Night Like This isquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:20 schreef Grublit het volgende:
Volgens mij is haar nieuwe single nu officieel uit: Night Like This. 3FM draait het al volop. Ik ben benioeuwd naar het album, het is toch wel lekker easy-listening imo...
Live is ze ook nog eensquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
heb maar even het initiatief genomen haar zelf te youtuben en mag ik je bij deze danken voor het posten! eindelijk weer iets fatsoenlijks van nederlandse bodem
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
heb maar even het initiatief genomen haar zelf te youtuben en mag ik je bij deze danken voor het posten! eindelijk weer iets fatsoenlijks van nederlandse bodem
quote:
idd... toen ik haar net 'ontdekte' en ze alleen in obscure Amsterdamse bruine kroegen speelde, vroeg ik haar nog om even een seintje te geven als ze in Utrecht zou komen spelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:56 schreef Paul het volgende:
Oh komt ze in Tivoli, jammer dat het ausverkocht is
loooooooooolquote:Op donderdag 4 februari 2010 07:57 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
idd... toen ik haar net 'ontdekte' en ze alleen in obscure Amsterdamse bruine kroegen speelde, vroeg ik haar nog om even een seintje te geven als ze in Utrecht zou komen spelen.
Staat ze in Tivoli... NIETS! zeker te beroemd nu he!![]()
Extra show: http://www.tivoli.nl/agen(...)/titel/CARO+EMERALD+quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:43 schreef dubidub het volgende:
GVD ik wilde zó graag naar dat concert in Utrecht, Tivoli. Ik wachtte nog op de reactie van één persoon, en nu ist uutverkocht.
Album is trouwens heel de week graties te luisteren alhier:
http://www.3fm.nl/page/3fm10_caroemerald
kkkkuuuuuuuuuut had nog 2 mensen die wilden lolquote:Op zondag 7 februari 2010 22:36 schreef LuNaTiC het volgende:
Mocht iemand zijn kaartje voor die extra show nog kwijt willen, houd ik me aanbevolen. Wilde er nog een extra mee, maar hij is nu alweer uitverkocht!
Bronquote:Caro Emerald - Deleted Scenes From The Cutting Room Floor
Van zangcoach bij Popstars en Kinderen Voor Kinderen tot potentiële internationale popster? Alles duidt erop dat Caroline van der Leeuw een glansrijke carrière wacht - voor zover dat niet al het geval was.
Haar alter ego Caro Emerald serveert ons sprankelende cocktailmuziek. Dansmuziek uit de jaren '30, '40 en '50 was al eerder een bron van inspiratie voor diverse acts.
In Nederland scoorde Patricia Paay met haar Star Sisters goed in de jaren '80, simpelweg door de legendarische Andrews Sisters na te bootsen.
De charleston werd medio jaren '90 nieuw leven ingeblazen door het Nederlandse Doop en de Britse Mike Flowers Pops. Het Duitse De-Phazz probeerde het in 2001 met een combi van lounge en swingjazz. En dan was er nog het schunnige Durwood Douche.
Caro Emerald borduurt verder op deze soms wat dubieuze voorgangers. Het verschil zit 'm in de aanpak. Waar Doop en Mike Flowers duidelijk probeerde te scoren middels de onmisbare campfactor, gaat Caro Emerald voor stijlvol en elegant.
Vakmanschap
Slechts enkele succesvolle Nederlandse producties van dit moment kunnen zich meten met internationale releases (Moke, Destine, Anouk), maar er zijn er weinig waar het muzikale vakmanschap zo van afdruipt als bij Caro Emerald het geval is.
Debuutalbum Deleted Scenes From The Cutting Room Floor werd geproduceerd door de David Schreurs en Jan van Wieringen. Schreurs componeerde een groot deel van de liedjes met de Canadese Hi-NRG-producer Vincent Digiorgio, die daarvoor frequent samenwerkte met Kristine W.
Eerbetoon
Het album van Caro Emerald is een eerbetoon aan de jetset van weleer. Aan de donkere jazzclubs van voor de Koude Oorlog. Aan de cinematografie uit de Gouden Periode van Hollywood. Schreurs en Van Wieringen hebben dit album zorgvuldig opgebouwd, zonder dat het kitsch wordt.
Deleted Scenes From The Cutting Room Floor klinkt geen moment gedateerd, mede door de frisse en heldere productie. De eigentijdse en hippe beats vallen niet uit de toon met de retrosounds. Remixprojecten van jazzlabels Blue Note en Verve lijken hier als blauwdruk gebruikt te zijn.
Compleet
Caroline van der Leeuw maakt het plaatje zowel auditief als visueel compleet. In haar veelzijdige en uiterst aangename zangstem horen we echo's van Carole Richards, Grace Kelly en Doris Day.
Daarnaast lijkt Van der Leeuw een beetje op een jonge Connie Francis. Voor wie tijdens de dansles de quickstep, tango en mambo onder de knie wil krijgen, is Deleted Scenes From The Cutting Room Floor het perfecte album. Maar ook om in de late uurtjes te relaxen met een martini.
Geweldigquote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef crossover het volgende:
http://perezhilton.com/2010-02-12-they-did-what-to-gaga
quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef crossover het volgende:
http://perezhilton.com/2010-02-12-they-did-what-to-gaga
Paard, auto...quote:Caro Emerald breekt ruggenwervel
(Novum) - Caro Emerald kan voorlopig niet meer optreden wegens een gebroken ruggenwervel. De 28-jarige zangeres had een paar daagjes vrij en besloot te gaan paardrijden met haar vriend. Maar het paard van de zangeres sloeg op hol en zij kwam ongelukkig ten val. Dat meldt RTL Boulevard.
Emerald werd met pijn naar het ziekenhuis gebracht. Daar bleek de zangeres een ruggenwervel te hebben gebroken. Ze moet voorlopig rust houden en kan niet optreden. Caro moet een korset dragen om haar rug niet te belasten.
Caro Emerald staat momenteel met haar debuutalbum 'Deleted Scenes From The Cutting Room Floor' op nummer één in de Album Top 100. Ze bracht de singles 'Back it Up' en 'A Night Like This' uit.
Het gaat nog gebeuren in de toekomstquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:31 schreef TheVulture het volgende:
Vraag me wel af wanneer dit dan precies is gebeurd want ze twittert er niet over tot op heden....
Wees blij dat ze niet verlamd isquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:04 schreef Zocalo het volgende:
Nu zou het eerste concert pas over ruim een maand zijn....
Me ookquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:24 schreef LuNaTiC het volgende:
2 maanden moet vast te doen zijn, ik heb er vertrouwen in dat het concert op 23 april doorgaat
Oh da's cool... daar ben ik sowieso bijquote:
* Blik ookquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh da's cool... daar ben ik sowieso bij
In/met welk programma?quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:19 schreef Paul het volgende:
ZE IS NU LIVE OP 3 AAN HET ZINGEN !!!!!!!!!!!
Ik ben het idd nu aant kijkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Gouden harp, kan je wel terugkijken gok ik
quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ben het idd nu aant kijken
Yolanthe
Erg mooie uitvoeringquote:
Ik luisterquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:24 schreef Paul het volgende:
Straks komt Caro Emerald als gast bij de Coen en Sander show en zal ook liedjes zingen!!!!!!!!
quote:Op zondag 11 april 2010 04:04 schreef Manono het volgende:
[..]
vind er ook niets aan, zwaar overhyped
Goede keuzequote:Op vrijdag 16 april 2010 09:17 schreef Paul het volgende:
De nieuwe single van Caro Emerald is geworden: THAT MAN!
Nu live bij Giel
Samen met That Man, de beste tweequote:Op vrijdag 16 april 2010 11:17 schreef J-net het volgende:
Veruit favoriet van haar album is het nummer 'Dr Wana Doo' echt geweldig.
http://player.omroep.nl/?aflID=10853010quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:57 schreef Roellie80 het volgende:
ge-wel-dig
Wat een live stem
gisteren bij dwdd
http://cgi.omroep.nl/lega(...)1573/bb.20100415.asf
vanaf 47:11
was niks mis met de link hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:44 schreef dubidub het volgende:
[..]
http://player.omroep.nl/?aflID=10853010
Werkende link
Jammer dat het altijd een zooitje is tijdens koninginnenach, maar wellicht ga ik toch ook ff een kijkje nemen op het plein.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:08 schreef UncleFunk het volgende:
Ze treedt ook op tijdens de Haagse Koninginnenach.
Gabriel Riosquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe heet die dude, van 'Broad Daylight', die was een tijd geleden ook op de Haagse Nach, en die was bijna niet te horen (vond ik dan), echt zonde
Dat weerhoudt mij er ook van om te gaan.... Eigenlijk debiel, in mn eigen stadquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ja, die!
ben als Scheveningse overigens maar 2 keer naar de Nach geweest, vond er geen flikker aande chaos, dronken mensen, bah!
De Haag is niet meâh wat het gewees is..quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:25 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat weerhoudt mij er ook van om te gaan.... Eigenlijk debiel, in mn eigen stad
10 jaar geleden was het ook al niet veel soepsquote:Op vrijdag 23 april 2010 14:52 schreef SexyDexie het volgende:
[..]
De Haag is niet meâh wat het gewees is..
Ik vind er op zich ook niets aan, met name niet aan de hoeveelheid dronken mensen. Maar misschien ga ik in dit geval toch even kijkenquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ja, die!
ben als Scheveningse overigens maar 2 keer naar de Nach geweest, vond er geen flikker aande chaos, dronken mensen, bah!
De saxofonist is baasquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:53 schreef dubidub het volgende:
Die gitarist is echt een baasDie stijl, die gitaar zelf, de muziek
En de rest van de band natuurlijk
Contrabas
Oh morgen maar ff terugkijken ze zij het idd gisteren nog in tivoliquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:38 schreef Pino112 het volgende:
Caro nu op Nederland 3 in de Nederpopshow
quote:
Ik vond dat voorprogramma niets, was blij toen ze zeiden " en dan nu het laatst nummer"quote:Op zondag 25 april 2010 21:26 schreef dubidub het volgende:
En dat voorprogramma was ook zó relaxt. Dat album ga ik ook echt halen, als 'ie uitkomt
Oh, ik en mijn metgezel vonden het allebei zo tof dat we ons afvroegen waarom we er niet eerder van hadden gehoord. We staan nu op de mailinglistquote:Op zondag 25 april 2010 21:50 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik vond dat voorprogramma niets, was blij toen ze zeiden " en dan nu het laatst nummer"
Dit nummer (Back it up) is mijn favoriet momenteelquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Kwam ik gisteren via via op terecht. Heerlijk nummertje!
Bekijk deze YouTube-video
Naam: Caroline van der Leeuw, artiestennaam: Caro
Afgestudeerd aan het conversatorium op jazz zang. Nog enkele andere Bekijk "Fields of Gold" op YouTube
Websites: http://carolinevanderleeuw.nl/ en http://www.caromusic.nl/
Mooie stem, flink wat potentie. Ben benieuwd wat ze in de toekomst nog allemaal gaat doen
Wat vinden jullie?
Hee vetquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:37 schreef Prego het volgende:
ze kwam inmiddels hier in Frankrijk voorbij op de radio
quote:van onze redactie
AMSTERDAM - Het album Deleted Scenes From The Cutting Room Floor van Caro Emerald is dubbel platina geworden.
Uit handen van radiomaker Rob Stenders kreeg de A Night Like This-zangeres tijdens VI Oranje de plaat overhandigd.
"Caro maakt oorspronkelijke muziek, wat maar weinigen in Nederland doen", lichtte Rob toe. "De verkoop van cd's is door alle downloadmogelijkheden vandaag de dag dramatisch, maar Caro Emerald lijkt de enige zangeres die nog wel platen verkoopt."
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Je bent nog steeds de enige volgens mij. Geen grijntje arrogantie te bespeuren gister als je het mij vraagt.
quote:Caro Emerald evenaart Thriller in hitlijst
AMSTERDAM - De Nederlandse zangeres Caro Emerald heeft met haar debuutalbum Deleted Scenes From the Cutting Room Floor het succes van Michael Jacksons album Thriller in de Nederlandse Album Top 100 geëvenaard. Emerald staat sinds vrijdag voor de 26e week op de eerste plaats in de albumlijst GfK Dutch Charts. Dat meldde GfK, de organisatie die verantwoordelijk is voor de hitlijst, vrijdag.
Mocht het debuut van de zangeres volgende week weer op nummer één staan, dan breekt zij het record van langst genoteerde nummer 1-album aller tijden.
Deleted Scenes From the Cutting Room Floor, waar onder meer de hits Back it up en A Night Like This op staan, kwam op 29 januari uit en heeft inmiddels drie keer de platina status bereikt. Daarmee zijn ruim 150.000 stuks van het album over de toonbank gegaan.
In maart schreef de Amsterdamse al muziekgeschiedenis na acht weken onafgebroken bovenaan de albumlijst te hebben gestaan met de plaat. Volgens GfK wist nog nooit een artiest, nationaal noch internationaal, die positie zo lang vast te houden met een debuutalbum.
Emerald timmert ook druk aan de weg in het buitenland. Haar debuutalbum is inmiddels uit in Frankrijk en Duitsland en ligt binnenkort ook in Engeland in de winkel.
Michiel Veenstraquote:
Ik weet nooit precies waar de popprijs voor is, en ik kan me kritiek hierop ook wel voorstellen, het is ook niet mijn genre, maar wat ze doet doet ze wel erg goed. Dat ontzettend lijzige, dat hebben niet veel zangeressen en zangers.quote:
quote:00.35-01.30 uur 3 ON STAGE: CARO EMERALD
Onder de nieuwe titel '3 on Stage' zendt Nederland 3 het komende jaar diverse popfestivals en concerten uit. Vanavond zendt de NTR het concert uit van zangeres Caro Emerald en band op het North Sea Jazz Festival 2010.
Tja... life is bitchquote:Op dinsdag 19 april 2011 17:02 schreef Pino112 het volgende:
Riviera Life wordt alweer platgedraaid op 3FM, zal dus binnenkort wel MegaHit worden.
Is dat nu een single dan? Ik weet dat het in Engeland als single is gekozen, een paar maanden terug.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:02 schreef Pino112 het volgende:
Riviera Life wordt alweer platgedraaid op 3FM, zal dus binnenkort wel MegaHit worden.
Curvy Caro.quote:'Vrouw met rondingen denkt goed na over kleding'
Caro Emerald is voor de vrouwen met maat 40 tot 46 het meest inspirerende voorbeeld.
quote:Caro Emerald maakt titel nieuw album bekend
Caro Emerald heeft de titel van haar nieuwe album en de eerste single daarvan onthuld.
"So dying to tell you about this! title of my new single is Tangled Up and the upcoming album: The Shocking Miss Emerald. Out in Europe soon!,”onthulde ze op Twitter.
Caro's album ‘Deleted Scenes From The Cutting Room Floor’ uit 2010 was een ongelofelijk succes.
De plaat behaalde binnen 6 weken de platina status, stond meer dan 30 weken op de nummer 1 positie en verkocht meer dan 260.000 exemplaren (5x platina) binnen een jaar.
Risicoloos nummer. Een soort van lauwe samenvatting van het eerste album.quote:
Zoiets, ja.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Risicoloos nummer. Een soort van lauwe samenvatting van het eerste album.
Mijn reactie was op een post van anderhalve maand oud en daar heb ik ook geen sorry voor gezegd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:07 schreef female81 het volgende:
Edit: ik kom er nu opeens achter dat ik op een bericht van een maand geleden reageer. Sorry.
Spotify: The Jordan · Single · 2022 · 3 songs.quote:Caro Emerald komt met nieuwe band: 'Ik herkende mezelf niet meer'
Caroline van der Leeuw, beter bekend als zangeres Caro Emerald, maakt haar terugkeer in de muziek. In gesprek met de Volkskrant vertelt de 41-jarige artieste dat ze het repertoire van Caro Emerald achter zich wil laten en zich volledig stort op haar nieuwe project, de alternatieve band The Jordan.
Door onze entertainmentredactie
De zangeres vertelt dat ze zich nooit helemaal thuis voelde in Caro Emerald, omdat ze een imago kreeg aangemeten dat niet bij haar paste. "Ik voelde me steeds minder verwant met die dame met rode lippenstift en avondjurk. Zo zat ik 's avonds niet op de bank. Ik herkende steeds minder van mezelf in Caro Emerald."
"We hebben met Caro Emerald een monster gecreëerd, realiseerde ik me", vervolgt Van der Leeuw. "Natuurlijk was het succes allemaal prachtig en vooral het optreden vond ik heel erg leuk. En we zijn er allemaal ook financieel veel wijzer van geworden. Maar het overkwam me en daar heb ik toch gemengde gevoelens bij."
In de coronaperiode is Caro Emerald stilletjes gestopt, zonder hier publiekelijk aandacht aan te geven. Daarna stortte de zangeres zich op haar nieuwe project, The Jordan. Hun debuutalbum verschijnt in februari 2023.
"Het is een filmische popplaat geworden met invloeden van de Britse band Portishead, die je in diverse nummers terug zult horen", vertelt de artieste, die wereldwijd bekend werd met hits als Back it Up.
"Laat het duidelijk zijn dat ik met The Jordan nooit A Night Like This ga zingen", waarmee Van der Leeuw verwijst naar een van haar andere hits. "Gaat gewoon niet gebeuren. Ik begin met mijn nieuwe band helemaal opnieuw met nieuw repertoire."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |