The ruins, dog soldiers, severance, cabin feverquote:Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Kunnen jullie me helpen aan wat titels? Ik weet bijvoorbeeld wel The BWP, The Descent en Wrong Turn.
quote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
The ruins, dog soldiers, severance, cabin fever
Was gister op tvquote:Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Wrong Turn.
The ruins was zo een enorm stuk schijt. Wat ik goed vond: de cast, camera werk en het initiele idee. Wat zeer slecht was aan de film: Dodelijke planten? Dodelijke trage planten? Serieus wtf, hoe lame (maar origineel) Het ontbrak de gehele film aan een aantal elementen: suspens en character development.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
The ruins, dog soldiers, severance, cabin fever
Severance, een stel lui die werken voor een wapenhandelaar hebben een paintball uitje in Kroatie.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
Ik hou altijd van horror films die zich afspelen in een bos. Kunnen jullie me helpen aan wat titels? Ik weet bijvoorbeeld wel The BWP, The Descent en Wrong Turn.
het ging ook niet om de tempel, maar om die plantenquote:Op maandag 21 juli 2008 11:26 schreef Ps2K het volgende:
The ruins was zo een enorm stuk schijt. Wat ik goed vond: de cast, camera werk en het initiele idee. Wat zeer slecht was aan de film: Dodelijke planten? Dodelijke trage planten? Serieus wtf, hoe lame (maar origineel) Het ontbrak de gehele film aan een aantal elementen: suspens en character development.
Met een oude on ontdekte maya tempel kun je zoveel meer doen in een film!
quote:Op maandag 21 juli 2008 14:24 schreef Herald het volgende:
[..]
het ging ook niet om de tempel, maar om die planten
maar ach, je bent vast het typje die wel 2001: A Space Odessey helemaal snapte
Aanrader!quote:
Welk deel heb je gezien, ze zijn idd niet allemaal even briljant (Jason takes Manhattan....)quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:49 schreef aychelle het volgende:
Gister dus friday the thirteen gezien ... zooooooo slechtkutfilm daar ging mijn geld!
Geen enkele Friday the 13th is briljant. Natuurlijk zit iedereen wel heel hard te janken dat er een remake/re-imagening aankomt, maar de F13 serie is eerder cult dan kunst. Weet je wat er vandaag de dag gebeurd als er vervolgen op films komen? Gaan alle filmkijkertjes traantjes laten omdat Hollywood niks nieuws kan verzinnen, maar oh oh oh de jaren 80 slasherreeksen zijn me toch pareltjes uit de filmgeschiedenis. Toen wist men nog hoe je goede originele films kon maken zeg.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:22 schreef Ps2K het volgende:
Welk deel heb je gezien, ze zijn idd niet allemaal even briljant (Jason takes Manhattan....)
Jason goes to hell is dan ook de enige in de serie die ik niet op DVD hebquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:54 schreef Herald het volgende:
[..]
Geen enkele Friday the 13th is briljant. Natuurlijk zit iedereen wel heel hard te janken dat er een remake/re-imagening aankomt, maar de F13 serie is eerder cult dan kunst. Weet je wat er vandaag de dag gebeurd als er vervolgen op films komen? Gaan alle filmkijkertjes traantjes laten omdat Hollywood niks nieuws kan verzinnen, maar oh oh oh de jaren 80 slasherreeksen zijn me toch pareltjes uit de filmgeschiedenis. Toen wist men nog hoe je goede originele films kon maken zeg.
Daarbij is Jason goes to Hell is veel suffer dan Jason takes Manhatthan.
Tyranosaurus Rex wordt zijn volgende filmquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:54 schreef Spaulding het volgende:
Groot fan van Zombie maar zijn Halloween vond ik juist erg matig. Alle spanning van het origineel werd teniet gedaan omdat er teveel screentime voor Myers was en veel te veel moorden. De versie van Carpenter is echt zoveel beter.
Ben wel benieuwd naar de verdere films van Zombie want vooral met The Devil's Rejects liet ie zien wat voor fantastische films hij kan draaien.
Toffe film.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:28 schreef Q_Orianka het volgende:
Iemand ooit gehoord van Cannibal Holocaust?
Ichi The Killer is niet echt horror.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:27 schreef Belsezar het volgende:
Ichi the killer al voorbij gekomen??
Tevens tvp
Dead End. Vette film. Goeie spanning.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Urquhart het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:42 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dead End. Vette film. Goeie spanning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima film overigens
Leuke grapjes zitten er ook in![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:08 schreef Devrim_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima film overigens
Leuke grapjes zitten er ook in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat de westerse samenleving de inboorlingen als onbeschaafd ziet, terwijl je met een objectieve blik juist kunt concluderen dat de westerlingen de ware onbeschaafden zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:03 schreef Devrim_ het volgende:
Had Cannibal Holocaust een boodschap?(Ik heb de film niet afgekeken
)
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:18 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat de westerse samenleving de inboorlingen als onbeschaafd ziet, terwijl je met een objectieve blik juist kunt concluderen dat de westerlingen de ware onbeschaafden zijn.
Inside was wel te doen geen super filmquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef Spaulding het volgende:
De Franstalige horrorfilms van de laatste paar jaren zijn geweldig![]()
À l'Intérieur
Frontière(s)
Haute Tension
En geen Franse film en misschien ook geen typische horror film maar wel enorm bizar en gaaf
Calvaire
met de heerlijke bar dance scene:
Slechte "horror" film trouwensquote:Op zaterdag 26 juli 2008 05:13 schreef F1Bas het volgende:
Borderland.
De gore was bij alle drie de films wel oke maar toch verwachte ik net iets meer van het verhaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:49 schreef Spaulding het volgende:
Ik hecht in een horror film niet zoveel aan een eventueel verhaal of motief als het een geweldig spannend of uiterst sfeervolle film is. En dat vond ik juist bij À l'Intérieur en Haute Tension erg aanwezig. Ook erg fijn is de lekkere gore en het niet altijd aanwezige happy end zoals je de laatste tijd veel bij Amerikaanse horror films ziet. En ach Frontiére(s) vond ik ook de minste van de drie maar was gewoon grappig en leuke moorden. Vooral het laatste half uur vond ik top en de oude Nazi was grappig.
Calvaire is op zich geen horror maar een uitermate zwarte komedie met een lekker naargeestig en bizar sfeertje.
quote:1. the scene at the house at the ending of the first 'modern day' part of the movie with lots of murders with lots of kinds. That's the most sadistic scene I have ever seen in Cinema.
2. the massive massacre of people at the church in the second 'medieval era' part is the most violent massacre ever on the screen.
3. and the trip to Hell. I think the images of Hell we were happy to see in this film are the most horrific depiction of Hell on the celluloid ever.
So, if you like gore+blood+splatter=graphic violence, you'll like 'Beyond the Limits', maybe even more than any other slasher movie ever.
quote:This movie is very very very violent. It is not as gruesome as the last half hour of Naked Blood, not as hardcore as Salo, and not as menacing as the Guinneapigs. This movie is its own little kind of violent. There are plenty of kills in it, and the kills are very gory. My favorite kills are all in the first half of the movie (the modern day). The character Mortimer ranks as one of the most sadistic I've ever seen depicted on screen.
The acting is pretty bad, but this isn't the kind of movie you watch for the acting. I did like the storyline. It starts off in Present Day and jumps back to the 15th Century to explain what the present day shindig was really about.
had ik dat eerder gewetenquote:
Ik vond alles tot het einde juist goed bij Haute Tension. Geweldigde donkere sfeer en echte spanning. Maar toen kwam een twist dat alles wat vooraf ging totaal onzinnig maakte.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De gore was bij alle drie de films wel oke maar toch verwachte ik net iets meer van het verhaal.
Het word allemaal een beetje te eentonig (Je kan al raden wie er wel overleeft en wie er niet overleeft.)
Het enige wat echt goed was bij À l'Intérieur en Haute Tension was het einde maar wat daarvoor allemaal gebeurt is gewoon al te vaak gedaan en er zitten ook nogal wat plotholes in À l'Intérieur en Haute tension...
Ils (Them) is ook nog een sterke Franse horrorfilm.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef Spaulding het volgende:
De Franstalige horrorfilms van de laatste paar jaren zijn geweldig![]()
À l'Intérieur
Frontière(s)
Haute Tension
En geen Franse film en misschien ook geen typische horror film maar wel enorm bizar en gaaf
Calvaire
met de heerlijke bar dance scene:
Leuke film , niet de beste film, maar lekker claustrofobisch effect heeft die filmquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:34 schreef Draz het volgende:
Maar één keer genoemd in het topic, maar toch één van de beste horror films van de laatste tijd:
The Descent
Ik keek 'm toen ik alleen thuis was, met alle lichten uit (het is vaak een donkere film) en surroundset hard aan!
Een aanrader!
"The Cottage" past ook lekker in de horror/comedy rijtje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ils (Them) is ook nog een sterke Franse horrorfilm.
Van de laatste tijd vond ik [REC] veruit de sterkste.
Verder zijn Severance, Evil Aliens en Feast wel leuke, recente films in het horror/comedy genre.
Zal 'm 's proberen. Maar is Salò nou echt horror? Ik heb hem wel, maar moet hem nog kijken...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:59 schreef Ps2K het volgende:
Voor de splatter liefhebbers: Beyond the limits
[..]
[..]
Salò is GEEN horror.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:19 schreef Quir het volgende:
[..]
Zal 'm 's proberen. Maar is Salò nou echt horror? Ik heb hem wel, maar moet hem nog kijken...
Oh en trouwens, Naked Blood is gewoon ziekelijk. Dat is toch met dat meisje die..?
Ik weet het, ik heb wel wat gelezen op IMDb. Vandaar dat ik het ook op die manier vroeg, omdat ik ook dacht dat Salò geen horror was.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:27 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Salò is GEEN horror.
Salò is gewoon een fucked up film waarin mensen worden verkracht en poep eten (ja poep ja)
Hey bedankt maar ik heb hem net eindelijk gevonden, met Eng subs.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:03 schreef Devrim_ het volgende:
Spaulding ik heb Ils als een xvid met een NL srt ondertiteling..
Ik kan die eventueel wel ergens op het internet kwijt als het wilt (PM maar)
Ik moet Ils zelf ook no g kijken
Volgens mij wel, wel vermakelijk, maar verder niet meer.quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:26 schreef ThaSandman het volgende:
Is Braindead van Peter Jackson al langs gekomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |