abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60120345
@Aneurism: Hmm, zou het wel leuk vinden, maar ik lees dat ze niet goed met guppen samen kunnen omdat ze die (sluierstaart) als concurrent zullen aanzien.

@Cherry: Die slak roeleert! Denk alleen wel dat het een dikkerd gaat worden.
Without me, it's just aweso
pi_60120429
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:16 schreef Triforce_Courage het volgende:
@Aneurism: Hmm, zou het wel leuk vinden, maar ik lees dat ze niet goed met guppen samen kunnen omdat ze die (sluierstaart) als concurrent zullen aanzien.

@Cherry: Die slak roeleert! Denk alleen wel dat het een dikkerd gaat worden.
Alles met een sluier word inderdaad afgemaakt. Het zijn geen lieve visjes. Ik hoorde eens van iemand dat ze qua agressiviteit in een top 10 stonden.
pi_60120812
Dus dat is helaas voor mij geen optie
pi_60130493
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:28 schreef rene90 het volgende:
Zelfde met corydorasjes, je hebt kleine soorten (panda bijvoorbeeld) en die gaan lekker zelf aan de gang op de bodem, vind het prachtig deze zo over de grond te zien gaan.
Mijn corydoras zijn overal
Serieus, die beesten hebben ADHD, wel ontzettend leuk om te zien

Ik was van plan om er nog 3 bij te kopen en ik denk dan dat er niets meer bij kan?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 21:57:30 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_60131337
mijn cory's zitten ook overal door de bak, en zeker niet alleen op de bodem. maar dat vind ik alleen maar leuk

is je bak dan vol, wanneer je er 3 bij hebt gehaald? ik heb nu 4 cory's en een ancistrus. ik wil mn cory's nog uitbreiden, en misschien nog wat guppies, maar het moet zeker niet te druk worden. ik houd niet van volle bakken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60131425
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
mijn cory's zitten ook overal door de bak, en zeker niet alleen op de bodem. maar dat vind ik alleen maar leuk

is je bak dan vol, wanneer je er 3 bij hebt gehaald? ik heb nu 4 cory's en een ancistrus. ik wil mn cory's nog uitbreiden, en misschien nog wat guppies, maar het moet zeker niet te druk worden. ik houd niet van volle bakken
Nee, ik heb nog maar 3 Corydoras, omdat ik eerst even wilde kijken of ze goed aarden in de bak. Dat blijkt

Dus ik wilde uitbreiden naar 5 / 6 (waarschijnlijk 6) Corydoras.

Ik denk dat ik dan een aardig volle bak heb?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60137850
@4everblackeyed: Hoe groot is je bak dan?
pi_60149411
@4ever; de thermometer is heel aangekomen hoor, en het is nog een mooie ook, bedankt!
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60154700
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:19 schreef Triforce_Courage het volgende:
@4everblackeyed: Hoe groot is je bak dan?
Ik heb een Rekord 60, niet zo heel groot.
pi_60154734
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:16 schreef rene90 het volgende:
@4ever; de thermometer is heel aangekomen hoor, en het is nog een mooie ook, bedankt!
Goed zo !

Ben dr nog voor naar 2 winkels geweest, want de ene winkel had wel een thermometer, maar dan ontzettend lomp (ik zou hem iig niet willen hebben).

En die andere had alleen maar temperatuur strips.. Nou dat was ook niet de bedoeling.
pi_60155003
Ik snap die temperatuurstrips niet. Tenminste, ik zie de temperatuur er heel slecht op.

En ik dacht vanmiddag dat m'n slak dood was. Hij zat al de hele dag op dezelfde plek achter een plantje. Heb een enorme satéprikker naast het aquarium liggen voor het geval m'n ruitenwissermagneet heeft losgelaten, dan hoef ik er niet met m'n handen in, en daarmee had ik hem ook even ondersteboven geduwd. De slak was toen oranje en helemaal teruggetrokken in de schulp en er zat helemaal geen beweging in, maar heb hem er gelukkig nog niet uitgehaald want hij banjert nu weer gewoon verder, met z'n normale kleur .
Tap tap tap
pi_60155222
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap die temperatuurstrips niet. Tenminste, ik zie de temperatuur er heel slecht op.

En ik dacht vanmiddag dat m'n slak dood was. Hij zat al de hele dag op dezelfde plek achter een plantje. Heb een enorme satéprikker naast het aquarium liggen voor het geval m'n ruitenwissermagneet heeft losgelaten, dan hoef ik er niet met m'n handen in, en daarmee had ik hem ook even ondersteboven geduwd. De slak was toen oranje en helemaal teruggetrokken in de schulp en er zat helemaal geen beweging in, maar heb hem er gelukkig nog niet uitgehaald want hij banjert nu weer gewoon verder, met z'n normale kleur .
Er zit op mijn pomp zo'n temperatuurstrip, maar volgens mij is hij een beetje kapot. (Tweedehands bak). Ik zie er ook geen temperatuur op.

Zelf heb ik gewoon zo'n kwik (?) thermometer en daarop kan ik zeer nauwkeurig de temperatuur zien.

Zo'n sate prikker is wel een uitstekend idee.
pi_60155242
Ik heb ook zo'n kleine kwikthermometer gekocht toen, 1,50 ofzo, geen problemen mee. Hij zal het wel doen, denk ik . Hij geeft een temperatuur aan.
Tap tap tap
pi_60155283
Ik vraag me nu af of de slak nu wel wat te eten heeft, aangezien de bak dus gister schoongemaakt is en er geen algen in zitten.
Tap tap tap
pi_60157046
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me nu af of de slak nu wel wat te eten heeft, aangezien de bak dus gister schoongemaakt is en er geen algen in zitten.
Dat komt wel goed hoor, de slak eet afvalresten, dus dode blaadjes, en anders kan je een stukje komkommer in je bak doen (met een lepel er doorheen zodat het op de bodem blijft) daar zijn slakken dol op.
Top 5 China producten
pi_60207612
eén van m'n guppen is al dood en de slak heeft zich ook al ruim een dag niet bewogen, geen idee wat er mis is. misschien is zo'n aquariumpje toch niet aan mij besteed en kan ik het beter bij pluizige beestjes houden.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 16:04:22 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_60209857
wat jammer cherry...
ververs voor de zekerheid een deel van je water extra, en kijk het even aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 17:57:41 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60211959
Zo, ook ik heb dit topic ontdekt

Mijn buurman had altijd al een meter bak staan, na enkele malen over de vloer te zijn geweest begon het toch te kriebelen om zelf een aquarium te gaan houden. Verder heb ik geen enkele ervaring met het houden van huisdieren; lang lang geleden heb ik als klein kind enkele konijnen gehad.
Verder zijn er nog nooit huisdieren in huize vonkie geweest.

Enkele weken geleden dan maar een aquarium gekocht !
Het is een Aquadeco AAB 60 recht aquarium geworden.
Een compleet aquarium met afmetingen van 54 x 61 x 40, inhoud is dus ongeveer 105 liter. Het meubel zelf is 76 cm hoog. Verlichting bestaat uit 2 x 15 watt tl's in een lichtkap met reflector. Het aquarium is uitgevoerd met een topfilter wat ik eigenlijk wel een groot pluspunt vind !

Sinds gisteren ziet de bak er als volgt uit; nu nog enkele weken laten rijpen en afwachten hoe de plantjes aanslaan

Wel is de bak nog troebel, maar dat probleem zou zich zelf wel zoveel mogelijk oplossen.
En anders denk ik dat ik ergens volgende week een klein beetje water ga verversen
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 18:35:18 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_60212454
dat troebele trekt wel weg wanneer je binnenfilter in balans komt

water verversen is overigens altijd aan te bevelen, ik doe het elke week.
pi_60212480
Leuk dat je ook bent begonnen vonkenboer! ziet er goed uit, en dat troebele gaat wel goed komen hoor.
Top 5 China producten
pi_60238923
De eerste soldaat is gestorven in mijn bak. Het betrof een knipstaart met wat er uit zag als een schimmeltje (een soort snee op zijn rug met wit dons). De familie is er goed onder.

*snif*

[ Bericht 0% gewijzigd door Triforce_Courage op 21-07-2008 11:50:54 ]
pi_60241547
Gisteren een vis verlost, hij had een enorme tumor... Dacht dat kruidnagelolie een goeie humane oplossing was, heb alleen het ventje 10 minuten zien vechten... ERG naar.
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 12:15:11 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_60242123
heb je het wel goed gedaan dan?? wat naar dat t mislukt is...
pi_60242709
O nee, hij ging wel dood. Heb instructies gevolgd: 2 druppels goedschudden tot het water troebel is en dan toevoegen aan het bakje waarin het beestje zit.

Alleen hij was het er niet zo mee eens, het leek wel alsof hij het water uit wou. Bleef 10 minuten lang vechten om eruit te kunnen tot hij opgaf en doodging. Schijnt soms voor te komen...

Ik denk dat ik opzoek ga naar een roofvis die betta's in 1 hap kan opeten voor in de toekomst.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2008 12:42:04 ]
  Moderator maandag 21 juli 2008 @ 15:24:26 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_60246100
Hm, toch raar dat t zolang duurde... Maar ik heb zelf ook geen ervaring met kruidnagelolie om vissen dood te maken...

Blijer nieuws!

Om mijn groepje van 5 corydoras maar eens uit te breiden heb ik vandaag 3 nieuwe cory's erbij gekocht.

Wat zijn ze nog klein

Twee van de andere cory's

Ontmoeting

Ukkiepukkie

Zie het verschil

Haphap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')