bevalt -> bevat. Als taalpuritein moet je natuurlijk ook zelf geen stomme fouten maken.quote:Spellingnazi is content over het feit dat uw reactie geen grammaticale fouten bevalt.
Tussen ME en me zit een zee van verschil, nl. vmbo of niet. On second thought..quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar misschien zit zijn moeder bij de ME, heeft ze een scooter van het werk en opent ze een topic over het wel en wee van de ME. (hey, dat rijmt)
Tevens bevallen reacties niet van grammaticale fouten maar bevatten reacties geen grammaticale fouten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Daaraan herken je een Tukker.
Overigens is dit ook niet helemaal correct:
[..]
'Reactie' is grammaticaal een vrouwelijk woord, dus mag Spellingnazi niet zeggen dat 'hij' vrij is van spelfouten. Beter gebruikt Spellingnazi 'zij' of 'deze'.
Persé mag ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:20 schreef NoelGallagher het volgende:
''Per se'' wordt ook vaak fout geschreven.
Toevoeging: met veel te veel vrije tijdquote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Tevens bevallen reacties niet van grammaticale fouten maar bevatten reacties geen grammaticale fouten.
Eigenlijk is de beste man (?) dus een prutser.
En als je ze dan verbetert omdat ze het echt heel vaak zeggen en het zo dom overkomt en ze zeggen "Nou, maar ik vind dit mooier klinken en taal is dynamisch dus nooit écht fout.quote:
Als we dan toch bezig zijn...quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat was wel het meest trieste gebruik van verassend die ik ooit gezien heb.
dat is dus gewoon goedquote:Op donderdag 10 juli 2008 01:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik wou ....
Wij wouden ....![]()
Steeds vaker zie ik dit.
Dat is ook niet fout, je hoort het meer maar de komma komt slechts in plaats van 'en' bij een opsomming. Buiten opsommingen kan het prima Nederlands zijn om een komma voor 'en' te zetten, het hangt van de zin af.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:30 schreef Noortje. het volgende:
Waar ik me trouwens ook dood aan kan ergeren, is het gebruik van een komma voor het woordje 'en'
Dan zou het zoiets worden (sorry ik kon even zelf niets verzinnen): "Volgens mij gebruik ik ze te vaak, maar ik doe taal sowieso op gevoel, en niet aan de hand van regels."
Maar dat komt volgens mij vooral doordat ik dat vroeger zelf altijd fout deed.
Verrassend dat niemand hierover valtquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Er lopen loopt hier op Fok! een groot aantal spellings- en grammatica-nazi's rond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |