abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:15:05 #76
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60005517
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:52 schreef dopa het volgende:

[..]

Als er hier iemand een domme ziel is ben jij het. Sinds wanneer worden IQ-scores in procenten uitgedrukt? Is er dan soms een maximum IQ waarvan jij 92% hebt of zo? ik zou nog eventueel kunnen denken dat je in het 92e percentiel zit in de IQ-scoreverdeling maar dat lijkt me gezien je uitspraken heel onwaarschijnlijk.
Testen als de WAIS hebben al lang en breed bewezen dat ze een goede indicatie zijn van iemands intelligentie. Maar iemand met een IQ van 92% zal het wel beter weten
Ik denk dat je nog wel wat aan je sarcasme-intelligentie moet werken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_60006666
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog wel wat aan je sarcasme-intelligentie moet werken.
Ik wist 't.
pi_60006679
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Denn, du weißt es, die Religionen sind wie die Leuchtwürmer: sie bedürfen der Dunkelheit um zu leuchten.
Top! Thanks
pi_60008299
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:40 schreef P8 het volgende:
32 van de 33 goed op mensa.be
Ja ik heb hem daar ook ingevuld en ik heb ook 32 v/d 33. Nu wil ik eigenlijk wel weten welke ik dan fout heb.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_60009240
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:03 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja ik heb hem daar ook ingevuld en ik heb ook 32 v/d 33. Nu wil ik eigenlijk wel weten welke ik dan fout heb.
ik had bij die ene "3 streepjes, 3 rondjes, 3 streepjes met streepjes", A als antwoord. Schuine streepjes van linksboven naar rechtsonder met streepjes erdoor.

Waarom weet ik niet. Puur gevoelsmatig. Als iemand de uitleg heeft voor deze?
Extremistisch gematigd.
pi_60009552
Hoewel uw intelligentie waarschijnlijk goed zal zijn, zijn wij van mening dat u hoogstwaarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa. Hoewel deze thuistest geen officiële, geijkte test is en slechts een indicatie geeft, is het resultaat van dien aard dat wij u adviseren niet aan een eindtest deel te nemen. Indien u erop staat, kunt u natuurlijk wel meedoen aan een eindtest.

onlogisch zn chick O+
pi_60009572
Op de Belgische test heb ik het volgende behaald:
quote:
U heeft 33 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 76% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.
pi_60009783
Ik zit bij de bovenste 2 procent.

Hier het hele 'verslag'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu?
pi_60009818
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]

leg mij die "3 strepen naar rechtsboven, 3 lege rondjes, 3 strepen naar rechtsboven met kleine horizontale streepjes, ?" eens uit dan
Extremistisch gematigd.
pi_60009885
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zou je jouw antwoorden kunnen geven. Ik ben namelijk wel benieuwd welke ik fout heb.
pi_60050366
Voor mijn idee zijn de 'domme' mensen helemaal niet zo dom. Ik heb alleen het idee dat ze het anders aan dingen vastknopen/opvatten of simpelweg negeren (zoals de 'intelligente' groep ook doet). IQ tests zeggen zo weinig en ik vraag me nogal af wat dat papiertje 'hoog iq' je gaat opleveren, je moet namelijk nog steeds laten zien dat je 'het wel eens zou kunnen hebben'.
quote:
Snel verveeld?
Mensen met een hoge algemene intelligentie blijken vaak:
# snel verveeld te zijn
# de neiging te hebben andermans zinnen af te maken
# steeds op zoek te zijn naar nieuwe prikkels
# te praten met vrienden over andere dingen dan de meeste mensen
# gevoelig te zijn voor indrukken
# slecht in een groep te passen
# wanhopig te worden van het onbegrip van de mensen om hen heen
# strengere normen te hebben dan die van 'de maatschappij'
# graag veel en snel te praten
# een zelfstandig beroep te hebben, of een functie met veel vrijheid en afwisseling

Herken je vijf of meer van deze kenmerken? Dan ben je misschien hoogbegaafd.
In mijn ogen is dit niet anders dan wat loofpraat, waarop sommige mensen die zich al afzoeke naar dat soort sitejes zich zelf kunnen bevredigen dat ze het wel eens zouden hebben. Daar het zelf selecterend is verder en daarop het merendeeliedereen zijn ego wilt komen laten streken. Dat ze vervolgens 10 zinnen geven die elk van hun erg ruim geschreven zijn en zeggen dat je slechts aan 5 moet voldoen...maakt het wel erg gemakkelijk. Er zullen zelfs mensen zijn die dolgraag ja zeggen op alles ook al weten ze dat het niet waar is of amper. Dingen zoals voor iemand anders al praten, graag veel en snel praten is niet anders dan irritant voor de ander en kunnen ruim worden opgevat. Voorbeeldje: ik zou ja kunnen zeggen op graag veel en snel praten, simpelweg alleen al omdat ik moeite heb om alle woorden die ik wil zeggen niet keurig netjes achter elkaar kan zetten. Moeten we dat dan toeschrijven tot iets intelligents? Absurd.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:02:46 #87
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60050435
Opeens behoort iedereen tot de beste 2 procent
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60050815
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:59 schreef koffiegast het volgende:
Moeten we dat dan toeschrijven tot iets intelligents? Absurd.
Hoogintelligent != hoogbegaafd.

Verder kán het zo zijn dat het lijstje je er op wijst dat je meer dan gemiddeld intelligent bent, het is niet zo dat als je overal 'ja' op kan zeggen, dat dat dan ook zo is. Overigens test Mensa een IQ-equivalent, geen IQ. (nuanceverschil)

De test op internet is alleen een hele summiere indicatie en lijkt to-taal niet op de test die men houdt op de testdagen. (dat zijn ook verschillende testen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_60051209
Ik ben hoogbegaafd, maar dat wist ik al sinds ik 7 was. Tenminste, so I have been told. Ik herken me wel in de mjeeste die punten, maar verder ben ik toch doodnormaal
pi_60051619
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Verder kán het zo zijn dat het lijstje je er op wijst dat je meer dan gemiddeld intelligent bent, het is niet zo dat als je overal 'ja' op kan zeggen, dat dat dan ook zo is. Overigens test Mensa een IQ-equivalent, geen IQ. (nuanceverschil)

De test op internet is alleen een hele summiere indicatie en lijkt to-taal niet op de test die men houdt op de testdagen. (dat zijn ook verschillende testen)
Heb jij die test gedaan? Ik ben namelijk wel benieuwd wat voor vragen ze daar stellen. Verder ben ik niet van plan om die test te doen.

Dit is overigens ook een leuke:

IQ-test circa 40 minuten
pi_60052258
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja het is een indicatie, ja het is iq-equivalent. Het grappige is dat je die indicatie ook anders kan interpreteren, zo ook samenhangend met het lijstje opgeven dat zeer breed te lezen is. Daarbij blijft me argument/idee staan: dat het toch wel op zijn zachtst gezegd zelf-selectief is.
pi_60052886
Ik weet niet of het hier al genoemd is, geen zin om alles door te lezen;
Maar ik had de test dus ook gedaan, zat bij de 2%, mijn broertje ook. En dan kan ik er misschien nog bij zeggen dat ik de test maakte om 1u snachts ofzo, echt fit was ik dus ook nog eens niet. Nou weet ik van mezelf dat ik best wel bovengemiddeld slim ben, maar ook weer niet hoogbegaafd. Dus ik ging op zoek via google, en kwam ontzettend veel forum topics tegen en andere websites met mensen die melden dat ze bij die test bij die bovenste 2% schijnen te zitten. Het kan natuurlijk toevallig zo zijn dat veel mensen hoog scoren, wellicht juist omdat vooral intelligentere mensen zich sneller interesseren voor dit soort tests. Maar ik denk ook wel dat Mensa graag geld in het laatje wil en misschien wel juist de minder slimme mensen probeert te lokken (wellicht de wat onzekerdere mensen, welke een bewijs van hun intelligentie willen hebben) op deze manier, voor de 'echte' test.
pi_60052908
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:57 schreef ssebass het volgende:

[..]

Heb jij die test gedaan? Ik ben namelijk wel benieuwd wat voor vragen ze daar stellen. Verder ben ik niet van plan om die test te doen.
Ik heb hem gedaan (ben lid). Ik weet niet meer hoe de tests heten. (ik kreeg drie verschillende) Ik probeer de uitslag van het weekend eens boven water te toveren; daar staan de tests ook op.

Mensa gebruikt onder andere de Cattell-test en de Drenth Numerieke Aanleg Test.

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 12-07-2008 00:08:44 ]
pi_60054978
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:55 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik weet niet of het hier al genoemd is, geen zin om alles door te lezen;
Maar ik had de test dus ook gedaan, zat bij de 2%, mijn broertje ook. En dan kan ik er misschien nog bij zeggen dat ik de test maakte om 1u snachts ofzo, echt fit was ik dus ook nog eens niet. Nou weet ik van mezelf dat ik best wel bovengemiddeld slim ben, maar ook weer niet hoogbegaafd. Dus ik ging op zoek via google, en kwam ontzettend veel forum topics tegen en andere websites met mensen die melden dat ze bij die test bij die bovenste 2% schijnen te zitten. Het kan natuurlijk toevallig zo zijn dat veel mensen hoog scoren, wellicht juist omdat vooral intelligentere mensen zich sneller interesseren voor dit soort tests. Maar ik denk ook wel dat Mensa graag geld in het laatje wil en misschien wel juist de minder slimme mensen probeert te lokken (wellicht de wat onzekerdere mensen, welke een bewijs van hun intelligentie willen hebben) op deze manier, voor de 'echte' test.
Ja, ze zijn lang niet dom daar bij Mensa!
pi_60055134
Ja zij willen gewoon mensen die test laten afleggen. Ik zat ook in de bovenste 2% maar ik heb niet het idee dat ik hoogbegaafd ben. Ik denk dat ik sowieso de laatste jaren teveel hersencellen heb vernietigd. Ik kreeg vandaag een brief thuis van de mensa, de test is bij mij inde buuurt ofzo. Als ik het niet haal ben ik teleurgesteld en als ik het wel haal doe ik er toch niets mee. Beetje zonde dus.
pi_60055382
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 04:48 schreef ssebass het volgende:
Ja zij willen gewoon mensen die test laten afleggen.

Lijkt me vrij logisch. Dat moet een vereniging ook, lijkt me. Die ¤37,- is kostendekkend, maar een vereniging heeft (uiteraard) nieuwe leden nodig.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 09:19:15 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60055528
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:59 schreef koffiegast het volgende:

In mijn ogen is dit niet anders dan wat loofpraat, waarop sommige mensen die zich al afzoeke naar dat soort sitejes zich zelf kunnen bevredigen dat ze het wel eens zouden hebben.
Het komt op mij eerder over als per ongeluk "hoogbegaafd" in plaats van "sociaal gehandicapt" schrijven. Althans - Die eigenschappen die genoemd worden zijn vooral problemen die te overbruggen zouden moeten zijn voor iemand die hoogbegaafd is - Lijkt me dan.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:10:52 #98
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_60056457
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:02 schreef Scaurus het volgende:
Opeens behoort iedereen tot de beste 2 procent
Altijd hetzelfde liedje
pi_60056512
Ik ben slimmer dan einstein en bohr samen

aanbid mij...

oh en ik kan fok nabouwen
pi_60057508
Ik kwam trouwens deze rij tegen en ik moet zeggen dat ik hem zo snel niet zie: 5,9,10,11,15,13
Het blijven leuke puzzeltjes he

De mogelijke antwoorden zijn 14,15,17 en 19. Het antwoord 20 zou een mooie rij maken maar die staat er dus niet tussen.

[ Bericht 13% gewijzigd door ssebass op 12-07-2008 12:44:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')