abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60395572
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Tja betta's kunnen niet in mijn bak helaas (maanvissen, vijfstreepbarbeeltjes etc), en me pa vind het niet zo tof als ik me rekord 60 weer op ga starten, gezien stroomkosten en alles, staat nu al een bak van 240 liter te draaien
Kost toch niet zo veel stroom? Ik verbruik per uur 1920 watt op dit moment voor lampen alleen.
pi_60395613
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Thx voor de verhuistips!

Ik zat er aan te denken om de visjes in een koelbox te vervoeren en dan verder het water in schone (!) jerrycans te vervoeren.

De reis gaat ongeveer 1,5 uur duren, redt het filter dat?
Of moet ik dan weer nieuwe watten e.d. er in stoppen?
Want ik kan het filter wel in een emmer met deksel stoppen, maar dan gaan alle goede bacterien dood?
1.5 uur? Ga je echt zo ver verhuizen of komt het doordat je het moet vervoeren per verhuiswagen? Hoe grot is dat filter?
pi_60395945
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

1.5 uur? Ga je echt zo ver verhuizen of komt het doordat je het moet vervoeren per verhuiswagen? Hoe grot is dat filter?
Hmm dat is opzich nog goed te doen hoor, maar het filter kan je ook in een klein emmertje doen met water, zodat het filter dus vochtig blijft. Eventueel een diepvrieszak eromheen kan ook met water erin (zorg dat het niet gaat lekken)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60395952
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nou, normaal is het een uur en een kwartier, maar ik reken maar even eventuele file's erbij.
(vakantieperiode en zo)

Het filter is een standaard filter van de Rekord 60.
Ik denk dat het flter ongeveer 30 cm hoog is?
Er gaan iig 2 van die sponzen boven elkaar in.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60396118
Monsterfishkeepers.com artikel over verhuizing van een monsterfish + filter:

http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=89557

en

http://www.atlasworldgroup.com/howto/aquariums/

"(No, bacteria don't die after an hour, but you need to account for tear down, packing, unpacking and setup time — totaling only a few hours.) T"

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2008 14:41:17 ]
pi_60396180
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:36 schreef Aneurism het volgende:
Monsterfishkeepers.com artikel over verhuizing van een monsterfish + filter:

http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=89557
4ever heeft een rekord 60 he
Top 5 China producten
pi_60396693
Zo van het weekend weer wat leven aangeschaft:

2 kardinaal tetra's
3 (waarschijnlijk) glas garnalen
3 hockeysticks
3 zebrabarbeeltjes
5 vuurneon's

Oh en 1 dooie gup eruit moeten vissen, weer niks aan de buitenkant te zien.
Without me, it's just aweso
pi_60396737
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 15:20:00 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_60396961
Mijn verhuisreis duurde toen 2 uur

Ik heb mijn filter natgehouden en toen gewoon weer in mn bak gezet, het was het beste wat ik had op dat moment. Het is allemaal goed gegaan.

Koelbox voor je vissen is een goed idee, dan heb je mooi constante temperatuur
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60397255
Eventueel wat zakken met warm water erbij doen, en je vissen in zakken emt bubbeltjes folie eromheen.
Top 5 China producten
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 15:51:41 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_60397726
Als het warm is is dat natuurlijk niet nodig ik had ze gewoon in een emmer. Maar mocht het kouder zijn, dan is het geen overbodige luxe inderdaad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60397836
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Als het warm is is dat natuurlijk niet nodig ik had ze gewoon in een emmer. Maar mocht het kouder zijn, dan is het geen overbodige luxe inderdaad
True

Als je het in een plastic zak doet de vissen, dan de zakken in een donker tasje, geeft wat rust voor de visjes
Top 5 China producten
pi_60399750
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn verhuisreis duurde toen 2 uur

Ik heb mijn filter natgehouden en toen gewoon weer in mn bak gezet, het was het beste wat ik had op dat moment. Het is allemaal goed gegaan.

Koelbox voor je vissen is een goed idee, dan heb je mooi constante temperatuur
Ik hoop er geen 2 uur van te maken, maar je weet maar nooit

Ohh, nou dan moet het helemaal goed komen met dat filter.

Zal ik de vissen gewoon "los" in de koelbox vervoeren, of ze in een plastic zak (zo een die ze bij de dierenwinkel oook hebben) doen en ze zo in de koelbox met water laten?

Ivm schokken en daarna overlaten wennen in het aquarium?
pi_60399770
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik hoop er geen 2 uur van te maken, maar je weet maar nooit

Ohh, nou dan moet het helemaal goed komen met dat filter.

Zal ik de vissen gewoon "los" in de koelbox vervoeren, of ze in een plastic zak (zo een die ze bij de dierenwinkel oook hebben) doen en ze zo in de koelbox met water laten?

Ivm schokken en daarna overlaten wennen in het aquarium?
Ik zou zakken gebruiken, i.v.m. laten wennen aan het water enzo.
Top 5 China producten
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 17:54:42 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_60400345
zakken zijn ideaal. vraag bij de dierenwinkel of je er een paar mag hebben. ik heb dat toen niet gedaan, maar het is natuurlijk wel aan te raden
pi_60422111
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kost toch niet zo veel stroom? Ik verbruik per uur 1920 watt op dit moment voor lampen alleen.
Mag ik vragen bij wie je je Betta's heb gekocht?

Ik een aantal jaren betta's gekweekt en ben voorzichtig aan het kijken of ik weer een koppel kan vinden die ik mooi vind.

Dit is een van de mannen die ik zelf gekweekt heb:

Filmpje Dutchbettas HM man

Heb in duitsland wel eens mee gedaan aan een show, wellicht zijn die foto's ook nog wel online te vinden.
pi_60422490
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:26 schreef afterburner het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij wie je je Betta's heb gekocht?

Ik een aantal jaren betta's gekweekt en ben voorzichtig aan het kijken of ik weer een koppel kan vinden die ik mooi vind.

Dit is een van de mannen die ik zelf gekweekt heb:

[ afbeelding ]
Filmpje Dutchbettas HM man

Heb in duitsland wel eens mee gedaan aan een show, wellicht zijn die foto's ook nog wel online te vinden.
Niet bij Nederlanders.
Zoals zo velen: Aquabid.com

Misschien dat Nightshift wat heeft van bettas4all forums, of JoepMaster, of Debby2000.

Zelf heb ik nu 50 jonge hmpk's royal blue, steel blue en turq zitten die echt niet goed zijn voor showqualiteit. (scale issue's) Maar beter zijn dan LFS.

Die man uit Houten kan ik je afraden want die doet standaard antibiotica met een breed spectrum in zijn bakken, waardoor de dieren vatbaar zijn voor ziektes.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2008 16:50:46 ]
pi_60422865
Ik denk vele duitse kwekers en enkele belgische, maar ook aantal thaise kwekers.

Ben lid geweest van de EHBBC.

Ik zal Joep wel ff contacten, die heeft ooit met vissen van mij gekweekt en ik van hem (heb zijn nummer nog wel).

Aquabid is altijd maar de vraag of je krijgt wat je ziet....., dat heb ik al eerder gedaan...

Tja midicatie gebruiken bij vissen die al niet bijzonder sterk zijn is idd niet echt gewenst. Maar dat die de thaise kwekers ook, dus ja..

[ Bericht 34% gewijzigd door afterburner op 29-07-2008 17:03:21 ]
pi_60423728
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:58 schreef afterburner het volgende:
Ik denk vele duitse kwekers en enkele belgische, maar ook aantal thaise kwekers.

Ben lid geweest van de EHBBC.

Ik zal Joep wel ff contacten, die heeft ooit met vissen van mij gekweekt en ik van hem (heb zijn nummer nog wel).

Aquabid is altijd maar de vraag of je krijgt wat je ziet....., dat heb ik al eerder gedaan...

Tja midicatie gebruiken bij vissen die al niet bijzonder sterk zijn is idd niet echt gewenst. Maar dat die de thaise kwekers ook, dus ja..
Ze komen er iig niet trots voor uit en bieden het geheel te koop aan als een of ander sjachelaar, en ze verschonen hun water tenminste nog. Die man in houten zegt dat hij nooit het water ververst en gewoon zijn "Wonder medicijn" gebruikt dat je voor een paar euro per potje bij hem kan kopen.

Je bent net te laat, er is net een evenement in Frankrijk geweest. Maar volgens mij is in oktober wel weer een beurs in Duitsland.

Aquabid is inderdaad maar de vraag, heb hele goeie ervaring ermee en hele slechte ervaring. Ik heb nu een aantal namen die ik wel redelijk vertrouw. Zoals Leonsbetta's / Yonathan, daarvan kocht ik 2 CT mannen maar 1 zijn vinnen gingen krullen. Krijg ik gewoon 2 prachtige mannen extra. Nog mooier dan ik had besteld.

Maar het liefste toch mensen die in NL/Duitsland/Belgie kweken... Maarja, ik ken echt niemand die Zwarte crowntails kweken...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2008 17:45:37 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:35:35 #170
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_60424773

Mijn bakje, staat al 7 jaar te draaien, moet alleen de nodige upgrades aan bewoning krijgen inmiddels....
De bak is een custom van 100x 50x 40 en het oude aquarium van m'n pa. Gaat dus al ff mee
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
pi_60458763
Euhm, ik weer met een vraag.

Onder mijn hout (niet erop, maar op de grindsteentjes) zie ik een soort oranje schimmel met haren.

Is dit nou schadelijk voor mijn vissen?
Want ik lees wel op internet dat het normaal is bij hout wat eigenlijk terrarium hout is.

(uiteraard heb ik het weggehaald)
pi_60460028
Phoe sinds 1,5 week heb ik een groene alg laag op mijn wateropp drijven. Volgens mij de kaamlaag . Probleem echter dat ik hem niet wegkrijg. Heb de uitstroom van de pomp al naar boven gericht zodat het het wateropp breekt, heb al waterververst om eventuele vervuiling weg te halen maar telkens komt de laag terug.

Iemand andere tips???
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_60460492
Weer een gupje dood, gisteren mankeerde Bikkeltje nig niets, vanmorgen hing ze dood in de plantjes . Geen rare dingen aan het uiterlijk te zien, alleen wat lichtrode kieuwen. De anderen doen ook niet raar (beetje hyper alleen).
Tap tap tap
pi_60461525
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:10 schreef CherryLips het volgende:
Weer een gupje dood, gisteren mankeerde Bikkeltje nig niets, vanmorgen hing ze dood in de plantjes . Geen rare dingen aan het uiterlijk te zien, alleen wat lichtrode kieuwen. De anderen doen ook niet raar (beetje hyper alleen).
Zuurstof tekort? waterwaarde checken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2008 10:19:47 ]
pi_60461538
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm, ik weer met een vraag.

Onder mijn hout (niet erop, maar op de grindsteentjes) zie ik een soort oranje schimmel met haren.

Is dit nou schadelijk voor mijn vissen?
Want ik lees wel op internet dat het normaal is bij hout wat eigenlijk terrarium hout is.

(uiteraard heb ik het weggehaald)
Persoonlijk kook ik altijd een stuk hout uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')