ik heb het low budget gedaan, reisde ook alleen en was voor 23 dagen ong. 4500 euro (of $ dat weet ikniet meer) in totaal kwijt, en dan zat ik al in vancouver... (vloog vanaf seattle)
Wat maken de kosten:
- autohuur 500$/week incl. verzekeringen (2 weken), ik huurde bij een maatschappij waar er géén extra kosten werden berekend omdat ik 24 was destijds.
- benzine, is duurder dan op the mainland en stiekem maak je toch best wat kilometers
- hostels zo'n 30$/nacht
- eten is 3x zo duur dan op het vaste land
- helikoptervlucht boven vulkaan (175$) en mauna kea was ook prijzig
Als je overigens 16/17 dagen gaat, beperk je tot 2 eilanden. Ik ben bewust in mn derde week naar oahu gegaan om daar compleet te niksen, maar ik had dan ook de tijd en dat was mn goedkoopste week. Honolulu zelf is niks bijzonders, gewoon lekker stappen en op overvolle stranden bivakkeren. Dus kies voor Maui en/of big island en/of kauai.
Ik denk dat je met 4000 budget wel iets ruimer komt. Snorkelspullen had ik zelf geleend van iemand... Soms kun je reiskosten wel delen met iemand in een hostel die geen auto heeft en wel een dagje mee wilt, dat heeft me denk ik zo'n 200$ gescheelt ofzo...