abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60222731
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Kunnen jullie me helpen aan wat titels? Ik weet bijvoorbeeld wel The BWP, The Descent en Wrong Turn.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:18:15 #52
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60223572
In [REC] gebeurde daadwerkelijk geen zak.
pi_60224243
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Kunnen jullie me helpen aan wat titels? Ik weet bijvoorbeeld wel The BWP, The Descent en Wrong Turn.
The ruins, dog soldiers, severance, cabin fever
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60226897
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

pi_60230451
quote:
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Wrong Turn.
Was gister op tv
pi_60233717
De tour de France, dagelijks te zien op Ned 1
pi_60240011
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:34 schreef Forum-Monster het volgende:

[..]

Was gister op tv
Ja ik heb hem gekeken, was wel aardig
  maandag 21 juli 2008 @ 11:26:18 #58
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_60240993
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

The ruins was zo een enorm stuk schijt. Wat ik goed vond: de cast, camera werk en het initiele idee. Wat zeer slecht was aan de film: Dodelijke planten? Dodelijke trage planten? Serieus wtf, hoe lame (maar origineel) Het ontbrak de gehele film aan een aantal elementen: suspens en character development.
Met een oude on ontdekte maya tempel kun je zoveel meer doen in een film!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 21 juli 2008 @ 11:30:30 #59
94617 Ps2K
pi_60241073
quote:
Severance, een stel lui die werken voor een wapenhandelaar hebben een paintball uitje in Kroatie.

Severed forrest of the damned, boomknuffelende hippes veranderen in zombies terwijl ze een stuk bos tegen kap proberen te beschermen.

Altered, speelt zich even af in het bos. Stel rednecks vangen een alien...
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 21 juli 2008 @ 14:24:58 #60
3767 Herald
Come get some
pi_60244975
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:26 schreef Ps2K het volgende:
The ruins was zo een enorm stuk schijt. Wat ik goed vond: de cast, camera werk en het initiele idee. Wat zeer slecht was aan de film: Dodelijke planten? Dodelijke trage planten? Serieus wtf, hoe lame (maar origineel) Het ontbrak de gehele film aan een aantal elementen: suspens en character development.
Met een oude on ontdekte maya tempel kun je zoveel meer doen in een film!
het ging ook niet om de tempel, maar om die planten
maar ach, je bent vast het typje die wel 2001: A Space Odessey helemaal snapte
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 21 juli 2008 @ 14:59:48 #61
94617 Ps2K
pi_60245627
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:24 schreef Herald het volgende:

[..]

het ging ook niet om de tempel, maar om die planten
maar ach, je bent vast het typje die wel 2001: A Space Odessey helemaal snapte
Ik snap 2001 idd (Boek was beter btw)

Maar dat neemt niet weg dat the ruins geen fijne film was om te kijken. Als je een film maakt met een ruine doe het dan goed (Indiana Jones, AVP, National treasure)
Planten zijn gewoon geen goed materiaal om horror films van te maken, ze spelen niet in op de angst van mensen (donker, claustrofobie etc.)
pi_60284379
Frankenfish komt morgen!
Children of the night. What music they make.
  woensdag 23 juli 2008 @ 08:49:13 #63
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60287759
Gister dus friday the thirteen gezien ... zooooooo slecht kutfilm daar ging mijn geld!
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:21:34 #64
94617 Ps2K
pi_60288307
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:51 schreef DeHovenier het volgende:
Frankenfish komt morgen!
Aanrader!
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:22:15 #65
94617 Ps2K
pi_60288316
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:49 schreef aychelle het volgende:
Gister dus friday the thirteen gezien ... zooooooo slecht kutfilm daar ging mijn geld!
Welk deel heb je gezien, ze zijn idd niet allemaal even briljant (Jason takes Manhattan....)
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:54:06 #66
3767 Herald
Come get some
pi_60288886
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:22 schreef Ps2K het volgende:
Welk deel heb je gezien, ze zijn idd niet allemaal even briljant (Jason takes Manhattan....)
Geen enkele Friday the 13th is briljant. Natuurlijk zit iedereen wel heel hard te janken dat er een remake/re-imagening aankomt, maar de F13 serie is eerder cult dan kunst. Weet je wat er vandaag de dag gebeurd als er vervolgen op films komen? Gaan alle filmkijkertjes traantjes laten omdat Hollywood niks nieuws kan verzinnen, maar oh oh oh de jaren 80 slasherreeksen zijn me toch pareltjes uit de filmgeschiedenis. Toen wist men nog hoe je goede originele films kon maken zeg.

Daarbij is Jason goes to Hell is veel suffer dan Jason takes Manhatthan.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:08:17 #67
94617 Ps2K
pi_60289198
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:54 schreef Herald het volgende:

[..]

Geen enkele Friday the 13th is briljant. Natuurlijk zit iedereen wel heel hard te janken dat er een remake/re-imagening aankomt, maar de F13 serie is eerder cult dan kunst. Weet je wat er vandaag de dag gebeurd als er vervolgen op films komen? Gaan alle filmkijkertjes traantjes laten omdat Hollywood niks nieuws kan verzinnen, maar oh oh oh de jaren 80 slasherreeksen zijn me toch pareltjes uit de filmgeschiedenis. Toen wist men nog hoe je goede originele films kon maken zeg.

Daarbij is Jason goes to Hell is veel suffer dan Jason takes Manhatthan.
Jason goes to hell is dan ook de enige in de serie die ik niet op DVD heb En qua kwaliteit... deel 1 was wel aardig, helemaal voor die tijd. De rest kijk je tijdens het bierdrinken als koel lichtgevend behang (Jason X ftw!)

Op het punt van de remakes ben ik het niet helemaal met je eens. Het overgrote gedeelte van de remakes worden gemaakt door regiseurs die denken dat ze het beter kunnen en daardoor de hele film verpesten. Als dat niet gebeurt dan wordt de boodschap wel vernaggelt (Dawn of the dead 2004).

Een goede remake vond ik Halloween van Rob Zombie, hij heeft de lege plekken in het origineel opgevult en de film een update gegeven. Puik gedaan.
pi_60293153
Groot fan van Zombie maar zijn Halloween vond ik juist erg matig. Alle spanning van het origineel werd teniet gedaan omdat er teveel screentime voor Myers was en veel te veel moorden. De versie van Carpenter is echt zoveel beter.

Ben wel benieuwd naar de verdere films van Zombie want vooral met The Devil's Rejects liet ie zien wat voor fantastische films hij kan draaien.
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:58:44 #69
94617 Ps2K
pi_60293237
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:54 schreef Spaulding het volgende:
Groot fan van Zombie maar zijn Halloween vond ik juist erg matig. Alle spanning van het origineel werd teniet gedaan omdat er teveel screentime voor Myers was en veel te veel moorden. De versie van Carpenter is echt zoveel beter.

Ben wel benieuwd naar de verdere films van Zombie want vooral met The Devil's Rejects liet ie zien wat voor fantastische films hij kan draaien.
Tyranosaurus Rex wordt zijn volgende film
http://www.imdb.com/title/tt1185408/
pi_60296387
The Thing
Prince of Darkness
Session 9
Wolf Creek
Haute Tension
Alice Sweet Alice (met een zeer jonge Brooke Shields)
Don't Look Now (niet de standaard horror, maar deze film geeft me iedere keer een zeer ongemakkelijk gevoel.. en nee dat komt niet vanwege een door het beeld huppelende blote Sutherland )

[ Bericht 10% gewijzigd door Meaghan op 23-07-2008 15:36:19 ]
pi_60296444
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:28 schreef Q_Orianka het volgende:
Iemand ooit gehoord van Cannibal Holocaust?
Toffe film.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:27:53 #72
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_60296638
Ichi the killer al voorbij gekomen??

Tevens tvp
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_60297753
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:27 schreef Belsezar het volgende:
Ichi the killer al voorbij gekomen??

Tevens tvp
Ichi The Killer is niet echt horror.
Meer iets van hak hak hak SM hak hak hak
pi_60325635
quote:
Dead End. Vette film. Goeie spanning.
pi_60325990
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:42 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dead End. Vette film. Goeie spanning.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima film overigens
Leuke grapjes zitten er ook in
pi_60326238
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:21 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Aanrader!
Begon pas om 11 u, da's voor mij te laat
Children of the night. What music they make.
pi_60326608
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:08 schreef Devrim_ het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima film overigens
Leuke grapjes zitten er ook in
SPOILER
pi_60340254
Ik meld mij als horror-fan.

Ichi The Killer was niet echt horror, was wel een goede film. Is eens iets anders dan al die mainstream films. Cannibal Holocaust is verder overrated door al die idioten die zeggen dat hij oh-zo-ranzig is, terwijl dat niet zo is. De boodschap van de film was overigens wel goed.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_60341510
Had Cannibal Holocaust een boodschap? (Ik heb de film niet afgekeken )

Gisteren Oldboy gekeken
Wat een geweldige film.
Ik viel bijna van de bank af aan het eind wat een geweldig einde

-edit-

Ik had Oldboy trouwens gedownload...blijkt dat ik die film in mijn dvd collectie heb _!
pi_60341943
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:03 schreef Devrim_ het volgende:
Had Cannibal Holocaust een boodschap? (Ik heb de film niet afgekeken )
Dat de westerse samenleving de inboorlingen als onbeschaafd ziet, terwijl je met een objectieve blik juist kunt concluderen dat de westerlingen de ware onbeschaafden zijn.
pi_60351428
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:18 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dat de westerse samenleving de inboorlingen als onbeschaafd ziet, terwijl je met een objectieve blik juist kunt concluderen dat de westerlingen de ware onbeschaafden zijn.
pi_60356054
Borderland.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_60629661
De Franstalige horrorfilms van de laatste paar jaren zijn geweldig

À l'Intérieur
Frontière(s)
Haute Tension

En geen Franse film en misschien ook geen typische horror film maar wel enorm bizar en gaaf

Calvaire

met de heerlijke bar dance scene:

pi_60629909
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef Spaulding het volgende:

À l'Intérieur
Frontière(s)
Haute Tension

En geen Franse film en misschien ook geen typische horror film maar wel enorm bizar en gaaf

Calvaire

Inside was wel te doen geen super film
Frontière(s) was gewoon een verkapte texas chainsaw massacre en Haute Tension was bagger
Calvaire heb ik helaas niet te pakken gekregen
Dit jaar komt trouwens ook de film Martyrs uit..Schijnt een erg goede film te zijn

Dit is trouwens een puik forum voor buitenlandse horror films
http://www.bloody-disgusting.com/forums/forumdisplay.php?f=24

Er is ook een gedeelte voor Hollywood horror
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 05:13 schreef F1Bas het volgende:
Borderland.
Slechte "horror" film trouwens
pi_60630045
Ik hecht in een horror film niet zoveel aan een eventueel verhaal of motief als het een geweldig spannend of uiterst sfeervolle film is. En dat vond ik juist bij À l'Intérieur en Haute Tension erg aanwezig. Ook erg fijn is de lekkere gore en het niet altijd aanwezige happy end zoals je de laatste tijd veel bij Amerikaanse horror films ziet. En ach Frontiére(s) vond ik ook de minste van de drie maar was gewoon grappig en leuke moorden. Vooral het laatste half uur vond ik top en de oude Nazi was grappig.

Calvaire is op zich geen horror maar een uitermate zwarte komedie met een lekker naargeestig en bizar sfeertje.
pi_60630273
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:49 schreef Spaulding het volgende:
Ik hecht in een horror film niet zoveel aan een eventueel verhaal of motief als het een geweldig spannend of uiterst sfeervolle film is. En dat vond ik juist bij À l'Intérieur en Haute Tension erg aanwezig. Ook erg fijn is de lekkere gore en het niet altijd aanwezige happy end zoals je de laatste tijd veel bij Amerikaanse horror films ziet. En ach Frontiére(s) vond ik ook de minste van de drie maar was gewoon grappig en leuke moorden. Vooral het laatste half uur vond ik top en de oude Nazi was grappig.

Calvaire is op zich geen horror maar een uitermate zwarte komedie met een lekker naargeestig en bizar sfeertje.
De gore was bij alle drie de films wel oke maar toch verwachte ik net iets meer van het verhaal.
Het word allemaal een beetje te eentonig (Je kan al raden wie er wel overleeft en wie er niet overleeft.)
Het enige wat echt goed was bij À l'Intérieur en Haute Tension was het einde maar wat daarvoor allemaal gebeurt is gewoon al te vaak gedaan en er zitten ook nogal wat plotholes in À l'Intérieur en Haute tension...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:59:03 #87
94617 Ps2K
pi_60630289
Voor de splatter liefhebbers: Beyond the limits
quote:
1. the scene at the house at the ending of the first 'modern day' part of the movie with lots of murders with lots of kinds. That's the most sadistic scene I have ever seen in Cinema.

2. the massive massacre of people at the church in the second 'medieval era' part is the most violent massacre ever on the screen.

3. and the trip to Hell. I think the images of Hell we were happy to see in this film are the most horrific depiction of Hell on the celluloid ever.

So, if you like gore+blood+splatter=graphic violence, you'll like 'Beyond the Limits', maybe even more than any other slasher movie ever.
quote:
This movie is very very very violent. It is not as gruesome as the last half hour of Naked Blood, not as hardcore as Salo, and not as menacing as the Guinneapigs. This movie is its own little kind of violent. There are plenty of kills in it, and the kills are very gory. My favorite kills are all in the first half of the movie (the modern day). The character Mortimer ranks as one of the most sadistic I've ever seen depicted on screen.

The acting is pretty bad, but this isn't the kind of movie you watch for the acting. I did like the storyline. It starts off in Present Day and jumps back to the 15th Century to explain what the present day shindig was really about.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:33:03 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60646769
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:51 schreef DeHovenier het volgende:
Frankenfish komt morgen!
had ik dat eerder geweten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:58:41 #89
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60647235
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:58 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

De gore was bij alle drie de films wel oke maar toch verwachte ik net iets meer van het verhaal.
Het word allemaal een beetje te eentonig (Je kan al raden wie er wel overleeft en wie er niet overleeft.)
Het enige wat echt goed was bij À l'Intérieur en Haute Tension was het einde maar wat daarvoor allemaal gebeurt is gewoon al te vaak gedaan en er zitten ook nogal wat plotholes in À l'Intérieur en Haute tension...
Ik vond alles tot het einde juist goed bij Haute Tension. Geweldigde donkere sfeer en echte spanning. Maar toen kwam een twist dat alles wat vooraf ging totaal onzinnig maakte.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:34:07 #90
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_60649402
Maar één keer genoemd in het topic, maar toch één van de beste horror films van de laatste tijd:
The Descent

Ik keek 'm toen ik alleen thuis was, met alle lichten uit (het is vaak een donkere film) en surroundset hard aan!
Een aanrader!
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:14:31 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60650640
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef Spaulding het volgende:

À l'Intérieur
Frontière(s)
Haute Tension

Calvaire

Ils (Them) is ook nog een sterke Franse horrorfilm.

Van de laatste tijd vond ik [REC] veruit de sterkste.

Verder zijn Severance, Evil Aliens en Feast wel leuke, recente films in het horror/comedy genre.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60652110
Ja Ils wil ik al een hele tijd zien maar ik krijg hem maar niet te pakken.

[REC] vond ik een redelijk goede horror. Het jammere is dat ie ontzettend voorspelbaar is, ongeveer alle schrikmomenten zag ik aankomen. Maar aan de andere kant de laatste tien minuten waren één van de spannendste die ik in lange tijd heb gezien.

Severance heb ik ook gezien ja, die is echt hilarisch. Die andere moet ik nog ff kijken.
pi_60653701
Spaulding ik heb Ils als een xvid met een NL srt ondertiteling..
Ik kan die eventueel wel ergens op het internet kwijt als het wilt (PM maar)
Ik moet Ils zelf ook no g kijken
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:34 schreef Draz het volgende:
Maar één keer genoemd in het topic, maar toch één van de beste horror films van de laatste tijd:
The Descent

Ik keek 'm toen ik alleen thuis was, met alle lichten uit (het is vaak een donkere film) en surroundset hard aan!
Een aanrader!
Leuke film , niet de beste film, maar lekker claustrofobisch effect heeft die film
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ils (Them) is ook nog een sterke Franse horrorfilm.

Van de laatste tijd vond ik [REC] veruit de sterkste.

Verder zijn Severance, Evil Aliens en Feast wel leuke, recente films in het horror/comedy genre.
"The Cottage" past ook lekker in de horror/comedy rijtje.
Erg leuke film
pi_60654275
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:59 schreef Ps2K het volgende:
Voor de splatter liefhebbers: Beyond the limits
[..]

[..]

Zal 'm 's proberen. Maar is Salò nou echt horror? Ik heb hem wel, maar moet hem nog kijken...

Oh en trouwens, Naked Blood is gewoon ziekelijk. Dat is toch met dat meisje die..?
pi_60654586
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:19 schreef Quir het volgende:

[..]

Zal 'm 's proberen. Maar is Salò nou echt horror? Ik heb hem wel, maar moet hem nog kijken...

Oh en trouwens, Naked Blood is gewoon ziekelijk. Dat is toch met dat meisje die..?
Salò is GEEN horror.
Salò is gewoon een fucked up film waarin mensen worden verkracht en poep eten (ja poep ja)
pi_60656545
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:27 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Salò is GEEN horror.
Salò is gewoon een fucked up film waarin mensen worden verkracht en poep eten (ja poep ja)
Ik weet het, ik heb wel wat gelezen op IMDb. Vandaar dat ik het ook op die manier vroeg, omdat ik ook dacht dat Salò geen horror was.
pi_60662816
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:03 schreef Devrim_ het volgende:
Spaulding ik heb Ils als een xvid met een NL srt ondertiteling..
Ik kan die eventueel wel ergens op het internet kwijt als het wilt (PM maar)
Ik moet Ils zelf ook no g kijken
Hey bedankt maar ik heb hem net eindelijk gevonden, met Eng subs.

Ben erg benieuwd
pi_60676625
Net Ils gezien en ik vond het eigenlijk best een matige film.
Niet de spanning die ik verwacht had.

En om even in de Franse horror film sfeer te blijven:
Sheitan http://www.imdb.com/title/tt0450843/

Soort van Texas Chainsaw film

Ook schijnt Seul contre tous ( I stand alone) een goede franse horror film te zijn
http://www.imdb.com/title/tt0157016/

nzb
pi_60696546
Is Braindead van Peter Jackson al langs gekomen?
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_60715180
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:26 schreef ThaSandman het volgende:
Is Braindead van Peter Jackson al langs gekomen?
Volgens mij wel, wel vermakelijk, maar verder niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')