Ik heb t met 10.000 per maand bruto berekendquote:Op maandag 14 juli 2008 18:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Verwacht toch wel meer dan de modale mens. Metgod wordt de nieuwe Fred Blankemeijer.
Bericht over Metgod in 2063 :
[..]
Wat een lachertje.quote:Supportersvereniging schrapt busreis naar Oostenrijk
De Supportersvereniging heeft vandaag laten weten dat het noodgedwongen de georganiseerde busreis naar het trainingskamp van Feyenoord in Oostenrijk heeft moeten schrappen. Er hadden tot nu toe slechts 11 supporters belangstelling getoond
Jullie niet in iedergeval.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:10 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja dwaas, wie gaat er nou met een bus
De trein is sneller!quote:Op maandag 14 juli 2008 20:20 schreef w00h00 het volgende:
Jullie niet in iedergeval.
hij is zn eigen huis alleen uitgeweest voor school en familiebezoek.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar ben jij zoal geweest de afgelopen jaren?
quote:,,Pas de laatste dagen voelde ik dat het alsnog moeilijk ging worden,'' aldus technisch directeur Peter Bosz. ,,FC Twente weigerde Marko opeens te laten gaan, terwijl ze kort daarvoor nog wél een prijs hadden genoemd. Waarschijnlijk heeft de komst van hun nieuwe trainer (Steve McClaren, red.) daarin een rol gespeeld. Die is er dwars voor gaan liggen.''
In een arbitragezaak tussen Arnautovic en FC Twente had Feyenoord sterk gestaan, denkt Bosz. ,,Maar zoiets is aan de speler, niet aan ons. Omdat FC Twente een prijs heeft genoemd en wij die wilden betalen, was het volgens mij een duidelijke zaak geweest. Op een paar details na waren we gewoon rond. Maar die jongen wilde dat gevecht niet aan met zijn club en daar hebben wij alle begrip voor. Hoe jammer we het ook vinden dat hij niet naar ons komt.''
Feyenoord hoopte met Arnautovic een jonge en talentvolle speler aan te trekken, nadat het met Jon Dahl Tomasson opnieuw een dertiger had vastgelegd. Met het oog op de toekomst heeft Feyenoord behoefte aan spelers met restwaarde. Eén van de opties is nog steeds de jonge Benfica-aanvaller Fabio Coentrao, die Feyenoord voor een seizoen wil huren met een optie tot koop. De speler zelf zei er in de Portugese pers al uit te zijn met Feyenoord, maar volgens Bosz is de deal nog zeker niet rond. ,,Dat is onzin,'' zegt Bosz.
Stuk uit: AD
Stiekem jammer dat hij geen arbitragezaak is aangegaan, maarja het zij zo.quote:FC Twente troeft Feyenoord af in strijd Arnautovic
Door EDDY VAN DER LEY;SJOERD MOSSOU
ENSCHEDE/ROTTERDAM - Feyenoord dacht de talentvolle spits al binnen te hebben, maar Marko Arnautovic blijft bij FC Twente.
De 19-jarige aanvaller tekende gisteren een verbeterd contract bij de club uit Enschede, tot grote teleurstelling van de Rotterdammers.
Feyenoord was bereid ver te gaan voor Arnautovic en rekende tot vorige week volledig op zijn komst. De club had zo'n 4,5 miljoen euro over voor de Oostenrijker, het bedrag dat FC Twente in eerste instantie als vraagprijs had genoemd. Bovendien dacht Feyenoord er persoonlijk wel uit te zijn met Arnautovic, die aangaf graag naar de Kuip te komen.
,,Pas de laatste dagen voelde ik dat het alsnog moeilijk ging worden,'' aldus technisch directeur Peter Bosz. ,,FC Twente weigerde Marko opeens te laten gaan, terwijl ze kort daarvoor nog wél een prijs hadden genoemd. Waarschijnlijk heeft de komst van hun nieuwe trainer (Steve McClaren, red.) daarin een rol gespeeld. Die is er dwars voor gaan liggen.''
In een arbitragezaak tussen Arnautovic en FC Twente had Feyenoord sterk gestaan, denkt Bosz. ,,Maar zoiets is aan de speler, niet aan ons. Omdat FC Twente een prijs heeft genoemd en wij die wilden betalen, was het volgens mij een duidelijke zaak geweest. Op een paar details na waren we gewoon rond. Maar die jongen wilde dat gevecht niet aan met zijn club en daar hebben wij alle begrip voor. Hoe jammer we het ook vinden dat hij niet naar ons komt.''
Feyenoord hoopte met Arnautovic een jonge en talentvolle speler aan te trekken, nadat het met Jon Dahl Tomasson opnieuw een dertiger had vastgelegd. Met het oog op de toekomst heeft Feyenoord behoefte aan spelers met restwaarde. Eén van de opties is nog steeds de jonge Benfica-aanvaller Fabio Coentrao, die Feyenoord voor een seizoen wil huren met een optie tot koop. De speler zelf zei er in de Portugese pers al uit te zijn met Feyenoord, maar volgens Bosz is de deal nog zeker niet rond. ,,Dat is onzin,'' zegt Bosz.
FC Twente toont met het behouden van Arnautovic opnieuw daadkracht op de spelersmarkt. In januari probeerde Ajax middenvelder Orlando Engelaar los te weken, maar wist de clubleiding hem met een beter contract en een gelimiteerde afkoopsom tot een langer verblijf te verleiden. Dat de Oranje-international onlangs alsnog naar een topclub vertrok, het Duitse Schalke 04, was ingecalculeerd en gebeurde op de voorwaarden van FC Twente.
De Braziliaanse verdediger Douglas Texeira stond in de belangstelling van onder meer Ajax en Feyenoord, maar ook hij tekende tegen verbeterde condities bij. Hetzelfde gebeurt nu met Arnautovic. Feyenoord wilde ver gaan, maar FC Twente praatte op de speler in en bood hem een verbeterd contract met een gelimiteerde afkoopsom.
,,Het was ook niet zo dat Marko per se weg wilde bij FC Twente, het was meer dat hij graag naar Feyenoord was gegaan,'' zegt zaakwaarnemer Rob Groener vanuit Oostenrijk, waar hij met de familie Arnautovic overlegde.
,,Bij buitenlanders heeft Feyenoord nog altijd een grote naam, dat speelt zeker een rol. Alleen wilden Marko en zijn familie het niet laten aankomen op een arbitragezaak, daarvoor is de band met FC Twente hen te lief. Of de verbeterde voorwaarden ook een rol hebben gespeeld? Natuurlijk.''
Volgens Groener is Arnautovic tevreden met de afloop. ,,Hij wilde graag naar Feyenoord, dat staat buiten kijf, maar hij blijft met veel plezier bij FC Twente. Hij is ook blij dat alle perikelen nu voorbij zijn.''
Waarom ga jij ervan uit dat hij niks kan en dat hij de rest van zijn leven geld gaat zitten incasseren met niks doen?quote:Op maandag 14 juli 2008 18:49 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik heb t met 10.000 per maand bruto berekend
Nou, ik heb het nog niet gezien... (en niemand niet trouwens)quote:Op maandag 14 juli 2008 21:14 schreef Juk het volgende:
[..]
Waarom ga jij ervan uit dat hij niks kan en dat hij de rest van zijn leven geld gaat zitten incasseren met niks doen?
Hij is aangesteld als scout, dat kan zijn als scout van de tegenstander of van nieuwe spelers. Stel dat hij voornamelijk nieuwe spelers moet gaan zoeken kan hij ze alleen aanbevelen, waarna er door de trainer en technisch directeur verder naar gekeken wordt.
Ik denk zelf dat hij toekomstige tegenstanders in kaart moet gaan brengen.
Misschien is het inderdaad een actie van Bosz om hem het hand boven het hoofd te houden, maar zoals al eerder is aangekaart zit hij al sinds '95 bij de club en zal hij dus wel degelijk iets toevoegen.
Weet jij het verschil tussen trainer en scout niet ofzoquote:Op maandag 14 juli 2008 23:46 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, ik heb het nog niet gezien... (en niemand niet trouwens)
Toevallig Excelsior gevolgd toen hij daar trainer was?
Wees eens niet zo kortzichtig man.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:11 schreef Juk het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen trainer en scout niet ofzo.
Hij zit al 13! jaar bij Feyenoord, dat is echt niet omdat hij zulke lekkere omeletten bakt hoor.
Je hebt het over "ze" slaan door. Maar die zogenaamde "ze" zijn nu juist de laatste jaren veranderd.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:28 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Wees eens niet zo kortzichtig man.
Hij heeft een contract voor onbepaalde tijd (dus duur om te ontslaan) en kent zo'n beetje iedereen bij Feyenoord (waardoor sommigen hem niet willen ontslaan gok ik). Het ligt echt niet aan z'n kwaliteiten hoor. Ik ken redelijk wat mensen die al heel lang bij Feyenoord komen (en bij Excelsior en op Varkenoord) en zo'n beetje niemand begrijpt wat Metgod nog bij Feyenoord doet. Sorry, maar daar hecht ik iets meer waarde aan dan aan jouw simpele veronderstelling.
Want het management van Feyenoord blinkt nou niet echt uit in goede en doordachte beslissingen de laatste 10 jaar dus dat hij er al 13 jaar zit zegt mij eigenlijk helemaal niets. Behalve dan dat ze al 12 jaar fout zitten
Ze slaan soms een beetje door in het behouden van oud spelers voor de club. Goed voetballen en scouten/trainen/coachen zijn hele andere dingen. Hij was goed in het een, minder in het ander. Zo is het nou eenmaal. Helemaal geen schande, maar daar hoeven wij geen last van te hebben.
Van Metgod denk je dat'ie wat toevoegt maar van Fraser denk je dat niet terwijl de jeugd met hem wegliep en menig jeugd-kampioenschap won?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:06 schreef Juk het volgende:
[..]
Je hebt het over "ze" slaan door. Maar die zogenaamde "ze" zijn nu juist de laatste jaren veranderd.
Ik geloof best dat hij geen meesterscout is en ook dat niet iedereen fan van hem is maar als hij helemaal niks toevoegd voor het geld wat hij verdient gaan "ze" hem echt niet houden hoor.
Als voorbeeld voor de nieuwe "ze" is denk ik Henk Fraser een mooie, ook een clubicoon en ook vriendjes met jan en alleman. Zelfs de supporters staan achter hem maar toch moest hij vertrekken omdat hij op dat moment niks toevoegde.
Maar stel even dat je gelijk hebt en dat hij er geen klote verstand van heeft. Denk je niet dat ze dan een kostenplaatje hebben gemaakt en daarvanuit zijn contract niet hadden ontbonden als dat op korte termijn niet goedkoper was geweest? Je kan me veel vertellen maar niet dat de vriendjespolitiek zover gaat dat ze voor een ton per jaar iemand aanhouden. Dat gaat er bij de accountant echt niet in, hoeveel mensen hij ook kent bij Feyenoord.
In het algemeen vindt ik het negatieve tegenover dit bestuur een beetje doorgeslagen. Er zijn grote veranderingen geweest de afgelopen 2 jaar, veelal positief. Waarom van te voren al terug grijpen op de fouten die er zijn gemaakt "de laatste 10 jaar"?
Ik vind dat ze wel wat vertrouwen mogen krijgen. Uiteraard kritisch blijven maar om van te voren al alles af te branden schiet je ook niks op.
Waar baseer je dat op? Ik zou dat niet doen nee, en jij dus blijkbaar ook niet, maar dat wil niet zeggen dat zij dat niet doen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:06 schreef Juk het volgende:
[..]
Je hebt het over "ze" slaan door. Maar die zogenaamde "ze" zijn nu juist de laatste jaren veranderd.
Ik geloof best dat hij geen meesterscout is en ook dat niet iedereen fan van hem is maar als hij helemaal niks toevoegd voor het geld wat hij verdient gaan "ze" hem echt niet houden hoor.
Fraser was nou juist géén vrienden met de personen die over zijn positie gingenquote:Als voorbeeld voor de nieuwe "ze" is denk ik Henk Fraser een mooie, ook een clubicoon en ook vriendjes met jan en alleman. Zelfs de supporters staan achter hem maar toch moest hij vertrekken omdat hij op dat moment niks toevoegde.
Ik weet toch de beredenering van zijn blijven niet? Ik hoop dat ze bovenstaande hebben gedaan inderdaad. Maar juist daarom snap ik niet dat ze hem niet weg doen. Het kost namelijk niet zoveel om hem nu te ontslaan naar mijn mening. Misschien denken ze dat de supporters dwars gaan liggen?quote:Maar stel even dat je gelijk hebt en dat hij er geen klote verstand van heeft. Denk je niet dat ze dan een kostenplaatje hebben gemaakt en daarvanuit zijn contract niet hadden ontbonden als dat op korte termijn niet goedkoper was geweest? Je kan me veel vertellen maar niet dat de vriendjespolitiek zover gaat dat ze voor een ton per jaar iemand aanhouden. Dat gaat er bij de accountant echt niet in, hoeveel mensen hij ook kent bij Feyenoord.
Joh, ik roep al jaren om het vertrek van Metgod. Heeft niks te maken met van te voren afbranden.quote:In het algemeen vindt ik het negatieve tegenover dit bestuur een beetje doorgeslagen. Er zijn grote veranderingen geweest de afgelopen 2 jaar, veelal positief. Waarom van te voren al terug grijpen op de fouten die er zijn gemaakt "de laatste 10 jaar"?
Ik vind dat ze wel wat vertrouwen mogen krijgen. Uiteraard kritisch blijven maar om van te voren al alles af te branden schiet je ook niks op.
Ik weet niet hoe jij rekent verder en hoe het precies zit met het afkopen van een contract, maar in het bericht waar jij op quote staat aantal dienstjaren x jaarsalaris... dan weet ik niet hoe jij met een maandsalaris van 10.000 bruto tot 200.000 komt, dan zou hij een jaarsalaris hebben van 120.000 bruto hebben en dát vermenigvuldigen met 13 jaar = 200.000 ?quote:Op maandag 14 juli 2008 18:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, heb t ff opgezocht. Hij is al sinds 1995 in dienst![]()
Ik dacht dat dat veel korter was joh. Wordt wel erg veel dan jaWat zou ie verdienen per jaar?
Valt trouwens wel mee. Als ie 10.000 bruto verdient iedere maand kost het Feyenoord 200.000 (dit is natte vingerwerk natuurlijk maar toch, miljoenen gaan het niet worden). Ik zeg meteen doen
en ik mag aannemen dat ie gek geen 10.000 per maand verdient... (heb t expres hoog gehouden)
Dus wat is het probleem? We hebben ook weet ik hoeveel betaald voor Vlemmings, kan dit er ook nog wel af.
Ik heb de simpele berekening gebruikt die op wat websites staan die de kantonrechter gebruikt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:46 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij rekent verder en hoe het precies zit met het afkopen van een contract, maar in het bericht waar jij op quote staat aantal dienstjaren x jaarsalaris... dan weet ik niet hoe jij met een maandsalaris van 10.000 bruto tot 200.000 komt, dan zou hij een jaarsalaris hebben van 120.000 bruto hebben en dát vermenigvuldigen met 13 jaar = 200.000 ?
Deflatie correctie en gederfde inkomsten..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:46 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij rekent verder en hoe het precies zit met het afkopen van een contract, maar in het bericht waar jij op quote staat aantal dienstjaren x jaarsalaris... dan weet ik niet hoe jij met een maandsalaris van 10.000 bruto tot 200.000 komt, dan zou hij een jaarsalaris hebben van 120.000 bruto hebben en dát vermenigvuldigen met 13 jaar = 200.000 ?
Verbeek en zijn veranderingen zien er goed uit. van Marwijk terughalen (wint tenslotte als enige de laatste 10 jaar een prijs of 2), de talentenpools, het aankoopbeleid van de laatste 2 jaar in zijn algemeenheid, niet blind zijn voor de traditie van de kuip en dus overwegingen maken voor een nieuw stadion. Het verbouwen van het krachthonk.quote:En noem al die positieve veranderingen eens op? Verbeek (maar dat is wel erg kortgeleden), Gio en Makaay en het vertrek van de GKL, what else? Wellicht het terughalen van Hiele (lijkt me sowieso beter dan Lodewijks maar goed).
Mooi zo, het liefst zie ik geen enkele Feyenoorder gaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:32 schreef elron het volgende:
Bruins mag niet mee naar Peking... treurig van Foppe
Verbeek voospelde het al, want Bruins en De Guzman hadden niet goed getraind en gespeeld in Zweden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:35 schreef elron het volgende:
ja los daarvan.
maar wel Sibon, Urby, Maduro ...
snap dat gewoon niet
Beetje moeilijk te vergelijken, Amrabat had natuurlijk nog totaal geen druk op zich, en wanneer ie minder speelde viel het niemand op. Een beetje zoals Bruins 2 jaar geledenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:40 schreef denthemen het volgende:
MaduroMaar zal ook te maken hebben met zijn positie. Amrabat had een beter jaar dan Bruins maar mag ook niet mee
Ja, maar het lijkt me ook sterk dat ze daar zo op de redactie zitten:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Happel het volgende:
Vraag me trouwens af in hoeverre het bericht over die Schot, Berra, waar is. Lees op elke Nederlandse site dat Feijenoord interesse in hem zou hebben. Lees je dan berichten in de Engelse media (Skysports), dan wordt Feijenoord in de verste verte niet genoemd en staat er ook gewoon dat er helemaal geen interesse is van andere clubs.
Het lijkt er voor mij dus op dat die sites (soccernews, goal, elf, etc) maar wat doen en nieuwsberichten aanpassen om maar wat te vertellen te hebben. Beetje jammer...
Op die sites moet je ook nog afgaan, pas als het op vi.nl of ad/telegraaf.nl staat zou het misschien waar kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Happel het volgende:
Vraag me trouwens af in hoeverre het bericht over die Schot, Berra, waar is. Lees op elke Nederlandse site dat Feijenoord interesse in hem zou hebben. Lees je dan berichten in de Engelse media (Skysports), dan wordt Feijenoord in de verste verte niet genoemd en staat er ook gewoon dat er helemaal geen interesse is van andere clubs.
Het lijkt er voor mij dus op dat die sites (soccernews, goal, elf, etc) maar wat doen en nieuwsberichten aanpassen om maar wat te vertellen te hebben. Beetje jammer...
jammer. Een schot zou iig de juiste mentaliteit meebrengen, iets waarvan ik me afvraag of dat wel voldoende aanwezig is in de huidige selectie.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Happel het volgende:
quote:Biseswar op proef bij Sheffield United
Diego Biseswar is de komende dagen op proef bij Sheffield United. De aanvaller mag vertrekken bij Feyenoord en hoopt daarom een contract te verdienen bij de Engelse Championship-club.
De selectie van Sheffield United verblijft momenteel in Nederland, waar de voorbereiding op het aankomende seizoen plaatsvindt. Zaterdag oefenen de Engelsen tegen Helmond Sport. Wellicht komt Biseswar in dat duel in actie.
In het afgelopen halfjaar speelde Biseswar nog voor De Graafschap, dat hem graag definitief had willen toevoegen aan de selectie. De Superboeren wilden echter niet aan de vraagprijs van Feyenoord voldoen.
Iets in die richting inderdaad.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:28 schreef heiden6 het volgende:
Wat zou Feyenoord vragen voor Biseswar? Een half miljoen?
Tiendalli misschien? Zijn vraagprijs was 1.75..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:16 schreef denthemen het volgende:
Volgens mij las ik ergens dat ze meer dan een miljoen vroegen, of was dat voor een andere speler? (niet Hofs btw..)
Dat was hem, merciquote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Tiendalli misschien? Zijn vraagprijs was 1.75..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |