Croydon is echt een buitenwijk van Londen, en vormt zelfs een beetje eenstad op zichzelf, is het eerste wat je moet weten. Maar je hebt wel snelle en veel treinen naar het centrum van Londen. Je zit daar eigenlijk halfweg tussen East Croydon en West Croydon, en beide stations hebben heel wat treinen naar het centrum.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:03 schreef dutchgast het volgende:
wie kan mij vertellen hoe het zit met de verbindingen van het hotel Jurys inn Croydon naar London stad en nar hydepark is dit goed te doen?
heb al vernomen dat je eerst met de trein moet, en dat je dan bij towerbridge over moet stappen om verder de stad in te komen.
maar wie kan mij vertellen tot hoelaat rijden die treinen naar croydon. want is er ook nog een andere manier om hier weer bij dat hotel te komen ?
alvast bedankt voor de moeite
Zou ik persoonlijk die 15 pond investeren in een hostel/hotel, ben je wel iets duurder uit maar heb je minder gezeur met reizen elke dag.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:07 schreef Kerdaben het volgende:
Zit er aan te denken om met een maat binnenkort een klein weekje ofzo die kant op te gaan.
Zijn vader werkt daar in de buurt en heeft een appartement in Reading waar we gratis kunnen zitten. Volgens mijn onderzoek is dit ongeveer een half uur met de trein, die pa zei dat het iets van 15 pond retourtje was, maar kon hier zelf niks over vinden.
Kan iemand mij vertellen of dit zo is, zo ja zijn er weekkaarten of iets dergelijks te krijgen waarmee we goedkoper uit zijn?
Of loont het de moeite helemaal niet en kunnen we beter iets cheaps zoeken in Londen zelf?
Who needs sunshine anyway?quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:33 schreef Oldbie het volgende:
22 t/m 29 juli zit ik in Londen.
Watnou Turkije of Egypte? Watnou couscous of paella?
Niks van dat alles!! Gewoon Londen, Fish&Chips en een lekkere lagerIk kan niet wachten
truequote:
Jij woont daar....dan weet jij vast wel leuke plekjes die ik op kan zoeken.....quote:Het weer in London is al weken ruk, maar verder.. goed plan!
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:14 schreef ETA het volgende:
Avenue Q gezien voor slechts 20 pond, de ticket booth op leicester square is echt perfect! En de musical zelf is ook geniaal!!
De afgelopen 8 jaar... ik denk aan the O2, Wembley Stadium, vernieuwde British Museum, The Gherkin, Legoland, Jubilee Line, nieuwe musicals en een hoop nieuwe dure auto's in South Kensingtonquote:Op zondag 13 juli 2008 05:00 schreef WooZ het volgende:
ik ben er al 2x geweest dus hoef niet per se alle highlights wederom te zien. Zijn er nog leuke dingen bijkgekomen de afgelopen 8 jaar en nog leuke dingen om alleen te zien?
Net op tijd voor de 5 pond kortingquote:Op zondag 13 juli 2008 20:21 schreef Public_NME het volgende:
Oja, Zondag maar even een ticket voor de Farnborough Airshow geboekt!
Ja, dat ik speciaal zo uitgekiendquote:
wanneer ongeveer?quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:16 schreef Oksel het volgende:
Iemand nog een geniale tip voor een goedkope reis erheen? Woon in Rotterdam. Vliegtuig, boot, trein, maakt niet uit.. vertrekdatum maakt ook niet uit. 3-5 dagen. Als het maar goedkoop is..
relaxed, o2 is dat dat millenium wheel?quote:Op zondag 13 juli 2008 20:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De afgelopen 8 jaar... ik denk aan the O2, Wembley Stadium, vernieuwde British Museum, The Gherkin, Legoland, Jubilee Line, nieuwe musicals en een hoop nieuwe dure auto's in South Kensington
Mensen kijken.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:11 schreef Slappy het volgende:
Yooo Vrijdag ga ik naar London(heathrow) bij vriend op bezoek alleen hij moet tot 5 uur werken dan kan ie me pas ophalen,aangezien ie buiten London woont.Nu vraag ik me af is daar wat leuks te doen in Heathrow?
jij weet niet wat mensen kijken is?quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:02 schreef Slappy het volgende:
Hoezo mensen kijken?
Mooie vrouwen: vast wel, net als niet mooie vrouwen en net als mannen en kinderen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:28 schreef Slappy het volgende:
Jawel lopen door mooie vrouwen dan,En is daar ook een burgerking in de buurt?
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt natuurlijk, maar anders kun je misschien naar Ealing ofzo, een best wel leuke wijk in de buurt van Heathrow, en je bent er in 15 minuten. Als je het niet erg vind om voor de Heathrow Express te betlaen kun je daarmee ook heel snel in het centrum zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen kijken.
Afhankelijk van hoe laat je vriend je kan ophalen, hoe laat je landt en waar hij woont, zou ik zeggen: neem de tube naar 't centrum en spreek daar ergens af.
Goedkoop, makkelijk en relatief snel. Ben heel lang geleden met de langzame boot en wat recenter met de snelle boot (die niet meer vaart) geweest. Het is heel goed om te 'onthaasten', zonder dat je ergens echt lang hoeft te wachten (zoals op vliegvelden).quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:38 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zijn er misschien ook mensen hier die ervaring hebben met GoLondon (Stena Line)? En zo ja, hoe beviel dat?
OK, dat klinkt goed.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goedkoop, makkelijk en relatief snel. Ben heel lang geleden met de langzame boot en wat recenter met de snelle boot (die niet meer vaart) geweest. Het is heel goed om te 'onthaasten', zonder dat je ergens echt lang hoeft te wachten (zoals op vliegvelden).
10 jaar geleden mee geweest, dat was best prima. Nog een dik uur met de trein na aankomst. Terug was het te slecht weer en toen mochten we met de hsl/tgv door de tunnel en via brussel weer naar hoek v holland. Dat was wel goed geregeld toenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:38 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zijn er misschien ook mensen hier die ervaring hebben met GoLondon (Stena Line)? En zo ja, hoe beviel dat?
Buffet heb ik niet uitgeprobeerd. Het is in ieder geval een goede manier om de tijd door te komen, naast het andere entertainment aan boord.quote:Op zondag 20 juli 2008 00:13 schreef Martijn_fijn het volgende:
Concluderend kun je zeggen dat de uren aanwezigheid op de boot dus niet lang en saai zijn? En is het buffet een aanrader?![]()
Dinsdag vertrek ik dus.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Who needs sunshine anyway?
Het weer in London is al weken ruk, maar verder.. goed plan!
Grote kans dat er geen donder van klopt. 't Weer is heel erg veranderlijk hier. Van bijna-zwarte wolken naar helderblauwe lucht in een paar uur tijd gebeurt regelmatig.quote:Op zondag 20 juli 2008 22:31 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dinsdag vertrek ik dus.
Weerbericht ziet er erg goed uit: t/m volgend week zondag droog en warm:
Ik klaag niet
ik heb nog nooit 1 online weerbericht gezien dat klopte eerlijk gezegdquote:Op maandag 21 juli 2008 01:11 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Grote kans dat er geen donder van klopt. 't Weer is heel erg veranderlijk hier.
Ik heb er geen ervaring mee, maar voor een nachtje lijkt het me best te doen.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:41 schreef ozzietukker het volgende:Iemand ervaring met http://www.easyhotel.com/
Ik vond het net zo onstabiel als in NL eigenlijk....quote:Op maandag 21 juli 2008 01:11 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Grote kans dat er geen donder van klopt. 't Weer is heel erg veranderlijk hier. Van bijna-zwarte wolken naar helderblauwe lucht in een paar uur tijd gebeurt regelmatig.
Het was ooit eens bij RTL travel. De kamers zijn echt heeel klein en het is dan ook echt alleen om te slapen, maar de algemene indruk was best te doen volgens mij. Misschien kun je het nog terugvinden op de site van RTL travel.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:41 schreef ozzietukker het volgende:Iemand ervaring met http://www.easyhotel.com/
Er klopte inderdaad geen donder van: ik heb alleen zomers weer gehad en geen spat regen gezien.quote:Op maandag 21 juli 2008 01:11 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Grote kans dat er geen donder van klopt. 't Weer is heel erg veranderlijk hier. Van bijna-zwarte wolken naar helderblauwe lucht in een paar uur tijd gebeurt regelmatig.
http://www.timeout.com/london/ hier kan je van alles wat vindenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:29 schreef dutchgast het volgende:
21 tot 24 aug london:D
verblijf in Hotel Prince william ( Bayswater) iemand ervaring mee ??
nog tips of suggesties voor een goede club of leuk event met live muziek of website waar ik zoiets kan vinden??
en weet iemand van jullie nog een goed restaurantje waar je beetje tegen een redelijke prijs toch goed kan eten in de typische britse sfeer(lees avondkleding gewenst ) ?
quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:29 schreef Dos37 het volgende:
Ik moet er binnenkort ook maar eens een keer heen. Hopelijk met Twente in de voorronde tegen Arsenal
Hm, ik ben eind oktober ook in LDN, misschien effe tot de 31e blijven hangen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:55 schreef LordLynx het volgende:
31 oktober weer naar London!![]()
De reden: de nieuwe James Bond film![]()
Odeon LSQ is een goede zaal. De kleinere in Mezzanine en West End zijn in principe net zo goed, maar de centrale is wel gewoon een hele fijne zaal, groot, scherm, goede stoelen enzo. Wel duur, dat wel.quote:Iemand een supergoeie bioscoop daar, ik ga normaal op Leichester, maar die is eigenlijk niet heel bijzonder....
quote:Just one last thing - has anyone experienced sound problems when watching movies at the Odeon Leicester Square (the bigger one, not the one with 2 screens)? The last two we saw (Indy 4 and The Dark Knight), we were up in the circle, and missed a good half of the dialogue, it was quiet, distorted, and I had to strain to hear what I could. Not really good enough for those prices. We usually go along for the big movies, the whole point is to get the West End experience, big screen, big sound, and all that, but it's just not worth it anymore. The Empire Leicester Square is great, as is the Odeon West End (also in Leicester Square, and the Apollo West End, so if a movie's not playing in those, we'll just stick to our local multiplex.
bron
neequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:57 schreef ozzietukker het volgende:
Die Oyster card om te reizen met het openbaar vervoer, kan ik die ook uit een ticketautomaat halen?
ja, en dan alleen als ze niet staken, lunchen, te vroeg dicht zijn etc. Je kan er ook al één in NL kopen en anders heb ik er hier nog wel een voor je.quote:Of kan het alleen bij een ticketoffice?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:20 schreef Jaguarized het volgende:Op veel stations kan je tegenwoordig ook een Oyster Card uit een automaat halen. De nieuwe automaten zijn in opkomst en meer en meer stations krijgen ze.
In juni heb ik nog geen werkende automaten gezien, maar er stonden er inderdaad al wel een paar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:20 schreef Jaguarized het volgende:Op veel stations kan je tegenwoordig ook een Oyster Card uit een automaat halen. De nieuwe automaten zijn in opkomst en meer en meer stations krijgen ze.
Volgens de site van transport of londen moet je er minimaal 5 pond opzetten + 3 pond deposit. Is dus 8 pond.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In juni heb ik nog geen werkende automaten gezien, maar er stonden er inderdaad al wel een paar.
Als je overigens alleen maar heen en weer gaat voor totaal 8 pond, heeft een Oysercard weinig prijsvoordeel; je betaalt 3 pond voor de kaart en dan moet je er minimaal 5 (of zelfs 10?) pond opzetten.
Niet uit de automaat? Wij stonden maandag en dinsdag nog op St. Pancras en daar kwam voor 3 pond (zorgen voor losse ponden) ècht een Oystercard uit een automaat! (zonder tegoed uiteraard, op de automaat ernaast opladen).quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee
[..]
ja, en dan alleen als ze niet staken, lunchen, te vroeg dicht zijn etc. Je kan er ook al één in NL kopen en anders heb ik er hier nog wel een voor je.
En ditzelfde werkt ook op alle andere stations. En je kunt ze ook kopen bij de meeste kleine winkeltjes in heel Londen, dus als het erg druk is de ticketbalies, loop even naar buiten en zoek naar de blauwe Oyser-stickers in de ramen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:08 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Niet uit de automaat? Wij stonden maandag en dinsdag nog op St. Pancras en daar kwam voor 3 pond (zorgen voor losse ponden) ècht een Oystercard uit een automaat! (zonder tegoed uiteraard, op de automaat ernaast opladen).
Zijn die Oystercards nog steeds licht/donkerblauw? Dan kan ik mijn oude nog gebruiken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:08 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Niet uit de automaat? Wij stonden maandag en dinsdag nog op St. Pancras en daar kwam voor 3 pond (zorgen voor losse ponden) ècht een Oystercard uit een automaat! (zonder tegoed uiteraard, op de automaat ernaast opladen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |