abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60931846
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

passief agressief?

Misschien eens wat minder snel conclusies trekken en eruit gooien voordat je er wat meer van weet....
Dude.. waar heb je het over
Welke conclusie? Je reageert ook passief agressief en dat is tevens de enige conlusie die ik trek. Ik heb nergens verdere statements gedaan, wat mij betreft trek jij dus een beetje snel conclusies. Volgens jou ben ik mensen dingen aan het vertellen die niet waar zijn, terwijl het gewoon iets was dat me toevallig inviel en waarbij ik duidelijk vermeld dat het onder voorbehoud is en ik het niet zeker weet.

Als je nou een discussie met me aan wil gaan dan wees op zijn minst iets specifieker dan "minder snel conclusies trekken" zonder er verder bij te zetten waar je het over hebt (je zet er immers bij "zonder dat je er wat meer van weet" wat suggereert dat het in ieder geval niet gaat over mijn conclusie dat je passief agressief reageert. Het is anders wel redelijk vreemd verwoord).
pi_60932008
Laat ik het zo zeggen: het is niet erg slim om af te gaan op iets dat iemand heeft gepost, dát nog eens te posten en er verder geen vraagtekens bij te plaatsen zonder dat je je er over hebt ingelezen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_60932709
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Laat ik het zo zeggen: het is niet erg slim om af te gaan op iets dat iemand heeft gepost, dát nog eens te posten en er verder geen vraagtekens bij te plaatsen zonder dat je je er over hebt ingelezen.
Ach krijgen we dat soort loze kreten weer, 'het is niet zo slim'
Nee het is inderdaad veel slimmer om er vanuit te gaan dat ik dat doe

Ik zet er toch duidelijk bij dat ik meen dat gelezen te hebben, ala "volgens mij" ? Dan geef ik toch duidelijk aan dat dit onder voorbehoud is, ik het niet geverifieerd heb, sterker nog, ik niet eens gekeken heb of die post er inderdaad staat?

Ik geef nergens aan dat het een feit is, dat ik tegen mensa ben of wat dan ook. Lijkt mij een beetje stug dat jij nooit een uitspraak doet gebaseerd op iets dat je je meent te herinneren, maar dat je niet meer zeker weet en waarvan je het ook niet als jouw taak ziet of de moeite waard vindt om het te verifiëren.. Dat kan de persoon in kwestie dan toch zelf doen?

Ik vind dat je je wel erg druk bent aan het maken over een futiliteit hoor. Ik zal je zelfs zeggen dat ik iets als Mensa een goed initiatief vindt, maar sceptisch over iets zijn vind ik best OK.

We zullen het eens in een andere bocht gooien.. Vindt jij het niet vreemd dat relatief veel mensen bij die test op de Mensa website te zien krijgen dat zij wellicht hoogbegaafd zijn? Je zou kunnen zeggen dat je nooit zeker weet of de mensen die de test hebben gemaakt en de uitslag op een forum plaatsen wel eerlijk zijn, maar waar moet je zoiets dan op baseren? In ieder geval niet op Mensa zelf want dat is niet objectief..
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:08:33 #154
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61747186
Even een maandje vooruitschoppen aangezien ik geen nieuw topic wil maken voor iets kleins.

Kort geleden heb ik de thuistest gedaan, daarna ben ik in Utrecht (Of misschien toch ergens anders, ben ik vergeten ) geweest en heb ik heb de tests gedaan, leek me wel leuk. Een weekje of twee later kreeg ik de resultaten, en uiteindelijk scoorde ik hoog genoeg om lid te worden van Mensa. Nou vraag ik me dus af of hier op Fok! Mensa leden rondlopen die me misschien wat inzicht kunnen bieden in Mensa en of het wel de moeite en dan vooral het reizen waard is. Ten tijde van het maken van de test was ik 15, en ik vraag me dus af of ik daar ook leeftijdsgenoten kan vinden. Alvast bedankt.

Overigens mijn eerste serieuze post
© Bafnek
pi_61750287
Ik werd onlangs per e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan zo'n uitgebreide test op locatie. Ik had de thuistest een tijd geleden eens gedaan en mijn e-mailadres achtergelaten en naar aanleiding daarvan kreeg ik de uitnodiging. Op zich lijkt het mij best wel interessant om er aan deel te nemen, gewoon uit nieuwsgierigheid naar het resultaat .
pi_61750624
Ik heb ook al een paar brieven en emails gehad. Volgens mij zitten ze om leden verlegen
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_61750785
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:09 schreef ssebass het volgende:
Ik heb ook al een paar brieven en emails gehad. Volgens mij zitten ze om leden verlegen
Tenzij het gewoon een geautomatiseerd systeem is dat periodiek de database afstruint naar mensen die met goed gevolg de thuistest hebben doorlopen, maar nog niet lid zijn. Dat het een soort standaard procedure is.
pi_61767510
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:17 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Tenzij het gewoon een geautomatiseerd systeem is dat periodiek de database afstruint naar mensen die met goed gevolg de thuistest hebben doorlopen, maar nog niet lid zijn. Dat het een soort standaard procedure is.
Oh daar ga ik wel van uit ja. Ik ga overigens geen geld uitgeven voor een test als ik niet weet of die vereniging echt leuk is. Ben toch ook maar een karige student.
pi_61768084
1.d
2.c
3.d
4.c

5.a-d
6.b-c
7.d-a
8.a-d

9.b
10.d
11.c
12.a
13.a
14.c
15.b

16.m
17.15
18.8
19.6
20.5
21.4
22.-2
23.2

24.c
25.b
26.b
27.d
28.d
29.c
30.d
31.c
32.c
33.d
pi_61771467
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:50 schreef servus_universitas het volgende:
Ik werd onlangs per e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan zo'n uitgebreide test op locatie. Ik had de thuistest een tijd geleden eens gedaan en mijn e-mailadres achtergelaten en naar aanleiding daarvan kreeg ik de uitnodiging. Op zich lijkt het mij best wel interessant om er aan deel te nemen, gewoon uit nieuwsgierigheid naar het resultaat .
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar bij mezelf. En ondanks dat ik weet dat ik in ieder geval niet laag zal scoren, ben ik toch bang voor het definitieve zeg maar. Dat ik misschien wel teleurgesteld zou zijn, had gehoopt/gedacht meer te scoren... Op zich nogal een onzinnige reden natuurlijk want ja; je intelligentie is een vast gegeven en of je nou de score wel of niet weet het blijft verder toch hetzelfde. Maar toch
pi_61772290
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:08 schreef Klautje het volgende:
Even een maandje vooruitschoppen aangezien ik geen nieuw topic wil maken voor iets kleins.

Kort geleden heb ik de thuistest gedaan, daarna ben ik in Utrecht (Of misschien toch ergens anders, ben ik vergeten ) geweest en heb ik heb de tests gedaan, leek me wel leuk. Een weekje of twee later kreeg ik de resultaten, en uiteindelijk scoorde ik hoog genoeg om lid te worden van Mensa. Nou vraag ik me dus af of hier op Fok! Mensa leden rondlopen die me misschien wat inzicht kunnen bieden in Mensa en of het wel de moeite en dan vooral het reizen waard is. Ten tijde van het maken van de test was ik 15, en ik vraag me dus af of ik daar ook leeftijdsgenoten kan vinden. Alvast bedankt.

[ afbeelding ] Overigens mijn eerste serieuze post [ afbeelding ]
Mensa heeft een jongeren-BIG (besloten interesse groep --> besloten, omdat het leeftijdgebonden is). Er zijn ook SIG's (Speciale Interesse Groepen), die gaan over gedeelde interesses (motor-rijden, naar sauna's gaan, muziek, noem maar op. Er zit altijd wel iets bij dat je interesseert.

Hoe groot het aantal jongeren is, durf ik niet te zeggen. (zou ik moeten nagaan)

Er zijn dingen die de vereniging zelf organiseert, maar ze behartigen ook belangen. De SIG/BIG-groepen zijn dingen die door de vereniging ondersteund worden, maar niet door de vereniging georganiseerd worden.

Het is een levendige vereniging en of je er zelf iets aan hebt: dat ligt ook aan jezelf. Je zult er wel iets aan tijd moeten insteken en of je er dan iets voor terugkrijgt, is daarvan mede afhankelijk. Daar verschilt Mensa niet van andere verenigingen. (net zoals het werven van leden iets is dat elke vereniging doet)

Veel activiteiten zijn niet alleen voor leden, maar zijn ook toegankelijk voor introducées. In principe is er gewoon voor 'elk wat wils' (kijk mij eens corny dingen zeggen ).

Bovenal: het ligt ook aan jezelf, maar over het algemeen is het een erg open vereniging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 19-09-2008 23:39:56 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_61774144
Ik vraag me af hoe de verhouding man/vrouw is in Mensa?
pi_61774166
Waarom de moeite doen als ik toch al weet dat ik m foutloos maak
pi_62673381
Hallo allemaal,

Is er iemand die al naar de testdag van Mensa in Utrecht is geweest?
Klopt het dat je eerst een antwoordkaart moet posten, dan binnen 2 weken moet betalen en dan een uitnodiging krijgt?

Groetjes, Marianne
pi_62674137
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:13 schreef Imexpartner het volgende:
Hallo allemaal,

Is er iemand die al naar de testdag van Mensa in Utrecht is geweest?
Klopt het dat je eerst een antwoordkaart moet posten, dan binnen 2 weken moet betalen en dan een uitnodiging krijgt?

Groetjes, Marianne
Zoiets inderdaad. Ik kreeg de antwoordkaart gisteren thuis. Komende week even invullen en terug sturen. Voor zo ver ik tot nu toe heb begrepen krijg je vanzelf een uitnodiging wanneer er genoeg aanmeldingen zijn voor een test.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:48:54 #166
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63597136
Ik ben afgelopen zaterdag geweest, kreeg vandaag de uitslag al. Voor beide testen in het 99e percentiel gescoord, dus ik kan binnenkort een uitnodiging verwachten om lid te worden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63597414
Hoe lang ben je met die test bezig? Als het echt leuk is moet je het maar even melden, dan zal ik ook die test gaan maken.
pi_63597657
En ga je dat ook doen? Ik destijds nl. niet (vond het vrij veel geld om te betalen voor een club met mensen die ik op de testmiddag nou niet direct zag als 'mijn types'), maar met jou erbij worden de Nijmeegse borrels vast dolle pret.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:13:10 #169
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63597815
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:59 schreef ssebass het volgende:
Hoe lang ben je met die test bezig? Als het echt leuk is moet je het maar even melden, dan zal ik ook die test gaan maken.
De test duurde van 10:00 tot 12:00 inclusief een kwartiertje koffiepauze halverwege.

Ik heb het eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid gedaan. Ik weet dat ik niet dom ben, maar waar je precies staat, is toch onduidelijk. Ik vond het dus wel leuk om te doen, ik heb me er ook niet op voorbereid. Ik wilde vooral een betrouwbaar resultaat krijgen.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:07 schreef ShadyLane het volgende:
En ga je dat ook doen? Ik destijds nl. niet (vond het vrij veel geld om te betalen voor een club met mensen die ik op de testmiddag nou niet direct zag als 'mijn types'), maar met jou erbij worden de Nijmeegse borrels vast dolle pret.
Ik weet het nog niet. Zoals gezegd heb ik in eerste instantie vooral meegedaan om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen en dat is nu gelukt. Ik zal me eerst wat meer moeten verdiepen in de vereniging (zo heb ik geen idee wat een lidmaatschap kost), zal dit topic dus maar eens wat door gaan lezen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_63597978
Ik heb met mijn volgens Mensa kennelijk superieure intelligentie toch nooit begrepen wat 'percentiel' nou eigenlijk inhoudt. Zit 1 op de 100 mensen in het 99e percentiel? Dan is dat 99e percentiel zo bijzonder niet toch? En dan is dus 1 op de 50 toelaatbaar tot de club.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:29:41 #171
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63598264
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb met mijn volgens Mensa kennelijk superieure intelligentie toch nooit begrepen wat 'percentiel' nou eigenlijk inhoudt. Zit 1 op de 100 mensen in het 99e percentiel? Dan is dat 99e percentiel zo bijzonder niet toch? En dan is dus 1 op de 50 toelaatbaar tot de club.
99e percentiel wil zeggen dat 99% van de mensen hem gelijk of minder heeft gemaakt.

En de psychologe bij de testdag gaf inderdaad al aan dat 1 op de 50 mensen dus lid kan worden
Dommage arachide-fromage
pi_63598490
Dan zit in het 98e en 99e percentiel dus een enorm grote groep mensen (320.000 in NL alleen al dan toch?) en zegt het wel wat dat maar een heel klein deel van die groep lid wordt. Het spreekt mij ook niet direct aan. Ik heb toen (en een paar vrienden die later de test deden ook) de indruk gekregen dat er bij Mensa vooral veel mensen rondlopen waar het qua werk of sociaal leven niet zo goed mee gaat en die dat aan hun hoogbegaafdheid wijten. Een beetje het slachtofferige "hopelijk vind ik hier wel mensen waar het mee klikt/kan ik hier wel mezelf zijn".

Daar voel ik me niet zo mee verwant. Het kan natuurlijk zijn dat ik me totaal vergis en dat ik nu contacten misloop met allemaal fantastisch toffe mensen, en allerlei interessante kansen op topbanen aan mijn neus voorbijgaan, maar so be it.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:51:32 #173
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63598796
Ik snap je wel, ik ben er zelf ook zeker nog niet over uit. Ik beschouw mijn geestelijke vermogens net zoals (pakweg) mijn voeten: je bent er mee geboren en je zult het er maar mee moeten doen.

Maar misschien kan Five_Horizons me ompraten?
Dommage arachide-fromage
pi_63617705
Ik had zelf trouwens aanvankelijk een positieve reactie toen er 2x 99e percentiel stond, zo van: "hee wat leuk!" maar later realiseer je je dat dat eigenlijk slecht nieuws is. Ik beschouw mezelf al niet als een uitermate groot licht, namelijk. Ik zou meer hoop hebben voor de mensheid als ik gewoon in het 80e percentiel zat ofzo, da's ook nog hoog genoeg om niet te balen van je score.
pi_63644079
Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa.

Viel me nog mee, aangezien ik totaal niet logisch denk. Ik vraag me wel af wat ze nou precies bij Mensa doen? Ik zie altijd zo'n ronde tafel voor me met mensen die zitten te praten over hun slimheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')