Je zou het kunnen invriezen. Bij mij is het meestal na een week wel op, maak dan ook niet zoveel. Maar, bewaar het gewoon in de koelkast met een beetje alufolie eroverheen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:32 schreef Innocence het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor. Hoe bewaar je zelfgemaakte kruidenboter? Ik maak graag zelf peterselieboter, maar daar staat altijd in een week de schimmel op
quote:Op 15-07-08 19:01 schreef Marja uit Hoorn:
Vind je de theezakjes voor de eenkopsthee ook altijd veel te sterk en wil je ook nog geld uitsparen?
De zakjes kan je aan de bovenkant los maken, zie foto, nu heb je twee zakjes aan elkaar, even in het midden los knippen en je hebt twee losse zakjes, elk zakje is sterk genoeg voor 1 kop thee.
Dat is wel heel krenterig. De enige overtreffende trap daarvan is je wc-papier 2 keer gebruikenquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:46 schreef verita het volgende:
In het kader van de besparingstips voor u gelezen op MP(baggerfoto)
[..]
[ afbeelding ]
Oh nee hoor, gewoon 4x thee trekken van hetzelfde zakjequote:Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat is wel heel krenterig. De enige overtreffende trap daarvan is je wc-papier 2 keer gebruiken
Ik zet altijd een pot thee van een eenkopszakjequote:Op woensdag 16 juli 2008 15:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oh nee hoor, gewoon 4x thee trekken van hetzelfde zakje
Je wc-papier 2 keer gebruiken is trouwens geen besparing, ter compensatie gebruik je dan veel meer water (mag ik hopen)
Ja, klopt ik ben het idd, zag vanmiddag overigens wel dat die bak aardappelpuree 2, 69 ¤ was ipv 1, 69 ¤. Derhalve komt er 1,- ¤/6 = 0,17 ¤ per persoon per dag bij, waardoor het 1, 45 ¤ per persoon per dag wordt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:42 schreef Greys het volgende:
Ryan![]()
Ik dacht even dat Stali onder een verkeerd account zat te posten, maar volgens mij is het toch heus Ryan3!
Gegrilde tonijnsteaks met wasabisaus in het Fok!-kookboek.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik kan me dit lovende topic nog herinneren
Tonijnsteak met wasabi saus
heb het zelf nog steeds niet gemaakt
Nou dat ga ik deze week nog proberen, thx!quote:Op maandag 21 juli 2008 20:33 schreef conleche het volgende:
Prima knierten gerecht is het gehaktbrood: ideaal om restjes in te verwerken en van een kilo gehakt in de aanbieding maak je zonder enige moeite een brood voor 10 mensen! Ik heb er nu een in de oven zitten van ruim een kilo rundergehakt van de AH. Dat was 4,05 euro. Ik heb er nog doorgedaan:
1 ei
1 grote ui
half zakje paprika rauwkost (dat kan dus van alles zijn, wat je ook maar aan restjes groenten hebt liggen!)
Anderhalve verkruimelde beschuit (oud brood kan ook)
verse kruiden/zout/peper/sambal/chilisaus
knoflook
tomatenketchup
vloeibare bouillonextract
ketjap
Ik had de overige ingredienten allemaal in huis, en reken daar 2 euro voor. Dus voor 6 euro heb je vlees voor 10 personen, Nog een salade erbij en wat gebakken aardappelen of friet en je hebt heel goedkoop gegeten!
Het gehaktbrood moet je besmeren met een mengsel van ketjap, tomatenketchup en chilisaus en dan met deksel of onder alufolie de oven in. Echt lekker!
Of 2 gebruikte Senseo pads nogmaals gebruiken voor een enkele bak koffiequote:Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat is wel heel krenterig. De enige overtreffende trap daarvan is je wc-papier 2 keer gebruiken
Yep! Heer G. kan dan én kalkoen én gehaktbrood op z'n brood meenemen voor z'n lunch!!quote:Op maandag 21 juli 2008 22:24 schreef Greys het volgende:
Conleche, dat is vast ook heel fijn om de dagen er na in koude plakjes te eten?![]()
Vergeet niet de zelfgemaakte koolsalade:quote:Op zondag 20 juli 2008 14:10 schreef Greys het volgende:
Met spullen van de Lidl kan je idd een prima BBQ in elkaar flansen!
Van dat uitstekende gehakt van ze maak je lekker mini-hamburgertjes, de chickenwings inderdaad, runderworstjes en vergeet geen bergen afbak-ciabatta's (o.a. met Italiaanse kruiden, naturel of met walnoot!) mee te nemen, als ook de tomaten tapenadeen kruidenboter!
Dat klinkt niet erg smakelijk eerlijk gezegd.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:35 schreef edcetera het volgende:
[..]
Vergeet niet de zelfgemaakte koolsalade:
Ik denk dat coleslaw lekkerder is... en ik denk ook niet zo heel duur.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat klinkt niet erg smakelijk eerlijk gezegd.
Mijn recept is prima budgetproof te maken door het fruit aan te passen aan wat je in huis hebt (niet speciaal een appel en een mandarijn gaan kopen dus) en de zure room te vervangen voor yoghurt. Dat laatste doe ik sowieso regelmatig omdat het best lekker is en minder vet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:30 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk dat coleslaw lekkerder is... en ik denk ook niet zo heel duur.
Wat staat je dan niet aan? (welke combo /ingredient)quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat klinkt niet erg smakelijk eerlijk gezegd.
De combinatie currypoeder, paprikapoeder, mayonaise, tomaat en kool.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:40 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wat staat je dan niet aan? (welke combo /ingredient)
Goed, van jouw "coleslaw" kan ie het waarschijnlijk niet halen maar het is basicquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De combinatie currypoeder, paprikapoeder, mayonaise, tomaat en kool.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:21 schreef Greys het volgende:
*schop*
Vanavond het gehaktbrood maken dat Conleche heeft aangeraden
Heb alleen even net per PM instructies gevraagd over hoe lang en heet te ovenen
Nou het was ernstig lekker, de tweede keer ook, al had ik toen meergehakt en groentes voor er door. In mijn oven (van gietijzer) moet ie minstens 1,5 uur bij 200° C. Laatste halfuur zonder de folie. Mjamquote:Op donderdag 31 juli 2008 17:06 schreef verita het volgende:
Een stukje van het Kniertengehaktbrood van Conleche, dat ik nu al voor de tweede maak en wat superlekker is!![]()
![]()
Daar bij wat bloemkool en gebakken aardappeltje
Ziet er haske lekker uit!! Goeie tip van dat einde zonder folie! Ik had de eerste x helemaal zonder folie gedaan, maar toen droogde het teveel uit. Nu doe ik het altijd met los folie, dus dat er nog wel wat lucht kan ontsnappen uit de zijkanten, dan wordt het ook bruin, maar jouw manier is net zo makkelijk!quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:51 schreef verita het volgende:
Hier de fotos van het kniertengehaktrood van Conleche, de fotos zijn van poging I. De tweede poging was ze beter, de korst bovenop ietskes bruiner, ik heb toen de folie een halfuur voor de eindtijd verwijderd. Nou moet ik er bij zeggen dat ik een oven heb die gedeeltelijk uit gietijzer bestaat, het duurt langer dan normaal om hem warm te krijgen. Maar hij blijft ook langer warm! En ik heb de groenten even iets voorgefruit en dan snel laten afkoelen op een bakblik.
Affijn.
Het nog maagdelijke gehakt
[ afbeelding ]
Gehakt bestreken met de topping
[ afbeelding ]
En nog even wachten met etennnnn, eerst een foto!Je ziet hier net niet de hebberige handjes van echtgenoot
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Schopje voor Maraca en omdat hier al veel te lang niet gepost is.
De Lidl is tof.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
![]()
als ik het topic zo doorlees word ik ook maar eens vaste klant van de Lidl
De fair trade senseokoffie is goed te doen, en de espressokoffie ook.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:13 schreef quirina het volgende:
Alleen de koffie is bah van de Lidl
en de vleeswaren zijn niet lekker. Er zijn maar een paar dingen die ik vaak bij de Lidl koop maar daar heb je het grote LIdl topic voor tenslotte.
Vandaag heb ik bij de slager op de markt sudderlappen gehaald voor weinig. Het valt me op dat het echt sudderlappenseizoen is want het is bijna overal in de reclame lijkt wel.
Dus hup allemaal hachee maken en invriezen! Lekker voor bij de stampot!
Wat koop jij dan voor je gemiddelde weekboodschappen? Ik hoef eigenlijk nooit naar de AH of een andere winkel. Hooguit kruiden, maar die koop ik dan weer op de markt.quote:Op zondag 2 november 2008 08:48 schreef Innocence het volgende:
Vind de Lidl juist niets, zeker niet uit knierten-en-krenten-overweging
Ze hebben daar de helft niet, waardoor je vooral allemaal lekkere onnodige dingen meeneemt en de rest alsnog bij de AH kunt gaan halen.
Ik ben toevallig pas naar de AH geweest, maar dat was echt alleen voor het Quorn gehakt en de vegetarische schijven (in de bonus!).quote:Op zondag 2 november 2008 11:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat koop jij dan voor je gemiddelde weekboodschappen? Ik hoef eigenlijk nooit naar de AH of een andere winkel. Hooguit kruiden, maar die koop ik dan weer op de markt.
Ik moet nu bijvoorbeeld nog van de AH: ES diepvriesgarnalen, verse lasagnebladen, ijsjes, stokbrood, melk, kattenvoer, en maggiblokjes. Ging er eigenlijk ook blueband (+gratis brood) en madarijntjes halen, maar dat was uit de Bonus van deze week, dus ben net te laat.quote:Op zondag 2 november 2008 11:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat koop jij dan voor je gemiddelde weekboodschappen? Ik hoef eigenlijk nooit naar de AH of een andere winkel. Hooguit kruiden, maar die koop ik dan weer op de markt.
Hebben ze volgens mij ook bij de Lidl.quote:
Zelf maken.quote:verse lasagnebladen
Hebben ze ook maar die eet ik sowieso zelden dus ik koop nooit ijs.quote:ijsjes
Hebben ze.quote:stokbrood
Ook.quote:melk
Ook.quote:kattenvoer
Ook.quote:maggiblokjes
Blue band niet maar dat gebruik ik ook niet, brood wel al is dat inderdaad matig. Mandarijntjes, bananen en appels hebben ze ook.quote:Ging er eigenlijk ook blueband (+gratis brood) en madarijntjes halen, maar dat was uit de Bonus van deze week, dus ben net te laat.
En dan neem ik bij de zaak die naast de AH zit gelijk zoete aardappels, bananen en appels mee.
Ga daar ook graag heen omdat het zo lekker rustig en ruim is. Heb als het al laat is, echt geen zin meer om me nog een half uur in de Bas te irriteren aan alles...
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen. Maar het ging even om dingen die de Lidl niet zou hebben en dan kom jij met deze lijst. Tja, die dingen heeft de Lidl dus wel. Dat jij het liever ergens anders koopt moet je vervolgens lekker helemaal zelf weten maar om nou te doen alsof ze het hebben...quote:Op zondag 2 november 2008 18:11 schreef Innocence het volgende:
Eh, mag ik even zelf bepalen waar ik het liefst m'n boodschappen haal. Zeker als bijna iedereen in dit topic het al knap vond voor hoe weinig ik per week boodschappen doe
Maar ik ben nu wel benieuwd hoeveel goedkoper alles dat ik net opnoem bij de Lidl is...
Dat betrof toch niet deze spullen.quote:Op zondag 2 november 2008 18:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen. Maar het ging even om dingen die de Lidl niet zou hebben en dan kom jij met deze lijst. Tja, die dingen heeft de Lidl dus wel. Dat jij het liever ergens anders koopt moet je vervolgens lekker helemaal zelf weten maar om nou te doen alsof ze het hebben...
Waarom vind je dan dat ik het net zo goed bij de Lidl zou kunnen kopen? Beetje rare conclusie, als je niet eens weet wat het bij de AH kost.quote:Op zondag 2 november 2008 18:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik weet de winkelprijzen niet uit mijn hoofd. Bovendien kom ik nooit bij de AH dus een vergelijking zou ik al helemaal niet kunnen maken.
Ik kan beamen dat dat dus onzin is.quote:Op zondag 2 november 2008 18:38 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waarom vind je dan dat ik het net zo goed bij de Lidl zou kunnen kopen? Beetje rare conclusie, als je niet eens weet wat het bij de AH kost.
Ik voel me niet aangevallen. Jij gaat er nogal pittig op in als ik zeg dat ik nooitt bij de Lidl kom omdat het uiteindelijk niet goedkoper is, want ze hebben er toch nooit alles dat ik zoek.
Dat ze misschien wel alles hebben dat jij wil, is wat anders. Maar je kan toch beamen dat het assortiment een stuk beperkter is als bij andere supermarkten?
Dat zeg ik helemaal niet?quote:Op zondag 2 november 2008 18:38 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waarom vind je dan dat ik het net zo goed bij de Lidl zou kunnen kopen? Beetje rare conclusie, als je niet eens weet wat het bij de AH kost.
En dus vroeg ik wat die producten dan waren die de Lidl niet had want ik mis er heel weinig. En de dingen die ik wel mis bij de Lidl, zoals kruiden, wil ik ook niet bij een andere supermarkt halen omdat het of te duur is of niet de kwaliteit heeft die ik wil. Dat haal ik dan op de markt, bij de toko of andere speciaalzaken.quote:Ik voel me niet aangevallen. Jij gaat er nogal pittig op in als ik zeg dat ik nooit bij de Lidl kom omdat het uiteindelijk niet goedkoper is, want ze hebben er toch nooit alles dat ik zoek.
Ik vind de Lidl behoorlijk compleet. Er is per product misschien minder keuze (1 soort pakjespastasaus e.d.) maar dat vind ik inderdaad geen gemis omdat ik sowieso niet uit pakjes kook.quote:Dat ze misschien wel alles hebben dat jij wil, is wat anders. Maar je kan toch beamen dat het assortiment een stuk beperkter is als bij andere supermarkten?
We hebben thuis gegetenquote:Op zondag 2 november 2008 18:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Qua vleesvervangers is het assortiment inderdaad beperkt. (Hebben ze dat überhaupt wel?)
Het gehakt van de Lidl kwam trouwens als kwalitatief beste uit de bus van alle supermarkten en een aantal slagers dus je vent moet niet zeiken.![]()
Veel plezier bij de Griek.
quote:Op zondag 2 november 2008 21:00 schreef Syrena het volgende:
Hij drinkt ook Appelsientje. Voor de vitaminenAls ik dan wat zeg over de suiker die daar in, kijk hij zo
![]()
Dit vind ik dus gewoon knap en dan eet je helemaal niet slecht of minder lekker.quote:Op zondag 2 november 2008 18:04 schreef Merel het volgende:
Het lukt me tegenwoordig om voor ¤ 20 per week al m'n boodschappen te doen! Wel slechts voor 1 persoon hoor, maar dan nog vind ik het goedkoopNetjes elke week een lijstje maken met álle boodschappen voor de komende 7 dagen, dan zoveel mogelijk van het lijstje bij de Lidl halen en de rest bij de AH van het huismerk. En heel veel dingen in de reclame kopen en in de vriezer gooien
Ik hou ook heel erg van stamppotten en dat is natuurlijk sportgoedkoop, maar heeeeeerlijk in de winter
Ja hoor, dat doen ze nog steedsquote:Op zondag 2 november 2008 19:59 schreef maok het volgende:
Weet iemand of ze bij de Lidl nog steeds het brood gratis uitdelen aan het einde van de dag? Toen de Lidl hier nog andere openingstijden had nam ik regelmatig gratis brood mee. Maar nu kom ik eigenlijk nooit meer tegen sluitingstijd bij de Lidl dus ik weet het eigenlijk niet.
Spoorwijk toevallig?quote:Op maandag 3 november 2008 22:46 schreef Macka66 het volgende:
Vanavond fijn kniertig bezig geweest, een avondmaaltijd gemaakt en meteen een lekker soepie van dezelfde ingredienten! (kipfilet was 35% afgeprijsd bij onze nieuwe AH - voorheen C1000)
Dan houd ik het wel bij de AH XL in de Boogaard. Daar kom ik toch langs als ik van m'n werk kom.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:57 schreef Macka66 het volgende:
Ja, toevallig wel. In de modaal of lager (minimum) wijk waar je nu de keuze hebt uit een grote AH supermarkt en een grote AH supermarktAH Goeverneurplein is qua assortiment (en opstellng) een kopie van AH Lorentzplein. Het grootste deel van het C1000 personeel is overgenomen.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:49 schreef Greys het volgende:
Volgend jaar mei wordt de Lidl in Bleiswijk geopend. Hoezee!
Ik dacht, laat ik dit belangrijk nieuws even met jullie delen!
Ze kan ze ook roosteren en in een pot met olie en wat kruiden bewarenquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb gisteren een zak met 9 paprika's voor 1 euro bij de Dirk vd Broek gekocht (bij de AH zijn ze 1 euro per stuk!), heeft iemand leuke tips wat ik er allemaal (goedkoop) mee kan doen? Vooral qua bewaren, want nu zou ik het grootste deel meteen in reepjes snijden en invriezen om later in roerbakschotels enzo te gebruiken.
Bakken met tomaatjes(blik!),gehakt en wat pittige kruiden en dan een wrap mee vullenquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb gisteren een zak met 9 paprika's voor 1 euro bij de Dirk vd Broek gekocht (bij de AH zijn ze 1 euro per stuk!), heeft iemand leuke tips wat ik er allemaal (goedkoop) mee kan doen? Vooral qua bewaren, want nu zou ik het grootste deel meteen in reepjes snijden en invriezen om later in roerbakschotels enzo te gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |