Het technische deel is niet zo heel bijster moeilijk, gewoon een constante langzame stroming met overloop aangesloten op een bioloog. En dan 1x per week het water verversen voor 25%. Voor de betta's gaat er nu al zo'n 200-300 liter per week doorheen Verder weinig tot geen planten en wat grote keien, zwarte plaat op achtergrond. Epoxy met zand erin op bodem zodat hij geen drop eye krijgt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:00 schreef rene90 het volgende:
Dan zou ik inderdaad zeker aanraden om te wachten daarmee. Een bak van 1260 liter pfoe....
Kan je lekker 3/4 jaar kijken naar wat je allemaal wilt, welke techniek, het goed en mooi uitdenken etc.
Iemand op aquaforum heeft ook een grote bak, met allerlei technische snufjes, zo kan hij via zijn computer zijn bak verversen en dan kiest hij gewoon het aantal liters en ga zo maar door.
mwa geld is niet echt een issue, water kost geen drol in Nederland ...enige probleem is de verwarming.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:09 schreef rene90 het volgende:
Ik vraag me af hoe je dat zou willen doen met de verhuizing inderdaad, ook lastig omdat je nog niet weet wat voor huis je gaat kopen, gezien de ruimte.
Maar het kost toch ook een vermorgen trouwens? Hoeveel zou dat kosten, zo een 3,5 m bak zoals je net noemde? Even alle spulletjes erbij wat ook nodig is.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:15 schreef Aneurism het volgende:
[..]
mwa geld is niet echt een issue, water kost geen drol in Nederland ...enige probleem is de verwarming.
Qua huis, ik weet dat het groter gaat worden dan dit.Meer niet. Ik zit er eigenlijk mee.
Zo'n bak zal iets van 1200-1400 euro kosten als je 15mm glas neemt. 1cm zou al genoeg zijn maar ik weet niet wat ik kan verwachten qua kracht van een arowana tegen het glas.
Ik zou het wel zelf in elkaar moeten zetten daar de grootste maten in winkels rond de 250cm is.
Het zijn nu een zooi solo bakjes van 12-18 liter per volwassen vis, een paar 30 liters voor opkweek en een paar specie kuipen van 65 liter waar ik 2 liter cola flessen met gaten in heb staan waar ik de jonge betta mannen in hou die te agressief zijn geworden. Kortom allemaal tijdelijke oplossingen, hoewel ik niet ontevreden ben over de specie kuip (veel water maar toch gescheiden en allemaal ruimte om rond te zwemmen). Zodra het geheel in specie kuip oud genoeg is (6 maanden) gaan ze naar de dierenwinkel, maar die wil alleen maar 5-10 afnemen... Terwijl ik er 40-60 heb.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:30 schreef rene90 het volgende:
Haha hoeveel liter aan aquariums heb je nu al dan? Heb je eens foto's van wat je nu allemaal hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |