Kost toch niet zo veel stroom? Ik verbruik per uur 1920 watt op dit moment voor lampen alleen.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Tja betta's kunnen niet in mijn bak helaas (maanvissen, vijfstreepbarbeeltjes etc), en me pa vind het niet zo tof als ik me rekord 60 weer op ga starten, gezien stroomkosten en alles, staat nu al een bak van 240 liter te draaien
1.5 uur? Ga je echt zo ver verhuizen of komt het doordat je het moet vervoeren per verhuiswagen? Hoe grot is dat filter?quote:Op maandag 28 juli 2008 14:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Thx voor de verhuistips!
Ik zat er aan te denken om de visjes in een koelbox te vervoeren en dan verder het water in schone (!) jerrycans te vervoeren.
De reis gaat ongeveer 1,5 uur duren, redt het filter dat?
Of moet ik dan weer nieuwe watten e.d. er in stoppen?
Want ik kan het filter wel in een emmer met deksel stoppen, maar dan gaan alle goede bacterien dood?
Hmm dat is opzich nog goed te doen hoor, maar het filter kan je ook in een klein emmertje doen met water, zodat het filter dus vochtig blijft. Eventueel een diepvrieszak eromheen kan ook met water erin (zorg dat het niet gaat lekken)quote:Op maandag 28 juli 2008 14:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
1.5 uur? Ga je echt zo ver verhuizen of komt het doordat je het moet vervoeren per verhuiswagen? Hoe grot is dat filter?
Nou, normaal is het een uur en een kwartier, maar ik reken maar even eventuele file's erbij.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
1.5 uur? Ga je echt zo ver verhuizen of komt het doordat je het moet vervoeren per verhuiswagen? Hoe grot is dat filter?
4ever heeft een rekord 60 hequote:Op maandag 28 juli 2008 14:36 schreef Aneurism het volgende:
Monsterfishkeepers.com artikel over verhuizing van een monsterfish + filter:
http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=89557
Thx voor de linksquote:Op maandag 28 juli 2008 14:36 schreef Aneurism het volgende:
http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=89557
en
http://www.atlasworldgroup.com/howto/aquariums/
Truequote:Op maandag 28 juli 2008 15:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Als het warm is is dat natuurlijk niet nodigik had ze gewoon in een emmer. Maar mocht het kouder zijn, dan is het geen overbodige luxe inderdaad
Ik hoop er geen 2 uur van te maken, maar je weet maar nooitquote:Op maandag 28 juli 2008 15:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn verhuisreis duurde toen 2 uur![]()
Ik heb mijn filter natgehouden en toen gewoon weer in mn bak gezet, het was het beste wat ik had op dat moment. Het is allemaal goed gegaan.
Koelbox voor je vissen is een goed idee, dan heb je mooi constante temperatuur
Ik zou zakken gebruiken, i.v.m. laten wennen aan het water enzo.quote:Op maandag 28 juli 2008 17:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik hoop er geen 2 uur van te maken, maar je weet maar nooit![]()
Ohh, nou dan moet het helemaal goed komen met dat filter.![]()
Zal ik de vissen gewoon "los" in de koelbox vervoeren, of ze in een plastic zak (zo een die ze bij de dierenwinkel oook hebben) doen en ze zo in de koelbox met water laten?
Ivm schokken en daarna overlaten wennen in het aquarium?
Mag ik vragen bij wie je je Betta's heb gekocht?quote:Op maandag 28 juli 2008 14:11 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kost toch niet zo veel stroom? Ik verbruik per uur 1920 watt op dit moment voor lampen alleen.
Niet bij Nederlanders.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:26 schreef afterburner het volgende:
[..]
Mag ik vragen bij wie je je Betta's heb gekocht?
Ik een aantal jaren betta's gekweekt en ben voorzichtig aan het kijken of ik weer een koppel kan vinden die ik mooi vind.
Dit is een van de mannen die ik zelf gekweekt heb:
[ afbeelding ]
Filmpje Dutchbettas HM man
Heb in duitsland wel eens mee gedaan aan een show, wellicht zijn die foto's ook nog wel online te vinden.
Ze komen er iig niet trots voor uit en bieden het geheel te koop aan als een of ander sjachelaar, en ze verschonen hun water tenminste nog. Die man in houten zegt dat hij nooit het water ververst en gewoon zijn "Wonder medicijn" gebruikt dat je voor een paar euro per potje bij hem kan kopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:58 schreef afterburner het volgende:
Ik denk vele duitse kwekers en enkele belgische, maar ook aantal thaise kwekers.
Ben lid geweest van de EHBBC.
Ik zal Joep wel ff contacten, die heeft ooit met vissen van mij gekweekt en ik van hem (heb zijn nummer nog wel).
Aquabid is altijd maar de vraag of je krijgt wat je ziet....., dat heb ik al eerder gedaan...
Tja midicatie gebruiken bij vissen die al niet bijzonder sterk zijn is idd niet echt gewenst. Maar dat die de thaise kwekers ook, dus ja..
Zuurstof tekort? waterwaarde checken?quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:10 schreef CherryLips het volgende:
Weer een gupje dood, gisteren mankeerde Bikkeltje nig niets, vanmorgen hing ze dood in de plantjes. Geen rare dingen aan het uiterlijk te zien, alleen wat lichtrode kieuwen. De anderen doen ook niet raar (beetje hyper alleen).
Persoonlijk kook ik altijd een stuk hout uitquote:Op donderdag 31 juli 2008 02:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm, ik weer met een vraag.
Onder mijn hout (niet erop, maar op de grindsteentjes) zie ik een soort oranje schimmel met haren.![]()
Is dit nou schadelijk voor mijn vissen?
Want ik lees wel op internet dat het normaal is bij hout wat eigenlijk terrarium hout is.
(uiteraard heb ik het weggehaald)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |