Dude.. waar heb je het overquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
passief agressief?
Misschien eens wat minder snel conclusies trekken en eruit gooien voordat je er wat meer van weet....
Ach krijgen we dat soort loze kreten weer, 'het is niet zo slim'quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Laat ik het zo zeggen: het is niet erg slim om af te gaan op iets dat iemand heeft gepost, dát nog eens te posten en er verder geen vraagtekens bij te plaatsen zonder dat je je er over hebt ingelezen.
Overigens mijn eerste serieuze post
Tenzij het gewoon een geautomatiseerd systeem is dat periodiek de database afstruint naar mensen die met goed gevolg de thuistest hebben doorlopen, maar nog niet lid zijn. Dat het een soort standaard procedure is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:09 schreef ssebass het volgende:
Ik heb ook al een paar brieven en emails gehad. Volgens mij zitten ze om leden verlegen
Oh daar ga ik wel van uit ja. Ik ga overigens geen geld uitgeven voor een test als ik niet weet of die vereniging echt leuk is. Ben toch ook maar een karige student.quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Tenzij het gewoon een geautomatiseerd systeem is dat periodiek de database afstruint naar mensen die met goed gevolg de thuistest hebben doorlopen, maar nog niet lid zijn. Dat het een soort standaard procedure is.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar bij mezelf. En ondanks dat ik weet dat ik in ieder geval niet laag zal scoren, ben ik toch bang voor het definitieve zeg maar. Dat ik misschien wel teleurgesteld zou zijn, had gehoopt/gedacht meer te scoren... Op zich nogal een onzinnige reden natuurlijk want ja; je intelligentie is een vast gegeven en of je nou de score wel of niet weet het blijft verder toch hetzelfde. Maar tochquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:50 schreef servus_universitas het volgende:
Ik werd onlangs per e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan zo'n uitgebreide test op locatie. Ik had de thuistest een tijd geleden eens gedaan en mijn e-mailadres achtergelaten en naar aanleiding daarvan kreeg ik de uitnodiging. Op zich lijkt het mij best wel interessant om er aan deel te nemen, gewoon uit nieuwsgierigheid naar het resultaat.
Mensa heeft een jongeren-BIG (besloten interesse groep --> besloten, omdat het leeftijdgebonden is). Er zijn ook SIG's (Speciale Interesse Groepen), die gaan over gedeelde interesses (motor-rijden, naar sauna's gaan, muziek, noem maar op. Er zit altijd wel iets bij dat je interesseert.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:08 schreef Klautje het volgende:
Even een maandje vooruitschoppen aangezien ik geen nieuw topic wil maken voor iets kleins.
Kort geleden heb ik de thuistest gedaan, daarna ben ik in Utrecht (Of misschien toch ergens anders, ben ik vergeten) geweest en heb ik heb de tests gedaan, leek me wel leuk. Een weekje of twee later kreeg ik de resultaten, en uiteindelijk scoorde ik hoog genoeg om lid te worden van Mensa. Nou vraag ik me dus af of hier op Fok! Mensa leden rondlopen die me misschien wat inzicht kunnen bieden in Mensa en of het wel de moeite en dan vooral het reizen waard is. Ten tijde van het maken van de test was ik 15, en ik vraag me dus af of ik daar ook leeftijdsgenoten kan vinden. Alvast bedankt.
[ afbeelding ] Overigens mijn eerste serieuze post[ afbeelding ]
Zoiets inderdaad. Ik kreeg de antwoordkaart gisteren thuis. Komende week even invullen en terug sturen. Voor zo ver ik tot nu toe heb begrepen krijg je vanzelf een uitnodiging wanneer er genoeg aanmeldingen zijn voor een test.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:13 schreef Imexpartner het volgende:
Hallo allemaal,
Is er iemand die al naar de testdag van Mensa in Utrecht is geweest?
Klopt het dat je eerst een antwoordkaart moet posten, dan binnen 2 weken moet betalen en dan een uitnodiging krijgt?
Groetjes, Marianne
De test duurde van 10:00 tot 12:00 inclusief een kwartiertje koffiepauze halverwege.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:59 schreef ssebass het volgende:
Hoe lang ben je met die test bezig? Als het echt leuk is moet je het maar even melden, dan zal ik ook die test gaan maken.
Ik weet het nog niet. Zoals gezegd heb ik in eerste instantie vooral meegedaan om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen en dat is nu gelukt. Ik zal me eerst wat meer moeten verdiepen in de vereniging (zo heb ik geen idee wat een lidmaatschap kost), zal dit topic dus maar eens wat door gaan lezenquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:07 schreef ShadyLane het volgende:
En ga je dat ook doen? Ik destijds nl. niet (vond het vrij veel geld om te betalen voor een club met mensen die ik op de testmiddag nou niet direct zag als 'mijn types'), maar met jou erbij worden de Nijmeegse borrels vast dolle pret.
99e percentiel wil zeggen dat 99% van de mensen hem gelijk of minder heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb met mijn volgens Mensa kennelijk superieure intelligentie toch nooit begrepen wat 'percentiel' nou eigenlijk inhoudt. Zit 1 op de 100 mensen in het 99e percentiel? Dan is dat 99e percentiel zo bijzonder niet toch? En dan is dus 1 op de 50 toelaatbaar tot de club.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |