abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61497983
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 09:17 schreef WooZ het volgende:
Gisteren een 11.5 mile hike gedaan in het NP en daarna de sunset gekeken

Wekker staat nu om 3u. Sunrise wil ik ook wel eens meemaken
Zeker doen!!! De sunset was adembenemend, op 10,000ft boven de wolken... schitterend!

http://www.new.facebook.com/photo.php?pid=30860884&l=51b6b&id=11704586
http://www.new.facebook.com/photo.php?pid=30860897&l=e41f2&id=11704586
http://www.new.facebook.com/photo.php?pid=30860873&l=070ec&id=11704586
http://www.new.facebook.com/photo.php?pid=30860872&l=05fe3&id=11704586
pi_61664579

pi_61665913
Superrrrrrrrrmooi weer, WooZ!!!!
 FR
pi_61774950
C'est fini

Maar wat een aanrader om ooit op vakantie te gaan!!!! (als je de jackpot wint)

pi_61776751
Wat een gaaf topic om door te lezen (en stiekem een beetje te dromen dat je er zelf bent ). Enorm gave foto's heb je gemaakt. Wil hier zeker ook nog eens naartoe.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_61779683
Neeeeeeeeee toch, je vertrekt écht????

Je foto's zijn zooow mooi dat we het gevoel hebben een beetje mee op reis te zijn!!!

Echt leuk dat je ons hebt laten meegenieten van je mooie reis!
Het bracht me weer mooie herinneringen boven... ik wil teruggggg!!!!!!!!
 FR
pi_61822481
Bedankt voor de positieve reacties!! Een toegift als afsluiter

pi_62214502
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Smeich-nog een kans gehad om in de buurt van Lahaina te komen!!! Thats home brah--Ik had vroeger in the
Kuialua Street gewoond--tussen Laalo and Hopoe Str.aan de kant van Kumukahi Str.,maar nu zit ik op the
mainland.Of ik moet van mijn vrouw scheiden om terug te gaan to the Islands.--maar ze is te lief,daarom blijf ik
maar bij haar.Als je van de main highway 30 =Honoapiilani rijdt,dan moet je bij de Lahainaluna road af om naar mijn da hauz te komen.Mahalo nui loa Localmotion

Taukai Amaone!

Wist niet dat je Hawai'i maoli bent, dacht aan eerder Melanesia (Maluku, Papua) aan je voorgaande posts te zien

Love to visit Hawai'i (Moloka'i) soon, maar eerst terug naar m'n eigen eilandje Honimoa
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_65447273
M'n vriend en ik willen deze zomer 3 eilanden bezoeken, alleen twijfelen we nog over de autohuur. De ene zaak rekent wel extra onder de 25 jaar, en deze toevallig niet:

http://www.aloharents.com/rates-current.htm

Iemand ervaring met dit bedrijf?

Schitterende foto's btw Zie nu al dat we een extra geheugenkaartje mee moeten nemen tzt

[ Bericht 29% gewijzigd door Numbie op 27-01-2009 10:31:16 (toevoeging) ]
pi_65468359
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:26 schreef Numbie het volgende:
M'n vriend en ik willen deze zomer 3 eilanden bezoeken, alleen twijfelen we nog over de autohuur. De ene zaak rekent wel extra onder de 25 jaar, en deze toevallig niet:

http://www.aloharents.com/rates-current.htm

Iemand ervaring met dit bedrijf?

Schitterende foto's btw Zie nu al dat we een extra geheugenkaartje mee moeten nemen tzt
Via die site kun je ook alleen maar bij de standaard car rentals huren. Alleen thrifty geeft je zo een auto mee zonder extra toeslag. Het is alleen wel knaken duur als je al die verzekeringen erbij neemt, ong 500$/week

Weet je al hoelang je precies gaat en welke eilanden je wilt zien?
pi_65468977
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:56 schreef LOCALMOTION het volgende:
Smeich-nog een kans gehad om in de buurt van Lahaina te komen!!! Thats home brah--Ik had vroeger in the
Kuialua Street gewoond--tussen Laalo and Hopoe Str.aan de kant van Kumukahi Str.,maar nu zit ik op the
mainland.Of ik moet van mijn vrouw scheiden om terug te gaan to the Islands.--maar ze is te lief,daarom blijf ik
maar bij haar.Als je van de main highway 30 =Honoapiilani rijdt,dan moet je bij de Lahainaluna road af om naar mijn da hauz te komen.Mahalo nui loa Localmotion
Sow, late reactie van mijn kant zeg! Ik ben in Lahaina geweest, leuk met die prachtige Banyan tree! . Daar zaten wij ook bij een superdeluxe resort waar we eigenlijk niet mochten zitten en uiteraard overal gebruik van gemaakt. Daarachter, bij de parkeerplaats, gingen wij ook nog eens cliff jumpen van zo'n 23 meter hoogte en brak ik bijna mijn benen toen ik echt net naast een passerende zeeschildpad terechtkwam die net opkwam
Zo jammer dat ik toen niet in duiken was..... nu ben ik verliefd op duiken, wou dat ik het toen had meegemaakt... maar ja, something to come back for Ik zal een deze dagen nog eens wat foto's plaatsen.... memories

WooZ, hoe vond je de sunrise/sunset op Haleakala (klinkt zo Fins!)? Prachtig niet!?

[ Bericht 2% gewijzigd door Smeich op 27-01-2009 20:54:02 ]
pi_65470377
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Smeich het volgende:

[..]

Sow, late reactie van mijn kant zeg! Ik ben in Lahaina geweest, leuk met die prachtige Banyan tree! . Daar zaten wij ook bij een superdeluxe resort waar we eigenlijk niet mochten zitten en uiteraard overal gebruik van gemaakt. Daarachter, bij de parkeerplaats, gingen wij ook nog eens cliff jumpen van zo'n 23 meter hoogte en brak ik bijna mijn benen toen ik echt net naast een passerende zeeschildpad terechtkwam die net opkwam
Zo jammer dat ik toen niet in duiken was..... nu ben ik verliefd op duiken, wou dat ik het toen had meegemaakt... maar ja, something to come back for Ik zal een deze dagen nog eens wat foto's plaatsen.... memories

WooZ, hoe vond je de sunrise/sunset op Haleakala (klinkt zo Fins!)? Prachtig niet!?
de sunrise was fantastisch, echt maf hoe de wolken langzaam uit de krater verdwijnen en precies op de moment van zonsopkomst zijn alle wolken uit de krater Sunset was mooier op mauna kea, dan zit je nog een stukje hoger en daar stond ik toen in m'n uppie op de top van de berg
pi_65568339
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef WooZ het volgende:

[..]

Via die site kun je ook alleen maar bij de standaard car rentals huren. Alleen thrifty geeft je zo een auto mee zonder extra toeslag. Het is alleen wel knaken duur als je al die verzekeringen erbij neemt, ong 500$/week

Weet je al hoelang je precies gaat en welke eilanden je wilt zien?
Ja, daarom hebben we toch maar besloten om het autohuur pakket te kiezen wat bij de reis al zat... Tot 1 mlj. schade/aansprakelijkheid verzekering, geen underage fee, etc. voor 250 euro voor 2 weken.

De reis hebben we gisteren geboekt; 15 dagen naar Oahu ( 5 nachten), Maui ( 5 nachten) en The Big island ( 4 nachten ). Heb er nu al zoveel zin in!

Iemand nog tips voor goede reisgidsen trouwens? Of misschien must-see dingen die niet in diezelfde gidsen staan?
pi_65571122
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:10 schreef Numbie het volgende:

[..]

Ja, daarom hebben we toch maar besloten om het autohuur pakket te kiezen wat bij de reis al zat... Tot 1 mlj. schade/aansprakelijkheid verzekering, geen underage fee, etc. voor 250 euro voor 2 weken.

De reis hebben we gisteren geboekt; 15 dagen naar Oahu ( 5 nachten), Maui ( 5 nachten) en The Big island ( 4 nachten ). Heb er nu al zoveel zin in!

Iemand nog tips voor goede reisgidsen trouwens? Of misschien must-see dingen die niet in diezelfde gidsen staan?
Waar heb je dat pakket geboekt?
pi_65575516
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:10 schreef Numbie het volgende:

[..]

Ik heb de Lonely Planet en de Rough Guide van Hawaii nog liggen, dat zijn de beste gidsen die er zijn

Heb je toevallig interesse om ze over te nemen? Ik heb ze zelf gewoon nieuw gekocht iig

Must-see dingen zijn zowieso een volle dag hiken in Volcano's NP en een helicoptervlucht over de Kilauea vulkaan op the big island en een makkelijke 18km dayhike in de krater van Haleakala NP op Maui gevolgd door de sunset op de top.
pi_65647541
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar heb je dat pakket geboekt?
Bij exit-reizen.nl. Fijne snelle afhandeling + gratis upgrades = fijne combi
Bovendien kunnen ze het helemaal op maat aanpassen voor je. We zitten wel net buiten het hoogseizoen, dus dat scheelt ook beduidend.

Bedankt voor het offer WooZ mbt de reisgidsen, maar we hebben net gisteren er een aantal besteld via Amazon (met die lage pond kosten de mooiste gidsen helemaal niets!).

Volcanoe Park willen we ook zeker gaan doen, net als at the crack of dawn eruit ( ) voor zonsopgangen en late avonden voor diner bij zonsondergang
pi_65648594
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Smeich het volgende:

[..]

_!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_65658234
Leuk topic, ik ben 5 jaar geleden op Maui geweest.
pi_65663024
Ik was er afgelopen zomer. 1 week op the big island en 1 week op oahua. Wij hebben op de bigisland gewoon een auto bij de locale autoverhuurd gehuurd. Voor een week betaalden we nog minder dan 200 dollar inc alle mogelijke verzekeringen e.d. werkte prima, als je 'm weer inlevert brengen ze je ook gratis weer terug naar t vliegveld.
pi_65723499
Dat klinkt goed! Alleen zijn wij allebei 24 en moeten we dus extra betalen per dag voor de auto... Dus we hebben alleen op Maui en The Big Island een auto dadelijk + we willen twee dagen een auto ter plekke huren op Oahu. Iemand die daar een betrouwbaar bedrijf weet?
pi_65739501
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:23 schreef Numbie het volgende:
Dat klinkt goed! Alleen zijn wij allebei 24 en moeten we dus extra betalen per dag voor de auto... Dus we hebben alleen op Maui en The Big Island een auto dadelijk + we willen twee dagen een auto ter plekke huren op Oahu. Iemand die daar een betrouwbaar bedrijf weet?
ik heb op maui en the big island beide bij thrifty gehuurd, was voor mij het goedkoopst en je hoeft niets bij te betalen als je <25 bent. Reserveren kan via internet en je hebt alleen een email nodig. Dus als je gereserveerd hebt staat er gewoon een auto voor je klaar, heb je die auto niet nodig kom je gewoon niet opdagen, want meer dan een email van je hebben ze dus niet
pi_70447325
Een beetje (erg) laat, maar dank voor de tip! Ongelooflijk dat het nog maar anderhalve maand wachten is... Dan is in januari al boeken toch wel erg vroeg
pi_71039515
TVP...loop met plannen om misschien volgend jaar rond september te gaan. Dus alle informatie is welkom.
pi_71040932
Vraag maar raak!

Ik heb trouwens de rough guide en de lonely planet van Hawaii nog liggen, iemand interesse?
pi_71057364
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:59 schreef WooZ het volgende:
Vraag maar raak!

Ik heb trouwens de rough guide en de lonely planet van Hawaii nog liggen, iemand interesse?
Naar het weer gekeken, is eind september/begin oktober een goede periode om te gaan?
Met hitte hebben we geen problemen, maar heeft Hawaii ook stormen of iets in die richting?

Trouwens, jouw foto's zijn echt prachtig. Als ik ze zie, dan wil ik zeker een keer er naar toe.

Eigenlijk baal ik gewoon een beetje dat ik niet op zo een eiland ben geboren..
pi_71062552
Hoe dichter naar de winter hoe meer wind er zal staan, maar het is prima vertoeven in het najaar Het weer specifiek verschilt van eiland tot eiland. Ik ben er zelf van eind aug - half sept gegaan en dat was prima

Als je ietsje later gaan wakkert de wind aan, en begint het echt surfseizoen @ Jaws
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:22:34 #77
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_78358736
tvp.. nice info
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:51:35 #78
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_78685899
Leuk eiland hoppen. Heb ik ook gedaan. En een wagonlading foto's gemaakt. Misschien zal ik ze wel plaatsen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_79199127
Wat een mooie foto's zeg.
Hier wil ik ook zeker nog een keer heen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:50:17 #80
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_82490607
Even een kick in dit rustige TRV-topic, want de kogel is door de kerk...

...eind september staat deze Fok!ker op Maui. Weliswaar maar voor een paar dagen; ik heb helaas niet genoeg geld en vrije dagen om er erg lang te zijn omdat we ook al naar San Francisco, L.A. en Vegas gaan.

We hebben gekozen voor een resort, nl. het Makena Beach & Golf resort. Voornamelijk vanwege de rustige ligging en de stranden. Niet dat we alleen maar op het strand gaan liggen, want in die enkele dagen wil ik toch wel graag van alles bezoeken. Initieel was de gedachte om uit te rusten van al het drukke reizen, maar hoe meer ik over het eiland lees, hoe drukker de planning wordt.

Enkele vragen aan ervaringsdeskundigen:

Ik wil om geld te sparen niet te veel gebruik maken van georganiseerde trips. Hoe goed is het te doen om met een rental (budget) auto Haleakala te bezoeken en kun je zonder gids de wandeling naar Waimoku Falls maken?
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_82506409
Ik heb alles in mn eentje gedaan, auto gehuurd en wandelen maar Hike door de haleakala krater is echt een aanrader!! Kilometertje of 18 en zorg dat je rond uur of 10 begint, dan ben je ook weer op tijd terug voor de zonsondergang

Als je een auto hebt is het zowieso een avontuur op zich om de weg van kapuala naar kahului te rijden langs te kust, echt mega vette weg

Waimoku falls zijn prima te bezoeken, rijdt daar via die weg van pana naar hana, vertrek ook hier op tijd want je doet er altijd langer over dan je van tevoren verwacht....
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:01:28 #82
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_82536941
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:59 schreef WooZ het volgende:
Ik heb alles in mn eentje gedaan, auto gehuurd en wandelen maar Hike door de haleakala krater is echt een aanrader!! Kilometertje of 18 en zorg dat je rond uur of 10 begint, dan ben je ook weer op tijd terug voor de zonsondergang

Als je een auto hebt is het zowieso een avontuur op zich om de weg van kapuala naar kahului te rijden langs te kust, echt mega vette weg

Waimoku falls zijn prima te bezoeken, rijdt daar via die weg van pana naar hana, vertrek ook hier op tijd want je doet er altijd langer over dan je van tevoren verwacht....
Thanks voor de tips. Ik had al in de gaten dat het iedere dag vroeg opstaan zou worden... zeker aangezien ik alles vanuit Makena moet doen.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:07:04 #83
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_82609679
De volgende eiland aangedaan: Oahu, Kauai, Maui en Hawaii (Big Island)

De Mauna Kea, een slapende vulkaan.

Donkere wolken boven Volcanoes National Park @ the Big Island

Op de achtergrond de Kilauea, de actiefste vulkaan van de wereld op dit ogenblik.

Na'Pali Coast (bekend van King Kong en Jurrasic park)

Waimea Canyon, Hawaii

Mount Waialeale, Hawaii

Road to nowhere Hawaii National Park

Op de achtergrond vulkaan De Kilauea

Tiki beelden Pu`uhonua o Honaunau National Historical Park

Black Sand Beach Waianapanapa State Park Hana
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:35:06 #84
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_82645081
Mooie foto's.

Nog 112 lange dagen.
pi_84222686
Heb de afgelopen 5 maanden op Maui gewoond. Echt supermooi! Over drie weekjes weer terug naar NL.
Soaves ne vent, smurges absent.
pi_84270663
quote:
Op maandag 19 juli 2010 06:35 schreef geertp het volgende:
Heb de afgelopen 5 maanden op Maui gewoond. Echt supermooi! Over drie weekjes weer terug naar NL.
Cool

Je hebt na 5 maanden vast meer te vertellen over Maui en Hawaii in het algemeen !
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:57:56 #87
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_87069165
Even een snelle topic-kick.

Gewoon omdat ik wel eens wil posten vanaf Maui.

Gisteren aangekomen, straks naar het strand en over een paar dagen zal ik wel wat foto's gaan plaatsen.
Nu eerst genieten.
pi_87172358
Dan blijf ik het topic komende tijd maar weer even goed volgen dan ;)

Anyway, zelf ook de knoop doorgehakt dat ik volgend jaar eind september / begin oktober die kant op wil gaan. Nu heb ik nog zat tijd om het allemaal te regelen, maar als eerste lijkt het me zinnig om even te vermelden wat de precieze wensen zijn van mij. En ik hoop of jullie dan enigzins aan kunnen geven of deze reeël zijn.

- Mijn budget is om en nabij de 3000 euro
- Ik reis alleen
- Ik ga uit van 16-17 dagen (inclusief vliegen)
- Ik ben tevreden met hostels
- Ik zou het liefst over een huurauto beschikken (ben dan echter 24..)

Is dit een realistisch budget? Verder ben ik iemand die niet per definitie de 100% toeristische dingen hoeft te zien. Al ben ik wel van plan om een helikoptertour mee te pakken.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_87173208
ik heb het low budget gedaan, reisde ook alleen en was voor 23 dagen ong. 4500 euro (of $ dat weet ikniet meer) in totaal kwijt, en dan zat ik al in vancouver... (vloog vanaf seattle)

Wat maken de kosten:

- autohuur 500$/week incl. verzekeringen (2 weken), ik huurde bij een maatschappij waar er géén extra kosten werden berekend omdat ik 24 was destijds.
- benzine, is duurder dan op the mainland en stiekem maak je toch best wat kilometers
- hostels zo'n 30$/nacht
- eten is 3x zo duur dan op het vaste land
- helikoptervlucht boven vulkaan (175$) en mauna kea was ook prijzig

Als je overigens 16/17 dagen gaat, beperk je tot 2 eilanden. Ik ben bewust in mn derde week naar oahu gegaan om daar compleet te niksen, maar ik had dan ook de tijd en dat was mn goedkoopste week. Honolulu zelf is niks bijzonders, gewoon lekker stappen en op overvolle stranden bivakkeren. Dus kies voor Maui en/of big island en/of kauai.

Ik denk dat je met 4000 budget wel iets ruimer komt. Snorkelspullen had ik zelf geleend van iemand... Soms kun je reiskosten wel delen met iemand in een hostel die geen auto heeft en wel een dagje mee wilt, dat heeft me denk ik zo'n 200$ gescheelt ofzo... :Y)
pi_87191319
Als je low budget wil is kamperen een betere optie dan hostels. Kamperen kan je op veel plekken terwijl de hostels er schaars zijn daarnaast is het zo met kamperen dat je betaald als er iemand langs komt. Zolang er niemand komt kan je er gratis staan. Zo heb Ik een week op Kauai "gratis" gekampeerd.

Met je budget moet het wel lukken.
Boodschap van algemeen nut.
pi_87191650
@Wooz, bedoel je 2 eilanden inclusief Oahu of tel je die niet mee?

@hetsjhokleek, gaat dat budget lukken mét hostels of bedoelde je met kamperen? Want de aanschaf van tentspullen enzo kosten dan waarschijnlijk net zoveel als wat 14 overnachtingen hostel kosten :+

En nog een algemene hoe ga je in vredesnaam een selectie maken bij wat je allemaal wil zien en gaat doen. Alleen al het kiezen van de eilanden lijkt al onmogelijk, laat staan wat je er allemaal kunt doen :P
pi_87191831
Ik denk het zowel met kamperen als hostels gaat lukken alleen vind je bijna geen hostels op hawai'i dus is het niet echt praktisch.

Ik ben zelf op Hawai'i en Kaua'i geweest. Hawai'i is heel extreem ivm de bijna continue lavastromen. Kaua'i heeft hele mooie natuur, prachtige kliffen en een enorme kloof.
Boodschap van algemeen nut.
pi_87191924
Nog do's en dont's die ik kan gebruiken in mijn vooronderzoek?
pi_87200025
ik heb nog steeds de lonely planet en rough guide van hawaii, als je die tegen een zacht prijsje wil overnemen? Dat zijn ideale boekjes om eens uit te zoeken wat je wilt zien (voor je do's en don'ts) :)

Kamperen is ook lastig, aangezien je alleen reist en als je ook nog eens al die zooi mee moet sjouwen lijkt me vrij zwaar :Y)

en ik bedoelde 2 eilanden exclusief oahu, daar zou ik dus gewoon niet naartoe gaan behalve om over te stappen op een ander vliegtuig ;)
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:22:18 #95
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_87628206
Been there, done that. Ik kan het iedereen aanraden, ofschoon de reis erheen natuurlijk wel heel erg lang is. Gelukkig dat het in ons geval vanuit L.A. was en niet vanaf Nederland. Tevens zijn een paar dagen natuurlijk veel te kort om alles relaxt te kunnen beleven, maar ja... het geld blijft natuurlijk een belangrijke factor.

Een paar foto's zoals eerder beloofd:

De tuin van ons hotel (Makena Beach & Golf Resort)

Big Beach

The road to Hana

Oheo Gulch

The road from Hana, doorgereden ipv omgedraaid. Een heel stuk droog en uiteindelijk het binnenland wat haast op Limburg lijkt.

Haleakala

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')