abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65164977
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:31 schreef Bullebak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb daar 4 dagen aan een pracht strand gelegen, van tig kilometer lang
Relaxen, cocktails hakken en kitesurfen kijken. Erg vet.
Eten was daar echt goed indd.
Dan heb je geluk gehad, want dan hebben ze net zand gestort

Doordat ze daar al die hotels hebben gebouwd spoelt dat zand snel weg, maar eens in de zoveel tijd plempen ze weer wat nieuws neer

De marble mountains heb ik geskipped, in plaats daarvan een prive taxi gehuurd en een dagtrip eerst naar My Son en daarna naar My Lai. Een klein plaatsje met een klein museum, maar ongelofelijk indrukwekkend om te zien. Daar hebben de Amerikanen een compleet dorp uitgemoord zonder enige aanleiding en enkele overlevenden lopen daar ook nog rond.

Het kost alleen een volle dag om dat te plannen, is geloof ik 2u heen en 2u terugrijden oid. Ik las toevallig pas in de hp dat dat drama binnenkort verfilmd wordt.
pi_65165023
In Mui Ne zit trouwens een broodjeszaak waar ze Nederlandse kaas verkopen, ik kwam na 3,5 week zo ongeveer klaar toen ik daar m'n tanden in zette, mijn god

het was alleen wel super duur, ik geloof 3 euro ofzo voor een broodje, daar heb je 2 avondmaaltijden in een restaurant voor
  zondag 18 januari 2009 @ 11:38:59 #104
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_65165184
Hue zou ik niet apart voor naar toe vliegen, indd wel als je ook naar Hoi An gaat. Dat vond ik 1 van de leuke stadjes in Vietnam eigenlijk.
Geef mij maar Amsterdam
  zondag 18 januari 2009 @ 11:39:20 #105
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_65165195
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:30 schreef WooZ het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad, want dan hebben ze net zand gestort

Doordat ze daar al die hotels hebben gebouwd spoelt dat zand snel weg, maar eens in de zoveel tijd plempen ze weer wat nieuws neer

De marble mountains heb ik geskipped, in plaats daarvan een prive taxi gehuurd en een dagtrip eerst naar My Son en daarna naar My Lai. Een klein plaatsje met een klein museum, maar ongelofelijk indrukwekkend om te zien. Daar hebben de Amerikanen een compleet dorp uitgemoord zonder enige aanleiding en enkele overlevenden lopen daar ook nog rond.

Het kost alleen een volle dag om dat te plannen, is geloof ik 2u heen en 2u terugrijden oid. Ik las toevallig pas in de hp dat dat drama binnenkort verfilmd wordt.
Ah, die heb ik gemist
Geef mij maar Amsterdam
pi_65165861
Ik zou zowieso niet naar Hue vliegen, je vertrekt ergens in de ochtend envoordat je goed en wel in je hotel zit, is het al in de loop van de middag.

Beter is om 's avonds in Hanoi de nachttrein van 21u te pakken, en dan kom je 's ochtends rond 7-8u in Hue aan, ben je om 9u klaar om de stad te verkennen. Dan heb je heel de dag en aangezien je Hue in 1 dag gezien hebt als je bv een scootertje huurt, kun je de volgende dat door met de bus naar Hoi An. Je bespaart ook de hotelovernachting in Hanoi
pi_65165884
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:30 schreef WooZ het volgende:

dat verhaal kende ik niet, sick
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:32 schreef WooZ het volgende:
In Mui Ne zit trouwens een broodjeszaak waar ze Nederlandse kaas verkopen, ik kwam na 3,5 week zo ongeveer klaar toen ik daar m'n tanden in zette, mijn god

het was alleen wel super duur, ik geloof 3 euro ofzo voor een broodje, daar heb je 2 avondmaaltijden in een restaurant voor
ik mis kaas echt, morgen eerst naar op zoek
pi_65165915
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:10 schreef WooZ het volgende:
Ik zou zowieso niet naar Hue vliegen, je vertrekt ergens in de ochtend envoordat je goed en wel in je hotel zit, is het al in de loop van de middag.

Beter is om 's avonds in Hanoi de nachttrein van 21u te pakken, en dan kom je 's ochtends rond 7-8u in Hue aan, ben je om 9u klaar om de stad te verkennen. Dan heb je heel de dag en aangezien je Hue in 1 dag gezien hebt als je bv een scootertje huurt, kun je de volgende dat door met de bus naar Hoi An. Je bespaart ook de hotelovernachting in Hanoi
en je kunt prima slapen in de trein
als je een sleeper hebt uiteraard
  zondag 18 januari 2009 @ 13:12:21 #109
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65167750
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:44 schreef Ruud het volgende:
even een vraagje: ik kom wat tijd te kort (en ik zit er al een poosje ), nu moet ik kiezen, Mui Ne of Dalat laten schieten...
wat raden jullie mij aan?
Ik vond Mui Ne de grootste desillusie van mijn vietnamreis: de zandduinen waren saai en stelden niks voor, en verder was het een beetje een 13-in-een-dozijn plaatsje voor mij. Dala vond ik juist wel weer heel vet met al die franse-alpwoningen en vette kronkelstraatjes...
  zondag 18 januari 2009 @ 13:32:51 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_65168455
De Marble Mountains en My Son zijn naar mijn mening de 2 meest overrated attracties van Vietnam
pi_65196593
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik vond Mui Ne de grootste desillusie van mijn vietnamreis: de zandduinen waren saai en stelden niks voor, en verder was het een beetje een 13-in-een-dozijn plaatsje voor mij. Dala vond ik juist wel weer heel vet met al die franse-alpwoningen en vette kronkelstraatjes...
komt ie nou mee, ik zit al in Mui Ne
vanmiddag naar die zandduinen, ik zie het allemaal wel

10.00u en nu al iets van 30 graden
mijn kamer is 15 meter van het strand
  maandag 19 januari 2009 @ 08:39:02 #112
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65197653
quote:
Op maandag 19 januari 2009 04:10 schreef Ruud het volgende:

[..]

maandag 19 januari 2009 @ 12:07:20 #113
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_65202920
quote:
Op maandag 19 januari 2009 04:10 schreef Ruud het volgende:

[..]

10.00u en nu al iets van 30 graden
mijn kamer is 15 meter van het strand
Toen wij er zaten was Wax Beach Club in de avonduren wel erg gezellig Veel "surfvolk", relaxed sfeertje. Wij sliepen daar ook 30 meter vandaan, in die strandbungalows voor 15 dollar per nacht
En bijna geen Russen Want dat viel me wel tegen daar, Mui Ne voornamelijkste bezoekersgroep volgens mij.
Geef mij maar Amsterdam
pi_65204765
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:39 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

ik vond die duinen en de 'red canyon' wel mooi hoor, zeker de moeite waard

alleen was ik zo stom om met mijn digitale camera in m'n zak van die duinen af te glijden, nu is ie stuk
dat glijden viel trouwens tegen, daar zijn die duinen toch niet hoog/stijl genoeg voor
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:07 schreef Bullebak het volgende:
En bijna geen Russen Want dat viel me wel tegen daar, Mui Ne voornamelijkste bezoekersgroep volgens mij.
heb er maar een paar gezien, maar het is nu sowieso vrij rustig vind ik
pi_65454632
Tet viel/valt mij ietsje tegen, vuurwerk was wel leuk, maar voor de rest zit iedereen gewoon thuis (waar men geboren is) te zuipen

geen parade met enorme draken waar ik op gehoopt had

morgen verlaat ik Vietnam, ik zal het missen
pi_65882868
Wij willen in maart 4 weekjes gaan. Heeft iemand nog tips voor een leuke route, en uiteraard must see's. We gaan backpacken overigens.
  maandag 9 februari 2009 @ 16:20:44 #117
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65884185
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:39 schreef Noxa het volgende:
Wij willen in maart 4 weekjes gaan. Heeft iemand nog tips voor een leuke route, en uiteraard must see's. We gaan backpacken overigens.
Heb in oktober ook precies vier weken gedaan:

voorbeeldje reisschema:

- begin in Hanoi 2-3 dgn (vanuit hier trip naar sapa (2dgn) en halong bay (2 of 3 dgn) boeken, tassen achterlaten bij hostel in hanoi, kan vaak gratis)
- daarna naar Hue (2 dgn)
- reis door naar Hoi An ( 3/4 dgn, persoonlijk een van de hoogtepunten)
- reis door naar Na trang (partystad en duikparadijs, afhankelijk van weer tussen de 2 en 4 dagen)
- vanuit na trang kun je misschien een easyrider toer via mui ne (max 1 nacht!) naar Dalat (2 dagen) pakken
- reis door naar Ho Chi Minh City (6 dagen inclusief tour naar Cu chi tunnels (1d) en mekong delta (2 dgn).

Is ongeveer hoe wij het hebben gedaan en ons prima op die manier vermaakt!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:09:16 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_65896273
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:20 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Heb in oktober ook precies vier weken gedaan:

voorbeeldje reisschema:

- begin in Hanoi 2-3 dgn (vanuit hier trip naar sapa (2dgn) en halong bay (2 of 3 dgn) boeken, tassen achterlaten bij hostel in hanoi, kan vaak gratis)
- daarna naar Hue (2 dgn)
- reis door naar Hoi An ( 3/4 dgn, persoonlijk een van de hoogtepunten)
- reis door naar Na trang (partystad en duikparadijs, afhankelijk van weer tussen de 2 en 4 dagen)
- vanuit na trang kun je misschien een easyrider toer via mui ne (max 1 nacht!) naar Dalat (2 dagen) pakken
- reis door naar Ho Chi Minh City (6 dagen inclusief tour naar Cu chi tunnels (1d) en mekong delta (2 dgn).

Is ongeveer hoe wij het hebben gedaan en ons prima op die manier vermaakt!
Redelijk mee eens, alleen kun je naar mijn mening Nha Trang beter overslaan. Vond het niet echt bijzonder, en ik denk dat een Easy Rider trup vanaf Hoi An veel indrukwekkender is dan vanaf Nha Trang.

Tevens zou ik het andersom doen als je de mogelijkheid hebt. Ik denk dat de meesten het met me eens zullen zijn dat het Noorden van Vietnam mooier en indrukwekkender is dan het Zuiden van Vietnam. Tevens kun je dan lekker eindigen met een 3 (of wellich t4)-daagse trip naar Ha Long Bay. Heerlijk relaxen op het laatst
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:25:18 #119
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65903373
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Redelijk mee eens, alleen kun je naar mijn mening Nha Trang beter overslaan. Vond het niet echt bijzonder, en ik denk dat een Easy Rider trup vanaf Hoi An veel indrukwekkender is dan vanaf Nha Trang.

Tevens zou ik het andersom doen als je de mogelijkheid hebt. Ik denk dat de meesten het met me eens zullen zijn dat het Noorden van Vietnam mooier en indrukwekkender is dan het Zuiden van Vietnam. Tevens kun je dan lekker eindigen met een 3 (of wellich t4)-daagse trip naar Ha Long Bay. Heerlijk relaxen op het laatst
Van zuid naar Noord is inderdaad een goed idee omdat je dan idd kan afsluiten met iets heel bijzonders. Ook vond ik de mensen in het zuiden wel beduidend aardiger/gastvrijer dus das misschien wat handiger wennen.....

Na Trang is idd persoonlijk, maar ik vond het wel leuk om 'halverwege' de reis de mogelijkheid te hebben om leuke clubs af te gaan en ff een lekkere zon/zee/strandbreak te hebben.

trouwens, wel ff naar de vluchtkosten kijken...op een of andere manier was amsterdam-hanoi HCMC-amsterdam goedkoper dan amsterdam-HCMC Hanoi-Amsterdam
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:33:07 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_65904364
Als je het over vluchtkosten hebt kun je het beste een retourtje BKK boeken en dan verder gaan met Air Asia. Kost je alleen wat meer reistijd, maar scheelt honderden euro's p.p. (En met honderden euro's kun je echt enorm veel dingen doen in Vietnam)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:35:20 #121
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65904406
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:33 schreef Blik het volgende:
Als je het over vluchtkosten hebt kun je het beste een retourtje BKK boeken en dan verder gaan met Air Asia. Kost je alleen wat meer reistijd, maar scheelt honderden euro's p.p. (En met honderden euro's kun je echt enorm veel dingen doen in Vietnam)
klopt......maar ik ben zon figuur die alleen met KLM of singapore air durft te vliegen
pi_65912654
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Easy Rider trip vanaf Hoi An was een van mijn hoogtepunten, heb alleen geen ervaring vanaf Nha Trang
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ook vond ik de mensen in het zuiden wel beduidend aardiger/gastvrijer dus das misschien wat handiger wennen.....
zo heb ik het ook ervaren ja
quote:
Na Trang is idd persoonlijk, maar ik vond het wel leuk om 'halverwege' de reis de mogelijkheid te hebben om leuke clubs af te gaan en ff een lekkere zon/zee/strandbreak te hebben.
voor uitgaan is Nha Trang prima, maar een zon/zee/strandbreak kun je beter in Mui Ne doen

voor de rest een prima schema
pi_65912843
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
bedoel je niet via Dalat naar Mui Ne?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:10:54 #124
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65914273
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:23 schreef Ruud het volgende:

[..]

Easy Rider trip vanaf Hoi An was een van mijn hoogtepunten, heb alleen geen ervaring vanaf Nha Trang
[..]

zo heb ik het ook ervaren ja
[..]

voor uitgaan is Nha Trang prima, maar een zon/zee/strandbreak kun je beter in Mui Ne doen

voor de rest een prima schema
Merci
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

bedoel je niet via Dalat naar Mui Ne?
Nee. Wij hebben dat zo gedaan omdat we vanuit Dalat een betere en comfortabelere busverbinding konden krijgen naar HCMC De reis van Na Trang naar Mui Ne was trouwens ook ontzettend mooi , lekker langs de kustwegen aftoeren. Maar andersom kan inderdaad ook prima, is wat minder rijden maar dan mis je de kustlijn een beetje.

[ Bericht 6% gewijzigd door --H-I-M-- op 10-02-2009 15:16:05 ]
pi_66047671
tvp
gisteren een retourtje Bangkok gekocht om uiteindelijk 3/4/5 weken in Vietnam te reizen
pi_66048516
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:10 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Merci
[..]

Nee. Wij hebben dat zo gedaan omdat we vanuit Dalat een betere en comfortabelere busverbinding konden krijgen naar HCMC De reis van Na Trang naar Mui Ne was trouwens ook ontzettend mooi , lekker langs de kustwegen aftoeren. Maar andersom kan inderdaad ook prima, is wat minder rijden maar dan mis je de kustlijn een beetje.
je kunt echt vanuit elke stad toch een goeie busreis krijgen? Ik ben zonder problemen van mui ne naar HCM gegaan 's ochtends, kom je uurtje of 5 later in hcm aan, prima.
pi_66048527
en die touringcars was ook echt top, letterlijk 2x zoveel beenruimte als comfort class bussen in europa
pi_66048606
ik vond die open tour bussen echt kut, ze noemen het 'sleepers' maar ik heb er geen minuut in geslapen
bedden zijn veel te smal en te klein, gelukkig maar 2x in zo'n bus gelegen

dan liever een gewone (lokale) bus, vaak nog leuker ook
  zaterdag 14 februari 2009 @ 10:29:40 #129
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66048648
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:19 schreef WooZ het volgende:

[..]

je kunt echt vanuit elke stad toch een goeie busreis krijgen? Ik ben zonder problemen van mui ne naar HCM gegaan 's ochtends, kom je uurtje of 5 later in hcm aan, prima.
Klopt, maar in dit geval hadden zaten we vast aan een maatschappij omdat we supercheap dan de hele reis met een maatschappij konden doen waarvan we wisten dat die heel relaxt was.
pi_66048782
ah o, ja ik heb gewoon alles zelf geregeld. Ook niet in een bus hoeven te pitten. Van hanoi - hue de nachttrein en van hoi an naar dalat easy rider
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:04:08 #131
62913 Blik
The one and Only!
pi_66053198
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:27 schreef Ruud het volgende:
ik vond die open tour bussen echt kut, ze noemen het 'sleepers' maar ik heb er geen minuut in geslapen
bedden zijn veel te smal en te klein, gelukkig maar 2x in zo'n bus gelegen

dan liever een gewone (lokale) bus, vaak nog leuker ook
tja, voor die prijzen moet je ook niet teveel verwachten. Ik ben van HCMC naar Hanoi gegaan voor 22 dollar p.p.
pi_66053285
Ik vond die sleepers best te doen eigenlijk. Lekker nagesynchroniseerde films kijken Bv, Rambo, waarin een vrouw elk personage nadoet
Geef mij maar Amsterdam
pi_66075509
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:07 schreef Bullebak het volgende:
Ik vond die sleepers best te doen eigenlijk. Lekker nagesynchroniseerde films kijken Bv, Rambo, waarin een vrouw elk personage nadoet

geen tv gezien trouwens, ligt maar net aan de bus dan denk ik
  zondag 15 februari 2009 @ 11:04:47 #134
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66077023
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:40 schreef WooZ het volgende:
ah o, ja ik heb gewoon alles zelf geregeld. Ook niet in een bus hoeven te pitten. Van hanoi - hue de nachttrein en van hoi an naar dalat easy rider
hoeveel dagen was die Easyriders trip? en kosten?
pi_66077484
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:04 schreef Travelmonkey het volgende:

[..]

hoeveel dagen was die Easyriders trip? en kosten?
je vraagt het dan wel niet aan mij, maar ik betaalde 50 dollar per dag
ik heb 3 dagen gedaan, van Hoi An via de binnenlanden (grensgebieden) naar Nha Trang (groot gedeelte met de trein)
  zondag 15 februari 2009 @ 18:13:18 #136
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66091032
ok bedankt. wij hadden het ook graag gedaan, maar weer was echt te slecht.. wil zeker nog eens teruggaan om dit te gaan doen
pi_66093817
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:13 schreef Travelmonkey het volgende:
ok bedankt. wij hadden het ook graag gedaan, maar weer was echt te slecht.. wil zeker nog eens teruggaan om dit te gaan doen
50-60$/dag, in 5 dagen
pi_66129535
Zoals eerder vermeld in dit topic heb ik een vlucht naar Bangkok geboekt voor 5 weken in april/mei. Het plan is om minimaal 3 weken hiervan in Vietnam door te brengen. Op dit moment zit ik nog in de oriëntatiefase, maar ik word een beetje gek van al die verhalen en vooral de kosten van tours. Ik zit me door al die verhalen zwaar af te vragen of je de belangrijkste dingen nog wel kunt doen/zien zonder tours. Daarnaast wil ik graag weten of mensen tours van te voren hebben geregeld of daar ter plekke nog flink hebben onderhandeld/tours vergeleken. Overigens zie ik wel in dat een easyrider tour een must is en daar gewoon ook een prijs voor moet betalen.

Hier nog een complete onafhankelijke online reisgids samengesteld door een Lonely Planet auteur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2009 19:01:11 ]
pi_66129902
Gewoon terplaatse regelen, sowieso elk hotel en op elke hoek van de straat kan je alle soorten tours boeken. Zonde om dat vantevoren te regelen.

Aantal tours moet je natuurlijk wel gewoon boeken, voor Sapa / Halong Bay is dat wel zo makkelijk.
De kleine uitstapjes, bv zandduinen etc in Mui Ne en Na Trang hebben wij gewoon zelf gedaan. Motorscootertje huren en gewoon knallen.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 16 februari 2009 @ 19:13:57 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_66130075
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:00 schreef MCH het volgende:
Zoals eerder vermeld in dit topic heb ik een vlucht naar Bangkok geboekt voor 5 weken in april/mei. Het plan is om minimaal 3 weken hiervan in Vietnam door te brengen. Op dit moment zit ik nog in de oriëntatiefase, maar ik word een beetje gek van al die verhalen en vooral de kosten van tours. Ik zit me door al die verhalen zwaar af te vragen of je de belangrijkste dingen nog wel kunt doen/zien zonder tours. Daarnaast wil ik graag weten of mensen tours van te voren hebben geregeld of daar ter plekke nog flink hebben onderhandeld/tours vergeleken. Overigens zie ik wel in dat een easyrider tour een must is en daar gewoon ook een prijs voor moet betalen.

Hier nog een complete onafhankelijke online reisgids samengesteld door een Lonely Planet auteur.
Eigenlijk is zo goed als alles te bezoeken zonder tour, echter betaal je voor sommige tours zo weinig dat je wel gek zou zijn om het zelf te doen omdat je een heleboel geld en tijd scheelt. Tevens moet je eigenlijk niks vantevoren boeken, maar altijd ter plekke (alleen met de Sapa-tour hadden we problemen omdat de treinkaartjes allemaal verkocht waren. Ik ga even een aantal populaire tours opnoemen die je ook zelf zou kunnen doen:

Cu Chi Tunnels: Je kunt ook zelf een taxi regelen daarnaartoe, kost je echter stukken meer dan 5 dollar
2-daagse Mekong Tour: Je kunt makkelijk met eigen vervoer naar de Mekong, echter kost het je veel meer tijd om dingen te bezoeken
Hoi An: De stad zelf is prima in je eentje te doen
My Son: Prima te bezoeken in je eentje, gewoon een motorbike huren. Ben je ook de drukte voor
HaLong Bay: Kan zelf bezocht worden, kost je echter aardig wat extra tijd/geld aangezien je alles zelf moet regelen
Sapa: treinreis is zelf te regelen, echter moeilijk wegens het massaal opkopen van treinkaartjes door touroperators. Ook de wandelingen in en rond Sapa zijn moeilijk op eigen houtje te doen
  donderdag 19 februari 2009 @ 04:38:51 #141
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_66224089
Ik vond dit een zeer goede touroperator; werd me aangeraden door een Zweedse maat. http://www.sinhcafevn.com/
Stelde me niet teleur en ze zijn niet duur volgens mij...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_66224139
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Eigenlijk is zo goed als alles te bezoeken zonder tour, echter betaal je voor sommige tours zo weinig dat je wel gek zou zijn om het zelf te doen omdat je een heleboel geld en tijd scheelt. Tevens moet je eigenlijk niks vantevoren boeken, maar altijd ter plekke (alleen met de Sapa-tour hadden we problemen omdat de treinkaartjes allemaal verkocht waren. Ik ga even een aantal populaire tours opnoemen die je ook zelf zou kunnen doen:

Cu Chi Tunnels: Je kunt ook zelf een taxi regelen daarnaartoe, kost je echter stukken meer dan 5 dollar
2-daagse Mekong Tour: Je kunt makkelijk met eigen vervoer naar de Mekong, echter kost het je veel meer tijd om dingen te bezoeken
Hoi An: De stad zelf is prima in je eentje te doen
My Son: Prima te bezoeken in je eentje, gewoon een motorbike huren. Ben je ook de drukte voor
HaLong Bay: Kan zelf bezocht worden, kost je echter aardig wat extra tijd/geld aangezien je alles zelf moet regelen
Sapa: treinreis is zelf te regelen, echter moeilijk wegens het massaal opkopen van treinkaartjes door touroperators. Ook de wandelingen in en rond Sapa zijn moeilijk op eigen houtje te doen
Cu Chi tunnels heb ik zelf met de motorbike gedaan, prima te doen (de stad uit komen was wel wat lastig )

voor de rest wel met je eens (alleen weet ik niet of je op een boot kan overnachten als je Halong Bay op eigen houtje gaat doen)
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:19:40 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_66225833
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:08 schreef Ruud het volgende:

[..]

Cu Chi tunnels heb ik zelf met de motorbike gedaan, prima te doen (de stad uit komen was wel wat lastig )

voor de rest wel met je eens (alleen weet ik niet of je op een boot kan overnachten als je Halong Bay op eigen houtje gaat doen)
Je kunt op eigen houtje naar HalongBay gaan en daar een boot charteren, er zijn altijd boten die niet helemaal vol zijn.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:21:57 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_66225907
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 04:38 schreef Public_NME het volgende:
Ik vond dit een zeer goede touroperator; werd me aangeraden door een Zweedse maat. http://www.sinhcafevn.com/
Hebben ook deze gebruikt voor de open tour ticket en onder andere de de Cu Chi Tunnels tour. Pas echter wel op voor alle nep Sinh Cafe's die er in Vietnam zijn. Je ziet ze bijna op iedere straathoek staan, maar de echte heeft vaak maar 1 of 2 kantoren in de stad
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:34:51 #145
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_66226276
Ik woon en werk in Hanoi, geen tijd om het topic nu helemaal door te lezen (zit op mijn werk) maar even een tvp'tje.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_66228457
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Hebben ook deze gebruikt voor de open tour ticket en onder andere de de Cu Chi Tunnels tour. Pas echter wel op voor alle nep Sinh Cafe's die er in Vietnam zijn. Je ziet ze bijna op iedere straathoek staan, maar de echte heeft vaak maar 1 of 2 kantoren in de stad
inderdaad, je moet maar net de echte vinden tussen de 1000+ (!!) neppe sinhcafe's in hanoi. Ik ben met vegatravel gegaan, dat was echt top

http://www.fansipantours.com.vn/
pi_66245369
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 04:38 schreef Public_NME het volgende:
Die prijzen zijn echt heel redelijk.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:31:23 #148
194833 Hanoying
pi_66246694
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Die prijzen zijn echt heel redelijk.
Sinhcafe is spotgoedkoop en niet zo heel erg slecht, heb er zelf ook wel een paar keer mee gereist. Je kan alleen wel pech met ze hebben, soms zijn hun reizen vrij massaal en combineren ze groepen tot ubergroepen (met bijbehorende stampvolle busjes en dergelijk). Het eten is meestal heel basaal en hotels zijn ook de goedkopere en dus niet perfect.

Voor een budgetreis is sinhcafe wel een goede, in ieder geval beter dan veel van de andere budget touroperators hier.

Over een maandje (of max 2) zo kan je ook bij ons boeken btw. Mijn vrouw is Vietnamese en hoewel we allebei als ingenieur/consultant in Hanoi werken wil ze al tijden een reisbureau starten (een eigen zaak iig). Ze werkte in haar vorige baan als projectontwikkelaar met resorts en is al maanden bezig met deals sluiten bij hotels en resorts en dergelijk. Personeel (gidsen) heeft ze ook al en zijn vrienden van ons (. Ik ben nu druk doende met de website.

We gaan wel erg goed worden trouwens, beter dan willekeurig welke Vietnameze aanbieder. Maar zo goedkoop worden als Sinhcafe kunnen we nooit. Willen we ook niet trouwens, om Sinh cafe prijzen met winst te kunnen wegzetten moet je overal op bezuinigen en dat gaat zwaar ten koste van de reis. Voor backpackers misschien niet echt erg maar ik wil het niet runnen.

Hoe dan ook, Sinhcafe is aan te raden voor de die hard backpackers. Voor die categorie (half fok!) is het waarschijnlijk de beste keuze zelfs, goedkoper vind je het nooit (zelfs niet als je in vietnam boekt). Als je wat meer luxe wilt dan kom je maar bij ons zometeen, in onze kwaliteitsklasse zijn we zometeen ook de goedkoopste
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:55:43 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_66247669
Er zijn wel goedkopere als Sinh Café hoor, maar die zijn echt slecht. Verder ben ik het met je eens dat Sinh Café regelmatig echt grote groepen heeft. Dan kun je beter een iets duurdere operator nemen.

Voor Halong Bay hebben we daarom ook een andere gekozen, minder bekend en luxer
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:09:46 #150
194833 Hanoying
pi_66248348
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:55 schreef Blik het volgende:
Er zijn wel goedkopere als Sinh Café hoor, maar die zijn echt slecht. Verder ben ik het met je eens dat Sinh Café regelmatig echt grote groepen heeft. Dan kun je beter een iets duurdere operator nemen.

Voor Halong Bay hebben we daarom ook een andere gekozen, minder bekend en luxer
Ha Long bay =

Ben er toch zeker al een keer of 7 geweest (ben al 6 jaar samen met mijn vrouw, woon nu 1,5 jaar in Vietnam) maar vind het nog steeds prachtig.

Edit: Heb je op de boot geslapen of op Cat Ba Island? Op de boot is zo mooi, alleen heb ik één keer een boot gehad met allemaal ratten erop. Dat vond mijn vrouw niet echt leuk
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:43:33 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_66252033
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:09 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ha Long bay =

Ben er toch zeker al een keer of 7 geweest (ben al 6 jaar samen met mijn vrouw, woon nu 1,5 jaar in Vietnam) maar vind het nog steeds prachtig.

Edit: Heb je op de boot geslapen of op Cat Ba Island? Op de boot is zo mooi, alleen heb ik één keer een boot gehad met allemaal ratten erop. Dat vond mijn vrouw niet echt leuk
Beiden, één nacht op de boot en één nacht op Cat Ba. We hadden een hele mooie boot, airco, lekker eten etc. hadden 80 dollar p.p. betaald (je hebt 3-daagse tochten al vanaf 40 dollar ofzo)
pi_66252181
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Beiden, één nacht op de boot en één nacht op Cat Ba. We hadden een hele mooie boot, airco, lekker eten etc. hadden 80 dollar p.p. betaald (je hebt 3-daagse tochten al vanaf 40 dollar ofzo)
idd zoiets had ik ook betaald via vegatravel. Dat is echt een top organisatie. Ben ermee naar sapa, halong bay en tam coc gegaan
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:55:16 #153
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66269186
Idd zeker halong bay is het waard om meer doekoe neer te leggen dan je normaal zou doen... wij hadden een reis 1 nacht halong bay 1 nacht cat ba en dat was echt iets van 32 dollar ofzo :S nou dat hebben we geweten. vrienden hadden 100 dollar betaald en echt een geweldige boot met superveel personeel, gratis drank en verse seafood de hele dag lang.
pi_66269497
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Idd zeker halong bay is het waard om meer doekoe neer te leggen dan je normaal zou doen... wij hadden een reis 1 nacht halong bay 1 nacht cat ba en dat was echt iets van 32 dollar ofzo :S nou dat hebben we geweten. vrienden hadden 100 dollar betaald en echt een geweldige boot met superveel personeel, gratis drank en verse seafood de hele dag lang.
had ik dat geweten, ik betaalde geloof ik zo'n $25 (2 dagen 1,5 dag, 1 nacht op boot)
boot was goed, maar eten was karig (al smaakte het wel goed) en het personeel zelf zat uren aan de garnalen

ook was het bier stervensduur, terwijl ik vooraf aan de gids had gevraagd of het goedkoper was om drank aan land in te slaan, antwoord was dat het niet uitmaakte (dit is natuurlijk mijn eigen fout, ik had beter moeten weten)
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:37:26 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_66270762
goedkoop is duurkoop (in vele gevallen) voor je Halong Bay Trip

En zeg nou zelf, wat is nou 80 dollar voor 3 volle dagen eten, drinken en slapen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:23:46 #156
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66290428
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:47 schreef WooZ het volgende:

[..]

idd zoiets had ik ook betaald via vegatravel. Dat is echt een top organisatie. Ben ermee naar sapa, halong bay en tam coc gegaan
daar waren wij ook mee volgens mij. inderdaad goed geregeld!
pi_66690416
Beste mensen, ik ga over een paar dagen ene maandje met de rugzak rondlopen/rijden en varen in Vietnam.
Al dit leesvoer is zalig. Ik heb nog even een vraagje: met vegatravel bedoelen jullie: vegavietnamtravel.com? De driedaagse tour voor 110 $ is dus een aanrader? Ik heb ook goede berichten gehoord over ecofriendlyvietnam. Iemand ervaring mee? Wat ik begrijp is dat je moet zorgen dat je een beetje op tijd wegbent anders vaar je allemaal tegelijk uit? Ik ben niet vies van wat toerisme, maar wil het lloret del Mar gevoel een beetje ontlopen.

Ik reis alleen, vrouw 38. Begin in het noorden en zak langzaam af naar het zuiden. Het enige waar ik nog niet echt duidelijkheid over heb, wel strand gaat t worden? Ik hoor over Jungle beach goede dingen, lekkere backpack sfeer, maar ik denk dat Phu Quoc mooier is qua het ultieme blauw en wit? Maar wellicht te weinig te doen, te resorterig? Anyways, iedere tip wordt met veel plezier gelezen. Ik ga nu maar eens even het easy rider gebeuren googelen want dat is me totaal nog onduidelijk. Ik heb de LP (nog) niet. Wil het eens een keer zonder proberen. Op zich toch best al avontuurlijk,.. Elles
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:38:02 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_66690776
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:31 schreef ellesp het volgende:
Beste mensen, ik ga over een paar dagen ene maandje met de rugzak rondlopen/rijden en varen in Vietnam.
Al dit leesvoer is zalig. Ik heb nog even een vraagje: met vegatravel bedoelen jullie: vegavietnamtravel.com? De driedaagse tour voor 110 $ is dus een aanrader? Ik heb ook goede berichten gehoord over ecofriendlyvietnam. Iemand ervaring mee? Wat ik begrijp is dat je moet zorgen dat je een beetje op tijd wegbent anders vaar je allemaal tegelijk uit? Ik ben niet vies van wat toerisme, maar wil het lloret del Mar gevoel een beetje ontlopen.

Ik reis alleen, vrouw 38. Begin in het noorden en zak langzaam af naar het zuiden. Het enige waar ik nog niet echt duidelijkheid over heb, wel strand gaat t worden? Ik hoor over Jungle beach goede dingen, lekkere backpack sfeer, maar ik denk dat Phu Quoc mooier is qua het ultieme blauw en wit? Maar wellicht te weinig te doen, te resorterig? Anyways, iedere tip wordt met veel plezier gelezen. Ik ga nu maar eens even het easy rider gebeuren googelen want dat is me totaal nog onduidelijk. Ik heb de LP (nog) niet. Wil het eens een keer zonder proberen. Op zich toch best al avontuurlijk,.. Elles
Je hebt meestal geen keus voor hoe laat je vertrekt, dat ligt aan de reisorganisatie met wie je meegaat. Dat tegelijkertijd uitvaren boeit toch niks aangezien iedereen op een andere manier vaart en het toch al snel 45 a 60 minuten duurt voordat je echt tussen de rotsen vaart.

Voor het strand heb ik niet echt goede tips voor je. Ik vond het strand bij Hoi An prima. Phu Quoc zal vast en zeker beter zijn, maar daar moet je ook wel naartoe vliegen natuurlijk. Ik raad je wel aan een reisgids mee te nemen, hoeft niet persé de LP te zijn overigens. Qua ho(s)tels is ongeveer iedere reisgids alweer outdated op het moment dat die uitkomt.. Helemaal in een land als Vietnam. beste tip is om vantevoren recensies te lezen op fora's zoals de thorntree, en die hostels op te schrijven.

Veel plezier in ieder geval!!
pi_66692144
quote:

de juiste website heb ik hierboven ergens staan, die jij hebt is een kopie als ik me niet vergis dus niet te goeie. LP of rough guide is wel aan te raden, als is het maar om te weten waar alle interessante dingen te zien zijn in de steden. Anders leen je ze van een bieb, zo heb ik ook de rg meegenomen voor een kwartje
pi_66692322
quote:

dat Easy Rider moet je echt doen, is een van de hoogtepunten van mijn reis

eerder in dit topic heb ik tips gekregen van users, moet je anders even teruglezen
pi_66698280
Ja klopt, ik zie het nu. Volgens mij is dit de juiste toko?
http://www.fansipantours.com.vn

Ik las ook een leuke post op Thorntree LP over de Easy Riders.
Ik heb 'm even geplakt en geknipt!

just came back from a one month trip through Vietnam (went from North to South) and to tell you the truth, didn’t really like it in the beginning. But when I arrived in Dalat it was so different from all the other places I visited so far. Friendly, helpful people, who will greet you without trying to sell you something. Such a big difference to Hanoi! :-)

The highlight of Dalat was the one day tour I did with an Easy Rider. His name is Do Thao and has been an Easy Rider for many years now. He is a very experienced, trustworthy driver and guide with a great knowledge about the country. He can tell you all about the society, nature etc. He listened to what I wanted to see and brought me to all these places, so in my case it wasn’t a standard tour. He even drove a lot of kilometers more to show me a lake off the beaten track without charging me more for it.
I saw a lot of agriculture, which is very interesting for me, since I am a city girl!, coffee fields, silk factory, waterfall, two temples. I also wanted to see the ‘Crazy Monk’ but he was out of town that day. The next morning he even picked me up to take me to the Crazy Monk again, but he was still not home. The nature around Dalat is very nice! I had a great day and can highly recommend everybody to do an Easy Rider tour with Do Thao. I had so much fun with him! He can also do long trips from Dalat to any other place in Vietnam by motor cycle (or more if you are with more people), car, or van.

If you want to have more info, you can always send me a pm.

For anyone who is interested, here are the contact details of Do Thao:

224/25 Phan Dinh Phung Street, Dalat
063.520181 (home)
0919 179217 (mobile)
e-mail: do_thao_Guide@hotmail.com
website: http://drive.to/easyriders or google to dalat easyriders (the fansite)

Have a nice stay in Vietnam!
pi_66704097
Ik ga van de zomer 7 weken naar Azie. Ik wil thailand/vietnam/laos/cambodja gaan bekijken, echter heb ik in laos en cambodja nog niet zo veel dingen die ik wil zien, dus ik zal voornamelijk in vietnam en thailand te vinden zijn verwacht ik.

Ik heb de topic doorgelezen, maar ik hoor eigenlijk niemand over het palmeneiland nabij Nha Trang. Ik was eigenlijk daar wel van plan 2 dagen te verblijven, daar te snorkelen/duiken en beetje te relaxen. Mensen ervaring met dit eiland?

Verder is er veel nuttige informatie te vinden. Op dit moment alleen een beetje aan het kijken wat ik wil zien. Ik zal later een planning maken, dan zal ik vast nog wel een aantal vragen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door InnocentFR op 04-03-2009 20:31:28 ]
pi_66705099
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:19 schreef InnocentFR het volgende:

Ik heb de topic doorgelezen, maar ik hoor eigenlijk niemand over het palmeneiland nabij Nha Trang. Ik was eigenlijk daar wel van plan 2 dagen te verblijven, daar te snorkelen/duiken en beetje te relaxen. Mensen ervaring met dit eiland?

Is dat dat eiland waar een enorm resort op is gebouwd, en waar nu een kabelbaan heen loop dat gefinancierd is door de maffia? of zit ik nu echt helemaal verkeerd

Je kunt er erg goed duiken hoorde ik. Zelf heb ik er gesnorkeld (op een 'duikboot') en dat was al geweldig mooi! Mun-Island is een aanrader Voor de rest vond ik Nha Trang zelf niet echt superleuk ofzo...

edit: gevonden ik zat er toch niet zo heel ver naast geloof ik:

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_66707099
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:41 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Is dat dat eiland waar een enorm resort op is gebouwd, en waar nu een kabelbaan heen loop dat gefinancierd is door de maffia? of zit ik nu echt helemaal verkeerd

Je kunt er erg goed duiken hoorde ik. Zelf heb ik er gesnorkeld (op een 'duikboot') en dat was al geweldig mooi! Mun-Island is een aanrader Voor de rest vond ik Nha Trang zelf niet echt superleuk ofzo...

[ afbeelding ]
Nee, ik bedoel denk ik toch wat anders. Ik heb op een site van een reisorganisatie het volgende gevonden (dag 7 en 8): http://www.vietnamonline.nl/higlights_en_palmeneiland.htm . Ik heb ergens ook nog de site van het eiland zelf(maar 1 toko) staan, maar kan ik even niet 123 vinden.
pi_66716595
quote:
Ik ga van de zomer 7 weken naar Azie. Ik wil thailand/vietnam/laos/cambodja gaan bekijken, echter heb ik in laos en cambodja nog niet zo veel dingen die ik wil zien, dus ik zal voornamelijk in vietnam en thailand te vinden zijn verwacht ik.
als je maar naar de tempels in Cambodja gaat...
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:41 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
jij bedoelt Vinepearl edit: de foto was nog niet geladen
ik ben met de fiets een stukje gaan rijden, toen kwam ik bij die kabelbaan uit, was te duur om even naar de overkant te gaan (weet niet meer hoeveel)
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:15:59 #166
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66719878
Ik ben toen wel naar de overkant geweest en dat was best een bizarre ervaring . Dat hele, tsja, pretpark was volkomen verlaten. We zijn in totaal 5 mensen tegengekomen (waarvan 3 van die mensen in konijnenpakken). Echt heel raar om in een spookpretpark te lopen. Overigens was de helft dicht en waren ze nog in aanbouw .
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:15:24 #167
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66721742
quote:

Verder is er veel nuttige informatie te vinden. Op dit moment alleen een beetje aan het kijken wat ik wil zien. Ik zal later een planning maken, dan zal ik vast nog wel een aantal vragen hebben.
Van veel mensen die dezelfde trip als jij hebben gemaakt zegt 90% dat ze laos echt de meest indrukwekkende plek vonden, zowel qua natuur als cultuur als vriendelijkheid. Zeker niet overslaan dus! Kun je mijns inziens zelf beter thailand skippen....
pi_66742675
Ik was niet van plan landen te skippen, alleen korter te verblijven dan anderen.

Doen jullie trouwens gezien de kleine bedragen niks met creditcard?
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:14:19 #170
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_66745873
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:06 schreef InnocentFR het volgende:
Ik was niet van plan landen te skippen, alleen korter te verblijven dan anderen.

Doen jullie trouwens gezien de kleine bedragen niks met creditcard?
Wij hebben een aantal pakken laten maken in Hoi An, dat hebben we betaald per CC. Verder alles gewoon contant, staat toch op elke hoek een automaat.
Geef mij maar Amsterdam
pi_66748943
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:14 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Wij hebben een aantal pakken laten maken in Hoi An, dat hebben we betaald per CC. Verder alles gewoon contant, staat toch op elke hoek een automaat. waar soms geld in zit
Creditcard is op zich niet nodig, tenzij je daar vliegtickets wilt boeken, dan kan het wel makkelijk zijn...
pi_66749106
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Creditcard is op zich niet nodig, tenzij je daar vliegtickets wilt boeken, dan kan het wel makkelijk zijn...
in die landen is de trein geweldig, wie heeft er vliegtuigen nodig met een slaaptrein
pi_66749692
Als je voor 4 tientjes van Hanoi naar Bangkok kan vliegen en je hebt nog 2 dagen voor je terug vliegt naar Nederland, waarom dan een slaaptrein pakken?

Ja je komt veel meer locals tegen, je beleefd meer avonturen etc. etc. maar als je weinig tijd hebt is zo'n vluchtje met AirAsia toch wel ideaal denk ik...
pi_66752111
Hoe hebben de mensen die naar Vietnam zijn geweest hun visum geregeld. Wij willen via Bangkok naar Hanoi vliegen, echter zijn wij niet lang genoeg in Bangkok (alleen een paar uur) om daar een visum te regelen. Nou zijn er drie opties en wil ik graag weten welke het goedkoopste/handigste/betrouwbaarste is.

optie 1: ambassade in Nederland. Weinig info op de site te vinden, alleen smoezelig documentje dat je moet invullen. Verder ook weinig goede verhalen over gehoord.

optie 2: via https://www.visa-vietnam.org/

optie 3: via een vietnamees reisbureautje die ook zo'n formulier als bij optie 2 regelt
pi_66753479
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:47 schreef MCH het volgende:
Hoe hebben de mensen die naar Vietnam zijn geweest hun visum geregeld. Wij willen via Bangkok naar Hanoi vliegen, echter zijn wij niet lang genoeg in Bangkok (alleen een paar uur) om daar een visum te regelen. Nou zijn er drie opties en wil ik graag weten welke het goedkoopste/handigste/betrouwbaarste is.

optie 1: ambassade in Nederland. Weinig info op de site te vinden, alleen smoezelig documentje dat je moet invullen. Verder ook weinig goede verhalen over gehoord.

optie 3: via een vietnamees reisbureautje die ook zo'n formulier als bij optie 2 regelt
ik had 'm voor vertrek hier geregeld: http://www.visum.nl/vietnam.htm
pi_66753994
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 04:46 schreef Ruud het volgende:

[..]

ik had 'm voor vertrek hier geregeld: http://www.visum.nl/vietnam.htm
Dat is duur geld vergeleken met die andere opties.
pi_66754433
quote:

Ik heb optie 1 gedaan. Ben er een paar dagen van tevoren naartoe gegaan, het 'smoezelige documentje' ingevuld en stond na een half uurtje buiten met visum voordeel voor mij was dat ik in Delft zat, dan is Den Haag niet zo'n heel groot avontuur om te komen
pi_66755246
quote:

ik zou gewoon lekker optie 1 kiezen... paspoort getekend post opsturen en vervolgens heb je met een paar dagen je visum terug.

maar ik heb mijn tickets toendertijd bij mandon travel geregeld. Zo'n vietnamees reisbureau. Die regelen de tickets en visa ideaal.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:29:14 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_66759710
Ik kwam vanuit Cambodja, en heb visum gewoon in Pnomh Penh geregeld. Is ook een stuk goedkoper dan in Nederland
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:09:47 #180
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_66761164
Same here, maar dan vanuit Chiang Mai Het was goedkoop, handig, en redelijk betrouwbaar. Je moet wel je paspoort afgeven aan het bureau'tje voor een dag of 3. Zij gaan dan naar de grens en halen het visum voor je, als ik het goed begreep.
pi_66766798
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:30 schreef krapula het volgende:

[..]

Ik heb optie 1 gedaan. Ben er een paar dagen van tevoren naartoe gegaan, het 'smoezelige documentje' ingevuld en stond na een half uurtje buiten met visum voordeel voor mij was dat ik in Delft zat, dan is Den Haag niet zo'n heel groot avontuur om te komen
Wat waren de kosten en moest je een afspraak maken?
pi_66773625
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat waren de kosten en moest je een afspraak maken?
weet zo de kosten niet meer, maar meen dat het iets van 30 á 35 euro o.i.d. was. Kan ernaast zitten. Een afspraak hoefde niet, ik zou als ik jou was er wel voor zorgen dat je vóór 14:00 op de ambassade bent. Dan verstrekken ze het visum nog dezelfde dag.

ik meen dat de kosten van visum in vorige vietnamtopic nog wel genoemd is...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:43:54 #183
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_66782105
Ik ben ook gewoon langs de ambassade gerend indd. Was binnen 30 mins weer weg, met visum voor 3 personen.
Geef mij maar Amsterdam
pi_66788578
Bedankt Bullebak en krapula, ik weet genoeg.
pi_66803955
ik ben ook gewoon langs ambassade gegaan op een vrijdagmiddag, knijterdruk natuurlijk maar ik kreeg em wel gelijk mee
pi_66851659
Iemand nog tips voor een goede reisprganisatie om een nachtje naar Ha Long bay te gaan? In de Lonely planet staan wat urls, maar die vragen nu makkelijk 150-200 dollar voor een nachtje. Het mag best iets kosten, maar 175 usd per persoon lijkt me toch te duur voor dit land...

(Ik las al iets over sinhcafevn, maar het mag best iets luxer, misschien rond de 80-100 usd?). Ervaringen? Tips?

bvd!
pi_66852096
Ik heb in Hanoi wat geregeld. Niet via sinh café, maar via citygate. Uit eindelijk bieden al deze organisaties nagenoeg hetzelfde aan, ook verschillende mogelijkheden qua prijs, etc. Ik zou gewoon Hanoi ingaan en daar het een en ander regelen.
  maandag 9 maart 2009 @ 10:27:51 #188
194833 Hanoying
pi_66852303
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:01 schreef McGry het volgende:
Iemand nog tips voor een goede reisprganisatie om een nachtje naar Ha Long bay te gaan? In de Lonely planet staan wat urls, maar die vragen nu makkelijk 150-200 dollar voor een nachtje. Het mag best iets kosten, maar 175 usd per persoon lijkt me toch te duur voor dit land...

(Ik las al iets over sinhcafevn, maar het mag best iets luxer, misschien rond de 80-100 usd?). Ervaringen? Tips?

bvd!
150 usd per persoon is veel te veel voor een korte trip met één overnachting. Als je er behoefte aan hebt dan wil ik mijn vrouw wel vragen om een programma voor je in elkaar te zetten. Begin je je reis in Hanoi? Afhankelijk van hoe je je reis wil insteken kunnen we in samenspraak wel wat dingen voor je reserveren, of spreken we gewoon in hanoi af op het moment dat je aankomt en zetten we een schema in elkaar
  maandag 9 maart 2009 @ 10:30:03 #189
194833 Hanoying
pi_66852375
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:20 schreef krapula het volgende:
Ik heb in Hanoi wat geregeld. Niet via sinh café, maar via citygate. Uit eindelijk bieden al deze organisaties nagenoeg hetzelfde aan, ook verschillende mogelijkheden qua prijs, etc. Ik zou gewoon Hanoi ingaan en daar het een en ander regelen.
de meeste reisbureau's hebben geen netwerk maar reserveren zelf met korting bij (bv) sinhcafe... :p Er zijn meer reisbureau's dan toeristen rond het hoan kiem meer, maar echte operators zijn er eigenljk niet echt veel.
pi_66856745
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:01 schreef McGry het volgende:

bvd!
lees ff dit topic gewoon door
pi_67008159
Halong Bay kun je makkelijk doen voor +/- 100 USD, zelfs minder. Zeker voor slechts een nacht. Ik zou ter plekke (in Hanoi) een rondje lopen, of regelen via je hotel. Ik had voor 93 USD Halong Bay + Cat Ba, 2 nachten, 3 dagen (nacht op boot, nacht in hotel, en helemaal doodgegooid met lekker en veel voedsel). Als je dan langer in Cat Ba wilt vertoeven kun je simpelweg 15 USD per dag bijbetalen en kun je terug wanneer je wilt.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:39:58 #192
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67172672
Zojuist teruggekomen van een korte trip naar Hue en Hoi An, en vraag me eigenlijk af wat nou de enorme aantrekkingskracht van Hoi An is... Iemand een idee? Stadje is aardig, maar met de enorme hoeveelheden touristen die er rondlopen kreeg ik een beetje Disneyland-gevoel.

Nu weer terug in Hanoi, en misschien scheelt het dat mijn vriendin hier is opgegroeid - en haar familie hier nog steeds woont - maar vind Hanoi vooralsnog veel authentieker dan Hoi An.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:48:50 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_67172957
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:39 schreef SlamD het volgende:
Zojuist teruggekomen van een korte trip naar Hue en Hoi An, en vraag me eigenlijk af wat nou de enorme aantrekkingskracht van Hoi An is... Iemand een idee? Stadje is aardig, maar met de enorme hoeveelheden touristen die er rondlopen kreeg ik een beetje Disneyland-gevoel.

Nu weer terug in Hanoi, en misschien scheelt het dat mijn vriendin hier is opgegroeid - en haar familie hier nog steeds woont - maar vind Hanoi vooralsnog veel authentieker dan Hoi An.
Hoi An heeft zijn voor- en nadelen. Alle zogenaamde "speciale" huizen kun je overslaan, maar de tempels zijn wel weer mooi. Nadeel van Hoi An is dat het redelijk klein is en dus in de drukke periode (nu dus) het daar erg druk is. Toen ik er was, was het helemaal niet zo enorm druk.

Maar Hanoi vind ik absoluut niet authentieker dan Hoi An, in Hoi An is het 's avonds tenminste een beetje rustig. Mooie huisjes, lekker en goed eten. Hanoi vond ik vooral erg druk en chaotisch
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:11 #194
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67174829
Kan. Smaken verschillen. Zoals gezegd; misschien scheelt het dat ik in Hanoi mensen volg die weten hoe alles loopt, en in Hoi An liepen we allemaal zonder enig idee rond. En... wellicht hebben wij een verschillende definities van authentiek.

Volgens mij was het trouwens nog laagseizoen... In Da Nang voelde ik mij de enige tourist. In Lang Co was ik de enige tourist. In Hue waren logischerwijs wel meer touristen, maar niet vergelijkbaar met Hoi An. Dus wellicht wordt het nog drukker...
pi_67176802
Ik vond Hoi An ook maar een grote toeristische zooi (en dat was in januari), maar een beetje de winkeltjes afstruinen was prima. Wel leuk om daar een brommertje te huren en lekker naar het strand te crossen

En overigens wel m'n uberpimp pyjama op maat laten maken, een glimmende blauw zijden broek met drakenopdruk
pi_67190532
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:59 schreef WooZ het volgende:
Ik vond Hoi An ook maar een grote toeristische zooi (en dat was in januari), maar een beetje de winkeltjes afstruinen was prima. Wel leuk om daar een brommertje te huren en lekker naar het strand te crossen

En overigens wel m'n uberpimp pyjama op maat laten maken, een glimmende blauw zijden broek met drakenopdruk
dat klinkt als DE reden om naar Hoi An te gaan
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:45:17 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_67196259
Ik vond Hoi An één van de mooiste plekjes van Vietnam, veel verschillende authentieke bouwstijlen ook. En 's avonds heeft het gewoon een hele aparte sfeer met al de lampions. Alleen jammer dat er erg veel (kleding)winkeltjes en dergelijke in de oude panden zitten.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:15:13 #198
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67310067
Het ziet er naar uit dat mijn vriendin en ik deze zomer naar Vietnam gaan Hoe zit het daar met de insecten, word je constant gestoken en lopen de vogelspinnen door je hotelkamer heen?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:19:48 #199
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_67310240
Welnee, bijna geen spin gezien daar.

Enige lokatie waar ik lekgestoken werd door muggen was in Mui Ne. Voor de rest 0 last gehad van die beesten.
Geef mij maar Amsterdam
pi_67310945
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:15 schreef MoneyTalks het volgende:
Het ziet er naar uit dat mijn vriendin en ik deze zomer naar Vietnam gaan Hoe zit het daar met de insecten, word je constant gestoken en lopen de vogelspinnen door je hotelkamer heen?
dat ligt eraan hoeveel je bereid bent te betalen per nacht

Met z'n tween zou ik gewoon voor een hotel gaan ipv hostel. Gemid. 20$/nacht en dan heb je een schone kamer met warm water en ontbijt en internet inbegrepen
pi_67313138
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:45 schreef Blik het volgende:
Ik vond Hoi An één van de mooiste plekjes van Vietnam, veel verschillende authentieke bouwstijlen ook. En 's avonds heeft het gewoon een hele aparte sfeer met al de lampions. Alleen jammer dat er erg veel (kleding)winkeltjes en dergelijke in de oude panden zitten.
lijkt me leuk ja
http://www.virtourist.com/asia/vietnam/hoi-an/index.html

http://www.travelfish.org(...)china_beach/all/2248

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 23-03-2009 02:39:13 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 04:34:28 #202
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_67313542
Weet iemand misschien een goede motor verhuur in Nha Trang. Ik zit hier namelijk 4 maanden voor stage, en wil ik graag een beetje rond kunnen toeren. Helaas is het nu zo dat de meeste bedrijven niets meer verhuren aan toeristen omdat ze geen rijbewijs hebben (war je die voor nodig hebt is me vraag, zeker in dit verkeer, maar ja..) de verhuurbedrijven krijgen zelf blijkbaar tegenwoordig de boete van de politie... en daarom zijn ze wat huiverig. Maar weet misschien iemand een bedrijf die het nog wel doet, of kan ik er beter een kopen? iemand ervaring met een brommer te kopen in vietnam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')