abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2008 @ 19:27:44 #276
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61912320
Op dit moment ben ik erg blij met wat ik heb. Maar al die dingen die ik heb, heb ik niet gevisualiseerd.
Hoe kunnen secret 'aanhangers' dat verklaren? Als de wet van aantrekking werkt, moet hij altijd werken!!! En als je dingen dus niet hebt visualiseert, moet hij dus niet werken!!! En toch ben ik dit jaar verrast terwijl ik juist voor me zag (visualiseerde), hoe ik het niet ging redden, heb ik het wel gered. Verklaringen met goede onderbouwing.................
Het kan niet 'soms' of in '1 opzicht werken', of interpreteren jullie de informatie zoals het in jullie leven past (en dus zo graag willen dat de informatie waar is) en kijken jullie niet meer objectief naar de logica??
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:18:01 #277
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61923300
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:29 schreef L.Denninger het volgende:
Precies, doe gewoon eens alsof causaliteit niet bestaat !
Cause-watte?
Weet niet eens wat dat betekend.
Dus nee, voor mij bestaat het niet!
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:40:10 #278
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61925896
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:18 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Cause-watte?
Weet niet eens wat dat betekendT.
Nee, doe vooral geen moeite om het op te zoeken zodat je wat leert
I rest my case, het is makkelijker om in sprookjes te geloven dan om wat te leren over de wereld om je heen.
zzz
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:01:28 #279
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61926426
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:40 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, doe vooral geen moeite om het op te zoeken zodat je wat leert
Niet zo zeuren.
Je hebt mij in ieder geval geleerd om eindelijk "jou" en "jouw" goed toe te passen.
Kleine stapjes...
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:20:33 #280
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61930059
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:01 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Niet zo zeuren.
Je hebt mij in ieder geval geleerd om eindelijk "jou" en "jouw" goed toe te passen.
Kleine stapjes...
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:40:19 #281
31101 _Led_
pi_61930497
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:01 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Niet zo zeuren.
Kleine stapjes...
Precies. Ooit krijgen we "logica" en "rationeel denken" er misschien wel in bij je, al moeten we ook weer niet te optimistisch zijn natuurlijk.
zzz
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:43:03 #282
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61930552
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:40 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies. Ooit krijgen we "logica" en "rationeel denken" er misschien wel in bij je, al moeten we ook weer niet te optimistisch zijn natuurlijk.
Je snapt dat je met een houding als deze het topic niet uitnodigend maakt om in te komen posten he.
The truth was in here.
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:50:37 #283
31101 _Led_
pi_61930724
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je snapt dat je met een houding als deze het topic niet uitnodigend maakt om in te komen posten he.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wie de doelgroep is he
zzz
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:59:08 #284
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61933642
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:40 schreef L.Denninger het volgende:
Nou, nou, nou!
Het zit je allemaal wel erg hoog he?
Blijkbaar ken ik je ook iets te goed nu want ik had al het vermoeden dat als ik een vingertje gaf betreft het maken van een phun naar mijzelf toe jij meteen mijn hele hand zou pakken.
Echter kan ik niks anders dan grinniken als je het niet erg vind.
Doch ben ik het wel eens met Bastard dat je op deze manier niet echt lekkere reclame maakt voor je eigen topic op deze manier, maar dat is enkel mijn bescheiden mening / opmerking.
Maar do as you wish with it... jij kunt immers goddank wel rationeel en logisch nadenken met alles wat je doet en schrijft...
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:11:18 #285
31101 _Led_
pi_61933909
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:59 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Nou, nou, nou!
Het zit je allemaal wel erg hoog he?
Nee hoor, ik verbaas me er alleen over dat bij sommige mensen de drang naar kennisontwikkeling ontbreekt
zzz
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:23:08 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61934187
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:11 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee hoor, ik verbaas me er alleen over dat bij sommige mensen de drang naar kennisontwikkeling ontbreekt
Omdat hij het woord causaliteit niet wil opzoeken?
Of omdat je vind dat het een gebrek aan kennis is als je in LoA gelooft, in dat geval zou het ook kennisgebrek zijn om het niet toe te passen. Immers degene die er in geloven hebben eerst kennis opgedaan, daarna toegepast en vlgs hun maatstaven gelijk gekregen.
Het is net hoe je er tegenaan kijkt denk ik.

Maar goed, vooralsnog ga ik er dan maar vanuit dat je vind dat het gebrek aan kennis is als je wat ziet in The secret en het gebruikt in je dagelijks leven.
The truth was in here.
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:25:41 #287
31101 _Led_
pi_61934269
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Omdat hij het woord causaliteit niet wil opzoeken?
Ja.
Ik vond dit :
quote:
Cause-watte?
Weet niet eens wat dat betekend.
nogal een domme reactie. (En dan heb ik het nog niet eens over de d-t fout in 'betekend')
Ik snap eerlijk waar niet dat er mensen zijn met zo'n instelling, maar het verklaart wel heel wat voor mij.
zzz
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:36:30 #288
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61934597
Tja, of je bent gewoon een zuurpruim die met zich laat sollen.
Hap hap hap! :p
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:40:32 #289
31101 _Led_
pi_61934718
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:36 schreef Darkwolf het volgende:
Tja, of je bent gewoon een zuurpruim die met zich laat sollen.
Hap hap hap! :p
Sorry, maar er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat die domme opmerking niet serieus was - je probeert er nu mee weg te komen, dat is heel wat anders
Had ik je al gekend als een intelligente grappenmaker was het een ander verhaal geweest natuurlijk, maar alas.

Kunnen we nou weer gewoon verder met de onzin van "the secret" ?
zzz
pi_61942512
Meer dan 95% van de mensen in onze maatschappij leven een heel gemiddeld bestaan. Een gemiddelde, saaie baan met een inkomen ergens rond het gemiddelde. Een vriend(in) die er maar gemiddeldjes uitziet, een gemiddeld sexleven, een gemiddelde auto. Veel tijd achter de tv en computer doorbrengen. Een gemiddeld saai leven. En wat doen deze mensen dan om hogerop te komen in het leven? Om hun grootste dromen te realiseren en alles uit zichzelf te halen wat ze kunnen? Helemaal niks.
De mens is ten eerste een schaapje, dat heel bang is om op te vallen en beoordeeld te worden door de kudde. Dus maar normaal doen en geen gekke dingen proberen. Daarnaast is de mens een wezen van gewoontes en routines. Om zomaar iets te doen wat je normaal nooit zou doen, om je gewoontes te doorbreken, betekent uit je 'comfort zone' stappen, en dat is eng! Bovendien geloven de meeste mensen niet eens dat ze ooit succesvol of rijk zouden kunnen worden. Dat is voor ándere mensen. Dus, kort samengevat, leiden de meeste mensen een heel saai leven, en doen ze helemaal niks om daar iets aan te veranderen.

De dingen die in the secret worden aangeraden, zoals een duidelijk, gedetailleerd doel voor ogen hebben, regelmatig visualiseren dat je dit doel bereikt en er sterk naar verlangen, en positief denken, enz. sporen de mensen aan om WEL actie te ondernemen om hun leven mooier te maken en zorgen ervoor dat de mensen ook geloven dat dit mogelijk is.

Maar dit heeft dan natuurlijk niks te maken met zweverige new-age bullshit en trillingen uit je hersenen naar het universum.

Kennen jullie het boek Think And Grow Rich? Dat is iets minder zweverig (en veel ouder), en daarin worden ook visualisatie en de kracht van verlangen aanbevolen om succes te bereiken. Maar ook bijv. een georganiseerde planning en doorzettingsvermogen. Dus precies weten wat je wilt, het heeeel graag willen, en dan ALLES eraan doen wat je kan, zonder op te geven, en DAN krijg je succes. Geen trillingen. Eén ding dat bijna alle supersuccesvolle mensen met elkaar gemeen hebben is dat ze een ongelofelijke drive hebben. Een extreem verlangen om hun doelen te halen. Obsessie is misschien een beter woord. DAT zorgt dus voor succes. Maar dat is geen law of attraction. Dat is extreem veel moeite voor iets doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door PMK111 op 26-09-2008 22:21:41 ]
pi_62519789
okee ze heeft veel geld gewild en gekregen door plagiaat te plegen, heeft niks met een secret te maken
pi_62519804
eigenlijk wel leuk bedacht van haar, ze heeft een opgelicht met oplichting
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:45:33 #293
230727 sjoep
a new day!
pi_62536386
Lees ik nou over Patty Harpenau heen, of ben jij dat vergeten er bij te zeggen c.jansen?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_62570206
ja sorry was ik er vergeten bij te zetten
pi_62659632
die Patty maakt er echt een heel mooi leugentje van: het is niet het geheim maar het geheim van het geheim heeft ze geschreven. want het geheim is echt volslagen idioot volgens haar(plotseling) nee zij helpt mensen met kanker echt heel goed. Dat is ook de enige reden waarom ze met het geheim van het geheim begonnen is en zeker niet het geld(manifestatie en roem is plots niet meer belangrijk)
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:37:34 #296
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71240076
Ik las gisteren over een theorie van Jung wat hier misschien ook wel mee te maken heeft.
De Synchroniciteit theorie,
quote:
Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als meer dan gewoon toeval, omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
Vlgs Jung zou deze theorie ook de rede zijn waarom Astrologie werkt
quote:
Astrologie 'werkt' op de manier dat die beschreven wordt in de Smaragden Tafel van Hermes Trismegistus:

Zo boven, zo beneden
En wat boven is, is gelijk beneden is
zodat het wonder van het Ene zich kan voltrekken
Liz Greene verwoordt het aldus:

De stand van de hemellichamen op een gegeven ogenblik in de tijd reflecteert de kwaliteiten van dat bepaald moment en daarmee ook de kwaliteiten van alles wat op datzelfde ogenblik geboren wordt. Het ene veroorzaakt niet het andere, ze zijn synchroon, en spiegelen elkaar.
Michielos? Je bent wel op de hoogte van theorieen en van Jung, vlgs mij ben je niet zon groot fan van deze Jung, misschien om zijn warrige theorieen die hij niet altijd kon staven, maar wat denk jij er van bijvoorbeeld?
The truth was in here.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:29:38 #297
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71242375
quote:
Ik las gisteren over een theorie van Jung wat hier misschien ook wel mee te maken heeft.
De Synchroniciteit theorie,
quote:
Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als meer dan gewoon toeval, omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
ik zie hier wel heil in hoor. Dit staat ook in zijn boek. Omtrent synchronicity zijn ook films gemaakt en zelfs een X-files aflevering (sorry , ik haal ze maar weer aan, ik ben een fan ! ).
Zolang het punt maar blijft dat het geen causaal verband is en enkel voor de persoon in kwestie "meaningful" blijft, heb ik er geen problemen mee.
quote:
Vlgs Jung zou deze theorie ook de rede zijn waarom Astrologie werkt
quote:
Astrologie 'werkt' op de manier dat die beschreven wordt in de Smaragden Tafel van Hermes Trismegistus:

Zo boven, zo beneden
En wat boven is, is gelijk beneden is
zodat het wonder van het Ene zich kan voltrekken
Liz Greene verwoordt het aldus:

De stand van de hemellichamen op een gegeven ogenblik in de tijd reflecteert de kwaliteiten van dat bepaald moment en daarmee ook de kwaliteiten van alles wat op datzelfde ogenblik geboren wordt. Het ene veroorzaakt niet het andere, ze zijn synchroon, en spiegelen elkaar.
[quote]
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Omdat ik al eerder aangaf dat het niet causaal is, gaat de synchroniciteitstheorie niet op. Het is niet causaal, enkel meaningful voor de persoon. Het kan mijn inziens niet doorgetrokken worden naar astrologie (omdat er ik weet niet hoeveel mensen geboren kan worden). Ik denk wel dat Jung ermee bedoelde wat jij denkt dat hij ermee bedoelde. Zo was hij wel i.i.g.
[/quote]
quote:
Michielos? Je bent wel op de hoogte van theorieen en van Jung, vlgs mij ben je niet zon groot fan van deze Jung, misschien om zijn warrige theorieen die hij niet altijd kon staven, maar wat denk jij er van bijvoorbeeld?
Ik ben wel enigszins bekend met Jung, maar vooral vanuit zijn Archetype(i.v.m. Tarotkaarten) theorie en de "Jungiaanse psychotherapie". Ik ben geenszins een Jung expert ofzo hoor(noch claim ik dit te zijn). Eehm, ik vind het een heldere duidelijke theorie die opzich hout snijdt, maar mijn inziens niet te ver doorgetrokken kan worden. Jung kennende riep hij weerstand op omdat hij juist dit deed
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:42:44 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71242674
Nou ok, ik lees nogal wat tarot boeken (op het moment 2 tegelijk maar goed) en daar staat ook die theorie in van Jung, het heeft te maken met het de verklaring waarom de kaarten zo voorspellend kunnen zijn als er schijnbaar een chaos aan vooraf gaat (schudden van de kaarten) .
Toen legde ik de link naar the secret.. het onlogische van een vraag en het schudden van kaarten tov de vraag of eis uitspreken bij the secret geeft op de een of andere manier goed respons. Voor mij zie ik dat in de tarotkaarten gebeuren (los even of je er nou in gelooft of niet) ik zie in de kaarten resultaat komen waarvan je denkt .. hoe kan dat nou komen door het schudden.
En ik zie daar toch ergens een link met the secret...
Misschien draaf ik door, misschien ben ik op het spoor van iets? Die synchroniciteit theorie is misschien niet helemaal in taal uit te drukken, niet helemaal te verwoorden, misschien had Jung daar zelf ook problemen mee
The truth was in here.
pi_71245537
Ik denk dat je leven al een heel stuk beter wordt, op het moment dat je ophoudt met niet willen en geen zin in hebben. Misschien dat je dan nog eens iets vind dat je wil en waar je zin in hebt, oftewel dat je daar je best voor gaat doen. Wat mij namelijk opvalt is dat hoe meer ik iets wil, hoe meer ik er mijn best voor ga doen, en dus de kansen om dit voor elkaar te krijgen groter worden. Je moet dan natuurlijk wel de dingen willen die mogelijk zijn in je huidige situatie, en bedenken of je via deze mogelijkheden meer mogelijk kunt maken om zodoende meer te kunnen willen.

Magoed de TT zegt het doel van dit topic, jammer dat zo'n positief verhaal zo negatief belicht word. Dus eigenlijk heb ik verkeerd gepost. Wel mooi om te zien overigens dat TS al vrij lang bezig is om achter de waarheid van dit boek te komen, aangezien hij in elk topic over dit onderwerp bijna 50% van de posts op zijn naam zet en in tussentijd nogsteeds niet verder is gekomen dan, the secret is onzin, want het werkt niet bij mij. Succes met je missie!

[ Bericht 3% gewijzigd door mediaconsument op 23-07-2009 12:10:49 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:40:28 #300
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71246825
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
Ik denk dat je leven al een heel stuk beter wordt, op het moment dat je ophoudt met niet willen en geen zin in hebben. Misschien dat je dan nog eens iets vind dat je wil en waar je zin in hebt, oftewel dat je daar je best voor gaat doen. Wat mij namelijk opvalt is dat hoe meer ik iets wil, hoe meer ik er mijn best voor ga doen, en dus de kansen om dit voor elkaar te krijgen groter worden. Je moet dan natuurlijk wel de dingen willen die mogelijk zijn in je huidige situatie, en bedenken of je via deze mogelijkheden meer mogelijk kunt maken om zodoende meer te kunnen willen.

Magoed de TT zegt het doel van dit topic, jammer dat zo'n positief verhaal zo negatief belicht word. Dus eigenlijk heb ik verkeerd gepost. Wel mooi om te zien overigens dat TS al vrij lang bezig is om achter de waarheid van dit boek te komen, aangezien hij in elk topic over dit onderwerp bijna 50% van de posts op zijn naam zet en in tussentijd nogsteeds niet verder is gekomen dan, the secret is onzin, want het werkt niet bij mij. Succes met je missie!
Ja ik verwacht ook niet dat de TS helemaal omswitched, net zo min dat hij dat van mij zal verwachten.
Gedeeltelijk heb je een punt, door iets te willen ga je je best doen en is de kans op succes vergroot, maar daar houdt de secret niet op en dat is waar TS en ik van mening in verschillen.
De secret of The Law of Attraction zegt namelijk dat je iets vurig moet willen en dmv visualisatie hetgene wat je wenst naar je toekomt.
Dus, natuurlijk als jij een nieuwe auto wilt, dan ga je je leven zo inrichten dat je de kansen vergroot om dat te kunnen, bijvoorbeeld je gaat sparen er voor, maar ik zeg naast het sparen zal je zien dat er meer geld naar je toe zal stromen als je de LoA toepast waarna je die nieuwe auto kan kopen.

The secret, de succesverhalen! voor een positievere kijk op het leven.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')