Cause-watte?quote:Op donderdag 25 september 2008 09:29 schreef L.Denninger het volgende:
Precies, doe gewoon eens alsof causaliteit niet bestaat !
Nee, doe vooral geen moeite om het op te zoeken zodat je wat leertquote:Op vrijdag 26 september 2008 08:18 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Cause-watte?
Weet niet eens wat dat betekendT.
Dus nee, voor mij bestaat het niet!
Niet zo zeuren.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:40 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, doe vooral geen moeite om het op te zoeken zodat je wat leert
quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:01 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Niet zo zeuren.
Je hebt mij in ieder geval geleerd om eindelijk "jou" en "jouw" goed toe te passen.
Kleine stapjes...
Precies. Ooit krijgen we "logica" en "rationeel denken" er misschien wel in bij je, al moeten we ook weer niet te optimistisch zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:01 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Niet zo zeuren.
Je hebt mij in ieder geval geleerd om eindelijk "jou" en "jouw" goed toe te passen.
Kleine stapjes...
Je snapt dat je met een houding als deze het topic niet uitnodigend maakt om in te komen posten he.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies. Ooit krijgen we "logica" en "rationeel denken" er misschien wel in bij je, al moeten we ook weer niet te optimistisch zijn natuurlijk.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wie de doelgroep is hequote:Op vrijdag 26 september 2008 13:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je snapt dat je met een houding als deze het topic niet uitnodigend maakt om in te komen posten he.
Nou, nou, nou!quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:40 schreef L.Denninger het volgende:
Precies. Ooit krijgen we "logica" en "rationeel denken" er misschien wel in bij je, al moeten we ook weer niet te optimistisch zijn natuurlijk.
Nee hoor, ik verbaas me er alleen over dat bij sommige mensen de drang naar kennisontwikkeling ontbreektquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:59 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Nou, nou, nou!
Het zit je allemaal wel erg hoog he?
Omdat hij het woord causaliteit niet wil opzoeken?quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:11 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verbaas me er alleen over dat bij sommige mensen de drang naar kennisontwikkeling ontbreekt
Ja.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat hij het woord causaliteit niet wil opzoeken?
nogal een domme reactie. (En dan heb ik het nog niet eens over de d-t fout in 'betekend')quote:Cause-watte?
Weet niet eens wat dat betekend.
Dus nee, voor mij bestaat het niet!
Sorry, maar er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat die domme opmerking niet serieus was - je probeert er nu mee weg te komen, dat is heel wat andersquote:Op vrijdag 26 september 2008 16:36 schreef Darkwolf het volgende:
Tja, of je bent gewoon een zuurpruim die met zich laat sollen.
Hap hap hap! :p
Vlgs Jung zou deze theorie ook de rede zijn waarom Astrologie werktquote:Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als meer dan gewoon toeval, omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
Michielos? Je bent wel op de hoogte van theorieen en van Jung, vlgs mij ben je niet zon groot fan van deze Jung, misschien om zijn warrige theorieen die hij niet altijd kon staven, maar wat denk jij er van bijvoorbeeld?quote:Astrologie 'werkt' op de manier dat die beschreven wordt in de Smaragden Tafel van Hermes Trismegistus:
Zo boven, zo beneden
En wat boven is, is gelijk beneden is
zodat het wonder van het Ene zich kan voltrekken
Liz Greene verwoordt het aldus:
De stand van de hemellichamen op een gegeven ogenblik in de tijd reflecteert de kwaliteiten van dat bepaald moment en daarmee ook de kwaliteiten van alles wat op datzelfde ogenblik geboren wordt. Het ene veroorzaakt niet het andere, ze zijn synchroon, en spiegelen elkaar.
ik zie hier wel heil in hoor. Dit staat ook in zijn boek. Omtrent synchronicity zijn ook films gemaakt en zelfs een X-files aflevering (sorry , ik haal ze maar weer aan, ik ben een fan ! ).quote:Ik las gisteren over een theorie van Jung wat hier misschien ook wel mee te maken heeft.
De Synchroniciteit theorie,
quote:
Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als meer dan gewoon toeval, omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
[/quote]quote:Vlgs Jung zou deze theorie ook de rede zijn waarom Astrologie werkt
quote:
Astrologie 'werkt' op de manier dat die beschreven wordt in de Smaragden Tafel van Hermes Trismegistus:
Zo boven, zo beneden
En wat boven is, is gelijk beneden is
zodat het wonder van het Ene zich kan voltrekken
Liz Greene verwoordt het aldus:
De stand van de hemellichamen op een gegeven ogenblik in de tijd reflecteert de kwaliteiten van dat bepaald moment en daarmee ook de kwaliteiten van alles wat op datzelfde ogenblik geboren wordt. Het ene veroorzaakt niet het andere, ze zijn synchroon, en spiegelen elkaar.
[quote]
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Omdat ik al eerder aangaf dat het niet causaal is, gaat de synchroniciteitstheorie niet op. Het is niet causaal, enkel meaningful voor de persoon. Het kan mijn inziens niet doorgetrokken worden naar astrologie (omdat er ik weet niet hoeveel mensen geboren kan worden). Ik denk wel dat Jung ermee bedoelde wat jij denkt dat hij ermee bedoelde. Zo was hij wel i.i.g.
Ik ben wel enigszins bekend met Jung, maar vooral vanuit zijn Archetype(i.v.m. Tarotkaarten) theorie en de "Jungiaanse psychotherapie". Ik ben geenszins een Jung expert ofzo hoor(noch claim ik dit te zijn). Eehm, ik vind het een heldere duidelijke theorie die opzich hout snijdt, maar mijn inziens niet te ver doorgetrokken kan worden. Jung kennende riep hij weerstand op omdat hij juist dit deedquote:Michielos? Je bent wel op de hoogte van theorieen en van Jung, vlgs mij ben je niet zon groot fan van deze Jung, misschien om zijn warrige theorieen die hij niet altijd kon staven, maar wat denk jij er van bijvoorbeeld?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
Ik denk dat je leven al een heel stuk beter wordt, op het moment dat je ophoudt met niet willen en geen zin in hebben. Misschien dat je dan nog eens iets vind dat je wil en waar je zin in hebt, oftewel dat je daar je best voor gaat doen. Wat mij namelijk opvalt is dat hoe meer ik iets wil, hoe meer ik er mijn best voor ga doen, en dus de kansen om dit voor elkaar te krijgen groter worden. Je moet dan natuurlijk wel de dingen willen die mogelijk zijn in je huidige situatie, en bedenken of je via deze mogelijkheden meer mogelijk kunt maken om zodoende meer te kunnen willen.
Magoed de TT zegt het doel van dit topic, jammer dat zo'n positief verhaal zo negatief belicht word. Dus eigenlijk heb ik verkeerd gepost. Wel mooi om te zien overigens dat TS al vrij lang bezig is om achter de waarheid van dit boek te komen, aangezien hij in elk topic over dit onderwerp bijna 50% van de posts op zijn naam zet en in tussentijd nogsteeds niet verder is gekomen dan, the secret is onzin, want het werkt niet bij mij. Succes met je missie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |