abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60822213
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:56 schreef Prowl het volgende:
30watt= 90 cm

Een standaard 830 (of was het nou 840) Philips TL van 90 cm kost iets van 5 euro bij de Gamma.

Ik zal eerst die doppen opzoeken, anders kun je namelijk net zo goed een nieuw setje kopen
Haha oke top, geef maar een gil als het zover is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60828110
Godver zeg...heb ik 6 halfsnavelbeksnoekjes gehaald, in de bak gedaan, kom ik terug, zijn ze opgevreten, vermoedelijk door de maanvissen.
Top 5 China producten
pi_60828257
Ai, het waren wel aparte vissen om te zien.

Voorzover google afbeeldingen heeft.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60828346
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ai, het waren wel aparte vissen om te zien.

Voorzover google afbeeldingen heeft.
Tja, de maanvissen vonden het vooral interessante vissen.

Zometeen even naar de praxis, nieuwe lampen halen en misschien nog wat extra grint / stenen, morgen dan maar eens een aquarium dagje houden.
Top 5 China producten
pi_60830135
http://www.saveiteasy.co.uk/index.htm

T8 naar T5, zitten volgens mij wel nadelen aan daar T5 betere output heeft... maar hoe en wat i dunno... Heb hier voor 600 euro recent nieuwe T5 lampen + evsa's gekocht.

Ben nogsteeds op zoek naar een roofvis die op een arowana lijkt en maar 40cm word..

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2008 17:34:08 ]
pi_60836136
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:32 schreef Aneurism het volgende:
http://www.saveiteasy.co.uk/index.htm

T8 naar T5, zitten volgens mij wel nadelen aan daar T5 betere output heeft... maar hoe en wat i dunno... Heb hier voor 600 euro recent nieuwe T5 lampen + evsa's gekocht.

Ben nogsteeds op zoek naar een roofvis die op een arowana lijkt en maar 40cm word..
Jaaa zoveel geld heb ik nog even niet haha, althans, nog even geen zin om dat hieraan uit te geven.
Later als ik "oud" ben wil ik een 200x60x70 bak, echt alles perfect en goede techniek.

Ik kwam op een forum een bak tegen, wat met de computer kan worden ververst, gaat allemaal automatisch enzo, prachtig.
Top 5 China producten
pi_60865527
heeft iemand van jullie toevallig een axolotl

Edit: even contact gehad met een particulier verkoper van de beestjes, en hij verkoopt ze voor 3 euro per stuk, een koopje dus.

Andere informatie:
quote:
Een axolotl eet idd alles wat vlezig is: wormen, vlooien, kleine visjes, insecten e.d. Ik heb zelf een bak met alleen axolotls en ik voer ze met de hand runderhart, visvlees, levervlees en af en toe wat levend voer. Ze reageren in begin vooral op bewegende dingen, dus dan eten ze alleen levend voer, maar je kunt ze heel makkelijk leren om dood voer te eten.
En nog een mooie site: http://www.axolotl.org/

[ Bericht 69% gewijzigd door rene90 op 15-08-2008 22:55:40 ]
Top 5 China producten
pi_60870117
Neen, maar wat een aparte beestjes, zeg !
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60888401
Is reeds een ander topic van hier of F&F.

Ik vind het zelf een beetje op een salamander lijken. Het doet me niet heel veel.

Ben nu bezig met kijken wat voor opruimvis ik kan regelen... Niemand heeft intresse in betta's lijkt. Just my luck.

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2008 22:29:48 ]
pi_60888982
En met opruimvis bedoel je?

Tja...je betta's zien er enorm mooi uit, maar ja de rest van me vissies vinden het niet zo gezellig ermee denk ik.
Top 5 China producten
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 08:14:39 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_60894066
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:58 schreef rene90 het volgende:
En met opruimvis bedoel je?

een vis die de overtollige betta's opeet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60894793
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 08:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

een vis die de overtollige betta's opeet
Ja dat maakte ik er ook al uit op, vind ik maar zielig gedrag.
Top 5 China producten
pi_60936363
Na het doospitten van deel 17 zit ik toch ook even met een vraag.

Ik heb een japanse vechtvis die samenzit met twee andere visjes ( ben even de naam kwijt)
ze zijn gespikkeld, bol en hebben doorzichtige vinnen, ongeveer 2,5 cm lang

Nu heb ik mij goed laten informeren voor ik visjes bij de japanner zette en deze zouden geen kwaad kunnen bij elkaar.
Tot mijn grote verbazing heb ik echter daarstraks mijn kleine visje naar de staart van de japanner zien happen.
moet ik mij nu zorgen maken?

ook zijn die visjes bodemvissen,maar wanneer ik ze korreltjes voeder,is de japanner sneller en eet hij ze op vooraleer ze de kans krijgen om naar de bodem te zaken.wat doe ik hier aan?
alvast bedankt
pi_60936660
Het lijken mij kogelvisjes als ik je beschrijving zo hoor. En met een japanse vechtvis bedoel je misschien een Betta, aangezien deze wel veel voorkomt. Hier even een plaatje van de Betta, en de kogelvis:

(kleuren kunnen afwijken uiteraard)

Klopt dit?
Top 5 China producten
pi_60936903
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:12 schreef ankhiej het volgende:
ook zijn die visjes bodemvissen,maar wanneer ik ze korreltjes voeder,is de japanner sneller en eet hij ze op vooraleer ze de kans krijgen om naar de bodem te zaken.wat doe ik hier aan?
alvast bedankt
Als het bodemvissen zijn, zou ik tabletten kopen voor bodemvissen.
pi_60937097
de eerste klopt, de imjne is paars maar de twee niet
ik zal even een foto zoeken van een die er op lijkt

ze lijken hier erg op, alleen andere kleurtjes
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:52:33 #267
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_60939396
Morgen eindelijk mijn nieuwe bakje van 150x60x60 en MET overloop
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_60940218
is het mogelijk om een dwergkikkertje bij een kempvis te zetten?
pi_60944471
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:52 schreef Prowl het volgende:
Morgen eindelijk mijn nieuwe bakje van 150x60x60 en MET overloop
Ik verwacht wel foto's he
Top 5 China producten
pi_60944487
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:23 schreef ankhiej het volgende:
is het mogelijk om een dwergkikkertje bij een kempvis te zetten?
Ik zou zeggen van wel, een dwergkikkertje zit vaak beschut en is niet echt zichtbaar. Maar we hebben hier iemand die Betta's kweekt, misschien kan die een wat beter antwoord geven.
Top 5 China producten
pi_60949179
kan je die kikkertjes in een gewone viswinkel vinden of eerder een reptielenzaak?
en neem ik er dan best 2 of mag 1tje ook?
pi_60949402
Hoe groot is je bak?

In een gewone viswinkel vindt je ze misschien dood, een aquariumwinkel werkt beter . En een reptielenzaak sowieso niet denk ik.
Top 5 China producten
pi_60949455
Ik zou lekker een aquariumwinkel binnen stappen. Weet wel dat Betta's bullebakken zijn, ze pesten alles wat klein/zwak is. Garnalen is dus niet echt een optie, ik weet niet hoe kikkers het overleven. Hopen dat het goed gaat en testen en zodra je je betta 2-3x per dag erop ziet duiken (1x is geen probleem maar constant niet) is het tijd om te scheiden. Ik neem aan dat je een dwerg klauwkikker gaat kopen? Het moet wel een watervariant zijn want niet elke kikker kan de hele dag zwemmen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2008 12:46:03 ]
pi_60949493
Ik ben deze vis aan het overwegen:

Jardini arowana word maar 60cm in gevangenschap word mij verteld.

Ik hou voor vissen een afmeting van 4x eigen lichaam in overweging qua tank en daarom ben ik nu aan het kijken of ik een 350cmx60x60 bak kan plaatsen. Ik twijfel nog heel erg omdat ik eigenlijk zeker wel binnen 3-4 jaar een ander huis wil gaan kopen en het vervoer nogal wat teweeg brengt.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2008 12:53:33 ]
pi_60949845
Dan zou ik inderdaad zeker aanraden om te wachten daarmee. Een bak van 1260 liter pfoe....

Kan je lekker 3/4 jaar kijken naar wat je allemaal wilt, welke techniek, het goed en mooi uitdenken etc.
Iemand op aquaforum heeft ook een grote bak, met allerlei technische snufjes, zo kan hij via zijn computer zijn bak verversen en dan kiest hij gewoon het aantal liters en ga zo maar door.
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')