Nee nee, zo snel kom je er niet vanaf!quote:
Je bedoelt onder de tunnel door? Hoveniersstraat enzo?quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:53 schreef zatoichi het volgende:
Het is toch ten zuiden van het spoor pas pijlsweerd?
Pijlsweerder meldt (nog twee weekjes dan, want dan ben ik Tuinwijker)
Relatief rustig idd, de rellen waren aan de overkantquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:38 schreef Vodkadruppel het volgende:
Utrecht noord gestoord! Of eigenlijk Utrecht noordwest maar dat rijmt niet.
Ik woon al mijn hele leven in Pijlsweerd, sommige noemen het Ondiep maar dat is het net niet.
Je weet wel naast de plantage. Het is een relatief rustig stukje Utrecht.
Amsterdamsestraatweg zit om de hoek. Alles bij de hand.
Dus ik ben een Utrechter en ik wil hier blijven.
Met die rellen kon je zien dat de berichtgeving waardeloos was.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Relatief rustig idd, de rellen waren aan de overkant.
Ik heb ongeveer 7 jaar daar in de buurt gewoond, op de amsterdamsestraatweg dan wel. Je woont alleen?
Emmertje water?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:37 schreef Q. het volgende:
Weet dat nieuwe studententuig niet dat er in een studentenloze woonwijk mensen wonen die moeten werken? Ga dan niet onder de slaapkamerramen met zijn tienen staan en dan een uur lawaai maken om één uur 's nachts.
Het galmt ook altijd zo leuk met die binnentuinenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:37 schreef Q. het volgende:
Weet dat nieuwe studententuig niet dat er in een studentenloze woonwijk mensen wonen die moeten werken? Ga dan niet onder de slaapkamerramen met zijn tienen staan en dan een uur lawaai maken om één uur 's nachts.
Ach, ik slaap aan de straatkant met enkel glas en ik hoor wel wat groepjes langskomen, maar tot nu toe valt het erg mee. Op donderdagnacht is het wel vrijwel standaard raak, maar echt veel last heb ik er niet van.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:34 schreef zatoichi het volgende:
Welke wijken praten we over? In Pijlsweerd niet veel van gemerkt, maar ik verhuis binnenkort naar Tuinwijk/vogelenbuurt, en daar loopt volgens mij wel wat jong grut rond.
1tje. Wij hadden een cafe vol !quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:19 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb gisteren nog met twee heerlijke 17 jarige meisjes uit Aerdenhout geborreld. Who wants to touch me? they wouldn't
Sterkte.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:16 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
beetje de huizenprijzen/huur prijzen in de gaten houden..
Was er gister een feest in de stad dan, dacht dat mijn buurtgenoten een feestje hadden (en woon ook in overvecht).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Kolere zeg, die takkeherrie gisteravond was volgens mij in de hele stad te horen Vergunning liep kennelijk tot middernacht, toen kon ik eindelijk ook eens gaan slapen. Wordt er nou helemaal geen rekening meer gehouden met de werkende mens? En dan woon ik nog wel heeeeeelemaal in Overvecht.
Jezus, je leeft in een stad. Dan heb je nu eenmaal toeter-Turken en studenten die nog schaamhaar moeten krijgen maar wel kunnen schreeuwen voor een heel stadion.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Kolere zeg, die takkeherrie gisteravond was volgens mij in de hele stad te horen Vergunning liep kennelijk tot middernacht, toen kon ik eindelijk ook eens gaan slapen. Wordt er nou helemaal geen rekening meer gehouden met de werkende mens? En dan woon ik nog wel heeeeeelemaal in Overvecht.
Nee joh, die duizenden nieuwe studenten zijn er enkel en alleen om jou te zieken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:51 schreef lost95 het volgende:
[..]
Was er gister een feest in de stad dan
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:02 schreef Nosh het volgende:
[..]
Nee joh, die duizenden nieuwe studenten zijn er enkel en alleen om jou te zieken.
Richting stadhuisbrug, daar zit het om de hoek.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:16 schreef NoelGallagher het volgende:
Hoi,
Wie weet waar ik heen moet als ik vanuit Utrecht Centraal naar het Oudkerkhof moet?
Waar zit die ergensquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Richting stadhuisbrug, daar zit het om de hoek.
Kaartjequote:
Gelukkig worden we goed gerepresenteerd in aantallen.quote:
Het is dan ook een prima wijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:31 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Gelukkig worden we goed gerepresenteerd in aantallen.
Ik bedoel dat er een hoop koopwoningen staan, en dat het daarom een goede buurt is.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 04:02 schreef Tim86 het volgende:
Koopwoning zit er voor mij als student niet in
Jij wel? Waar?
http://www.citycampusmax.nl/max/quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:16 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
1tje. Wij hadden een cafe vol !
Maar vanaf volgend jaar ga ik toch eindelijk het 'studentenhuis' verlaten. Hoewel het allemaal super geregeld is bij ons onderling en geen tering zooi is, wil ik toch liever iets van mezelf. Maar goed, nu beetje vooruit kijken, beetje de huizenprijzen/huur prijzen in de gaten houden..
Ik vind dat je overdrijft, het lijkt me logisch dat dit soort grote complexen niet in het centrum kunnen worden gezet. Je bent met 10/15 minuten fietsen midden in het centrum.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:10 schreef Becherovka het volgende:
Ja, had een folder gezien bij een vriend van me. Leuk gefabriceerd dat kaartje met de ligging. Het lijkt net alsof het vlakbij het centrum ligt. Het is een aardig project, maar de ligging is ronduit kut. Misschien aantrekkelijk voor notoire hoerenlopers
Klopt, maar in een plaats als Utrecht is dat bijzonder lang fietsen. In 10 minuten ben ik vanaf de wittevrouwensingel in de UB op de uithof. Deze lokatie ligt nog 5 minuten langer fietsen weet ik uit ervaring. Bovendien, wie wil er in hemelsnaam in die puur ongezellige kutbuurt wonen? De rivierenbuurt is nog wel okay, maar dit ligt gewoon naast een industrieterrein met een woningboulevard aan de overkant. Bovendien woon je naast een tippelzone. Het enige voordeel van die lokatie die ik kan bedenken is dat je in 1 minuut op de a12 zit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:25 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik vind dat je overdrijft, het lijkt me logisch dat dit soort grote complexen niet in het centrum kunnen worden gezet. Je bent met 10/15 minuten fietsen midden in het centrum.
Ik had er vanaf de Amsterdamsestraatweg 18 minuten voor nodig om op de uithof te komen, dus ik vind 10/15 minuten helemaal niet zo ver. De plaats lijkt nu idd niet zo super, maar met 1000 studenten zal die tippelzone vanzelf verdwijnen, dan lopen er 's-avonds namelijk veel mensen opeens. En met zoveel starters/studenten wordt het vanzelf wel gezellig. En met de woningnood ben ik blij dat ze dit soort projecten eindelijk neerzetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:37 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Klopt, maar in een plaats als Utrecht is dat bijzonder lang fietsen. In 10 minuten ben ik vanaf de wittevrouwensingel in de UB op de uithof. Deze lokatie ligt nog 5 minuten langer fietsen weet ik uit ervaring. Bovendien, wie wil er in hemelsnaam in die puur ongezellige kutbuurt wonen? De rivierenbuurt is nog wel okay, maar dit ligt gewoon naast een industrieterrein met een woningboulevard aan de overkant. Bovendien woon je naast een tippelzone. Het enige voordeel van die lokatie die ik kan bedenken is dat je in 1 minuut op de a12 zit.
Maargoed, er zijn ook mensen die de afstand tot lunetten helemaal niet erg vinden of zelfs graag in kanaleneiland wonen. Daar behoor ik niet toe
Ik woon momenteel dus echt een paar straten verderop in transwijk en ik vind het op zich prima wonen hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:10 schreef Becherovka het volgende:
Ja, had een folder gezien bij een vriend van me. Leuk gefabriceerd dat kaartje met de ligging. Het lijkt net alsof het vlakbij het centrum ligt. Het is een aardig project, maar de ligging is ronduit kut. Misschien aantrekkelijk voor notoire hoerenlopers
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Vooral met de laatste zin, als starter kom je echt niet aan de bak hier in Utrecht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:50 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik had er vanaf de Amsterdamsestraatweg 18 minuten voor nodig om op de uithof te komen, dus ik vind 10/15 minuten helemaal niet zo ver. De plaats lijkt nu idd niet zo super, maar met 1000 studenten zal die tippelzone vanzelf verdwijnen, dan lopen er 's-avonds namelijk veel mensen opeens. En met zoveel starters/studenten wordt het vanzelf wel gezellig. En met de woningnood ben ik blij dat ze dit soort projecten eindelijk neerzetten.
Vanaf de Aldi, of de Malabata? Essentieel verschil, wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:50 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik had er vanaf de Amsterdamsestraatweg 18 minuten voor nodig om op de uithof te komen.
Vlakbij (vanuit de stad: achter) het viaduct. Dus vrij vooraanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:34 schreef Nosh het volgende:
[..]
Vanaf de Aldi, of de Malabata? Essentieel verschil, wel.
Ik doe er toch wel een klein half uurtje over, behalve als ik me helemaal de ziekte in fiets. Maar verder klaag ik niet, hoogstens over de huurprijs. Stiekem houd ik toch de SSH-site in de gaten, want ondertussen schuif ik heerlijk op in die wachtlijsten.
Dang.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:37 schreef Sjoewe het volgende:
Ik ga binnenkort nog iets verder van de Uithof wonen denk ik
/exit Utrecht
Ik volg dit nieuwbouwproject ook al een tijdje maar die prijzen liggen volgens mij nog lager:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:30 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
http://www.citycampusmax.nl/max/
28 M² OF 42 M²…
EENKAMERAPPARTEMENT
Het éénkamerappartement is ongeveer 28 m² groot. De woning heeft een complete keuken met aanrecht, wasbak, onder- en bovenkastjes. Tegenover de keuken ligt de betegelde badkamer met douche, toilet, wastafel en een aansluiting voor een wasmachine. Het woongedeelte heeft twee grote, naar binnen openslaande deuren met een balkonhekje ervoor. Zo heb je je eigen 'Frans balkon'.
TWEEKAMERAPPARTEMENT
Het tweekamerappartement is er in verschillende afmetingen en verschilt qua afwerking en uitrusting niet zoveel van een éénkamerappartement. Het is ruimer en beschikt over een aparte slaap-/studeerkamer.
Modelappartement
[ afbeelding ]
Koop- en huurwoningen voor studenten en starters. Beginnend op ¤ 123.000,- (!). Het complex zal verrijzen op de hoek van de Beneluxlaan en Europalaan (Kanaleneiland). Vrijdag (morgen) is er een informatiebijeenkomst aan de Croeselaan.
Pijlsweerd, daalsedijk?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:36 schreef ioko het volgende:
[..]
Vlakbij (vanuit de stad: achter) het viaduct. Dus vrij vooraan
Eerste halte Hamsterdam (3/4 jaar), tweede halte Berlin, Deutchland (tot ik het zat ben om met een fles bier over straat te moeten lopen.quote:
Dat is hier om de hoek.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:13 schreef ioko het volgende:
[..]
Daalsedijk-kant. Bij de ENKA-meubelwinkel.
Ah nee, right with you. Sterker nog, na mijn bachelor ben ik hier waarschijnlijk ook weg.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Eerste halte Hamsterdam (3/4 jaar), tweede halte Berlin, Deutchland (tot ik het zat ben om met een fles bier over straat te moeten lopen.
Ik woon hier al 24 jaar, het wordt me iets te dorpig hier.![]()
Tijd om wat leuks te doen.
Mja, ik ben halfzacht op zoek naar iets in Amsterdam. Misschien neem ik de kamer van m'n zusje over, misschien zoek ik voor een jaartje samen met haar. Dat scheelt wel, met haar kan ik gelukkig prima door een deur.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:01 schreef Nosh het volgende:
Ah nee, right with you. Sterker nog, na mijn bachelor ben ik hier waarschijnlijk ook weg.
Utrecht is een hele fijne stad, maar zelfs hier vind ik het te benauwend. Af en toe.
Heb je al concrete plannen en dingen op het oog?
Na 24 jaar ken ik hier gewoon iedere kier en krocht van deze stad. Ik wil gewoon weer een beetje verdwalen, nieuwe supermarkt, nieuwe bakker, nieuwe stamkroeg, nieuwe hockeyclub etc etc. Ik heb het gevoel dat Utrecht 's nacht uit Tivoli en de Ekko bestaat, en dat ik voor een biertje vastgeroest zit in België of de Bastaard...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef zatoichi het volgende:
Utrecht te benauwend? Dan blijft enkel rotterdam over of Den Haag want daar waait het 's avonds lekker door en is er geen kip op straat. Amsterdam is hetzelfde als Utrecht, maar dan erger omdat je bij de echte Amsterdammers hoort, of bij de "touristen".
Maar voor Berlijn kan ik het me wel voorstellen, of Londen, of NY, of Tokyo
Ik ben gelukkig nog niet in die fase beland. Probeer ook zoveel mogelijk in andere tenten te komen, beetje nieuwe mensen leren kennen, nieuwe tentjes. Ik vind het zelf ook heerlijk om ergens uit te komen en idd allemaal nieuwe dingen te ontdekken ! Maar goed, ik heb het in Utrecht voorlopig nog prima naar mijn zin en wil hier zeker wel blijven wonen. Zou ik echt moeten verhuizen zou ik toch echt voor Breda kiezen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:47 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja, ik ben halfzacht op zoek naar iets in Amsterdam. Misschien neem ik de kamer van m'n zusje over, misschien zoek ik voor een jaartje samen met haar. Dat scheelt wel, met haar kan ik gelukkig prima door een deur.
[..]
Na 24 jaar ken ik hier gewoon iedere kier en krocht van deze stad. Ik wil gewoon weer een beetje verdwalen, nieuwe supermarkt, nieuwe bakker, nieuwe stamkroeg, nieuwe hockeyclub etc etc. Ik heb het gevoel dat Utrecht 's nacht uit Tivoli en de Ekko bestaat, en dat ik voor een biertje vastgeroest zit in België of de Bastaard...
Ik ga sowieso in Amsterdam studeren komend jaar, en ik heb zoiets van, mja laat me er dan ook maar gewoon een jaartje wonen. Dan zien we dan wel weer.
En Berlijn is gewoon een wilde droom waarvan ik mezelf langzaam oppep om hem gewoon aan te pakken en gewoon lekker een jaartje te freewheelen en echt alles opnieuw op te bouwen.
Herkenbaar. Ik ga sowieso vrij weinig uit in Utrecht, vooral omdat we altijd weer bij de Ekko of de Tivoli eindigen. Die eerste vind ik dan best fijn, maar die laatste.. nee. Vind het een prima kroegenstad, maar echt bruisen doet het niet. Voor mij tenminste, kan me goed voorstellen dat 95% zich heel goed vermaakt in de Filemon of de Monza.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:47 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Na 24 jaar ken ik hier gewoon iedere kier en krocht van deze stad. Ik wil gewoon weer een beetje verdwalen, nieuwe supermarkt, nieuwe bakker, nieuwe stamkroeg, nieuwe hockeyclub etc etc. Ik heb het gevoel dat Utrecht 's nacht uit Tivoli en de Ekko bestaat, en dat ik voor een biertje vastgeroest zit in België of de Bastaard...
Doen.quote:En Berlijn is gewoon een wilde droom waarvan ik mezelf langzaam oppep om hem gewoon aan te pakken en gewoon lekker een jaartje te freewheelen en echt alles opnieuw op te bouwen.
Neude, Dom, Oude Gracht...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga morgen Utrecht laten zien aan iemand die er nooit is geweest!
Waar moet ik heen?
Wilhelminapark is leukquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:51 schreef Vodkadruppel het volgende:
Verder doorlopen vanaf ledig erf, langs de sterrenwacht enzo, dan zit je ook in een oud gedeelte.
Of naar het Wilhelminapark.
is dat "de" gracht? ik wil daar beneden iets drinkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ohja, als het weer een beetje meewerkt kun je heel relaxed zitten aan de catharijne singel.
Geen idee wat betreft wilhelminapark, ik ben nooit verder gekomen dan daarquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Wilhelminapark is leukIs dat ook betaalbaar als je alleen wat gaat drinken?
ledig erf? sterrenwacht? wat is daar te doen en wat is het?
Nee dat is niet de gracht, het loopt wel in elkaar door.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
is dat "de" gracht? ik wil daar beneden iets drinken
http://www.wilhelminapark.nl/main.php?p=keukenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:00 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Geen idee wat betreft wilhelminapark, ik ben nooit verder gekomen dan daar
met een stel te hangen met zelf meegenomen drinken.
Ledig erf is als je de oude gracht helemaal afloopt, dus vanaf het stadhuis voorbij de dom
en verder (die kant op) dan kom je door de twijnstraat en dan het ledig erg, daar zit
een groot terras.
Als je daar naar links gaat kun je langs het water lopen en langs de sterrenwacht.
Dat buurtje wat daar zit daar zijn veel 'historische' straatjes met huisjes te zien.
Beetje lastig uit te leggen, zal zo even kijken of ik fotos kan vinden.
Daar ben ik ook nog nooit geweest. Ziet er inderdaad heel classy uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
http://www.wilhelminapark.nl/main.php?p=keuken
is het duurste restaurant van Utrecht volgens mij
Karel V is ook duur, heeft ook Michelin-sterquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
http://www.wilhelminapark.nl/main.php?p=keuken
is het duurste restaurant van Utrecht volgens mij
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=28796 dit is alles wat ik kon vinden... Ze hebben geen website, dus ik denk dat je er naartoe zal moeten gaan voor meer info. En hou ons dan ook even op de hoogtequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:59 schreef Molluck het volgende:
Ik word een beetje moe van Kamernet en die kamers van de SSHU in de stadspanden zijn geclaimed door hele oude studenten, waardoor je ivm die nieuwe campusclausules daar niet echt meer aan de bak komt.
Ik kreeg van de week van iemand een tip over Standing, een bemiddelingsbureau voor particuliere (ver)huurders, ook voor studentenkamers. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en er iets positiefs over te vertellen hebben?
Ik heb zelf geen ervaring met de SSHU, maar heb ook nooit zoveel met kamernet te maken gehad. Maar in mijn ervaring is Utrecht echt de stad van connecties, indien je niet iemand kent die wel een kamer overheeft of wel voor je wilt kijken dan heb je vaak vrij weinig keuze en kom je soms snel in kleine kamers. Ik heb door wat sociaal netwerken destijds mijn kamer binnen een paar weken geregeld... Maar eerste jaar student? En ik ben idd wel benieuwd naar je ervaring Standing!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:59 schreef Molluck het volgende:
Ik word een beetje moe van Kamernet en die kamers van de SSHU in de stadspanden zijn geclaimed door hele oude studenten, waardoor je ivm die nieuwe campusclausules daar niet echt meer aan de bak komt.
Ik kreeg van de week van iemand een tip over Standing, een bemiddelingsbureau voor particuliere (ver)huurders, ook voor studentenkamers. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en er iets positiefs over te vertellen hebben?
Geen eerstejaars student, ik woon al in Utrecht maar zoek iets anders. Het probleem is dat de meeste connecties die goed genoeg zijn om een kamer van over te nemen grotendeels studiegenoten zijn en daar heb ik niet zoveel trek in (die zie ik op de uni enzo wel)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:27 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen ervaring met de SSHU, maar heb ook nooit zoveel met kamernet te maken gehad. Maar in mijn ervaring is Utrecht echt de stad van connecties, indien je niet iemand kent die wel een kamer overheeft of wel voor je wilt kijken dan heb je vaak vrij weinig keuze en kom je soms snel in kleine kamers. Ik heb door wat sociaal netwerken destijds mijn kamer binnen een paar weken geregeld... Maar eerste jaar student? En ik ben idd wel benieuwd naar je ervaring Standing!
Mijn huis staat er al opquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:38 schreef Q. het volgende:
Dit is trouwens enorm gaaf, Google Earth met een overlay van oude luchtfoto's van vlak na de oorlog van Utrecht:
http://www.hetutrechtsarchief.nl/kaart/
Aah, mooie plaatjes daar. Stuk beter ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:01 schreef speknek het volgende:
Website:
http://www.vmxarchitects.(...)2e99b3cf3cd8a6a3aa2e
Ziet er inderdaad beter uit. Ben wel benieuwd wat Wolff van de bioscoop vindt.
Koddigquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:01 schreef speknek het volgende:
Website:
http://www.vmxarchitects.(...)2e99b3cf3cd8a6a3aa2e
Derrick.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:07 schreef Q. het volgende:
Wat zijn nog leuke tenten om heen te gaan op zaterdag als begin-30ers ?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:16 schreef speknek het volgende:
Het clubgebouw van de S.S.R - N.U.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |