. wat zijn de voorbeelden t.o.v. de 5e generatie?), en wat raden jullie aan: een classic of een touch?
Raarquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Erg vreemd; plug ik vanochtend mijn iPhone in de iMac, krijg ik dit
[ afbeelding ]
Zowat helemaal vol met 'andere'; weg foto's, muziek en films.
titanium denk ikquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:40 schreef Mr_Moon het volgende:
@Principessa.Farfallus: is het een Titanium Powerbook of een Aluminium?
Hier kan je die voor een aluminium bestellen, die van de Titanium staan erom bekend dat ze vaak afbreken, er zijn losse verkrijgbaar, maar die zijn behoorlijk prijzig (rond de 150 euro voor een setje, hier te krijgen bijvoorbeeld)...
En anders een kapotte Powerbook op Ebay? Hier een aluminium en hier een titanium...
Als de powerbook 6 jaar oud is, is het inderdaad een Titanium...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
o gelukkig ze staan er om bekend af te breken
m'n papa: je hebt ook gewoon geen gevoel voor de materie
ik heb dat ding 6 jaar en jij 4 weken en bij jou gaat het stuk
De vraag is natuurlijk, loont het om een dure reparatie te doen op een machine van 6 jaar oud? Het ding is zo'n 250 euro waard...quote:The hinges on the Titanium PowerBook display are notorious for breaking under heavy use. Usually the hinge (which is shaped like an 'L') will break just to the left of where it attaches to the lower case on the right hinge, and just to the right on the left hinge (where the right hinge is on the right side of the computer when the optical drive is facing you). At least one manufacturer began producing sturdier replacement hinges to address this problem, though actually performing the repair is difficult as the display bezel is glued together.
Lees verder @ Bronquote:July 24, 2008 (Computerworld) Microsoft Corp. CEO Steve Ballmer said yesterday that his company hopes to steal a page from Apple Inc.'s playbook and change how it works with hardware makers in an attempt to duplicate its rival's success.
In a Wednesday e-mail memo to employees that also outlined changes brought on by the departure of platforms and services chief Kevin Johnson, Ballmer cited several areas that Microsoft would focus on during the next year. Among his comments were some cryptic remarks about Apple.
"In the competition between PCs and Macs, we outsell Apple 30-to-1," Ballmer said in the e-mail, which was obtained by the Seattle Post-Intelligencer, as well as other news outlets. "But there is no doubt that Apple is thriving. Why? Because they are good at providing an experience that is narrow but complete, while our commitment to choice often comes with some compromises to the end-to-end experience."
Ballmer went on to promise that Microsoft would change how it deals with hardware vendors, such as Dell Inc. and Hewlett-Packard Co., the world's No. 1 and No. 2 computer sellers, respectively. "Today, we're changing the way we work with hardware vendors to ensure that we can provide complete experiences with absolutely no compromises. We'll do the same with phones -- providing choice as we work to create great end-to-end experiences."
The missing sync of syncmate, al vind ik the missing sync nogal buggy, het is het enige programma wat mijn macbook ooit een bsod heeft gegeven. :squote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:17 schreef Qunix het volgende:
Ik heb een Windows Mobile 6 telefoon... Weet iemand een programma om mee te syncen?
Thanks.quote:Op zondag 27 juli 2008 10:40 schreef hoj het volgende:
[..]
The missing sync of syncmate, al vind ik the missing sync nogal buggy, het is het enige programma wat mijn macbook ooit een bsod heeft gegeven. :s
Whatsizequote:Op zondag 27 juli 2008 16:00 schreef febster het volgende:
Ik heb een programma nodig waarmee ik inzichtelijk kan maken wat er allemaal voor data op mijn harde schijf staat en waar. Ik weet dat daar een programma'tje voor is, maar ik kan op de Apple site zo niks vinden, iemand een idee?
Dank jequote:Op zondag 27 juli 2008 19:26 schreef Junkie het volgende:
[..]
Whatsize
Zie alleen net dat deze shareware is geworden. Ik zal kan een oudere freeware versie uploaden als je dat zou willen.
oude versie
Zover ik weet kan je die gewoon verwijderen. En indien je ze weer nodig hebt kan je ze weer installeren via de dvd van iLife of je systeem.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:16 schreef febster het volgende:
[..]
Dank je.
Nu ben ik alleen een huis tuin en keuken Mac gebruiker, dus ik vermoed dat het niet slim is als ik "willekeurig" dingen ga verwijderen in dat programma of wel? Nu ben ik natuurlijk niet achterlijk, dus ga ik niet in de System map lopen klooien, maar ik zie bv dat Garageband voor 1,91 GB aan sample achtige dingen gebruikt, dat kan ik dus zo weggooien
?
Edit: Hetzelfde geld voor 2,5 GB aan Apple Loops
Welke heb je? Elite?quote:Op maandag 28 juli 2008 04:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik weet dat het vloeken in de kerk is jongens, maar ik heb net een Xbox 360 gekocht...
En ik vind het ding eigenlijk best wel chill...
Ik heb er ook 1 gekocht vorige maandquote:Op maandag 28 juli 2008 04:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik weet dat het vloeken in de kerk is jongens, maar ik heb net een Xbox 360 gekocht...
Proquote:Op maandag 28 juli 2008 13:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
Welke heb je? Elite?
Mijn MacBookje doet het soms met een XBOX Live Vision camera. Die doet het namelijk zonder driver gedoe.
Je hebt mac drivers nodig. Tenminste als het een PCI 2.0/2.1 compatible slot is, maar ik neem aan van wel.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kort vraagje: ik heb een oude PM G4 733, waarin ik een PCI-netwerkkaart wil hangen. Nu zijn die tweedehands Airport-kaarten op o.a. tweedehandsmac.nl mij te duur. Kan ik een nieuwe PCI-kaart bij een hardware-boer en die in een G4 pluggen en, if so, waar moet ik op letten? Ik heb er ook zonder al te veel moeite een PCI USB-kaart voor kunnen vinden.
Hoezo vloeken in de kerk?quote:Op maandag 28 juli 2008 04:18 schreef DutchErrorist het volgende:
De Elite heeft een grotere HDD dan de Pro en danquote:Op maandag 28 juli 2008 17:41 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Hoezo vloeken in de kerk?
Apple heeft geen console ; je kiest er natuurlijk verder zelf voor dat je een straaljager aanschaft. Maar als je dan een 360 koopt , koop dan tenminste wel de elite.
De elite ziet er nog een beetje uit ... maar goed hij is aantrekkelijker qua prijs dan de PS3.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De Elite heeft een grotere HDD dan de Pro en dan... Ik heb er voor gekozen om die straaljager te kopen omdat ik iets principieels heb tegen Playstation (het is fout om uit principes iets te haten maar goed)
Dus tja....
Ah! dat zijn handige links waar ik ook at aanheb. Bedankt Swetsquote:Op maandag 28 juli 2008 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt mac drivers nodig. Tenminste als het een PCI 2.0/2.1 compatible slot is, maar ik neem aan van wel.
-edit deze bv
Of deze
Of deze
Of deze
Ik zie het probleem van principes niet zo eigenlijkquote:Op maandag 28 juli 2008 19:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De Elite heeft een grotere HDD dan de Pro en dan... Ik heb er voor gekozen om die straaljager te kopen omdat ik iets principieels heb tegen Playstation (het is fout om uit principes iets te haten maar goed)
Dus tja....
Tell me more!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Spannende geruchten mbt toekomstige macbooks (en overige macs)
ik heb ook een 360quote:Op maandag 28 juli 2008 04:18 schreef DutchErrorist het volgende:
MacRumors zeker ? Niet zo interessant dagen tellen .. meestal klopt het toch niet.quote:
Principessa: voor 50 euro hier...quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ik heb ook een 360
en nog steeds opzoek naar een rechter scharnier voor een titanium powerbook g4 15"
M'n papa propt hem er zo in als ik hem koopquote:Op woensdag 30 juli 2008 01:04 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Principessa: voor 50 euro hier...
voor 60 euro een gebruikte bij Der Apfelklinik (die ook nieuwe, uit staal heeft voor 90 euro), voor ongeveer 50 euro bij Pbparts.
Houd er rekening mee dat het geen reparatie is die je zelf tussen de soep en aardappelen doet...
Geen intel chipsets meer (wel procs), alles alu, touchpad van glas. Ook wederom geruchten over een tablet mac van 9"quote:
Ik begreep dat ze hun eigen chipset willen fabriceren, om features te kunnen implementeren die de concurrentie niet heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:27 schreef Anthraxx het volgende:
Als je verder leest dan zie je dat ze gewoon voor een VIA, AMD of NVidia chipset gaan. Die zijn energie zuiniger dus beter voor laptops. Ze gaan niet van Intel CPU's af (of iig x86 cpu's). Het gaat gewoon om de chipset (North/South bridge op een PC moederbord zeg maar).
Windows vs Apple FAQ.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:44 schreef Noxa het volgende:
Ik heb onlangs mijn iPhone 3G in ontvangst mogen nemen. Ik ben er zo van onder de indruk dat ik misschien in de toekomst over wil stappen op een mac als desktop pc.
Maar ik zit me nu af te vragen hoe compatible Mac OS inmiddels is met games en software etc?
Wie kan mij vertellen waarom ik nou echt over zou moeten stappen op een mac?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN/iChat Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Cyberduck/Transmit Winamp iTunes Winzip The Unarchiver FOTO/FILM/TEKENEN/MUZIEK Moviemaker iMovie/iDVD/Final Cut Pro ifranview/ASEEDSEE iPhoto CS3 CS3/Apeture Paint Seashore --------- Photoboot MAIL/PIMs/KALENDERS Outlook Express Mail/iCal/Adresboek Outlook Entourage/iCal/Adresboek Active sync iSync/The Missing Sync CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql XAMMP / Appserv XAMMP / MAMP <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
Daar stond ook gewoon (wel procs) inquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah, oké. Maar ik las alleen even dat stukje van Swets, schrok er wel even van..
Ging dat niet voornamelijk om een atom achtige architectuur voor de iphone (omdat ze het samsung nu wel ERG makkelijk maken om een kloon uit te brengen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het is zeker niet onmogelijk voor Apple om een eigen chipset te ontwikkelen, omdat ze recent een chip fabrikant hebben gekocht.
En werkt alles dan ook echt snel, net zo snel als in XP?quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Alt-Tab, Exposé, Spaces. Allemaal bedienbaar vanaf het toetsenbord..
alt tab heb je ook in OSX (appletje tab) en werkt exact hetzelfde als in Windowsquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:28 schreef TC03 het volgende:
Ik heb zelf een normale Windows-laptop. Ik heb weleens vaag geïnteresseerd voor een Macbook, maar tot concrete interesse is het nooit gekomen. Ik heb er weleens even een paar minuten achter gezeten, maar als Mac OS X leek vond ik alles erg onoverzichtelijk en onhandig werken. Dit is heel waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen. Maar wat ik me nou echt afvraag, is of je op OS X net zo snel kan werken als op Windows. In Windows XP klik altijd snel, ik alt+tab veel en multi-task graag. En het werkt allemaal erg lekker snel en vloeiend. Zijn er mensen die dit ook hadden en nu op OS X ook zo snel kunnen werken? Ik heb nu het idee dat dat bij OS X niet echt kan.
Hoe snel het gaat hangt er vanaf hoe goed je je Windows trekjes kunt afleren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
En werkt alles dan ook echt snel, net zo snel als in XP?
Niet helemaal waar. Appeltje-Tab wisselt tussen applicaties. Alt-Tab wisselt tussen vensters. Dat verschil merk je duidelijk als je meerdere vensters van 1 programma open hebt staan. Met Appeltje-` (Appeltje-~) wissel je tussen vensters binnen 1 programma. Dat kan in Windows ook, met Ctrl-Tab.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
alt tab heb je ook in OSX (appletje tab) en werkt exact hetzelfde als in Windows
Expose is erg handig iddquote:Maar expose is briljant. Zoveel beter als alt tab. Ik gebruik het in combinatie met actieve hoeken. Muis linksonder en 'schuif' al mijn applicaties (op dat bureaublad) zichtbaar.
Ja, dat dusquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
ALT-TAB wisselt ook tussen apps hoor.Of je bedoelt dat hij alle beschikbare vensters van alle open apps afloopt? Want appeltje ~ beperkt zich alleen tot de app on front, wat alt tab niet doet.
voornamelijk omdat OSX geen nieuw venster opent als je op het icon van de app klikt, maar gewoon je bestaande open venster. Je moet echt apple-n in toetsen. Vaak is het handig omdat je eigenlijk geen nieuw venster nodig hebt maar gewoon de app, maar in geval van finder zou het wel handig zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:58 schreef Tijn het volgende:
Het gebeurt me trouwens zelden tot nooit dat ik meerdere vensters van dezelfde applicatie open heb.
True. Reden te meer waardoor het verschil tussen Appeltje-Tab en Alt-Tab opvalt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:58 schreef Tijn het volgende:
Het gebeurt me trouwens zelden tot nooit dat ik meerdere vensters van dezelfde applicatie open heb.
Gelukkig heb je de optie "Merge All Windows" in het Window-menu in Safari, waarmee alle open Safari-vensters worden samengevoegd in 1 venster met tabsquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:09 schreef Light het volgende:
[..]
Maar sommige websites openen een nieuw venster, om eens wat te noemen.
Die had ik nog niet gevondenquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig heb je de optie "Merge All Windows" in het Window-menu in Safari, waarmee alle open Safari-vensters worden samengevoegd in 1 venster met tabs![]()
Heeft te maken met het backuppen van de apps.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ben ik de enige bij wie het maken van een reservekopie bij het syncen van de iPhone minimaal 10 minuten duurt? Gebeurt bij elke synchronisatie sinds 2.0. En zelfs de nieuwste iTunes versie 7.7.1 lost het niet op.
Heb je de bon niet meer?quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:17 schreef E.T. het volgende:
Iemand enig idee waar ik de leeftijd van m'n MBP snel kan zien?
Coconut Battery komt niet verder dan 11 maanden, maar wil ff specifieker weten hoe en wat.
M'n batterij is moeilijk aan het doen en ben bezig met diverse keren helemaal leegtrekken en goed volladen, maar wil even kijken hoe lang ik nog heb om dit vol te houden, zonder dat ik over m'n jaar heen ga
ik ben nu op vakantiequote:Op donderdag 31 juli 2008 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Heb je de bon niet meer?
Je kunt toch nu wel bij je verkooppunt langsgaan en proberen een nieuwe accu te krijgen? Uiteindelijk betaal je genoeg voor je MBP dus mag er wat service tegenover staan.
Thx Maastrichtenaarquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Heeft te maken met het backuppen van de apps.
Je kunt 't iets verkorten. Zie http://www.iphonefreak.co(...)ling-the-backup.html
Wellicht hiermee?quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:17 schreef E.T. het volgende:
Iemand enig idee waar ik de leeftijd van m'n MBP snel kan zien?
Coconut Battery komt niet verder dan 11 maanden, maar wil ff specifieker weten hoe en wat.
M'n batterij is moeilijk aan het doen en ben bezig met diverse keren helemaal leegtrekken en goed volladen, maar wil even kijken hoe lang ik nog heb om dit vol te houden, zonder dat ik over m'n jaar heen ga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |